<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ChevyG | Adatlap | 425671 | 2006. október 18. 18:18 | ![]() | |
holholhol? Előzmény: (425670) hellodebil 2006. október 18. 16:48 | |||||
hellodebil | Adatlap | 425670 | 2006. október 18. 16:48 | ![]() | |
Azért az a két első vh-s német csatahajó 350esben nem rossz... de mostanság semmi időm makettezni :S | |||||
ChevyG | Adatlap | 425668 | 2006. október 18. 12:37 | ![]() | |
bár gyakorlatilag semmi hajóval kapcsolatos dolog nem volt Hévizen, de nagyon sokat tanultam, és jl éreztem magam. Aki nem volt nem tudja miböl maradt ki! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425667 | 2006. október 18. 12:36 | ![]() | |
sajna nem sok mindent találtam:( | |||||
Kalóz | Adatlap | 425666 | 2006. október 14. 12:28 | ![]() | |
Az Alfamakett valóban végkiárusítást rendez, de november végéig még felvesz rendelésr arra, ami nincs raktáron. Igaz, a kedvezmény ez esetben nem biztos, hogy megegyezik a raktáron lévőkkel. Aki tehát szeretne rendelni tőlük, az keresse meg az oldalt ( www.alfamakett.shp.hu/ ), még lehet szerencséje. Kalóz | |||||
Stefan | Adatlap | 425665 | 2006. október 13. 15:51 | ![]() | |
hellodebil | Adatlap | 425664 | 2006. október 13. 14:05 | ![]() | |
Megéztem ezeket a videókat, tényleg kár, hogy nem jutnak el Európába az ehez hasonló filmek, bár az tény, hogy effektek tekintetében ennél sokkal igényesebb filmek vannak napjainkban, mégis a téma iránt érdeklődőknek ezek kis gyöngyszemek. CSak a valóság az, h nagyon kevés érdeklődő van az ilyen filmek iránt, ha azt veszem alapul, hogy ezt a topicot is eddig kb 20 ember kereste meg... Jó ideje gondolkozom azon, h bekéne szerezni vhol ezt a filmet, dvd-n biztosan kiadták Japánban, és onnan kéne megrendelni... ötletek? | |||||
NSVT | Adatlap | 425663 | 2006. október 13. 13:57 | ![]() | |
Stefan | Adatlap | 425662 | 2006. október 13. 13:08 | ![]() | |
Mostanában nagyon nyomatják az ilyen filmeket Japánban. Nemrég egy tengeralattjárós is megjelent (ne kérdezd mi a címe), ami a kamikaze torpedókról szól. De jók, nem lenne rossz, valami érthetőbb változat. | |||||
Sebi | Adatlap | 425661 | 2006. október 13. 12:56 | ![]() | |
Sziasztok ! Épp most találtam ezt a linket és gondoltam megmutatom nektek is. Amennyire tudom ez a film idén tavasszal jelent meg Japánban (és sajnos csak ott). A címét angolul Men of Yamato-nak írták, ami szabadfordításban a Yamato embereit jelenti. Ajánlom figyelmetekbe még a 'related' menüben lévő klippeket is. Jó szórakozást! www.youtube.com/watch | |||||
EDE | Adatlap | 425660 | 2006. október 13. 09:35 | ![]() | |
A nitrohígítóval vigyázzatok! Ha mindent nem is, de a polisztirolt oldja. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425659 | 2006. október 13. 00:10 | ![]() | |
tamiyával nekem se volt gondom soha! | |||||
SImi | Adatlap | 425658 | 2006. október 12. 23:18 | ![]() | |
Nem tudom, végülis nekem jó tapasztalataim voltak a Tamiya putty-val. Olyan beszívódásokat se tapasztaltam. Igaz, nem is használom vastagon. Inkább beleteszek a nagyobb résekbe vmit: húzott szálat, rézdrótot, esetleg sztirolt, és csak a végén használok putty-t a simításnál. És milyen az a neoflex?? Érdekelnének a tulajdonságai. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425657 | 2006. október 12. 22:46 | ![]() | |
A hajótest illesztéseinél tátongó rések betömitésére maximálisan megfelel az általam használt autósgitt. (Tekla Neoflex) Ha mégis vmi probléma merülne fel, azt megirom évek múlva :) közben örömmel konstatáltam, hogy Trumpeterék, voltak olyan kedvesek, és a kis repülőgépek kabintetőit átlátszó műanyagból öntötték ki, igy tényleg elég mutatós lehet majd a repülők sokasága a fedélzeten! | |||||
xcraft | Adatlap | 425656 | 2006. október 12. 22:03 | ![]() | |
Köszi Kalóz! Nitró - egy aki mindent visz - Majd kipróbálom, ha működik leírom. X. | |||||
Kalóz | Adatlap | 425654 | 2006. október 12. 21:58 | ![]() | |
Korábban adtak hozzá egy kis üvegben valami gyantaszerűt, amivel hígítani lehetett, de hogy mi volt az, fogalmam sincs. Elvileg a nitrohígító oldja, de hogy használható marad-e, azt nem tudom, még nem próbáltam. Természetesen az alapgyantát kell hígítani, az edző csak utána keverendő hozzá. Kalóz | |||||
xcraft | Adatlap | 425653 | 2006. október 12. 21:44 | ![]() | |
Ez előfordulhat, nekem egyetlen gondom, hogy elég sűrű az anyag, nem tudjátok, lehet -e valamivel hígítani? X. | |||||
Kalóz | Adatlap | 425652 | 2006. október 12. 21:36 | ![]() | |
A Neoplaszt vastagabb rétegben viszont hajlamos berepedezni!!! A kocsimon néhány napot igénybe vett, amíg lecsiszoltam a berepedezett helyeken. A maketteknél ez talán nem olyan sűrűn előforduló hiányossága. Egyébként a márkásabb (pl. Body) autósgittek rugalmasabbak, és nem is sokkal drágábbak. Kalóz | |||||
Akos | Adatlap | 425651 | 2006. október 12. 21:25 | ![]() | |
Ezt csak tanusítani tudom: jópár repülő komplett alkatrészeit faragtam ki belőle évekkel ezelőtt. | |||||
xcraft | Adatlap | 425650 | 2006. október 12. 21:01 | ![]() | |
Hello! A makettezős tömítők, a tamiya putty is beszívódik, csak kb 1 év múlva észrevehető. Nézzétek meg régi makettjeitek tömítését, amit a készítéskor tökéletesen simára csiszoltatok, látszik a helye. A neoplaszt kétkomponensű autógitt nem csinál ilyet, próbáljátok ki. X. | |||||
SImi | Adatlap | 425649 | 2006. október 12. 18:38 | ![]() | |
Én a Tamiya putty-t használom, ugyan nem beton keménységű, de kb fél óra alatt megköt, és mivel szürke színű, ezért a festésnél sem okoz gondot. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425648 | 2006. október 12. 17:53 | ![]() | |
Hát a ragasztás a legkissebb, de hogy miért van külön az eleje... én csak teljes makettet készitek, szerintem úgy mutatós igazán (ez szubjektiv) Egyébként ti milyen gittet használtok tömitéshez, csiszoláshoz? Én sima Neoflex javitótapaszt, haverom régen az ócska verdáját foltozta ezzel :) de eddig maketteknél is bevált, miután megszáradt - beton keményen köt és tapad, csiszolni meg jól lehet. | |||||
SImi | Adatlap | 425647 | 2006. október 12. 17:04 | ![]() | |
Hellodebil! A Trumpeter hajói ilyen kialakításúak! Az nyer vele a legtöbbet, aki vízvonalasat akar építeni. Aki meg "full hull" -osat, annak bizony össze kell ragasztani a darabokat. A felépítményeket pedig szintenként (vízszintesen) lehet összerakni. (A Tamiya-ra inkább a függőleges osztású fél darabok voltak a jellemzőek.)Ez a szisztéma jellemző különben az én Hood-omra is. Azért nem olyan rossz, majd meglátod. Meg különben is: a ragasztás a legkisebb meló. A gyári tartókat én alapból dobni szoktam: nem méltóak az elkészült hajóhoz (még a Tamiya se). Inkább valamilyen szép fa lapra érdemesebb applikálni, a variációkból sokat találsz a neten. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425646 | 2006. október 12. 16:30 | ![]() | |
Thanx a segitséget! Megvettem a Ticonderoga-t :) hát aminek nem örültem, hogy az alját külön kell összeilleszteni, és az orr rész is külön darab, igy lesz a hajótesten is sok munkám. Meg a tartó sem nyerte el a tetszésem, eddig nekem a Tamiya-é jött be leginkább... De ez majd még soká jön el, elrakom szépen egy fiókba, most a Musashin kell dolgoznom! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425645 | 2006. október 12. 15:46 | ![]() | |
Hellodebil: találtam 3 könyvet!!! | |||||
EDE | Adatlap | 425644 | 2006. október 12. 14:05 | ![]() | |
Mégegyszer:www.acepilots.com/planes/helldiver.html | |||||
EDE | Adatlap | 425643 | 2006. október 12. 14:04 | ![]() | |
Hellodebil! Az Intrepid ott volt. Ezen a Helldiveres lapon találsz egy kis beszámolót a pilótáktól, sajnos nem túl bőséges: http://www.acepilots.com/planes/helldiver.html | |||||
ChevyG | Adatlap | 425642 | 2006. október 12. 11:40 | ![]() | |
Hellodebil: http://www.modellversium.de/kit/artikel.php?id=1288 | |||||
lucky | Adatlap | 425640 | 2006. október 12. 11:29 | ![]() | |
hellodebil! 100% h fennt van a betah-n. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425638 | 2006. október 12. 10:28 | ![]() | |
Köszi Chevy! Arról vki tud valamit, hogy a Musashi-t melyik repülőgép-hordozóról (vagy esetleg melyekről) felszálló repülőgépek süllyesztették el? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425637 | 2006. október 12. 10:18 | ![]() | |
98% h van essex osztályrol anyag! squadron signal! vegyél fel emesenre! chevyg@fibermail.hu | |||||
hellodebil | Adatlap | 425636 | 2006. október 12. 10:05 | ![]() | |
A Ticonderoga CV-14 az Essex osztályba tartozott (végre letudtam irni helyesen a nevét :S ) ezen kivül még pár képet találtam róla, egyértelmű, hogy az álcázó festéses verziót szeretném majd elkésziteni. De mostmár erőt kéne venni magamon, hogy Musashit befejezzem, bár még rengeteg szerelvény és géppuska stb. van hátra... | |||||
ChevyG | Adatlap | 425635 | 2006. október 12. 09:54 | ![]() | |
körülnézek hátha van valami pdf, és ajkkor elküldöm msn-n v mittomén hogy. meljik osztályba tartozik? maj képeket reprezentálj az építés közben, mint ahogy azt tetted a mushasival! | |||||
hellodebil | Adatlap | 425634 | 2006. október 12. 08:59 | ![]() | |
hajócsavar-propeller-légcsavar-propeller, mostmár mindenki tud mindent :D egy lépést előre... please ma vagy holnap lehet megveszem a Ticodenderogát, bár a neten nem találtam eddig még annyi képet se róla, mint a Musashi-ról/Yamato-ról... ha vki tud, kérem segitsen! | |||||
lucky | Adatlap | 425633 | 2006. október 12. 08:43 | ![]() | |
SImi! Ha már szóba került... Marjai szerint zászló az, ami egy rúdhoz van erősítve teljes hosszában,lobogó meg az ami egy zsinórhoz( kötélhez).A lobogót ennél a kötélnél fogva kezelik,míg a zászlót a rúdjánál fogva. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425632 | 2006. október 11. 23:15 | ![]() | |
nekem a mi ahajókon van az hajócsavar, ami repülőn az légcsavar (v turbo légcsavar), ami helikopteren az rotor. propeller angol eredetü szó, légcsavarra tuti használják, de még sok minden másra is! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425631 | 2006. október 11. 23:13 | ![]() | |
fufffuuu, dejo h volt eszem és nem propellert írtam hajócsavar hejjjett! most mekkora cirkusz lenne belőle!!??:D:D | |||||
SImi | Adatlap | 425630 | 2006. október 11. 21:23 | ![]() | |
Kalóz! Semmi gond, köszönöm a kijavítást, meg persze a rövid ismertetőt a bronz hajócsavarról. Volt egy öreg tengerész ismerősöm - Szimon Miklós kapitány(sajnos tavaly meghalt "balesetben") - tőle tudtam, hogy pl ilyen harapós téma köztük a zászló ill. a lobogó fogalma. Szerinte egy hajón nem zászló, hanem lobogó van. Szóval ő ezért "harapott"... | |||||
Kalóz | Adatlap | 425629 | 2006. október 11. 20:53 | ![]() | |
hellodebil! Igazad van, ez egy makettes fórum. De ugyanakkor szakmai is, két oknál fogva: szakmai mint makettezés és szakmai, mint hajós témájú topik. És a szakkifejezéseket illik helyesen alkalmazni, vagy legalább is tudni, hogy mit jelent. És néha egy kicsit viccesen is kell venni a dolgokat. Hidd el, néha nem árt mosolyogni (akár magunkon is). Üdv: Kalóz | |||||
Kalóz | Adatlap | 425628 | 2006. október 11. 20:49 | ![]() | |
SImi! Nekem semmi kifogásom a propeller szó ellen hajócsavarként alkalmazva is, de néhány öreg hajós kifejezetten harap rá. Szó szerint! Tulajdonképpen nekik szólt a javítás. Üdv: Kalóz | |||||
SImi | Adatlap | 425627 | 2006. október 11. 15:13 | ![]() | |
Ede! A nagy hadihajók fő fedélzetét a II.VH -ig szivesen borították be fa pallókkal. Az ok gondolom kézenfekvő: nem volt annyira csúszós nedvesen, mint az acél; ill. a korróziónak is ellenállt. Az igaz, hogy egy fafajtát igyekeztek használni az adott hajóhoz (pl teak), de egy fajtán belűl is voltak színbeli eltérések. Meg persze időnként egy-egy pallót ki is kellett cserélni. De - szerintem - drámai eltérés nem volt a pallók színe közt, inkább csak árnyalatbeli. | |||||
SImi | Adatlap | 425626 | 2006. október 11. 15:03 | ![]() | |
Kalóz! Teljesen igazad van: minek használunk idegen szavakat, ha van magyar megfelelője??? A német "der propeller", ill. az angol "propeller" szó jelentése: hajócsavar,légcsavar.(Különben valószínűleg görög eredetű szó, bár még nyomozok a pontos eredője iránt.) Pl. a Floating Drydoc's -ban is ezt a szót használják a hajócsavarra. De mi magyarok vagyunk, tehát helyesebb a "hajócsavar" szó. | |||||
EDE | Adatlap | 425625 | 2006. október 11. 13:41 | ![]() | |
Ismét bocs! SImi 676-os hozzászólásánál láttam a képet! | |||||
EDE | Adatlap | 425624 | 2006. október 11. 13:40 | ![]() | |
Bocs! Igazad van, utólag én is úgy éreztem, hogy ellenségesnek tűnhetett, de tényleg csak a jó szándék vezérelt! Viszont van egy tényleg szakmai kérdésem az itt társalgó urakhoz: Mi a véleményetek a fedélzet fa burkolatának "parkettázásáról", azaz a világosabb és sötétebb fa lemezek feltűntetéséről? Pl.: SImi rakott fel egy képet: bismarck model5.jpg a 705-ös hozzászólásban. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425623 | 2006. október 11. 13:21 | ![]() | |
Sztem meg ne menjünk bele, nyelvtani dolgokba, ez egy fórum, nem szakmai szószedet. Egymás szavába belekötni, olyan ellenséges... | |||||
EDE | Adatlap | 425622 | 2006. október 11. 12:38 | ![]() | |
Bocs, de a repülőgépnek meg légcsavarja van! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425621 | 2006. október 11. 12:21 | ![]() | |
lehet h valakinek segitség, de arra a megállapításra jöttem rá, hogy a számítógépes ventilátorok (főleg a kicsik) nagyon sokoldaluak: 1. nagyon vékony rézdrót található bennük 2. lapátjaikból hajócsavar kreállható | |||||
SImi | Adatlap | 425620 | 2006. október 10. 22:18 | ![]() | |
Szóval téged a kép fogott meg? Igaz, én is láttam már olyan dobozfedelet, ami megdobogtatta a szívem... Az a lényeg, hogy legyen hozzá kedved. Már hozzá is foghatsz a háttéranyag begyüjtéséhez. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425619 | 2006. október 10. 21:25 | ![]() | |
Bár még nincs kész a Musashi, rövidesen megveszem a Ticonderogát... :) annyira szép a dobozon a kép róla, hogy már rég megfogott, és most h van boltban... | |||||
Kalóz | Adatlap | 425618 | 2006. október 10. 20:40 | ![]() | |
SImi! A hajócsavar (bocsi, de propellere a repülőgépnek van. Meg egy dunai hajótípust hívtak így, de nem a hajócsavart) azért készül bronzból, mert sokkal jobban ellenáll a korróziónak más anyagokhoz képest, megfelelő szilárdsággal rendelkezik, valamint jól önthető, pontosan kitölti a formát, és elég kevés utómunkát igényel. Azon kívül egy hajócsavar árában az alapanyag menniysége a kevésbé döntő (a megmunkálás adja az ár nagyobbik hányadát, márha pontos végterméket feltételezünk). Az ár a fentiek miatt nem lényeges, főleg a nagyobb méreteknél van így (egy kis csavar értéke az előállítás olcsóbbsága miatt nem nagy, ott döntő lehet az anyaghányad). A hetvenes években takarékosságból megpróbálták itthon az öntöttacél hajócsavarokat alkalmazni a bronz helyett, végül is rájöttek, hogy hosszabb távon olcsóbb a bronz. Az alumínium a nagyobb terheléseknél nem jöhet szóba, mert gyakran törik, kis terhelésű csavaroknál azonban használják (pl. vízibusz, kishajók, külmotorok és hasonlók). Kalóz |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |