<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
hellodebil | Adatlap | 426446 | 2007. január 25. 10:34 | ![]() | |
SImi | Adatlap | 426445 | 2007. január 25. 09:24 | ![]() | |
exec! A Bismarck-ra gondolsz? Azért annyira nem kell "beszarni" tőle. Nem rossz, de a feljavítások 80%-a maratásból van (még maga a fedélzet is!), ami azért - valljuk meg őszintén - leginkább sok sok pénz kérdése elsősorban, nem kell hozzá túl sok leleményesség. Persze el kell ismeri, ügyesen rá is ragasztotta... és ha jól látom, valahol 2005 decemberében vége is szakad a beszámolónak. Kár. | |||||
Podva | Adatlap | 426444 | 2007. január 25. 09:20 | ![]() | |
Hi! Na ja! Ha az embernek saját rézbányája van :) Üdv Podva | |||||
exec | Adatlap | 426443 | 2007. január 25. 09:07 | ![]() | |
ChevyG | Adatlap | 426442 | 2007. január 25. 08:25 | ![]() | |
Lenne még kérdésem: Ki ismeri a SMARS (?S-MARS?) márkájú hajókat? Én csak 700as rombolókat láttam! Ezeket csinált már valaki, ill szeretne ilyenekkel foglalkozni? | |||||
ChevyG | Adatlap | 426441 | 2007. január 25. 08:13 | ![]() | |
Oks, Köszi! Szavadon foglak:) Addig nem kezdem el, amíg nincseneg meg a lövegcsövek. (ez ugyanis a nagy negatívuma a HELLER hajóknak) | |||||
M.Pisti | Adatlap | 426440 | 2007. január 25. 07:57 | ![]() | |
Köszi SImi! Jól esnek dicsérő szavaid, melyek egy újabb lökést adnak a 2. hajóm elkészítéséhez. Már fantasztikus terveim vannak! Csak a hajót kéne valahogy beszerezni hozzá. Remélem hogy a hozzám hasnló kezdő hajóépítők is bátran merik majd vállalni a munkáikat ország világ elött. Csak így van értelme, csak így lehet tanúlni. | |||||
SImi | Adatlap | 426439 | 2007. január 24. 23:42 | ![]() | |
Pisti! Gratulálok! Érdekes, jó cikket írtál! Nagyon találékony pasas vagy! Az a leszorítós ötlet döbbenetes! Én Pék Gyuritól hallottam ill. láttam, hogy le szokta csavarozni alúlról az alaphoz a hajóit. Azóta én is ezt csinálom: előre, meg hátra egy-egy csavar, és tutira nem fog lejönni. Sőt, még a 350-es Hood-ot is le fogom csavarozni a tartóhoz.Egyszóval: ebből a gyenge kitből - mert az új sokkal jobb - nem is lehetne sokkal többet kihozni (Ja, és az Eduard maratások is sajnos ebben a méretarányban nem a legjobbak közé tartoznak a vaskosságuk miatt). Szóval megérdemelten nyertél vele 4X... | |||||
SImi | Adatlap | 426438 | 2007. január 24. 19:45 | ![]() | |
ChevyG! Ha odaérsz (mármint az építéshez), persze, hogy segítek! | |||||
SImi | Adatlap | 426437 | 2007. január 24. 19:43 | ![]() | |
Stefan és Atlasz! Amit néztetek, azok az én általam feltett képek... nos, azon valóban balra tüzel (Itt jegyzem meg, hogy az eredetin ott is jobbra tüzelt, csak én megtükröztem). DE én EDE barátunk által mutatott képre gondoltam (1510-es hozzászólás) ill. a hozzászólásom előzménye az volt... | |||||
ChevyG | Adatlap | 426436 | 2007. január 24. 19:10 | ![]() | |
Köszi! SImi! hmm, akkor tudnál segiteni panzershchiffe-ügyben? | |||||
Atlasz | Adatlap | 426434 | 2007. január 24. 17:16 | ![]() | |
SImi ! Szerintem a festményen is balra tüzel. Üdv: Atlasz | |||||
Sebi | Adatlap | 426433 | 2007. január 24. 16:15 | ![]() | |
Chevy ! Örülök, hogy tetszik a makett. A pontos rajzoknak én is örülnék, de azt hiszem ez a könyv elég lesz: www.amazon.com/German-Pocket-Battleships-Roger-Chesneau/dp/1861762097 Az igazság az, hogy én SImitől kaptam kölcsön ezt a kiadványt és nekem nagy segítségemre volt az építésben. Biztos vagyok benne, hogyha megkéred, akkor kimásolja a neked szükséges részt belőle. A technikai rész pedig tulajdonképp megtalálható itt: www.deutschland-class.dk/technicallayout/generaldetails.html Itt látható, hogy milyen fegyverzet és radar volt a Deutschlandon és a testvérhajóin. Ami a repülőt illeti, amennyire én tudom 1935-ig nem volt fedélzeti gép. Utána Henkel és Arado volt. | |||||
SImi | Adatlap | 426431 | 2007. január 24. 15:15 | ![]() | |
Bocsánat, bocsánat! A Bismarck a Dánia-szorosban bal oldalra tüzelt, a képen van jobbra... | |||||
SImi | Adatlap | 426430 | 2007. január 24. 15:13 | ![]() | |
Nem rossz ez a kép, de egy kicsit furcsák nekem a lövegcsövek (mintha a belül lévő lövegcső már nem is toronyban lenne...), ha pedig a Dánia-szoros béli csatát akarja ábrázolni, akkor pedig rosszfelé állnak a lövegek: ugyanis a hajó a jobb oldalra tüzelt. Mondjuk a photshop-on meg lehet tükrözni és akkor már is megoldódott ez a probléma. De engedjétek meg, hogy én is mutassak nektek két szép képet a Bismarck-ról! | |||||
SImi | Adatlap | 426429 | 2007. január 24. 14:56 | ![]() | |
EDE! Szerintem nem, mert - úgy tudom - a pallók közti vékony hézagokat kátránnyal szokták tömíteni. De ebben Kalóz barátunk volna a legilletékesebb. Csak érdkességként jegyzem meg, hogy a Yamato-n ezt a műveletet vízfestékkel csináltam, azzal a meggondolással, ha nem tetszik, lemosom. Ugyanis a Tamiya enamel (Deck Tan) olyan festék (volt?), ami a legkisebb lakkbenzines hatásra is azonnal feloldódott. | |||||
EDE | Adatlap | 426428 | 2007. január 24. 13:52 | ![]() | |
Figyelmesség a rajongóknak: www.hatterkepek.hu/download.php | |||||
EDE | Adatlap | 426427 | 2007. január 24. 13:49 | ![]() | |
SImi, Hellodebil! A szárazecsetelést nem jobb piszkos sötétbarnával csinálni? | |||||
hellodebil | Adatlap | 426426 | 2007. január 24. 13:01 | ![]() | |
Simi! A fedélzet még nincs összeragasztva, tehát kivitelezhető a rés eltűntetése, ám ehez ismét csak a tudás és rutin hiányzik a részemről. A hajó még sokáig nem lesz "egyben", úgyhogy ráérek ezzel foglalkozni... én úgy állok az összes feljavitáshoz, hogy számba veszem, miképp tudom kivitelezni - és ha úgy látom szépen megtudom csinálni, akkor nekilátok. Abba a hibába nem akarok beleesni, hogy ezekkel a javitásokkal az összképen rontanék. Ez történt sajnos a "kis korláttal" is. Csak olyannak fogok neki, amit meg is tudok csinálni. | |||||
SImi | Adatlap | 426425 | 2007. január 24. 12:30 | ![]() | |
hellodebil! A kötéldobok... nagyon tetszenek! Szerintem az a "kis korlát" is teljesen elfogadható. Ennél sokkal sokkal durvább probléma az első és a középső fedélzeti elem közt lévő óriási hézag. Remélem, nem hagyod így??? Szerintem ha a fedélzet kiálló osztásait szárazecsetelnéd feketével, sokat dobhatnál rajta. Az egész művelet kb 2 óra... | |||||
hellodebil | Adatlap | 426424 | 2007. január 24. 12:18 | ![]() | |
| |||||
SImi | Adatlap | 426423 | 2007. január 23. 23:12 | ![]() | |
Sebi! Örülök, hogy végre a Te szép hajód is láthatóvá vált itt a makettinfo-n! Végre, már nem csak a Titanic roncs árválkodik a "fémtestű hajók"-nál. Számomra olyan lehangoló volt, hogy míg más szekciókban huszasával sorakoztak a szebbnél szebb makettek, addig "nálunk" csak egy roncs volt (Ezzel nem Mike Tamás színvonalas alkotását akarom leminősíteni! Sőt, a maga nemében nagyon szép és érdekes mű.) Várjuk a többi szép hajót is (Musashi-k stb stb)!!! | |||||
ChevyG | Adatlap | 426422 | 2007. január 23. 22:00 | ![]() | |
Sebi: Grat! Többszörösen is, mert főleg a DKM érdekel, és imádom a HELLER hajókat! uhh, és kellene valami anyag, hogy a HELLER féle LÜTZOW és a 33-34es DEUTSCHLAND miben különbözött? (az orra és a rgép tuti, és tsalán a légvédelem) Nekem pontos rajzok stb kellene. Chev | |||||
SImi | Adatlap | 426421 | 2007. január 23. 15:24 | ![]() | |
hellodebil! Ha elfogadható, nem annyira égbe kiáltóan rossz a minőség, hagyd is úgy. Én különben lehet, hogy inkább két darabból (jobb és bal félből) építettem volna. Az enyémen ez nem maratott korlát, de úgy emlékszem ennyi év távlatából, hogy egy kicsit szivatós volt nekem is, de azért összejött a dolog. Tudtad, h a pillanatragasztót le lehet égetni pl gyertyaláng felett a maratott alkatrészekről? És akkor ugyebár ujra felhasználható a dolog. | |||||
hellodebil | Adatlap | 426420 | 2007. január 23. 14:48 | ![]() | |
| |||||
hellodebil | Adatlap | 426419 | 2007. január 23. 14:39 | ![]() | |
A parancsnoki torony előtt van egy hosszú létra függőlegesen, ami felett van egy kis rész két henger alakú tárgy között. Ott a két rész között van egy kis korlátrész és azt nem tudom szépen felragasztani oda... az a baj h sokat csiszoltam a torony éléből - ott ahova illeszkedne a korlát és igy már javitani is kellett, hogy az éle ismét megfelelő legyen. Már v 10x megpróbáltam úgy elkésziteni, hogy az igazán szép legyen, de nem sikerült. Most az "egynek jó kategória" illik rá, máshol nem is zavarna annyira, ha nem lenne szemelőtt. És amit emlitettem - a makettező szeme mindig a gyenge pontra téved. De mostmár igy hagyom, természetes fénynél nem is látszik annyira. Másfelől a korlátépitéses félelmeim továbbra is megmaradtak... | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 426418 | 2007. január 23. 14:25 | ![]() | |
Sziasztok! Yamato fanoknak:news.webshots.com/album/550418549pWgDkE Néhány (286) fotó az 1/10-es-ről. Varjú bácsi | |||||
SImi | Adatlap | 426417 | 2007. január 22. 23:12 | ![]() | |
hellodebil! Hát melyik az a rész, amelyik ennyire szivat? A megoldás: le kell róla vetetni a rontást... A viccet félretéve, mi a baj? Ha jól körülirod a problémát, talán segít egy kis távgyógyítás. | |||||
hellodebil | Adatlap | 426416 | 2007. január 22. 23:05 | ![]() | |
Lenyűgöző! Ugyanakkor torony korlátjával bajlódtam - felemásra sikeredett a dolog, csalódott is vagyok...egyszerüen nem tudom szépen kivitelezni és ez olyan dolog, amit mindannyian ismertek. Ha van egy gyenge pontja a makettnek, akkor egyfolytában megakad a szemünk rajta, még ha másnak nem is tűnik fel. Bár ez elég feltűnő részen van, többet nem nyúlok hozzá akkor sem, jobb nem lesz, max rosszabb :S | |||||
SImi | Adatlap | 426415 | 2007. január 22. 22:36 | ![]() | |
A képeket megnézve talán azt mondhatnátok: mi a franc ez? Mi köze van ezeknek a csatahajókhoz? Hát van némi köze... az egyik a Hood első hullámtörője, a másik pedig az emmögött meghúzódó "paraván-ház". Ezek a lényegtelennek tűnő dolgok is egy hajó részei, és - sajnos - nem lehet kikerülni, kihagyni őket az építés-feljavítás menetéből. | |||||
Kalóz | Adatlap | 426414 | 2007. január 22. 17:30 | ![]() | |
Hali! A Linkajánlóban feltett oldalon vannak hadihajók (Warships) is, érdemes esetleg körülnézni. | |||||
hellodebil | Adatlap | 426413 | 2007. január 22. 11:02 | ![]() | |
www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch ...és még számos eredeti felvétel található itt, szemezgessetek kedvetekre! | |||||
Kalóz | Adatlap | 426412 | 2007. január 21. 17:46 | ![]() | |
A képen lévő kötelek perlonból vannak, a színük tehát piszkosfehér. Mondjuk a II. vh-ban még nemigen használták, akkor inkább a természetes rostokból készült kötelek voltak alkalmazásban. Azok színe piszkos vászonszín. | |||||
SImi | Adatlap | 426411 | 2007. január 21. 16:06 | ![]() | |
hellodebil! Az általam ismert (Skulski-féle) rajzokon ezek a mellvédek kör alakúak, ám az említett fotókat ismerve én is elbizonytalanodtam. Ráadásul a Lion Roar nemrég kiadott szuper feljavítókészlete is ez utóbbi variációt erősíti. Úgyhogy úgy tűnik, mostanság ez utóbbit (a szögletes mellvédet) fogadják el hitelesnek. | |||||
hellodebil | Adatlap | 426410 | 2007. január 21. 14:17 | ![]() | |
A kötél/kábel dobokon a kötél itt is világos, innen vettem a bátorságot, hogy én is úgy imitáljam... | |||||
SImi | Adatlap | 426409 | 2007. január 19. 19:02 | ![]() | |
hellodebil! A fotomaratott korlátot - mástól is így hallottam - a festés után szokták feltenni, szinte az utolsó fázisként, mert 1.a maszkolás baromi nehéz lenne így 2. a festés(ek) alkalmával esetleg óhatatlanúl megvastagodik a korlát 3. útban van más műveleteknél is. A ragasztás utáni ecsetes javítást javaslom a legvégén pedig egy nagyon vékony lakkréteggel el lehet tüntetni a fényes-matt eltéréseket. De ha ehhez nincs kedved - ahogy azt már néhányszor leírtam - válassz vmilyen hasolnó színű acryl festéket (elméletileg a Tamiya XF-54-es) és azzal jól le lehet festeni ecsettel is. Egy-két árnyalat különbség a test és a korlát közt észrevehetetlen, mert a korlát nagyon kis felületű. (A Montana-n ez utóbbit használtam jómagam is.) | |||||
Kalóz | Adatlap | 426408 | 2007. január 19. 18:46 | ![]() | |
Hali! Amíg rendesen megszaporodnak a hajókról szóló cikkek itt a Makettinfo-n, nézzetek be erre az oldalra: shipmodeling.uw.hu/ Ha cirill btűkkel jelenik meg, akkor a bal felső sarokban lengedező magyar lobogóra kell kattintani. Amelyik név mellett magyar lobogó látható, az szerény fordításomban magyarul olvasható. Sok hajóhoz tervrajzok is vannak mellékelve. Kalóz | |||||
hellodebil | Adatlap | 426407 | 2007. január 19. 18:07 | ![]() | |
A fotómaratott korlátról mennyire hajlamos lejönni az olajos festék (MM) ? Mert a pillanatragasztó úgy látom elég agressziv oldószert tartalmaz és eddigi tapasztalataim alapján mindig utánna kellett a felületeket fújni, ahova felragaszttottam a korlátot. Arra magamtól is rájöttem h ha legközelebb ilyen munkába kezdek, akkor festés előtt ragasztom fel a fotómaratást... csak a fedélzet és a hajó oldala közti részre kerül a korlát és igy ott lefújni szépen, rengeteg maszkolást igényel majd... amiben benne vanm bőven a rontás lehetősége. Vagy esetleg ecsettel javitsam ki? Csak azzal meg a baj az, hogy fényes felületet ad és elüt a hajó fújt szinétől... sorry h ilyen hosszúra sikeredett a kérdésem és nem a festés topicban tettem fel, de ti sztem kimeritőbb választ tudtok adni itt... | |||||
SImi | Adatlap | 426406 | 2007. január 19. 17:40 | ![]() | |
Ja, te vagy az, Stefano?! Bocs, de a "másik" nevedet elfelejtettem, azt hittem, valaki más írta a hozzászólást... Persze, írdd csak meg te is, hogyan építetted a hajót, hiszen mégicsak 4 első helyezést kaptál érte. A kép nagyon szupi, amit most legutóbb tettél fel! A beállítást és a fotózás szögét jól eltaláltad. Ha még csinálsz néhány hasonlóan látványos képet, nagyon jó kis cikket készíthetsz róla! Ha javasolhatom, ne vakus képeket csinálj, hanem természetes fényben ("szórt fény") próbálkozz. Háttérnek pl kék lepedőt javaslok. | |||||
EDE | Adatlap | 426405 | 2007. január 19. 13:15 | ![]() | |
EDE | Adatlap | 426404 | 2007. január 19. 13:11 | ![]() | |
SImi! Nagyon tetszenek a montázsok (is)! | |||||
M.Pisti | Adatlap | 426403 | 2007. január 19. 11:37 | ![]() | |
Szerintem tudod, hogy melyik hajórol van szó! | |||||
SImi | Adatlap | 426402 | 2007. január 18. 22:01 | ![]() | |
Szia M.Pisti! Azt a Yamato-t én is "kezdő koromban" csináltam, nem mintha most már annyira profinak képzelném magam. Amikor a hajót építettem, ráadásul még nem is tudtam róla túl sokat. Azóta sikerült néhány dolgot összeszednem, amit aztán beépítettem a cikkbe. Ha tudtam volna, hogy ezzel elveszem mások kedvét... Valószínűleg a következő bemutatandó hajókról, a Tone-ról és különösen a Montana-ról már nem fogok tudni ennyit írni. Tehát nyugodtan írdd meg azt a cikket, én is kíváncsian várom. A hajóról nem láthatnánk néhány képet előzetesen??? | |||||
M.Pisti | Adatlap | 426401 | 2007. január 18. 21:48 | ![]() | |
Hello SImi Mester! Gratulálok a hajódhoz és a cikkedhez! Kár hogy nem 1 évvel ezelött olvastam, amikor is a Musashimat készítettem. Sokat segíthettél volna. Képzeld! Takács Zoli barátunk felkért engem is hogy mutassam be a 700-as Musashimat. Hosszú rábeszélés után igent mondtam. De most, hogy látom milyen egy profi hajó és egy profi cikk, egy kicsit alább hagyott a lelkesedésem. Ezek után én mit irhatnék még a Yamato testvérhajójáról full kezdő létemre??? | |||||
SImi | Adatlap | 426400 | 2007. január 18. 16:28 | ![]() | |
hellodebil! "csatahajós bemutatókat" szeretnékn olvasni! - írod. Én is, ha lehet akkor tőled is. Igazán írhatnál a Musashi-ról... szerintem nem lesz rossz a te hajód se, igazán megoszthatnád velünk a nehézségeket és az örömöket is; na meg persze érdekelne a Musashi rövid története is. | |||||
hellodebil | Adatlap | 426399 | 2007. január 18. 15:20 | ![]() | |
Simi! Én tegnap este ovlastam a cikket, de már ma reggel újra meglestem. Nagyon jól sikerült és mgé új infókat is elcsíptem belőle! A hajót én is élőben szeretném látni mostmár, mert lesz majdn éhányk érdésem az épitéssel kapcsolatban! Csatlakozom Simi felhívásához... "csatahajós bemutatókat" szeretnékn olvasni! | |||||
Mekett | Adatlap | 426398 | 2007. január 18. 15:16 | ![]() | |
Sziasztok! Ezúton is megkövetem Imit, valamint támogatom az ötletét, és vállalom a következményeket is :) És szeretném megköszönni Szabó Ákosnak, hogy segítségemre sietett a cikk felrakásánál! | |||||
SImi | Adatlap | 426397 | 2007. január 18. 13:21 | ![]() | |
Köszönöm! Az az igazság, hogy már szeptemberben elküldtem a cikket és csak most jelent meg. De Takács Zoli keményen ígéri, ha elküldöm neki a következő cikket, azt két napon (!!!) belűl felteszi. Még fogadalmat is tett: ha nem úgy lesz "sörben" kárpótol... Jobb szeretném azonban, ha más is tenne fel valamilyen hajós anyagot, mert még mindig nagyon szegény a "XX. századi hajók" c. rovat. | |||||
ChevyG | Adatlap | 426396 | 2007. január 18. 13:06 | ![]() | |
SImi: Elolvastam a cikket, Gratula! Jó lenne látni már élőben! | |||||
Panzer | Adatlap | 426395 | 2007. január 17. 19:07 | ![]() | |
Köszi Sebi és SImi Megpróbálom majd valamelyik verziót.Majd ha kész van jelentkezem.Szasztok |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Több kérdésem lenne:
-a Yamato-nak a "tartói" miből vannak? Ha jól látom rézből, ezeket milyen üzletben, kb mennyiért lehet elkészittetni? (ha van róla vmi tervrajz ami az elkészitéséhez segitséget adhat, kérlek segits!) Ill. egy hasonló kis "névtáblát" is szeretnék hozzá készittetni, gondolom ezt gravirozással foglalkozó üzletben lehet megcsináltatni.
Te az épités mely fázisában ragasztottad a fedélzet két fő elemét a hajótesthez? Vmi speciális trükköt itt bevetettél? A sokat elmegetett résen kivül más probléma nincs a meglátásom szerint, kitűnő az illeszkedése.
(a gagyi Missourimnál a középső rész egyszerüen megvolt vetemedve - púpos volt - 2 helyen is csavarral kellett igen erősen a hajótest belsejéhez rögziteni)