<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
halaci | Adatlap | 427462 | 2007. augusztus 18. 21:12 | ![]() | |
EDE | Adatlap | 427461 | 2007. augusztus 14. 08:34 | ![]() | |
Elküldtem az anyagot a Keleti Salamon-szigeteki csatáról, remélem mihamarabb olvashatjátok. | |||||
Sebi | Adatlap | 427460 | 2007. augusztus 10. 14:41 | ![]() | |
Kalóz ! Én nem egészen erre gondoltam. A maszkolást egyrészt a felépítmény mérete és alakja miatt tartom feleslegesnek. Persze, nem lehetetlen egész kis darabokat kivágni a maszkolószalagból. Másrészt a maszkot gondolom azért teszi oda, hogy ne kerüljön festék az adott részre. Mivel a kép szerint kézzel festették a hajót, így nem hiszem hogy akkora gond lenne, ha lefestené a felépítményt az alapszínre. Aztán felfestené a csíkokat és esetleg azok alól még kilátszana az alapszín. Személy szerint én először próbaképp összeállítanám a felépítmény nagyobb darabjait. Aztán ceruzával megrajzolnám a csíkokat. Aztán összeállítanám és lefesteném a felépítményt kihagyva a rajzolatot. Száradás után felfesteném a csíkokat és a helyére tenném a felépítményt. Ez persze csak akkor müxik, ha ecsettel festek. | |||||
sza.sa | Adatlap | 427459 | 2007. augusztus 9. 17:19 | ![]() | |
Bocsi, de hajók terén kezdő vagyok... :) Közben találtam egy összefoglalót a festési veriációkról: www.kbismarck.com/drawings.html Szerintem azt választom, ahol már át volt festve a hajó... | |||||
ChevyG | Adatlap | 427458 | 2007. augusztus 9. 16:26 | ![]() | |
még 72ben sem látszana! | |||||
Kalóz | Adatlap | 427457 | 2007. augusztus 9. 16:20 | ![]() | |
oké, de a valóságban 1 cm-es eltérés(amin belül azért lehet kézzel festeni) a meketten századmilliméterek ha lehetnek (amit azért a maketten szabadkézzel festeni kicsit nehéz :) ). Kalóz | |||||
Sebi | Adatlap | 427456 | 2007. augusztus 9. 16:16 | ![]() | |
Már bocs, de szerintem teljesen felesleges a maszkolással bajlódni. Nézd csak meg a baloldali sorban a harmadik képet: www.bismarck-class.dk/bismarck/gallery/gallbismfinalprep.html A valóságban a hajót tulajdonképp kézzel festették át, így nem hiszem, hogy akkora gond lenne, ha a csíkok alatt egy kicsit előtűnne valami. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427455 | 2007. augusztus 9. 15:47 | ![]() | |
Szása! A fekete fehér "álca" at ún. balti csíkozás, ami a Rheinübung alatt alig volt látható mivel átfestették a hajót. Ha tényleg tökéletes végeredményt vársz, akkor jól tanulmányozd át a festési sémákat és a fényképeket. Én a helyedben még maketteket is nézegetnék - persze csak jól áttanulmányozva, mert ugyebár más is tévedhet! | |||||
sza.sa | Adatlap | 427454 | 2007. augusztus 9. 14:33 | ![]() | |
Nagyon köszi az infókat! Még ez a fekete-fehér álca fog egy kis nehézséget okozni, az apró felépítményeken maszkolni... :( | |||||
Sebi | Adatlap | 427453 | 2007. augusztus 9. 10:34 | ![]() | |
Szia ! Szeretném a figyelmedbe ajánlani ezt az oldalt. Ha a lap alján a next-re klikkelsz, akkor még láthatsz pár '41-es festést (ha esetleg szeretnél eltérni a Trumpeter által irtaktól): www.bismarck-class.dk/bismarck/paint_schemes/paintbism1941.html A színekhez Humbrol kódokat tudok adni, remélem kiindulásnak jó lesz. Szeretném azért felhívni a figyelmed, hogy ezek a színek csak megközelítőleg pontos árnyalatot adnak. A törzs elején és végén a sötétszürke szín H32 vagy 92 (amelyiket meg tudod szerezni). A középső részen lévő szürke az a H106 és H34 keveréke. 2 csepp 106-hoz adj 1 csepp 34-et. A felépítmény pedig H127. A főfedélzethez tulajdonképp jó bármilyen sárga, amit homok vagy okkersárgának írnak le. Ha jól emlékszem van még egy szürke árnyalat, amit a felsőbb fedélzetekhez használtak. Ez a H27. A végeredmény pedig nagyjából a fenti képen látható módon fog kinézni. Itt a festésből a H127 maradt ki, mert itt a Bismarck egykori kísérője már egy későbbi állapotában látható. Ha segíthetek még valamit, állok szívesen rendelkezésedre. | |||||
sza.sa | Adatlap | 427452 | 2007. augusztus 8. 17:07 | ![]() | |
Sziasztok! Egy Trumpeter 1:700-as Bismarck-ot csinálok éppen... tudnátok ajánlani festés terén? Csak neveket adnak meg, festékkódokat nem. :( 1941-es állapot. sza.sa | |||||
ChevyG | Adatlap | 427450 | 2007. augusztus 7. 23:11 | ![]() | |
Páncéloshajó Pakti, Páncéloshajó! csak a gőgös angolok zsebcsatahajózzák:D | |||||
hellodebil | Adatlap | 427449 | 2007. augusztus 6. 19:42 | ![]() | |
Érdemes MaritimeQuestet nézegetni, mert kerülnek fel friss fotok és ez lenyűgöző képsorozat az Admiral Graf Spee zsebcsatahajóról és annak tragikus sorsáról. www.maritimequest.com/warship_directory/germany/pages/cruisers/admiral_graf_spee_page_7.htm | |||||
Simi | Adatlap | 427448 | 2007. augusztus 5. 22:20 | ![]() | |
Két jó könyv angol nyelven a témában: Burkard Baron von Müllenheim-Rechberg: Battleship Bismarck - ebből sokkal több tudható meg a hajóról, mint az Óriások csatája-ból. A másik: V.E. Tarrant: Jutland - The German Perspective. (Ugyanennek a szerzőnek van egy könyve amely a KGV osztályú csatahajókról szól.) PS: Jók lettek a tartók! | |||||
Simi | Adatlap | 427447 | 2007. augusztus 5. 22:12 | ![]() | |
UHH!!! Alig várom a fordítást, ugyanis elég hézagosak az infóim erről a nagy csatáról! | |||||
EDE | Adatlap | 427446 | 2007. augusztus 5. 15:27 | ![]() | |
Lassan elkészülök a Salamon szigetek keleti felénél lezajlott lég-tengeri ütközetről szóló irományommal. Hó végén lesz a 65. évforduló, addig fel kéne tenni a netre. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427445 | 2007. augusztus 2. 16:16 | ![]() | |
Hogy ne rozsdáljon be teljesen a fórum, megvannak a Musashi tartóbakjai, remélem Simi mester nem haragszik majd, hiszen ugyanolyanok lettek, mint a Yamatonál. Más... tud vki olyan könyvet ajánlani csatahajó témában, amit érdemes megvásárolni külföldről? Lehetőleg angol nyelven és rengeteg (nem csontig lerágott) fotóval legyen tele. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427444 | 2007. július 28. 13:29 | ![]() | |
Húh! Elég faja ez a Nagato, - mint tudjuk - ez volt az egyik legerősebb csatahajója japánnak, elsősorban a 16 hüvelykes lövegeinek köszönhetően. Nagyon tetszetős kis makett, szivesen látnám elkészítve is. De nekem most a Grosser Kurfürst is ott porosodik a szekrényben, ill. a 1:48-as Stukám szeretném majd elkezdeni. Musashi projekt szünetel. | |||||
Sámán | Adatlap | 427443 | 2007. július 28. 00:25 | ![]() | |
Üdv Mindenkinek! A Yamato c. film magyar szinkronos DVD lemeze kapható a Rossmann áruházakban. Lehet máshol is van, de én ma a hajdúnánási áruházukban vettem... | |||||
Simi | Adatlap | 427442 | 2007. július 27. 11:57 | ![]() | |
Úgy látszik, a Tamiya nem mozdul csatahajó ügyben, viszont az Aoshima (1/350-es Takao) és a Hasegawa (1/350-es Mikasa és Nagato) szerencsére másként gondolkodik. Reméljük lesz folytatása is... én személyszerint a Kongo osztályú csatacirkálókat és a nagy hordozókat látnám nagyon szivesen 350-ben. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427441 | 2007. július 27. 09:58 | ![]() | |
fufuu, ha a Mikasa-ból indulunk ki, akkor nem kicsit kell majd belenyulni abba a pénztárcába! Én szemszerint pl egy ISE-nek (1944) jobban örülnék. | |||||
EDE | Adatlap | 427440 | 2007. július 27. 08:00 | ![]() | |
VÉGRE! A japánok is lépnek. Nem semmi ez a parancsnoki torony! Persze kiváncsi leszek az árára!!! | |||||
Simi | Adatlap | 427439 | 2007. július 26. 22:35 | ![]() | |
A Hasegawa valószínűleg még az idén kiadja a Nagato 1/350-es makettjét!!! A képeket elnézve igényes makettnek igérkezik (vésett fedélzeti osztások, átlátszó plexi az üvegfelületek prezentálására stb).www.hasegawa-model.co.jp/nagato/1/nagato1.html | |||||
hellodebil | Adatlap | 427437 | 2007. július 22. 23:09 | ![]() | |
Szia! Nekem megvan az általad keresett készlet, csak jót tudok róla mondani, illesztésileg rendben van, és kidolgozottnak látszik, bár hozzáfűzöm nem ismerem túlságosan a hajót, tehát lehetnek rajta hibák... | |||||
Bill | Adatlap | 427435 | 2007. július 22. 12:18 | ![]() | |
Nem éppen csatahajó, de gondoltam megosztom veletek ezt az érdekességet: Az öntőkereten található infók szerint 1990-ben adta ki a Revell, de nincs hozzá se összerakási útmutató se matricalap. Csak az alkatrészek, szám szerint 26! A legegyszerűbb "újkori" készlet amivel valaha találkoztam, nem tudom milyen célból és kinek tervezte/készítette a cég de nincs róla SEHOL SEMMI információ. A méretaránya is ismeretlen, ránézésre kb. 1:900-as lehet. Kicsit elnagyolt, de az arányai jók. Egy USA-ban élő ismerősöm ajánlotta figyelmembe és küldött is egy példányt. A kép kedvéért összeillesztettem a hajótest két felét. Az egyik képen az eredeti hajó látható. Finnjet a neve, és az egyik leggyorsabb és legnagyobb tengerjáró komp. Tavaly eladta az üzemeltető Silja Line, jelenleg eladósorban van... Bill | |||||
Zebi | Adatlap | 427434 | 2007. július 22. 11:35 | ![]() | |
Ezt találtam róla, angolul van. smmlonline.com/reviews/models/admiral_kuznetsov/admiral_kuznetsov.html | |||||
ChevyG | Adatlap | 427430 | 2007. július 21. 22:21 | ![]() | |
www.modellversium.de/kit/artikel.php
www.modellversium.de/kit/artikel.php Az Amerikát azért linkeltem, mert az Ita nyanyahajói mind nagyából 1kutya. Ha eddig nem ismerted az oldalt, akkor kedvencekbe vele! | |||||
Bill | Adatlap | 427429 | 2007. július 21. 22:11 | ![]() | |
Köszi, gondolkozom rajta. Képed nincs esetleg róla? Zebi! Igen, az 1:350-es Trumpeter kerül 30 ezerbe, de ha jól tudom gyártja 1:700-ban is. Azt nem tudom itthon hol érdemes/lehet beszerezni. Bill | |||||
ChevyG | Adatlap | 427428 | 2007. július 21. 18:20 | ![]() | |
700ban gondolkodtam | |||||
Zebi | Adatlap | 427427 | 2007. július 21. 18:15 | ![]() | |
A Trumpeter mintha 1/350-ben is gyártaná, nem az kerül 30000-be? | |||||
ChevyG | Adatlap | 427426 | 2007. július 21. 18:03 | ![]() | |
Szia! Szerintem átlag italeri. ha gyártja a trumpéter akkor azt érdemesebb beszerezni, de az Ita se rossz vétel. Üdv! | |||||
Bill | Adatlap | 427425 | 2007. július 21. 16:34 | ![]() | |
Üdv minden hajó kedvelőnek ezen a forró szombat délutánon...!:) Az Italeri 1:700-as Admiral Kuznetsov készletéről tudna valaki információkkal szolgálni? Megtetszett nekem ez a batár ruszki anyahajó de nincs 30 ezrem a Trumpeter készletét megvenni. Pedig az nagyon komoly... Most láttam egy helyi boltban az Italeri verziót de nem tudtam sajnos belenézni. Nagyon megköszönném ha valaki mutatna képet a kész makettről. A neten sajnos valamiért nem találtam. Üdv! Bill | |||||
ChevyG | Adatlap | 427424 | 2007. július 20. 11:20 | ![]() | |
köszi! tetszik! Mindenki! ki hogy áll? v mindenki nyaral?:) | |||||
Ede | Adatlap | 427423 | 2007. július 19. 12:47 | ![]() | |
Nem én csináltam (sajnos)és cigisdobozakat is messziről elkerülöm. Ott találtam, ahol te is az Iowát, meg az Enterpriset! Gondoltam a Matsu miatt hátha tetszik neked. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427422 | 2007. július 19. 12:28 | ![]() | |
Hát igen ,erről beszéltem, a Hood túlélői után kutathattak, a Bismarck magányos hajó volt az óceánon. Régebben is olvastam - mikor még nem folytam bele mélyebben a témába - hogy a Bismarck túlélőit szándékosan hagyták a sorsukra az óceánon. Mégis a legfontosabb, hogy mára az angol és német tengerészek együtt emlékeznek a történtekre és büszkén tekintenek vissza arra az egy hétre "mikor négyezernél több bajtársuk lelte halálát a két oldalon és két admirális is meghalt..." - egy egy ember döntése nyomán nem szabad a többséget elitélni! Mind az angolok és mind a németek hősiesen küzdöttek a tengereken. A másik, amit gyakran mondanak, hogy ez nem volt hatással a tengeri háború menetére... ez sem igaz! Mert ezután egyetlen német csatahajót sem küldtek a tengerre, mert a Bismarck elvesztése rámutatott a tényre: "ha német hajó kifutott az óceánra, csak idő kérdése volt, hogy felfedezik az angol hajók vagy repülőgépek és körbezárja a többszörös túlerő, esélyt nem adva a menekülésre" Személyes véleményem szerint a Bismarck sorsa megpecsételődött már akkor, mikor kezdetét vette a Rheinübung. | |||||
Kopi | Adatlap | 427421 | 2007. július 19. 10:27 | ![]() | |
Üdv ! A Hood elsülyesztésével kapcsolatban : A hajórajhoz tartozott : Hood (csatacirkáló - vezérhajó - ) , Prince of Wales ( csatahajó ), Electra, Anthony, Echo, Icarus, Achates, Antelope ( romboló ) Plusz a Suffolk és a Norfolk ( cirkáló ). A hat rombolóból négy minimum a csata helyszinén tartozkodott (harcérintkezésben nem voltak) a túlélőket az Electra vette a fedélzetére a csata után cca. két órával. Ezután a rombolók Izlandra hajóztak a további csatában ezek a hajók nem vettek részt. Forrás Ludovic Kennedy : Óriások csatája (48. oldal, 117. oldal) Üdv Kopi | |||||
ChevyG | Adatlap | 427419 | 2007. július 18. 23:44 | ![]() | |
felmerült bennem két kérdés: 1. gyárt valaki maratást az Aurorához? (nem általánossagok, mint korlát, stb, hanem kifejezetten a maketthez) 2. a MATSU az oldalstabilizálóit miből tudom megcsinálni? (ez tünik a legkönnyebnek, mégse az) HELP! | |||||
ChevyG | Adatlap | 427418 | 2007. július 18. 23:42 | ![]() | |
látványos(an kicsi) Te voltál az elkövető? a MATSU éphogy lelógna a cigidoboz átlójáról!:) | |||||
ChevyG | Adatlap | 427417 | 2007. július 18. 23:39 | ![]() | |
Incton | Adatlap | 427416 | 2007. július 18. 23:24 | ![]() | |
Sziasztok! Látva a kibontakozó vitát, egy megjegyzés a HOOD-hoz. Ha jól tudom, ott voltak egyéb brit egységek (legalább 1 romboló), amelyek menteni tudtak volna, viszont a BISMARCK magányos hajó volt már, amikor elsüllyesztették. Még egy fontos dolog: vitorlás kategóriában vezettek az angolok. Viszont a fémkorszakban a német csatahajók már az első világháború előtt felülmúlták a velük egyidőben épült brit egységeket- kivéve a sebességet. Csak éppen sok lúd disznót győz. Lásd BISMARCK. | |||||
Ede | Adatlap | 427415 | 2007. július 18. 23:01 | ![]() | |
SImi! Valahol még meg lehet tekinteni A Tone cirkálódat? Enélkül nem akakrok meghalni!!! Bár bevallom nekem ez a No2, a No1 Pék György Warspite-ja, de ezzel talán nem sértettelek meg. | |||||
Ede | Adatlap | 427414 | 2007. július 18. 22:53 | ![]() | |
ChevyG! Ördögöd van! Pont ezt a képet akartam felnyomni ma este! Egyébként az egyik oka anak, hogy elkezdtem makettezni, a méretkülöbségk érzékeltetése. Érdekes párosítások: Arizona-Yamato Enterprise-Essex Messer 109-Helcat, hogy kitekintsek a topic keretei közül. Szerintem neked inkább ez a kis cónak most az aktuális, amit a galériába nyomtam. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427413 | 2007. július 18. 17:41 | ![]() | |
Simi | Adatlap | 427412 | 2007. július 18. 16:42 | ![]() | |
Ja és egy kis "referencia". Szóval valami ilyesmire kéne festened. | |||||
Simi | Adatlap | 427411 | 2007. július 18. 16:25 | ![]() | |
ChevyG! Tehát amint már azt korábban leírtam a hajótest oldala és a felépítmények "IJN gray" szürke, a fedélzet "IJN linoleum" világos rozsdásbarna, a vízvonal alatti rész pedig vöröses barna szín (inkább a vörös a domináns). A Yamato színeit nyugodtan veheted alapul. A maszkolást Tamiya maszkolószalaggal oldottam meg. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427410 | 2007. július 18. 14:50 | ![]() | |
SImi! Maszkolást mivel végezted? (a hajótestre vagyok kifejejzetten kiváncsi) Építek 1 700as Matsut. Nem ismerem a IJN szabvány szineit, de ha a YAMATO alapján festem, az korrekt (a Matsu-nak)? Üdv! | |||||
ChevyG | Adatlap | 427409 | 2007. július 18. 14:46 | ![]() | |
hellodebil | Adatlap | 427404 | 2007. július 15. 22:42 | ![]() | |
Én nem értem, miért kell helyenként lekezelő hangemben irni? Egyikőnk sem objektiv, lehet rá törekedni, de senkinek nem fog sikerülni. A másik. A Scharnhorst és a Gneisenau egy "szabályos" tengeri ütközetben süllyesztette el az angol hajókat, nem valószinű, hogy tudhatták, mely egységek tartózkodnak a közelben, hiszen a kötelékek találkozása is véletlen volt. Nm hinném, hogy megengedhették maguknak azt a luxust, hogy ott dekkoljon órákig a két csatacirkáló. A Bismarck elsüllyesztése "kivégzésnek volt tekinthető". Az angolok is jól tudták, hogy nem sok esélye van a német csatahajónak. Amikor a hajó elsüllyedt, hatalmas angol flotta tartózkodott a közelben - igaz több hátráltató tényező is jelen volt, pl: üzemanyaghiány - de azért elég egyértelmű volt, hogy nem kell tartaniuk német hajó felbukkanásától. Abba ne kössön bele senki lehetőleg, hogy az én történelmi ismereteim milynek a témában, mert kb 5x elolvastam a könyvet alaposan és rengeteg forrást olvastam/láttam. Mint már említettem véleményem szerint német tengeralattjáró vagy repülő nem támadt volna a Bismarck legénységének mentésén dolgozó hajóra. Bár esély volt rá, nem tűnik valószinűnek, mégha volt a körzetben német tengeralattjáró. Nem elfogultság, de elég egyértelmű, hogy szándékosan hagyták ott a német túlélőket. A Hood esetét meg aztán tényleg badarság ide felhozni, hiszen amikro az felrobbant és elsüllyedt a tengerészeket magával vitte a hullámsirba, hárman élték túl a katasztrófát. 2 A Bismarck éles harci helyzetben volt, nyomában két cirkálóval és a továbbra is tüzelő POW-vel. Vagy az lett volna a dolga hogy békésen kezdjen el kutatni a percek alatt a tengerről eltűnő hajó tengerészei után :DD Végezetól, nem a németeket védem, hanem a tengerészeket, akik ily módon lelték halálukat. A Hood tengerészeinek sorsa ugyanolyan borzasztó volt, mint a németeké, azzal az ÓRIÁSI KÜLÖNBSÉGGEl, hogy a németek még jó ideig értetlenül nézték a távolodó brit hajót és mi játszódhatott le a fejükben, miközben 700an ott lebegtek halálra itélve a jeges óceánban. Sorry a hosszú üziért! | |||||
ChevyG | Adatlap | 427402 | 2007. július 15. 21:30 | ![]() | |
Srácok! használjátok a válasz gombot, mert már azt se tudom ki kivel van!:) | |||||
TGábor | Adatlap | 427400 | 2007. július 15. 18:14 | ![]() | |
Buenos Aires , mint város nem volt katonai célpon az ARA general Belgranoval ellentétben. A hadműveleti zóna kinyílvánításának a lényege nem az argentínokra vonatkozott, hanem a semleges hajókra és repülőkre, hogy azok ne kerülhesenek veszélybe az összecsapások során. Április 23-án a brit kormány svájci közvetítéssel átadott egy jegyzéket az argentínoknak, amely akár az argentín honi területek támadását is kilátásba helyezte, ha az argentínok megsértik a 200 tmf-s zárt övezetet, illetve megtámadják abrit flottaegységeit. (természetesen ezérdekes kívánság egy velem hadban álló féltől, de az argentinik nem csodálkoztak) Április 28-án a britekcsapásmérőereje elérte a szigetek körzetét. Ekkor az argentinioknak előszőr és utoljára reális esályük volt, hogy egy csapással tárgyalóasztalhoz kényszerítsék a briteket. Ezért nagyszabású hadműveletbe kezdtek. Három irányból átkaroló támadást indítottak. A britek elég idegesek lettek, mivel a három támadó csoportból csak kettőt sikerült felfedezniük, afő erőket a 25 de Mayot nem, csak május 1-2 virradó éjjel. Május 2án a brit hordozó minden technikai nehézsége ellenére indítási távolságba került (120 tmf), de nem tudta indítani a gépeit, mert szokatlan módon szélcsend volt (a hajó katapultja skóciában volt nagyjavításon, és ezért hagyományos módon akarták a Skyhawkokat indítani egyetlen bombával, minimális tüzeleűanyaggal).Mivel a támadás lehetetlenné vált az argentínok felfüggeszttették a támadásukat és új kiinduló állásokba felé hajóztak, ahonnan kedvező feltételek esetén ismét megkisérelhetik a támadást. május elsején amellett, hogy abritek lég éstengeri támadást intéztek a szigeteken lévő argentin katonai célpontok ellen az argentinok is próbálkoztak légicsapásokkal (svájci jegyzék). Az ARA General Belgranot és kiséretét még április 30-án fedezte fel a HMS Conqueror és május 1-é köelítette meg, amikor a zárt zóna felé tartott, illetve átlépte annak határát. Az argentin kötelék május 2-án reggel fordult vissza. A brit parancsnok legfelsőbb jóvágyással kapta meg a tűzparancsot egyenesen a politikai vezetéstől szintén reggel (tehát nagyjából egyidőben az argentin támadás elhalasztásával) A HMS Conqueror két órás manőverezés után helyi idő szerint 15.57-kor indította el három torpedóját. A fentiek tükrében továbbra sem értem miért galád cselekedett elsüllyeszteni egy ellenséges egységet nem zetközi vizeken. A másik felvetésedre, a britek elindítottak két Vulcant argentín területek támadására, de menet közben amerikai nyomásra lefujták a támadást. És még ottvolt a homályba vesző állítolagos SAS akció is messze délen... Természetesen igazad van egyik gaztet nem menti a másikat, de nem emlékszem hogy ennek ellenkezőjét írtam volna. Bocs a hosszú hozzászólásért! TG |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A Yamato sehol sincs!!! (Legalább is az Index szakértő hírszerkesztője szerint:index.hu/tech/hardver/dar070818/)