/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
hellodebil 427159 2007. május 25. 22:54
Válasz erre
Megkésve bár... de megemlíteném, hogy tegnap volt 66 éve, hogy a Hood megsemmisült több mint 1400 tengerészt magával rántva a hullámsírba...
hellodebil 427158 2007. május 25. 22:10
Válasz erre
Csaba!
Én úgy érzem neked személyes "ellenszenved" van a német haditechnikával kapcsolatban. Ez tényleg magánügy, de azt elvitatni, hogy a Bismarck és a német haditengerészet milyen hősiesen harcolt, nem lehet. A Kriegsmarine-nál nem volt se karlendítés és a zsidó származású tisztek is a helyükön maradtak. A "legtisztább" fegyvernem volt.
Mi - itt a makettinfon - nem szimpátia szerint foglalkozunk a hajókkal. Érdemes lenne elolvasnod neked is az Óriások csatáját, mert egy angol tengerész írta - és bizony tisztelettel beszél a Bismarck katonáiról. Mint írta - szabadidejükben szivesen kártyáztak, mulattak volna együtt, és szórakoztak volna egymás hugaival - de a tengeri háborúban nem egymás, hanem hajók ellen harcoltak.
Bármennyi dokumentumfilmet láttam a témával kapcsolatban - német angol, amerika - japán - tengerészek együtt emlékeznek vissza és beszélgetnek az akkori napok eseményeiről - rengeteg barátság született. Az angol tengerész (se repülő) nem veti a német bajtársa szemére, hogy mien ideológia égisze alatt harcolt. Sztem ez nagyon szép dolog. Mindannyian hősiesen harcoltak.
Csaba307 427157 2007. május 25. 21:29
Válasz erre
Nekem (nem az elért eredmények miatt,hanem formailag) a New Jersey osztály,a Yamato "testvérek" és a (na most jól írom-e vagy sem? :) ) Richelieu tetszik.

Az áradatot indító kérdéseimnél a "Csendes óceáni ütközetekre" , a re nélkül értendő.Csak elírás volt.
Személy szerint sajnálom a makettvilág német irányultságát.Ennyi erővel lehetne ex Szovjet is nálunk.Akárhogy is nézzük több közünk van hozzájuk.
Megint biztos sokan megrónak,de a Honvédség díszegyenruháinál sem értem miért kellett visszanyúlni a II.v.h-ig.
Miért nem terveztek egy új,politikától független kollekciót?
Vagy mi büszkék vagyunk a háborúban betöltött szerepünkre,szereplésünkre??
Nem kéne!! A hösöket tisztelni kell,de azt a politikát és oldalt szerintem nem kéne villogtatnunk!
A németeknél sem a világháborús ruhákban és rohamsisakban díszelegnek,pedig egy oldalon álltunk.Csak talán ők túl tudnak lépni és nem a múlton keseregni mint ez a szerencsétlen siránkozó kishazánk.
Bocsi a témától eltérő,igen személyes gondolatok miatt,de kibukott belőlem a téma kapcsán!
hellodebil 427156 2007. május 25. 21:14
Válasz erre
Csaba!
Én csak a saját nevemben tudok beszélni. De bizony nálunk nagy szimpatizálsá van a német haditechnikával és németországgal kapcsolatban. Nem feltétlen szélsőséges, de ezt talán az is generálja, hogy napjainkban mit művel a "nyugat". De ez más téma...
Mindenesetre ha csatahajó, akkor európában valószinű a Bismarck neve fog beugrani mindenkinek. Egyébként ebben semmi rossz nincs.
A lenti hozzászólások nem "érvek", hanem tények némi magánvéleménnyel.
A Bismarck volt a leggyönyörűbb csatahajó számomra is :)
Csaba307 427155 2007. május 25. 20:21
Válasz erre
Köszi mindenkinek az érveket!
Bár én még mindig nem értem,hogy miért van nálunk ilyen német kultusz.Volt szerencsém néhány évet Németó.-ban élni és bátran kijelenthetem,hogy a makettezők kb. fele ennyire foglalkoznak a német cuccokkal mint nálunk.Bár az igaz,hogy a makettgyártók tömegesen nyomják őket,és azt gyártják amire van kereslet.Ebben egyetértek.Ez a mindent elsöprő német imádat számomra érthetetlen.És most nem a Bismarckra gondolok.
A Csendes óceáni csatákban tényleg a légierőé volt a főszerep,de volt nem kevés ahol a csatahajók és kisebb egységek harcoltak (nem kis eredménnyel) légitámogatás nélkül.
Bocs ha valaki érzelmeit megsértettem! :)
Köszi még 1x a hozzászólásokat!
Csaba
ChevyG 427154 2007. május 24. 14:45
Válasz erre
nincs nálam a könyv, fejből idéztem
Simi 427153 2007. május 24. 14:02
Válasz erre
Bár azt hiszem, ez egy gyakorlaton hangzott el, nem közvetlenűl a Rajna hadművelet kezdetén (de lehet, hogy rosszúl emlékszem), de azt jól tudta mindenki, hogy egyedül a Hood képes hasonló sebességere a brit egységek közül, mint a Bismarck; ergo a Hood-al való találkozás az óceánon nagyon valószínűnek tűnt.
hellodebil 427152 2007. május 24. 13:57
Válasz erre
Egyébként mára a tengerentúlon az Arizona biztos h nagyobb népszerűségnek örvend, míg japánban nem kell mnodanom... Yamato-kultusz van. Tehát az öreg kontinensen a Bismarck és a Hood melyek "futnak"...
- de ezen hajók közül a Bismarck az amelyik "klasszikus" tengeri ütközetben veszett oda, ezért is a nagy népszerűség.
ChevyG 427151 2007. május 24. 13:41
Válasz erre
"A Bismarck története a hősiesség és a tragédia különös keveredése"

olvasol a gondolataimban
ChevyG 427150 2007. május 24. 13:40
Válasz erre
nos, pár sorral lejjebb írtam h már régen olvastzam az órásk csatáját de erre tisztán emléxem: amikor kifutott a Bismarck, a csata elött figyelmztették a legénységet-
a "H O O D ellen fogunk harcolni!!!"

(mire leirtam az előző kommentem 3 hsz!:))
hellodebil 427149 2007. május 24. 13:39
Válasz erre
Én osztom Simi véleményét.
Hozzáfűzném azt is, hogy bizonyára mindenki érezte azt, hogy a "gyengébbnek", a sebezhetőbbnek drukkolt, annak aki egyedül szembe mert szállni a túlerővel. Nos a Bismarck (és a Prinz Eugen) története ennek tipikus példája. A könyvet olvasván - noha tudtam h mi lesz a végkifejlet - végig abban "reménykedtem", hogy megmenekül a Bismarck.
A Bismarck a német hadiflotta büszkesége volt, a Kriegsmarine nem épített ennél nagyszerűbb és monumentálisabb fegyvert azóta sem.
A Hood az angol flotta megtestesítője volt, a legnagyobb hadihajójuk, mely bejárta a világot.
Amikor két ilyen emblematikus hajó összecsap - és a végén mindkettő elpusztul emberek ezreit magával rántva a halálba... úgy vélem teljesen jogos mindkét hajó körülötti "kultusz". Ennél legendásabb ütközet előtte sem volt... és talán soha többé nem lesz!
ChevyG 427148 2007. május 24. 13:37
Válasz erre
"véleményem szerint nem szép" -sztem erre már válaszoltam is. (A DKM kötelékében volt szebb hajó is, nem ez a kedvencem nekem

egy csatahó minősítését több szempontból szokták vizsgálni ("erősség" nem szerepel ezek között) A 4 fő szempont: gyorsaság, páncélzat, tűzerő, pontosság.
Akár ezek alapján szokták kategóriába sorolni a hajókat. és ahogy a törpék szopkták mondani: NEM a MÉRET lényeg!
A Bismarck NEM a legnagyobb, NEM a leggyorsabb, NEM a legpánélozottabb volt. Csak 2 "LEG-je" van: legpontosabb, legjobban összangba volt a hajó. mint már irtam: nem méreteztek alul-felül semmit.

"Aztán túl nagy dolgot sem csinált a Hood elsülyesztésével." -ezt magyarázd meg az angoloknak...

ki mit válogat, én szeretem a német technikát, akár repülő, hajó, v akármi.

úgy érzem nem vagyok fanatikusd, elvakult, stb DE lenyűgöz, és tiszteletet ébreszt bennem azok a tengerészek küzdeleme a sokszoros túlerővel szemben.

1 kezem elég ahhoz, hogy megszámoljam a nem bevetett német nehéz felszini egységeket.

ellenben az amerikai technika csak erődemonstráció. az egész óceániai hadszintér -gyakorlatilag- a légiháborúra épült.

Üdv: Chevy
SZAMURÁJ 427147 2007. május 24. 13:30
Válasz erre
Hali Csaba307,

Szeretném elmondani, hogy mindig az kerül reflektorfénybe, ami éppen érdekli az embereket és amikhez kötődnek, meg amiről több háttérinformáció van. Nálunk a Bismarck közelebb áll hozzánk, mint mondjuk a japán repülőgéphordozók. Ha Japánban élnénk, akkor meg a saját haditechnikájuk részesülne előnyben.
És végül: Jóval több dokumentumfilm és könyv, stb. szól a Bismarckról, mint a tőlünk távolabbi lenyűgöző hajókról. És ugye ki ne látta volna Robert Ballard kutatóexpedícióját a Bismarckról és a túlélők beszámolóit. Ez mérföldkő volt a csatahajók kutatásának történetében. Legyen az német, japán, angol, amerikai, stb. mind megindítja az emberek érzelmeit. Én már kiváncsian várom, mikor merülnek le a Kagához, Akagihoz és társaikhoz. De a Bismarck volt az első igazán a média által is reklámozott csatahajó. Bár véleményem szerint minden csatahajó gyönyörű a maga módján.

SZAMURÁJ
Simi 427146 2007. május 24. 13:22
Válasz erre
"...a Bismarck-nak miért van ekkora kultusza?"
Először is: a Bismarck-nak nem csak nálunk van "nagy kultusza". Nem véletlen, hogy annyi makettgyártó kiadta oly sok méretarányban, felkutatták a roncsát többszörösen, ezekről filmet forgattak, amit aztán milliók néztek meg. Sok könyv is íródott róla, amit megint csak sokan megvettek. A "kultusza" majdnem olyan nagy, mint a Titanic-é. A Bismarck története a hősiesség és a tragédia különös keveredése a modern korban, ami nagyon meg tudja fogni a mai embert.
"Aztán túl nagy dolgot sem csinált a Hood elsülyesztésével."
Ez a kijelentés 66 év távlatából talán igaznak tűnik, de akkor és ott ez másként hatott: a Hood a brit tengeri hatalom megtestesítője volt. A brit haditengerészet ott a Dánia-szorosban nem pusztán egy hajót veszített el a közvélemény szemében, hanem a tengerek fölötti hegemóniáját - ami végülis igaznak bizonyult.
"Sokkal formásabb csatahajók is készültek a háború előtt,alatt,után." Szóval erre lehet elmondani, hogy izlések és pofonok...
Csaba307 427145 2007. május 24. 12:09
Válasz erre
Szeretném megkérdezni,hogy a Bismarck-nak miért van ekkora kultusza?
Most biztos sokan haragudni fognak rám,de véleményem szerint nem szép.Sokkal formásabb csatahajók is készültek a háború előtt,alatt,után.
Erősebb csatahajók is léteztek nála,ha nem is sok,dehát csatahajóból nincs és nem volt túl sok.
Aztán túl nagy dolgot sem csinált a Hood elsülyesztésével.Erre sokan felháborodhatnak majd,de ha belegondoltok a háború alakulásásra semmilyen hatással sem volt,ellenben a csendes óceáni ütközetekre.
Vagy csak azért van ilyen kultusza nálunk,mert megint előjön az,hogy német??

Nem támadásnak szánom ezt csak kíváncsi vagyok a véleményetekre.
ChevyG 427144 2007. május 24. 10:46
Válasz erre
az eredeti példányt SOSE fogja pótólni, de ha mindent megvenném eredetibe...
ChevyG 427143 2007. május 24. 10:45
Válasz erre
nekem azok is megvannak pdf-ben amik polcon vannak. kinyomtatom ami kell (akár szinesbe, nagyítva, A/3-A/4 ) így nem áll fent a veszélye h valamit ráborítok stb.
Simi 427142 2007. május 24. 10:34
Válasz erre
Szeretem a számítógépes dolgokat, de nekem a makettezéshez valahogy ezek nem jönnek be olyan jól, mint a kiadványok. Valahogy a hagyományos képeket jobban át tudom nézni, kielemezni; szeretem odatenni a kezem ügyébe, amikor dolgozok, és bele-bele pillantani.
ChevyG 427141 2007. május 24. 10:26
Válasz erre
sztem inkább szerezd be pdf-ben. nekem már alig van nyomott irodalmam, ami volt is elpasszoltam.
most kb 30Gb(!!!) pdf-m van már (csak XX. szdi hajó, és repülő 1945ig)

Üdv!
Narn 427140 2007. május 24. 10:19
Válasz erre
Sebi!
Köszi az infókat, legjobbak ezek a könyvek lesznek www.classicwarships.com/warship_pictorial/warship_pictorial.html
sőt itt már az a gond, hogy túl sok szép és jó van közöttük, szívem szerint megvenném mindet, de abból családi botrány lenne :)
Bendeguz 427138 2007. május 24. 08:10
Válasz erre
Uraim!
remélem minnél többen jöttök berénybe, mert készültem számotokra egy kis meglepetéssel :D
ChevyG 427137 2007. május 24. 07:57
Válasz erre
Fuuuú, nagyon jó videókat lehet találni a jutubon!
(én is) ajánlom mindenkinek!
hellodebil 427136 2007. május 23. 22:22
Válasz erre
És ezt most találtam! A festés itt láccik!!!
www.youtube.com/watch
hellodebil 427135 2007. május 23. 22:21
Válasz erre
Chevy!
Ezért kell többször elolvasni :DDD - én már 2x elolvastam és számtalanszor a legjobb részeket... a kedvencem a Hood pusztulásáról szóló rész, nagyon jól beszéli el az író az eseményeket, az érzés amit érezhettek a Hood halottjai... érdekes, de eltudja képzelni az ember. Ez persze nem meglepő, hiszen ezekben a napokban (is) egy angol hajón szolgált L. K.
Felvetném a kérdést... erről a filmről vki tud vmit? Ahoz képest, hogy mien régen készülhetett, nagyon jónak tűnik!
www.youtube.com/watch és kikapcsolódásnak ez a kis szösszenet :D
www.youtube.com/watch
ChevyG 427134 2007. május 23. 21:41
Válasz erre
ChevyG 427133 2007. május 23. 21:41
Válasz erre
hiába, régen olvastam és könnyen felejtek:(
ChevyG 427132 2007. május 23. 21:39
Válasz erre
hellodebil 427131 2007. május 23. 21:35
Válasz erre
Chevy! Az óriások csatájából mniden kiderül! :) Eleinte a Scharnhorst és a Gneisenau is velük tartott volna, de a Scharnhorst kazánjai javítás alatt álltak. A Gneisenaut Brestben bombázták, megrongálódott és miután átvontatták április 6-án egy repülő megtorpedózta és a hajócsavar megrongálódott. A Tirpitz ekkor még csak a próbaútjait végezte, az éjszakák északon egyre rövidebbek lettek és kevés idő maradt volna az áttörésre. Április 24-én a Prinz Eugenban egy akna okozott károkat igy el kellett halasztani a hadművelet időpontját május végére.
A tengeralattjárók együttműködtek a hajórajjal. Ami a Deutschland-osztály hajóit illeti, maximális sebességük 26 csomó volt, tehát messze nem tudták volna tartani a 30 csomós sebességet.
Simi 427130 2007. május 23. 21:35
Válasz erre
Hiába, 30 éves ez az Akagi kit. Jó ötlet a teknő, de mégjobb lett volna, ha a repülőfedélzetet kicsit felpofozzák (beszívódás-mentesség, vésett felület), ami a mai technikai szinvonalon már nem nagy kunszt, viszonylag kis ráfordítással egész jól fel lehetett volna varrni a ráncokat. A többi apróság átszabása megmaradhatott volna a megszállottaknak. Ehelyett...
Simi 427129 2007. május 23. 21:28
Válasz erre
ChevyG!
Légyszi olvasd el újra Ludovic Kennedy Óriások csatája c. könyvének elejét! Ott megkapod feltett kérdéseidre a választ.
ChevyG 427128 2007. május 23. 21:17
Válasz erre
Azt nem értem, hogy a Rheinübung-al mért nem vártak pár hónapot?
és minek kültek ki csak két hajót?

Én a DKM vezetése heléyben inkább nagyobb, TASK FORCE szerü egységeket állítottam volna fel.
1 task pl:
Bismarck, Scharnhorst, 2 Deutschland-oszt., 2 Hipper-oszt. + tengeralattjárók, és ellátó hajók.
hellodebil 427127 2007. május 23. 20:11
Válasz erre
Angol hajó nem épült, ami egyenrangú lett volna a Bismarckkal. Az iowa ugyanakkor szerintem is a legmodernebb lehetett, ám 3 évvel később épült és az a 3 év, ugrásszerű fejlődést hozott a haditechnikában ,tehát az összehasonlitás kb olyan, mint a Bismarck és a Hood összehasonlítása... és ne feledjük, hogy az Iowak más harctéren lettek bevetve. Ha jobban bele gondolunk a Richelieu talán hasonló teljesitménnyel birt, ám a Vittorio Veneto sztem alulmaradt ezektől. Én akkor is úgy vélem, hogy a Bismarck és a Prinz Eugen pár perc alatt elintézte a Hoodot, ami hatalmas bravúr és ez nem véletlen volt. A megfelelő fegyver a megfelelő kézben. Nemcsak a Bismarck volt jó, hanem az összes modern német hadihajó.
M.István 427126 2007. május 23. 20:05
Válasz erre
Szia EDE!
Valóban jól látod a dolgokat. A régi vízvonalhajó alá raktak egy alsó teknőt és néhány "alap" maratással megfűszerezték. De még így sincs semmi köze az eredetihez. Szívok is vele rendesen. Szinte nincs is olyan része a kittnek, amit ne kéne átalakítani vagy újra gyártani. Ezért is haladok vele iszonyat lassan. De ahogy Simi kolléga mondaná " a jó makettező legfőbb erénye a türelem és nem az ügyesség"
Molnibalage 427125 2007. május 23. 18:44
Válasz erre
Hát ez az összehasolnlítás kegyetlenül elb*aszott...
Legjobb egyértleműen az Iowa és a South-Dakota. Nagy ágyúk, gyors hajók, erős páncélzat és korának legjobb radtechnikája volt rajta.

Utána már elég vegyes az összkép, mert komoly ütközetet csak A Biscmarck látott, de nem egyenrangó ellenfelek ellen, vagy már nagyon nagy túlerő ellen. Az angol hajókon is igen jó radar volt a többin meg semmi...
Sebi 427124 2007. május 23. 16:33
Válasz erre
Most néztem meg az egyik fórumot. Megjelent egy újdonság! Ha gondolod még szerezd be ezt a füzetet:

steelnavy.com/Classic29NC.htm

Nekem van egy pár ebből a sorozatból, úgyhogy bátran ajánlom. Szerintem lesz benne pár használható kép ;)
Sebi 427123 2007. május 23. 16:20
Válasz erre
Narn 427122 2007. május 23. 15:54
Válasz erre
Segítséget szeretnék kérni.
Most kezdtem bele a Tamiya 1/700-as Indianapolis építésébe.
Megérkezett a White Ensign-os fotomaratás is hozzá.
Ha volna valami jó rajz a hajóról vagy olyan kép, ami megkönyítené a dolgomat, az nagyon jól jönne. A következő hajó, a North Carolina 1/700 Trumpeteréktől, ahhoz is jól jönne bármilyen jó minőségű referencia.
Előre is köszi.
ChevyG 427121 2007. május 23. 15:50
Válasz erre
a kérdés ugyan nem nekem szolt, de 99% h nem új. Eleve erre a készletre épülnek a feljavítok, stb.
egy olcsó üzleti fogás (a tamiya is kitalálhatná)
EDE 427120 2007. május 23. 15:46
Válasz erre
M. Pisti
www.1999.co.jp/eng/10047654
Ez vajon új Akagi modell, vagy csak a régi alá raktak egy hajótesrtet???
ChevyG 427119 2007. május 23. 15:14
Válasz erre
EDE 427118 2007. május 23. 14:01
Válasz erre
Nekem a páncélzat tetszik: a Vittori Venetoé szerinte jobb volt!!!
Nem vagyok a Bismarck rajongója, de ez talán túlzás.
Azal egyetértek vele, hogy valószínűleg az Iowa oszt. volt a legjobb.
hellodebil 427117 2007. május 23. 13:43
Válasz erre
Húúú... ki vagyok akadva ezen, tűzvezetésre a Bismarck kapta a leggyengébbet??? Röhejes ez az összehasonlítás, a Yamaton és a Bismarckon kivül tán még a Prince of Wales (king V George) az amely valós! élesbevetésen rész vett...
másik, azért közben eltelt néhány év...semmi reális nincs ebben...
EDE 427116 2007. május 23. 11:10
Válasz erre
Bocs! A site a 2102-esben volt, most inkább beillesztem.
www.combinedfleet.com/baddest.htm
Kalóz 427115 2007. május 22. 17:53
Válasz erre
Chevy!
Nem szószaporításként, de a Bismarck már akkor "megsemmisült", amikor az angol flotta otthagyta, mert semmilyen ellenállást nem tudott kifejteni, semmilyen veszélyt nem jelentett egyetlen egy hajóra a ronccsá vált góliát. egy technikai eszköz akkor válik haszontalanná, amikor rongálódásai miatt eredeti céljára, vagy egyáltalán nem használható többé. A Bismarckkal pedig pont ez történt. Attól persze még a német hadihajó építés csúcsa volt (a Tirpitz ugye harci bevetésen tulajdonképp nem vett részt, tehát bizonyítani sem tudott), arról nem tehetett, hogy a repülőgépek korában a csatahajóknak mint harceszközöknek már befellegzett. Ha helyettük a repülőgép hordozókat építették volna (mint az amik és részben az angolok) ugyanazzal a költséggel nagyobb hatásfokot érhettek volna el. Dehát a HA ugye nem történelmi kategória.
Üdv: Kalóz
Simi 427113 2007. május 22. 16:32
Válasz erre
Ne haragudj, de az idézett 2105-ös hozzászólás így néz ki:
"Cép!!

Mióta építed?
Valami plusz kiegészítöt velhasználsz?

Nekem is megvan, 1enlőre csak azért vettem meg, mert olcsó volt, de nagyon érdekes és különleges kitt. Ez matchbox volt, ugye?"

Szóval melyik az a bizonyos hozzászólásod, mert egy gyanú ébredt bennem, az, hogy a wotan egy 30-as évek elején kifejlesztett páncéltípus, amit lehet, hogy 40-es évek béli páncélokkal vetnek össze. Ez azért nagyon igazságtalan lenne, mert a páncéllemezek fejlesztése nem állt le a harmincas évekeben, az innovációt minden fél prioritásként kezelte. Ez kb olyan lenne, mintegy 90-es autót hasonlítanánk össze egy most legyártott autóval...
ChevyG 427112 2007. május 22. 13:18
Válasz erre
Nos igen, az Iowa- osztály hajóji szinte nem is vettek részt harcban a yanmatohoz, v a bismarckohoz képest...
hellodebil 427111 2007. május 22. 13:08
Válasz erre
Ede! A teoritikus mivolta abban volt annak a dokfilmnek, hogy egy elképzelt szitun alapult a "csata"... sztem a hadihajóknál csak arra hivatkozhatunk, ami megtörtént... talán arra ami feltételezhető volt a "képességeik" alapján. A Bismarck sztem bizonyított. Ezért lehet talán azt állítani, hogy a kor csatahajói közt az Atlanti-óeánon a legjobb volt. Én mai napig nem értem a neten is oly gyakori összehasonlitásokat, ahol a Bismarcknál jobb egy King V George, májusban nem így tűnt... a német haditechnika, tengeren szárazföldön és levegőben is végig lépéselőnyben volt az angollal szemben. Persze sok lúd...
pl az, hogy az Iowa-kat jobb hajóknak titulálták, mint a Yamato-osztályt bizonyos paramétereik alapján döntötték el... de egy olyan támadás, ami a két japán hajó vesztét okozta, egy Iowaval ugyanúgy végzett volna. Azt hadihajó nem élhette túl.
EDE 427110 2007. május 22. 12:52
Válasz erre
A NatGeon voltak teoretikus ütközetek vadállatok között. Pl medve-aligátor.
Sok mindent számítgattak szimuláltak, atán elméletben összeeresztették őket.
Érdekes lenne ilyen csatahajókkal is.
ChevyG 427109 2007. május 22. 12:42
Válasz erre
sztem a Bismarck A tökéletes csatahajó. pontos, gyors, jól páncélozott.
Nincs semmi eltúlozva v alulméretezve rajta.
Vannak tőle nagyobb tűzerővel rendelkező hajók, (minimálisan) gyorsabbak, nagyobbak, de jobbak nincsenek. A tökéletes előfutára volt a H-osztálynak.
ChevyG 427108 2007. május 22. 12:38
Válasz erre
most a franciák arra büszkék , hogy a JB 1 találattol nem semisült meg?! A Bismarck mit élt túl?! végül önelsülyesztés lett a veszte...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.