/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
hellodebil 425766 2006. november 2. 10:45
Válasz erre
Nah a Tamiya Musashin megadták magukat a matricák... :S
ChevyG 425765 2006. november 1. 23:46
Válasz erre
ja a torpedoboot-rol kellene referencia! HELP!
ChevyG 425764 2006. november 1. 23:45
Válasz erre
végre belekezdtem valami "vizes" témába. sőt párhuzamosan csinálok kettőt!

www.preisvergleich.org/pimages/Torpedoboot-T23-1923_203__25561_20.jpg
www.preisvergleich.org/pimages/U-Boot_203__45560_20.jpg

naná, hogy mindkettő HELLER, és 400as a méretarányuk!

ez a tengeralattjárónál a legérdekesebb, mert így a hajó törzse 3 gyufásdoboz hossza!!!

a torpedoboot-al kezdtem, összeragasztottam a két féltörzset, és beraktam öntőkeret darabokat távtartónak.
maxor 425763 2006. október 31. 14:21
Válasz erre
normal_Yamato_port.jpg méret: 60.3 KB
Na talán most
hellodebil 425762 2006. október 31. 13:43
Válasz erre
Ez már fegyvernek minősül sztem :DD
Egyébként a Tamiya matricáival Ti hogy vagytok? Értem ezalatt, hogy az első 15 cm-es lövegtorony oldalára felraktam a matricát, és nem tűnik vmi "masszivnak"... meg fénylik, mit lehet ez ellen tenni? Gondoltam rá, hogy lelakozzam majd ezeket a felületeket...
ChevyG 425761 2006. október 31. 11:45
Válasz erre
ChevyG 425760 2006. október 31. 11:38
Válasz erre
én találtam 1 1/100as Graf Spee-t! a koma beleült, és vezette!!! a tóra 1 csónakszálító utánfutóval vitték a "makettet"!
hellodebil 425759 2006. október 31. 11:09
Válasz erre
Ezt most találtam... nem gyenge 1:250-es és még vizre is lehet bocsájtani :DD
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/ijn/musashi-250-mo/mo-index.html
ChevyG 425758 2006. október 30. 17:38
Válasz erre
maxor 425757 2006. október 30. 16:26
Válasz erre
www.hazegray.org/navhist/battleships/missouri/bb6310.jpg fedélzet eltérő színei

üdv maxor
ChevyG 425756 2006. október 30. 13:22
Válasz erre
nja igen, még csak most fogom venni! (tudnátok róla ha készíteném!)
SImi 425755 2006. október 30. 13:10
Válasz erre
Már úgy kell érteni, ugye, hogy a makettet megveszed? Nem úgy, hogy elkészülsz vele?
A "köntös" izgalmas és látványos lesz!
ChevyG 425754 2006. október 29. 22:47
Válasz erre
SImi 425753 2006. október 29. 21:45
Válasz erre
Valóban szép ez a hajó. (Bár - ha kötzözködni akarnék - egy kicsit kopasz a felépítmény oldala, pedig ott sokminden volt...) De azért az is észre kell venni, mennyi mindent kidobott az eredeti alkatrészek közűl és saját gyártmányúval pótolta. Látszik, hogy sokat dolgozott rajta. Nekem a festése tetszik nagyon-nagyon.
ChevyG 425752 2006. október 29. 20:59
Válasz erre
ChevyG 425751 2006. október 29. 19:48
Válasz erre
moswt leelenőriztem és a szállitási feltételek ugyanazok maradtak amit a 831ben irtam! most Tirpitz van nekik
hellodebil 425750 2006. október 29. 16:16
Válasz erre
Tirpitz.jpg méret: 113.1 KB
Az Academy és Tamiya Tirpitz-Bismarck ugyanaz, csak az Academy koppintotta le a Tamiyat, az h a felülete milyen... sztem tök ugyanaz a minőség kb, tehát evidens h az Academy-t venném...
Egy régi képet találtam, én rajzoltam, élőben azért jobban néz ki, de az exemnél maradt :))
ChevyG 425749 2006. október 28. 23:25
Válasz erre
tudok 1 magyar netes boltot, ahhol 8e Ft felett ingyen házhozhozzák a csomagot! ott az ACA Bismarck-Tirpitz 8990-Ft...
TAMIYát én (boltba) 16500Ft alatt nem láttam. Modellpostán 22020 Ft+ 1500Ft ért hozzák ki...

szóval ebben (is) 1et értünk!
SImi 425748 2006. október 28. 23:01
Válasz erre
Hát valóban: a Trumpeter Hood-nak a hajótesten nagy illesztési hibák vannak. A Ticonderoga-nak is? Azért lehet ám korrigálni. Viszont úgy látom, hogy a felépítmények nem lesznek ennyire gázosak. Én a Tamiya Yamato-ban is csalódtam ebből a szemponból: az elő és a középfedélzet illesztése egyszerűen tragédia, simán eléri még az 1 mm-t is. Azért az egy kicsit "sokk". És pl a parancsnoki torony illesztése is elég gyatra volt: termetes húzottszál darabokat nyelt el a beragasztás után.
Szerintem az a minimum, hogy legalább az ablakok rajt legyenek gyárilag a hajón. Ehhez képest a Bismarck-on szinte teljesen hiányoznak. A Yamato-n - "modernságából" eredően - nem sok ablak volt, de bizony jópárat nekem kellett kifúrni pl a parancsnoki tornyon.
SImi 425747 2006. október 28. 22:45
Válasz erre
Véleményem szerint nem sok különbség van az ACA és a TAMIYA Bismarck-Tirpitz között. Az ACA kicsit sorjásabb, a felület se olyan, mint a tükör (A Tamiya felülete szinte hibátlan), de ha egy kicsit foglalkozol vele, legalább olyat lehet belőle építeni, mint a Tamiya. Ha szépen megépíted, senki se fogja megmondani, hogy az csak egy ACA készlet volt. Viszont a Tamiya kétszer annyiba kerül.
hellodebil 425746 2006. október 28. 22:40
Válasz erre
Hopp! Előbb vettem észre, hogy a Bismarckot a régi tipusu hajóorral bocsájották vizre, és a további munkálatok során épitették át "clipper" (igy kell irni?) hajóorra... :D
hellodebil 425745 2006. október 28. 21:56
Válasz erre
Nekem a Trumpeter azért nem olyan szimpatikus, mert iszonyú illesztési hibái vannak a Ticonderogának! Az orr részt külön kell a felső részen hozzáragasztani, és egy szintbe hozni a hajótest két részét itt, iszonyatos meló előtt állok! Arról nem is beszélve, h az alsó része a hajónak külön van, ezzel is csak a macera lesz... Bezzeg a Tamiyanál, szép igényes az illesztés, sokat csiszolni sem kell sehol szinte. Mire gondolsz pontosan azalatt, hogy nem elég részletes a kidolgozása? A Musashin nekem elég korrektnek tűnik az ablakok és csövek kidolgozása... nem láttam h a Trumpeteren annyival jobb lenne ez...
ChevyG 425744 2006. október 28. 21:11
Válasz erre
ACADEMY vs TAMIYA Bismarck/Tirpitz?

kiváncsi lennék, hogy melyik éri meg jobban! Gondolom a TAM jobb, de az ACA csak 9e FT!
SImi 425743 2006. október 28. 21:04
Válasz erre
A Tamiya készletek forma és alakhűsége kiváló, viszonylag sorja és beszívódás mentesek , de ezzel szinte minden jót el is mondtunk róla. Viszont - sajnos - egyáltalán nem részletgazdag: pl még az ablakok is hiányoznak (meg persze sok minden más, amit majd neked kell pótolni). A Tamiya gyengéinek a maratásgyártók örülnek a legjobban: pl a WEM vagy 4-5 egymásra épülő készletet kínál a Bismarck-Tirpitz-hez. Az áruk kb 30 e pénz...és akkor még a lövegcsöveket nem is cserélted ki rézre.
Érdekes: a Trumpter elég részletgazdag (még az 1/700-as hajókon is megvannak az ablakok vízvető is), de pl a Hood-on (1/350) nagy szarvashibák is találhatók, amelyek a Tamiyára nem jellemzők (pl a hajótest alsó és felső fele közt nagy különbség van: az alsó rész kb 3 mm-el rövidebb, az orrnál pedig kb 1-1 mm-el szélesebb...).
Én úgy látom, hogy a nemzetiségi hovatartozás a gyártóknál a hajók kiadását illetően elég másodlagos (igaz, a Trumpeter irtózik a japán hajóktól...), leginkább a pénz diktál. Ha elmész egy kiállításra, azt látod, hogy van kb 300 repülő, 400 harcjármű, 50 dioráma, stb stb és 10 hajó. Tehát nem a hajós készletek gyártása és eladása hozza a nagy profitot. Ez magyarázza a gyártók passzivitását hajó ügyben.
ChevyG 425742 2006. október 28. 20:12
Válasz erre
ezért írtam, h a REVELLnek illene mert német cég

a Bismarckom maj TAMIYA lessz (esetleg ACADEMY)

a Tirpitzet 700asba szeretném meg csinálni (tuti nem TAMIYA)
hellodebil 425741 2006. október 28. 16:59
Válasz erre
A Tamiya tuti nem fog kiadni mostanság új maketteket... én a Trumpeterben látok némi lehetőséget az ügyben, a revellről meg annyit, h a 350-es New Jersey-je hol van a Tamiya-hoz képest... sehol, pedig az ára azonos.
Én továbbra is fenntartom az állitásom - mert ez tény - a Heller féle 400as Bismarck iszonyú gagyi, alakhűség nulla...
Összességében úgy látom, hogy a Trumpeter Ticonderogáját a Tamiya Musashija magasan veri minőségben.
Tamiya forever! :DD
ChevyG 425740 2006. október 28. 15:11
Válasz erre
én inkább máshonnan várom a meglepetést! nem a TAMIYA-tol. Ök teljesen rááltak a polg.jármű és repcsi kategóriákra. Reményem az ITALERI-ben, DRAGON-ban, és még talán a REVELL-ben van. Bár utabbinak illenne...
ChevyG 425739 2006. október 28. 15:08
Válasz erre
én mindenesetre begyüjtöm a hellertöl amik érdekelnek. (Scharnhorst, a 3 zsebcsatahajó, Hipper/Eugen, rombolók, u-boat-ok és valamelyik brit hordozó)
eddig már egész jol állok:)
SImi 425738 2006. október 27. 23:18
Válasz erre
Sajnos igazad van: per pillanat egy gyártó sem igazán gondol német hajók kiadására 350-ben. A Trumpeter teljes mértékben az amcsik hátsó felét nyalja: amit ők kívánnak, azt adja ki. Ők pedig többnyire a saját (USS) hajóikat óhajtják. A Hasegawa valóban elkezdett egy kicsit a 350-es hajók felé orientálódni a Mikasa és a Yukikaze személyében. Nagyon valószínű, hogy következőre is csak japán hajó lesz terítéken. A Tamiya pedig 20 éve (!) nem adott ki 350-es hajót és nagyon úgy néz ki, hogy nem is akar. Szóval német hajók vonatkozásában egyelőre semmi remény. Talán, ha pár év múlva a Trumpeter kiadja az utolsó II.VH-s amerikai romboló osztályt, esetleg elgondolkoznak a német hajókon is...
SImi 425737 2006. október 27. 23:06
Válasz erre
EDE!
Igen, én építettem azt a Tone-t. Ami a kábel fektetést illeti, már nem is olyan vészesen lassan megy: a ball oldalon már egészen jól állok.
Ez a bizonyos "őrült japán" nem más, mint Omami. Ezek a hajók már jó pár éve készültek (minimum 4 éve), sajnos azóta egy hajóját sem láttam.
ChevyG 425736 2006. október 27. 19:14
Válasz erre
ajánlom a vaterát!

épp a 7N szerváltam egy heller rombolot!
hellodebil 425735 2006. október 27. 19:04
Válasz erre
Én nemtom... lehet eladnám mégis a Ticonderogám... nem látom a Musashi végét, akkor ott porosodik a dobozban, bár egy ilyentől megszabadulni sem könnyű
ChevyG 425734 2006. október 27. 18:09
Válasz erre
hát még mindig megvennék inkább 1 350es Tamiyát, mint 1 hasegawát.
ChevyG 425733 2006. október 27. 18:08
Válasz erre
jólenne, ha már felismernék a makettgyártók, hogy a KRIEGSMARINE elég rendesen hanyagolva van... -Heller csődbe van, de átadja a 400as készletek többségét a szintén csődben lévő Airfixnek. Ha erre nem mozdulnak rá a gyártok, akkor mire?
350esben CSAK a Bismarck-Tirpitz párost lehet megvenni a kategóriában. a Heller hajói hiánypótlok, de meddig?
EDE 425732 2006. október 27. 16:07
Válasz erre
Még egy dolog!
Bár a Tamiya alszik, a Hasegawa ébredezni látszik az 1:350 méretarányban! A Mikasa után itt a Yukukaze romboló fröccsöntött modelje!
www.hasegawa-model.co.jp/e-w/NEWDETAIL/0609/Z22.html
Talán meglepnek egyszer bennünket egy japán nehézcirkálóval, vagy egy repülőgéphordozóval...
EDE 425731 2006. október 27. 15:59
Válasz erre
EDE 425730 2006. október 27. 15:56
Válasz erre
SImi!
Jó szórakozást a "kábelfektetéshez"! Ha jól számolom a bilincsek nincsenek 1 mm-esek. Gondolom Te követted el a Tone cirkálót a Hajomakett.hu-n, mert azok után semmin nem lepődök meg.
Van itt egy őrult japán, bár repülőgéphordozókat gyárt, ajánlom a honlapján szétnézni mindenkinek.

www.h3.dion.ne.jp/
EDE 425729 2006. október 27. 15:32
Válasz erre
ChevyG!

Tényleg nagyon jó a link!
A Musashiról néztem egy fotót, mintha szürke lenne a fedélzet, de legalábbis sötét.
ChevyG 425728 2006. október 27. 08:24
Válasz erre
nekem a kedvencem az ahhol a háttérbe található a HOOD, és az előtérben 1 nagy felszini német 1ség van (asszem a Graf Spee)!

amúgy az egész oldalt lerántottam, hogy lehessen vwinchesterröl nézni:)
SImi 425727 2006. október 26. 22:58
Válasz erre
ChevyG!
Köszi a linket: nagyon jó! Pl a Hood-ról és a Bismarck-ról is találtam olyan képeket, amiket eddig még nem ismertem, pedig szép gyüjteményem van, különösen az utóbbiról.
ChevyG 425726 2006. október 26. 20:41
Válasz erre
hajósok!

www.maritimequest.com

sok hajóról (többnyire) sok kép!!!
SImi 425725 2006. október 25. 23:06
Válasz erre
65---HMS-Hood.jpg méret: 260 KB
WEM-degaussing.jpg méret: 247.4 KB
DSCN9179w.jpg méret: 182 KB
DSCN9180w.jpg méret: 109.2 KB
DSCN9182w.jpg méret: 191.3 KB
Nos, itt látható az a bizonyos Degaussing-kábel az archiv fotón és a saját kiadásban. A kábel imitálására 0.3-as, a bilincsekhez 0.2-es rézdrótot használok. Bízok benne, hogy a festés után azért majd nem lesz ennyire hangsúlyos ez a "kábel". A hajó feljavításához WEM maratást használok. Ezt a kábelköteget ők is adják, de tudni kell, hogy mivel a maratás csak kb 0.08-as vastagságú, két felet egymásra kellene ragasztani, ami - szerintem - szépen és pontosan nehezen kivitelezhető, ráadásul túl szabályos is a beosztása és véleményem szerint nem is hasonlít annyira az eredetire. Ezért döntöttem a saját kivitelezés mellett. Ez kb 3 métert jelent és 600 bilincset... szóval lehet bűnhődni! Szóval egy darabig el leszek vele.
Kalóz 425724 2006. október 25. 21:13
Válasz erre
Egyelőre nem találtam jobb képet :(
Kalóz
Kalóz 425723 2006. október 25. 19:44
Válasz erre
Sebi!
Valóban ez az a lobogó, bár a képen látható kicsit elnagyolt. Megpróbálok a gugliban cirilül utánakeresni, hátha kiad valamit.
Üdv: Kalóz
ChevyG 425722 2006. október 25. 17:16
Válasz erre
SImi 425721 2006. október 25. 16:00
Válasz erre
Szivesen, talán este majd készítek néhány fotót.
ChevyG 425720 2006. október 25. 14:58
Válasz erre
örülök,k h nem csak én vagyok elvetemült megszállott:D

képeket majd prezentálsz nekünk?
ChevyG 425719 2006. október 25. 14:57
Válasz erre
Sebi 425718 2006. október 25. 14:56
Válasz erre
Hello !

Kalózé a 2 pont :) tényleg nem brit zászló
Chevy ! Ha minden igaz, akkor Kalóz erre a lobogóra gondol:

tmg110.tripod.com/russia2.htm

Próbáld meg nyomtathatóvá tenni a 'jack and naval fortress flag' című zászlót. Az fog kelleni neked.
SImi 425717 2006. október 25. 13:06
Válasz erre
EDE!
Nem tudom, az archiv felvételeken nem látszik oly nagy különbség az egyes pallók közt - igaz ezek a fotók többnyire ff képek. Az Iowa-k szép kort megért hajók, és az elmúlt 60 évben gondolom többször kellett pallókat pótolni - szerintem ez a magyarázata a "parkettás" fedélzetüknek. Nem gondolom, hogy egy új hajónál ez ilyen szedett- vedett anyagokból készült volna.
Különben ha a makettnek szépen vésett a fedélzete, nem hiszem, hogy a parkettás festés lenne a legnagyobb és legidőigényesebb művelet (ld pl a Trumpeter Hood). Én pl most azzal küszködök ezen a hajón, hogy a kettős Degaussing-kábelt (eredetileg mágneses aknák elleni megoldás) imitáljam 0.3-as drótból körben a hajótesten. Ez kb 3 métert jelent 600 db felfogató bilinccsel... szóval ez tényleg szado-mazoch dolog.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.