<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
hellodebil | Adatlap | 427159 | 2007. május 25. 22:54 | ||
Megkésve bár... de megemlíteném, hogy tegnap volt 66 éve, hogy a Hood megsemmisült több mint 1400 tengerészt magával rántva a hullámsírba... | |||||
hellodebil | Adatlap | 427158 | 2007. május 25. 22:10 | ||
Csaba! Én úgy érzem neked személyes "ellenszenved" van a német haditechnikával kapcsolatban. Ez tényleg magánügy, de azt elvitatni, hogy a Bismarck és a német haditengerészet milyen hősiesen harcolt, nem lehet. A Kriegsmarine-nál nem volt se karlendítés és a zsidó származású tisztek is a helyükön maradtak. A "legtisztább" fegyvernem volt. Mi - itt a makettinfon - nem szimpátia szerint foglalkozunk a hajókkal. Érdemes lenne elolvasnod neked is az Óriások csatáját, mert egy angol tengerész írta - és bizony tisztelettel beszél a Bismarck katonáiról. Mint írta - szabadidejükben szivesen kártyáztak, mulattak volna együtt, és szórakoztak volna egymás hugaival - de a tengeri háborúban nem egymás, hanem hajók ellen harcoltak. Bármennyi dokumentumfilmet láttam a témával kapcsolatban - német angol, amerika - japán - tengerészek együtt emlékeznek vissza és beszélgetnek az akkori napok eseményeiről - rengeteg barátság született. Az angol tengerész (se repülő) nem veti a német bajtársa szemére, hogy mien ideológia égisze alatt harcolt. Sztem ez nagyon szép dolog. Mindannyian hősiesen harcoltak. | |||||
Csaba307 | Adatlap | 427157 | 2007. május 25. 21:29 | ||
Nekem (nem az elért eredmények miatt,hanem formailag) a New Jersey osztály,a Yamato "testvérek" és a (na most jól írom-e vagy sem? :) ) Richelieu tetszik. Az áradatot indító kérdéseimnél a "Csendes óceáni ütközetekre" , a re nélkül értendő.Csak elírás volt. Személy szerint sajnálom a makettvilág német irányultságát.Ennyi erővel lehetne ex Szovjet is nálunk.Akárhogy is nézzük több közünk van hozzájuk. Megint biztos sokan megrónak,de a Honvédség díszegyenruháinál sem értem miért kellett visszanyúlni a II.v.h-ig. Miért nem terveztek egy új,politikától független kollekciót? Vagy mi büszkék vagyunk a háborúban betöltött szerepünkre,szereplésünkre?? Nem kéne!! A hösöket tisztelni kell,de azt a politikát és oldalt szerintem nem kéne villogtatnunk! A németeknél sem a világháborús ruhákban és rohamsisakban díszelegnek,pedig egy oldalon álltunk.Csak talán ők túl tudnak lépni és nem a múlton keseregni mint ez a szerencsétlen siránkozó kishazánk. Bocsi a témától eltérő,igen személyes gondolatok miatt,de kibukott belőlem a téma kapcsán! | |||||
hellodebil | Adatlap | 427156 | 2007. május 25. 21:14 | ||
Csaba! Én csak a saját nevemben tudok beszélni. De bizony nálunk nagy szimpatizálsá van a német haditechnikával és németországgal kapcsolatban. Nem feltétlen szélsőséges, de ezt talán az is generálja, hogy napjainkban mit művel a "nyugat". De ez más téma... Mindenesetre ha csatahajó, akkor európában valószinű a Bismarck neve fog beugrani mindenkinek. Egyébként ebben semmi rossz nincs. A lenti hozzászólások nem "érvek", hanem tények némi magánvéleménnyel. A Bismarck volt a leggyönyörűbb csatahajó számomra is :) | |||||
Csaba307 | Adatlap | 427155 | 2007. május 25. 20:21 | ||
Köszi mindenkinek az érveket! Bár én még mindig nem értem,hogy miért van nálunk ilyen német kultusz.Volt szerencsém néhány évet Németó.-ban élni és bátran kijelenthetem,hogy a makettezők kb. fele ennyire foglalkoznak a német cuccokkal mint nálunk.Bár az igaz,hogy a makettgyártók tömegesen nyomják őket,és azt gyártják amire van kereslet.Ebben egyetértek.Ez a mindent elsöprő német imádat számomra érthetetlen.És most nem a Bismarckra gondolok. A Csendes óceáni csatákban tényleg a légierőé volt a főszerep,de volt nem kevés ahol a csatahajók és kisebb egységek harcoltak (nem kis eredménnyel) légitámogatás nélkül. Bocs ha valaki érzelmeit megsértettem! :) Köszi még 1x a hozzászólásokat! Csaba | |||||
ChevyG | Adatlap | 427154 | 2007. május 24. 14:45 | ||
nincs nálam a könyv, fejből idéztem | |||||
Simi | Adatlap | 427153 | 2007. május 24. 14:02 | ||
Bár azt hiszem, ez egy gyakorlaton hangzott el, nem közvetlenűl a Rajna hadművelet kezdetén (de lehet, hogy rosszúl emlékszem), de azt jól tudta mindenki, hogy egyedül a Hood képes hasonló sebességere a brit egységek közül, mint a Bismarck; ergo a Hood-al való találkozás az óceánon nagyon valószínűnek tűnt. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427152 | 2007. május 24. 13:57 | ||
Egyébként mára a tengerentúlon az Arizona biztos h nagyobb népszerűségnek örvend, míg japánban nem kell mnodanom... Yamato-kultusz van. Tehát az öreg kontinensen a Bismarck és a Hood melyek "futnak"... - de ezen hajók közül a Bismarck az amelyik "klasszikus" tengeri ütközetben veszett oda, ezért is a nagy népszerűség. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427151 | 2007. május 24. 13:41 | ||
"A Bismarck története a hősiesség és a tragédia különös keveredése" olvasol a gondolataimban | |||||
ChevyG | Adatlap | 427150 | 2007. május 24. 13:40 | ||
nos, pár sorral lejjebb írtam h már régen olvastzam az órásk csatáját de erre tisztán emléxem: amikor kifutott a Bismarck, a csata elött figyelmztették a legénységet- a "H O O D ellen fogunk harcolni!!!" (mire leirtam az előző kommentem 3 hsz!:)) | |||||
hellodebil | Adatlap | 427149 | 2007. május 24. 13:39 | ||
Én osztom Simi véleményét. Hozzáfűzném azt is, hogy bizonyára mindenki érezte azt, hogy a "gyengébbnek", a sebezhetőbbnek drukkolt, annak aki egyedül szembe mert szállni a túlerővel. Nos a Bismarck (és a Prinz Eugen) története ennek tipikus példája. A könyvet olvasván - noha tudtam h mi lesz a végkifejlet - végig abban "reménykedtem", hogy megmenekül a Bismarck. A Bismarck a német hadiflotta büszkesége volt, a Kriegsmarine nem épített ennél nagyszerűbb és monumentálisabb fegyvert azóta sem. A Hood az angol flotta megtestesítője volt, a legnagyobb hadihajójuk, mely bejárta a világot. Amikor két ilyen emblematikus hajó összecsap - és a végén mindkettő elpusztul emberek ezreit magával rántva a halálba... úgy vélem teljesen jogos mindkét hajó körülötti "kultusz". Ennél legendásabb ütközet előtte sem volt... és talán soha többé nem lesz! | |||||
ChevyG | Adatlap | 427148 | 2007. május 24. 13:37 | ||
"véleményem szerint nem szép" -sztem erre már válaszoltam is. (A DKM kötelékében volt szebb hajó is, nem ez a kedvencem nekem egy csatahó minősítését több szempontból szokták vizsgálni ("erősség" nem szerepel ezek között) A 4 fő szempont: gyorsaság, páncélzat, tűzerő, pontosság. Akár ezek alapján szokták kategóriába sorolni a hajókat. és ahogy a törpék szopkták mondani: NEM a MÉRET lényeg! A Bismarck NEM a legnagyobb, NEM a leggyorsabb, NEM a legpánélozottabb volt. Csak 2 "LEG-je" van: legpontosabb, legjobban összangba volt a hajó. mint már irtam: nem méreteztek alul-felül semmit. "Aztán túl nagy dolgot sem csinált a Hood elsülyesztésével." -ezt magyarázd meg az angoloknak... ki mit válogat, én szeretem a német technikát, akár repülő, hajó, v akármi. úgy érzem nem vagyok fanatikusd, elvakult, stb DE lenyűgöz, és tiszteletet ébreszt bennem azok a tengerészek küzdeleme a sokszoros túlerővel szemben. 1 kezem elég ahhoz, hogy megszámoljam a nem bevetett német nehéz felszini egységeket. ellenben az amerikai technika csak erődemonstráció. az egész óceániai hadszintér -gyakorlatilag- a légiháborúra épült. Üdv: Chevy | |||||
SZAMURÁJ | Adatlap | 427147 | 2007. május 24. 13:30 | ||
Hali Csaba307, Szeretném elmondani, hogy mindig az kerül reflektorfénybe, ami éppen érdekli az embereket és amikhez kötődnek, meg amiről több háttérinformáció van. Nálunk a Bismarck közelebb áll hozzánk, mint mondjuk a japán repülőgéphordozók. Ha Japánban élnénk, akkor meg a saját haditechnikájuk részesülne előnyben. És végül: Jóval több dokumentumfilm és könyv, stb. szól a Bismarckról, mint a tőlünk távolabbi lenyűgöző hajókról. És ugye ki ne látta volna Robert Ballard kutatóexpedícióját a Bismarckról és a túlélők beszámolóit. Ez mérföldkő volt a csatahajók kutatásának történetében. Legyen az német, japán, angol, amerikai, stb. mind megindítja az emberek érzelmeit. Én már kiváncsian várom, mikor merülnek le a Kagához, Akagihoz és társaikhoz. De a Bismarck volt az első igazán a média által is reklámozott csatahajó. Bár véleményem szerint minden csatahajó gyönyörű a maga módján. SZAMURÁJ | |||||
Simi | Adatlap | 427146 | 2007. május 24. 13:22 | ||
"...a Bismarck-nak miért van ekkora kultusza?" Először is: a Bismarck-nak nem csak nálunk van "nagy kultusza". Nem véletlen, hogy annyi makettgyártó kiadta oly sok méretarányban, felkutatták a roncsát többszörösen, ezekről filmet forgattak, amit aztán milliók néztek meg. Sok könyv is íródott róla, amit megint csak sokan megvettek. A "kultusza" majdnem olyan nagy, mint a Titanic-é. A Bismarck története a hősiesség és a tragédia különös keveredése a modern korban, ami nagyon meg tudja fogni a mai embert. "Aztán túl nagy dolgot sem csinált a Hood elsülyesztésével." Ez a kijelentés 66 év távlatából talán igaznak tűnik, de akkor és ott ez másként hatott: a Hood a brit tengeri hatalom megtestesítője volt. A brit haditengerészet ott a Dánia-szorosban nem pusztán egy hajót veszített el a közvélemény szemében, hanem a tengerek fölötti hegemóniáját - ami végülis igaznak bizonyult. "Sokkal formásabb csatahajók is készültek a háború előtt,alatt,után." Szóval erre lehet elmondani, hogy izlések és pofonok... | |||||
Csaba307 | Adatlap | 427145 | 2007. május 24. 12:09 | ||
Szeretném megkérdezni,hogy a Bismarck-nak miért van ekkora kultusza? Most biztos sokan haragudni fognak rám,de véleményem szerint nem szép.Sokkal formásabb csatahajók is készültek a háború előtt,alatt,után. Erősebb csatahajók is léteztek nála,ha nem is sok,dehát csatahajóból nincs és nem volt túl sok. Aztán túl nagy dolgot sem csinált a Hood elsülyesztésével.Erre sokan felháborodhatnak majd,de ha belegondoltok a háború alakulásásra semmilyen hatással sem volt,ellenben a csendes óceáni ütközetekre. Vagy csak azért van ilyen kultusza nálunk,mert megint előjön az,hogy német?? Nem támadásnak szánom ezt csak kíváncsi vagyok a véleményetekre. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427144 | 2007. május 24. 10:46 | ||
az eredeti példányt SOSE fogja pótólni, de ha mindent megvenném eredetibe... | |||||
ChevyG | Adatlap | 427143 | 2007. május 24. 10:45 | ||
nekem azok is megvannak pdf-ben amik polcon vannak. kinyomtatom ami kell (akár szinesbe, nagyítva, A/3-A/4 ) így nem áll fent a veszélye h valamit ráborítok stb. | |||||
Simi | Adatlap | 427142 | 2007. május 24. 10:34 | ||
Szeretem a számítógépes dolgokat, de nekem a makettezéshez valahogy ezek nem jönnek be olyan jól, mint a kiadványok. Valahogy a hagyományos képeket jobban át tudom nézni, kielemezni; szeretem odatenni a kezem ügyébe, amikor dolgozok, és bele-bele pillantani. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427141 | 2007. május 24. 10:26 | ||
sztem inkább szerezd be pdf-ben. nekem már alig van nyomott irodalmam, ami volt is elpasszoltam. most kb 30Gb(!!!) pdf-m van már (csak XX. szdi hajó, és repülő 1945ig) Üdv! | |||||
Narn | Adatlap | 427140 | 2007. május 24. 10:19 | ||
Sebi! Köszi az infókat, legjobbak ezek a könyvek lesznek www.classicwarships.com/warship_pictorial/warship_pictorial.html sőt itt már az a gond, hogy túl sok szép és jó van közöttük, szívem szerint megvenném mindet, de abból családi botrány lenne :) | |||||
Bendeguz | Adatlap | 427138 | 2007. május 24. 08:10 | ||
Uraim! remélem minnél többen jöttök berénybe, mert készültem számotokra egy kis meglepetéssel :D | |||||
ChevyG | Adatlap | 427137 | 2007. május 24. 07:57 | ||
Fuuuú, nagyon jó videókat lehet találni a jutubon! (én is) ajánlom mindenkinek! | |||||
hellodebil | Adatlap | 427136 | 2007. május 23. 22:22 | ||
És ezt most találtam! A festés itt láccik!!! www.youtube.com/watch | |||||
hellodebil | Adatlap | 427135 | 2007. május 23. 22:21 | ||
Chevy! Ezért kell többször elolvasni :DDD - én már 2x elolvastam és számtalanszor a legjobb részeket... a kedvencem a Hood pusztulásáról szóló rész, nagyon jól beszéli el az író az eseményeket, az érzés amit érezhettek a Hood halottjai... érdekes, de eltudja képzelni az ember. Ez persze nem meglepő, hiszen ezekben a napokban (is) egy angol hajón szolgált L. K. Felvetném a kérdést... erről a filmről vki tud vmit? Ahoz képest, hogy mien régen készülhetett, nagyon jónak tűnik! www.youtube.com/watch és kikapcsolódásnak ez a kis szösszenet :D www.youtube.com/watch | |||||
ChevyG | Adatlap | 427134 | 2007. május 23. 21:41 | ||
ChevyG | Adatlap | 427133 | 2007. május 23. 21:41 | ||
hiába, régen olvastam és könnyen felejtek:( | |||||
ChevyG | Adatlap | 427132 | 2007. május 23. 21:39 | ||
hellodebil | Adatlap | 427131 | 2007. május 23. 21:35 | ||
Chevy! Az óriások csatájából mniden kiderül! :) Eleinte a Scharnhorst és a Gneisenau is velük tartott volna, de a Scharnhorst kazánjai javítás alatt álltak. A Gneisenaut Brestben bombázták, megrongálódott és miután átvontatták április 6-án egy repülő megtorpedózta és a hajócsavar megrongálódott. A Tirpitz ekkor még csak a próbaútjait végezte, az éjszakák északon egyre rövidebbek lettek és kevés idő maradt volna az áttörésre. Április 24-én a Prinz Eugenban egy akna okozott károkat igy el kellett halasztani a hadművelet időpontját május végére. A tengeralattjárók együttműködtek a hajórajjal. Ami a Deutschland-osztály hajóit illeti, maximális sebességük 26 csomó volt, tehát messze nem tudták volna tartani a 30 csomós sebességet. | |||||
Simi | Adatlap | 427130 | 2007. május 23. 21:35 | ||
Hiába, 30 éves ez az Akagi kit. Jó ötlet a teknő, de mégjobb lett volna, ha a repülőfedélzetet kicsit felpofozzák (beszívódás-mentesség, vésett felület), ami a mai technikai szinvonalon már nem nagy kunszt, viszonylag kis ráfordítással egész jól fel lehetett volna varrni a ráncokat. A többi apróság átszabása megmaradhatott volna a megszállottaknak. Ehelyett... | |||||
Simi | Adatlap | 427129 | 2007. május 23. 21:28 | ||
ChevyG! Légyszi olvasd el újra Ludovic Kennedy Óriások csatája c. könyvének elejét! Ott megkapod feltett kérdéseidre a választ. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427128 | 2007. május 23. 21:17 | ||
Azt nem értem, hogy a Rheinübung-al mért nem vártak pár hónapot? és minek kültek ki csak két hajót? Én a DKM vezetése heléyben inkább nagyobb, TASK FORCE szerü egységeket állítottam volna fel. 1 task pl: Bismarck, Scharnhorst, 2 Deutschland-oszt., 2 Hipper-oszt. + tengeralattjárók, és ellátó hajók. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427127 | 2007. május 23. 20:11 | ||
Angol hajó nem épült, ami egyenrangú lett volna a Bismarckkal. Az iowa ugyanakkor szerintem is a legmodernebb lehetett, ám 3 évvel később épült és az a 3 év, ugrásszerű fejlődést hozott a haditechnikában ,tehát az összehasonlitás kb olyan, mint a Bismarck és a Hood összehasonlítása... és ne feledjük, hogy az Iowak más harctéren lettek bevetve. Ha jobban bele gondolunk a Richelieu talán hasonló teljesitménnyel birt, ám a Vittorio Veneto sztem alulmaradt ezektől. Én akkor is úgy vélem, hogy a Bismarck és a Prinz Eugen pár perc alatt elintézte a Hoodot, ami hatalmas bravúr és ez nem véletlen volt. A megfelelő fegyver a megfelelő kézben. Nemcsak a Bismarck volt jó, hanem az összes modern német hadihajó. | |||||
M.István | Adatlap | 427126 | 2007. május 23. 20:05 | ||
Szia EDE! Valóban jól látod a dolgokat. A régi vízvonalhajó alá raktak egy alsó teknőt és néhány "alap" maratással megfűszerezték. De még így sincs semmi köze az eredetihez. Szívok is vele rendesen. Szinte nincs is olyan része a kittnek, amit ne kéne átalakítani vagy újra gyártani. Ezért is haladok vele iszonyat lassan. De ahogy Simi kolléga mondaná " a jó makettező legfőbb erénye a türelem és nem az ügyesség" | |||||
Molnibalage | Adatlap | 427125 | 2007. május 23. 18:44 | ||
Hát ez az összehasolnlítás kegyetlenül elb*aszott... Legjobb egyértleműen az Iowa és a South-Dakota. Nagy ágyúk, gyors hajók, erős páncélzat és korának legjobb radtechnikája volt rajta. Utána már elég vegyes az összkép, mert komoly ütközetet csak A Biscmarck látott, de nem egyenrangó ellenfelek ellen, vagy már nagyon nagy túlerő ellen. Az angol hajókon is igen jó radar volt a többin meg semmi... | |||||
Sebi | Adatlap | 427124 | 2007. május 23. 16:33 | ||
Most néztem meg az egyik fórumot. Megjelent egy újdonság! Ha gondolod még szerezd be ezt a füzetet: steelnavy.com/Classic29NC.htm Nekem van egy pár ebből a sorozatból, úgyhogy bátran ajánlom. Szerintem lesz benne pár használható kép ;) | |||||
Sebi | Adatlap | 427123 | 2007. május 23. 16:20 | ||
Hello ! Engedd meg, hogy figyelmedbe ajánljam ezeket a linkeket: www.ussindianapolis.org www.modelshipgallery.com/gallery/ca/ca-35/700-jm/jm-index.html www.modelshipgallery.com/gallery/ca/ca-35/700-pm/pm-index.html www.chinfo.navy.mil/navpalib/ships/battleships/ncarolina/bb55-nc.html www.battleshipnc.com/index.html Konkrét rajzokhoz és egyéb dolgokhoz ajánlom a floating drydock-ot: www.floatingdrydock.com | |||||
Narn | Adatlap | 427122 | 2007. május 23. 15:54 | ||
Segítséget szeretnék kérni. Most kezdtem bele a Tamiya 1/700-as Indianapolis építésébe. Megérkezett a White Ensign-os fotomaratás is hozzá. Ha volna valami jó rajz a hajóról vagy olyan kép, ami megkönyítené a dolgomat, az nagyon jól jönne. A következő hajó, a North Carolina 1/700 Trumpeteréktől, ahhoz is jól jönne bármilyen jó minőségű referencia. Előre is köszi. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427121 | 2007. május 23. 15:50 | ||
a kérdés ugyan nem nekem szolt, de 99% h nem új. Eleve erre a készletre épülnek a feljavítok, stb. egy olcsó üzleti fogás (a tamiya is kitalálhatná) | |||||
EDE | Adatlap | 427120 | 2007. május 23. 15:46 | ||
M. Pisti www.1999.co.jp/eng/10047654 Ez vajon új Akagi modell, vagy csak a régi alá raktak egy hajótesrtet??? | |||||
ChevyG | Adatlap | 427119 | 2007. május 23. 15:14 | ||
EDE | Adatlap | 427118 | 2007. május 23. 14:01 | ||
Nekem a páncélzat tetszik: a Vittori Venetoé szerinte jobb volt!!! Nem vagyok a Bismarck rajongója, de ez talán túlzás. Azal egyetértek vele, hogy valószínűleg az Iowa oszt. volt a legjobb. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427117 | 2007. május 23. 13:43 | ||
Húúú... ki vagyok akadva ezen, tűzvezetésre a Bismarck kapta a leggyengébbet??? Röhejes ez az összehasonlítás, a Yamaton és a Bismarckon kivül tán még a Prince of Wales (king V George) az amely valós! élesbevetésen rész vett... másik, azért közben eltelt néhány év...semmi reális nincs ebben... | |||||
EDE | Adatlap | 427116 | 2007. május 23. 11:10 | ||
Bocs! A site a 2102-esben volt, most inkább beillesztem. www.combinedfleet.com/baddest.htm | |||||
Kalóz | Adatlap | 427115 | 2007. május 22. 17:53 | ||
Chevy! Nem szószaporításként, de a Bismarck már akkor "megsemmisült", amikor az angol flotta otthagyta, mert semmilyen ellenállást nem tudott kifejteni, semmilyen veszélyt nem jelentett egyetlen egy hajóra a ronccsá vált góliát. egy technikai eszköz akkor válik haszontalanná, amikor rongálódásai miatt eredeti céljára, vagy egyáltalán nem használható többé. A Bismarckkal pedig pont ez történt. Attól persze még a német hadihajó építés csúcsa volt (a Tirpitz ugye harci bevetésen tulajdonképp nem vett részt, tehát bizonyítani sem tudott), arról nem tehetett, hogy a repülőgépek korában a csatahajóknak mint harceszközöknek már befellegzett. Ha helyettük a repülőgép hordozókat építették volna (mint az amik és részben az angolok) ugyanazzal a költséggel nagyobb hatásfokot érhettek volna el. Dehát a HA ugye nem történelmi kategória. Üdv: Kalóz | |||||
Simi | Adatlap | 427113 | 2007. május 22. 16:32 | ||
Ne haragudj, de az idézett 2105-ös hozzászólás így néz ki: "Cép!! Mióta építed? Valami plusz kiegészítöt velhasználsz? Nekem is megvan, 1enlőre csak azért vettem meg, mert olcsó volt, de nagyon érdekes és különleges kitt. Ez matchbox volt, ugye?" Szóval melyik az a bizonyos hozzászólásod, mert egy gyanú ébredt bennem, az, hogy a wotan egy 30-as évek elején kifejlesztett páncéltípus, amit lehet, hogy 40-es évek béli páncélokkal vetnek össze. Ez azért nagyon igazságtalan lenne, mert a páncéllemezek fejlesztése nem állt le a harmincas évekeben, az innovációt minden fél prioritásként kezelte. Ez kb olyan lenne, mintegy 90-es autót hasonlítanánk össze egy most legyártott autóval... | |||||
ChevyG | Adatlap | 427112 | 2007. május 22. 13:18 | ||
Nos igen, az Iowa- osztály hajóji szinte nem is vettek részt harcban a yanmatohoz, v a bismarckohoz képest... | |||||
hellodebil | Adatlap | 427111 | 2007. május 22. 13:08 | ||
Ede! A teoritikus mivolta abban volt annak a dokfilmnek, hogy egy elképzelt szitun alapult a "csata"... sztem a hadihajóknál csak arra hivatkozhatunk, ami megtörtént... talán arra ami feltételezhető volt a "képességeik" alapján. A Bismarck sztem bizonyított. Ezért lehet talán azt állítani, hogy a kor csatahajói közt az Atlanti-óeánon a legjobb volt. Én mai napig nem értem a neten is oly gyakori összehasonlitásokat, ahol a Bismarcknál jobb egy King V George, májusban nem így tűnt... a német haditechnika, tengeren szárazföldön és levegőben is végig lépéselőnyben volt az angollal szemben. Persze sok lúd... pl az, hogy az Iowa-kat jobb hajóknak titulálták, mint a Yamato-osztályt bizonyos paramétereik alapján döntötték el... de egy olyan támadás, ami a két japán hajó vesztét okozta, egy Iowaval ugyanúgy végzett volna. Azt hadihajó nem élhette túl. | |||||
EDE | Adatlap | 427110 | 2007. május 22. 12:52 | ||
A NatGeon voltak teoretikus ütközetek vadállatok között. Pl medve-aligátor. Sok mindent számítgattak szimuláltak, atán elméletben összeeresztették őket. Érdekes lenne ilyen csatahajókkal is. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427109 | 2007. május 22. 12:42 | ||
sztem a Bismarck A tökéletes csatahajó. pontos, gyors, jól páncélozott. Nincs semmi eltúlozva v alulméretezve rajta. Vannak tőle nagyobb tűzerővel rendelkező hajók, (minimálisan) gyorsabbak, nagyobbak, de jobbak nincsenek. A tökéletes előfutára volt a H-osztálynak. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427108 | 2007. május 22. 12:38 | ||
most a franciák arra büszkék , hogy a JB 1 találattol nem semisült meg?! A Bismarck mit élt túl?! végül önelsülyesztés lett a veszte... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |