<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ChevyG | Adatlap | 425637 | 2006. október 12. 10:18 | ||
hellodebil | Adatlap | 425636 | 2006. október 12. 10:05 | ||
A Ticonderoga CV-14 az Essex osztályba tartozott (végre letudtam irni helyesen a nevét :S ) ezen kivül még pár képet találtam róla, egyértelmű, hogy az álcázó festéses verziót szeretném majd elkésziteni. De mostmár erőt kéne venni magamon, hogy Musashit befejezzem, bár még rengeteg szerelvény és géppuska stb. van hátra... | |||||
ChevyG | Adatlap | 425635 | 2006. október 12. 09:54 | ||
körülnézek hátha van valami pdf, és ajkkor elküldöm msn-n v mittomén hogy. meljik osztályba tartozik? maj képeket reprezentálj az építés közben, mint ahogy azt tetted a mushasival! | |||||
hellodebil | Adatlap | 425634 | 2006. október 12. 08:59 | ||
hajócsavar-propeller-légcsavar-propeller, mostmár mindenki tud mindent :D egy lépést előre... please ma vagy holnap lehet megveszem a Ticodenderogát, bár a neten nem találtam eddig még annyi képet se róla, mint a Musashi-ról/Yamato-ról... ha vki tud, kérem segitsen! | |||||
lucky | Adatlap | 425633 | 2006. október 12. 08:43 | ||
SImi! Ha már szóba került... Marjai szerint zászló az, ami egy rúdhoz van erősítve teljes hosszában,lobogó meg az ami egy zsinórhoz( kötélhez).A lobogót ennél a kötélnél fogva kezelik,míg a zászlót a rúdjánál fogva. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425632 | 2006. október 11. 23:15 | ||
nekem a mi ahajókon van az hajócsavar, ami repülőn az légcsavar (v turbo légcsavar), ami helikopteren az rotor. propeller angol eredetü szó, légcsavarra tuti használják, de még sok minden másra is! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425631 | 2006. október 11. 23:13 | ||
fufffuuu, dejo h volt eszem és nem propellert írtam hajócsavar hejjjett! most mekkora cirkusz lenne belőle!!??:D:D | |||||
SImi | Adatlap | 425630 | 2006. október 11. 21:23 | ||
Kalóz! Semmi gond, köszönöm a kijavítást, meg persze a rövid ismertetőt a bronz hajócsavarról. Volt egy öreg tengerész ismerősöm - Szimon Miklós kapitány(sajnos tavaly meghalt "balesetben") - tőle tudtam, hogy pl ilyen harapós téma köztük a zászló ill. a lobogó fogalma. Szerinte egy hajón nem zászló, hanem lobogó van. Szóval ő ezért "harapott"... | |||||
Kalóz | Adatlap | 425629 | 2006. október 11. 20:53 | ||
hellodebil! Igazad van, ez egy makettes fórum. De ugyanakkor szakmai is, két oknál fogva: szakmai mint makettezés és szakmai, mint hajós témájú topik. És a szakkifejezéseket illik helyesen alkalmazni, vagy legalább is tudni, hogy mit jelent. És néha egy kicsit viccesen is kell venni a dolgokat. Hidd el, néha nem árt mosolyogni (akár magunkon is). Üdv: Kalóz | |||||
Kalóz | Adatlap | 425628 | 2006. október 11. 20:49 | ||
SImi! Nekem semmi kifogásom a propeller szó ellen hajócsavarként alkalmazva is, de néhány öreg hajós kifejezetten harap rá. Szó szerint! Tulajdonképpen nekik szólt a javítás. Üdv: Kalóz | |||||
SImi | Adatlap | 425627 | 2006. október 11. 15:13 | ||
Ede! A nagy hadihajók fő fedélzetét a II.VH -ig szivesen borították be fa pallókkal. Az ok gondolom kézenfekvő: nem volt annyira csúszós nedvesen, mint az acél; ill. a korróziónak is ellenállt. Az igaz, hogy egy fafajtát igyekeztek használni az adott hajóhoz (pl teak), de egy fajtán belűl is voltak színbeli eltérések. Meg persze időnként egy-egy pallót ki is kellett cserélni. De - szerintem - drámai eltérés nem volt a pallók színe közt, inkább csak árnyalatbeli. | |||||
SImi | Adatlap | 425626 | 2006. október 11. 15:03 | ||
Kalóz! Teljesen igazad van: minek használunk idegen szavakat, ha van magyar megfelelője??? A német "der propeller", ill. az angol "propeller" szó jelentése: hajócsavar,légcsavar.(Különben valószínűleg görög eredetű szó, bár még nyomozok a pontos eredője iránt.) Pl. a Floating Drydoc's -ban is ezt a szót használják a hajócsavarra. De mi magyarok vagyunk, tehát helyesebb a "hajócsavar" szó. | |||||
EDE | Adatlap | 425625 | 2006. október 11. 13:41 | ||
Ismét bocs! SImi 676-os hozzászólásánál láttam a képet! | |||||
EDE | Adatlap | 425624 | 2006. október 11. 13:40 | ||
Bocs! Igazad van, utólag én is úgy éreztem, hogy ellenségesnek tűnhetett, de tényleg csak a jó szándék vezérelt! Viszont van egy tényleg szakmai kérdésem az itt társalgó urakhoz: Mi a véleményetek a fedélzet fa burkolatának "parkettázásáról", azaz a világosabb és sötétebb fa lemezek feltűntetéséről? Pl.: SImi rakott fel egy képet: bismarck model5.jpg a 705-ös hozzászólásban. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425623 | 2006. október 11. 13:21 | ||
Sztem meg ne menjünk bele, nyelvtani dolgokba, ez egy fórum, nem szakmai szószedet. Egymás szavába belekötni, olyan ellenséges... | |||||
EDE | Adatlap | 425622 | 2006. október 11. 12:38 | ||
Bocs, de a repülőgépnek meg légcsavarja van! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425621 | 2006. október 11. 12:21 | ||
lehet h valakinek segitség, de arra a megállapításra jöttem rá, hogy a számítógépes ventilátorok (főleg a kicsik) nagyon sokoldaluak: 1. nagyon vékony rézdrót található bennük 2. lapátjaikból hajócsavar kreállható | |||||
SImi | Adatlap | 425620 | 2006. október 10. 22:18 | ||
Szóval téged a kép fogott meg? Igaz, én is láttam már olyan dobozfedelet, ami megdobogtatta a szívem... Az a lényeg, hogy legyen hozzá kedved. Már hozzá is foghatsz a háttéranyag begyüjtéséhez. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425619 | 2006. október 10. 21:25 | ||
Bár még nincs kész a Musashi, rövidesen megveszem a Ticonderogát... :) annyira szép a dobozon a kép róla, hogy már rég megfogott, és most h van boltban... | |||||
Kalóz | Adatlap | 425618 | 2006. október 10. 20:40 | ||
SImi! A hajócsavar (bocsi, de propellere a repülőgépnek van. Meg egy dunai hajótípust hívtak így, de nem a hajócsavart) azért készül bronzból, mert sokkal jobban ellenáll a korróziónak más anyagokhoz képest, megfelelő szilárdsággal rendelkezik, valamint jól önthető, pontosan kitölti a formát, és elég kevés utómunkát igényel. Azon kívül egy hajócsavar árában az alapanyag menniysége a kevésbé döntő (a megmunkálás adja az ár nagyobbik hányadát, márha pontos végterméket feltételezünk). Az ár a fentiek miatt nem lényeges, főleg a nagyobb méreteknél van így (egy kis csavar értéke az előállítás olcsóbbsága miatt nem nagy, ott döntő lehet az anyaghányad). A hetvenes években takarékosságból megpróbálták itthon az öntöttacél hajócsavarokat alkalmazni a bronz helyett, végül is rájöttek, hogy hosszabb távon olcsóbb a bronz. Az alumínium a nagyobb terheléseknél nem jöhet szóba, mert gyakran törik, kis terhelésű csavaroknál azonban használják (pl. vízibusz, kishajók, külmotorok és hasonlók). Kalóz | |||||
hellodebil | Adatlap | 425617 | 2006. október 10. 15:21 | ||
Egyébként a srác munkáiban az a szörnyű, hogy nem is lenne olyan rossz minden makettje, de a rozsdamániája, totálisan elrontja a hajóit. Egyszerüen ilyen nincs... | |||||
ChevyG | Adatlap | 425616 | 2006. október 10. 09:38 | ||
érdemes megnézni a kolléga többi munkáit! az összes foltos. | |||||
eles | Adatlap | 425615 | 2006. október 10. 08:36 | ||
Sziasztok! A hajók rendbentartásának alapvetően gyakorlati okai voltak. A tengereken a vízpára az, ami a sivatagogban a finom por. Mindenütt ott van! A leglátványosabb bizonyítéka ennek az, ha megnéztek egy északi vizeken hajózó hajót. Minden egyes kitüremkedésen vastag jág rakódik le. A tengeri páranak van egy rossz tulajdonsága: agresszív sókat hagy maga után, amely a korrodációs faktort jelentősen megemeli és ennek veszélyeire egy vashajón nem kell kitérni. A fából való hajókon is szigorú előírások voltak a napi, heti havi és éves karbantartásokra. Ez alól sok magánkézben lévő kereskedelmi hajó kivétel lehetett, de a hadihajóknál ez kizárt volt. A karbantartás ráadásul a fedélzeti drill egyik eszköze is volt a hosszadalmas, unalmas tengeri utakon. Ezért azután valóban nem túl életszerű ripityára antikolt csatahajót művelni, bár kihívásnak nem semmi. Akkor már inkább a belövésektől és robbanásoktól tarkított hajótörzs a valószerűbb. üdv, LS | |||||
hellodebil | Adatlap | 425614 | 2006. október 10. 07:38 | ||
Ebben igazad van! Az a makett, sajnos valóban el van rontva. Nem tisztem mások munkáját kritzálni, de a hajó úgy néz ki a képen, mint amikor egy több hónapja elsüllyedt hajót emeltek ki. A Hood ráadásul békeidőkben az egész világot körbe járta, mint a világ legmonumentálisabb hadihajója, és az angol hadiflotta büszkesége! A Hood pont az a hajó, ami csillogott villogott minden percében a pályafutásának! Ekkora rozsdafoltok kikötőben (elhanyagolva) is hosszú idő alatt keletkeznek, sőt az teljesen elképzelhetetlen, hogy a felépitmények, ágyútornyok, fedélzet igy nézzen ki. Az újpesti kikötőben ritkán látok ennyire elhanyagolt hajót, pedig azok évek óta ott rozsdásodnak... másfelől nem ezzel van az egyetlen porbléma. A festése alapjában véve el van rontva, leginkább a fényes fetekével!!! | |||||
SImi | Adatlap | 425613 | 2006. október 9. 23:04 | ||
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/hms/hood-350-cl/cl-index.html A Hood-ról talán csak a hajógyári képek közt találunk kicsit "rendetlenebbet". Mindenegyes fotón úgy néz ki, mintha a skatulyából húzták volna elő... | |||||
SImi | Adatlap | 425612 | 2006. október 9. 22:56 | ||
Köszönöm a dícséretet... de most igazából egy - szerintem - fontos dolgot vetettél fel a koszolással kapcsolatban. Évek óta az agyonrozsdázott, koptatott, koszolt hajókat láthatjuk a különböző kiállításokon. Többek véleménye szerint (Pék György, Sebi stb)és szerintem is ez téves dolog! Egy hajót nem lehet pl egy tankhoz, rohamlöveghez stb hasonlítani, mert ezeket a harcmezőn nem igen festegették, ápolták külsőleg, meg különben is, ha le is festették 10 perc múlva úgyis jó koszos lett. Nem így voltak a hajók! Ezeket még mostoha körülmények közt is igyekeztek tisztán, rendben tartani. Pl a fedélzet felmosását akár naponta többször is elvégették. A hajók gyakori lefestéséhez is ragaszkodtak. Az archiv felvételek közt ritkán látható rozsdás hajó. Ez érthető is, hiszen egy csatahajó - kis túlzással - milliószorta nagyobb értéket képviselt pénzben, mint egy tank... (Ezt nem sértésnek szántam.) Némelyik hajómaketten pedig akkora rozsdafoltok éktelenkednek (néha még a parancsnoki tornyon és a kéményen is!!!), hogy az a valóságban akár 4-5 m-es átmérővel is rendelkezne... Véleményem szerint tehát a hajókat nem szabad nagyon koszolni, rozsdázni; csak finoman! | |||||
hellodebil | Adatlap | 425611 | 2006. október 9. 22:20 | ||
Én értem, és egyetértek veletek! Szerintem a Yamato osztálynál a csavartengely be volt vonva vagy le volt festve a hajócsavar szinére - erről tanúskodnak a képek is - és a lényeg... a Yamato múzeumban kiállitott Yamato, a hajót újszerű állapotban ábrázolja! Nyilván való, hogy egy rozsdás kopottas hajó kevésbé látványos ilyen helyen. Az autókiállitásokon is csillogó villogó gépjárművek vannak. Én nekem nem célom a hajó "öregitése". Én újszerű állapotában szeretném elkésziteni. Egyébként ettől függetlenül, le a kalappal minden makettező előtt, de én nem mélyedek el ennyire a hajó aprólékos elkészitéséeben... most bizonyára megköveztek :D Persze szivesen tenném, de nem érzem annyira fontosnak ezt... És őszintén mondom, Simi Yamatojánál szebbet még sosem láttam! | |||||
SImi | Adatlap | 425610 | 2006. október 9. 21:10 | ||
Köszönjük szépen a kimerítő (természetesen nem átvitt értelemben!)magyarázatot! Én is azt gondolom, hogy rézből, vagy bronzból biztosan nem készült a csavartengely. Különben az a kérdés merült fel bennem, hogy miért készül maga a propeller bronzból??? Azért az egy kicsit drága mulatság lehet egy több méteres átmérőnél! | |||||
Kalóz | Adatlap | 425609 | 2006. október 9. 21:03 | ||
hellodebil! Elvileg a tengelyburkolat is készülhet bronzból, azonban ennyire fényes csak gyári állapotban lehetséges (a hajócsavarnál is!). Viszont kétségkívül látványos! És a makettezés egyik célja a látványosság (is)! Tehát, hogy milyenre készíted el a makettedet, az a te dolgod. Neked tetszen, ez a fő! Én sem kifogásként írtam le azt, amit írtam, mindössze annak segítségül, aki nagyon valósághűen akarja elkészíteni a hajóját. Ami persze mindig csak bizonyos kompromisszumokkal lehetséges. Mert tökéletes makett, mint azt SImi nagyon találóan megjegyezte, nem létezik (de azért törekedni kell a megépítésére. Vagy mégsem ...). Üdv: Klaóz | |||||
hellodebil | Adatlap | 425608 | 2006. október 9. 20:33 | ||
Mi hiszünk neked, mert te hajómérnök vagy! Mindenesetre én erre a képre hagyatkoztam, az 1:10-es Yamato-ra... nyilván van vmi oka annak, hogy igy készitették el! www.oshipee.com/omami/e-photo-yamatomuseum-stern03.htm | |||||
Kalóz | Adatlap | 425607 | 2006. október 9. 19:46 | ||
SImi! A hajócsavarok a valóságban bronzból készülnek, ami a vízben beoxidálódik, tehát egy barnás árnyalatot vesz fel (nem tévesztendő össze a patinával, ami zöld színű!). A csavartengelyek általában acélból (ritkábban saválló anyagból ill. saválló bevonattal) készülnek, amik a vízben egy feketészürkésbarna árnyalatra korrodálódnak (a saválló fémszínű marad!). Ha kiemelik a hajót a vízből, akkor ez az oxidréteg nem sok idő alatt átmegy rozsdába, aminek a színe, azt hiszem, ismert. A tengelyeket a hajótest színére a legritkább esetben festik, ill.általában nem festik semmilyen színűre. A hajótest színére festik viszont a nadrágcsöveket (ez az a tengelynél vastagabb kilépő rész, ami a hajótesthez csatlakozik) mivel azok a test részét képezik. Ugyanilyen színűek az ún bakcsapágyak, ill. tartókonzoljaik (ezek a hajócsavar előtt közvetlenül található elemek). Egyes hajóknál a bakcsapágyház ill. a nadrágcső egybeépül, nem különálló elem. Ha van kérdés, nyugodtan tegyétek fel, nekem igazán szakmába vág a dolog :) Kalóz | |||||
ChevyG | Adatlap | 425606 | 2006. október 9. 08:21 | ||
az építést kezd a hajtörzsel, amikro az kész van, le is festetted, akkor kezd "rápakolni" a felépitményeket, fegyvereket, stb. ezután jön a korlát építés és az árboc kötelek pótlása. végül, öregités, koszolás. dióhéjban ennyi a munka menet. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425605 | 2006. október 9. 07:00 | ||
Én a Yamato muzeumban készült hajóra hagyatkoztam... azon egyszerű oknál fogva, hogy a japánok épitették, és sztem náluk jobban senki nem tudhatja a valóságot :) ... pl a makett és az ott kiállitott 1:10-es hajó közt felfedeztem pár eltérést... a legszembetűnőbb a nagyobbik kormánylapát, ami vizszintesen bordázott, a 350-esen egyszerüen nem igy öntötték ki, pedig nem lett volna túl nagy munka. Én is gondolkodtam azon, hogy a katapultok ill. a daru karját nem épitem majd be, hanem vmi igényesebb kidolgozású alkatrésszel - fotómaratással - készitem el. Azért az olyan gagyi, hogy kis tömör dolgokkal elintézik ezeket a részeket... | |||||
ChevyG | Adatlap | 425604 | 2006. október 9. 06:55 | ||
hogy honnan rendelted (szeretem a heller hajókat, és énis szeretnék veni) SIminek igaza van! Minnél több szakikirodalmat győjts be hozzá, mielött elkezded! | |||||
SImi | Adatlap | 425603 | 2006. október 8. 23:36 | ||
Szerintem tökéletes hajómodell/makett nem létezik: kisebb hibája szinte biztos, hogy mindegyiknek van, csak legfeljebb a kevésbé szakavatott szemlélő nem tudja, hogy hol van ez. Pl úgy gondolom, hogy a Yamato-témába elég jól beledolgoztam magam és ha látok egy Yamato-t, el tudom dönteni, hogy az jól sikerült-e. De ha pl. mutatnak nekem egy HMS Repulse-t (vagy valamilyen számomra kevésbé ismert hajót), nem biztos, hogy a kevésbé látványos (pl szerelvények, szellőzők meg vannak-e? stb) hibákat észre fogom venni. Hellodebil! Úgy láttam, a csavartengelyeket is sárgaréz színre festetted. Először én is, de egy hajós barátom felhívta rá a figyelmem, hogy a hajókon ez sosem készült rézből, ill nem volt ilyen színű. Én végülis a hajótest színére festettem. Az itt lévő szines képen pl rézszínnel adják meg. SZóval mi az igazság??? | |||||
SImi | Adatlap | 425602 | 2006. október 8. 23:12 | ||
Hát nagy fába vágtad a fejszét... vmi jó rajzok, meg fotók kellenének hozzá - egyszóval gyűjtsd az anyagot - mert csak ezek alapján lehet kis ügyességgel egy hiteles hajót építeni. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425601 | 2006. október 8. 21:49 | ||
Bár az imént visszanéztem Simi Yamato-ját, hát kicsit szégyenlem magam, nem is ildomos az én hajóm képeit betenni, mikor vki igy eltudja késziteni... mondhatni tökéletes :) Mégegyszer gratula! | |||||
NSVT | Adatlap | 425600 | 2006. október 8. 21:22 | ||
ChevyG | Adatlap | 425599 | 2006. október 8. 21:20 | ||
tudsz adni linket? | |||||
NSVT | Adatlap | 425598 | 2006. október 8. 18:35 | ||
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy valaki találkozott-e a Heller 1:400-as T-23 Torpedoboot-jával (81011). Erről szeretném kikérni a véleményeteket. Most rendeltem egyet az Alfából, majd november elején érkezik. Az a helyzet, hogy eddig még hajót nem építettem, ez lenne az első, és azt sem tudom, hogy hogyan kezdjek hozzá. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425597 | 2006. október 8. 17:05 | ||
| |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 425596 | 2006. október 8. 15:34 | ||
SImi! Köszi a képeket, most elraktározom magamnak, s mihelyt ismét összkomfortos lesz a ház (mindeféle felújítás folyik..) rászánom magam a feljavításra... | |||||
hellodebil | Adatlap | 425595 | 2006. október 8. 12:26 | ||
Hello Mindenki! Ma kissé szétesve betértem az eurocenterben lévő modell & hobby-ba, és egyből magamhoz tértem :D ... mert Trumpeter 1:350-es hajók érkeztek - nem is kevés - nagyon jó áron! Amit láttam Yorktown, Essex 18700-ért, volt még Kuznetsov meg Nimitz - gondolom drágábbak, az eladó azt mondta, hogy 7 féle hajó érkezett. Én asszem egy Ticodenderogara befizetek majd... bár előbb a Musashival kéne végezni... | |||||
SImi | Adatlap | 425594 | 2006. október 7. 23:04 | ||
Különben ezt a néhány apróságot leszámítva egész jó lett a Bismarck-od. | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 425593 | 2006. október 7. 18:34 | ||
Igaz, jogos, ez fel sem tűnt a nagy igyekezetben, hogy a tornyok talapzata a fedélzettel egyszínű... Majd, ha lesz rá lelkierőm, átmázolom, de retuspisztoly hijján, ecsettel elég volt lekezelni az egészet... Ugyanigy lesz majd a fekete vízvonal, és a kötélzet esetében is. Köszi az észrevételeket! Ja SImi! Egy átlátható ábrát nem tudnál küldeni, vagy linkelni az árbócokról??? | |||||
hellodebil | Adatlap | 425592 | 2006. október 7. 18:07 | ||
Nekem teccik a hajó, főleg a koptatása miatt! Ugyanakkor azt én is kérdem, hogy az ágyútornyok talapzatát miért nem festetted még le? No meg a vizvonatal jelző fekete csik is később kerül fel rá? Egyébként fasza, abból a kittből kihozni ezt, gratula! | |||||
SImi | Adatlap | 425591 | 2006. október 7. 15:28 | ||
Bocs, de még tehetnél fel néhány kötelet: pl a főárboc vastag merevítő teljesen hiányoznak... a két árboc közti antennákból is lehetne még egy kicsit több...stb stb | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 425590 | 2006. október 7. 13:49 | ||
1:350 a gyártó a méltán ismert és elismert :-))) MiniHobbyModels cég... Még M.óváron vettem az idén... | |||||
ChevyG | Adatlap | 425589 | 2006. október 7. 13:45 | ||
méret? gyártó? | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 425588 | 2006. október 7. 11:29 | ||
|
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
vegyél fel emesenre!
chevyg@fibermail.hu