<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
EDE | Adatlap | 426169 | 2006. december 18. 13:52 | ![]() | |
SImi | Adatlap | 426168 | 2006. december 18. 13:50 | ![]() | |
Én eddig csak olyan készlettel találkoztam amely mind a két hajóhoz jó. Úgy látszik a Fabulis (Eduard?) külön kezeli őket... ár szempontjából is. A 3 e Ft-os ár nem rossz, de lehet, hogy érdemesebb boltokban körülnézni, hátha valahol akad belőle, mert az ilyen korlát-készletek jobban mennek, mint a többi hajós maratás. | |||||
hellodebil | Adatlap | 426167 | 2006. december 18. 13:36 | ![]() | |
Tudom-tudom! A te Yamato-d felépitményéről készült fotót követem :) . Egyébként most hanyagolom a korlátokat, mert ha teljesen kész lesz az alap készlet, utánna az első fedélzeten körben fogom elkészíteni, és ha marad, akkor folytatom a többi részén a hajónak! Fotómaratás témában a fabulison nézelődtem és érdekes módon a Musashihoz a maratás 10920 Ft, a Yamatohoz "csak" 7410. Ugyanakkor az Eduard 99002-es katalógsszámmal csak korlátot is gyárt 2910 Ft-ért, ebbe lehet érdemes beruháznom! Kérdés, hogy máshol lehet-e (olcsóbban) venni, a másik probléma a fabulis kb fél év után képes bármit is meghozni... -ha erről tudtok vmit, kérlek szóljatok! | |||||
SImi | Adatlap | 426166 | 2006. december 18. 13:23 | ![]() | |
A fő távmérő két szélső optikája előtt is volt egy-egy félkorlát (jobbról és ballról), nyugodtan vágd el félbe a korlátot hosszában és ragaszd oda. Nem parancsolgatni akarok, csak a figyelmedet akarom felhívni rá... Nem tudom, ismered-e ezeket a rajzokat? Igaz Yamato-s, de a Musashi-hoz is jó. | |||||
MIKE | Adatlap | 426165 | 2006. december 18. 11:39 | ![]() | |
Nagyon állat a "csónakod"!!!(nem sértésnek szántam,csak nem tudom melyik!)Mennyiért tolnak egy ilyet? | |||||
hellodebil | Adatlap | 426164 | 2006. december 18. 11:21 | ![]() | |
| |||||
halaci | Adatlap | 426163 | 2006. december 17. 18:45 | ![]() | |
Nem vagyok biztos az eredtiségben (mármint, hogy az volt-e az első), de ezt a matchbox adta ki valamikor a 80-as években. Emlékeim szerint nem a Snowberry volt, de a Flower Class tuti. | |||||
hellodebil | Adatlap | 426162 | 2006. december 15. 23:23 | ![]() | |
Úgy döntöttem h a hátsó lokátor tetejét szürkére fújom, az első marad fehér és korlátustul elé raktam azt a félkörives járórészt. Naggyon jól néznek ki, bár nyilván nem olyan szép, mint egy gyakorlott makettezőnél, de eddig javára vált ez a pár alkatrész a makettnek! A természetes fény az igazi, a lámpánál tompa az egész makett és nem jönnek ki a formák - egybefüggő "massza" az egész. CSak az a baj, h ilyenkor télen főként lámpánál látom... ami csalóka | |||||
SImi | Adatlap | 426161 | 2006. december 15. 23:17 | ![]() | |
Bizony a természetes fénynél sokminden kijön... ott még a festés egyenletessége is meglátszik. Szóval minimum leellenőrizni le kell természetes fénynél az alkotást. | |||||
hellodebil | Adatlap | 426160 | 2006. december 15. 21:46 | ![]() | |
Erős túlzás h jól néz ki... igen-igen! Ezt kérdeztem én is anno, milyen színű volt, fehér vagy barna... én is a fehér mellett döntöttem, érdekes a Tamiya leirásásban egy ezüstös szürkének irja??? A másik h természetes fénynél "jobban néz ki" mint lámpánál. Lámpánál lehetetlen megitélni a makett festésének milyenségét... | |||||
SImi | Adatlap | 426159 | 2006. december 15. 21:19 | ![]() | |
Csaba barátom szokta volt mondani:"Messziről jól néz ki, közelről meg nem kell nézni!" Tehát jól sikerült a csíkok festése. Érdekesek ezek a csíkok a Yamato-n is: én sose tudtam eldönteni, hogy milyen színűek: az egyik anyagban rozsdás-barna színűnek ábrázolták, a másikban meg világosszürkének. Én végülis az utóbbi mellett döntöttem... | |||||
hellodebil | Adatlap | 426158 | 2006. december 15. 19:36 | ![]() | |
Áááh... lefújtam a katapult melletti két fehér csikot, hááát volt már jobb is :S messziről egész jó, de vhogy ezzel a pisztollyal nemtok úgy fújni, ahogy szeretnék. (mezei 3000 ft-os festékszóróval dolgozom, de lehet ideje lenne egy komolyabbat venni :D) - no ez legyen a gyengéje a Musashinak! | |||||
ChevyG | Adatlap | 426157 | 2006. december 15. 17:30 | ![]() | |
számból vetted ki a szót: télleg soakt dob rajta!!! | |||||
ChevyG | Adatlap | 426156 | 2006. december 15. 17:30 | ![]() | |
mostanság nem megyek lidlibe, de majd akkor feltétlen beszerzek 1et! Köszi SImi! | |||||
hellodebil | Adatlap | 426155 | 2006. december 15. 17:22 | ![]() | |
| |||||
SImi | Adatlap | 426154 | 2006. december 14. 15:12 | ![]() | |
Tolómérővel (subler)szoktam ilyesmiket leméricskélni. Nem rég a Lidl-ben vettem egy jó kis digitálisat 3500-ért. Egy-egy alkatrész nagyságát méretarányosra érdemes kiszámolni és a tolómérő segítségével lehet a megfelelő méretet "belőni". Szóval makettezőknek erősen javallt szerszám. | |||||
SImi | Adatlap | 426153 | 2006. december 14. 15:06 | ![]() | |
Az első hajómhoz én is (horgász)damilt használtam, szerintem a rézdrót sokkal jobb. Ami még jó lehet, az a "rugamas damil", szálakra szétbontva lehelletvékony korlátot vagy még inkább kötélzetet lehet készíteni belőle. Nagyon hálás anyag!!! Móváron a lengyelek szokták árulni pár száz Ft-ért. | |||||
ChevyG | Adatlap | 426152 | 2006. december 14. 14:55 | ![]() | |
Huu, én még erröl a diorámárol keresek szines képeket! Honnan tudom megállapitani, hogy milyen széles 1 drót? (én nem boltbas veszem méretre, hanem hajvágó, hajszárító, hütő stb) | |||||
EDE | Adatlap | 426151 | 2006. december 14. 13:55 | ![]() | |
Köszi szépen, egyszer kipróbálom. Én egyszer húzott szálból csináltam az oszlopokat, vízszintesen meg 0,8-as damilt használtam. Igen karcsú, de nagyon érzékeny szerkezet lett. A damil egyébként szerintem jó kötélzetnek. | |||||
SImi | Adatlap | 426150 | 2006. december 14. 12:56 | ![]() | |
Szerintem nem túl sérülékeny a rézdrót korlát. Annak idején Zsille Péter Zsolt 350-es New Jersie -ről írt cikke keltette fel az érdeklődésemet eme technika iránt, bár őszerinte "a rézdrót könnyen elhajlik" és inkább acélszálakból készítette a korlátoszlopokat. (Különben ezt nem ajánlom senkinek, mert a felesleges részek levágása szinte lehetetlen, a méretre szabás pedig nagyon időigényes.)Megállapítása igaz, ha a drótszálakat (0.2 - 0.3 -as drótot ajánlok) egyenként nézzük, DE ha keresztbe ráragasztod a vízszintes korlátokat (0.1-es drótból), akkor egy rácsszerkezet alakul ki, aminek JÓVAL NAGYOBB LESZ A SZILÁRDSÁGA, és akkor már nem túl sérülékeny. A feleslegessé vált részek levágása pedig gyerekjáték körömvágó csipesszel. Még a finom csiszolást is kibirja, persze hosszirányban. | |||||
Stefan | Adatlap | 426149 | 2006. december 14. 12:16 | ![]() | |
Szerintem a műanyag alkatrészeknél nem lehet sérülékenyebb... | |||||
EDE | Adatlap | 426148 | 2006. december 14. 12:13 | ![]() | |
SImi! A vörösréz drótból készült korlátok nem túl sérülékenyek? | |||||
SImi | Adatlap | 426147 | 2006. december 13. 23:19 | ![]() | |
Hát igen! Ritkán akad olyan jó anyag, hogy az embernek nem kell dolgok után különösebben nyomozni. | |||||
ChevyG | Adatlap | 426146 | 2006. december 13. 23:15 | ![]() | |
nyomozsáom jelenleg a T-23 ügyében ott tart, hogy a könyvek saját magukat cáfolják (könyvön belül). a gyári festési útmutató rögtön kuka! kb 3-4 kép alapján tudok összehozni egy a valósághoz nagyon közelitő festés. a hajót 43ban fogja ábrázolni. Chevy | |||||
SImi | Adatlap | 426145 | 2006. december 13. 15:33 | ![]() | |
hellodebil! Ha a korlát elgörbült, vissza is lehet görbíteni, csak a megfelelő pontokat kell kitalálni, ahol a visszagörbítés támadási pontjai lesznek. Ha ügyeskedsz, tökéletesen vissza lehet egyengetni. Az égetéstől szerintem inkább talán lágyul az anyag. Ez a korlát különben is rozsdamentes acél és sokkal merevebb, mint a réz - így szerintem nincs sok értelme a merevebbé tételnek. A gyertyaláng feletti melegítést akkor szoktuk csinálni, ha a pillanatragasztót akarjuk eltávolítani a maratásról. Szerintem NE alapozd le a fújáskor, mert még vastagabb lesz, elég neki a sima festés is. | |||||
ChevyG | Adatlap | 426144 | 2006. december 13. 15:23 | ![]() | |
hellodebil | Adatlap | 426143 | 2006. december 13. 15:18 | ![]() | |
Fotómaratás korlátokról kérdezném a hozzá értőket. Ha meggörbültek, akkor hogyan lehet szépen kiegyenesíteni őket? És amik még egyenesek, azokkal kapcsolatban azt hallottam h kicsit meg kell égetni őket, hogy a ??? szenet ??? kiégessem belőle és merevebb lesz... ez igaz? No meg azt is mondták h megfelelő tisztitás után olajfestékkel is nyugodtan lehet fújni, csak egy vékony réteggel alapozni kell... | |||||
EDE | Adatlap | 426142 | 2006. december 13. 13:43 | ![]() | |
A galacsinokra, meg a meggörbült drótokra gondolsz? Azok nekem se tetszettek. De a hajó tényleg szép. A Nelsonban az a csúcs, hogy egy igen rút csatahajóból készített a fickó szemetgyönyörködtető makettet. Ja és a ·parkettázást· is megcsinálta. Valószínűleg úgy gondolkodott, mint ahogy egyszer írtad: kb. 20 éves állapotban sokszor cserélhették a pallókat, ezért olyan tarka barka a fedélzet. | |||||
SImi | Adatlap | 426141 | 2006. december 13. 12:55 | ![]() | |
Maga a hajó nem rossz, de a kötélzet... hm... szóval nincs összhangban a hajó minőségével. Különösen is szembetűnő az előfedélzet feletti állókötelek jócskán túlnyúló felesleges részei és a jelzőszászlók kötélzete. Különösen a közeli fotók árulkodóak. A Nelson kötélzete viszon abszolut kifogástalan volt - szerintem. | |||||
EDE | Adatlap | 426140 | 2006. december 13. 11:37 | ![]() | |
SImi! Azért a Nelson mellett ez a Hiei se rossz! www.geocities.jp/kyouteimiyajima/hiei.htm Kár, hogy egy két fotó homályos. | |||||
ChevyG | Adatlap | 426139 | 2006. december 12. 21:48 | ![]() | |
én is erre gondoltam, logikusan hangzik! | |||||
SImi | Adatlap | 426138 | 2006. december 12. 21:39 | ![]() | |
A Kalóz tudná pontosan a kürtők rendeletetését, de én azt hiszem, ezekkel oldották meg a gépház szellőztetését és mindig szélirányba fordították, hogy a cúg lemenjen rajta. | |||||
ChevyG | Adatlap | 426137 | 2006. december 12. 21:26 | ![]() | |
fogalmam sincs! Talán benéz ide 1 szaki és megmondja (én is kiváncsi lennék rá!) Az hogy 85cm hosszú a hajó addig nem sokat mond, de nagyon testes! | |||||
lucky | Adatlap | 426136 | 2006. december 12. 20:18 | ![]() | |
Valahol meg is van nekem. Egyébként én becsiszoltam. Dremel+ gömb csiszolófej,azután smirgli. Miután felragasztottam láttam pár képet az erdeteiről.Hát érdekes volt, h a kürtő szájai össze-vissza álltak.Az egyik képen erre, a másikon meg arra. Ezek körbefordulhattak? Pár kép a kérdéses területről | |||||
ChevyG | Adatlap | 426135 | 2006. december 12. 19:24 | ![]() | |
| |||||
ChevyG | Adatlap | 426134 | 2006. december 12. 17:58 | ![]() | |
kiegészítőt lehet hozzá valamit venni? (a figurákat tuti le cserélem, de minimum nem rakom fel!) A kürtők látszanak a doboz oldalán. a "REVELL ipari makettezőnek" se volt kedve csiszolni:) | |||||
lucky | Adatlap | 426133 | 2006. december 12. 16:29 | ![]() | |
Én most építem( többek között) Az eddigi benyomásaim: Nem tűnik mai gyereknek a kitt.Az alkatrészek vastagok, változóak az illesztések. A hajótest első ill hátsó negyedének illesztésénél,ill a híd előtti szekrények mindegyikén gittelni kell.A szekrények mindegyikén beszívódás van. Az alkatrészek kissé elnagyoltak,vastagok.Ez főleg ott feltűnő ahol az élek látszanak(1-1,5 mm 1/72-ben még öntöttvasnál is sok sztem -1/1-ben kb 100mm). A szellőző kürtők illeszkedése csapnivaló, főleg a belső részeinél.Itt még az az öröm is megvan, h nem egyszerű csiszolni... Szóval nem reménytelen de pár alkatrész cserére szorul. | |||||
ChevyG | Adatlap | 426132 | 2006. december 12. 10:10 | ![]() | |
tegnap ismét bővült a gyüjtemény! H.M.C.S. Snowberry - REVELL - 1/72 ismertiek? beteg ez a kitt!!! (+értelemben!!!) | |||||
hellodebil | Adatlap | 426131 | 2006. december 12. 09:49 | ![]() | |
Ami a Ticonderogát illeti, az kőkemény meló lesz, dettó Simi - Hood, olyan borzalmasak az illesztések, nemtom miért dicsérik agyba-főbe a Trumpeter hajókat... Tamiya ezerszer jobb illesztésű. Ez még sztem a 2008-as esztendő zenéje, mivel a Musashit örülök ha befejezem - ebben a tempóban :) - jövőre... | |||||
EDE | Adatlap | 426130 | 2006. december 12. 09:04 | ![]() | |
Én is Hellodebillel vesztem el a szüzességemet - már ami a fotomaratást illeti. A rég elkészült 1:700 Enterprise és Ticonderoga modellemhez Eduard maratást szereztem be. Remélem akad egy kis időm a dologra, nagyon be vagyok sózva. Úgyhogy én is köszönök mindenkinek minden jó tanácsot! Hellodebil! Jó, ha gyakorolsz, mert a Trumpi Ticonderogát sem úszod meg maratás nélkül! Pl. a Helldiver repcsiknek úgy néztem hiányoznak a futóműakna fedelek. A WEM szerintem szépen kidolgozta fémből. | |||||
SImi | Adatlap | 426129 | 2006. december 12. 00:18 | ![]() | |
hellodebil! Az akrilnak - ha fújod - az a rendkívül jó tulajdonsága van, hogy kb 10 perc alatt teljesen megszárad. Persze kell higítani, én alkohollal szoktam, de desztillált vízzel is lehet. Kb olyan folyósra kell ezt is felhigítani, mint az olajfestékeket. Festés előtt én gyógyszertári benzinnel (Tamiya enamelnél tilos), vagy alkohollal (szintén onnan) szoktam zsírtalanítani. A pillanatragasztó nem oldja a festékeket, de egy fényes foltot hagy maga után, ha megszárad. Ha a legvégén matt lakkal lefújod az egészet, persze ez eltűnik. | |||||
SImi | Adatlap | 426128 | 2006. december 12. 00:10 | ![]() | |
Pman! A tömítést a hellodebil által ajánlott neoflex-el végeztem el. Határozottan pozitívnak értékeltem a tulajdonságait. Az ára is kb negyede a Tamiya putty-nak, mennyiségre pedig vagy a duplája. | |||||
Pman | Adatlap | 426127 | 2006. december 11. 21:07 | ![]() | |
hellodebil | Adatlap | 426126 | 2006. december 11. 20:10 | ![]() | |
Akkor inkább úgy kérdem, hogy Te mit ajánlasz? Nem szoktam akrilt használni... bár előfordult. -festés előtt mivel zsirtalanitsam a felületet? -amennyiben akrillal fújom le, azt higitsam vagy csak öntsem bele a pisztolyba cakkumpakk? -jah, és te akrilt vagy olajosat használnál? - én Tamiya akrilra gondoltam, ha az befogja és nem kopik le némi külső behatástól, akkor jó lenne az is gondolom... a másik h a pillanatragasztó, nem oldja meg a festéket? - mert attól félek leginkább, hogy a ragasztásnál, feloldja a felületeket (a hajón is, ahol MM olajosat használtam)... :S | |||||
SImi | Adatlap | 426125 | 2006. december 11. 19:37 | ![]() | |
hellodebil! Ugye nem rossz dolog a maratás... különben az a festék nem akril, hanem a Tamiya olajfestéke (talán XF 54?). Nem volt vmi nagyszerű, mert a higító bármikor feloldja a lefestett felületet (pl észnél kell lenni a zsírtalanításkor!). A Humbrol és a Revell szerintem jobb. | |||||
hellodebil | Adatlap | 426124 | 2006. december 11. 19:22 | ![]() | |
Néztem, hogy azért az akril is elég sérülékeny ezen a fém felületen, de sztem ha kellő óvatossággal kezelem, akkor nem kell javitgatni nagyon... a korlát már nagyon sokat fog dobni rajta! - (nem birtam ki, egy részt meghajlitottam és felillesztettem és nagyon faja lesz :D) | |||||
SImi | Adatlap | 426123 | 2006. december 11. 19:17 | ![]() | |
Ne mérgelődj, nem vagy egyedül! A szupernak kikiáltott Trumpeter 350-es Hood-nak is megvan dettó ez a hibája. Csak amíg neked kb 50 cm-t kell tömíteni-csiszolni, nekem addig 1.5 m hosszan kellett... 3 hét kemény szívás volt, de végeztem vele. Az életben nem tömítettem-csiszoltam ennyit... | |||||
SImi | Adatlap | 426122 | 2006. december 11. 19:11 | ![]() | |
hellodebil! Na végre, hogy célba ért. Csak nagyon bánt, hogy a másik katapultot nem találtam elő... az igen jót tett volna még neked. Mindenesetre ne ragaszd oda a műanyagokat, hátha előkerül, és akkor azt is elküldöm. - Igen, igen! Érdemes lefújni, mert ecsettel reménytelen vállalozás a festése olajfestékkel (akrillal azért még elmegy). Az se baj, ha egy kicsit megkarcolódik a felrakásnál, majd utána lejavítod. Jó munkát és sok sikert! | |||||
ChevyG | Adatlap | 426121 | 2006. december 11. 17:54 | ![]() | |
Szia Pman! A makettet ismerem! A vízvonal alatti rész 1általán nem élethű! (eleve villanymotoros fürdőkád dizájn:S) | |||||
ChevyG | Adatlap | 426120 | 2006. december 11. 17:52 | ![]() | |
maximálisan 1etértek! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Már startmodellnek hívják, nekem az Eduardot elhozták kb. 5 hét alatt.
ChevyG azt mondja a kállításokon, workshopon lehet olcsóbban is venni, mindenesetre így olcsóbb, mintha a csehektől rendelnéd.
Megnéztem a Musashiról az új képeket, nagyon tetszenek az új installációk!!