/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Bill 427262 2007. június 3. 20:21
Válasz erre
Jól hangzik. Sajna én még kezdő vagyok de nyáron tervbe van véve egy nagyszabású szkreccs project. Előre félek tőle...
Én is gondoltam rá, hogy vízbe teszem a United States-t de sajnos még nem jutottam el odáig, hogy rendes vizet tudjak készíteni. Többek közt a hullámok fognak ki rajtam, valamiért sose sikerülnek kellően élethűre.:) Van valami tipped?
Amúgy a hajó nincs még teljesen kész. Hátravan a "kedvenc" részem, a huzalozás...

Ezt az oldalt ismered?
http://debrisfield.russellwild.co.uk

Angol oldal, főleg polgári hajómakettekről van egy csomó infó de pár tippet csatahajókhoz/cirkálókhoz is lehet használni szerintem.
ChevyG 427261 2007. június 3. 19:59
Válasz erre
Valóban nincs, és én ezt nagyon utálom. Ezért vágtam bele a scrats-elésbe. Az alja tömör. kb 2mmes téglalapot vágtam, ami fél centivel hosszab a hajónál, és kb 0,5el mélyebb a hajó merülésénél. Ezt a képzeletbeli hossztegelyre ragasztottam (élével persze). Mellé rögtön két méretre szabott öntőkeret darab került. Ezek segitenek az elözö fixálásában és pozicionálásában. Ennek a két oldalára szabtam hosszában sztirol lapokat, és és ezek atták meg a formát. vékonyabb szirollal igazitottam ki a mélyedésket. Aztán több réteg tömitő. Minden rétegnek hagytam bőven száradási időt, és mindíg lecsiszoltam a következő elött a réteget. Így nem fog behorpadni. harapós (60as) csiszolóval formáztam. még nincs kész. az orrát kicsit elszúrtam de majd orvoslom a hibát. a tengelyek tűből készülnek (mint mindíg nálam), ezek tartó-merevítői is tűből lesznek, de elötte kilapítom őket. a hajócsavarok fotomaratás lesznek. a kormánylapát sztirol v fém lap lesz. Addig el se kezdtem a hajót, amig nem találtam 1 normális rajzot. sztem nem nagy dolog, akinek van ilyesmihez kedve, nosza!
a 350es arizonámnak a viz alatti része messze áll a valóságtól. annak már nem állnék neki:)

Üdv!
ChevyG 427260 2007. június 3. 19:48
Válasz erre
Szép hajó! Grat!

érdemes lenne diorámára tenni, hogy ne az asztalba sülyedjen:)
ChevyG 427259 2007. június 3. 19:47
Válasz erre
Köszi! Ezeket -mostmár- ismerem:)

Még1x Grat a cikkhez!

Én annyira nem vagyok polgári hajós, de azért van 1 Titanikom:)
Bill 427258 2007. június 3. 18:37
Válasz erre
US2
US2

Kedves Gábor!
Köszi a linkeket és még egyszer gratula az írásodhoz.
Nos igen. A United States Line egykori két büszkesége napjainkban.:-/ Az American Star-ral már sajnos nem lehet mit kezdeni de nagyon szomorú, hogy a United States-t ami több szempontból is műkincs (többek közt a mai napig a világ leggyorsabb hajója cím , és a Kék Szalag birtokosa) hagyják szépen lassan elrohadni. A Norwegian Cruise Line egy újabb klasszikust dob ki a szemétbe Hiába, a pénz beszél a történelem hallgat.
TGábor 427257 2007. június 3. 18:13
Válasz erre
Kanári-szk Fuertaventure SS America
Kanári-szk Fuertaventure SS America
us philadelphia óceánjáró
us philadelphia óceánjáró

Sziaaztok ChevyG és Bill!

örülök, hogy tettszett a cikk. Sajnos mostanában nem foglalkoztam a témával, ezért örülök, hogy más foglakozik helyettem vele. A disney hajó neveit nem tudtam , úgy hogy én is köszönöm.

Ezeket gondolom ismeritek:
www.greatoceanliners.net/index2.html www.papernet.hu/
www.simplonpc.co.uk/

TarrGábor
Bill 427256 2007. június 3. 18:01
Válasz erre
A hajótest alját miből és hogyan csináltad? Úgy tudom az 1:700-as hajóknak nincs meg gyárilag a vízvonal alatti részük. De lehet, hogy tévedek.
Bill 427255 2007. június 3. 17:53
Válasz erre
Dehogyis, épp ellenkezőleg. Hogy őszinte legyek még sose láttam hajót 1:700-as méretarányban így fogalmam sem volt, hogy mekkorák.:) Jó meló lesz összerakni, hajrá!
Főleg 1:600-as óceánjáróim vannak (régi Airfix széria), a legkisebb köztük a Mauretania ami kb. 40 centi hosszú.
Sajnos klasszikus óceánjárókat már évtizedek óta nem építenek. Manapság talán a Queen Mary 2-t lehet idesorolni de az is egyfajta kirándulóhajó-óceánjáró hibrid. Sajnos szépen lassan a feledés homályába vesznek a régi klasszikus "ocean liner"-ek. Az utolsó (SS Norway, ex. France) épp bontásra vár Indiában. Az esély, hogy megmentik egyre kisebb de bízom benne, hogy sikerül...:(
ChevyG 427254 2007. június 3. 17:29
Válasz erre
köszi! sokkal jobban retrónak képzeltem! kb mint a titanic
ChevyG 427253 2007. június 3. 17:24
Válasz erre
hogyhogy miből? ez 1 Tamiya 700as hajó. ennyire elbaktam volna?:D
Bill 427252 2007. június 3. 17:07
Válasz erre
Bill 427251 2007. június 3. 17:05
Válasz erre
ChevyG!
Jelenleg két hajója van a Disneynek; Magic és a Wonder. Elég extravagáns hajók a két kéményükkel és "retro" formájukkal de pont ezért szerintem marha jól néznek ki.:) Ha minden jól megy és be tudok szerezni néhány tervrajzot akkor megépítem valamelyiket... Úgy tudom építés alatt van egy harmadik hajó is. Arról még nem tudok semmi konkrétat.
ChevyG 427248 2007. június 3. 14:46
Válasz erre
pic 063
pic 063
pic 064
pic 064
pic 065
pic 065
pic 066
pic 066

IJN Matsu uptade
ChevyG 427247 2007. június 3. 14:45
Válasz erre
Nem véletlen ajánlottam:)

Nem tudod, hogy a Disney-s hajót hogy hivták?
Bill 427246 2007. június 2. 14:32
Válasz erre
Jól összeszedett cikk! Már kezdtem azt hinni, hogy senki sem foglalkozik rajtam kívül utasszállító hajókkal...:)
ChevyG 427245 2007. június 2. 14:00
Válasz erre
Engem érdekelnek a civíl hajók, főleg, miután ezt elolvastam. Ha eddig nem teddet, akkor feltétlen a figyelmedbe ajánlom. Terjedelmes, tartalmas olvasmány!

hajomakett.hu/content.php

Üdv!
gábor76 427244 2007. június 2. 12:45
Válasz erre
Narn!
A réginek a katalaogusszáma 77009 az új pedig 31113 as számon fut.
Narn 427243 2007. június 2. 12:29
Válasz erre
Előző hozzászólásomból kimaradt, hogy dobozfelnyítása nélkül, hogyan lehet felismerni ... bocs :)
A tartalmával tisztában vagyok, hogy milyen különbségek vannak.
Narn 427242 2007. június 2. 02:49
Válasz erre
Ha már Yamato került szóba, akkor megragadom az alkalmat és megkérdezem, hogy hogyan lehet megkülönböztetni a Tamiya 1/700 új és régi készletét ? Szeretnék venni majd egyet, de nem tüntetik fel általában és nem szeretnék egy régit venni, amikor van szép új is belőle.
Simi 427241 2007. június 1. 21:39
Válasz erre
hellodebil!
Az Aber gyárt ilyen finom rácsot rézböl, alias "szitaszövetet". Én Móváron vettem tavaly tölük egy lapkát, nekem az egy darabig elég lesz. Sokkal finomabb, és sürübb, mint amit a tankosok használnak. (Az Aber kb 5-6 variációt gyárt különbözö osztásokkal). Különben létezik "gyári" radar is pl a WEM és a Gold Medal prezentálásában, természetesen ezek teljes fotomaratásos készletek, tehát sokminden más is van benne. Szerintem te ilyet már nem akarsz venni, úgy hogy marad a saját készítés. Ha nagyon nem boldogulsz, írd meg a méretet és én kivágom és elküldöm neked a saját anyagomból. Persze a tartórészt akkor is meg kell csinálnod...
lucky 427240 2007. június 1. 20:25
Válasz erre
Hogy gyári van-e, passz.
Ha gyártatni akarsz keresd RCM-et.A kamionos topicban szokott lenni.
Ők foglalkoztak régebben maratással+ matricákkal.
Volt tervben maratás készítés de végül nem lett rá szükség, így nem dolgoztattam velük.
Vmilyen rajz kell majd hozzá, amiról meg lehet csinálni.
Esetleg ha van( vagy hozzá tudsz férni) CorellDraw-al meg is lehet rajzolni.
Viszont ha te rajzolod akkor a maratott művet mindenképp át kell venned.
hellodebil 427239 2007. június 1. 19:30
Válasz erre
radar
radar

Konkrétan 350-es Musashihoz létezik normális fotómaratott radar? Vagy lelehet gyártatni? Megpróbálkozom a fém szitaszövettel, de minden javallatot segítséget várok! Mert most így fest a dolog...
lucky 427238 2007. június 1. 18:11
Válasz erre
És létezik maratott kivitelben is.( pl Aber)
ChevyG 427237 2007. június 1. 17:00
Válasz erre
EDE 427236 2007. június 1. 16:54
Válasz erre
Hellodebil!

Asszem fém szitaszövetnek hívják. Harckocsisik szokták a hűtőrácsoknál használni.
ChevyG 427235 2007. június 1. 16:52
Válasz erre
én a mpopstáról vettem fúrókat!
de a tűket is lehet fúróként használni!
Nekem a 350es Arízóna megvan, érdemes lesz beszerezni. Vszont diorámán lesz. (majd úgy 2-3 onoka után:D)
EDE 427234 2007. június 1. 16:49
Válasz erre
Nem írják, hogy trumpeterhez, de azt hiszem más nem gyártja 350-ben.
Mindenesetre vettem egy finom tokmányt, meg 0,4-es fúrót-ez volt a legkisebb.
Az a bajom, hogy kézifúrót nem lehet venni, pedig kisebb munkákhoz praktikus lenne.
hellodebil 427233 2007. június 1. 15:40
Válasz erre
Megnéztem a Yamato levágott radarjait és annak más a felosztása, mint a Musashi-é. Nyilván ezt már a Musashi elsüllyedése után módosíthatták. A Musashin szabályos "négyszögmintás", tehát arra gondoltam, hogy alapnak olyan szúnyogháló féleséget (fémből) használnék. Mintha láttam volna régen ilyet...
Simi 427232 2007. június 1. 15:00
Válasz erre
hellodebil!
www.hajomakett.hu/content.php
Itt olvashatsz a "parancsnoki torony" rész alatt az antenna készítéséről. A leírás ne riasszon el: nem nagyon bonyolult, kb 5-6 óra. A túlnyúló darabok levágására én körömvágó csipeszt használok. Nekem nagyon bejött. Ha valamilyen részlet még érdkekel, csak kérdezz nyugodtan.
Simi 427231 2007. június 1. 14:50
Válasz erre
EDE!
Szerintem nem talpas a korlát, hanem "befúrós", azaz a talp (igazából bütyök) alatti kis nyúlványnak kell fúrni lyukat és abba beleragasztani.
hellodebil 427230 2007. június 1. 14:27
Válasz erre
Simi!
A Yamatohoz a fő távmérőn található radart, hogyan készítetted el? Én a Musashihoz szeretnék vmi hasonlót összedobni, az egyértelmű számomra, hogy nem 2 perces meló, meg óriási rutin kell hozzá. De mégis, hogyan ofgjak neki?
Megmaradt a kitből a Yamato távmérője, arról levágtam az ormotlan "radarernyőket" és most csupaszon áll... erre szeretném majd felrakni.
ChevyG 427229 2007. június 1. 13:39
Válasz erre
ezt a Trumpi 350eshez adták ki?
EDE 427228 2007. június 1. 13:28
Válasz erre
arizona
arizona
arizona2
arizona2
arizona
arizona
arizona3
arizona3

Ahogy elnézem az Eduard azóta átállt a talpas korlát gyártására!
EDE 427227 2007. június 1. 13:17
Válasz erre
Köszi ChevyG!
Már csak azért, mert az Eduárdtól "lábas" korlátokat sikerált beszerezni.
ChevyG 427226 2007. június 1. 11:50
Válasz erre
Sebi!

Nekem bevált. Sajnos már nem tudom lefotózni azt a hajót (400as Auróra), amin ezt elkövettem, de semmijjen torzulást nem tapasztaltam. A dolog titka, hogy pontosan kell kimérni a lyukakat. Annyit csináltam h függőlegesen meggyomtam (persze finoman). ezzel imitálva a kőtél belógását a tartók között.
a 60forintos ragacsd nincs arányban a minőségével!
Sebi 427225 2007. június 1. 11:39
Válasz erre
Debil !

Ha jól emlékszem, akkor te egy 350-es hajót csinálsz. Nos, én a 700-as méretről írtam. Ott 6-7 centit elég kockázatos dolog kivágni.

Chevy:

A módszered amit írtál nem rossz, de szerintem azért nem érzed úgy, hogy szép lenne, mert ezzel a módszerrel óhatatlanul is "meggyűröd" az anyagot. Gondolj csak bele ! Fogod a maratást és megpróbálod beilleszteni a helyére. Mivel az összes láb nem fog egyszerre odaragadni, így elkezded igazgatni őket. Mire mindet a helyére rakod, már ki is alakult a sok pici hajlítás ami rontja az összhatást. Másrészt nem 60 forintos villámragacsot kell használni.
f2d 427224 2007. június 1. 11:13
Válasz erre
Sziasztok!

Nem tudtok valakit aki civl hajókkal foglalkozik?
ChevyG 427223 2007. június 1. 11:06
Válasz erre
EDE:
Én nem a "talpánál" ragasztom oda, mert szerintem az nem tartós. 60ft-os villámragacsot használok, és arra az nem biztos h elég erős/tartós. Olyan maratást veszek (v úgy vágom le), hogy legyenek lábai. Ezeknek a helyét pontosan kimérem, és abba állítom és ragasztom be. Fontos, hogy több szárazpróbát tegyél! Nekem az első korlátomat a verlinden gyártotta, és ott ez as megoldás volt. kétségtelen rászoktam. Nekem ez vált be.

Narn:
A hajótest festése után csinálom mindíg. Ha korán felrakom, akkor a további munkálatok alatt tuti lejátszom. Elég sérülékeny, ezért igyekszek a hajó munkálatainak a lehető legvégén felrakni. A korlátokat a hajón festem meg. Több okból is:
-a ragasztás esetleges nyomait eltüntetem
-mivel már fel van rakva, ezért 1xübb festeni. (van fogás rajta, könnyebb fordítani, stb)
-ha előre megfestem, akkor a hajlitásoknál sérülhet a festés (tehát ugyanott vagyok)

Mndíg ecsettel végzem. Kellően fel kell higítani a festéket. Optimálkis ecsetet kel választani.
Narn 427222 2007. június 1. 10:55
Válasz erre
Még egy adalék a korlátos kérdésemhez az lenne, hogy festés előtt vagy után kell korlátot feltenni ? Többnyire fújni fogom a hajókat, persze a nehezen hozzáférhető helyeken majd ecsettel.
EDE 427221 2007. június 1. 10:29
Válasz erre
ChevyG 427220 2007. május 31. 15:42
Válasz erre
én a "fúrásos" módszert használom, sokkal strapabíróbb. és a lehető legnagyobb elemekből.
hellodebil 427219 2007. május 31. 15:39
Válasz erre
Sebi!
3-4 centi? Húh én kb 6-7 centis részeket szoktam - bár hozzáfűzöm - nem vmi szép az én korlát munkám, de ez az első! Nah megyek, még pár darabot felragasztok! :)
Sebi 427218 2007. május 31. 15:17
Válasz erre
Szia !

Vágd le a szükséges darabot. Fogd meg csipesszel a felső részét. Aztán egy tű hegyére nyomj ki egy kis pillanatragasztót és a korlát alját húzd végig óvatosan a ragasztóban. Arra nagyon figyelj, hogy nehogy magára a korlátra is kerüljön ragasztó. Aztán tedd a felülethez kb 45 fokos szögben, méghozzá úgy hogy a korlát alja a vízszintes felület szélére kerüljön és maga a korlát kifelé dőljön. Nézd meg, hogy rendesen illeszkedik mindenhol az alja és engedd el. Aztán a csipesz másik felével óvatosan told meg befelé, míg egyenesbe kerül az egész. Arra figyelj, hogy az egybefüggő hosszabb részeknél, ne egy nagy darabot használj a korlátból, hanem több kicsit. Nálam például 3-4 centi a határ.
ChevyG 427217 2007. május 31. 10:29
Válasz erre
Valakinek nincs anyaga a Matsu-hoz?
ChevyG 427216 2007. május 31. 10:29
Válasz erre
én eddig csak 400ast "korlátoztam".

a jelszavam -mint mindíg-: gyakorlás-gyakorlás-gyakorlás. Ne sajnálj pr darabot, és pborált ki valami elfekvő maketten, esetleg sztirol lapon.

Más: Az Indianapolishoz találtam az emule-al 1 könyvet (azt hiszem morska)
ha minden jól megy akkor sikerül leszednem, és akkor értesiteni foglak!

Üdv!
Narn 427215 2007. május 31. 10:19
Válasz erre
1/700-as méretarányban hogy érdemes korlátot ragasztani ? Nagyon apró, vékony és megvallom őszíntén, hogy "fosok" előre, hogy nem fogom tudni normálisan rögzíteni és csúnya lesz. Tapasztalatok, tanácsok érdekelnének ezügyben.
Köszi
ChevyG 427214 2007. május 29. 15:02
Válasz erre
köszi!

Az első nem rossz, de valamit csinálhatotzt volna, hogy ne legyen olyan homogén a festése
a második nem rossz. kevés anyagom van a vizvonal alatti részekről. ez hasznos lehet!
ChevyG 427213 2007. május 29. 14:59
Válasz erre
eddig aber korlátom van hozzá (nyílván 700as,japán) érdemes még valamit beszerezni?
hellodebil 427212 2007. május 29. 14:57
Válasz erre
Simi 427211 2007. május 29. 14:56
Válasz erre
Valóban, a japán hajókon nem volt külön fekete csík a vízvonal jelzésére, legalábbis én még ezideig nem találkoztam ilyen japán hajóval a II.VH idejéből. A festésük nagyon egyszerű: a szürke felső szín, a vízvonal alatt vöröses, a fedélzet lemezborításnál (csúszásgátlós bordákkal) olyan színű, mint a hajótest; a cirkálóknál, rombolóknál létezett a 'linóleum' borítás, ez egy rozsdásbarna árnyalat (bár úgy tudom, hogy a rombolók nagy része nem kapott linóleumot). Faborítású fedélzet csak a csatahajókon és a hordozókon volt.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.