<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
hellodebil | Adatlap | 426103 | 2006. december 10. 11:04 | ||
ChevyG | Adatlap | 426102 | 2006. december 10. 10:38 | ||
nekem a figurák teccenek nagyon! És sikerült igényes képeket csinálni a hajórol! kár hogy nem rakott mögé valami hátteret, nagyon feldobta volna. 350es figuráim vannak (még a szatyorba sorakoznak:D), a 72esek hozzá lépest óriások! | |||||
SImi | Adatlap | 426101 | 2006. december 10. 09:47 | ||
Hát igen... a hajótest hossza 131 cm ... (a 350-esé 77 cm) Ha jól tudom, olyan 80 ezer körül van az ára ennek a Nichimo-nak. A fotomaratás ára is ilyen körben mozog. Egyszóval:ilyet nem akárki tud megépíteni. Jelen esetben ez átvitt értelemben is igaz. Részemről igazából két kisebb kifogás fogalmazódik meg: 1.Hol vannak a 25 mm-es "single" gépágyúk? tudtommal ezek mindig voltak a fedélzeten. 1944-ben (talán ezt az állapotot akarja mgejleníteni?) pedig elég sok volt belőlük. 2. A két távmérőház tetején levő korlát (legfelűlről a második) fölső része igazából kifelé dől. Persze a maratás ezt nem tudta visszaadni. | |||||
ChevyG | Adatlap | 426100 | 2006. december 10. 08:18 | ||
Tény, hogy sok lehetőség megnyilt a méretarány miatt, és hogy a fotomaratott alkatrészek ára minimum 2xese volt mint maga a a hajó, de a TOP5ben benne van amiket valaha láttam! | |||||
SImi | Adatlap | 426099 | 2006. december 10. 07:33 | ||
Ezt a 200-as Yamato-diorámát nézzétek meg! www.geocities.jp/dancyou3/yamato10.html | |||||
ChevyG | Adatlap | 426098 | 2006. december 9. 14:32 | ||
A flottentorpedoboatnak a hasjótestét építgetem még (ebben van a 6 kerewsztmerevítő). tömités-csiszolás:) közben felépitményeket ragasztom össze, csiszolom, tömitem. Az u-boatot még minimálisan kezdtem el. Az alapot én készítettem. Az még kap 1 magasítást, és a tartó bakokat még formázom kicsit. Mahagóni szinű lesz. | |||||
gluer | Adatlap | 426097 | 2006. december 8. 22:18 | ||
az aircraftresourcecenteren az évforduló kapcsán van pár érdekes kép PH-ról, meg annak a Katénak a makettje ami a végzetes találatot bevitte az Arizonának PS. most látom milyen jól írtam Pennsylvaniát :)) | |||||
SImi | Adatlap | 426096 | 2006. december 8. 21:12 | ||
hellodebil! A hajóra pillanatragasztóval kell aplikálni a korlátot, úgy,hogy a vízszintes rész szélére (igazából a függőleges oldalra) kell a legalsó "csíkot" odaragasztani. A fordulóknál el szoktuk hajlítani vagy fogóval (derékszög), vagy valamilyen megfelelő átmérőjű hengeres tárgyon meghajlítva (ha íves). A festését - ha lehet - ne oljafestékkel csináld (ez nagyon nehezen terül a fémen), hanem akrillal. Még az se baj, ha néhány árnyalattal eltér a hajó szürke színétől. Mivel oly kicsi a korlát felülete, teljességgel észrevehetetlen a "csalás". Ha mégsem vagy megelégedve a színnel, akkor is ezt ajánlom, legfeljebb utána olajossal is lefested. Az akril ugyanis szinte tökéletesen elterül rajta. Az olajossal talán még 5-ször is rákenhetsz, akkor se lesz tökéletes. Viszont minél többször fested, annál inkább vastagodik - és az bizony csúnya. A forrasztást nem próbáltam, de a vékony dolgok ilyetén illesztése biztos, hogy komoly tudást és felszerelést igényel. Szóval szerintem a pillanatragasztónál érdemes maradni. Bár valaki felvetette, hogy "nem tudni, hogy a pillanatragasztó 50 év múlva nem engedi-e el az anyagot?" Serintem NEM fogja elengedni! Majd 50 év múlva erre a dologra visszatérünk! Ja, a pillanatragasztó felviteléhez nagyon ajánlom a 0.2-es rézdrótot penge nyélbe befogatva használni, mert a tű nagyon sok anyagot vesz fel. Én egy kis papirosra kinyomok egy kis cseppet és addig gazdálkodom vele, amig nem kezd megkötni. Nem feltétlenűl a ragasztandó felületet kell bekenni, elég ha körbefolyatod. | |||||
lucky | Adatlap | 426095 | 2006. december 8. 16:46 | ||
hellodebil! pill ragaccsal nyugodtan lehet ragasztani a maratást.Sőt egymáshoz még forrasztani is lehet. A festéshez akril is jó meg az olajos is . | |||||
hellodebil | Adatlap | 426094 | 2006. december 8. 15:53 | ||
Thank You! :) nagyon kiváncsian várom, milyen is egy fotómaratás, mert még életemben nem volt ilyen a kezemben :) . Az biztos, hogy sokat dob egy maketten, de kissé félve tekintek erre... azt mondtátok, hogy a kész makettre kell felragasztani pl a korlátokat. Mivel olajos festékkel dolgoztam (Model Master), ezeken a felületeken is alkalmazható olajos festék? Vagy ide akril kell? Ill. pillanatragasztóval rögzítem ezeket az alkatrészeket? Az biztos, hogy vmin kifogom próbálni, mert csak úgy fogom felhasználni őket, ha tudom, hogy szép lesz a végeredmény! | |||||
SImi | Adatlap | 426093 | 2006. december 8. 13:38 | ||
Hellodebil! Ma feladtam az egykori Eduard maratás maradványait, remélem, a korlát elegendőnek bizonyul majd... Sok sikret! | |||||
SImi | Adatlap | 426092 | 2006. december 8. 13:37 | ||
Nem tűnik rossznak ez az Eduard maratás, bár kisebb hibát már is felfedeztem: a 127 mm-es tüzérség előtti korlát kicsit rövidebb a kelleténél. Jóformán csak akkora nyílás volt rajta középen, hogy a lövegcsöveket le lehesen engedni. Itt a nyílás jóval nagyobbnak tűnik. Ezt leszámítva nagyobb anomáliákat nem láttam rajta, csak még egy pár dolgot adhatnának hozzá, pl a 127 mm-esek távmérőinek nyílászáró fedeleit. Szerintem ma egyedül a Lion Roar törekszik a "tökéletes feljavító" előállítására. A 18 e yen kb 20 e Ft-ot jelent, tudtommal... | |||||
Sebi | Adatlap | 426091 | 2006. december 8. 13:06 | ||
Meg főleg ha a link is odamutatna ahova szeretném. Itt egy másik www.hlj.com/cgi-perl/tanoue/freedompage.cgi | |||||
Sebi | Adatlap | 426090 | 2006. december 8. 12:43 | ||
Van egy jó mondás: Jó, jó az Eduard. Na de azért a Lionroar se kutya :D www.modelwarships.com/reviews/reviews.html | |||||
gluer | Adatlap | 426089 | 2006. december 8. 11:01 | ||
szerintem én írtam, de úgy értettem, hogy a fő támadásban az első hullámban nem támadták a második hullámban a Valok gyakorlatilag szabadon vadásztak a célpontokra ekkor szórták meg a mozgó Nevadát, a szárazdokkban álló Penssylwaniát(és a körülötte lévő rombolókat) és csatahajósoron álló égő roncsok is kaptak pár találatot | |||||
EDE | Adatlap | 426088 | 2006. december 8. 10:45 | ||
Bár már úgy látom SImi megoldotta a problémádat, itt szétnézhetsz: www.eduard.cz A Startmodell asszem elhozza neked olcsóbban. A képhez a vájt szeműek (pl.: SImi) nem tudom mit szólnak. | |||||
EDE | Adatlap | 426087 | 2006. december 8. 10:38 | ||
Gluer! Köszi szépen, jót csemegéztem! Valaki azt írta a Val-ek nem támadták a csatahajókat. Hát még is. De nem sok eredménnyel. | |||||
gluer | Adatlap | 426086 | 2006. december 7. 21:48 | ||
gluer | Adatlap | 426085 | 2006. december 7. 21:43 | ||
hello EDE bocsi, most vettem észre egy régebbi hozzám intézett kérdésedet pl. itt említik a 800 kg páncéltörő bombát www.ibiblio.org/pha/monos/097/index.html plasma.nationalgeographic.com/pearlharbor/history/pearlharbor_facts.html de kiadványokban is ezt olvastam | |||||
SImi | Adatlap | 426084 | 2006. december 7. 20:28 | ||
Kedves hellodebil! Ne aggódj, holnap mindenképpen feladom neked a korlátokat. De va egy nagy bánatom: egyszer levettem a készletről az egyik katapultot, amit igazából fel se használtam, de most égen földön nem találom. Már mindent átkutattam, de hiába... ezért halogattam a feladást... ne haragudj... | |||||
Keri | Adatlap | 426083 | 2006. december 7. 17:23 | ||
ChevyG | Adatlap | 426082 | 2006. december 7. 17:21 | ||
akko valamin gyakorolj! | |||||
hellodebil | Adatlap | 426081 | 2006. december 7. 17:18 | ||
Másik... honnan lehet a Yamato/Musashihoz 1/350ben korlátot kapni? Szivesen kipróbálnám, de félek, hogy elrontom az egész makettet. Semmi tapasztalatom nincs ilyen téren... | |||||
hellodebil | Adatlap | 426080 | 2006. december 7. 17:10 | ||
Kövezzetek meg, de nekem teccik :D | |||||
ChevyG | Adatlap | 426078 | 2006. december 7. 13:52 | ||
akkor a mért nem így írta a honlapra?: STEP1, 2, etc | |||||
ChevyG | Adatlap | 426077 | 2006. december 7. 13:51 | ||
igenigen! sok hajós diorámának pont ez a baja; be akarják sűríteni a hajókat, pedig csak különleges helyzetekben voltak közel 1máshoz! (pl tankolás) én tervezem 1 dioráma készítését, amelyen a NJ lenne a Yorktown társaságában (Ticonderoga oosztály) a méretarány 700as (anno ezt a témát csinálta meg a M&M-ben Zsile Péter Zsolt) A hajók már megvannak. (Trumpi Missouri (átalakitva:S), és Minicraft a Yortown. | |||||
SImi | Adatlap | 426076 | 2006. december 7. 13:20 | ||
"nem néhány nap alatt csinálta, ott a baloldalon csak a fázisok bemutatása van napokra osztva" Mindenesetre elég félrevezető a prezentáció, ezek szerint több szempontból is. Láttam ettől sokkal szebb diorámákat is. Valahogy az egész emlékeztet a "Végső visszaszámlás" c. filmre (Jól emlékszem a címre? Amikor a Nimitz visszakerül a Pearl-i események sűrűjébe). Véleményem szerint a 700-as diorámák hatásosabbak, talán mert jobban áttekinthető,mint egy 350-es (már csak azért is, mert a hajók közti távolság ritkán volt ilyen kicsi, mint itt). | |||||
gluer | Adatlap | 426075 | 2006. december 7. 12:27 | ||
nem néhány nap alatt csinálta, ott a baloldalon csak a fázisok bemutatása van napokra osztva a szövegből kiderül, hogy hét hónap alatt készült a dioráma | |||||
ChevyG | Adatlap | 426074 | 2006. december 7. 11:21 | ||
1. azt a 10 napot inkább referencia olvasgatással tölthette volna! 2. nem csoda, hogy dijjat kapott pont a TAMIYA-tol:D ezzel az erővel engem a HELLER fog kitüntettni::D:D Ezt a diót amúgy már régóta ismerem (képről), és a figura nem dolgozik rosszúl -tekintve a munka időt- , bár inkább arrol szól a dolog, hogy milyen gyors, és hogy mennyi $-t tud rááldozni... a dolog bökkenője az, hogy ez a hobbi NAGYON NEM ERRÖL SZÓL! Chevy | |||||
ChevyG | Adatlap | 426073 | 2006. december 7. 11:13 | ||
Jaja! Ma már nekem is eszembe jutott (amúgy harbor) | |||||
hellodebil | Adatlap | 426072 | 2006. december 7. 10:01 | ||
The Doolittle Raid on Tokyo happened in 1942. The USS Missouri was commissioned in 1944. The USS Hornet was sunk before the Missouri came out. It's impossible to meet each other. "If she had been there in 1942..." This is the fantasy of scale modeling, isn't it? :) Egyébként a pontatlanságoktól eltekintve sztem nagyon mutatós a dioráma. Abban viszont osztom a véleményeteket, hogy ha már ennyire szépen elkészítette a tag, akkor ügyelhetett volna az egyes részletekre... | |||||
hellodebil | Adatlap | 426071 | 2006. december 7. 09:56 | ||
Ma 65 éve, hogy Japán megtámadta Pearl Harbourt... | |||||
EDE | Adatlap | 426070 | 2006. december 7. 09:38 | ||
Egy 1:350 es hajomakettet fotomaratással néhány nap alatt??? Ha már valaki előrehozza a Missourit 42-re, bármit megtehet! Ha jól tudom pl. 40 mm Bofors ágyúkat sem használtak még akkor. De a radarkészlet is sokkal szűkebb volt... | |||||
SImi | Adatlap | 426069 | 2006. december 7. 08:56 | ||
Szóval szép példája a mai hajóépíésnek (amit ebben a formában többnyire az amerikaiaktól látunk): a kitet összehozzuk a maratásssal és kész a hajó. Érdekes, hogy a japánoktól többnyire 700-as hajókat látunk, ennél sokkal jobban kidolgozva. | |||||
Kopi | Adatlap | 426068 | 2006. december 6. 22:38 | ||
Üdv a Flottának ! Makettezés japán módra . Amit a Hornettel művelt azért elharapnám a torkát :-) . Üdv Kopiwww.naritafamily.com/howto/Missouri/photo_frame.htm | |||||
ChevyG | Adatlap | 426067 | 2006. december 6. 14:51 | ||
mert ök angolok, és kemények:D | |||||
hellodebil | Adatlap | 426066 | 2006. december 6. 11:33 | ||
A Bismarckot sem ilyen hajóorral épitették. Az 1940 környékén épitették át ezeket a hajókat. A Graf Spee-t nyilván azért nem, mert addigra már elsüllyedt. Egyébként vmi ilyesmire gondoltam, de érdekes, hogy az angolok nem alkalmazták ezt... | |||||
ChevyG | Adatlap | 426065 | 2006. december 6. 11:18 | ||
a nagy vizeken (oceánok stb) óriási ullámok betakarják a fedélzetet. ezzel az orr tipussal már ez kevésbé volt jellemző! Bismarck osztályt eleve így építették, de pl A Scharnhorst és a Deutschland osztályokat átépítették (Graf Speet nem) | |||||
hellodebil | Adatlap | 426064 | 2006. december 6. 10:51 | ||
Érdekelne, hogy mi a különbség a "hagyományos" és a clipper hajóorr között!? Érdekes, hogy az angolok a 2. vh-ban is kitartottak a régimódi mellett, míg a németek átépítették a nagy hadihajóikat. (az már csak szubjektív vélemény, hogy a clipper tipusú sokkal szebb volt) | |||||
SImi | Adatlap | 426063 | 2006. december 6. 09:44 | ||
Én pl építettem vagy 6-7 éve egy Tigris I-et 1/35-ben. Egy hónap alatt kényelmesen elkészültem vele, pedig még szemenkénti lánctalpat is kapott. Igaz, olyan nagyon nincs feljavítva, de ha mondjuk arra is rászánja magát az ember max 3 hónap. Egy hajó nekem pedig min másfél év. Szóval munkaórában nagy a különbség. | |||||
ChevyG | Adatlap | 426062 | 2006. december 6. 08:44 | ||
Sokan nem is gondolnák, hogy mennyire időigényes hajót építeni! Szép! Grat! | |||||
SImi | Adatlap | 426061 | 2006. december 6. 07:35 | ||
Egy-egy szép alkotás előtt én is fejet hajtok, de abban a bizonyos különkategóriában nem volt semmi olyan, és még csak az első hatba sem került be a hajó... hát erről ennyit. Ha versenyen indulok, szigorúan csak hajó kategóriában.A "különkategóriát" pedig nem fogom komolyan venni. | |||||
ChevyG | Adatlap | 426060 | 2006. december 5. 22:59 | ||
ehhh, de remélem ezek miatt még jársz versenyekre! Én régen elég sokra jártam (Kőrös, b.almádi, BP, B.csaba, stb) Nekem is voltak sérelmeim. Pl két diorámával indultam két külön kategóriába (Dio. 72 és 48) és azért lett az egyik második, pert kettő 1 nevezőtől nem győzhet:S. De természetesen inkább csak pozitívak voltak. Van 1 10. (!) helyezésem hajó kategóriában, de talán arra vagyok leg büszkébb, mert minden vizi dolgot összevontak, és olyan hajó előzöt pl meg, amit az illető teljesen egyedül csinált fából, és külön át volt picit alakitva 1 polski, hogy tudja szállítani!!! (Bounty, v valami vitorlás volt) | |||||
SImi | Adatlap | 426059 | 2006. december 5. 22:25 | ||
A különkategória egy olyan dolog, amire - a témából eredően - sokféle makettel lehet pályázni. Az általam említett pl olyan kategória volt, amit a "II.VH. befejezésének 60. évfordulójára" hirdettek meg (Ráadásul a móvári szervezőknek nem esett le az évforduló és én figyelmeztettem őket az esedékességre 2005-ben...); no itt aztán indulhatott mindenféle kütyü, volt pl egy német oldalkocsis motorkerékpár, ami órákon kersztül vmi szörnyű köszörülő hangot bocsátott ki magából stb stb Meg persze volt sok harcjármű és repülő... ezek után (vagy mellett) egy hajó sem rúghat labdába... (A Yamato-m volt az egytelen hajó, lévén 1945. április 7-i állapot.) | |||||
ChevyG | Adatlap | 426058 | 2006. december 5. 21:53 | ||
milyen az a külön kategória? | |||||
SImi | Adatlap | 426057 | 2006. december 5. 21:52 | ||
Én sajnos nem megyek a Stefire. 2002-ben voltam, - kedves emlék számomra - akkor a Yamato-val motoros hajó kategóriában sikerült megcsippantani az első helyet és még különdijat is kaptam. Pedig utána még jól fel is tuningoltam a hajót - igaz, ezt már Móváron nullára értékelték az 1945-ös különkategóriában... (Akkor megfogadtam, hogy különkategóriában soha többet nem fogok indulni - egyszerűen NINCS ÉRTELME.) | |||||
ChevyG | Adatlap | 426056 | 2006. december 5. 20:57 | ||
én vasárnap! | |||||
Kaloz | Adatlap | 426055 | 2006. december 5. 20:26 | ||
Én! Szombaton. | |||||
ChevyG | Adatlap | 426054 | 2006. december 5. 19:59 | ||
hellodebil | Adatlap | 426053 | 2006. december 5. 19:46 | ||
Tényleg behalt a topic! Mondjuk a Musashi projekt is leállt jó ideje, jönnek a vizsgák, egyszerüen nincs időm... :) vagy tényleg csak ilyen kevés "csatahajós" van Mo-n :( |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Hogy kifogásoljak vmit... számomra úgy tűnt a tat felől készült képeken, hogy a főárbóc mintha kicsit ferde lenne... :)
Egyébként a másik ami érdekes, hogy... ennyire matt volt a festése a hadihajóknak? Számomra - mindig - úgy tűnik kicsit, hogy talán kissé túlzásba viszik a koptatást, nem kötekedésből mondom, de ettől mintha a "játékszerűség" irányába vinnék el a hajók többségét...
Csak azért merem megfogalmazni ezeket a (személyes-szubjektív) kritikákat, mert ez a fórum talán erre is van. Ugyanakkor nekem Simi Yamato-ja még mindig jobban teccik. (és itt semmi púderezés nincs!)