/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
ChevyG 425249 2006. augusztus 20. 15:44
Válasz erre
:)
nem is tudtam, hogy mi gyártotta (mostanit se tudom:))

van festési útmutatód hozzá?
Kalóz 425248 2006. augusztus 20. 15:23
Válasz erre
Chevy!
Részvétem! Nekem megvan a makett, összerakva. ExHeller
Kalóz
ChevyG 425247 2006. augusztus 20. 15:20
Válasz erre
amúgy 1/400as potemkine-hez lenne. 2 db 4 lapátút kell legyártanom!
ChevyG 425246 2006. augusztus 20. 15:19
Válasz erre
huu, télleg! mindig elfelejtem, hogy honnan is lehet alu lemezt szerezni:D (cola)
SImi 425245 2006. augusztus 20. 15:02
Válasz erre
A rézlemez lehet, hogy kicsit nehezen beszerezhető, javaslom helyette az alulemezt. A legjobb, ha nyomdai lemezt tudsz szerezni, ha nem, akkor marad a kólás doboz (vagy sörös doboz), persze kiegyengetve egy kicsit. Ez 0.2-es lemez, de nagyon valószínű, hogy merevebb, mint a hasonló vastagságú rézlemez, ami talán nem hátrány.
Kalóz 425244 2006. augusztus 20. 14:41
Válasz erre
Hát nem hiszem, hogy könnyebb lenne. Gondolom, nem túl nagy méretű lenne, és az sztirolból kicsit macerás. Gondolj bele, három-négy-öt lapátot egyformára, egyforma állásszöggel kireszelni? A fémlemezt meg csak el kell csavarni, ha nem jó, könnyű korrigálni. Gumimotoros hajómodelleknél igen sokszor így készítik a csavart, pedig azok nagyobb átmérőjűek.
Kalóz
ChevyG 425243 2006. augusztus 20. 09:44
Válasz erre
köszi!
akkor inkább sztirolból jobb nem? (könnyebben megmunkál6ó)
Kalóz 425242 2006. augusztus 20. 09:31
Válasz erre
Vékony rézlemezből kivágod a lapátok formáját, beállítod az elcsavarodásukat, majd pillanatragasztóval felhízlalod. Némi csiszolás, meg az agy legyártása marad, de azt már szerintem te is megoldod.

Kalóz
ChevyG 425241 2006. augusztus 20. 09:29
Válasz erre
ha 1 hajónak katasztrófális a hajócsavarja, azt miből tudom utángyártani?
ChevyG 425240 2006. augusztus 20. 08:43
Válasz erre
én annyit tudok, hogy 4 tesvérhajó volt. a Jütlanfi csatában vettek részt (ebben tuti), és 1919ben Scapa Flow-ban sűlyesztették el öket.
ChevyG 425239 2006. augusztus 20. 08:41
Válasz erre
ok! fogjunk össze! ajki talál valami újat, az elküldi a többieknek!
SImi 425238 2006. augusztus 19. 23:14
Válasz erre
Jól vetted ki: ezek az ICM által kiadott hajók mind König osztályú csatahajók. Az osztályminden tagja valamilyen uralkodói titulus nevét kapta: König (=király), Grosser Kurfürst (=nagy választófejedelem), Markgraf (ha jól tudom: őrgróf), Kaiser (=császár). Ha valaki tudná, hogy kitől lehet tervrajzot venni, azt nagyon megköszönném!
lucky 425237 2006. augusztus 19. 22:19
Válasz erre
lucky 425236 2006. augusztus 19. 22:03
Válasz erre
Markgraf és egyéb hajók
viribusunitis.fw.hu/jutland.html
lucky 425235 2006. augusztus 19. 21:44
Válasz erre
ChevyG!
Én is írtam már: nekem meg a Grosser Kurfürst van meg.
Ha jól vettem ki a doboz feliratából ezek König osztályú csatahajók.
Egyébként hasonló cipőben vkok mint SImi.
SImi 425234 2006. augusztus 19. 16:31
Válasz erre
Különben a kithez is mellékelnek egy ennél jobb rajzot, de még az is kevés egy kicsit. Már többször próbáltam elküldeni egy 51 KB-s képet, sikertelenűl...
ChevyG 425233 2006. augusztus 19. 15:21
Válasz erre
SImi 425232 2006. augusztus 19. 14:14
Válasz erre
Nagyon köszönöm! De azért vmi részletesebb is jól jönne...
SImi 425231 2006. augusztus 19. 14:11
Válasz erre
Tényleg??? Kíváncsian várom!!!
ChevyG 425230 2006. augusztus 19. 13:46
Válasz erre
ja, de van valamennyi! (mind küldöm mélben, csekkold a ládád)
ChevyG 425229 2006. augusztus 19. 13:45
Válasz erre
áhh, még semmi! (még a hajó sincs nálam!)
SImi 425228 2006. augusztus 19. 13:36
Válasz erre
És neked van hozzá rajzod???
ChevyG 425227 2006. augusztus 19. 10:44
Válasz erre
én a világos szürkét szeretem.

fehérrel találkoztam már (főleg régi keleti makettekre jelemző)
és van 1 revell 1:570es Titanicom, az is fehér, de kerülje el mindenki nagy ívben! (nem csak a szine miatt!)
SImi 425226 2006. augusztus 19. 10:40
Válasz erre
Nem mondom, hogy nagyon zavar a fehér szín, de kicsit azért furcsa: soha, sehol nem találkoztam még hasonlóval. Nyilván majd egy kicsit vastagabban kell megfújni.
ChevyG 425225 2006. augusztus 19. 10:37
Válasz erre
Téked zavar a fehér műanyag? (nem derült ki a hsz-odbol) (engem igen)
SImi 425224 2006. augusztus 19. 10:33
Válasz erre
Már egyszer korábban írtam, hogy nekem a Markgraf van meg ebből a sorozatból. 2 éve vettem Móváron 6 ezer Ft-ért. Az anyaga fehér (!) műanyag. Minőségre jó közepes. Szívesen megépíteném, de semmilyen rajzom nincs hozzá... Különben a GMM (azt hiszem a WEM is) szép fotomaratást kínál hozzá jó pénzért.
ChevyG 425223 2006. augusztus 19. 09:57
Válasz erre
na! eddig pörgött a tápik, most mi lett?

amúgy a jövő 7N bestzerzek 1 ICM 1/350es Königet!

Van valakinek ilyenje? V valamelyik tesrtvérhajója?
(nem megvenni akarom, csak a véleményére)
ChevyG 425222 2006. augusztus 16. 23:38
Válasz erre
SImi 425221 2006. augusztus 16. 23:36
Válasz erre
Nem. Az előbbi képet a te meggyőzésedre szkenneltem be. Persze, ha valami konkrétan kell, akkor digitalizálom.
ChevyG 425220 2006. augusztus 16. 23:28
Válasz erre
SImi 425219 2006. augusztus 16. 23:26
Válasz erre
Nem dicsekvésképpen, de nekem elég szép kis anyagom gyűlt össze Bismarck-témában. Ezek közűl az AJ Press (lengyel) kiadó 4 kötetes monográfiája a leghasznosabb. Ezekben számtalan rajz is van, az utolsó számban pedig egy sorozat 3D-s rajz is... Ha kell konkrét segítség, csak szólj!
ChevyG 425218 2006. augusztus 16. 23:20
Válasz erre
na igen, de a rossz minőségün tudod, hogy mit nézel! ez fontos külömbség!

Na majd ilyen fotókra lessz szükségem mikor neki esek a Bismarcknak!
SImi 425217 2006. augusztus 16. 23:18
Válasz erre
h?d-sz?rny-w.jpg méret: 263.9 KB
Én most hirtelen ezt a képet találtam az egyik monográfiában, ill egy másikat is, azon még építés alatt áll a hajó, és ott látszik a korlát is itt, de nem vmi jó minőségű volt az a fotó. De a ponyva ráncai és horpadásai itt is jól kivehetők. Ja és ezek a híd-szárnyak még hátra hajthatóak is voltak, a kötelekkel lehetett szabályozni, ami itt is jól látható.
ChevyG 425216 2006. augusztus 16. 23:01
Válasz erre
PDVD_012.jpg méret: 27.3 KB
PDVD_029.jpg méret: 27.1 KB
én ezekből következtettem:
SImi 425215 2006. augusztus 16. 22:52
Válasz erre
Sajnos tévedsz, kedves barátom!
Azok a kis erkély-szerű valamik az un "híd-szárnyak". (Gyakorlati hasznuk az volt, hogy ki lehetett sétálni rajtuk, és meg lehetett nézni, hogy mi van közvetlenűl a hajótest mellett.) Ezen korlát volt, de a felcsapódó vízpermet miatt gyakran leponyvázták, vagyis ponyvával vonták be. Na most ezt nézted te lemeznek azon a doc filmen. Sajnos több gyártó (mint a Heller is) egyszerűen tömör műanyagból csinálja meg ezeket. (Különben a Brúnó torony mögötti felépítmény a navigációs terem.)
ChevyG 425214 2006. augusztus 16. 22:12
Válasz erre
a "b turret"es képen van 1 kamu (valószinű a gyártó hibája): a "b" torony mögötti felépítményen két irányba kilógó kis erkély szerü valamin, igazábol tömör fém lemez volt, nem korlát! tegnap elött néztem 1 doksifilmetr és eggyértelmüen látszik rajta!
ChevyG 425213 2006. augusztus 16. 22:09
Válasz erre
azt csak simán összerakta, de a legbántóbb, hogy a heller féle korlátotb rakta fel...
hellodebil 425212 2006. augusztus 16. 22:02
Válasz erre
Szép nagyon ez a Hellerből varázsolt Bismarck is! Elég sok munkája lehetett vele, ismerve a heller minőségét... nekem ugyanakkor a másik is teccik, bár való igaz, nem olyan kidolgozott, de szépnek szép, én még olyat sem tudok késziteni, számomra az is kiválló munka.
SImi 425211 2006. augusztus 16. 21:18
Válasz erre
A_B_Turret.jpg méret: 44.7 KB
rear_closeup.jpg méret: 42.2 KB
Hát igen, a festés az egész hajó erőssége, mert különben szebben is kidolgozhatta volna a készítője. Pl a horgonyok körül is volt korlát, de nemes egyszerűséggel itt lemaradt. Persze még sok apróságot lehetne hiányolni róla, a legbántóbb azonban tényleg a kötélzet teljes hiánya. Különben a festéssel is vannak gondok: amikor a hajót a Grimstad fjordban lefestették, átfestéssel eltüntették róla az un balti csíkokat. Csakhogy a hajótestet csak egyszer tudták átfesteni - festék hiány miatt - és így a hajótesten kicsit halványabban ugyan, de elég határozottan láthatóak maradtak ezek a csíkok.
ChevyG 425210 2006. augusztus 16. 18:34
Válasz erre
ezt készítette el (festést) Zsile Péter Zsolt, tsak az 1/400as Heller vot. (ami nekem nagyon nem tetszett!)
hellodebil 425209 2006. augusztus 16. 18:15
Válasz erre
Azért nem rossz! Nagyon szép a festése.
ChevyG 425208 2006. augusztus 16. 17:32
Válasz erre
ChevyG 425207 2006. augusztus 16. 17:32
Válasz erre
hellodebil 425206 2006. augusztus 16. 17:09
Válasz erre
bocsi a sok "milyen"-ért :DD
hellodebil 425205 2006. augusztus 16. 17:08
Válasz erre
bismarck-01.jpg méret: 73.9 KB
Még régebben vmelyikőtök érdelődött h milyen volt a Rajna hadművelet alatt milyen volt a Bismarck festése, hát ez eléggé lefedi a kérdést :D
Egyébknét csak átköltözött az oldal ChevyG, ha ezt nem érted!
ChevyG 425204 2006. augusztus 16. 16:40
Válasz erre
hellodebil 425203 2006. augusztus 16. 12:08
Válasz erre
Végre vita szintere lett a fórum :D
Te más véleményen vagy ezzel a Laconia paranccsal kapcsolatban, az h kiadták a parancsot, az én egyéni véleményem szerint sok mindennek tudható be, úgy mondanám, hogy a Laconia utasainak mentésekor történtek tetézték be ezt a folyamatot. Én igy gondolom, te úgy! Én ezt úgy értem kb., hogy mivel a háborúban előtte is előfordult számtalan esetben a túlélőket azért nem vették fel, mert igy - ahogy irtad - a személyzetben elszenvedett vesztesség fájóbb volt, mint maga a hajó elvesztése! Én csak azt állitom, mivel a nemzetközi egyezmények tiltották az ilyesfajta magatartást, ezért a Laconia elsüllyesztése után történt események kiválló indoknak bizonyúltak ahoz, h Dönitz kiadhassa a Laconia parancsot! És ezért mondom h egy folyamat végkifejlete volt a Laconia parancs, ürügy, hogy nyiltan szembe szegüljenek mindenfajta egyezménnyel. Ez már messze túl mutatott a korlátlan tengeralattjáró háború kifejezésen...
Azért azzal nem árt tisztában lennünk h a háború azért háború, mert kegyetlen, és emberek halnak meg... egy akkora tengeralattjárón mint a német (vagy korabeli) U-boot-ok voltak, a személyzet is nyomorgott - nem hogy több száz embert kimenthessenek - egy gyilkoló gép volt, nem mentőhajó... a tengeralattjárók személyzetének volt a legminimálisabb esélye a túlélésre a fegyvernemek közül...
A VII tipusai inkább... vizalá merülő naszádok voltak :D viccesen hangzik, de nagy részt a felszinen kellett haladniuk, a XXI tipus hozta a tengeralattjárók közt a robbanásszerű fejlődést. Ha bele gondolunk, a német tengeralattjárók a kor technikai csúcsát jelentették, és hatalmas jelentőséggel birtak a mai modern tengeralattjárók fejlődésében.
Mégeccer mindenki figyelmébe ajánlom a "Das Boot"-ot A film sztem hibátlan, semmi ferdités, túlzás nincs benne.
Sebi 425202 2006. augusztus 16. 10:57
Válasz erre
Hi,

Értem mire gondolsz és ugyan nem vagyok vérbeli "tengeralattjárós", de sajnos az összes forrás, amit találtam azt írja, hogy a Laconia parancs kiadásához csak a Laconia elsüllyesztése és a túlélők mentésekor történt dolgok vezettek. Vagyis semmi kapcsolat nincs a Bismarck túlélői és a Laconia parancs között.
Az előzmény valahogy így nézhetett ki:
Már 1939 őszén létezett egy parancs, 154 v. 156(?) számú hadparancs, aminek a lényege az volt, hogy tilos a segítségnyújtás. Emögött a parancs mögött egy elég embertelen számítás húzodott meg: Meg akarták fosztani az ellenséget a képzett személyzettől. A parancs ellenére azért akadtak "lovagias" parancsnokok, akik a lehetőségekhez képest valamilyen formában azért segítséget adtak az elsüllyesztett hajósoknak (mondjuk a szovjetekkel szemben nem voltak annyira gálánsak).
A Laconia esete ennek vetett véget. Dönitz itt világossá tette, hogy ettől kezdve "nincs irgalom".
Ami ezután történt (mint például a Peleus esete) tulajdonképp azért volt, mert sem a fentebb említett hadparancs, sem a Laconia parancs nem fogalmazott egyértelműen. Nem is lehetett egyértelmű a parancs, hisz a németeket (akármennyire is kegyetlenek voltak) azért kötötték bizonyos nemzetközi szabályok. Nem lehetett tehát nyíltan leírni, hogy az ellenséges hajósokat le kell gyilkolni.
Ami tehát a Bismarck túlélőivel történt, az inkább bosszú volt a Hood-ért és ezt a németek is tudták.
Ami Freyer könyvét illeti. Egyrészt igaza van Kalóznak (281-es hozzászólása). Más művekben én is találtam már idézeteket a könyvből. Másrészt az utószót leszámítva egyáltalán nem érzem szubjektívnek. Sőt ! Elég reálisan ír le dolgokat, mint például az Athenia elsüllyesztését vagy Prien Scapa Flow-i rajtaütését.
SImi 425201 2006. augusztus 16. 10:10
Válasz erre
Az óriások csatája-t kb 4 éve adták ki utóljára, még lehet, hogy könyvesboltokban is itt-ott meg lehet venni.
hellodebil 425200 2006. augusztus 16. 09:46
Válasz erre
Jaja, ezt az "Óriások csatáját" már régóta kinéztem csak vhogy még nem jutottam el oda, hogy megvegyem, de most beszerzem...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.