<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ChevyG | Adatlap | 425758 | 2006. október 30. 17:38 | ![]() | |
Forbidden Előzmény: (425757) maxor 2006. október 30. 16:26 | |||||
maxor | Adatlap | 425757 | 2006. október 30. 16:26 | ![]() | |
ChevyG | Adatlap | 425756 | 2006. október 30. 13:22 | ![]() | |
nja igen, még csak most fogom venni! (tudnátok róla ha készíteném!) | |||||
SImi | Adatlap | 425755 | 2006. október 30. 13:10 | ![]() | |
Már úgy kell érteni, ugye, hogy a makettet megveszed? Nem úgy, hogy elkészülsz vele? A "köntös" izgalmas és látványos lesz! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425754 | 2006. október 29. 22:47 | ![]() | |
1 7 és meglessz a Scharnhorst-om! ezt a köntöst néztem ki neki! www.scharnhorst-class.dk/scharnhorst/paint_schemes/pictures/1943/paint_sh_1943_m_sizilien_ostfront_starboard.jpg | |||||
SImi | Adatlap | 425753 | 2006. október 29. 21:45 | ![]() | |
Valóban szép ez a hajó. (Bár - ha kötzözködni akarnék - egy kicsit kopasz a felépítmény oldala, pedig ott sokminden volt...) De azért az is észre kell venni, mennyi mindent kidobott az eredeti alkatrészek közűl és saját gyártmányúval pótolta. Látszik, hogy sokat dolgozott rajta. Nekem a festése tetszik nagyon-nagyon. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425752 | 2006. október 29. 20:59 | ![]() | |
így kell csinálni HELLER hajót! ipmsstockholm.org/magazine/2006/06/stuff_eng_lundberg_gneisenau_01.htm | |||||
ChevyG | Adatlap | 425751 | 2006. október 29. 19:48 | ![]() | |
moswt leelenőriztem és a szállitási feltételek ugyanazok maradtak amit a 831ben irtam! most Tirpitz van nekik | |||||
hellodebil | Adatlap | 425750 | 2006. október 29. 16:16 | ![]() | |
Egy régi képet találtam, én rajzoltam, élőben azért jobban néz ki, de az exemnél maradt :)) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425749 | 2006. október 28. 23:25 | ![]() | |
tudok 1 magyar netes boltot, ahhol 8e Ft felett ingyen házhozhozzák a csomagot! ott az ACA Bismarck-Tirpitz 8990-Ft... TAMIYát én (boltba) 16500Ft alatt nem láttam. Modellpostán 22020 Ft+ 1500Ft ért hozzák ki... szóval ebben (is) 1et értünk! | |||||
SImi | Adatlap | 425748 | 2006. október 28. 23:01 | ![]() | |
Hát valóban: a Trumpeter Hood-nak a hajótesten nagy illesztési hibák vannak. A Ticonderoga-nak is? Azért lehet ám korrigálni. Viszont úgy látom, hogy a felépítmények nem lesznek ennyire gázosak. Én a Tamiya Yamato-ban is csalódtam ebből a szemponból: az elő és a középfedélzet illesztése egyszerűen tragédia, simán eléri még az 1 mm-t is. Azért az egy kicsit "sokk". És pl a parancsnoki torony illesztése is elég gyatra volt: termetes húzottszál darabokat nyelt el a beragasztás után. Szerintem az a minimum, hogy legalább az ablakok rajt legyenek gyárilag a hajón. Ehhez képest a Bismarck-on szinte teljesen hiányoznak. A Yamato-n - "modernságából" eredően - nem sok ablak volt, de bizony jópárat nekem kellett kifúrni pl a parancsnoki tornyon. | |||||
SImi | Adatlap | 425747 | 2006. október 28. 22:45 | ![]() | |
Véleményem szerint nem sok különbség van az ACA és a TAMIYA Bismarck-Tirpitz között. Az ACA kicsit sorjásabb, a felület se olyan, mint a tükör (A Tamiya felülete szinte hibátlan), de ha egy kicsit foglalkozol vele, legalább olyat lehet belőle építeni, mint a Tamiya. Ha szépen megépíted, senki se fogja megmondani, hogy az csak egy ACA készlet volt. Viszont a Tamiya kétszer annyiba kerül. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425746 | 2006. október 28. 22:40 | ![]() | |
Hopp! Előbb vettem észre, hogy a Bismarckot a régi tipusu hajóorral bocsájották vizre, és a további munkálatok során épitették át "clipper" (igy kell irni?) hajóorra... :D | |||||
hellodebil | Adatlap | 425745 | 2006. október 28. 21:56 | ![]() | |
Nekem a Trumpeter azért nem olyan szimpatikus, mert iszonyú illesztési hibái vannak a Ticonderogának! Az orr részt külön kell a felső részen hozzáragasztani, és egy szintbe hozni a hajótest két részét itt, iszonyatos meló előtt állok! Arról nem is beszélve, h az alsó része a hajónak külön van, ezzel is csak a macera lesz... Bezzeg a Tamiyanál, szép igényes az illesztés, sokat csiszolni sem kell sehol szinte. Mire gondolsz pontosan azalatt, hogy nem elég részletes a kidolgozása? A Musashin nekem elég korrektnek tűnik az ablakok és csövek kidolgozása... nem láttam h a Trumpeteren annyival jobb lenne ez... | |||||
ChevyG | Adatlap | 425744 | 2006. október 28. 21:11 | ![]() | |
ACADEMY vs TAMIYA Bismarck/Tirpitz? kiváncsi lennék, hogy melyik éri meg jobban! Gondolom a TAM jobb, de az ACA csak 9e FT! | |||||
SImi | Adatlap | 425743 | 2006. október 28. 21:04 | ![]() | |
A Tamiya készletek forma és alakhűsége kiváló, viszonylag sorja és beszívódás mentesek , de ezzel szinte minden jót el is mondtunk róla. Viszont - sajnos - egyáltalán nem részletgazdag: pl még az ablakok is hiányoznak (meg persze sok minden más, amit majd neked kell pótolni). A Tamiya gyengéinek a maratásgyártók örülnek a legjobban: pl a WEM vagy 4-5 egymásra épülő készletet kínál a Bismarck-Tirpitz-hez. Az áruk kb 30 e pénz...és akkor még a lövegcsöveket nem is cserélted ki rézre. Érdekes: a Trumpter elég részletgazdag (még az 1/700-as hajókon is megvannak az ablakok vízvető is), de pl a Hood-on (1/350) nagy szarvashibák is találhatók, amelyek a Tamiyára nem jellemzők (pl a hajótest alsó és felső fele közt nagy különbség van: az alsó rész kb 3 mm-el rövidebb, az orrnál pedig kb 1-1 mm-el szélesebb...). Én úgy látom, hogy a nemzetiségi hovatartozás a gyártóknál a hajók kiadását illetően elég másodlagos (igaz, a Trumpeter irtózik a japán hajóktól...), leginkább a pénz diktál. Ha elmész egy kiállításra, azt látod, hogy van kb 300 repülő, 400 harcjármű, 50 dioráma, stb stb és 10 hajó. Tehát nem a hajós készletek gyártása és eladása hozza a nagy profitot. Ez magyarázza a gyártók passzivitását hajó ügyben. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425742 | 2006. október 28. 20:12 | ![]() | |
ezért írtam, h a REVELLnek illene mert német cég a Bismarckom maj TAMIYA lessz (esetleg ACADEMY) a Tirpitzet 700asba szeretném meg csinálni (tuti nem TAMIYA) | |||||
hellodebil | Adatlap | 425741 | 2006. október 28. 16:59 | ![]() | |
A Tamiya tuti nem fog kiadni mostanság új maketteket... én a Trumpeterben látok némi lehetőséget az ügyben, a revellről meg annyit, h a 350-es New Jersey-je hol van a Tamiya-hoz képest... sehol, pedig az ára azonos. Én továbbra is fenntartom az állitásom - mert ez tény - a Heller féle 400as Bismarck iszonyú gagyi, alakhűség nulla... Összességében úgy látom, hogy a Trumpeter Ticonderogáját a Tamiya Musashija magasan veri minőségben. Tamiya forever! :DD | |||||
ChevyG | Adatlap | 425740 | 2006. október 28. 15:11 | ![]() | |
én inkább máshonnan várom a meglepetést! nem a TAMIYA-tol. Ök teljesen rááltak a polg.jármű és repcsi kategóriákra. Reményem az ITALERI-ben, DRAGON-ban, és még talán a REVELL-ben van. Bár utabbinak illenne... | |||||
ChevyG | Adatlap | 425739 | 2006. október 28. 15:08 | ![]() | |
én mindenesetre begyüjtöm a hellertöl amik érdekelnek. (Scharnhorst, a 3 zsebcsatahajó, Hipper/Eugen, rombolók, u-boat-ok és valamelyik brit hordozó) eddig már egész jol állok:) | |||||
SImi | Adatlap | 425738 | 2006. október 27. 23:18 | ![]() | |
Sajnos igazad van: per pillanat egy gyártó sem igazán gondol német hajók kiadására 350-ben. A Trumpeter teljes mértékben az amcsik hátsó felét nyalja: amit ők kívánnak, azt adja ki. Ők pedig többnyire a saját (USS) hajóikat óhajtják. A Hasegawa valóban elkezdett egy kicsit a 350-es hajók felé orientálódni a Mikasa és a Yukikaze személyében. Nagyon valószínű, hogy következőre is csak japán hajó lesz terítéken. A Tamiya pedig 20 éve (!) nem adott ki 350-es hajót és nagyon úgy néz ki, hogy nem is akar. Szóval német hajók vonatkozásában egyelőre semmi remény. Talán, ha pár év múlva a Trumpeter kiadja az utolsó II.VH-s amerikai romboló osztályt, esetleg elgondolkoznak a német hajókon is... | |||||
SImi | Adatlap | 425737 | 2006. október 27. 23:06 | ![]() | |
EDE! Igen, én építettem azt a Tone-t. Ami a kábel fektetést illeti, már nem is olyan vészesen lassan megy: a ball oldalon már egészen jól állok. Ez a bizonyos "őrült japán" nem más, mint Omami. Ezek a hajók már jó pár éve készültek (minimum 4 éve), sajnos azóta egy hajóját sem láttam. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425736 | 2006. október 27. 19:14 | ![]() | |
ajánlom a vaterát! épp a 7N szerváltam egy heller rombolot! | |||||
hellodebil | Adatlap | 425735 | 2006. október 27. 19:04 | ![]() | |
Én nemtom... lehet eladnám mégis a Ticonderogám... nem látom a Musashi végét, akkor ott porosodik a dobozban, bár egy ilyentől megszabadulni sem könnyű | |||||
ChevyG | Adatlap | 425734 | 2006. október 27. 18:09 | ![]() | |
hát még mindig megvennék inkább 1 350es Tamiyát, mint 1 hasegawát. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425733 | 2006. október 27. 18:08 | ![]() | |
jólenne, ha már felismernék a makettgyártók, hogy a KRIEGSMARINE elég rendesen hanyagolva van... -Heller csődbe van, de átadja a 400as készletek többségét a szintén csődben lévő Airfixnek. Ha erre nem mozdulnak rá a gyártok, akkor mire? 350esben CSAK a Bismarck-Tirpitz párost lehet megvenni a kategóriában. a Heller hajói hiánypótlok, de meddig? | |||||
EDE | Adatlap | 425732 | 2006. október 27. 16:07 | ![]() | |
Még egy dolog! Bár a Tamiya alszik, a Hasegawa ébredezni látszik az 1:350 méretarányban! A Mikasa után itt a Yukukaze romboló fröccsöntött modelje! www.hasegawa-model.co.jp/e-w/NEWDETAIL/0609/Z22.html Talán meglepnek egyszer bennünket egy japán nehézcirkálóval, vagy egy repülőgéphordozóval... | |||||
EDE | Adatlap | 425731 | 2006. október 27. 15:59 | ![]() | |
A link pontosabban: www.h3.dion.ne.jp/~mokei/e-frame-gallery.htm | |||||
EDE | Adatlap | 425730 | 2006. október 27. 15:56 | ![]() | |
SImi! Jó szórakozást a "kábelfektetéshez"! Ha jól számolom a bilincsek nincsenek 1 mm-esek. Gondolom Te követted el a Tone cirkálót a Hajomakett.hu-n, mert azok után semmin nem lepődök meg. Van itt egy őrult japán, bár repülőgéphordozókat gyárt, ajánlom a honlapján szétnézni mindenkinek. www.h3.dion.ne.jp/ | |||||
EDE | Adatlap | 425729 | 2006. október 27. 15:32 | ![]() | |
ChevyG! Tényleg nagyon jó a link! A Musashiról néztem egy fotót, mintha szürke lenne a fedélzet, de legalábbis sötét. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425728 | 2006. október 27. 08:24 | ![]() | |
nekem a kedvencem az ahhol a háttérbe található a HOOD, és az előtérben 1 nagy felszini német 1ség van (asszem a Graf Spee)! amúgy az egész oldalt lerántottam, hogy lehessen vwinchesterröl nézni:) | |||||
SImi | Adatlap | 425727 | 2006. október 26. 22:58 | ![]() | |
ChevyG! Köszi a linket: nagyon jó! Pl a Hood-ról és a Bismarck-ról is találtam olyan képeket, amiket eddig még nem ismertem, pedig szép gyüjteményem van, különösen az utóbbiról. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425726 | 2006. október 26. 20:41 | ![]() | |
SImi | Adatlap | 425725 | 2006. október 25. 23:06 | ![]() | |
Nos, itt látható az a bizonyos Degaussing-kábel az archiv fotón és a saját kiadásban. A kábel imitálására 0.3-as, a bilincsekhez 0.2-es rézdrótot használok. Bízok benne, hogy a festés után azért majd nem lesz ennyire hangsúlyos ez a "kábel". A hajó feljavításához WEM maratást használok. Ezt a kábelköteget ők is adják, de tudni kell, hogy mivel a maratás csak kb 0.08-as vastagságú, két felet egymásra kellene ragasztani, ami - szerintem - szépen és pontosan nehezen kivitelezhető, ráadásul túl szabályos is a beosztása és véleményem szerint nem is hasonlít annyira az eredetire. Ezért döntöttem a saját kivitelezés mellett. Ez kb 3 métert jelent és 600 bilincset... szóval lehet bűnhődni! Szóval egy darabig el leszek vele. | |||||
Kalóz | Adatlap | 425724 | 2006. október 25. 21:13 | ![]() | |
Kalóz | Adatlap | 425723 | 2006. október 25. 19:44 | ![]() | |
Sebi! Valóban ez az a lobogó, bár a képen látható kicsit elnagyolt. Megpróbálok a gugliban cirilül utánakeresni, hátha kiad valamit. Üdv: Kalóz | |||||
ChevyG | Adatlap | 425722 | 2006. október 25. 17:16 | ![]() | |
SImi | Adatlap | 425721 | 2006. október 25. 16:00 | ![]() | |
Szivesen, talán este majd készítek néhány fotót. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425720 | 2006. október 25. 14:58 | ![]() | |
örülök,k h nem csak én vagyok elvetemült megszállott:D képeket majd prezentálsz nekünk? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425719 | 2006. október 25. 14:57 | ![]() | |
Sebi | Adatlap | 425718 | 2006. október 25. 14:56 | ![]() | |
Hello ! Kalózé a 2 pont :) tényleg nem brit zászló Chevy ! Ha minden igaz, akkor Kalóz erre a lobogóra gondol: tmg110.tripod.com/russia2.htm Próbáld meg nyomtathatóvá tenni a 'jack and naval fortress flag' című zászlót. Az fog kelleni neked. | |||||
SImi | Adatlap | 425717 | 2006. október 25. 13:06 | ![]() | |
EDE! Nem tudom, az archiv felvételeken nem látszik oly nagy különbség az egyes pallók közt - igaz ezek a fotók többnyire ff képek. Az Iowa-k szép kort megért hajók, és az elmúlt 60 évben gondolom többször kellett pallókat pótolni - szerintem ez a magyarázata a "parkettás" fedélzetüknek. Nem gondolom, hogy egy új hajónál ez ilyen szedett- vedett anyagokból készült volna. Különben ha a makettnek szépen vésett a fedélzete, nem hiszem, hogy a parkettás festés lenne a legnagyobb és legidőigényesebb művelet (ld pl a Trumpeter Hood). Én pl most azzal küszködök ezen a hajón, hogy a kettős Degaussing-kábelt (eredetileg mágneses aknák elleni megoldás) imitáljam 0.3-as drótból körben a hajótesten. Ez kb 3 métert jelent 600 db felfogató bilinccsel... szóval ez tényleg szado-mazoch dolog. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425716 | 2006. október 25. 10:01 | ![]() | |
szerény angol tudásom miatt leirnád nagy vonalakban, hogy mire jutottál? | |||||
EDE | Adatlap | 425715 | 2006. október 25. 09:43 | ![]() | |
SImi! Ha még erre jársz, köszi a "parkettázásra" adott válaszod. Azóta sikerült egy sereg képet végignézni a steelnavy.com-on, és úgy nézem elég trendi az eljárás. Én igencsak túlzásnak tartottam, de egyszer elém bukkant egy színes légifotó az egyik Iowa osztályú csatahajóról és megdöbbenésemre feltűnően elkulönültek az egyes falemezek színárnyalatai. Mindenesetre elég szado-mazoch lehet imitálni. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425714 | 2006. október 24. 19:27 | ![]() | |
abbol a lobogóbol kelene nekem nyomtathato verzio | |||||
Kalóz | Adatlap | 425713 | 2006. október 24. 18:22 | ![]() | |
A hajó színe valszeg a Sebi által említett világos szürke. A lobogó viszont nem BRIT, hanem cári lobogó. A 778-ban mellékeltem róla képet. Kalóz | |||||
hellodebil | Adatlap | 425712 | 2006. október 24. 16:08 | ![]() | |
Csak kiváncsiságból... ha jól látom -1903-ban Kniaz Potemkin-Tavricheskii ként bocsájtották vizre -1905-ben Panteleimon névre keresztelték át -1917-ben Potemkin nevet kapta -1920-ban Borets za Svobodu lett és végül ez maradt pályafutása végéig a neve ??? érdekes :) Eddig csak "Hitler Deutschland-járól" tudtam h Lützow lett - joggal, mint később kiderült :) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425711 | 2006. október 24. 15:16 | ![]() | |
huhh, reméltem h nem az a szörnyű fekete-tengeri festés:) | |||||
Sebi | Adatlap | 425710 | 2006. október 24. 15:05 | ![]() | |
Opál-metál-brutál sárga :D Komolyra fordítva: egy olyasféle szürke színre tippelek, mint amilyenre az Aurora van festve, amely Péterváron van kiállítva. | |||||
Sebi | Adatlap | 425709 | 2006. október 24. 14:57 | ![]() | |
Majd elfelejtettem ! Ezt a linket szerettem volna még megmutatni: www.woodlands-junior.kent.sch.uk/customs/questions/flag.html |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |