<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ChevyG | Adatlap | 425792 | 2006. november 6. 19:51 | ||
azt nem értem, hogy akkor mért kellett a Scharnhorst-osztályba is 280asokat rakni? (a 3 zsebcsatahjóba megértem, mert az pont reális. (és 33-34ben még nem volt szerintem 380as) Előzmény: (425789) SImi 2006. november 4. 20:25 | |||||
ChevyG | Adatlap | 425791 | 2006. november 6. 19:45 | ||
meg tudod mutatni nekünk a képeket róla (makettröl)? | |||||
EDE | Adatlap | 425790 | 2006. november 6. 15:20 | ||
A Hadihajók típuskönyvben is olvashattad! A Bismarck a Hooddal szemben király lehetett, de ha a Pl. a North Carolinával került volna szembe, már bajba került volna. Több, erősebb löveg, kb. ua. páncélzat, (A szakítószilárdsága nem volt rosszabb, minta a Votané) Csak a nagyobb sebességében bízhatott volna, hogy taktikai előnyhöz jut, vagy elinal. Egyébként a Richellieaut se ette volna meg reggelire! Ja! Tamiya: Én a Prince of Walest csináltam meg 1:350 ben vagy öt éve. Semmi kiegészítő munka. A modell nagyon precíz, közepesen részletgazdag, maga a hajó okozott csalódást, nem túl látványos. | |||||
SImi | Adatlap | 425789 | 2006. november 4. 20:25 | ||
Valahol olvastam, hogy a németek a Scharnhorst-ot és a Gneisenau-t elkészültekor már a 380 mm-es tornyokkal szerették volna felszerelni, a Bismarck osztályt pedig a 405 mm-es tornyokkal, csak kicsit megcsúsztak a 405 mm-es lövegek fejlesztésével, így igazából midegyik a gyöngébb - de nagyon megbízható - tüzérséget kapta. Később, a "csatorna-futam" alatt megrongálódott Gneisenau kijavítását már úgy tervezték, hogy a 380 mm-es tornyokkal spékelik meg. De a hajó kijavításából és modernizálásából már nem lett semmi. (Különben a 280 mm lövegek az I.VH-s német csatacirkálók "szabványos" tüzérsége volt.) A tervezők előtt a Renown, Repulse, Hood hármas szerepelt, mint ellenfél. Tűzerőben, sebességbe kb ugyabaz, védettségben és tűzvezetésben pedig jobbak lettek volna így a német hajók. Azért ne írjuk le nagyon a jó öreg Hood-ot: nagyon jó tüzérsége volt. Egy lövdék súlya 875 kg, míg a POW 354 mm-es lövedékéé csak 700 kg. (A Bismarck-é 800 kg volt.)A különbség majd 200 kg. A rombló erőben ez nagyon sok. A kisebb lövedékek az oldalpáncélzatról akár le is pattanhattak, mint ezt jütlandi szemtanúk meg is erősítették. A tűzvezetése azon a május 24-én gyenge volt, ez biztos. De olvasd el Kennedy ide vonatkozó sorait is, hogy miért: a vízpermet miatt a kisebb teljesítményű távmérőt voltak kénytelen használni. Persze az is igaz, hogy a sztereoszkopikus német távmérők is pontosabbak voltak. A Bismarck a legsúlyosabb sérülését az orron szenvedte el, ahol minden csatahajónak a legvékonyabb a páncélzata. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425788 | 2006. november 4. 19:55 | ||
jaja, a kulcszó: Zeiss:) | |||||
hellodebil | Adatlap | 425787 | 2006. november 4. 19:32 | ||
Jaja, én is úgy látom h a Gneisenau és Scharnhorst főtüzérsége alulméretezett volt, csak úgy mint a Bismarck osztályé. A méretükhöz képest a hajók tüzérsége "gyenge" volt - és ezt nem csak én gondolom igy, különböző szakirodalmakban is olvastam, de a németeknél ez a két űrméret volt elterjedt, nyilván a 30as évek vége fele a 280 mm-es volt náluk az elterjedt. Bár erről szivesen olvasnék... Mint régebben szó esett arról - nem az űrméret a lényeg, hiszen az I. vh-ban elterjedt 380 mm-esek (mint pl Hood) jóval elavultabbak voltak mint a Bismarck-é. Sztem 1 hüvelyk meg nem oszt nem szoroz, hiszen a Bismarck sortüze végzett a Hoodal és a POW-t is megbénitotta, ugyanakkor a POW sortüze is jelentős károkat okozott a 354 mm-esekkel a Bismarck Wotan acél páncélzatában. A kérdés nem pár miliméteren dőlt el, hanem attól h ki lőtt pontosan, és h hol csapódott be a lövedék (lásd Hood) | |||||
Kalóz | Adatlap | 425786 | 2006. november 4. 15:09 | ||
SImi! Hát ezért szép ez a magyar nyelv :) Természetesen a szakzsargont nem kell mindenkinek egyből tudni, de ha valamit nem megfelelően aposztrofálnak, azt illik kijavítani. Nekem meg ez a topik kicsit a szakmámba is vág :) Kalóz | |||||
ChevyG | Adatlap | 425785 | 2006. november 4. 15:05 | ||
Tegnap megjött a Scharnhorst! Gyönyörű teste van (ez az a mondat, aminel a barátnőm kakadt:D). szoval nagyon szép hajó, és úgy gondolom, hogy az a pár év, ami a történetét illeti sokkal érdekesebb, mint pl az Iowa osztály összes hajója eggyüttvéve.Rendkívül észerű elrendezése volt. kár, hogy "csak" 280as lövegekkel szerelték fel! (úgy tudom, szó volt róla, hogy a testvérhajójával együt megkapják, ha Bismarck-osztálynál is jól bevált 380asokat) A makett megszokott HELLER minőség (nem feltétlen jó v rossz értelembe, kinek mi, eldönti). Természetesen találtam dúrva hibákat, illesztéseket, dehát ezért csináljuk, nem?! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425784 | 2006. november 4. 14:57 | ||
PLZ= netes szleng: please (kérem, angulul) | |||||
SImi | Adatlap | 425783 | 2006. november 4. 14:21 | ||
Ki, vagy mi az a PLZ? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425782 | 2006. november 4. 14:04 | ||
ChevyG | Adatlap | 425781 | 2006. november 4. 11:58 | ||
hellodebil | Adatlap | 425780 | 2006. november 3. 20:50 | ||
Akkor a Yamato-n és a Musashi-n természetes alapanyagú kötél volt a kötéldobon. Ettől olyan fehéres szinű, a képen az egész kötéldob le van takarva. Akkor lehet vmi vékony cérnával imitálom inkább! | |||||
SImi | Adatlap | 425779 | 2006. november 3. 20:48 | ||
Bocsánat a műveletlenségemért, de sajnos nem ismerem ponosan a kialakult magyar szakzsargont. Az angol erre a tárgyra a "cable reel" szót használja, amit én a magam feje után fordítottam le "kábeldob"nak, és azt hittem, hogy ez a helyes magyar megfelelője... | |||||
SImi | Adatlap | 425778 | 2006. november 3. 20:14 | ||
Jó, legyen "kötéldob". Maga a dob olyan színű szokott lenni, mint a hajó fő színe. Maga a kötél vmi olyasmi lehet, mint amit Kalóz ír, tehát úgy néz ki, hogy vmilyen természetes anyagból volt. Persze az eső stb ártott neki, tehát le is ponyvázták adott esetben, ez pedig olyan tört fehér színű volt. Ezt a méretre szabott ponyvát aztán ráhúzták az egész dobra.Talán a mellékelt képen látszik ebből valami. | |||||
Kalóz | Adatlap | 425777 | 2006. november 3. 20:02 | ||
A hajókon nem használnak kábeldobokat, max. szállítják azokat a teherhajókon. Amiről tárgyaltok, azok kötéldobok. A II. vh. során természetes anyagból készült és acélsodrony köteleket használtak, általában az utóbbiakat tárolták kötéldobokon. A sordronykötelek fekete (kátrányos) vagy horganyzott kivitelben készültek, a természetes anyagú kötelek általában világos, kenderszínűek, esetleg barna, ha kókuszrostból készültek. Kalóz | |||||
hellodebil | Adatlap | 425776 | 2006. november 3. 18:43 | ||
No de ezek a kábeldobok, pontosan miylen szinüek voltak? Én fehéres-réz színünek látom, a kábelek, milyen anyagból voltak??? Ez a lényeg, akkor lehetne jól eltalálni a színt... | |||||
SImi | Adatlap | 425775 | 2006. november 3. 16:04 | ||
Hellodebil! A kábeldobokat (ezek nem csörlők...) én csak találomra festettem olyan színre, a Yamato-múzeumos a jó szín, mert olyan színű volt a kötél, amit használtak. Én is rézdrótot használtam az imitációhoz, a befestést érdemes acrillal elintézni, mert az jobban befogja a rezet, mint az enamel. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425774 | 2006. november 3. 11:00 | ||
Simi! A Yamato-n/Musashi-n a csörlők milyen szinüek voltak valójában? A te makettodon úgy látom sötétszürkére festetted a belsejét, de a Yamato muzeumban vmi fehéres-réz szinnel van elkészitve - vagy az vmi védőponyva rajta? Arra gondoltam h egész vékony rézdrótból körbe tekerném a csörlőket, h élethűbbek legyenek, de akkor felmerül bennem a kérdés, hogy milyen festékkel fessem be a huzalokat? Mert a rézről biztos könnyen lejön a modelfesték, nem? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425773 | 2006. november 2. 21:01 | ||
jajjj, Valaki elküldte régen a korlátkészítés fortéJait, de az 1ik winchesterem elromlott és pont azon volt:( szoval PLZ küldje el még1x!!! Előre is köszönöm! | |||||
SImi | Adatlap | 425772 | 2006. november 2. 20:31 | ||
Én nagyon ajánlom a Gunze matricafeszítőjét. Igaz, hogy ezer egypár forint, de egy életre elég a mennyiség. Az biztos, hogy nem fogja ledobni a "láncot". | |||||
hellodebil | Adatlap | 425771 | 2006. november 2. 17:44 | ||
Pontosan, felragasztottam a 150mm-esre a matricákat, és lejöttek ma. Régen az olcsó KP makettek matricái nem ilyenek voltak! Azok a mai napig úgy ráragadtak, hogy kalapáccsal se tudnám leszedni őket :) Egyre gagyibb dolgokkal találkozom makettezés közben... de h egy Tamiya... | |||||
SImi | Adatlap | 425770 | 2006. november 2. 14:42 | ||
Mi történt? Hátha lehet még segíteni a dolgon. Csak nem a 150 mm-es torony matricái? Akartam is javasolni, hogy azt le kéne cserélni, mert nagyon gagyi (sajnos én is azt használtam - meg i bántam). Többre mész, ha ügyesen pl filccel megcsinálod a szellőzőnyílásokat. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425769 | 2006. november 2. 13:56 | ||
ChevyG | Adatlap | 425768 | 2006. november 2. 13:55 | ||
lucky | Adatlap | 425767 | 2006. november 2. 11:15 | ||
hellodebil | Adatlap | 425766 | 2006. november 2. 10:45 | ||
Nah a Tamiya Musashin megadták magukat a matricák... :S | |||||
ChevyG | Adatlap | 425765 | 2006. november 1. 23:46 | ||
ja a torpedoboot-rol kellene referencia! HELP! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425764 | 2006. november 1. 23:45 | ||
végre belekezdtem valami "vizes" témába. sőt párhuzamosan csinálok kettőt! www.preisvergleich.org/pimages/Torpedoboot-T23-1923_203__25561_20.jpg www.preisvergleich.org/pimages/U-Boot_203__45560_20.jpg naná, hogy mindkettő HELLER, és 400as a méretarányuk! ez a tengeralattjárónál a legérdekesebb, mert így a hajó törzse 3 gyufásdoboz hossza!!! a torpedoboot-al kezdtem, összeragasztottam a két féltörzset, és beraktam öntőkeret darabokat távtartónak. | |||||
maxor | Adatlap | 425763 | 2006. október 31. 14:21 | ||
| |||||
hellodebil | Adatlap | 425762 | 2006. október 31. 13:43 | ||
Ez már fegyvernek minősül sztem :DD Egyébként a Tamiya matricáival Ti hogy vagytok? Értem ezalatt, hogy az első 15 cm-es lövegtorony oldalára felraktam a matricát, és nem tűnik vmi "masszivnak"... meg fénylik, mit lehet ez ellen tenni? Gondoltam rá, hogy lelakozzam majd ezeket a felületeket... | |||||
ChevyG | Adatlap | 425761 | 2006. október 31. 11:45 | ||
hopp! és megtaláltam! www.modelshipgallery.com/gallery/bb/dkm/grafspee-20-wt/grafspee-02.jpg www.modelshipgallery.com/gallery/bb/dkm/grafspee-20-wt/grafspee-04.jpg www.modelshipgallery.com/gallery/bb/dkm/grafspee-20-wt/grafspee-07.jpg www.modelshipgallery.com/gallery/bb/dkm/grafspee-20-wt/grafspee-10.jpg gyógyíthatatlan!:D www.modelshipgallery.com/gallery/users/william-terra/wt-index.html | |||||
ChevyG | Adatlap | 425760 | 2006. október 31. 11:38 | ||
én találtam 1 1/100as Graf Spee-t! a koma beleült, és vezette!!! a tóra 1 csónakszálító utánfutóval vitték a "makettet"! | |||||
hellodebil | Adatlap | 425759 | 2006. október 31. 11:09 | ||
Ezt most találtam... nem gyenge 1:250-es és még vizre is lehet bocsájtani :DD www.modelshipgallery.com/gallery/bb/ijn/musashi-250-mo/mo-index.html | |||||
ChevyG | Adatlap | 425758 | 2006. október 30. 17:38 | ||
maxor | Adatlap | 425757 | 2006. október 30. 16:26 | ||
ChevyG | Adatlap | 425756 | 2006. október 30. 13:22 | ||
nja igen, még csak most fogom venni! (tudnátok róla ha készíteném!) | |||||
SImi | Adatlap | 425755 | 2006. október 30. 13:10 | ||
Már úgy kell érteni, ugye, hogy a makettet megveszed? Nem úgy, hogy elkészülsz vele? A "köntös" izgalmas és látványos lesz! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425754 | 2006. október 29. 22:47 | ||
1 7 és meglessz a Scharnhorst-om! ezt a köntöst néztem ki neki! www.scharnhorst-class.dk/scharnhorst/paint_schemes/pictures/1943/paint_sh_1943_m_sizilien_ostfront_starboard.jpg | |||||
SImi | Adatlap | 425753 | 2006. október 29. 21:45 | ||
Valóban szép ez a hajó. (Bár - ha kötzözködni akarnék - egy kicsit kopasz a felépítmény oldala, pedig ott sokminden volt...) De azért az is észre kell venni, mennyi mindent kidobott az eredeti alkatrészek közűl és saját gyártmányúval pótolta. Látszik, hogy sokat dolgozott rajta. Nekem a festése tetszik nagyon-nagyon. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425752 | 2006. október 29. 20:59 | ||
így kell csinálni HELLER hajót! ipmsstockholm.org/magazine/2006/06/stuff_eng_lundberg_gneisenau_01.htm | |||||
ChevyG | Adatlap | 425751 | 2006. október 29. 19:48 | ||
moswt leelenőriztem és a szállitási feltételek ugyanazok maradtak amit a 831ben irtam! most Tirpitz van nekik | |||||
hellodebil | Adatlap | 425750 | 2006. október 29. 16:16 | ||
Egy régi képet találtam, én rajzoltam, élőben azért jobban néz ki, de az exemnél maradt :)) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425749 | 2006. október 28. 23:25 | ||
tudok 1 magyar netes boltot, ahhol 8e Ft felett ingyen házhozhozzák a csomagot! ott az ACA Bismarck-Tirpitz 8990-Ft... TAMIYát én (boltba) 16500Ft alatt nem láttam. Modellpostán 22020 Ft+ 1500Ft ért hozzák ki... szóval ebben (is) 1et értünk! | |||||
SImi | Adatlap | 425748 | 2006. október 28. 23:01 | ||
Hát valóban: a Trumpeter Hood-nak a hajótesten nagy illesztési hibák vannak. A Ticonderoga-nak is? Azért lehet ám korrigálni. Viszont úgy látom, hogy a felépítmények nem lesznek ennyire gázosak. Én a Tamiya Yamato-ban is csalódtam ebből a szemponból: az elő és a középfedélzet illesztése egyszerűen tragédia, simán eléri még az 1 mm-t is. Azért az egy kicsit "sokk". És pl a parancsnoki torony illesztése is elég gyatra volt: termetes húzottszál darabokat nyelt el a beragasztás után. Szerintem az a minimum, hogy legalább az ablakok rajt legyenek gyárilag a hajón. Ehhez képest a Bismarck-on szinte teljesen hiányoznak. A Yamato-n - "modernságából" eredően - nem sok ablak volt, de bizony jópárat nekem kellett kifúrni pl a parancsnoki tornyon. | |||||
SImi | Adatlap | 425747 | 2006. október 28. 22:45 | ||
Véleményem szerint nem sok különbség van az ACA és a TAMIYA Bismarck-Tirpitz között. Az ACA kicsit sorjásabb, a felület se olyan, mint a tükör (A Tamiya felülete szinte hibátlan), de ha egy kicsit foglalkozol vele, legalább olyat lehet belőle építeni, mint a Tamiya. Ha szépen megépíted, senki se fogja megmondani, hogy az csak egy ACA készlet volt. Viszont a Tamiya kétszer annyiba kerül. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425746 | 2006. október 28. 22:40 | ||
Hopp! Előbb vettem észre, hogy a Bismarckot a régi tipusu hajóorral bocsájották vizre, és a további munkálatok során épitették át "clipper" (igy kell irni?) hajóorra... :D | |||||
hellodebil | Adatlap | 425745 | 2006. október 28. 21:56 | ||
Nekem a Trumpeter azért nem olyan szimpatikus, mert iszonyú illesztési hibái vannak a Ticonderogának! Az orr részt külön kell a felső részen hozzáragasztani, és egy szintbe hozni a hajótest két részét itt, iszonyatos meló előtt állok! Arról nem is beszélve, h az alsó része a hajónak külön van, ezzel is csak a macera lesz... Bezzeg a Tamiyanál, szép igényes az illesztés, sokat csiszolni sem kell sehol szinte. Mire gondolsz pontosan azalatt, hogy nem elég részletes a kidolgozása? A Musashin nekem elég korrektnek tűnik az ablakok és csövek kidolgozása... nem láttam h a Trumpeteren annyival jobb lenne ez... | |||||
ChevyG | Adatlap | 425744 | 2006. október 28. 21:11 | ||
ACADEMY vs TAMIYA Bismarck/Tirpitz? kiváncsi lennék, hogy melyik éri meg jobban! Gondolom a TAM jobb, de az ACA csak 9e FT! | |||||
SImi | Adatlap | 425743 | 2006. október 28. 21:04 | ||
A Tamiya készletek forma és alakhűsége kiváló, viszonylag sorja és beszívódás mentesek , de ezzel szinte minden jót el is mondtunk róla. Viszont - sajnos - egyáltalán nem részletgazdag: pl még az ablakok is hiányoznak (meg persze sok minden más, amit majd neked kell pótolni). A Tamiya gyengéinek a maratásgyártók örülnek a legjobban: pl a WEM vagy 4-5 egymásra épülő készletet kínál a Bismarck-Tirpitz-hez. Az áruk kb 30 e pénz...és akkor még a lövegcsöveket nem is cserélted ki rézre. Érdekes: a Trumpter elég részletgazdag (még az 1/700-as hajókon is megvannak az ablakok vízvető is), de pl a Hood-on (1/350) nagy szarvashibák is találhatók, amelyek a Tamiyára nem jellemzők (pl a hajótest alsó és felső fele közt nagy különbség van: az alsó rész kb 3 mm-el rövidebb, az orrnál pedig kb 1-1 mm-el szélesebb...). Én úgy látom, hogy a nemzetiségi hovatartozás a gyártóknál a hajók kiadását illetően elég másodlagos (igaz, a Trumpeter irtózik a japán hajóktól...), leginkább a pénz diktál. Ha elmész egy kiállításra, azt látod, hogy van kb 300 repülő, 400 harcjármű, 50 dioráma, stb stb és 10 hajó. Tehát nem a hajós készletek gyártása és eladása hozza a nagy profitot. Ez magyarázza a gyártók passzivitását hajó ügyben. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |