<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
hellodebil | Adatlap | 425617 | 2006. október 10. 15:21 | ![]() | |
Egyébként a srác munkáiban az a szörnyű, hogy nem is lenne olyan rossz minden makettje, de a rozsdamániája, totálisan elrontja a hajóit. Egyszerüen ilyen nincs... | |||||
ChevyG | Adatlap | 425616 | 2006. október 10. 09:38 | ![]() | |
érdemes megnézni a kolléga többi munkáit! az összes foltos. | |||||
eles | Adatlap | 425615 | 2006. október 10. 08:36 | ![]() | |
Sziasztok! A hajók rendbentartásának alapvetően gyakorlati okai voltak. A tengereken a vízpára az, ami a sivatagogban a finom por. Mindenütt ott van! A leglátványosabb bizonyítéka ennek az, ha megnéztek egy északi vizeken hajózó hajót. Minden egyes kitüremkedésen vastag jág rakódik le. A tengeri páranak van egy rossz tulajdonsága: agresszív sókat hagy maga után, amely a korrodációs faktort jelentősen megemeli és ennek veszélyeire egy vashajón nem kell kitérni. A fából való hajókon is szigorú előírások voltak a napi, heti havi és éves karbantartásokra. Ez alól sok magánkézben lévő kereskedelmi hajó kivétel lehetett, de a hadihajóknál ez kizárt volt. A karbantartás ráadásul a fedélzeti drill egyik eszköze is volt a hosszadalmas, unalmas tengeri utakon. Ezért azután valóban nem túl életszerű ripityára antikolt csatahajót művelni, bár kihívásnak nem semmi. Akkor már inkább a belövésektől és robbanásoktól tarkított hajótörzs a valószerűbb. üdv, LS | |||||
hellodebil | Adatlap | 425614 | 2006. október 10. 07:38 | ![]() | |
Ebben igazad van! Az a makett, sajnos valóban el van rontva. Nem tisztem mások munkáját kritzálni, de a hajó úgy néz ki a képen, mint amikor egy több hónapja elsüllyedt hajót emeltek ki. A Hood ráadásul békeidőkben az egész világot körbe járta, mint a világ legmonumentálisabb hadihajója, és az angol hadiflotta büszkesége! A Hood pont az a hajó, ami csillogott villogott minden percében a pályafutásának! Ekkora rozsdafoltok kikötőben (elhanyagolva) is hosszú idő alatt keletkeznek, sőt az teljesen elképzelhetetlen, hogy a felépitmények, ágyútornyok, fedélzet igy nézzen ki. Az újpesti kikötőben ritkán látok ennyire elhanyagolt hajót, pedig azok évek óta ott rozsdásodnak... másfelől nem ezzel van az egyetlen porbléma. A festése alapjában véve el van rontva, leginkább a fényes fetekével!!! | |||||
SImi | Adatlap | 425613 | 2006. október 9. 23:04 | ![]() | |
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/hms/hood-350-cl/cl-index.html A Hood-ról talán csak a hajógyári képek közt találunk kicsit "rendetlenebbet". Mindenegyes fotón úgy néz ki, mintha a skatulyából húzták volna elő... | |||||
SImi | Adatlap | 425612 | 2006. október 9. 22:56 | ![]() | |
Köszönöm a dícséretet... de most igazából egy - szerintem - fontos dolgot vetettél fel a koszolással kapcsolatban. Évek óta az agyonrozsdázott, koptatott, koszolt hajókat láthatjuk a különböző kiállításokon. Többek véleménye szerint (Pék György, Sebi stb)és szerintem is ez téves dolog! Egy hajót nem lehet pl egy tankhoz, rohamlöveghez stb hasonlítani, mert ezeket a harcmezőn nem igen festegették, ápolták külsőleg, meg különben is, ha le is festették 10 perc múlva úgyis jó koszos lett. Nem így voltak a hajók! Ezeket még mostoha körülmények közt is igyekeztek tisztán, rendben tartani. Pl a fedélzet felmosását akár naponta többször is elvégették. A hajók gyakori lefestéséhez is ragaszkodtak. Az archiv felvételek közt ritkán látható rozsdás hajó. Ez érthető is, hiszen egy csatahajó - kis túlzással - milliószorta nagyobb értéket képviselt pénzben, mint egy tank... (Ezt nem sértésnek szántam.) Némelyik hajómaketten pedig akkora rozsdafoltok éktelenkednek (néha még a parancsnoki tornyon és a kéményen is!!!), hogy az a valóságban akár 4-5 m-es átmérővel is rendelkezne... Véleményem szerint tehát a hajókat nem szabad nagyon koszolni, rozsdázni; csak finoman! | |||||
hellodebil | Adatlap | 425611 | 2006. október 9. 22:20 | ![]() | |
Én értem, és egyetértek veletek! Szerintem a Yamato osztálynál a csavartengely be volt vonva vagy le volt festve a hajócsavar szinére - erről tanúskodnak a képek is - és a lényeg... a Yamato múzeumban kiállitott Yamato, a hajót újszerű állapotban ábrázolja! Nyilván való, hogy egy rozsdás kopottas hajó kevésbé látványos ilyen helyen. Az autókiállitásokon is csillogó villogó gépjárművek vannak. Én nekem nem célom a hajó "öregitése". Én újszerű állapotában szeretném elkésziteni. Egyébként ettől függetlenül, le a kalappal minden makettező előtt, de én nem mélyedek el ennyire a hajó aprólékos elkészitéséeben... most bizonyára megköveztek :D Persze szivesen tenném, de nem érzem annyira fontosnak ezt... És őszintén mondom, Simi Yamatojánál szebbet még sosem láttam! | |||||
SImi | Adatlap | 425610 | 2006. október 9. 21:10 | ![]() | |
Köszönjük szépen a kimerítő (természetesen nem átvitt értelemben!)magyarázatot! Én is azt gondolom, hogy rézből, vagy bronzból biztosan nem készült a csavartengely. Különben az a kérdés merült fel bennem, hogy miért készül maga a propeller bronzból??? Azért az egy kicsit drága mulatság lehet egy több méteres átmérőnél! | |||||
Kalóz | Adatlap | 425609 | 2006. október 9. 21:03 | ![]() | |
hellodebil! Elvileg a tengelyburkolat is készülhet bronzból, azonban ennyire fényes csak gyári állapotban lehetséges (a hajócsavarnál is!). Viszont kétségkívül látványos! És a makettezés egyik célja a látványosság (is)! Tehát, hogy milyenre készíted el a makettedet, az a te dolgod. Neked tetszen, ez a fő! Én sem kifogásként írtam le azt, amit írtam, mindössze annak segítségül, aki nagyon valósághűen akarja elkészíteni a hajóját. Ami persze mindig csak bizonyos kompromisszumokkal lehetséges. Mert tökéletes makett, mint azt SImi nagyon találóan megjegyezte, nem létezik (de azért törekedni kell a megépítésére. Vagy mégsem ...). Üdv: Klaóz | |||||
hellodebil | Adatlap | 425608 | 2006. október 9. 20:33 | ![]() | |
Mi hiszünk neked, mert te hajómérnök vagy! Mindenesetre én erre a képre hagyatkoztam, az 1:10-es Yamato-ra... nyilván van vmi oka annak, hogy igy készitették el! www.oshipee.com/omami/e-photo-yamatomuseum-stern03.htm | |||||
Kalóz | Adatlap | 425607 | 2006. október 9. 19:46 | ![]() | |
SImi! A hajócsavarok a valóságban bronzból készülnek, ami a vízben beoxidálódik, tehát egy barnás árnyalatot vesz fel (nem tévesztendő össze a patinával, ami zöld színű!). A csavartengelyek általában acélból (ritkábban saválló anyagból ill. saválló bevonattal) készülnek, amik a vízben egy feketészürkésbarna árnyalatra korrodálódnak (a saválló fémszínű marad!). Ha kiemelik a hajót a vízből, akkor ez az oxidréteg nem sok idő alatt átmegy rozsdába, aminek a színe, azt hiszem, ismert. A tengelyeket a hajótest színére a legritkább esetben festik, ill.általában nem festik semmilyen színűre. A hajótest színére festik viszont a nadrágcsöveket (ez az a tengelynél vastagabb kilépő rész, ami a hajótesthez csatlakozik) mivel azok a test részét képezik. Ugyanilyen színűek az ún bakcsapágyak, ill. tartókonzoljaik (ezek a hajócsavar előtt közvetlenül található elemek). Egyes hajóknál a bakcsapágyház ill. a nadrágcső egybeépül, nem különálló elem. Ha van kérdés, nyugodtan tegyétek fel, nekem igazán szakmába vág a dolog :) Kalóz | |||||
ChevyG | Adatlap | 425606 | 2006. október 9. 08:21 | ![]() | |
az építést kezd a hajtörzsel, amikro az kész van, le is festetted, akkor kezd "rápakolni" a felépitményeket, fegyvereket, stb. ezután jön a korlát építés és az árboc kötelek pótlása. végül, öregités, koszolás. dióhéjban ennyi a munka menet. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425605 | 2006. október 9. 07:00 | ![]() | |
Én a Yamato muzeumban készült hajóra hagyatkoztam... azon egyszerű oknál fogva, hogy a japánok épitették, és sztem náluk jobban senki nem tudhatja a valóságot :) ... pl a makett és az ott kiállitott 1:10-es hajó közt felfedeztem pár eltérést... a legszembetűnőbb a nagyobbik kormánylapát, ami vizszintesen bordázott, a 350-esen egyszerüen nem igy öntötték ki, pedig nem lett volna túl nagy munka. Én is gondolkodtam azon, hogy a katapultok ill. a daru karját nem épitem majd be, hanem vmi igényesebb kidolgozású alkatrésszel - fotómaratással - készitem el. Azért az olyan gagyi, hogy kis tömör dolgokkal elintézik ezeket a részeket... | |||||
ChevyG | Adatlap | 425604 | 2006. október 9. 06:55 | ![]() | |
hogy honnan rendelted (szeretem a heller hajókat, és énis szeretnék veni) SIminek igaza van! Minnél több szakikirodalmat győjts be hozzá, mielött elkezded! | |||||
SImi | Adatlap | 425603 | 2006. október 8. 23:36 | ![]() | |
Szerintem tökéletes hajómodell/makett nem létezik: kisebb hibája szinte biztos, hogy mindegyiknek van, csak legfeljebb a kevésbé szakavatott szemlélő nem tudja, hogy hol van ez. Pl úgy gondolom, hogy a Yamato-témába elég jól beledolgoztam magam és ha látok egy Yamato-t, el tudom dönteni, hogy az jól sikerült-e. De ha pl. mutatnak nekem egy HMS Repulse-t (vagy valamilyen számomra kevésbé ismert hajót), nem biztos, hogy a kevésbé látványos (pl szerelvények, szellőzők meg vannak-e? stb) hibákat észre fogom venni. Hellodebil! Úgy láttam, a csavartengelyeket is sárgaréz színre festetted. Először én is, de egy hajós barátom felhívta rá a figyelmem, hogy a hajókon ez sosem készült rézből, ill nem volt ilyen színű. Én végülis a hajótest színére festettem. Az itt lévő szines képen pl rézszínnel adják meg. SZóval mi az igazság??? | |||||
SImi | Adatlap | 425602 | 2006. október 8. 23:12 | ![]() | |
Hát nagy fába vágtad a fejszét... vmi jó rajzok, meg fotók kellenének hozzá - egyszóval gyűjtsd az anyagot - mert csak ezek alapján lehet kis ügyességgel egy hiteles hajót építeni. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425601 | 2006. október 8. 21:49 | ![]() | |
Bár az imént visszanéztem Simi Yamato-ját, hát kicsit szégyenlem magam, nem is ildomos az én hajóm képeit betenni, mikor vki igy eltudja késziteni... mondhatni tökéletes :) Mégegyszer gratula! | |||||
NSVT | Adatlap | 425600 | 2006. október 8. 21:22 | ![]() | |
ChevyG | Adatlap | 425599 | 2006. október 8. 21:20 | ![]() | |
tudsz adni linket? | |||||
NSVT | Adatlap | 425598 | 2006. október 8. 18:35 | ![]() | |
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy valaki találkozott-e a Heller 1:400-as T-23 Torpedoboot-jával (81011). Erről szeretném kikérni a véleményeteket. Most rendeltem egyet az Alfából, majd november elején érkezik. Az a helyzet, hogy eddig még hajót nem építettem, ez lenne az első, és azt sem tudom, hogy hogyan kezdjek hozzá. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425597 | 2006. október 8. 17:05 | ![]() | |
| |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 425596 | 2006. október 8. 15:34 | ![]() | |
SImi! Köszi a képeket, most elraktározom magamnak, s mihelyt ismét összkomfortos lesz a ház (mindeféle felújítás folyik..) rászánom magam a feljavításra... | |||||
hellodebil | Adatlap | 425595 | 2006. október 8. 12:26 | ![]() | |
Hello Mindenki! Ma kissé szétesve betértem az eurocenterben lévő modell & hobby-ba, és egyből magamhoz tértem :D ... mert Trumpeter 1:350-es hajók érkeztek - nem is kevés - nagyon jó áron! Amit láttam Yorktown, Essex 18700-ért, volt még Kuznetsov meg Nimitz - gondolom drágábbak, az eladó azt mondta, hogy 7 féle hajó érkezett. Én asszem egy Ticodenderogara befizetek majd... bár előbb a Musashival kéne végezni... | |||||
SImi | Adatlap | 425594 | 2006. október 7. 23:04 | ![]() | |
Különben ezt a néhány apróságot leszámítva egész jó lett a Bismarck-od. | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 425593 | 2006. október 7. 18:34 | ![]() | |
Igaz, jogos, ez fel sem tűnt a nagy igyekezetben, hogy a tornyok talapzata a fedélzettel egyszínű... Majd, ha lesz rá lelkierőm, átmázolom, de retuspisztoly hijján, ecsettel elég volt lekezelni az egészet... Ugyanigy lesz majd a fekete vízvonal, és a kötélzet esetében is. Köszi az észrevételeket! Ja SImi! Egy átlátható ábrát nem tudnál küldeni, vagy linkelni az árbócokról??? | |||||
hellodebil | Adatlap | 425592 | 2006. október 7. 18:07 | ![]() | |
Nekem teccik a hajó, főleg a koptatása miatt! Ugyanakkor azt én is kérdem, hogy az ágyútornyok talapzatát miért nem festetted még le? No meg a vizvonatal jelző fekete csik is később kerül fel rá? Egyébként fasza, abból a kittből kihozni ezt, gratula! | |||||
SImi | Adatlap | 425591 | 2006. október 7. 15:28 | ![]() | |
Bocs, de még tehetnél fel néhány kötelet: pl a főárboc vastag merevítő teljesen hiányoznak... a két árboc közti antennákból is lehetne még egy kicsit több...stb stb | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 425590 | 2006. október 7. 13:49 | ![]() | |
1:350 a gyártó a méltán ismert és elismert :-))) MiniHobbyModels cég... Még M.óváron vettem az idén... | |||||
ChevyG | Adatlap | 425589 | 2006. október 7. 13:45 | ![]() | |
méret? gyártó? | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 425588 | 2006. október 7. 11:29 | ![]() | |
| |||||
SImi | Adatlap | 425587 | 2006. október 5. 18:11 | ![]() | |
Az általam használt Floating Drydoc's c. rajz és fotogyüjteményben szerepel a Missouri modell. Ott csak ennyi infó volt. Csak valószínűsíteni tudom, hogy amolyan "reklámanyagnak" szánta a tervező cég. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425586 | 2006. október 5. 14:54 | ![]() | |
lehet találni adatokat? pl milyen súlyú, méretei, készités ideje, felhasznált anyagok és technológiák, mennyien csinálták, stb | |||||
SImi | Adatlap | 425585 | 2006. október 5. 14:34 | ![]() | |
Közben annyit sikerült megtudni erről az Iowa 1/48-as modellről, hogy ezt ill. a másik 3 testvérhajó modelljét a tervező cég, a Gibbs&Cox of New York készítette és 1950-re lettek készek. Valószínűleg ők adományozták Iowa államnak. Az 1/48-as USS Missouri ebből a sorozatból pedig a washingtoni Haditengerészeti Múzeumban látható. A hajók festése a készítés idejét, a háború utáni éveket idézi. Ha valaki arra jár, feltétlenűl nézze meg! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425584 | 2006. október 5. 14:33 | ![]() | |
az idei katalógusban tuti nincs:( | |||||
ChevyG | Adatlap | 425583 | 2006. október 5. 14:32 | ![]() | |
ChevyG | Adatlap | 425582 | 2006. október 5. 14:25 | ![]() | |
maxor | Adatlap | 425581 | 2006. október 5. 13:57 | ![]() | |
Hétfőn (a sprekt. ha jól emlékszem ) a Szent István csatahajóról készült filmet is bemutatták. Vasárnap ismétlés akit érdekel. üdv maxor | |||||
Sebi | Adatlap | 425580 | 2006. október 5. 13:47 | ![]() | |
Igen, rendeltem, de neked azt javaslom ne tedd ! Ma van másfél hónapja, hogy feladtam egy rendelést náluk és jelen állás szerint még a számlámat se terhelték meg a vételárral, nemhogy küldtek volna bármit is. Mivel úgy tűnik nekik nem fontos az én pénzem, így a linket csak azért adtam meg, hogy lásd az árat. A rendelést nem javaslom. | |||||
SImi | Adatlap | 425579 | 2006. október 5. 13:36 | ![]() | |
Igen, és ráadásul magyar oldalon is vannak képek az Auróráról!!! www.hajomakett.innotica.hu/e107_plugins/coppermine_menu/thumbnails.php (Lehet, hogy regisztrálni kell a hozzáféréshez.) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425578 | 2006. október 5. 11:09 | ![]() | |
ma muzeum hajó, ezért sok jo fotó található a hajóról! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 425577 | 2006. október 5. 11:09 | ![]() | |
Stefan | Adatlap | 425576 | 2006. október 5. 10:52 | ![]() | |
Itt van az igaziról is kép: www.cis.udel.edu/~iyengar/pictures/st.petersburg/17-08-01Aurora_Ship.jpg Úgy nézem simán szürke-zöld. | |||||
Stefan | Adatlap | 425575 | 2006. október 5. 10:49 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 425574 | 2006. október 5. 10:45 | ![]() | |
Az Aurorát (a vízvonal felett, a padlót és a felépítményt) milyen színűre kell festeni? Szürkére, vagy fémszínűre? A vízvonal alatt úgy tudom zöld. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425573 | 2006. október 5. 09:51 | ![]() | |
400as asszem ex Heller és most a maquette forgalmazza (ha jól írom és tudom) amúgy az Aurora is megvan. 1x nincs agyon részletezve, dde 1 kitűnő makett, szép hajót lehet csinálni belőle némi odafigyeléssel, és abszolút elérhető áron van | |||||
Tibcsi | Adatlap | 425572 | 2006. október 5. 09:47 | ![]() | |
Apropó: régesrégen lehetett kapni Aurora, Patyomkin orosz maketteket. Ezek milyen méretarányúak? Elsősorban az Aurora érdekel, mert egy olyanom is van. :) Kösz: Tibcsi | |||||
ChevyG | Adatlap | 425571 | 2006. október 5. 09:10 | ![]() | |
és még is aranyáron mérik... | |||||
SImi | Adatlap | 425570 | 2006. október 5. 09:03 | ![]() | |
Szerintem nem nehezebb egy műgyanta hajóval bánni, mint egy műanyaggal. Különben azért "erőltetik" a műgyantát, mert a gyártása jóval kisebb és olcsóbb technikai hátteret kíván, mint a fröccsöntés. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425569 | 2006. október 5. 08:55 | ![]() | |
van 1 400as Potemkine-em. bőven elég a korszakból. legszivesebb valami 350es hajót csinálnék abbol a korszakból, pl Szent István (álmodozik) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425568 | 2006. október 5. 08:53 | ![]() | |
nekem már kiis esett ha nem "full hull" verzió:( müanyagból is csodás készleteket lehet készíteni. nem értem mért erölteti mindenki a műgyantát?! 1000x nehezebb vele dolgozni. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |