/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Kalóz 426569 2007. február 20. 12:19
Válasz erre
Erik!
A másik topikban ment válasz több is. Amúgy ne szórd tele az oldalt ugyanazzal a kérdéssel, mert az adminok nem szeretik. Joggal! Ráadásul nem fogod tudni, hol kapsz rá választ.
Üdv Kalóz
ps.: az adott limket töltsd le , érdemes:o)
Erik 426568 2007. február 20. 10:32
Válasz erre
Sziasztok!

1670-1700 körül épült 32 ágyús vitorlásom olyan méretaránnyal épült, hogy egy 210 fős legénységgel is fel lesz szerelve. Egy ember kb 4 cm magas.
Tudna valaki segíteni abban, hogyan néztek kia a korabeli legénység egyenruhái az angol vagy francia hadihajókon (tisztek, tengerészgyalogos, matróz stb..)?

Üdv
Erik
EDE 426567 2007. február 20. 09:13
Válasz erre
Manfred!

Csak úgy érdeklődöm, hogy Tamiya 1:700 Shokakut v. Zuikakut tudnál e szerezni, és mennyiért.
Manfred 426566 2007. február 19. 20:54
Válasz erre
Sziasztok!

Yamato 1:700 as 4200 Ft, 1:350 es 13000 Ft . csak kb 2-3 hetet várni kell mire megjön. Musashi szintén ennyi.
Nekem csak Tamiya makettjeim vannak.

Manfred
Manfred 426565 2007. február 19. 20:47
Válasz erre
Sziasztok!

Yamato 1:700 as 4200 Ft, 1:350 es 13000 Ft . csak kb 2-3 hetet várni kell mire megjön. Musashi szintén ennyi.
Nekem csak Tamiya makettjeim vannak.

Manfred
Simi 426564 2007. február 19. 17:29
Válasz erre
Varjúbácsi 426563 2007. február 19. 15:50
Válasz erre
Manfred!
Tudnál ezen az áron egy Yamato-t prezentálni?
Varjú bácsi
Simi 426562 2007. február 18. 20:37
Válasz erre
hellodebil!
Ha annyira nem akar száradni a dolog, akkor azt javaslom, hogy higítós ecsettel mosd le róla.
Manfred 426561 2007. február 18. 14:32
Válasz erre
1:350 ben Bismarck ot tudok adni azonnal 12500Ft
Manfred
hellodebil 426560 2007. február 18. 14:01
Válasz erre
Hmm... és az összes 2. vh-s 350-es Tamiyat? Mert teccik még pár hajó...
Manfred 426559 2007. február 18. 13:49
Válasz erre
Kár HK ból rendelni 17 ért amikor 13 ért énis tudok neked adni. :)
hellodebil 426558 2007. február 18. 13:38
Válasz erre
Bocsi h a festés topic mellett ide is berakom a problémám, de bennetek annyira megbizok :D
- ez a fényes MM 2082-es nem akar megszáradni! Következő kérdés, hogy távolitsam el a festéket? A gond az, hogy nagyon apró alkatrészekről van szó, a hajó géppuskáiról - dörzsölés felejtős.
ChevyG 426557 2007. február 17. 20:53
Válasz erre
ebay-en pedig max 55 dodo (én 49ért láttam)
Simi 426556 2007. február 17. 20:45
Válasz erre
hellodebil!
Igen, én lelakkoztam a hajót. Söt, nagyon ajánlom mindenkinek a lakkozást, mert megvédi a festékréteget a káros sugaraktól, de a kisebb mechanikai sérülésektöl is. Vagy pl ecsettel rájavítasz (persze nem tenyérnyi területre gondolok) valahol, akkor látod, hogy valahogy egy kicsit elüt a fújt rétegtöl. Na most, ha lelakkozod ez is el fog tünni, a lakk szépen összesimítja a rétegeket. Nagyon tudom ajánlani a Model Master matt akril lakkját.
hellodebil 426555 2007. február 17. 16:56
Válasz erre
Musa h?ts?.JPG méret: 6.6 KB
Simi!
Lehet már kérdeztem, de te lelakkoztad a hajót? Ugyanis, amikor a fedélzetet leemelem a hajótestről az élesebb éleken könnyen lekopik a festés. Ezt ecsettel javitottam, de egy helyen erre kétszer is szükség volt. Arra gondoltam, hogy a lakkréteg ezt talán megakadályozná... a mellékelt képen vannak a kritikus részek.
kalóz 426554 2007. február 17. 12:19
Válasz erre
Varjúbácsi!
A magyar aukciós oldalakon kicsit elszálltak az árak. Szinte alig érdemes benézni. Haa licitárat meg a járulékos költségeket összeadod, jóval a bolti ár felett jön ki. Én csak akkor szoktam beszállni, ha a pesti átvétel megoldható, a fiam ui. ott tanul. Annyira ritka makettet meg nem hirdetnek, amira azt mondja az ember, hogy a pénz nem számít, csak legyen meg.
hellodebil 426553 2007. február 17. 12:14
Válasz erre
Varjúbácsi!
A Musashit csak érdekességként tettem be, épp azt épitem, én is Hong Kongból rendeltem - jóval az itthoni árak alatt - Egyébként tán annyira nem elszállt az ár, mivel 2 fotómaratás készletet is ad hozzá a tag. Bár a probléma ez esetben, hogy vaterán a bolti árak alatt érdemes hirdetni.
A Königen még erősen agyalok, teccik nagyon a hajó. Noha a második vh-ban teljesedtek ki a csatahajók, vhogy az első vh-sok azok, melyek igazán megjelenitik őket számomra. Elég csak Jütlandra gondolni...
Varjúbácsi 426552 2007. február 17. 12:09
Válasz erre
Hellodebil!
A Konig-ért jó az ár, a Musashi-s pasi meg elszállt egy kicsit, vagy nem nézi a netes árakat. Ezt a hajót be lehet szerezni max. 20000.-Ft-ért már a Megamodellben is. Ha pedig Hong-Kong-ból rendel megússza 17000.-Ft körül. Még légipostával is!!!
Varjú bácsi
kalóz 426551 2007. február 17. 11:46
Válasz erre
hellodebil:Beszélgetni a Vatrán is tudsz vele :)
hellodebil 426550 2007. február 17. 11:40
Válasz erre
A véleményetek érdekelne... 10500-ba tudnám megszerezni az ICM Königet (Vatera), annyit megér??? Jah és ami még érdekelne a Kedves Eladó, nem szokott erre járni? :D - tényleg csak azért h beszélhessek vele!
kalóz 426549 2007. február 17. 11:34
Válasz erre
Hát igen a hajómakettek nem a legolcsóbbak közé tartoznak (egy fahajó akár több százezerbe is kerülhet és casak a makett maga). Ehhez meg van egy csomó kiegészítő is. Sanda gyanúm, hogy árában van a dolog, ennyit persze én sem tudnék érte adni.
Kalóz
hellodebil 426548 2007. február 17. 11:13
Válasz erre
www.vatera.hu/elado_1_350_musashi_makett_19709177.html
Csak érdekességként raktam be... az ára, hááát...
hellodebil 426547 2007. február 16. 14:21
Válasz erre
Akkor inkább a vatera! Ott 11500 a minimálára, bár én ezt is sokallom érte! max 10et adnék... azt is csak immel-ámmal...
Simi 426546 2007. február 16. 13:32
Válasz erre
Sziasztok!
Ma jártam Zalaegerszegen a makettboltban. ICM König és Grosser Kurfürst volt náluk 17.300.- Ft -ért! Meglepödtem, azért ez egy kicsit sok érte, értük...
Simi 426545 2007. február 14. 09:52
Válasz erre
hellodebil!
Bocs, de én úgy tudom, hogy éppen a Musashi-ról maradt fenn sokkal több közeli kép a felépítményekröl... legalábbis a Warhip Pictorial c. sorozat Yamato-val foglalkozó füzete szerint. Ott egy egész jó sorozat van a Musashi-ról, köztük p. toronyról.
hellodebil 426544 2007. február 14. 09:16
Válasz erre
Simi!
Néhány képen úgy láttam, hogy a parancsnoki torony ablakai előtt még nincs létra a Yamato-n. Bár a képek többségén látszik. Érdekes... kár, hogy a Musashiról még ennél is kevesebb kép maradt fenn...
M.Pisti 426543 2007. február 13. 20:36
Válasz erre
Köszi Ede!
Nagyon sokat segítettél. Durva ez az ember! Itt kezdődik és fejeződik be a hajóépítés. Még nem csinálok semmit csak készülök rá.
EDE 426542 2007. február 13. 11:42
Válasz erre
M.Pisti!

Igaz, hogy ez a Soryuról szól, de hátha hasznát veszed:
www.h3.dion.ne.jp/~mokei/e-frame-modeling.htm
Gondolom az Aoshima modellt csinálod.
ChevyG 426541 2007. február 13. 11:24
Válasz erre
nekem is nagyon tetszik a 35 búvárhajó!

Jól látom, hogy a Bismarck 144es???

a "modern" Yamato-val kapcsolatban: az egy sci-valami, már régen is láttam képeket róla. természetesen (így) mesze áll tőlem...
hellodebil 426540 2007. február 11. 15:31
Válasz erre
Hát igen! Ráadásul a maketten az Anton és a Dora tornyokon van a fül meghagyva... 1940 őszén még ott volt mind a négy torony tetején a távmérő és a legtöbb fellelhető képen is ott látszanak. Pontosan nem tudom mikor távolitották el az Anton-ról, de 1940 Augsztusa és 41' Márciusa közt.
Ilyen makett esetén hatalmas hibákról van szó. Ráadásul az 1941 mársiusi állapotot akarták megjeleniteni, a tornyok festése is hibás. Nemcsak a legteteje volt lefestve azoknak, hanem a dőlt része is - ez a Rheinübung alatt lett átmázolva ily módon. Bár nem akarok okostojásnak látszani (nem os vagyok az)... A másik amit szintén itt vettem észre:
www.bismarck-class.dk/bismarck/paint_schemes/paintbism1941.html
hogy a vizvonalnál található fekete csik nem egyenletes vastagságú, azt megtöri az orr és tat részre festett hullám ill. a sötétebb "hajót álcázó" szürke szín. Ha ez valóban igy volt (márpedig a képek tanulsága szerint - igen) akkor nagyon sok Bismarck makettt elhibázott ezen a ponton!
Simi 426539 2007. február 11. 14:23
Válasz erre
Hát ez a Heller Bismarck se túl meggyözö számomra. Az a C lövegtorony meg abszolute fals: hiányzanak róla a távmérök (azok a "fülek"). Azt ugyanis csak az A lövegtoronyról távolították el, mert a felcsapódó vízpermet gyakorlatilag használhatatlanná tette. De a C lövegtorony esetében ez a probléma nem állhatott fenn...
hellodebil 426538 2007. február 11. 13:50
Válasz erre
Az 1:35-ös U-Boot nagyon ott van (13-as képtől)!
Varjúbácsi 426537 2007. február 11. 12:40
Válasz erre
Sziasztok!
Érdemes megnézni ezt, és az utána lévő képeket: ipmsdeutschland.de/Ausstellungen/Nuernberg2007/Eiches_Bilder/39.html
Varjú bácsi
Simi 426536 2007. február 11. 12:31
Válasz erre
Tényleg elég "mobrid"! Szerintem sok hühó semmiért... inkább csináltak volna helyette pl egy 350-es Akagit! Arra ugyanis sokaknak fáj a foga, de senki nem gyártja. Ez a téma meg oly keveseket érdekel.
M.Pisti 426535 2007. február 11. 08:02
Válasz erre
SIMI! Lépj be a www.hlj.com-ba. Csináltak egy morbid és egyben modern Yamatot. Nagyon drva!!!
M.Pisti 426534 2007. február 11. 07:53
Válasz erre
Köszi SIMI! Utána nézek. Érdekes hogy az Eduard csinált egy két japán hordozóhoz "személyre szóló anyagot", csak éppen az én kiszemeltemhez nem. Így jártam. Csinálhatom majd sajátból.(Tudod, ahogy a nagyok)
Simi 426533 2007. február 10. 21:43
Válasz erre
Pisti!
Nem jól kerested! IJN Hiyu-ként nem hiszem, hogy bárki is gyárt maratást. DE, ha IJN aircraft carrier-t keresel, már több dolgot fogsz találni pl Gold Medal Models, Toms' Modelworks, legutóbb pedig valamelyik kínai szált rá a japán témára teljes mellszélességgel (talán a Lion Roar? Nem emlékszem pontosan). Tehát nem "személyre szóló", hanem általános maratást fogsz találni.
M.Pisti 426532 2007. február 10. 21:14
Válasz erre
Hajós szakértők SEGÍTSETEK!
Melyik cég gyárt rézmaratást az IJN HIRYU-hoz? Lehetőleg 1/700ban? Én nem találtam senkit. Remélem én vagyok a béna!
Köszi mindenkinek aki utána néz!
lucky 426531 2007. február 10. 16:22
Válasz erre
Sajátból ez az első.
Egyébként van egy PBR és egy Vosper őrnaszád (kicsit amortizáltan).Ja meg egy félkész Snowberry.
Rajzokat a Balogh system-től sikerült szerezni.
Mivel általában csak a nyári hónapokban foglalkozom vele,ha jut rá idő,így pár éve.Ha összerakjuk az eddig vele töltött időt akkor max 1 év (12 hónap) táján jön ki.
Simi 426530 2007. február 10. 11:04
Válasz erre
lucky!
Nagyon izgalmas ez a hajó! Mióta csinálod? Rajzokat honnan szereztél hozzá? Ez az elsö?
lucky 426529 2007. február 10. 10:38
Válasz erre
Simi 426528 2007. február 9. 23:29
Válasz erre
hellodebil!
Persze, egész nyugodtan felhasználhatod azt a részletet. Egyébként nemsokára elkészül az én internetes honlapom is. Ott is olvashatsz majd ezt azt. És töled is várom majd, hogy írsz valamit pl a Musashi-ról ill képeket is adsz majd róla.
hellodebil 426527 2007. február 9. 22:22
Válasz erre
Simi!
Óriási kérésem lenne feléd! Mégpedig a maketted bemutatásáról szóló cikkből szeretnék pár dolgot idézni egy internetes portálon az iwiw-en. Noha badarságnak tűnhet - eddig létrehoztam itt a Bismarckot és most a Yamatot és szeretném a bemutatásánál felhasználni az általad leirtak egy töredékét!
Simi 426526 2007. február 9. 20:47
Válasz erre
Huh!
Milyen hajónak a horgonya??? Remélem, a hajóból is láthatunk valamit!
lucky 426525 2007. február 9. 20:34
Válasz erre
A készülő hajóm horgonyáról teszek fel képet ha segít.1/50-es a méretarány.
SImi 426523 2007. február 9. 14:06
Válasz erre
Kalóz!
Köszönöm a megnyugató sorokat! Megkönnyebültem. Hátha mégicsak lesz belőlem valami egyszer?
kalóz 426522 2007. február 9. 12:59
Válasz erre
SImi!
Ne reménykedj, olvastam! Viszont nem írtál butaságot, a horgonyszár az hivatalosan is horgonyszár, legfeljebb nem horgonytesthez, hanem horgony fejhez csatlakozik, de az előbbi is használt kifejezés. Az ezüst metáll balóban durva, mivel max acélszín lehetne, de az sem sokáig, pláne nem a tengeri sós levegőben. A gyárban rendszerint feketére festik a horgonyt (kátrány vagy hasonló védőbevonat), aztán a személyzet már nem válogat, kenik, ami rendelkezésre áll, és leginkább a hajótest festéke van kéznél.
SImi 426521 2007. február 8. 20:29
Válasz erre
hellodebil!
Azt a kis csökevényt, ami a szárat jelképezi, vágd le. Az ilyen horgonyszárak egy csukló-szerű megoldással csatlakoztak a horgonyfejhez (remélem, Kalóz nem olvassa ezt a sok általam kitalált fogalmat), ezért jobb, ha levágod, és tőből (ahol ugyebár el tudott fordulni) ragasztod oda az új szárat a megfelelő szögben (ahogy a képen is látható). A szár végét ki se kell dolgoznod, mert úgy sem látható.
Mindig megmosolygom, amikor a gyártók azt javasolják, hogy a horgonyt ezüst metállal fessük le... ilyen sohase volt egy horgony se. Azt mindig a hajótest színére festették, vagy néha-néha feketére.
hellodebil 426520 2007. február 8. 15:52
Válasz erre
Simi!
Nagyon szépen köszönöm! Sokat segítettél, a horgonyok szárait valóban meg kell hosszabbitani és a képek láttán már tudom is, hogy miként. A másik ami feltűnt, hogy a hajótest szinére festetted a horgonyokat, tehát akkor ugyanolyan szinüek voltak... ezt sem tudtam.
SImi 426519 2007. február 8. 11:19
Válasz erre
horgony1.jpg méret: 196.6 KB
horgony2.jpg méret: 195.1 KB
hellodebil!
Nem tudom, okosabb leszel-e ezektől a képektől? Valahogy úgy emlékszem ennyi év távlatából, hogy a horgony alsó felét ragasztottam finoman oda a hajótesthez plillanatragasztóval. Úgy emlékszem, a horgonyok szárait is nekem kellett pótolni, vastag szitrol lapból (vagy plasztik lapból?) vágtam egy csíkot és abból készült.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.