/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
ChevyG 426253 2006. december 26. 14:15
Válasz erre
Példa értékű!

Én leszek móváron!
Remélem tudunk majd eszmét cserélni jol:)
SImi 426252 2006. december 26. 12:48
Válasz erre
webDSCN5167.jpg méret: 100.3 KB
webDSCN5161.jpg méret: 157.8 KB
webDSCN5146.jpg méret: 96.7 KB
webDSCN5134.jpg méret: 111.2 KB
Stefano (Pisti)!
Köszönöm rövid ismertetődet a vízről. Szerintem egész jól sikerült. Persze majd szeretném látni a valóságban is. Nem jössz majd a mosonmagyaróvári kiállításra?
Remélem, a repülőket hamarosan megunod, bár nem feltétlenűl kell megunni, hiszen a legtöbb II.VH-s hajón voltak repülők, amelyeket szépen fel lehet javítani: így a kettő akár össze is köthető. Itt küldök néhány képet a Yamato-m repülőiről kedvcsinálónak (a méretarány 1/350, tehát 5-ször kisebb, mint a 72-es.
hellodebil 426251 2006. december 26. 11:26
Válasz erre
Kalóz!
Köszönöm a kimeritő választ!
Nekem az első gondolatom az volt, hogy talán pontatlanul adták meg a hajó adatait, aztán vmi hasonlóra gondoltam, amit te emlitettél. Harmadjára ugrott az be, hogy talán más oka lehet. Mégpedig az, hogy a Tirpitzet eleve clipper típusú hajórorral építették, mig a Bismarcknak az orrát egyszer átépítették a hagyományosról! A Bismarck 40' augusztusában volt 250 méteres, de azt még nem tudtam kinyomozni h mikor építették át az orrát (gondolom ezután - vagy vmi kavarás lehet a dátumokkal). A Tirpitz hosszát pedig 41' februári állapot szerint adták meg. Én erre gyanakszom...
ChevyG 426250 2006. december 26. 11:19
Válasz erre
Ezt nem tudja valaki, hogy honnan lehetne beszerezni?:

www.modellversium.de/kit/artikel.php
Kalóz 426249 2006. december 26. 09:03
Válasz erre
Szia, helodebill!
Az, hogy két hajó azonos tervek alapján épül, nem jelenti azt, hogy egyforma méretűek is lesznek. Egyrész van gyártási mérettűrés, meg apróbb változtatások lehetnek a két hajó között, amitől még testvérhajók maradnak. Egy ekkora hajónál az eltérés bőven benne van a tűrésben. Az egyetemen különben azt oktatták, hogy ahajógyártás pontosabb az óragyártásnál. Az utóbbinál egy pár tizedes alkatrész tűrése pár ezred, azaz egy nagyságrend, hajónál meg legalább kettő (3,1/253,6).
Kalóz (úgyis, mint hajómérnök)
Stefano 426248 2006. december 25. 22:34
Válasz erre
Imi!
Köszönöm épitő jellegü tanácsaid. Igérem, a 2. hajómnál már megfogadom őket! Az már biztos, hogy ha a repcsiket meguntam,akkor a hajókra fogok átpártolni. Egyébként a viz alapja egy sima katedrálüveg méretre vágva.Az üveg alja átvan fújva sötétzöld és sötétkék variálásával.Erre van ráragasztva a hajótest, de mivel az felfekütt a domborulatokra, ezért kénytelen voltam hullámokkal eltüntetni a réseket a hajó alatt. Ekkor ugrott be a szikra, hogy nekem még maradt a fürdőszoba felújitásánál átlátszó tömitőanyag (sziloplaszt)-lehet hogy rosszul ejtem. Ez az anyag minden szempontból megfelelőnek bizonyult: átlátszó, kicsit fényes, hamar szárad, könnyen alakítható,nem kezdi ki a müanyagot, keményen rögzit. Fogpiszkálóval alakítottam ki a hullámok elhelyezkedését és a fodrozódást. Miután megszáratt, matt fehérrel emeltem ki a habokat a hajó körül. A hullámok elhelyezkedését eredeti légifelvételek alapján alakítottam ki.
hellodebil 426247 2006. december 25. 19:11
Válasz erre
Most nézegettem... a Tirpitz 253.6 m hosszú volt, a Bismarck 250.5... ennek mi az oka? Vizvonalban 02, méter sem volt a különbség a két hajó közt, amit betudhatunk pl a Tirpitz nagyobb merülésének is...
MIKE 426246 2006. december 25. 19:10
Válasz erre
Így találtam,asszem!Köszi a kiigazítást :)
hellodebil 426245 2006. december 25. 19:02
Válasz erre
Bár repülő, a Bismarck és a Tirpitz szerelmeseinek kötelező :)
www.youtube.com/watch
ChevyG 426244 2006. december 25. 17:37
Válasz erre
ez az IOWA osztály 1ik hajója... nem romboló (bár tud rombólni...)
MIKE 426243 2006. december 25. 15:35
Válasz erre
rombolo.jpg méret: 110.1 KB
ez jó lehet diohoz esetleg(a víz miatt) :)
SImi 426242 2006. december 24. 15:52
Válasz erre
12-25 mm-es torony.jpg méret: 128.9 KB
Pisti!
Sajnos nem lehet autentikusnak tekinteni a legtöbb hajós kitet, amit a gyártók kiadnak, annak ellenére, hogy megjelölik, hogy a hajó melyik évet jelenítik meg.Méginkább nem lehet alapul venni a doboztetőn lévő festményt... ami abszolut csakis a vásárló kedv felszítását szolgálja. A maratások készítői is sokszor nem teljesen megbízhatók, mert pl nemes egyszerűséggel kihagynak dolgokat a maratásból (pl WEM Yamato szettből hiányoznak a csúszásgátlós lemezfelületek).Ráadásul a maratásoknak is van egy eredendő hibája: lemezből van kimarva, így sokszor nincs meg az alaktrész megfelelő vastagsága (pl a Yamato esetében az antennatartó állványok stb). Néha pedig ők is tévednek: ld a Yamato fő radarját... (Eduard)
Szóval az a legbiztosabb, ha beszerzel vmilyen jobb hátéranyagot és annak alapján dolgozol. A Yamato-Musashi esetében pl az Anatomy sorozat Yamato kötete az egyik legjobb, vagy amit én használtam: Skulszky: Superpancernik Yamato. Ez utóbbinak a rajzai eléggé elterjedtek, még a netetről is letölthető egy részük.
Ami meg a vastag lövegcsöveket illeti, azokat a legegyszerűbb ha levágja az ember és pl megfelelő vastagságú rézdrótból (1, befúrás 2, beragasztás 3, mértere vágás) újat készít, ráadásul gyorsan is megy a csere. Persze előtte ki kell számolni a méretarányos rajz segítségével, hogy milyen vastagságút kell használni, mert különben újra csak a szar kap egy nagy pofont...
A képen az egyik 25 mm-es torony látható, amelynek a csöveit 0.2-es drótra cseréltem ki. Ha jól emlékszem, a dobozos eredeti 0.6-os volt...
Stefano 426241 2006. december 24. 14:21
Válasz erre
Imre Kolléga!(Ha szolíthatlak így)
Gratulálok a Yamatodhoz! Ez tényleg faint. Küldenél még képeket róla. Mivel tisztában vagyok vele,hogy nem vagyunk egy súlycsoportban hajóilag, ezért tisztelettel jegyezem
meg mondandómat!Ugy a fő gond hogy keveredik idő a hajón. Ezzel kapcsolatban akkor vagy a Tamiya vagy az Eduard hibázott nagyon.Én mindent a doboz szerint épitettem meg! Ha a neten megnézed a 700-as doboztetőn lévő festményt, akkor látod hogy semmit nem változtattam rajta.A maratásra is csak a már meglévő elemeket cseréltem ki.A készlet csak egy variációt kinált! Azzal a radarral és az oldalán a 155-ösökkel! Ha valamit vastagnak vagy nem helyes kialakitásunak vélsz, arrol a Tamiya tehet. Pedig még a tripod árboc vastagabb részeit is kicseréltem injekcióstűre. 700-as arányban már a méretek jobban torzulnak.Az ágyukat meg rizikos lett volna egyformán átcsiszolni.Mivel a kitt nagyon régi és kezdetleges ezért valószinű hogy még a korai változatott akarták kiadni. Az újabb készlet már sokkal jobb és más fegyverzetü. A vizről majd késöbb. Üdv! István
ChevyG 426240 2006. december 24. 13:09
Válasz erre
:)
Viszont Kívánom!
Üdv: ChevyG
SImi 426239 2006. december 23. 22:20
Válasz erre
Kar?csonyi-?dv?zlet.jpg méret: 244.1 KB
Mindenkinek, áldott karácsonyt kívánok, baráti üdvözlettel: Somogyi Imre
SImi 426238 2006. december 23. 22:17
Válasz erre
M.Pisti!
Én biztosan sokkal problémásabb alak vagyok: én nem merem összekavarni a dolgokat az építésnél, mert szinte betegesen rettegek attól, hogy valaki rájön a csúsztatásra és jól kiröhög. (Én persze azért nem nevetem ki, ill. nézem le a te hajódat - különösen úgy nem, hogy be is ismered az "összekavarás"-t. Akkor ez tudatos volt?
Én bárkinek meg merem mondani, hogy hol vannak az én hajóim hibái - hiszen nincs tökéletes makett.) Én magamnak ki szokatm nézni egy időszakot, és annak megfelelően igyekszem a hajómat építeni. Sok időm megy el azzal, hogy megpróbálom kinyomozni az autentikus dolgokat. A Musashi-t a szolgálatba állítása után minden évben átépítették - innen a sok különféle ábrázolás. Azt persze lehet tudni, hogy az egyes időszakokban hogyan nézett ki, bár pl az utolsó festéséről időnként nagy viták vannak a különböző hajós fórumokon (sötét fedélzet).
Az érdekelne még, hogy hogyan és miből csináltad a vizet??? Ha lehet, ne távirati stílusban...
M.Pisti 426237 2006. december 23. 19:38
Válasz erre
Sziasztok Srácok! (Hellodebil-ChevyG-Simi)
Végre sikerült a géphez ülnöm!Látom a bejelentkezésemmel kicsit magkavartam a vizeiteket.Rendesek vagytok,hogy így érdeklődtök és hogy ennyi kérdésetek van.
Kezdeném Simivel!Igazad van!Tényleg összekavartam az időszakokat a hajón.De így legalább látványosabb lett,a laikusok meg úgy sem veszik észre(nézd el nekem).Egyébként ahány rajzot,festményt,fotót,videófilmet,makettet láttam a hajóról annyi féle ábrázolásban volt!Japán legyen a talpán aki ebből kihámozza a valóságot.Igen, használtam rajzokat is.Egy barátom adta ajándékba. Nekem meg már régi vágyam volt egy ilyen hajót összerakni.Kihívás volt számomra.És biztos hogy nem az utolsó hajóm lesz.
ChevyG! A fő szakterületem 1/72 vadászgépek (régi és modern,doboz és feljavított). És néhány dioráma. Többet nem szeretnék neked bevallani, hacsak nem vagy lelkész!
Hellodebil!Lépj be a google-be,írd be IJN Musashi és mindent megkapsz ami csak kell!
Egyébként nem bántottál meg!!! Erről szól a fórum! Hajrá!
hellodebil 426236 2006. december 23. 12:40
Válasz erre
Szia Pisti!
Remélem nem bánottalak meg a véleményemmel - az 1297-es hozzászólásomban leirtam, hogy én nem lennék ilyen minőségben sem képes kivitelezni a makettet - én csak más makettekhez viszonyitva kritizáltam a munkád! Tudod úgy mondanám, hogy egy évvel ezelőtt a te Musashid lett volna az etalon számomra. De amióta itt a fúrumon megismertem mások munkáit - főleg Simi Yamatojára gondolok - tudom, hogy milyen minőségben lehet ezt kivitelezni. A te maketteddel leginkább a készlet paraméterei miatt volt ilyen véleményem! Nyilván való, hogy az én Musashim, nem fogja a tiédnek a szintjét elérni - de talán ez nem is célom - nem folytam bele ennyire a makettezésbe.
Egyébként a Stefin a te makettedről készitettem a legtöbb fotót, kár h ilyen kevés hajós van kishazánkban!
Érdekelne az a háttéranyag, amit a Musashiról gyűjtöttél! Ha nem gond vmilyen úton eljuttathatnád hozzám, mert nagyon érdekelne!
ChevyG 426235 2006. december 23. 00:38
Válasz erre
Szia Pisti!
Üdv a körünkben. SImi nagyjábol megfogalmazta a felmerült kérdéseimet, de egy még lenne: a repülőkön belül mivel foglalkozol? (és azon kivül van-e még valami amit be szeretnél vallani?:D)

Üdv: ChevyG -GergőGábor
SImi 426234 2006. december 22. 22:13
Válasz erre
M.Pisti! Üdv a fedélzeten!
Az az egyik nagy kérdésem, milyen időszakot akar megjeleníteni a hajó? A másik: használtál valamilyen rajzot a képeken kívül?
"Azért nem rossz egy repülőstől." Honnan vetted az ihletet, hogy megépítsd? Akarsz még hajót építeni?
Ha van még jó képed az alkotásról, kérlek, rakd fel!
M.Pisti 426233 2006. december 22. 21:13
Válasz erre
Sziasztok Srácok!(Főleg Hellodebil!)
A Stefánia óta figyelem érdekes észrevételeiteket a 700-as Musashival kapcsolatban. Úgy gondoltam, hogy most már én is bekapcsolodnék a beszélgetésetekbe, mivel a saját "gyermekemet" véleményezitek, akár pozitívan, akár negatívan. Egyébként 16 év repülőzés után, életem első hajója!!! Egy ősrégi Tamiya makett, 200db Eduard maratással és saját feljavításokkal. Minden egyes részletét ( a rozsdásodást is ) a netről néztem eredeti fotók és más Musashi makettek alapján. Tisztában vagyok a makett és a saját munkám hiányosságaival! De ugye azért nem rossz egy "repülőstől"?!(Főleg hogy 4 versenyből 4-et megnyert). Szívesen dumálnék vagy segítenék bárkinek, aki ezt a hajót építi! Kellemes ünnepeket és jó makettezést mindenkinek!
Kopi 426232 2006. december 22. 15:43
Válasz erre
Makettekben gazdag karácsonyt és boldog új Évet mindenkinek !

Kopi
EDE 426231 2006. december 22. 12:19
Válasz erre
Köszi és viszont minden csatahajósnak!

Kilenc éve a Megamodell kirakatában volt egy összeszerelt Yamato. Az ünnepek előtt aztán körbe rakták csillogó-villogó boákkal, ahogy azt kell. Elég morbid látvány volt.
ChevyG 426230 2006. december 22. 10:28
Válasz erre
ChevyG 426229 2006. december 22. 10:26
Válasz erre
ezen a diorámám a B festése már 20ad rangú...

de volt pl olyan h láttam egy nagyon "kezdő" Bismarckot (350es volt , esetleg 400as)
nézegettem, tele volt épitési, festési hibákkal. késöbb észre vettem, hogy valójában nagyon szép az egész. (kiderült, hogy egy 12 éves kislány vollt a készítő, ezért más megviilágítrást kapott a dolog:D)
hellodebil 426228 2006. december 22. 10:23
Válasz erre
Milyen kedves a Lucky Model! Igy Kívánok én is Kellemes Ünnepeket Nektek! :DD
www.luckymodel.com/doc/NL061222-0229/xmas.htm
hellodebil 426227 2006. december 22. 10:18
Válasz erre
Valóban nem sok értelmét látom ennek a diorámának! Viccnek is rossz! Ha már ennyire foglalkoztatta a téma, akkor készitette volna el a Hood-t - önmagában - úgy, hogy füstöt és a detonációt, a repülő roncsdarabokat szimulálta volna - igényesen - fotómaratással, antennákkal kivitelezve.
Jah, és a Bismarcknak nem ilyen volt a festése. Az sem egy nagy durranás...
Biztos vmi tér-idő kapu nyílt meg :DDD
Az egészről a véleményem, hogy a Modelwarship-re tényleg bárki feltöltheti a munkáit... nekem van annyi önkritikám, hogy eszembe se jutna ilyen.
ChevyG 426226 2006. december 22. 09:47
Válasz erre
a Carpathiát gyártja valami?
ChevyG 426225 2006. december 21. 23:01
Válasz erre
ez a baj, hogy bóldog-boldogtalan már rak fel képeket a modelwarships-re:(
és ezzel jól pofáncsapja a színvonalat...
ChevyG 426224 2006. december 21. 22:59
Válasz erre
:D:D

FIZIKA 1es! Leülhet!:D
SImi 426223 2006. december 21. 22:57
Válasz erre
Ez nagyon gagyi! Azt hiszem, tegnap volt a modelwarships-en. Hogy milyen szörnyen buta dolgokat tudnak egyesek művelni???
korzaar 426222 2006. december 21. 22:42
Válasz erre
Lehet hogy csak odamentek a németek nézelödni, a másik meg csak szétesett magától:)))
ChevyG 426221 2006. december 21. 20:47
Válasz erre
battle-01.jpg méret: 112.4 KB
A Kollégának fogalma sincs a modern kori tengeri hadviselésről!
SImi 426220 2006. december 21. 13:37
Válasz erre
Nem is rossz ez a Musashi... első nézésre. Úgy látom, kicsit keverednek a dolgok benne (ez ugyebár az ankaronizmus): pl a radar installálása előtt - úgy tudom - már levették az oldalt lévő 155 mm-es tornyokat.
A fő radar se helyes kialakítású. Az pedig nyilván a készlet gyengéje, hogy a különböző AA tüzérség csövei nagyon túlméretesek, tényleg olyan mestergerenda-szerűek. A tripod árboc is túlontúl vastag. Szerintem a lobogó készlet se 100-as. Végülis felemrül a nagy kérdés: mikori állapotot akar az egész megjeleníteni???
De - ha lehet hinni a képeknek - a vizet egész jól eltalálta!
Solo 426219 2006. december 21. 12:22
Válasz erre
IMG_0210.JPG méret: 282.1 KB
IMG_0211.JPG méret: 238.1 KB
Helló!

Két közelebbi kép a Musashiról.
EDE 426218 2006. december 21. 12:18
Válasz erre
Hellodebil!

Jól kattingattál a kiállításon!
Te, ezen a Musashin még ott vannak a 155-ös lövegtornyok, ebből arra következtetek, hogy ez még a régi készlet. Az új készlet azt a verziót adja, amit a 350-es készlet.
Az új készletbe egyszer belenéztem, jóval finomabb munka. Pl. A lövegek nem ilyen túlméretezett gerendák.
hellodebil 426217 2006. december 21. 11:18
Válasz erre
Tico1.JPG méret: 149.3 KB
Tico2.JPG méret: 154.1 KB
Tico3.JPG méret: 94.9 KB
A Ticonderogáról pár kép. Árulkodó lehet a harmadik, mivel itt megjelöltem az illesztési hibákat. A hajótest vizvonalánál nagyobb, mint 1 mm-es rés tátong. Az előfedélzet 1 mm-es csiszolása után sem passzol a hajótestbe, ráadásul a hajóorrot külön kell hozzáragasztanunk a hajótesthez. Ez nem kis munkával járt eddig, még messze a végkifejlet! Ennek nincs racionális magyarázata, mivel a dobozban bőven elfér a 78 cm hosszú makett, ugyanis a doboz méretei 83x27x8cm. Óriási illesztési gondok vannak a makettnél.
ChevyG 426216 2006. december 21. 10:44
Válasz erre
én soha nem veszek water line kiadást -tehát 700ban a Tamiya és Fujimi kilőve:S
A leg szebb hajó 700ban amit eddil láttam (és szerencsérebespájzoltam) az a DRAGON Tirpitz-e. 1 negatívumot vettem észre: nem adnak a törzshöz korlátot.
Tamiyát eleinte nem szerettem (mai napig nincs Tamiyám) mert illreálisnak tartom az árát (főleg 700ban) De később kiderült csak a kis Hazánkban drága... (tehát a Tamiyának plusz 1 pont)

De mivel FANATIKUS vagyok, ezért maradok még a HELLER-nél:D
hellodebil 426215 2006. december 21. 10:42
Válasz erre
Musa1.JPG méret: 249.5 KB
Musa2.JPG méret: 233.3 KB
Musa3.JPG méret: 226.1 KB
A Stefin látott Musashiről pár kép, a dioráma tetszetős, de őszintén szólva kicsit soknak találtam rajta a rozsdát, (ezért nem is akarom koszolni a sajátom, félek h elrontanám - hiszen egyáltalán nincs tapasztalatom ezen a téren - Musashim nem akarom kísérleti nyúlnak használni) bizonyára nem lennék képes ilyen minőségben kivitelezni! - de nekem mégsem nyerte el teljes mértékben a tetszésem, mivel ennél sokkal szebbeket láttam már.
hellodebil 426214 2006. december 21. 10:35
Válasz erre
Ez nem véletlen! Hisz a Tamiya szlogenje:
"First in Quality Around the World" :DD
- nem akarom (agyon)dicsérni a Tamiyat (már megtettem), de tény h minősége kiemelkedik. Árban pedig egyáltalán nem drágább a Trumpeternél. Ha azt nézem, hogy az Eurocenterben (modell&hobby) 18400 volt a Ticonderoga, a Fabulisnál 27240!!! -(erre még visszatérek) még drágább is, mint a Hobbyeasy-től rendelt Musashi. Ennek ellenére a minősége ramatyabb.
A 700-as kinálatáról a Tamiyának nincs tapasztalatom, de amit a kiállításon láttam Musashit, az alakhűségre messze elmaradt a 350estől - ezt első pillantásra észre vettem!
EDE 426213 2006. december 21. 09:58
Válasz erre
Sebi!

Köszi a linket, a Hazegrayt ismerem, de pont a Lexet nem néztem még.
Úgy néz ki, a Fujimi modell a 1936-os változathoz van legközelebb.
A képből meg a szövegből arra következtetek, hogy akkor a kémény mellett még nem voltak géppuskák.
SImi 426212 2006. december 21. 09:17
Válasz erre
A különböző netes fórumokon a Hood-ról is szuperlatívuszokban beszéltek. Ránézésre minden nagyon szép, de más tészta, ha az ember nekiáll összerakni. Titokban abban reménykedek, hogy majd a következő fázisnál már nem lesz probléma, hátha csak a test illesztéseivel voltak gondok...
Talán az lehet a probléma, hogy nagy várakozás előzte meg a Hood kiadását: naponta irogattak a lelkes rajongók a topicba a modelwarships-en is. A gyárra így nagy nyomás nehezedett, meg persze az extra profit is izgatta őket. Rendre jelentek meg a kiadás lehetséges dátumai: először vmi februári, aztán márciusi, áprilisi, végén pedig már májusi dőpont. Látszott, hogy nagy a kiadási szándék, amit a munkálatok nem igazán tudnak követni. Ebből azt a következtetést vonom le, hogy elkapkodták a kiadást, aminek a levét az építők isszák meg. Ettől függetlenűl a többi kit még lehet jó. Nekem is van egy 700-as Bismarck-om, ami sokkal jobbnak néz ki.
Tényleg érdekes, hogy a 30 évvel ezelőtti Tamiya hajók jobb minőségűek...
ChevyG 426211 2006. december 21. 08:40
Válasz erre
nekem csak 1 700as trumpim van, az nem rossz (tény, hogy még bele se kezdtem)
Nézve az árakat a többi trumpi (v más) hajókhoz képest a HOOD igen csak drága!
EDE 426210 2006. december 21. 08:30
Válasz erre
Ne szomorítsatok!
Titokban egy 1:350 Essex osztályról álmodozok. A Steelnavy-n elég sok jót mondanak róla a Modell rewiew-ban. Úgy látszik, csak belenéztek, de nem próbálták összerakni őket.
Hellodebil, azért ne add föl! Szerintem nagyon mutatós lesz a végeredmény!
hellodebil 426209 2006. december 20. 23:36
Válasz erre
Mostmár bizonyitottnak látom a teóriám! A Trumpeter messze elmarad a Tamyia minőségtől... a Trumpeter Ticonderogám vmi borzasztó illesztésű, és szintén felmerül ez a probléma. Máshol vannak a kiképzések, mint ahova az elemek illeszkednek. A Tamiya olyan, mint a legó, jószerivel csiszolásra is alig szorult. Bár az tény h más választás nincs, Trumpeter legalább széles termékpalettával rukkolt elő.
SImi 426208 2006. december 20. 22:29
Válasz erre
10 - HMS Hood.jpg méret: 271.6 KB
merev?t?k.jpg méret: 206.5 KB
csavarok.jpg méret: 188.4 KB
Nem szeretem magamat valami mindent legyőző hősként feltüntetni, és a "sebes valagú kódis" (aki csak siránkozni tud) szerepe is messze áll tőlem, de ez a Trumpi Hood eléggé szivatós meló. CSAK azoknak javaslom, akiknek minden mindegy ("messziről jól néz ki, közelről meg nem kell nézni"), VAGY nagyon elszánt, hogy vmi értékelhetőt kihoz ebből a kitből...
Legutóbb a csavartengelyeket és azok merevítőit építettem össze a hajótesttel. Igazából az előbbivel nem is volt baj, csak az utóbbiakkal...
Jónéhány kellemetlen meglepiben volt részem. Az első döbbenet az volt, amikor rájöttem, hogy a merevítők valahogy egyáltalán nem akarnak összhangban lenni a testtel. Ugyanis a testen kis mélyedéseket szoktak kiképezni ott, ahol a merevítők illeszkednek. Nos itt a lyukak egészen máshol voltak, mint ahova a merevítők "lába" illeszkedni óhajtott! Szépen eltömítettem a mélyedéseket... (meg persze elcsiszoltam, és felpolíoztam)
A következő meglepi: az egyikoldali merevítő nem volt tükörképe a másikoldalinak! (Szerencse, hogy csak az egyik pár!) Az egyik merevítőláb levágásával és megfordított visszaragasztásával sikerült orvosolni a bajt.
Közben egy kicsit fel is javítottam az egészet, mert azért nem volt valami nagyon autentikus a rajzokhoz, ill. fotókhoz képest.
ChevyG 426207 2006. december 20. 15:49
Válasz erre
hát majd akkor várok a trumpira (bár elötte lessz még jópár hajó) most asszem van 1 tucat hajóm (ebböl 6 nem éppen kicsi)
Sebi 426206 2006. december 20. 14:49
Válasz erre
Igen. Jó messzire kerüld el !! Illetve ha szereted a NAGY kihívást...
Sebi 426205 2006. december 20. 14:44
Válasz erre
Az az igazság, hogy nekem a Lex egy igen korai makettem volt. Már lassan tíz éve hogy elkészült. A mai tudásommal már én is másképp csinálnám meg. De a GMM maratást nem hagynám ki belőle. Mint írtam nagyon jó minőségű a készlet. A maradékot pedig előbb-utóbb biztos fel tudod használni máshol. A tűzvezető radarokat például felrakhatod akár csatahajókra is. Vagy ha jól láttam többesszámot használtál és azt írtad, hogy a régi hordozóidat szeretnéd felújítani. Nos, ha van például egy Enterprise-od vagy Ticod, akkor azokra is kelleni fognak ilyen radarok. Mert javarészt azokból fog maradni és a korlát lesz a fogyóeszköz.
Segítségképp pedig a hazegray.org-on ezt a képet találtam:

www.hazegray.org/navhist/carriers/images/usa/cv2-9.jpg

A mellékelt szöveg szerint 1942 március-áprilisban volt egy felújítás, ahol a lövegeket kiszerelték és a hajó 12 db négycsövű 1.1 hüvelykes, valamint 32 db egycsövű 20 mm-es légvédelmi gépágyút kapott.
SImi 426204 2006. december 20. 14:44
Válasz erre
Úgy bontott, hogy megnéztem, mi van a dobozban. Nem a minőségről híresült el ez a kit, az biztos. Valószínű, hogy a Trumpeter 350-es Arizona-ja jobb minőséget képvisel.(Bár ki tudja? A 350-es Hood-juk orrba-szájba szivat...)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.