/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
ChevyG 427426 2007. július 21. 18:03
Válasz erre
Szia!

Szerintem átlag italeri. ha gyártja a trumpéter akkor azt érdemesebb beszerezni, de az Ita se rossz vétel.

Üdv!
Bill 427425 2007. július 21. 16:34
Válasz erre
Üdv minden hajó kedvelőnek ezen a forró szombat délutánon...!:)

Az Italeri 1:700-as Admiral Kuznetsov készletéről tudna valaki információkkal szolgálni? Megtetszett nekem ez a batár ruszki anyahajó de nincs 30 ezrem a Trumpeter készletét megvenni. Pedig az nagyon komoly...

Most láttam egy helyi boltban az Italeri verziót de nem tudtam sajnos belenézni. Nagyon megköszönném ha valaki mutatna képet a kész makettről. A neten sajnos valamiért nem találtam.

Üdv!
Bill
ChevyG 427424 2007. július 20. 11:20
Válasz erre
köszi!
tetszik!

Mindenki! ki hogy áll? v mindenki nyaral?:)
Ede 427423 2007. július 19. 12:47
Válasz erre
Nem én csináltam (sajnos)és cigisdobozakat is messziről elkerülöm. Ott találtam, ahol te is az Iowát, meg az Enterpriset! Gondoltam a Matsu miatt hátha tetszik neked.
hellodebil 427422 2007. július 19. 12:28
Válasz erre
Hát igen ,erről beszéltem, a Hood túlélői után kutathattak, a Bismarck magányos hajó volt az óceánon. Régebben is olvastam - mikor még nem folytam bele mélyebben a témába - hogy a Bismarck túlélőit szándékosan hagyták a sorsukra az óceánon.
Mégis a legfontosabb, hogy mára az angol és német tengerészek együtt emlékeznek a történtekre és büszkén tekintenek vissza arra az egy hétre "mikor négyezernél több bajtársuk lelte halálát a két oldalon és két admirális is meghalt..." - egy egy ember döntése nyomán nem szabad a többséget elitélni! Mind az angolok és mind a németek hősiesen küzdöttek a tengereken.
A másik, amit gyakran mondanak, hogy ez nem volt hatással a tengeri háború menetére... ez sem igaz! Mert ezután egyetlen német csatahajót sem küldtek a tengerre, mert a Bismarck elvesztése rámutatott a tényre: "ha német hajó kifutott az óceánra, csak idő kérdése volt, hogy felfedezik az angol hajók vagy repülőgépek és körbezárja a többszörös túlerő, esélyt nem adva a menekülésre"
Személyes véleményem szerint a Bismarck sorsa megpecsételődött már akkor, mikor kezdetét vette a Rheinübung.
Kopi 427421 2007. július 19. 10:27
Válasz erre
Üdv !

A Hood elsülyesztésével kapcsolatban :
A hajórajhoz tartozott : Hood (csatacirkáló - vezérhajó - ) , Prince of Wales ( csatahajó ), Electra, Anthony, Echo, Icarus, Achates, Antelope ( romboló ) Plusz a Suffolk és a Norfolk ( cirkáló ).
A hat rombolóból négy minimum a csata helyszinén tartozkodott (harcérintkezésben nem voltak) a túlélőket az Electra vette a fedélzetére a csata után cca. két órával.
Ezután a rombolók Izlandra hajóztak a további csatában ezek a hajók nem vettek részt.
Forrás Ludovic Kennedy : Óriások csatája (48. oldal, 117. oldal)

Üdv Kopi
ChevyG 427419 2007. július 18. 23:44
Válasz erre
felmerült bennem két kérdés:

1. gyárt valaki maratást az Aurorához? (nem általánossagok, mint korlát, stb, hanem kifejezetten a maketthez)

2. a MATSU az oldalstabilizálóit miből tudom megcsinálni?
(ez tünik a legkönnyebnek, mégse az)

HELP!
ChevyG 427418 2007. július 18. 23:42
Válasz erre
látványos(an kicsi)
Te voltál az elkövető?

a MATSU éphogy lelógna a cigidoboz átlójáról!:)
ChevyG 427417 2007. július 18. 23:39
Válasz erre
Incton 427416 2007. július 18. 23:24
Válasz erre
Sziasztok!
Látva a kibontakozó vitát, egy megjegyzés a HOOD-hoz. Ha jól tudom, ott voltak egyéb brit egységek (legalább 1 romboló), amelyek menteni tudtak volna, viszont a BISMARCK magányos hajó volt már, amikor elsüllyesztették.
Még egy fontos dolog: vitorlás kategóriában vezettek az angolok. Viszont a fémkorszakban a német csatahajók már az első világháború előtt felülmúlták a velük egyidőben épült brit egységeket- kivéve a sebességet.
Csak éppen sok lúd disznót győz. Lásd BISMARCK.
Ede 427415 2007. július 18. 23:01
Válasz erre
SImi!

Valahol még meg lehet tekinteni A Tone cirkálódat? Enélkül nem akakrok meghalni!!!
Bár bevallom nekem ez a No2, a No1 Pék György Warspite-ja, de ezzel talán nem sértettelek meg.
Ede 427414 2007. július 18. 22:53
Válasz erre
t13-02
t13-02

ChevyG!

Ördögöd van! Pont ezt a képet akartam felnyomni ma este! Egyébként az egyik oka anak, hogy elkezdtem makettezni, a méretkülöbségk érzékeltetése. Érdekes párosítások:
Arizona-Yamato
Enterprise-Essex
Messer 109-Helcat, hogy kitekintsek a topic keretei közül.
Szerintem neked inkább ez a kis cónak most az aktuális, amit a galériába nyomtam.
ChevyG 427413 2007. július 18. 17:41
Válasz erre
Értettem Kapitány!

Köszönöm a gyors választ!

Üdv!
Simi 427412 2007. július 18. 16:42
Válasz erre
Tone2w
Tone2w

Ja és egy kis "referencia". Szóval valami ilyesmire kéne festened.
Simi 427411 2007. július 18. 16:25
Válasz erre
ChevyG!
Tehát amint már azt korábban leírtam a hajótest oldala és a felépítmények "IJN gray" szürke, a fedélzet "IJN linoleum" világos rozsdásbarna, a vízvonal alatti rész pedig vöröses barna szín (inkább a vörös a domináns). A Yamato színeit nyugodtan veheted alapul. A maszkolást Tamiya maszkolószalaggal oldottam meg.
ChevyG 427410 2007. július 18. 14:50
Válasz erre
SImi!

Maszkolást mivel végezted? (a hajótestre vagyok kifejejzetten kiváncsi)
Építek 1 700as Matsut. Nem ismerem a IJN szabvány szineit, de ha a YAMATO alapján festem, az korrekt (a Matsu-nak)?

Üdv!
ChevyG 427409 2007. július 18. 14:46
Válasz erre
collection-01
collection-01

hogy ne süljön be a topik:

Jól szemlélteti ez a kép, hogy mekkora 1 hordozó 1 Iowa-osztályú csatahajóhoz képest.

mindkettő 350es (és persze TAMIYA)
hellodebil 427404 2007. július 15. 22:42
Válasz erre
Én nem értem, miért kell helyenként lekezelő hangemben irni? Egyikőnk sem objektiv, lehet rá törekedni, de senkinek nem fog sikerülni.
A másik. A Scharnhorst és a Gneisenau egy "szabályos" tengeri ütközetben süllyesztette el az angol hajókat, nem valószinű, hogy tudhatták, mely egységek tartózkodnak a közelben, hiszen a kötelékek találkozása is véletlen volt. Nm hinném, hogy megengedhették maguknak azt a luxust, hogy ott dekkoljon órákig a két csatacirkáló.
A Bismarck elsüllyesztése "kivégzésnek volt tekinthető". Az angolok is jól tudták, hogy nem sok esélye van a német csatahajónak. Amikor a hajó elsüllyedt, hatalmas angol flotta tartózkodott a közelben - igaz több hátráltató tényező is jelen volt, pl: üzemanyaghiány - de azért elég egyértelmű volt, hogy nem kell tartaniuk német hajó felbukkanásától. Abba ne kössön bele senki lehetőleg, hogy az én történelmi ismereteim milynek a témában, mert kb 5x elolvastam a könyvet alaposan és rengeteg forrást olvastam/láttam. Mint már említettem véleményem szerint német tengeralattjáró vagy repülő nem támadt volna a Bismarck legénységének mentésén dolgozó hajóra. Bár esély volt rá, nem tűnik valószinűnek, mégha volt a körzetben német tengeralattjáró. Nem elfogultság, de elég egyértelmű, hogy szándékosan hagyták ott a német túlélőket.
A Hood esetét meg aztán tényleg badarság ide felhozni, hiszen amikro az felrobbant és elsüllyedt a tengerészeket magával vitte a hullámsirba, hárman élték túl a katasztrófát. 2 A Bismarck éles harci helyzetben volt, nyomában két cirkálóval és a továbbra is tüzelő POW-vel. Vagy az lett volna a dolga hogy békésen kezdjen el kutatni a percek alatt a tengerről eltűnő hajó tengerészei után :DD
Végezetól, nem a németeket védem, hanem a tengerészeket, akik ily módon lelték halálukat. A Hood tengerészeinek sorsa ugyanolyan borzasztó volt, mint a németeké, azzal az ÓRIÁSI KÜLÖNBSÉGGEl, hogy a németek még jó ideig értetlenül nézték a távolodó brit hajót és mi játszódhatott le a fejükben, miközben 700an ott lebegtek halálra itélve a jeges óceánban.
Sorry a hosszú üziért!
ChevyG 427402 2007. július 15. 21:30
Válasz erre
Srácok! használjátok a válasz gombot, mert már azt se tudom ki kivel van!:)
TGábor 427400 2007. július 15. 18:14
Válasz erre
Buenos Aires , mint város nem volt katonai célpon az ARA general Belgranoval ellentétben. A hadműveleti zóna kinyílvánításának a lényege nem az argentínokra vonatkozott, hanem a semleges hajókra és repülőkre, hogy azok ne kerülhesenek veszélybe az összecsapások során. Április 23-án a brit kormány svájci közvetítéssel átadott egy jegyzéket az argentínoknak, amely akár az argentín honi területek támadását is kilátásba helyezte, ha az argentínok megsértik a 200 tmf-s zárt övezetet, illetve megtámadják abrit flottaegységeit. (természetesen ezérdekes kívánság egy velem hadban álló féltől, de az argentinik nem csodálkoztak)
Április 28-án a britekcsapásmérőereje elérte a szigetek körzetét. Ekkor az argentinioknak előszőr és utoljára reális esályük volt, hogy egy csapással tárgyalóasztalhoz kényszerítsék a briteket. Ezért nagyszabású hadműveletbe kezdtek. Három irányból átkaroló támadást indítottak. A britek elég idegesek lettek, mivel a három támadó csoportból csak kettőt sikerült felfedezniük, afő erőket a 25 de Mayot nem, csak május 1-2 virradó éjjel. Május 2án a brit hordozó minden technikai nehézsége ellenére indítási távolságba került (120 tmf), de nem tudta indítani a gépeit, mert szokatlan módon szélcsend volt (a hajó katapultja skóciában volt nagyjavításon, és ezért hagyományos módon akarták a Skyhawkokat indítani egyetlen bombával, minimális tüzeleűanyaggal).Mivel a támadás lehetetlenné vált az argentínok felfüggeszttették a támadásukat és új kiinduló állásokba felé hajóztak, ahonnan kedvező feltételek esetén ismét megkisérelhetik a támadást. május elsején amellett, hogy abritek lég éstengeri támadást intéztek a szigeteken lévő argentin katonai célpontok ellen az argentinok is próbálkoztak légicsapásokkal (svájci jegyzék).
Az ARA General Belgranot és kiséretét még április 30-án fedezte fel a HMS Conqueror és május 1-é köelítette meg, amikor a zárt zóna felé tartott, illetve átlépte annak határát. Az argentin kötelék május 2-án reggel fordult vissza. A brit parancsnok legfelsőbb jóvágyással kapta meg a tűzparancsot egyenesen a politikai vezetéstől szintén reggel (tehát nagyjából egyidőben az argentin támadás elhalasztásával) A HMS Conqueror két órás manőverezés után helyi idő szerint 15.57-kor indította el három torpedóját.
A fentiek tükrében továbbra sem értem miért galád cselekedett elsüllyeszteni egy ellenséges egységet nem zetközi vizeken.

A másik felvetésedre, a britek elindítottak két Vulcant argentín területek támadására, de menet közben amerikai nyomásra lefujták a támadást. És még ottvolt a homályba vesző állítolagos SAS akció is messze délen...

Természetesen igazad van egyik gaztet nem menti a másikat, de nem emlékszem hogy ennek ellenkezőjét írtam volna.

Bocs a hosszú hozzászólásért!

TG
Kalóz 427399 2007. július 15. 17:25
Válasz erre
Nekem Freirtől is a tengeralattjárós könyve, így könynű volt öszehasonlítani. KR könyvei az utóbbi időben mintha némi lehiggadást tükröznének, ami nem megy a minőség rovására, sőt!
Sok sikert a Hajnalhoz!
Kalóz
ChevyG 427398 2007. július 15. 17:16
Válasz erre
Én sose szidtam. Tény h erőssen jobbkézzel ollózik, de olvashatóak a munkái. Sajnos kevés a nem idegen nyelvű írás a témában, ezért nem irdemes hanyagolni. (pláne, h még olcsó is!) Ez nagyából Raider-könyvekre is igaz.- leszámítva, hogy KR elég tárgyilagos.
Ezt úgy írom, h van Lord-tól és Kennedy-től is irásom, tehát van viszonyitási alapom.

(addig beszéltünk róla, míg csak leütöttem a vateráról az az Aurórát:D)

Szép napot!
vrauko 427397 2007. július 15. 17:12
Válasz erre
Kalóz,
Az 1ik legnagyobb méretű hajó, amit 400-as makettként átalvettek a Hellertől, az Arhangelszk nehézczirkáló, ami eredeilg brit volt, és még ő felsége hajójaként Royal Sovereignnek hítták. Anno a piaczon bukkantam rája, nem volt olcsó, 50 Ft-ot kértek érte, de kifizettem. Mostan mégis örülök, hogy kiadtam érte azt a sok pízt...:)
Kalóz 427396 2007. július 15. 17:00
Válasz erre
Bár divat fikázni Földi Pál és Géczi Zoltán könyveit, az az igazság, hogy általában elég jó forrásirodalmat használnak, és abból ollóznak. Néha oldalakon keresztül. Szóval, ami a könyveikben van, az rendszerint nem a saját kútfejükből pattant ki, kivéve talán FP időnkjént elég erős "jobboldaliságát"
Kalóz
ChevyG 427395 2007. július 15. 16:57
Válasz erre
nem baj, azért próbálok hozzád felnőni, és minél több földit olvassni

C
Kalóz 427394 2007. július 15. 16:49
Válasz erre
valóban elég sok 1-400-as makettet átvettek a Hellertől (Lenin, Potemkin, Auróra). Ezt akkor én sem tudtam, csak később derült ki. Viszont amit lehetett megvettem, mert elég olcsón adták. Mai fejemmel bespájzoltam volna legalánbb 10-10 db-ot. ma nem kéne félretegyek makerttre, elég lenne 1-1et felajánlani csereként. (az NDK-s maketteket egyesek tízezrekért árulják, és meglepő(?) módon el is tudják adni. kint 1 rubelért vesztegették, ami 13 Ft volt).
Egyébként voltak saját amkettjeik is, eléggé változó minőségben, és szintén bagó áron.
Kalóz
Kalóz 427393 2007. július 15. 16:45
Válasz erre
Nem voltam ott, éppen ezért nem ítélkezem egyoldalúan!
Kalóz
TGábor 427391 2007. július 15. 15:52
Válasz erre
Nézd, megnézve az eddigi történelemmel kapcsolatos hozzászólásaidat,nem éred el azt a szintet, hogy vitatkozzak veled. Sajnálom!

Ja köszi a tanácsot és majd olvasgatok. Földi Pali bácsi könyvevel kezdjem, vagy Géczi Zoltánéval (Kurt Raider)?

TG
f2d 427387 2007. július 15. 07:47
Válasz erre
Nem is tudtam, hogy ez is Heller makett volt. Már a "nagy szocializmus" idején is vettek át a "gaz imperialistáktól" öntőszerszámot az Oroszok? Mondjuk én azokban az időkben nyugat európai gyártok termékeivel abszolúlt nem találkoztam. Annyit tudtam, hogy léteznek, és meglehetősen túlvoltak misztifikálva az elérhetetlenségük miatt.
Anno (kb negyed évszázada) két nap alatt elkészűlt nálam ez a hajó. Első nap összerragasztottam az alkatrészeket. Második nap pedig szürke cérnából megcsináltam a kötelezést rajta, azért szürkéből, mert az ment a műanyag színéhez. Akkoriban úgy gondoltam, hogy baromi jó ízlésre vall a színválsztásom.:-)))
Egyébként nagyon látványos festéssel lehet elkészíteni ezt az atomjégtörőt, amiket én láttam a neten: piros, narancssárga valamint fehér fedélzet feletti rész, és fekete hajótest. (Egyet szereznem kell a régi szép idők emlékére.:-))
ChevyG 427386 2007. július 15. 04:51
Válasz erre
ChevyG 427385 2007. július 15. 04:51
Válasz erre
Scharnhorst rulez, RN sux!

Kicsit olvass utána a dolgoknak, nem fog fájni...
TGábor 427384 2007. július 15. 00:33
Válasz erre
Bocs, de már nem tudtam megállni.

Az azért erős, hogy egy napon emlegeted tengerészek ki nem mentését, éa más tengerészek legéppuskázását (Peleus). A Bismarck elindult a HMS Hood felé, hogy meggyőződjön arrol, hogy vannak-e tengerészek, akiket ki kellene menteni, miután a britek visszavonultak? Nem!
A Scharnhorst, és a Gneiseneau hány tengerészt mentett ki szerinteted a HMS Glorious, a HMS Ardent, és és a HMS Acasta tengerészei közül? Elárulom egyet sem,a 46 túlélőt egy norvég hajó mentette meg, a németek, milyen meglepő, erős ellenséges egységekre hivatkozva hagyták el a csatateret. Ismerős helyzet?
Én elhiszem, hogy nektek a Bismarck tetszik, de egy kis objektivitást, ha lehet kérnem, különben komolytalanná válik az egész topik, legalább is történelmi szemszögből.

TG
Simi 427383 2007. július 14. 22:20
Válasz erre
Néhány évvel ezelőtt volt egy dokfilm talán az NG-n, amiben megszólalt Ludovic Kennedy (az Óriások csatája c. könyv írója) és ő is illetve a Dortsetshire egykori rádiósa (aki mellesleg a mentésben is aktívan részt vett; egy mindkét lábát elveszített hajótöröttet próbált meg kimenteni - a fogával próbált a mentőkötélbe kapaszkodni a szerencsétlen) ennyi évtized elmúltával is nagy-nagy megrendüléssel emlékeztek vissza a hajótöröttek cserbenhagyására és bizony (igaz csak indirekt - mert egészen "betyárbecsület"-ből nem szabad) elítélték a Dortsetsire kapitányát ezért a tettéért.
Kalóz 427382 2007. július 14. 20:27
Válasz erre
Fiúk! Aki nem volt ott, az nem igazán tudja megítélni a pillanatnyi helyzetet. Azért ha belegondoltok: állandó életveszélyben, egy megvívott csata után, amiben el is pusztulhattak volna, nem igazán szívmelengető egy tengeralattjáró felbukkanása, vagy csak annak tudata, még ha az nem is volt ott. Azt hiszem mindenki ész nélkül nyúlcipőt kötne, nem kellene hozzá semmi parancs. A kapitány meg amúgy is felel a rábízott hajóért és legénységéért, nem valószínű, hogy felvállaná a fenyegetettséget az ellenség megmentése érdekében. Maellesleg volt rá példa, hogy a mentőhajó áldozattá vált hasonló szituban. És a Hoodról hányan menekültek meg? Igaz, ott nem is lehetett menteni. Viszont a Dorsetshire és a Maori egy torpedótámadás után hasonlóan végezhette volna.
Egyébként pedig a győztesnek mindig igaza van. Ha véletlenül nem úgy lenne, akkor automatikusan életbe lép az előző kitétel (tudom, elcsépelt mondás, de sajna igaz)
Kalóz
Pali 427381 2007. július 14. 20:15
Válasz erre
No igen. Az angolok a győzets oldalon álltak, ezért senki nem vontaőket felelősségre. De szerintem az nagyobb bűntett volt, amit Hamburggal műveltek.
ChevyG 427380 2007. július 14. 09:39
Válasz erre
csörcsil az ik legnagyobb háborús bünős. csak a "szerencsésebbik" oldalon ált...

a BISMARCK soha nem lesz "lerágott csont".
hellodebil 427379 2007. július 14. 09:11
Válasz erre
Egyébként a "lerágott" Bismarck történethez... nem is tudtam, hogy lefilmezték a Bismarck megsemmisítését! A dokfilmben (számomra) fantasztikus képek voltak arról, amint a lángoló Bismarck a távolban száguld a viharos óceánon.
Tudom, hogy már többször is téma volt, de számomra érthetetlen, hogyan hagyhattak közel 700 embert a vizbe fulladni... ez ugyanolyan háborús bűntett, mint a görög Peleus elleni cselekedet. Soxor elhangzott a tengerészek közti bajtársiasság fogalma, úgy érzem, ezt a parancsot a legfelsőbb vezetés adhatta ki, talán maga W. Churchill (biztos sokan ezt abszurdumnak találják, de tengeralattjáró veszélyre hivatkozni több száz fuldokló tengerész mellett...)
Kalóz 427378 2007. július 13. 13:01
Válasz erre
A továbbiakat meg mindenki fantáziájára bízzuk :lol:
Stefan 427377 2007. július 13. 11:31
Válasz erre
De a legegyszerűbb, ha megnézed nincs e valami azonnali áras nagyon olcsó cucca az eladónak pár száz forintért, aztán azt "megveszed" tőle.
kalóz 427376 2007. július 13. 10:42
Válasz erre
Bill!
Ha megengeded, egy jótanács:
Az ilyen licitálós oldalakon nem érdemes túl korán ráigérni, hacsak nincs azonnali elviteli lehetőség, amely árért érdemes megvenni (lásd Vatera), mert ha észre veszik, hogy érdekel a dolog, azonnal ráígérnek, sőt automatikus licitgépet is bevetnek esetleg. Én ilyenkor az utolsó pillanatig kivárok, és akkor ígérek be, bár még ilyenkor is érhetik meglepetések a vásárlót.
Tulajdonképp egy pókerjáték az egész, ha felfeded a lapjaid, máris veszítettél.
Üdv, és sok sikert egy jégtörőhöz:
Kalóz
hellodebil 427375 2007. július 12. 23:00
Válasz erre
Alarm! Alarm!!!
Mindjárt kezdődik a "lent" említett dokfilm második része a NG-n!!! Csatahajók szemtől szemben: Bismarck és a Hood.
hellodebil 427374 2007. július 12. 22:52
Válasz erre
Simi!
Bocsika, elirtam! 200 tonna! Összesen, 100 tonna a C és 100 tonna a B lövegtorony alatti részben. Nem vettem ki jól, hogy ez csak a kordit volt, vagy az összeses robbanóanyag. Nyilván a lőszerek is berobbantak... bár ezek a dokfilmek hajlamosak a pontatlanságokra. De azért jó volt, nekem nagyon tetszett!
Bill 427373 2007. július 12. 22:19
Válasz erre
Nagyon baba így összerakva!
Sokféle hajóm van, de jégtörőm sajna még nincs. Kb. 2 hónapja majdnem megvettem a Lenin-t (még a régi Heller kiadásban) de sajna az uccsó pillanatban túllicitáltak. eBay bácsi megtréfált.:) Legközelebb erőszakosabb leszek ha újra felbukkan. Sajna elég ritka...
Jó tudni, hogy az Alanger újra kiadta az Arktika-t. Jó lenne, ha több gyártó szánná rá magát régi, elfeledett hajók újra kiadására.
Simi 427372 2007. július 12. 16:22
Válasz erre
Kár, hogy én (pont én!!!) nem láttam az említett dokfilmet! A B totony alatti robbanást a németek is megfigyelték, amikor látták hogy messze elszállva a levegőben még egy tüzet is megeresztett... csak egy dologban tamáskodok: nem akarom elhinni, hogy ezt a másodlagos detonációt csak 200 kg robbanóanyag okozta... tudvalevőleg egy lövedék súlya is majd elérte a 900 kg-ot (875 kg; igaz, a lövedéknek fém hélyazata is volt) és ott tárolták még a kilövéshez való tölteteket is. Tehát valószínűleg az egész B torony alatti lőszerraktár a levegőbe repült (a 15'-es lövedékek egy része a levegőben "pukkant" szét.). Ez viszont sok-sok tonna lőszer felrobbanását jelentette.
PS: amire kértél, meg fogom csinálni, de kb csak szeptemberben. Majd írok.
Kalóz 427371 2007. július 12. 14:50
Válasz erre
Lenin43
Lenin43
Lenin45
Lenin45
Lenin55
Lenin55
Lenin59
Lenin59

Exheller makett volt, a gyártó Черноморская Игрушка (ha nem megy át: Fekete-tengeri Játék(gyár)). + néháény kép a kész makettemről. Nem valószínű, hogy manapság kapni lehet, esetleg valakinek elfekvőben.
Kalóz
hellodebil 427370 2007. július 12. 12:12
Válasz erre
Tegnap késő éjjel egy dokfilmet láthattunk a NG-n a HMS Hood roncsának felkutatásáról. Elképesztő, hogy milyen károsodás érte a robbanástól és a viznyomástól a hajótestet. A parancsnoki torony előtti hatalmas megfigyelő tornyot 2 kilóméterre a roncstól találták meg. Ebből következtettek arra, hogy B ágyútorony alatt is volt egy hatalmas robbanás. A hajó 3 részre esett szét, az orr rész is is leszakadt. Akik nem tudnák, a második robbanásnak az oka: a felrobbant kordit a szellőzökön át begyújtotta a B ágyútorony lőszerraktárát is. 200 kg robbanóanyag detonált. Akik ezt túlélték, a függőlegesen süllyedő hajótestbe szorulva lelték halálukat. Mint elhangzott, a viz nem beszivárgott vagy befolyt - mint a filmekben - hanem az acéllemezekre nehezedő nyomás olyan nagy lett, hogy a hajó "kipukkant" és betört a víz - azonnal meghaltak a bentrekedtek... nem csoda, hogy csak 3 túlélő maradt.
f2d 427369 2007. július 11. 11:55
Válasz erre
ChevyG 427367 2007. július 11. 11:48
Válasz erre
én móváron láttam mind3 szóban forgó vizi csodát
f2d 427366 2007. július 11. 11:15
Válasz erre
Igen, ezaz. Itthon lehet valahol kapni?
ChevyG 427365 2007. július 11. 10:57
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.