/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
lucky 426173 2006. december 19. 10:15
Válasz erre
hellodebil!
Esetleg a Jadarnál is nézz körül.
vásárolni csak akkor tudsz ha van dombornyomásos Mastercard v Visa kártyád.
Eduard elég szépen szokott náluk lenni.
ChevyG 426172 2006. december 19. 09:23
Válasz erre
SImi:
majd ha lesz rá alkalmad, akkor lefényképeznléd a tolómérőt? kiváncsi vagyok, hátha lehet máshol is venni ilyet, v hasonlót!
Köszi
ChevyG 426171 2006. december 19. 09:03
Válasz erre
Szerintem az ABERnek sem vészes az ára!
Sebi 426170 2006. december 18. 15:51
Válasz erre
Szia !

Amennyire tudom az Eduardnál olcsóbb egyenlőre nincs a piacon. Az árkülönbségre még én sem tudtam rájönni. Sajnos azonban én is csak olyan helyet ismerek (konkrétan az NNT models-t), ahonnan 4-5 hét a szállítás.
EDE 426169 2006. december 18. 13:52
Válasz erre
Hellodebil!

Már startmodellnek hívják, nekem az Eduardot elhozták kb. 5 hét alatt.
ChevyG azt mondja a kállításokon, workshopon lehet olcsóbban is venni, mindenesetre így olcsóbb, mintha a csehektől rendelnéd.
Megnéztem a Musashiról az új képeket, nagyon tetszenek az új installációk!!
SImi 426168 2006. december 18. 13:50
Válasz erre
Én eddig csak olyan készlettel találkoztam amely mind a két hajóhoz jó. Úgy látszik a Fabulis (Eduard?) külön kezeli őket... ár szempontjából is. A 3 e Ft-os ár nem rossz, de lehet, hogy érdemesebb boltokban körülnézni, hátha valahol akad belőle, mert az ilyen korlát-készletek jobban mennek, mint a többi hajós maratás.
hellodebil 426167 2006. december 18. 13:36
Válasz erre
Tudom-tudom! A te Yamato-d felépitményéről készült fotót követem :) . Egyébként most hanyagolom a korlátokat, mert ha teljesen kész lesz az alap készlet, utánna az első fedélzeten körben fogom elkészíteni, és ha marad, akkor folytatom a többi részén a hajónak!
Fotómaratás témában a fabulison nézelődtem és érdekes módon a Musashihoz a maratás 10920 Ft, a Yamatohoz "csak" 7410. Ugyanakkor az Eduard 99002-es katalógsszámmal csak korlátot is gyárt 2910 Ft-ért, ebbe lehet érdemes beruháznom!
Kérdés, hogy máshol lehet-e (olcsóbban) venni, a másik probléma a fabulis kb fél év után képes bármit is meghozni...
-ha erről tudtok vmit, kérlek szóljatok!
SImi 426166 2006. december 18. 13:23
Válasz erre
Yamato_amidship_02.gif méret: 166.7 KB
Yamato_amidship_01.gif méret: 208.2 KB
Látom, egész jól belejöttél a maratás-témába! Gratulálok! Csak így tovább!
A fő távmérő két szélső optikája előtt is volt egy-egy félkorlát (jobbról és ballról), nyugodtan vágd el félbe a korlátot hosszában és ragaszd oda. Nem parancsolgatni akarok, csak a figyelmedet akarom felhívni rá...
Nem tudom, ismered-e ezeket a rajzokat? Igaz Yamato-s, de a Musashi-hoz is jó.
MIKE 426165 2006. december 18. 11:39
Válasz erre
Nagyon állat a "csónakod"!!!(nem sértésnek szántam,csak nem tudom melyik!)Mennyiért tolnak egy ilyet?
hellodebil 426164 2006. december 18. 11:21
Válasz erre
lok?tor.JPG méret: 94.4 KB
katapult.JPG méret: 141.2 KB
Végre tudtam két éles képet készíteni vaku nélkül... nos ilyen lett az eredmény a korlátokból (tudom h ez csak elenyésző) - sztem tényleg dobott kicsit a hajón - ha kicsit görbék is lettek... egyébknét a Simitől kapott katapult nagyon jól mutat, anno mikor kibontottam a dobozt és jobban zsemügyre vettem a készletet, már akkor tudtam h azt az ormotlan katapultot nem fogom rárakni, mert egyszerüen méltatlan még az alap készlethez is!!!
halaci 426163 2006. december 17. 18:45
Válasz erre
Nem vagyok biztos az eredtiségben (mármint, hogy az volt-e az első), de ezt a matchbox adta ki valamikor a 80-as években. Emlékeim szerint nem a Snowberry volt, de a Flower Class tuti.
hellodebil 426162 2006. december 15. 23:23
Válasz erre
Úgy döntöttem h a hátsó lokátor tetejét szürkére fújom, az első marad fehér és korlátustul elé raktam azt a félkörives járórészt. Naggyon jól néznek ki, bár nyilván nem olyan szép, mint egy gyakorlott makettezőnél, de eddig javára vált ez a pár alkatrész a makettnek!
A természetes fény az igazi, a lámpánál tompa az egész makett és nem jönnek ki a formák - egybefüggő "massza" az egész. CSak az a baj, h ilyenkor télen főként lámpánál látom... ami csalóka
SImi 426161 2006. december 15. 23:17
Válasz erre
Bizony a természetes fénynél sokminden kijön... ott még a festés egyenletessége is meglátszik. Szóval minimum leellenőrizni le kell természetes fénynél az alkotást.
hellodebil 426160 2006. december 15. 21:46
Válasz erre
Erős túlzás h jól néz ki... igen-igen! Ezt kérdeztem én is anno, milyen színű volt, fehér vagy barna... én is a fehér mellett döntöttem, érdekes a Tamiya leirásásban egy ezüstös szürkének irja???
A másik h természetes fénynél "jobban néz ki" mint lámpánál. Lámpánál lehetetlen megitélni a makett festésének milyenségét...
SImi 426159 2006. december 15. 21:19
Válasz erre
Csaba barátom szokta volt mondani:"Messziről jól néz ki, közelről meg nem kell nézni!" Tehát jól sikerült a csíkok festése. Érdekesek ezek a csíkok a Yamato-n is: én sose tudtam eldönteni, hogy milyen színűek: az egyik anyagban rozsdás-barna színűnek ábrázolták, a másikban meg világosszürkének. Én végülis az utóbbi mellett döntöttem...
hellodebil 426158 2006. december 15. 19:36
Válasz erre
Áááh... lefújtam a katapult melletti két fehér csikot, hááát volt már jobb is :S messziről egész jó, de vhogy ezzel a pisztollyal nemtok úgy fújni, ahogy szeretnék. (mezei 3000 ft-os festékszóróval dolgozom, de lehet ideje lenne egy komolyabbat venni :D) - no ez legyen a gyengéje a Musashinak!
ChevyG 426157 2006. december 15. 17:30
Válasz erre
számból vetted ki a szót: télleg soakt dob rajta!!!
ChevyG 426156 2006. december 15. 17:30
Válasz erre
mostanság nem megyek lidlibe, de majd akkor feltétlen beszerzek 1et!
Köszi SImi!
hellodebil 426155 2006. december 15. 17:22
Válasz erre
100_5211-2.JPG méret: 91.4 KB
Ma elvesztetem a fotomaratás-szüzességem! A parancsnoki torony elejére felraktam létárt, meg felé egy kis korlátot, egész pofás, már sokat dob azon a részen!
SImi 426154 2006. december 14. 15:12
Válasz erre
Tolómérővel (subler)szoktam ilyesmiket leméricskélni. Nem rég a Lidl-ben vettem egy jó kis digitálisat 3500-ért.
Egy-egy alkatrész nagyságát méretarányosra érdemes kiszámolni és a tolómérő segítségével lehet a megfelelő méretet "belőni". Szóval makettezőknek erősen javallt szerszám.
SImi 426153 2006. december 14. 15:06
Válasz erre
Az első hajómhoz én is (horgász)damilt használtam, szerintem a rézdrót sokkal jobb. Ami még jó lehet, az a "rugamas damil", szálakra szétbontva lehelletvékony korlátot vagy még inkább kötélzetet lehet készíteni belőle. Nagyon hálás anyag!!! Móváron a lengyelek szokták árulni pár száz Ft-ért.
ChevyG 426152 2006. december 14. 14:55
Válasz erre
Huu, én még erröl a diorámárol keresek szines képeket!
Honnan tudom megállapitani, hogy milyen széles 1 drót? (én nem boltbas veszem méretre, hanem hajvágó, hajszárító, hütő stb)
EDE 426151 2006. december 14. 13:55
Válasz erre
Köszi szépen, egyszer kipróbálom. Én egyszer húzott szálból csináltam az oszlopokat, vízszintesen meg 0,8-as damilt használtam. Igen karcsú, de nagyon érzékeny szerkezet lett. A damil egyébként szerintem jó kötélzetnek.
SImi 426150 2006. december 14. 12:56
Válasz erre
Szerintem nem túl sérülékeny a rézdrót korlát.
Annak idején Zsille Péter Zsolt 350-es New Jersie -ről írt cikke keltette fel az érdeklődésemet eme technika iránt, bár őszerinte "a rézdrót könnyen elhajlik" és inkább acélszálakból készítette a korlátoszlopokat. (Különben ezt nem ajánlom senkinek, mert a felesleges részek levágása szinte lehetetlen, a méretre szabás pedig nagyon időigényes.)Megállapítása igaz, ha a drótszálakat (0.2 - 0.3 -as drótot ajánlok) egyenként nézzük, DE ha keresztbe ráragasztod a vízszintes korlátokat (0.1-es drótból), akkor egy rácsszerkezet alakul ki, aminek JÓVAL NAGYOBB LESZ A SZILÁRDSÁGA, és akkor már nem túl sérülékeny. A feleslegessé vált részek levágása pedig gyerekjáték körömvágó csipesszel. Még a finom csiszolást is kibirja, persze hosszirányban.
Stefan 426149 2006. december 14. 12:16
Válasz erre
Szerintem a műanyag alkatrészeknél nem lehet sérülékenyebb...
EDE 426148 2006. december 14. 12:13
Válasz erre
SImi!

A vörösréz drótból készült korlátok nem túl sérülékenyek?
SImi 426147 2006. december 13. 23:19
Válasz erre
Hát igen! Ritkán akad olyan jó anyag, hogy az embernek nem kell dolgok után különösebben nyomozni.
ChevyG 426146 2006. december 13. 23:15
Válasz erre
nyomozsáom jelenleg a T-23 ügyében ott tart, hogy a könyvek saját magukat cáfolják (könyvön belül). a gyári festési útmutató rögtön kuka! kb 3-4 kép alapján tudok összehozni egy a valósághoz nagyon közelitő festés. a hajót 43ban fogja ábrázolni.

Chevy
SImi 426145 2006. december 13. 15:33
Válasz erre
hellodebil!
Ha a korlát elgörbült, vissza is lehet görbíteni, csak a megfelelő pontokat kell kitalálni, ahol a visszagörbítés támadási pontjai lesznek. Ha ügyeskedsz, tökéletesen vissza lehet egyengetni.
Az égetéstől szerintem inkább talán lágyul az anyag. Ez a korlát különben is rozsdamentes acél és sokkal merevebb, mint a réz - így szerintem nincs sok értelme a merevebbé tételnek. A gyertyaláng feletti melegítést akkor szoktuk csinálni, ha a pillanatragasztót akarjuk eltávolítani a maratásról.
Szerintem NE alapozd le a fújáskor, mert még vastagabb lesz, elég neki a sima festés is.
ChevyG 426144 2006. december 13. 15:23
Válasz erre
nekem a víz teccik nagyon!
Miböl lehet ez?
hellodebil 426143 2006. december 13. 15:18
Válasz erre
Fotómaratás korlátokról kérdezném a hozzá értőket. Ha meggörbültek, akkor hogyan lehet szépen kiegyenesíteni őket?
És amik még egyenesek, azokkal kapcsolatban azt hallottam h kicsit meg kell égetni őket, hogy a ??? szenet ??? kiégessem belőle és merevebb lesz... ez igaz?
No meg azt is mondták h megfelelő tisztitás után olajfestékkel is nyugodtan lehet fújni, csak egy vékony réteggel alapozni kell...
EDE 426142 2006. december 13. 13:43
Válasz erre
A galacsinokra, meg a meggörbült drótokra gondolsz?
Azok nekem se tetszettek. De a hajó tényleg szép.
A Nelsonban az a csúcs, hogy egy igen rút csatahajóból
készített a fickó szemetgyönyörködtető makettet.
Ja és a ·parkettázást· is megcsinálta. Valószínűleg úgy gondolkodott, mint ahogy egyszer írtad: kb. 20 éves állapotban sokszor cserélhették a pallókat, ezért olyan tarka barka a fedélzet.
SImi 426141 2006. december 13. 12:55
Válasz erre
Maga a hajó nem rossz, de a kötélzet... hm... szóval nincs összhangban a hajó minőségével. Különösen is szembetűnő az előfedélzet feletti állókötelek jócskán túlnyúló felesleges részei és a jelzőszászlók kötélzete. Különösen a közeli fotók árulkodóak.
A Nelson kötélzete viszon abszolut kifogástalan volt - szerintem.
EDE 426140 2006. december 13. 11:37
Válasz erre
SImi!
Azért a Nelson mellett ez a Hiei se rossz!
www.geocities.jp/kyouteimiyajima/hiei.htm
Kár, hogy egy két fotó homályos.
ChevyG 426139 2006. december 12. 21:48
Válasz erre
én is erre gondoltam, logikusan hangzik!
SImi 426138 2006. december 12. 21:39
Válasz erre
A Kalóz tudná pontosan a kürtők rendeletetését, de én azt hiszem, ezekkel oldották meg a gépház szellőztetését és mindig szélirányba fordították, hogy a cúg lemenjen rajta.
ChevyG 426137 2006. december 12. 21:26
Válasz erre
fogalmam sincs! Talán benéz ide 1 szaki és megmondja (én is kiváncsi lennék rá!)

Az hogy 85cm hosszú a hajó addig nem sokat mond, de nagyon testes!
lucky 426136 2006. december 12. 20:18
Válasz erre
HMCS Snowberry 04.jpg méret: 33.3 KB
HMCS Snowberry 02.jpg méret: 27.5 KB
Atz hiszem van vmi fotómaratás hozzá. Láttam róla képeket ,de már nem tudom hol.
Valahol meg is van nekem.
Egyébként én becsiszoltam. Dremel+ gömb csiszolófej,azután smirgli.
Miután felragasztottam láttam pár képet az erdeteiről.Hát érdekes volt, h a kürtő szájai össze-vissza álltak.Az egyik képen erre, a másikon meg arra. Ezek körbefordulhattak?
Pár kép a kérdéses területről
ChevyG 426135 2006. december 12. 19:24
Válasz erre
snow.jpg méret: 16.7 KB
snow 2.jpg méret: 69.4 KB
itt van két kép, csak viszonyitásul:)
ChevyG 426134 2006. december 12. 17:58
Válasz erre
kiegészítőt lehet hozzá valamit venni? (a figurákat tuti le cserélem, de minimum nem rakom fel!)
A kürtők látszanak a doboz oldalán. a "REVELL ipari makettezőnek" se volt kedve csiszolni:)
lucky 426133 2006. december 12. 16:29
Válasz erre
Én most építem( többek között)
Az eddigi benyomásaim:
Nem tűnik mai gyereknek a kitt.Az alkatrészek vastagok, változóak az illesztések.
A hajótest első ill hátsó negyedének illesztésénél,ill a híd előtti szekrények mindegyikén gittelni kell.A szekrények mindegyikén beszívódás van.
Az alkatrészek kissé elnagyoltak,vastagok.Ez főleg ott feltűnő ahol az élek látszanak(1-1,5 mm 1/72-ben még öntöttvasnál is sok sztem -1/1-ben kb 100mm).
A szellőző kürtők illeszkedése csapnivaló, főleg a belső részeinél.Itt még az az öröm is megvan, h nem egyszerű csiszolni...
Szóval nem reménytelen de pár alkatrész cserére szorul.
ChevyG 426132 2006. december 12. 10:10
Válasz erre
tegnap ismét bővült a gyüjtemény!
H.M.C.S. Snowberry - REVELL - 1/72 ismertiek? beteg ez a kitt!!! (+értelemben!!!)
hellodebil 426131 2006. december 12. 09:49
Válasz erre
Ami a Ticonderogát illeti, az kőkemény meló lesz, dettó Simi - Hood, olyan borzalmasak az illesztések, nemtom miért dicsérik agyba-főbe a Trumpeter hajókat... Tamiya ezerszer jobb illesztésű. Ez még sztem a 2008-as esztendő zenéje, mivel a Musashit örülök ha befejezem - ebben a tempóban :) - jövőre...
EDE 426130 2006. december 12. 09:04
Válasz erre
Én is Hellodebillel vesztem el a szüzességemet - már ami a fotomaratást illeti. A rég elkészült 1:700 Enterprise és Ticonderoga modellemhez Eduard maratást szereztem be. Remélem akad egy kis időm a dologra, nagyon be vagyok sózva. Úgyhogy én is köszönök mindenkinek minden jó tanácsot!
Hellodebil!
Jó, ha gyakorolsz, mert a Trumpi Ticonderogát sem úszod meg maratás nélkül! Pl. a Helldiver repcsiknek úgy néztem hiányoznak a futóműakna fedelek. A WEM szerintem szépen kidolgozta fémből.
SImi 426129 2006. december 12. 00:18
Válasz erre
hellodebil!
Az akrilnak - ha fújod - az a rendkívül jó tulajdonsága van, hogy kb 10 perc alatt teljesen megszárad. Persze kell higítani, én alkohollal szoktam, de desztillált vízzel is lehet. Kb olyan folyósra kell ezt is felhigítani, mint az olajfestékeket.
Festés előtt én gyógyszertári benzinnel (Tamiya enamelnél tilos), vagy alkohollal (szintén onnan) szoktam zsírtalanítani.
A pillanatragasztó nem oldja a festékeket, de egy fényes foltot hagy maga után, ha megszárad. Ha a legvégén matt lakkal lefújod az egészet, persze ez eltűnik.
SImi 426128 2006. december 12. 00:10
Válasz erre
Pman!
A tömítést a hellodebil által ajánlott neoflex-el végeztem el. Határozottan pozitívnak értékeltem a tulajdonságait. Az ára is kb negyede a Tamiya putty-nak, mennyiségre pedig vagy a duplája.
Pman 426127 2006. december 11. 21:07
Válasz erre
Simi!
Mivel tömítetted a Hood-ot?
hellodebil 426126 2006. december 11. 20:10
Válasz erre
Akkor inkább úgy kérdem, hogy Te mit ajánlasz? Nem szoktam akrilt használni... bár előfordult.
-festés előtt mivel zsirtalanitsam a felületet?
-amennyiben akrillal fújom le, azt higitsam vagy csak öntsem bele a pisztolyba cakkumpakk?
-jah, és te akrilt vagy olajosat használnál? - én Tamiya akrilra gondoltam, ha az befogja és nem kopik le némi külső behatástól, akkor jó lenne az is gondolom...
a másik h a pillanatragasztó, nem oldja meg a festéket? - mert attól félek leginkább, hogy a ragasztásnál, feloldja a felületeket (a hajón is, ahol MM olajosat használtam)... :S
SImi 426125 2006. december 11. 19:37
Válasz erre
hellodebil!
Ugye nem rossz dolog a maratás... különben az a festék nem akril, hanem a Tamiya olajfestéke (talán XF 54?). Nem volt vmi nagyszerű, mert a higító bármikor feloldja a lefestett felületet (pl észnél kell lenni a zsírtalanításkor!). A Humbrol és a Revell szerintem jobb.
hellodebil 426124 2006. december 11. 19:22
Válasz erre
Néztem, hogy azért az akril is elég sérülékeny ezen a fém felületen, de sztem ha kellő óvatossággal kezelem, akkor nem kell javitgatni nagyon... a korlát már nagyon sokat fog dobni rajta! - (nem birtam ki, egy részt meghajlitottam és felillesztettem és nagyon faja lesz :D)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.