<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ChevyG | Adatlap | 425345 | 2006. augusztus 29. 23:00 | ![]() | |
| |||||
ChevyG | Adatlap | 425344 | 2006. augusztus 29. 22:57 | ![]() | |
igenigen! nemrég láttam a Bismarck roncsáról a d.filmet, és ott 1értelmüen kivehető volt a kereszt! (nem volt az egész látható, mert pont ott tört le a hajó orra) | |||||
SImi | Adatlap | 425343 | 2006. augusztus 29. 22:47 | ![]() | |
Bocs, azt hiszem, a könyvben szószerint arra ad utasítást a parncsnok, hogy "távolítsák el" a horogkereszteket. A roncs feltárásakor ezek a helyükön voltak!!! Tehát valószínűbb, hogy egyszerűen letakarták vmilyen ponyvával, hogyha újra kell, ne kelljen újra kimérni, meg festegetni az egészet... | |||||
SImi | Adatlap | 425342 | 2006. augusztus 29. 22:25 | ![]() | |
Igen, csak a főfedélzet fa borítású, a többi ugyanolyan szürke, mint a felépítmények oldala. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425341 | 2006. augusztus 29. 17:37 | ![]() | |
Sajnos az a nagy bajom van, hogy a hajótestet már lefújtam - és igy hogy rögzitem a korlátot? Miből van a korlát? Mert annyira kicsi törékeny dolgok ezek, h ezért félek hozzáfogni, nem akarom elrontani az eddig elkészült munkám :S Egyébként a Musashi fedélzeteinek a festése (leszámitva az ágyúfedélzeteket) ugyanoylan szürke szinüek voltak ,mint oldalról nézve a felépitmények? | |||||
SImi | Adatlap | 425340 | 2006. augusztus 29. 14:40 | ![]() | |
Figyelj! Nekem megmaradt szinte az egész korlát-készlet a maratásomból (mivel ugyebár saját korlátot készítettem; különben Eduard maratás). Szívesen elküldöm neked a "maradékot", ha nem sértelek meg vele. - Igen, a szárazecsetelés úgy működik, ahogy leírtad; persze ez csak az elv, a többire meg rájössz magadtól. Az a lényeg, hogy csak a pallók osztásai kapjanak egy kis feketét jó hegyes szögből. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425339 | 2006. augusztus 29. 14:31 | ![]() | |
Jah és az Óriások csatájában azt irja a szerző, hogy miután kifutott Bergenből a Bismarck, 22.én átfestették a horogkereszteket az orron és a hátsó fedélzeten, valamint az ágyútornyok megkülönböztető (sárga) festését is átmázolták. Amint vmi újabb infót kapok el -azt megosztom veletek :DD | |||||
hellodebil | Adatlap | 425338 | 2006. augusztus 29. 14:23 | ![]() | |
Háát... igen, sajnos jól látod a helyzetet, én is sokat filóztam ezen a két fedélzet panel közti résen... elég csúnya, és kezdem belátni h ez a Tamiya sem olyan nagy durranás! Mindenesetre a kötélzetet szeretném elkésziteni, és ha jól sikerül majd, akkor a Bismarckon - amit tervbe vettem - elkészitem majd a korlátokat is! Persze az sem mellékes, hogy 10 rongy egy iylen készlet ha jól láttam, de ha neki állok arra nem fogom sajnálni a pénzt! De egyenlőre nagyon messze vagyok ugyebár a végkifejlettől. Másik - amit szintén emlitettél - a fedélzetet kicsit kopottasra szeretném akkor, ez a szárazecsetelés hgoy is működik? A nevéből adódóan úgy képzelem el, h nagyon vékonyan ecsettel - kicsitk idörzsölöm pl egy papirra és amikro alig fog, azzal kenegetem üvatosan a fedélzetet? Vmi hasonlót eccer egy VII-C-n évekkel ezelőtt rozsda készitésénél próbáltam - közepes sikerrel. | |||||
SImi | Adatlap | 425337 | 2006. augusztus 29. 14:15 | ![]() | |
A képek rossz emlékeket idéznek bennem... hát még a középső darabbal mennyi ilyen munkád lesz!!! Különben nagyon klassz lett, ami eddig elkészült. Azt azonban biztos te is észrevetted, hogy a középső és az első fedélzet-darab közt tekintélyes rés tátong... ide - ha szabad javasolnom - egy méretes húzottszálat ragassz be (az lenne a jó, ha jól kidudurodna a résből) és csiszold el, aztán pedig kicsit karcold újra ott a felületet. Bár a pallók osztása - sajnos - pozitív, vagyis kiálló, (Én ezeket feketével szárazecseteltem a végén. )de a karcolással is szépen össze lehet hozni a két darabot. Különben szerintem ne add fel a korlátok elkészítését! Nagyon sokat dob egy hajón! Én kézzel készítettem el a Yamato-m korlátredszerét 3 (!) nap alatt kézzel. (a hajó 2 évig épült.) Ma már sok jóféle maratás létezik, ezekkel viszonylag könnyen megoldhatod ezt a kérdést. És ehhez nem kell profinak lenni, én sem vagyok az. Amit eddig csináltál, nagyon színvonalas, ne add lejjebb!!! | |||||
hellodebil | Adatlap | 425336 | 2006. augusztus 29. 13:59 | ![]() | |
Addig is h lássátok a maszkolósánál mire gondoltam... hát ami a képen lácci, azt kb egy óra alatt ragasztgattam körbe... :D (magamhoz képest a festés utáni eredmény is szép) | |||||
SImi | Adatlap | 425335 | 2006. augusztus 29. 13:15 | ![]() | |
| |||||
hellodebil | Adatlap | 425334 | 2006. augusztus 29. 11:47 | ![]() | |
Olajos festékkel dolgozom! Épp most végeztem az első réteggel a fedélzet festésén, azt mondták h 6 órát várjak két réteg felvitele közt, de sztem kevesebb lesz max 3 óra, nem hinném h megoldja az alatta lévő réteget, hiszen fújtam, az eleve gyorsabban szárad! Vélemény? :D Jah és én kb fele fele arányban használok higitót, ill olajos festéket, elárulom h az alját - a vöröset a hajónak egy rétegben fújtam le, sztem igy is jó lett. (régen is igy csináltam) | |||||
SImi | Adatlap | 425333 | 2006. augusztus 29. 06:27 | ![]() | |
SZia! Az enamel olajfesték, véletlenűl nem a akril festékekre gondolsz? Különben mindegyiket lehet kapni, mindegyiknek van előnye és hátránya is. Kötélzet, antenna: én pl a Montana-n rugalmas damilt használtam, ami persze egy kicsit vastag, de szépen több szálra lehet bontani. Én vagy 3 éve vettem Móváron, az idén is láttam a lengyeleknél. Aztán jó még a lycra is, bár szerintem azt jóval cikisebb felilleszteni, mert egy kis gombolyag-szerű az egész. Talán ez nyerhető a harisnyából. Igen ám, de az állókötélzetet nem lehet ezekből csinálni, ami illeszkedik a fekvő kötelekhez, mert behúzza azt. Ide réz drótot ajánlok. Az mp3-asok elromlott fülhallgatójában a vezeték kb 0.05-ös, ez remekül megfelelt nekem. De mondjuk a Musashi 350-es, oda jó a 0.1-es is. Természetesen pillanatragasztót használok. Hogy ne legyen megfolyás, én 0.2-es rézdrót darabkával szoktam odatenni a ragasztócseppet. Ja, és ez már a leg-leg utolsó fázis! | |||||
Kopi | Adatlap | 425332 | 2006. augusztus 29. 02:03 | ![]() | |
Szia Hellodebil ! Kötélzet, antenna,... stb kialakítására a javaslatom a következő: Végy egy női harisnyát ( ha barátnőről zsákmányolod még izgalmasabb :-) ) Vágd fel az oldalát csípötől bokáig (csak a harisnyát) szedj ki belőle néhány szálat a kívánt antenna ill kötél vastagságának megfelelően s finoman megfeszítve s megsodorva kész az antenna ill kábel a ragasztáshoz pillanatragasztót kell használni. Sok sikert! ha kérdésed van irj. Üdv Kopi | |||||
hellodebil | Adatlap | 425331 | 2006. augusztus 28. 23:14 | ![]() | |
Erről még nem is hallottam, h sötét lett volna a fedélzet festése! Mindenesetre már elkezdtem fa szinnel, szóval én igy épitem meg, én alapozót azért használok h jobb tapadást érjek el a festéshez. Én vagyok az aki most szembesült azzal h az új festékek (enamel) igencsak megváltoztak (kárukra) - régen sokkalta erősebb védelmet nyújtott a festés, most ha megkarcolom kicsit, annak igencsak nyoma marad, a régi Tirpitzemen bezzeg csak a kalapács fogna :DD Egyébként a lenti Musashinak h készitették el a kötélzetét? Ezen én is szeretném elkésziteni, de a lehető legegyszerűbb módon... mi a titka, hogy feszes legyen, milyen anyagból va egyáltalán, hol lehet ezt kapni (én nem drótból akarom elkésziteni) milyen ragasztót használnak hozzá, h ne follyon meg stb... tudna vki ebbe nsegiteni? Jah és ezt gondolom akkor készitik el, amikor már teljesen kész a makett - ugye? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425330 | 2006. augusztus 28. 19:53 | ![]() | |
kellene 1 oldal, ahhol csak hajók festései vannak tud valaki ilyenről? | |||||
SImi | Adatlap | 425329 | 2006. augusztus 28. 18:45 | ![]() | |
Őszintén megvallva én még soha nem használtam alapozót... Szerintem akkor éri meg az alkatrészeket lefesteni, ha már kész a beépítésre (pl sorja nélkül), mert különben mégegyszer festheted. A kis dolgokat (hacsak nem fém) nyugodtan lehet festeni ecsettel később is - ne maszkold le. A Musashi festéséhez annyira nem értek. Erről is időnként nagy vita folyik. Vannak, akik szerint pl a fedélzet fekete v. sötétszürke volt az utolsó bevetésen. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425328 | 2006. augusztus 28. 18:42 | ![]() | |
1 revell 570es hajóm van (emlitettem pár sorral lejjeb), és azut mondom soha többet sok helyen a hellert szidják, pedig mióta vadászok valami 400as felszinit közülük | |||||
hellodebil | Adatlap | 425327 | 2006. augusztus 28. 15:14 | ![]() | |
Persze! Mostmár a Musashit akarom elkésziteni, de még nagyon messze a vége! Te minden apró elemet lefújsz egyébként alapozóval? Most ezen filózom, mert akkor - ahogy korábban emlitettem - az öntőkereten fújom le a kis részeket, és aztán fogok neki a "fűrészelésnek" és a festésnek... egyébként a Musashi felépitményének a tetején, milyen szinű volt a radar (vagy mifene) mert én fehérnek láttam bizonyos maketteken, festményeken... és a fedélzeten azt a sok csörlőt stb.-t maszkolóval fedjem le? Mert van pár zűrös rész, ami elég horror igy... Egyébként a Bismarck iránti szenvedélyem régről leledzik, vmikro 10 évesen kaptam életem első hajómakettjét 1:570 Revell Bismarck :D | |||||
SImi | Adatlap | 425326 | 2006. augusztus 28. 15:01 | ![]() | |
Én a kísértés ellenére is inkább a Musashi-t fejezném be, csak utána állnék neki a Bismarck-nak. Gondolj bele: fél év múlva felkelti az érdeklődésedet egy másik hajó, akkor annak álsz neki? A végén csupa félkész hajóid lesznek... | |||||
hellodebil | Adatlap | 425325 | 2006. augusztus 28. 14:52 | ![]() | |
Ma meghozta a postás bácsi az Óriások csatáját, már el is olvastam az izgi részeket (elfogom az elejétől a végéig) - nagyon jó könyv, kicsit másképp tekintek arra a legendás ütközetre, és még ehez hozzá jön az is, hogy egy kicsit haladtam a Musashival (kb egy hónap után)! De a könyv olvasása után, azt érzem h Bismarckot kéne épiteneeem... :DD | |||||
ChevyG | Adatlap | 425324 | 2006. augusztus 28. 12:33 | ![]() | |
hát, 1ik gyengém a német:S | |||||
Sebi | Adatlap | 425323 | 2006. augusztus 28. 10:24 | ![]() | |
Hello ! Nem tudom mennyire vagy jó németes, de itt le van írva: www.modellversium.de/galerie/artikel.php | |||||
ChevyG | Adatlap | 425322 | 2006. augusztus 28. 07:16 | ![]() | |
van 1 revell titanicom (570es), és már gyüjtöm az anyagot hozzá, hogy az oceán fenekére küldhessem! (ennél a hajónál sokkkal nagyobb munka lessz, mint a Mushashinál. | |||||
SImi | Adatlap | 425321 | 2006. augusztus 27. 23:15 | ![]() | |
Szóval az ilyen roncs-építés egészen más műfaj: itt nem kell korlátokkal, ajtókkal, egyéb apróságok százaival bíbelődni (vagy csak nagyon kis mértékben). Viszont a realisztikus megjelenítés nagy kihívás. | |||||
Bundesign | Adatlap | 425320 | 2006. augusztus 27. 22:47 | ![]() | |
hellodebil | Adatlap | 425319 | 2006. augusztus 27. 22:38 | ![]() | |
www.modellversium.de/galerie/artikel.php EZt nézzétek, ezen betojtam... vááá, ezt már tényleg nem lehet überelni! | |||||
SImi | Adatlap | 425318 | 2006. augusztus 27. 20:56 | ![]() | |
4 hónap alatt egész jó ez a Trumpi Hood, bár lehet, hogy a sietség (nyilván időben az elsők közt szeretett volna lenni a készítője) itt-ott a minőség rovására ment: az első kémény szikrafogó rácsa nem sikerült valami tökéletesre. Úgy látom, a kötélzet sem az erőssége, de azért egész jól összehozta a WEM maratást az alapkészlettel. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425317 | 2006. augusztus 27. 19:30 | ![]() | |
ChevyG | Adatlap | 425316 | 2006. augusztus 27. 19:16 | ![]() | |
Sőőőt, én köszönöm Nektek, mert a "vita" "kirobbantója" én voltam! | |||||
Keri | Adatlap | 425315 | 2006. augusztus 27. 19:12 | ![]() | |
www.modellversium.de/galerie/artikel.php Hm,az új Trumpi Hood! | |||||
SImi | Adatlap | 425314 | 2006. augusztus 26. 14:44 | ![]() | |
Köszön, Sebi barátom, hogy a tényállást ilyen korrektül összefoglaltad. Véleményeddel teljes mértékben egyetértek. A lefestett tat- és orr-részekről és a hullámokról én annyit tudok, hogy ez a módszer nagyon bevált az I.VH alatt, és így sikerült sokszor becsapni az ellenség távolság és irányszög bemérését - különösen a tengeralattjárókét - és ez a módszer sok hajót mentett megannak idejében. Úgy tudom, az un balti csíkokat a saját tengeralattjárók számára festették fel a könnyű azonosítás miatt. Ugyanis a háború első felében a németek teljesen uralták a Balti-tengert. A Balti-tengeren kívül pedig természetszerűleg értelmét vesztette ez a jelzés. A legutolsó napokban pedig azért festették sárgára a tornyok tetejét, hogy a saját repülőgépek (Franciaországból felszállva)tudják azonosítani a hajót. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425313 | 2006. augusztus 26. 11:27 | ![]() | |
ja, mert a villanymotoros megoldásokbol indultam ki! | |||||
Sebi | Adatlap | 425312 | 2006. augusztus 26. 11:13 | ![]() | |
Sziasztok ! Tudom, hogy nem illik beleszólni két ember vitájába, főleg ha nem is kérik meg rá az embert, de szeretném egy kissé világosabbá tenni a Bismarck festése körüli polémiát. Szóval a Bismarck mikor elkészült a békebeli festést viselte, vagyis a törzse sötétszürkére, a felépítménye pedig világosszürkére volt festve. Amikor elkerült lengyelbe, átfestették a balti színekre. Ez egy az előzőtől eltérő sötétszürke és világosszürke festés volt. Álcázásképp pedig felfestették az ún. balti csíkokat és a hajó orrát és tatját befestették egy egészen sötétszürke színre. Aztán úton Norvégia felé a felépítményen lévő csíkokat lefestették, és mielőtt kifutottak volna Norvégiából szintén volt egy festés. Ekkor a törzset is újrafestették és csak az orrhullámot hagyták meg. De ez a festék nem fedett rendesen, így az előző nyoma ottmaradt. Azon sokáig el lehetne vitázni, hogy ezt különböző képeken mennyire lehet látni, de egy dolog tény. A Bismarck sötétszürke törzzsel és világossszürke felépítménnyel indult el Norvégiából. A Debil által mutatott linken pedig szépen le lehet követni, hogy a lövegházak tetejét milyen színűre fesették. | |||||
SImi | Adatlap | 425311 | 2006. augusztus 26. 11:06 | ![]() | |
Szerintem az ACA Bismarck hajócsavatjai egész jók, én nem erőltetném túlzottan a cserét. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425310 | 2006. augusztus 26. 10:32 | ![]() | |
az ACA bismarcknak, hogy vannak kialakitva a hajócsavarjai? a 800as sorozatát ismerem, és vettem 1 U-boat IXB-t és az is fürdőkád-edition:S | |||||
hellodebil | Adatlap | 425309 | 2006. augusztus 25. 23:12 | ![]() | |
De durva, most esett le... ha megnézitek Simi 388-as hozzászólásánál a Bismarck festését... tudtam mindig is h mire van, de tényleg... szóval a hajó orra és a tat sötét szürkével van lefestve... a két hullmá formája pedig - az orron, amikor hasitja sebesen a vizet oylan a tajték, a tatnál meg a hajócsavarok által keltett hullámot formázták meg... de nagyon egyszerű és hatásos módszer! Tényleg élethűen hat nem? És már irtam... de a Dánia-szorosnál lezajlott ütközet végkifejletéhez hozzátartozott, hogy pár órával az ütközet előtt, elvesztették szem elől a két hajót az angolok, a Bismarck és a Prinz Eugen helyet cseréltek! A tűzerejüket igy a Prinz Eugenre összpontositották... igaz, ekkor már a Bismarckot átfestették és a látási viszonyok sem voltak túl jók, de érdekes! Jah és ha a két hajót összehasonlitjuk, a sziluettjük azonos! Az pedig biztos, h ennek szerepe volt abban h az Angolok elvesztették a Hood-ot! Nem véletlen h más hajóosztályba tartozó hajók is kisértetiesen hasonlitottak egymásra... | |||||
hellodebil | Adatlap | 425308 | 2006. augusztus 25. 22:50 | ![]() | |
Jah és nekem akkor is az eredeti balti csikos festés teccik, ahol sötét szürke a hajó orra és a tat, ill fehér hullámok vannak felfestve, valamint a felépitményeken már nincs ott a csikozás, szerintem ez a legjobb :D én igy késziteném el... | |||||
hellodebil | Adatlap | 425307 | 2006. augusztus 25. 22:46 | ![]() | |
Őőőh... szóval? Az alábbi linken www.bismarck-class.dk/bismarck/bismarck_menu.html szerintem nagyon korrekten le va nirva minden, és nagyon sok jó fotó van, bár a vitás napokon már a Prinz Eugenről fotózták, és nem egyértelmű a dolog, mindenesetre ha én épiteném a Bismarckot jelen pillanatban, az orrán ott lenne a fehér hullám, kicsit sötétebb lenne az orr, és hát igen a képeken láccik h a Anton, Bruno, C,D tornyok világosabb szinüek (sárgák??? -de miért???), mint a hajó egyéb részei, ill. a 380 mm-esek feketék, és fehér szinű védőponyva van rajtuk. Egyébként miért scannelted? - az általam emlegetett oldalon minden fotó szerepel, ami a könyvekben fellelhető!!! De jövő héten meglesz a könyv (Óriások csatája) és mniden apró részletre figyelni fogok, ami a festéssel kapcsolatos :DD Addig is kéne vmit kezdeni a Musashival... már egy hónapja porosodik... | |||||
SImi | Adatlap | 425306 | 2006. augusztus 25. 21:49 | ![]() | |
Aki szelet, vet, vihart arat... szóval úgy kell nekem! Fél este képeket szkenneltem, meg szerkesztettem. Szóval: az ismert utolsó közeli kép a Bismarck-ról a 2w kép. Az 1w-n már lefestették a csíkokat a felépítményről, de a testen még megvannak. Aztán van az a kép (meg persze még vannak azon felűl is), amit te mutatsz. És itt van a végén 4w... hol vannak a csíkok??? Ez a csata után készült: látszik, hogy az orr mélyen a vízbe bukik. Ez után már igazán nem festették át, hanem a francia partokhoz közeledve a lövegtornyok tetejét mázolták be sárgára. Remélem, nem kell újra egy csomót szkennelnem... | |||||
ChevyG | Adatlap | 425305 | 2006. augusztus 25. 14:27 | ![]() | |
basszus, ha nem mondod akkor soha nem veszem észre! | |||||
hellodebil | Adatlap | 425304 | 2006. augusztus 25. 13:19 | ![]() | |
Prinz Eugen már korábban levált (24-25?) miután a Bismarckot is találatok érték, és árulkodó olajcsikot húzott maga után, a Prinz Eugen parancsot kapott, hogy egyedül folytassa a küldetést. Jövő héten kapom meg az Óriások csatája cimű könyvet, és akkor már mindent pontosan fogok tudni - remélem :D | |||||
hellodebil | Adatlap | 425303 | 2006. augusztus 25. 13:10 | ![]() | |
www.bismarck-class.dk/bismarck/gallery/gallbismrhein3.html Az oldalon a második képen láccik h az orron ott a fehér hullám, és ahogy elnézem nagyon halványan láccik csak a csikozás. Szöveget olvasva is erre a következtetésre jutottam, ez 21.én készült fotó, ezután átfestették volna még? Ezek az utolsó képek a Bismarckról, ha vki tud mutatni olyan fotót, ami ezután készült és nincs rajta a hullám, hát akkor meggyőzött! | |||||
SImi | Adatlap | 425302 | 2006. augusztus 25. 10:00 | ![]() | |
Remélem, amíg oda jutok, hogy elkészülök a 3 hajóval, addigra kiadja vki 350-ben a Prinz Eugen-t, igaz vki most is gyártja, kisszériásan műgyantából, aranyáron. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425301 | 2006. augusztus 25. 07:01 | ![]() | |
ez már 1 komoly befektetésnek se utolsó! feltétlen prezenáld, amikor elkezded (bármelyiket)! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425300 | 2006. augusztus 25. 07:00 | ![]() | |
akkor már csak az Eugen huiányzik! (persze ö nem volt ott végig ugy tudom) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425299 | 2006. augusztus 24. 22:53 | ![]() | |
SImi | Adatlap | 425298 | 2006. augusztus 24. 22:28 | ![]() | |
POW=Prince of Wales kezdőbetűi. (KGV=King George V. ; Duke of York=DOY) Ezt az osztályt csak így szokták rövidíteni. A Hood az USA-ból lett rendelve, és a kiegészítő készlettel együtt 40.000 Ft volt. Hála Istennek, szüli napi ajándékként kaptam. Plusz 30.000 Ft volt a maratás+rajz+festékek... | |||||
ChevyG | Adatlap | 425297 | 2006. augusztus 24. 22:23 | ![]() | |
tegnap megrendeltem (tük) többek között a Cutty Sharkot, academy 350es kittet. már régóta szemezek (de csak kicsit!) a vitorlásokkal, és ez a hajó tökéletes lessz kezdésnek. (1000pénz vot) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425296 | 2006. augusztus 24. 22:20 | ![]() | |
ez kellene nekem valahonnan digi formában! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |