/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Sebi 427456 2007. augusztus 9. 16:16
Válasz erre
Már bocs, de szerintem teljesen felesleges a maszkolással bajlódni. Nézd csak meg a baloldali sorban a harmadik képet:

www.bismarck-class.dk/bismarck/gallery/gallbismfinalprep.html

A valóságban a hajót tulajdonképp kézzel festették át, így nem hiszem, hogy akkora gond lenne, ha a csíkok alatt egy kicsit előtűnne valami.
hellodebil 427455 2007. augusztus 9. 15:47
Válasz erre
Szása!
A fekete fehér "álca" at ún. balti csíkozás, ami a Rheinübung alatt alig volt látható mivel átfestették a hajót. Ha tényleg tökéletes végeredményt vársz, akkor jól tanulmányozd át a festési sémákat és a fényképeket. Én a helyedben még maketteket is nézegetnék - persze csak jól áttanulmányozva, mert ugyebár más is tévedhet!
sza.sa 427454 2007. augusztus 9. 14:33
Válasz erre
Nagyon köszi az infókat!

Még ez a fekete-fehér álca fog egy kis nehézséget okozni, az apró felépítményeken maszkolni... :(
Sebi 427453 2007. augusztus 9. 10:34
Válasz erre
pe_11
pe_11

Szia !

Szeretném a figyelmedbe ajánlani ezt az oldalt. Ha a lap alján a next-re klikkelsz, akkor még láthatsz pár '41-es festést (ha esetleg szeretnél eltérni a Trumpeter által irtaktól):

www.bismarck-class.dk/bismarck/paint_schemes/paintbism1941.html

A színekhez Humbrol kódokat tudok adni, remélem kiindulásnak jó lesz. Szeretném azért felhívni a figyelmed, hogy ezek a színek csak megközelítőleg pontos árnyalatot adnak.
A törzs elején és végén a sötétszürke szín H32 vagy 92 (amelyiket meg tudod szerezni). A középső részen lévő szürke az a H106 és H34 keveréke. 2 csepp 106-hoz adj 1 csepp 34-et. A felépítmény pedig H127. A főfedélzethez tulajdonképp jó bármilyen sárga, amit homok vagy okkersárgának írnak le. Ha jól emlékszem van még egy szürke árnyalat, amit a felsőbb fedélzetekhez használtak. Ez a H27.
A végeredmény pedig nagyjából a fenti képen látható módon fog kinézni. Itt a festésből a H127 maradt ki, mert itt a Bismarck egykori kísérője már egy későbbi állapotában látható. Ha segíthetek még valamit, állok szívesen rendelkezésedre.
sza.sa 427452 2007. augusztus 8. 17:07
Válasz erre
Sziasztok!

Egy Trumpeter 1:700-as Bismarck-ot csinálok éppen... tudnátok ajánlani festés terén?
Csak neveket adnak meg, festékkódokat nem. :( 1941-es állapot.

sza.sa
ChevyG 427450 2007. augusztus 7. 23:11
Válasz erre
Páncéloshajó Pakti, Páncéloshajó! csak a gőgös angolok zsebcsatahajózzák:D
hellodebil 427449 2007. augusztus 6. 19:42
Válasz erre
Érdemes MaritimeQuestet nézegetni, mert kerülnek fel friss fotok és ez lenyűgöző képsorozat az Admiral Graf Spee zsebcsatahajóról és annak tragikus sorsáról.
www.maritimequest.com/warship_directory/germany/pages/cruisers/admiral_graf_spee_page_7.htm
Simi 427448 2007. augusztus 5. 22:20
Válasz erre
Két jó könyv angol nyelven a témában: Burkard Baron von Müllenheim-Rechberg: Battleship Bismarck - ebből sokkal több tudható meg a hajóról, mint az Óriások csatája-ból. A másik: V.E. Tarrant: Jutland - The German Perspective. (Ugyanennek a szerzőnek van egy könyve amely a KGV osztályú csatahajókról szól.)
PS: Jók lettek a tartók!
Simi 427447 2007. augusztus 5. 22:12
Válasz erre
UHH!!! Alig várom a fordítást, ugyanis elég hézagosak az infóim erről a nagy csatáról!
EDE 427446 2007. augusztus 5. 15:27
Válasz erre
Lassan elkészülök a Salamon szigetek keleti felénél lezajlott lég-tengeri ütközetről szóló irományommal. Hó végén lesz a 65. évforduló, addig fel kéne tenni a netre.
hellodebil 427445 2007. augusztus 2. 16:16
Válasz erre
tartó
tartó

Hogy ne rozsdáljon be teljesen a fórum, megvannak a Musashi tartóbakjai, remélem Simi mester nem haragszik majd, hiszen ugyanolyanok lettek, mint a Yamatonál.
Más... tud vki olyan könyvet ajánlani csatahajó témában, amit érdemes megvásárolni külföldről? Lehetőleg angol nyelven és rengeteg (nem csontig lerágott) fotóval legyen tele.
hellodebil 427444 2007. július 28. 13:29
Válasz erre
Húh! Elég faja ez a Nagato, - mint tudjuk - ez volt az egyik legerősebb csatahajója japánnak, elsősorban a 16 hüvelykes lövegeinek köszönhetően. Nagyon tetszetős kis makett, szivesen látnám elkészítve is. De nekem most a Grosser Kurfürst is ott porosodik a szekrényben, ill. a 1:48-as Stukám szeretném majd elkezdeni. Musashi projekt szünetel.
Sámán 427443 2007. július 28. 00:25
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!

A Yamato c. film magyar szinkronos DVD lemeze kapható a Rossmann áruházakban. Lehet máshol is van, de én ma a hajdúnánási áruházukban vettem...
Simi 427442 2007. július 27. 11:57
Válasz erre
Úgy látszik, a Tamiya nem mozdul csatahajó ügyben, viszont az Aoshima (1/350-es Takao) és a Hasegawa (1/350-es Mikasa és Nagato) szerencsére másként gondolkodik. Reméljük lesz folytatása is... én személyszerint a Kongo osztályú csatacirkálókat és a nagy hordozókat látnám nagyon szivesen 350-ben.
ChevyG 427441 2007. július 27. 09:58
Válasz erre
fufuu, ha a Mikasa-ból indulunk ki, akkor nem kicsit kell majd belenyulni abba a pénztárcába!
Én szemszerint pl egy ISE-nek (1944) jobban örülnék.
EDE 427440 2007. július 27. 08:00
Válasz erre
VÉGRE!

A japánok is lépnek. Nem semmi ez a parancsnoki torony!
Persze kiváncsi leszek az árára!!!
Simi 427439 2007. július 26. 22:35
Válasz erre
A Hasegawa valószínűleg még az idén kiadja a Nagato 1/350-es makettjét!!! A képeket elnézve igényes makettnek igérkezik (vésett fedélzeti osztások, átlátszó plexi az üvegfelületek prezentálására stb).www.hasegawa-model.co.jp/nagato/1/nagato1.html
hellodebil 427437 2007. július 22. 23:09
Válasz erre
Szia!
Nekem megvan az általad keresett készlet, csak jót tudok róla mondani, illesztésileg rendben van, és kidolgozottnak látszik, bár hozzáfűzöm nem ismerem túlságosan a hajót, tehát lehetnek rajta hibák...
Bill 427435 2007. július 22. 12:18
Válasz erre
03484
03484
DSC01816
DSC01816
DSC01817
DSC01817
DSC01818
DSC01818

Nem éppen csatahajó, de gondoltam megosztom veletek ezt az érdekességet:

Az öntőkereten található infók szerint 1990-ben adta ki a Revell, de nincs hozzá se összerakási útmutató se matricalap. Csak az alkatrészek, szám szerint 26! A legegyszerűbb "újkori" készlet amivel valaha találkoztam, nem tudom milyen célból és kinek tervezte/készítette a cég de nincs róla SEHOL SEMMI információ. A méretaránya is ismeretlen, ránézésre kb. 1:900-as lehet.
Kicsit elnagyolt, de az arányai jók. Egy USA-ban élő ismerősöm ajánlotta figyelmembe és küldött is egy példányt. A kép kedvéért összeillesztettem a hajótest két felét.

Az egyik képen az eredeti hajó látható. Finnjet a neve, és az egyik leggyorsabb és legnagyobb tengerjáró komp. Tavaly eladta az üzemeltető Silja Line, jelenleg eladósorban van...

Bill
Zebi 427434 2007. július 22. 11:35
Válasz erre
ChevyG 427430 2007. július 21. 22:21
Válasz erre
www.modellversium.de/kit/artikel.php
www.modellversium.de/kit/artikel.php

Az Amerikát azért linkeltem, mert az Ita nyanyahajói mind nagyából 1kutya.

Ha eddig nem ismerted az oldalt, akkor kedvencekbe vele!
Bill 427429 2007. július 21. 22:11
Válasz erre
Köszi, gondolkozom rajta. Képed nincs esetleg róla?

Zebi!
Igen, az 1:350-es Trumpeter kerül 30 ezerbe, de ha jól tudom gyártja 1:700-ban is. Azt nem tudom itthon hol érdemes/lehet beszerezni.

Bill
ChevyG 427428 2007. július 21. 18:20
Válasz erre
Zebi 427427 2007. július 21. 18:15
Válasz erre
A Trumpeter mintha 1/350-ben is gyártaná, nem az kerül 30000-be?
ChevyG 427426 2007. július 21. 18:03
Válasz erre
Szia!

Szerintem átlag italeri. ha gyártja a trumpéter akkor azt érdemesebb beszerezni, de az Ita se rossz vétel.

Üdv!
Bill 427425 2007. július 21. 16:34
Válasz erre
Üdv minden hajó kedvelőnek ezen a forró szombat délutánon...!:)

Az Italeri 1:700-as Admiral Kuznetsov készletéről tudna valaki információkkal szolgálni? Megtetszett nekem ez a batár ruszki anyahajó de nincs 30 ezrem a Trumpeter készletét megvenni. Pedig az nagyon komoly...

Most láttam egy helyi boltban az Italeri verziót de nem tudtam sajnos belenézni. Nagyon megköszönném ha valaki mutatna képet a kész makettről. A neten sajnos valamiért nem találtam.

Üdv!
Bill
ChevyG 427424 2007. július 20. 11:20
Válasz erre
köszi!
tetszik!

Mindenki! ki hogy áll? v mindenki nyaral?:)
Ede 427423 2007. július 19. 12:47
Válasz erre
Nem én csináltam (sajnos)és cigisdobozakat is messziről elkerülöm. Ott találtam, ahol te is az Iowát, meg az Enterpriset! Gondoltam a Matsu miatt hátha tetszik neked.
hellodebil 427422 2007. július 19. 12:28
Válasz erre
Hát igen ,erről beszéltem, a Hood túlélői után kutathattak, a Bismarck magányos hajó volt az óceánon. Régebben is olvastam - mikor még nem folytam bele mélyebben a témába - hogy a Bismarck túlélőit szándékosan hagyták a sorsukra az óceánon.
Mégis a legfontosabb, hogy mára az angol és német tengerészek együtt emlékeznek a történtekre és büszkén tekintenek vissza arra az egy hétre "mikor négyezernél több bajtársuk lelte halálát a két oldalon és két admirális is meghalt..." - egy egy ember döntése nyomán nem szabad a többséget elitélni! Mind az angolok és mind a németek hősiesen küzdöttek a tengereken.
A másik, amit gyakran mondanak, hogy ez nem volt hatással a tengeri háború menetére... ez sem igaz! Mert ezután egyetlen német csatahajót sem küldtek a tengerre, mert a Bismarck elvesztése rámutatott a tényre: "ha német hajó kifutott az óceánra, csak idő kérdése volt, hogy felfedezik az angol hajók vagy repülőgépek és körbezárja a többszörös túlerő, esélyt nem adva a menekülésre"
Személyes véleményem szerint a Bismarck sorsa megpecsételődött már akkor, mikor kezdetét vette a Rheinübung.
Kopi 427421 2007. július 19. 10:27
Válasz erre
Üdv !

A Hood elsülyesztésével kapcsolatban :
A hajórajhoz tartozott : Hood (csatacirkáló - vezérhajó - ) , Prince of Wales ( csatahajó ), Electra, Anthony, Echo, Icarus, Achates, Antelope ( romboló ) Plusz a Suffolk és a Norfolk ( cirkáló ).
A hat rombolóból négy minimum a csata helyszinén tartozkodott (harcérintkezésben nem voltak) a túlélőket az Electra vette a fedélzetére a csata után cca. két órával.
Ezután a rombolók Izlandra hajóztak a további csatában ezek a hajók nem vettek részt.
Forrás Ludovic Kennedy : Óriások csatája (48. oldal, 117. oldal)

Üdv Kopi
ChevyG 427419 2007. július 18. 23:44
Válasz erre
felmerült bennem két kérdés:

1. gyárt valaki maratást az Aurorához? (nem általánossagok, mint korlát, stb, hanem kifejezetten a maketthez)

2. a MATSU az oldalstabilizálóit miből tudom megcsinálni?
(ez tünik a legkönnyebnek, mégse az)

HELP!
ChevyG 427418 2007. július 18. 23:42
Válasz erre
látványos(an kicsi)
Te voltál az elkövető?

a MATSU éphogy lelógna a cigidoboz átlójáról!:)
ChevyG 427417 2007. július 18. 23:39
Válasz erre
Incton 427416 2007. július 18. 23:24
Válasz erre
Sziasztok!
Látva a kibontakozó vitát, egy megjegyzés a HOOD-hoz. Ha jól tudom, ott voltak egyéb brit egységek (legalább 1 romboló), amelyek menteni tudtak volna, viszont a BISMARCK magányos hajó volt már, amikor elsüllyesztették.
Még egy fontos dolog: vitorlás kategóriában vezettek az angolok. Viszont a fémkorszakban a német csatahajók már az első világháború előtt felülmúlták a velük egyidőben épült brit egységeket- kivéve a sebességet.
Csak éppen sok lúd disznót győz. Lásd BISMARCK.
Ede 427415 2007. július 18. 23:01
Válasz erre
SImi!

Valahol még meg lehet tekinteni A Tone cirkálódat? Enélkül nem akakrok meghalni!!!
Bár bevallom nekem ez a No2, a No1 Pék György Warspite-ja, de ezzel talán nem sértettelek meg.
Ede 427414 2007. július 18. 22:53
Válasz erre
t13-02
t13-02

ChevyG!

Ördögöd van! Pont ezt a képet akartam felnyomni ma este! Egyébként az egyik oka anak, hogy elkezdtem makettezni, a méretkülöbségk érzékeltetése. Érdekes párosítások:
Arizona-Yamato
Enterprise-Essex
Messer 109-Helcat, hogy kitekintsek a topic keretei közül.
Szerintem neked inkább ez a kis cónak most az aktuális, amit a galériába nyomtam.
ChevyG 427413 2007. július 18. 17:41
Válasz erre
Értettem Kapitány!

Köszönöm a gyors választ!

Üdv!
Simi 427412 2007. július 18. 16:42
Válasz erre
Tone2w
Tone2w

Ja és egy kis "referencia". Szóval valami ilyesmire kéne festened.
Simi 427411 2007. július 18. 16:25
Válasz erre
ChevyG!
Tehát amint már azt korábban leírtam a hajótest oldala és a felépítmények "IJN gray" szürke, a fedélzet "IJN linoleum" világos rozsdásbarna, a vízvonal alatti rész pedig vöröses barna szín (inkább a vörös a domináns). A Yamato színeit nyugodtan veheted alapul. A maszkolást Tamiya maszkolószalaggal oldottam meg.
ChevyG 427410 2007. július 18. 14:50
Válasz erre
SImi!

Maszkolást mivel végezted? (a hajótestre vagyok kifejejzetten kiváncsi)
Építek 1 700as Matsut. Nem ismerem a IJN szabvány szineit, de ha a YAMATO alapján festem, az korrekt (a Matsu-nak)?

Üdv!
ChevyG 427409 2007. július 18. 14:46
Válasz erre
collection-01
collection-01

hogy ne süljön be a topik:

Jól szemlélteti ez a kép, hogy mekkora 1 hordozó 1 Iowa-osztályú csatahajóhoz képest.

mindkettő 350es (és persze TAMIYA)
hellodebil 427404 2007. július 15. 22:42
Válasz erre
Én nem értem, miért kell helyenként lekezelő hangemben irni? Egyikőnk sem objektiv, lehet rá törekedni, de senkinek nem fog sikerülni.
A másik. A Scharnhorst és a Gneisenau egy "szabályos" tengeri ütközetben süllyesztette el az angol hajókat, nem valószinű, hogy tudhatták, mely egységek tartózkodnak a közelben, hiszen a kötelékek találkozása is véletlen volt. Nm hinném, hogy megengedhették maguknak azt a luxust, hogy ott dekkoljon órákig a két csatacirkáló.
A Bismarck elsüllyesztése "kivégzésnek volt tekinthető". Az angolok is jól tudták, hogy nem sok esélye van a német csatahajónak. Amikor a hajó elsüllyedt, hatalmas angol flotta tartózkodott a közelben - igaz több hátráltató tényező is jelen volt, pl: üzemanyaghiány - de azért elég egyértelmű volt, hogy nem kell tartaniuk német hajó felbukkanásától. Abba ne kössön bele senki lehetőleg, hogy az én történelmi ismereteim milynek a témában, mert kb 5x elolvastam a könyvet alaposan és rengeteg forrást olvastam/láttam. Mint már említettem véleményem szerint német tengeralattjáró vagy repülő nem támadt volna a Bismarck legénységének mentésén dolgozó hajóra. Bár esély volt rá, nem tűnik valószinűnek, mégha volt a körzetben német tengeralattjáró. Nem elfogultság, de elég egyértelmű, hogy szándékosan hagyták ott a német túlélőket.
A Hood esetét meg aztán tényleg badarság ide felhozni, hiszen amikro az felrobbant és elsüllyedt a tengerészeket magával vitte a hullámsirba, hárman élték túl a katasztrófát. 2 A Bismarck éles harci helyzetben volt, nyomában két cirkálóval és a továbbra is tüzelő POW-vel. Vagy az lett volna a dolga hogy békésen kezdjen el kutatni a percek alatt a tengerről eltűnő hajó tengerészei után :DD
Végezetól, nem a németeket védem, hanem a tengerészeket, akik ily módon lelték halálukat. A Hood tengerészeinek sorsa ugyanolyan borzasztó volt, mint a németeké, azzal az ÓRIÁSI KÜLÖNBSÉGGEl, hogy a németek még jó ideig értetlenül nézték a távolodó brit hajót és mi játszódhatott le a fejükben, miközben 700an ott lebegtek halálra itélve a jeges óceánban.
Sorry a hosszú üziért!
ChevyG 427402 2007. július 15. 21:30
Válasz erre
Srácok! használjátok a válasz gombot, mert már azt se tudom ki kivel van!:)
TGábor 427400 2007. július 15. 18:14
Válasz erre
Buenos Aires , mint város nem volt katonai célpon az ARA general Belgranoval ellentétben. A hadműveleti zóna kinyílvánításának a lényege nem az argentínokra vonatkozott, hanem a semleges hajókra és repülőkre, hogy azok ne kerülhesenek veszélybe az összecsapások során. Április 23-án a brit kormány svájci közvetítéssel átadott egy jegyzéket az argentínoknak, amely akár az argentín honi területek támadását is kilátásba helyezte, ha az argentínok megsértik a 200 tmf-s zárt övezetet, illetve megtámadják abrit flottaegységeit. (természetesen ezérdekes kívánság egy velem hadban álló féltől, de az argentinik nem csodálkoztak)
Április 28-án a britekcsapásmérőereje elérte a szigetek körzetét. Ekkor az argentinioknak előszőr és utoljára reális esályük volt, hogy egy csapással tárgyalóasztalhoz kényszerítsék a briteket. Ezért nagyszabású hadműveletbe kezdtek. Három irányból átkaroló támadást indítottak. A britek elég idegesek lettek, mivel a három támadó csoportból csak kettőt sikerült felfedezniük, afő erőket a 25 de Mayot nem, csak május 1-2 virradó éjjel. Május 2án a brit hordozó minden technikai nehézsége ellenére indítási távolságba került (120 tmf), de nem tudta indítani a gépeit, mert szokatlan módon szélcsend volt (a hajó katapultja skóciában volt nagyjavításon, és ezért hagyományos módon akarták a Skyhawkokat indítani egyetlen bombával, minimális tüzeleűanyaggal).Mivel a támadás lehetetlenné vált az argentínok felfüggeszttették a támadásukat és új kiinduló állásokba felé hajóztak, ahonnan kedvező feltételek esetén ismét megkisérelhetik a támadást. május elsején amellett, hogy abritek lég éstengeri támadást intéztek a szigeteken lévő argentin katonai célpontok ellen az argentinok is próbálkoztak légicsapásokkal (svájci jegyzék).
Az ARA General Belgranot és kiséretét még április 30-án fedezte fel a HMS Conqueror és május 1-é köelítette meg, amikor a zárt zóna felé tartott, illetve átlépte annak határát. Az argentin kötelék május 2-án reggel fordult vissza. A brit parancsnok legfelsőbb jóvágyással kapta meg a tűzparancsot egyenesen a politikai vezetéstől szintén reggel (tehát nagyjából egyidőben az argentin támadás elhalasztásával) A HMS Conqueror két órás manőverezés után helyi idő szerint 15.57-kor indította el három torpedóját.
A fentiek tükrében továbbra sem értem miért galád cselekedett elsüllyeszteni egy ellenséges egységet nem zetközi vizeken.

A másik felvetésedre, a britek elindítottak két Vulcant argentín területek támadására, de menet közben amerikai nyomásra lefujták a támadást. És még ottvolt a homályba vesző állítolagos SAS akció is messze délen...

Természetesen igazad van egyik gaztet nem menti a másikat, de nem emlékszem hogy ennek ellenkezőjét írtam volna.

Bocs a hosszú hozzászólásért!

TG
Kalóz 427399 2007. július 15. 17:25
Válasz erre
Nekem Freirtől is a tengeralattjárós könyve, így könynű volt öszehasonlítani. KR könyvei az utóbbi időben mintha némi lehiggadást tükröznének, ami nem megy a minőség rovására, sőt!
Sok sikert a Hajnalhoz!
Kalóz
ChevyG 427398 2007. július 15. 17:16
Válasz erre
Én sose szidtam. Tény h erőssen jobbkézzel ollózik, de olvashatóak a munkái. Sajnos kevés a nem idegen nyelvű írás a témában, ezért nem irdemes hanyagolni. (pláne, h még olcsó is!) Ez nagyából Raider-könyvekre is igaz.- leszámítva, hogy KR elég tárgyilagos.
Ezt úgy írom, h van Lord-tól és Kennedy-től is irásom, tehát van viszonyitási alapom.

(addig beszéltünk róla, míg csak leütöttem a vateráról az az Aurórát:D)

Szép napot!
vrauko 427397 2007. július 15. 17:12
Válasz erre
Kalóz,
Az 1ik legnagyobb méretű hajó, amit 400-as makettként átalvettek a Hellertől, az Arhangelszk nehézczirkáló, ami eredeilg brit volt, és még ő felsége hajójaként Royal Sovereignnek hítták. Anno a piaczon bukkantam rája, nem volt olcsó, 50 Ft-ot kértek érte, de kifizettem. Mostan mégis örülök, hogy kiadtam érte azt a sok pízt...:)
Kalóz 427396 2007. július 15. 17:00
Válasz erre
Bár divat fikázni Földi Pál és Géczi Zoltán könyveit, az az igazság, hogy általában elég jó forrásirodalmat használnak, és abból ollóznak. Néha oldalakon keresztül. Szóval, ami a könyveikben van, az rendszerint nem a saját kútfejükből pattant ki, kivéve talán FP időnkjént elég erős "jobboldaliságát"
Kalóz
ChevyG 427395 2007. július 15. 16:57
Válasz erre
nem baj, azért próbálok hozzád felnőni, és minél több földit olvassni

C
Kalóz 427394 2007. július 15. 16:49
Válasz erre
valóban elég sok 1-400-as makettet átvettek a Hellertől (Lenin, Potemkin, Auróra). Ezt akkor én sem tudtam, csak később derült ki. Viszont amit lehetett megvettem, mert elég olcsón adták. Mai fejemmel bespájzoltam volna legalánbb 10-10 db-ot. ma nem kéne félretegyek makerttre, elég lenne 1-1et felajánlani csereként. (az NDK-s maketteket egyesek tízezrekért árulják, és meglepő(?) módon el is tudják adni. kint 1 rubelért vesztegették, ami 13 Ft volt).
Egyébként voltak saját amkettjeik is, eléggé változó minőségben, és szintén bagó áron.
Kalóz
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.