/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
maxor 425379 2006. szeptember 1. 16:11
Válasz erre
Ahoj!Tisztelt hajósok!

Zvezda követi el 1/350-ben a Varjag páncéloscirkálót. Tapasztalat van-e rólla valaki tengerészládájában?
üdv.maxor
SImi 425378 2006. szeptember 1. 15:50
Válasz erre
hiei-10.jpg méret: 44.6 KB
hiei-07.jpg méret: 47.9 KB
Hát nem tudom... végülis láttam már ilyen festéssel Musashi-t. Csak annyit tudok, hogy amit én referencimunkának el tudok fogadni, ott még nem láttam ezt a variációt. Attól persze még lehet, hogy vmilyen korábbi időben fehérre festették a fő távmérőt. A képen egy 42-ben elsűllyedt hajó makettje... lehet, hogy a szolgálatba állításkor festették ilyenre???
hellodebil 425377 2006. szeptember 1. 15:30
Válasz erre
Az első felépitményen, úgy döntöttem hogy a radar legteteje (Simi - amennyiben megvan a leirásod a Yamatohoz, az én leirásomban E23-as alkatrész), fehérre fogom lefújni - Mit szólsz ehez? - ill. tud vki erről vmit?
hellodebil 425376 2006. szeptember 1. 12:19
Válasz erre
Én meg szép lassan készitgetem a Musashit... :D
lucky 425375 2006. szeptember 1. 11:46
Válasz erre
Ld Végső visszaszámlálás.:)
Igaz az pár évvel korábban ( és későbben is ) játszódik.
De ezzel már át is mentünk a filmtopicba...
Kalóz 425374 2006. szeptember 1. 10:23
Válasz erre
Hát sugárhajtású gép a Midway-i csata idején ..., hmmm, elég érdekes lett volna.
Kalóz
maxor 425373 2006. szeptember 1. 10:15
Válasz erre
Kalóz!
Hihetetlen győzelem borítóján csatahajó a lemenő nap előtt.Mig 21-nek néztem én is.
üdv maxor
Kalóz 425372 2006. szeptember 1. 09:51
Válasz erre
ChevyG 425371 2006. szeptember 1. 07:12
Válasz erre
SImi 425370 2006. augusztus 31. 22:27
Válasz erre
?sz?2w.jpg méret: 257.9 KB
Most készítettem ezt a montázst: a saját Yamato-mat összehoztam egy kis vízzel. Tudom, hogy nem tökéletes, de azért talán elmegy...
hellodebil 425369 2006. augusztus 31. 22:14
Válasz erre
270 oldal, de én két nap alatt elolvastam, utoljára ilyen az 1984-el volt (ez más tészta :D) Egyébként sokkal jobban teccet nekem, mint a Walter Lord regénye, ez egy igazi klasszikus tengeri csata olvasmányosan! Olvastam sokat már a témával kapcsolatban, de igy teljesen más... ami új benne ,az leginkább az érzelmi oldala. Egyébként van benne pár térkép, ami pont abban segitett, h megértsem miylen útvonalon zajlottak az események ,ugyanis ez nekem eddig szürke folt volt.
Ajánlom a Vaterát figyelmedbe, mert én ott vettem a könyvet, 500 Ft-ért.
ChevyG 425368 2006. augusztus 31. 21:46
Válasz erre
Kalóz 425367 2006. augusztus 31. 21:37
Válasz erre
Chevy!
Közepes. Ha nekiülsz, hamar végzel vele (nem tudod letenni! :). Én már sokszor olvastam, akárcsak a Hihetetlen győzelem-t Walter Lordtól (ez utóbbinak a borítója kakukktojás: egy levegőben lévő Mig-21 sziluett van rajta).
Képek sajnos nincsenek benne, csak térkép. Ennek ellenére alapmű!
Kalóz
ChevyG 425366 2006. augusztus 31. 18:47
Válasz erre
mijen hosszú az a könyv?
vannak benne képek? (nem vagyok szöszi:D)
hellodebil 425365 2006. augusztus 31. 11:18
Válasz erre
Elolvastam az Óriások csatáját, és teljesen másként tekintek a Rajna hadművelet eseményeire, mély benyomást hagyott bennem a könyv! Nagyon olvasmányos, és ugyanakkor - feltételezem - elég tárgyilagos és pontos. Az tetszett a legjobban benne h némi betekintést nyerhettem egy iylen hajón szolgáló tengerész életébe- akár gondolataiba - hogy miylen lelki állapotban készültek a csatára és az elkerülhetetlen halálra az utolsó éjszaka a Bismarck matrózai. Hiszen mi a makettet épitjük meg, de mindannyiunkat érdekel a hajó története, és ezeken a hajókon emberek szolgáltak...
Akit érdekel a téma, mégeccer mondom kötelező!!!
hellodebil 425364 2006. augusztus 31. 11:13
Válasz erre
Van márka amely ezt gyártja?
hellodebil 425363 2006. augusztus 31. 11:12
Válasz erre
Jaja, ő az!
Sebi 425362 2006. augusztus 31. 11:00
Válasz erre
SImi 425361 2006. augusztus 30. 23:11
Válasz erre
14.jpg méret: 220.9 KB
Igen, igen! Az üveg, meg a kabin-keret a mániám. Az "üveg" plexi (pl törött vonalzó, vagy CD tok méretre vágva, formára elcsiszolva), a keret pedig színre festett alufólia csíkokból van, amit lakkal ragasztok fel a helyére. Ez a kis gép a Montana-n van és 1/700-as, természetesen. Én mindig is szerettem a repülőket, de a hajókon különösen jól mutatnak.
hellodebil 425360 2006. augusztus 30. 22:58
Válasz erre
Naggyon duurva! A Yamaton igy elkésziteni ezeket a hidroplánokat! Azt viszont láttam h feljavitottad ezeket is, mert pl az üveg ki lett vmivel pótolva, bár azt csak te tudod mivel!
Az enyémre túlzás mondani h nagyon szép, rég raktam össze, és azóta a lenti oldalon láttam a pontos festési sémát. Mindensetre a talpak csúcsára, lehet utólag a piros festést felviszem majd. Egyébként egy 1:72-es Revell, rég vettem kb 5-6 éve, elég ritka dolog volt akkor is. Nem tudok arról h más gyártó is előjött volna ezzel.
Jól mondtad, az Arado Ar-196-os volt a Bismarckon és a Tirpitzen, gondolom a másik két csatacirkálón is, de pl a Graf Spee féle 1:720-as makettemhez vmi duplafedelű hidroplánt mellékeltek, majd utánna nézek mi a tipusa pontosan.
SImi 425359 2006. augusztus 30. 22:43
Válasz erre
webDSCN5134.jpg méret: 111.2 KB
webDSCN5167.jpg méret: 100.3 KB
webDSCN5154.jpg méret: 102.1 KB
webDSCN5125.jpg méret: 98.7 KB
webDSCN5175.jpg méret: 116.2 KB
Ez nagyon szép! Ugyebár a német hajókon is ez a típus szolgált? Méretarány? Ezt pedig én követtem el 1/350-ben...
hellodebil 425358 2006. augusztus 30. 22:26
Válasz erre
M?solat - Ar196 - 002.JPG méret: 103.8 KB
M?solat - Ar196 - 003.JPG méret: 115.3 KB
M?solat - Ar196 - 005.JPG méret: 96.7 KB
Nah és egy kis meglepi - repülő - de szorosan ide tartozik a fórumhoz, réges rég épitettem :DDD
hellodebil 425357 2006. augusztus 30. 21:52
Válasz erre
Egyébként ha valakinek kell, nekem vannak elég nagyban (kb méteres) kinyomtatott Tirpitz festési sémák a lenti oldalról.
SImi 425356 2006. augusztus 30. 18:56
Válasz erre
Persze, hogy elkészítheted, akkor majd mellékelek egy kis anyagot is a kötélzethez.
ChevyG 425355 2006. augusztus 30. 18:39
Válasz erre
fuffuuu, ez az oldal nagyon jóóó! kel keresnem a heller Scharn-t!
ChevyG 425354 2006. augusztus 30. 18:38
Válasz erre
hellodebil 425353 2006. augusztus 30. 16:39
Válasz erre
Tudom, hogy ez már nagyon sok igy egyszerre... de ha az eddigieket jól fogtam, akkor - a már évek óta kész - Tirpitzem kötélzetét is elvileg elkészithetem? Hmm... újabb kihivások elében ézek :D
SImi 425352 2006. augusztus 30. 15:10
Válasz erre
Hamarosan küldöm akkor az anyagot, remélem, tudod majd valamire használni...
hellodebil 425351 2006. augusztus 30. 13:58
Válasz erre
Húh, thanx!!! :D Most aztán nagy teher nyugszik a vállamon! Elküldtem a mailt, mégeccer ezer köszönet!
SImi 425350 2006. augusztus 30. 13:02
Válasz erre
Az egész maradékot elküldöm neked, ha kell. Ára nincs, ill. annyi, hogy a legjobbat igyekszel a Musashi-ból kihozni. A korlátok kb 90%-a van meg, a hajótestre biztosan elég. Ezen kívül is van még benne néhány dolog, ami hasznos lehet... Persze legalább a postacímedet küldd el emailben.
hellodebil 425349 2006. augusztus 30. 10:21
Válasz erre
Hmm... felkeltetted az érdeklődésem a korlátok iránt, (Musashira - oder Yamato - (1:350) valókról beszélünk - ugye? :DD ) Mennyire hiányos? És ha neked nincs szükséged rá, milyen árban adnád el?
hellodebil 425348 2006. augusztus 30. 10:18
Válasz erre
Jaja, most h mondod elég valószinű, hogy csak lefedték a horogkersztet.
Egyébként a Scharnhorst festésének rengeteg variációja van, nekem nagyon teccik a későbbi hadműveletek alatt alkalmazott festése is. Mindenesetre a lenti oldalt tanulmányozd át, mert sok elég jól használható kép van a festéseiről!
Sebi 425347 2006. augusztus 30. 09:40
Válasz erre
Kalóz 425346 2006. augusztus 30. 08:51
Válasz erre
Egy régebbi Top Gunban nagyon jó vízalatti felvételek vannak a Bismarck roncsáról. És ott valóban jól látszik a svasztika. Ha lesz időm, előkeresem, ha addig nem kerül elő máshonnan.
Kalóz
ChevyG 425345 2006. augusztus 29. 23:00
Válasz erre
scharnhorst.jpg méret: 139 KB
ez a festés valós lehet? mert ha sikerül 1 hellert szerenem akkr ilyen lesz! 1edül az nem tetszik (más hajón se), hogy eltérő szinüek a lovegtornyok felső részei.
ChevyG 425344 2006. augusztus 29. 22:57
Válasz erre
igenigen!

nemrég láttam a Bismarck roncsáról a d.filmet, és ott 1értelmüen kivehető volt a kereszt! (nem volt az egész látható, mert pont ott tört le a hajó orra)
SImi 425343 2006. augusztus 29. 22:47
Válasz erre
Bocs, azt hiszem, a könyvben szószerint arra ad utasítást a parncsnok, hogy "távolítsák el" a horogkereszteket. A roncs feltárásakor ezek a helyükön voltak!!! Tehát valószínűbb, hogy egyszerűen letakarták vmilyen ponyvával, hogyha újra kell, ne kelljen újra kimérni, meg festegetni az egészet...
SImi 425342 2006. augusztus 29. 22:25
Válasz erre
DSCN5559v.jpg méret: 204.1 KB
Törékenyek??? Még a saját készítésű korát se oly nagyon sérülékeny, pedig az rézdrótból van. Ez a maratás pedig rozsdamentes acélból. Nem mondom, ha fejjel lefelé leejted, lehet hogy megsérül, de remélem, nem készülsz ilyen atrakcióra. Ezt kifejezetten a festés után kell a felület szélére ragasztani (természetesen pillanatragsztóval) és utána festeni (ezt a legjobb akrillal, mert az egyből fedi a fémet; nem baj, ha nem pont az a színárnyalat). Gyorsan megy a dolog. És a nálad sokkal ügyetlenebb amerikai makettezők is szépen meg tudják csinálni...
Igen, csak a főfedélzet fa borítású, a többi ugyanolyan szürke, mint a felépítmények oldala.
hellodebil 425341 2006. augusztus 29. 17:37
Válasz erre
Sajnos az a nagy bajom van, hogy a hajótestet már lefújtam - és igy hogy rögzitem a korlátot? Miből van a korlát? Mert annyira kicsi törékeny dolgok ezek, h ezért félek hozzáfogni, nem akarom elrontani az eddig elkészült munkám :S
Egyébként a Musashi fedélzeteinek a festése (leszámitva az ágyúfedélzeteket) ugyanoylan szürke szinüek voltak ,mint oldalról nézve a felépitmények?
SImi 425340 2006. augusztus 29. 14:40
Válasz erre
Figyelj! Nekem megmaradt szinte az egész korlát-készlet a maratásomból (mivel ugyebár saját korlátot készítettem; különben Eduard maratás). Szívesen elküldöm neked a "maradékot", ha nem sértelek meg vele. - Igen, a szárazecsetelés úgy működik, ahogy leírtad; persze ez csak az elv, a többire meg rájössz magadtól. Az a lényeg, hogy csak a pallók osztásai kapjanak egy kis feketét jó hegyes szögből.
hellodebil 425339 2006. augusztus 29. 14:31
Válasz erre
Jah és az Óriások csatájában azt irja a szerző, hogy miután kifutott Bergenből a Bismarck, 22.én átfestették a horogkereszteket az orron és a hátsó fedélzeten, valamint az ágyútornyok megkülönböztető (sárga) festését is átmázolták. Amint vmi újabb infót kapok el -azt megosztom veletek :DD
hellodebil 425338 2006. augusztus 29. 14:23
Válasz erre
Háát... igen, sajnos jól látod a helyzetet, én is sokat filóztam ezen a két fedélzet panel közti résen... elég csúnya, és kezdem belátni h ez a Tamiya sem olyan nagy durranás! Mindenesetre a kötélzetet szeretném elkésziteni, és ha jól sikerül majd, akkor a Bismarckon - amit tervbe vettem - elkészitem majd a korlátokat is! Persze az sem mellékes, hogy 10 rongy egy iylen készlet ha jól láttam, de ha neki állok arra nem fogom sajnálni a pénzt! De egyenlőre nagyon messze vagyok ugyebár a végkifejlettől.
Másik - amit szintén emlitettél - a fedélzetet kicsit kopottasra szeretném akkor, ez a szárazecsetelés hgoy is működik? A nevéből adódóan úgy képzelem el, h nagyon vékonyan ecsettel - kicsitk idörzsölöm pl egy papirra és amikro alig fog, azzal kenegetem üvatosan a fedélzetet? Vmi hasonlót eccer egy VII-C-n évekkel ezelőtt rozsda készitésénél próbáltam - közepes sikerrel.
SImi 425337 2006. augusztus 29. 14:15
Válasz erre
A képek rossz emlékeket idéznek bennem... hát még a középső darabbal mennyi ilyen munkád lesz!!! Különben nagyon klassz lett, ami eddig elkészült. Azt azonban biztos te is észrevetted, hogy a középső és az első fedélzet-darab közt tekintélyes rés tátong... ide - ha szabad javasolnom - egy méretes húzottszálat ragassz be (az lenne a jó, ha jól kidudurodna a résből) és csiszold el, aztán pedig kicsit karcold újra ott a felületet. Bár a pallók osztása - sajnos - pozitív, vagyis kiálló, (Én ezeket feketével szárazecseteltem a végén. )de a karcolással is szépen össze lehet hozni a két darabot. Különben szerintem ne add fel a korlátok elkészítését! Nagyon sokat dob egy hajón! Én kézzel készítettem el a Yamato-m korlátredszerét 3 (!) nap alatt kézzel. (a hajó 2 évig épült.) Ma már sok jóféle maratás létezik, ezekkel viszonylag könnyen megoldhatod ezt a kérdést. És ehhez nem kell profinak lenni, én sem vagyok az. Amit eddig csináltál, nagyon színvonalas, ne add lejjebb!!!
hellodebil 425336 2006. augusztus 29. 13:59
Válasz erre
maszkol?val.JPG méret: 58.7 KB
M?solat - 100_4562.JPG méret: 88 KB
Mindig ámulok bámulok, amikor a munkáidról készitett képeket látom! Gratula mégeccer ezekhez a hajókhoz! Én már többször is emlitettem, h nem vagyok profi - nem vállakozok korlátok és egyéb feljavitások elkészitésére, de szeretném az alap kittet szépen elkésziteni. Biztos ezért sokan fújolhatnak, de nekem az is szép, ha a dobozban lévő makettet elkészitem. Mindenesetre a Musashi kötélzetét szeretném majd megcsinálni, csak nagyon félek, attól h balul sül el vmi... :S
Addig is h lássátok a maszkolósánál mire gondoltam... hát ami a képen lácci, azt kb egy óra alatt ragasztgattam körbe... :D (magamhoz képest a festés utáni eredmény is szép)
SImi 425335 2006. augusztus 29. 13:15
Válasz erre
9a.jpg méret: 268.6 KB
10a.jpg méret: 242.6 KB
DSCN5608.jpg méret: 249.3 KB
Az olajfestékek közt is nagy különbség tud lenni. Pl a Tamiya olajfestékkel festett felületet bármikor - akár fél év múlva is - oldani tudja a higító, de a Humbrolt (és általában a többit nem). Ezt csak azért írom, mert pont a Yamato fedélzetének festésekor erre nagyon ráfaragtam. Én ugyanis a megadott sárgás színre (deck tan) még finoman ráecseteltem két világosbarna árnyalatot jól felhigítva... szóval errősen meglepődtem... végülis akrilra kellett váltanom, és úgy tudtam csak kivitelezni a dolgot. - Szerintem elég a 3 óra várakozási idő, gondolom, nem valami rettentő vastag rétegeket fújtál. Különben elárulom, én egy fújással elintéztem a festést: az a lényeg, hogy jól takarjon. - Én is kb fele-fele arányban szoktam a festékeket higítani. Az alsó rész festése jól sikerült, milyen színt használtál oda? Vagy te is úgy keverted ki? Mellékeltem két képet a kötélzetekről: az első a Yamato kötélzete majdnem teljesen rézdrótból van, ez azért kicsit rizikósabb (könnyen megsérülhet) és nehezebb is a készítés. A másik a Montana-é, viszont rugalmas damilból van, kivéve a két árboc közti állókötélzetet (a jelzőzászlók kötelei is a damilból vannak), mert azok az említett mp3-as rézdrótok.
hellodebil 425334 2006. augusztus 29. 11:47
Válasz erre
Olajos festékkel dolgozom! Épp most végeztem az első réteggel a fedélzet festésén, azt mondták h 6 órát várjak két réteg felvitele közt, de sztem kevesebb lesz max 3 óra, nem hinném h megoldja az alatta lévő réteget, hiszen fújtam, az eleve gyorsabban szárad! Vélemény? :D
Jah és én kb fele fele arányban használok higitót, ill olajos festéket, elárulom h az alját - a vöröset a hajónak egy rétegben fújtam le, sztem igy is jó lett. (régen is igy csináltam)
SImi 425333 2006. augusztus 29. 06:27
Válasz erre
SZia!
Az enamel olajfesték, véletlenűl nem a akril festékekre gondolsz? Különben mindegyiket lehet kapni, mindegyiknek van előnye és hátránya is.
Kötélzet, antenna: én pl a Montana-n rugalmas damilt használtam, ami persze egy kicsit vastag, de szépen több szálra lehet bontani. Én vagy 3 éve vettem Móváron, az idén is láttam a lengyeleknél. Aztán jó még a lycra is, bár szerintem azt jóval cikisebb felilleszteni, mert egy kis gombolyag-szerű az egész. Talán ez nyerhető a harisnyából. Igen ám, de az állókötélzetet nem lehet ezekből csinálni, ami illeszkedik a fekvő kötelekhez, mert behúzza azt. Ide réz drótot ajánlok. Az mp3-asok elromlott fülhallgatójában a vezeték kb 0.05-ös, ez remekül megfelelt nekem. De mondjuk a Musashi 350-es, oda jó a 0.1-es is. Természetesen pillanatragasztót használok. Hogy ne legyen megfolyás, én 0.2-es rézdrót darabkával szoktam odatenni a ragasztócseppet. Ja, és ez már a leg-leg utolsó fázis!
Kopi 425332 2006. augusztus 29. 02:03
Válasz erre
Szia Hellodebil !

Kötélzet, antenna,... stb kialakítására a javaslatom a következő:
Végy egy női harisnyát ( ha barátnőről zsákmányolod még izgalmasabb :-) )
Vágd fel az oldalát csípötől bokáig (csak a harisnyát) szedj ki belőle néhány szálat a kívánt antenna ill kötél vastagságának megfelelően s finoman megfeszítve s megsodorva kész az antenna ill kábel a ragasztáshoz pillanatragasztót kell használni.
Sok sikert! ha kérdésed van irj.
Üdv Kopi
hellodebil 425331 2006. augusztus 28. 23:14
Válasz erre
Erről még nem is hallottam, h sötét lett volna a fedélzet festése! Mindenesetre már elkezdtem fa szinnel, szóval én igy épitem meg, én alapozót azért használok h jobb tapadást érjek el a festéshez. Én vagyok az aki most szembesült azzal h az új festékek (enamel) igencsak megváltoztak (kárukra) - régen sokkalta erősebb védelmet nyújtott a festés, most ha megkarcolom kicsit, annak igencsak nyoma marad, a régi Tirpitzemen bezzeg csak a kalapács fogna :DD
Egyébként a lenti Musashinak h készitették el a kötélzetét? Ezen én is szeretném elkésziteni, de a lehető legegyszerűbb módon... mi a titka, hogy feszes legyen, milyen anyagból va egyáltalán, hol lehet ezt kapni (én nem drótból akarom elkésziteni) milyen ragasztót használnak hozzá, h ne follyon meg stb... tudna vki ebbe nsegiteni? Jah és ezt gondolom akkor készitik el, amikor már teljesen kész a makett - ugye?
ChevyG 425330 2006. augusztus 28. 19:53
Válasz erre
kellene 1 oldal, ahhol csak hajók festései vannak

tud valaki ilyenről?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.