<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ChevyG | Adatlap | 427541 | 2007. szeptember 6. 23:32 | ||
Simi | Adatlap | 427540 | 2007. szeptember 6. 22:51 | ||
Köszönöm! Egész pofás ez a Hood. Remélem, az enyém is megüti majd ezt a szintet... Bár lennének apróbb kifogásaim (én ilyen "hülye kritizálós" vagyok), de nem teszem, mert az én Hood-om még nem készült el - és így nincs rá semmi jogalapom. Mindenesetre kicsit hiányolom az igazán közeli fotókat... mert így mindig szegény Csaba barátom mondása jut eszembe: "messziről jól néz ki, közelről meg nem kell nézni..." | |||||
ChevyG | Adatlap | 427539 | 2007. szeptember 6. 20:11 | ||
ChevyG | Adatlap | 427538 | 2007. szeptember 6. 20:11 | ||
ChevyG | Adatlap | 427537 | 2007. szeptember 6. 20:06 | ||
Jim művei mindig is tetszettek (de az ocánjárosba már említettem:D) | |||||
heart68 | Adatlap | 427536 | 2007. szeptember 6. 15:59 | ||
hellodebil | Adatlap | 427535 | 2007. szeptember 6. 14:20 | ||
Chevy! Mivel neked is megvan ez a makett, kis segítség ahoz, hogy mi a cél :) : www.modelshipgallery.com/gallery/bb/sms/konig-350-jb/konig-index.html Szemetgyönyörködtető a makett. | |||||
Simi | Adatlap | 427534 | 2007. augusztus 31. 14:08 | ||
Igen, mind a ketten nyughatatlan természetű emberek voltak (mindig voltak újabb és újabb ötleteik), és az életüket a magyar tengerhajózásra tették fel. Túl sokat tudtak és ez lett a vége... | |||||
Kalóz | Adatlap | 427533 | 2007. augusztus 31. 13:37 | ||
erre gondoltm az előbb. HAjós körökben elég nagy port vert fel atragédia, pontosabban annak megmagyarázhatatlan részletei. De a hivatalosság hamar teljes csöndbe burkolta az ügyet. (Nem gondoltak arra, hogy ezzel a nem zörög a haraszt... szindrómát erősítik) Kalóz | |||||
Kalóz | Adatlap | 427532 | 2007. augusztus 31. 13:33 | ||
És sajnos azóta már Szimon Miklós is az égi vizeken hajózik. Talán pont a Hungariát vezényli... | |||||
Simi | Adatlap | 427531 | 2007. augusztus 30. 22:12 | ||
Igen, igazad van. De - szerintem - a második egy nemlétező hajó, mint az én Montana-m. Ugyanis a "Hajóportrék - Magyar tengeri hajók 1945-2000" c. nagyszerű könyvben NEM szerepel más ilyen nevű hajó. (Megjegyzem, hogy volt egy korábbi "Budapest" is, az 1934-ben vízrebocsátott első Duna-tengerjáró; legnagyobb hossza csak 56.5 m volt és nem is hasonlít arra a modellre.) | |||||
hellodebil | Adatlap | 427530 | 2007. augusztus 30. 21:55 | ||
Simi | Adatlap | 427529 | 2007. augusztus 30. 16:52 | ||
"AZ m/s Budapest (hívójele HAAQ) és testvérhajója, az egy évvel később épült 'Hugaria' voltak a magyar tengerhajózás eéső, valóban hosszújáratú egységei a második világháborút követően... Épült: G. Dimitrov Hajógyár, Várna, Bulgária Vízrebocsátás: 1967. Hordképesség: 6225 DWT Legnagyobb hossz: 114.25 m Legnagyobb szélesség: 15 m Legnagyobb merülés: 7.56 m Sebesség: 13.5 csomó Főgépteljesítmény: 3250 LE Személyzet létszáma: 31 fő ...1988-ban a hajót (és a Hungaria-t)egy-egy dollárért (!!!) egy off-shore cégnek adták át és attól vették bérbe... amely két év elteltével (testvérhajójával együtt)1.055.292 dollárért eladta. A hajót a londoni székhelyű INCOM vásárolta meg ócskavasként... Utolsó útjai veszélyesre sikerültek: rakétákat szállított a Perzsa-öbölbe. A hajó utolsó kapitánya: Szimon Miklós hosszújáratú tengerészkapitány." (Horváth - Katona - Szimon: Hajóportrék) | |||||
hellodebil | Adatlap | 427528 | 2007. augusztus 30. 16:20 | ||
Egy szónak is száz a vége... neten nézegettem képeket, és a legnagyobb hajóink már rozsdásodnak bontásra várva. De ami érdekes, az általam feltett képeken szereplő Budapestről nem találtam semmit! A nála kissebb Budapest nevű teherhajóról igen (ennek a hajóosztálynak több tagja is van) Nos, ki mit tud erről... Kalóz? | |||||
Simi | Adatlap | 427527 | 2007. augusztus 30. 14:19 | ||
Igen, ugyanazon a hajón (valami Blue akármi volt a neve), mivel jó barátok voltak és azt gondolták, hogy egy jó buli lesz hazahozni ezt a yachtot... | |||||
ChevyG | Adatlap | 427526 | 2007. augusztus 30. 13:51 | ||
hmmm, jól értem, hogy ugyanazon a hajón haltak meg? | |||||
Simi | Adatlap | 427525 | 2007. augusztus 30. 13:48 | ||
Sajnos ennek a témának a két szakavatott értője már sírban pihen: Szimon Miklós hosszújáratú tengerészkapitány és Katona Miklós író (Egy yahtot hoztak haza németből és Passau-nál megállva szén-monoxid mérgezésben haltak meg a fedélzeten 2005. februárjában.) Ők még az illetékes hivatalokat is megjárták, hogy legyen újra magyar tengerhajózás. Komoly anyagokkal is bizonyították, hogy megéri. A biztatáson kívül nem kaptak mást. A hajók eladásával kapcsolatban pedig ők is korrupcióról beszéltek, mert abszolut ésszerűtlen volt a hajók gyors és mélyen ár alatti eladása. Néha fel is merül bennem: lehet, hogy ezért kellett meghalniuk??? | |||||
Kalóz | Adatlap | 427524 | 2007. augusztus 30. 07:57 | ||
Természetesen nem lehet figfyíelmen kívül hagyni a pénz szerepét, de kishazánkban a gyűlöletét sem! :((( | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 427523 | 2007. augusztus 29. 22:47 | ||
Tévedés, a motiváció nem a gyülölet, hanem az imádat volt, a pénz imádata, konkrétan dollár cimletü zsebpénzről volt szó /mert azért nehogy bárki is azt képzelje, hogy a bagóért elsinkófált hajók profitjából a szerződések aláiróinak nem jutott egy árva picula se,hiszen már a Kabaré óta tudható, hogy a világot is a pénz forgatja/. | |||||
Bendeguz | Adatlap | 427521 | 2007. augusztus 29. 22:19 | ||
Nem messze tőlünk lakik egy nyugdíjas Mahartos első tiszt, anno ő is a tengerhajózásnál volt, mesélte, hogy Braziliától asszem indiáig bejárta a földet... régi"szép" idők | |||||
ChevyG | Adatlap | 427520 | 2007. augusztus 29. 21:33 | ||
emléxem, egy közeli falu "bucsúján" kaptam egy "Vörösmarty"-nevű, szállító hajót! -tehát volt igazság alapja... | |||||
ChevyG | Adatlap | 427519 | 2007. augusztus 29. 21:32 | ||
ha nincs fény akkor megjöttem! de persze ez legyen a legnagyobb bajom, csak már lássam!:) | |||||
Kalóz | Adatlap | 427517 | 2007. augusztus 29. 19:24 | ||
Az üveg nem lenne baj, ha megfelelően körbe tudod járni, akkor ki lehet kerülni a tükröződést. Csak ne használj vakut! Rumcájsz! Persze, hogy eladták, hiszen nagyrészt szovjet gyártmányúak voltak, (ha nem mind), és anno a szovjet cuccoktól meg kellett! szabadulni. Lásd légierő és a hadsereg általában). Hogy a világ egyik legnagyobb hajótervező országa a Szovjetunió volt(tudom, mert náluk tanultam a szakmát), amit a nyugat, benne az Usa is elismert, nem számított. a gyűlölet mindennél erősebb) Kalóz | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 427516 | 2007. augusztus 29. 16:46 | ||
Volt több is /pl.Ady, Vörösmarty,Petőfi,Csokonai,Radnóti/, ezek nagy ,10000 tonna feletti, óceáni hajók voltak, magyar tulajdonban, magyar személyzettel hajóztak. A rendszerváltozás körüli zavaros privatizáció során mindet eladták /nekünk állitólag nem érte meg üzemeltetni ezeket - persze annak igen, aki hétfőn megvette olcsón, más- nap tovább is adta tizenkétszeres áron, meg persze annak is megérte, aki megvette és tovább hajózott vele, de persze leginkább annak volt jó üzlet, aki eladta a MAHART-tulajdonú hajókat bagóért. | |||||
Bill | Adatlap | 427515 | 2007. augusztus 29. 15:56 | ||
Ekkora teherhajónk is volt? Mikor? Hol? | |||||
hellodebil | Adatlap | 427514 | 2007. augusztus 29. 15:47 | ||
1:100as a mérete, úgy érzem, hogy eléggé "méltánytalan" körülmények közt van ez a makett kiállítva, hiszen kevés magyar csatahajók egyike (OMM tekintetében). Sajnos a fényviszonyok miatt jobb képeket nem tudtam készíteni. Ezért kell élőben megtekinteni! :) És pár kép még ízelitőül. Bár nem csatahajó, de a magyar tengeri hajózás történetének egyik legdicsőbb fejezete, a Budapest - ha minden igaz a valaha épült (egyik)legnagyobb tengerjáró hajónk? - is nagyon letaglózott. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427513 | 2007. augusztus 29. 13:07 | ||
csodaszép! méret(aránya)? kár h búra alatt van (fképezésmijatt) | |||||
hellodebil | Adatlap | 427512 | 2007. augusztus 28. 14:02 | ||
hellodebil | Adatlap | 427507 | 2007. augusztus 28. 13:37 | ||
"Összefoghatunk", azonban szeretném, ha a topic irányvonala a csatahajók - és nem más hajók - maradnának. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427504 | 2007. augusztus 28. 13:24 | ||
Tény, hogy a topik címe "Csatahajók", de MI hajósok, kevesen vagyunk, ezért javaslom, hogy fogjunk össze! C | |||||
hellodebil | Adatlap | 427503 | 2007. augusztus 28. 13:08 | ||
Bill! Senkit nem zavartál az információkkal! Sőt! Örülünk mindenféle infónak. | |||||
Bill | Adatlap | 427502 | 2007. augusztus 28. 12:41 | ||
Mindíg nyitott vagyok az új információkra, különösen ha hajókról van szó, ezért szívesen fogadok minden infót a HMS Queen Mary és társairól. Mint írtam, az ő történetükben sajnos nem vagyok annyira otthon... "Holmi" óceánjárókat csak azért említettem, mert felvetődtek a Queen Mary és Queen Elizabeth nevek és mivel kis hazánkban sajnos az emberek 95%-a nem tud semmit a nagy óceánjárók történetéről (pedig legalább annyira érdekes és mozgalmas mint a csatahajóké) ezért gondoltam megosztok az érdeklődőkkel néhány információt. Azért itt, mert itt vetődött fel... Elnézést, ha valakit esetleg zavartam a kommentjeimmel. Üdv! Bill | |||||
EDE | Adatlap | 427501 | 2007. augusztus 28. 10:29 | ||
Jütlandról ajánlom Ronald H Spector Háború a tengereken, és John Keagan A tengeri hadviselés története című műveit. Mindkét úr sok egyéb csata mellett részletesen tárgyalja a legnagyobb csatahajó ütközetet. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427500 | 2007. augusztus 28. 09:12 | ||
jajjj, mikor adja már valaki ki, ami nem gyanta és emberi áron van (tudom esélytelen, de a remény halmeg...) | |||||
hellodebil | Adatlap | 427499 | 2007. augusztus 28. 00:07 | ||
HMS Queen Mary - csatacirkáló - melyet a német csatacirkálók süllyesztettek el... azért vigyázzunk mire mit mondunk! Érdemes Jütlandnak utánnolvasni, mert "Nekünk Csatahajósoknak" a legfontosabb ütközet, akárhogy is nézzük. A topicba ne keveredjenek bele "holmi" óceánjárók... Voltam vasárnap a Közlekedési Múzeumban - rengeteg képet készítettem a (hatalmas -másfél méteres) S.M.S. Viribus Unitis csatahajóról - melyet remélem nem kell bemutatnom nektek - majd felrakom ide a topicba... ha voltak rajta hibák is, lenyűgöző makett. Bármelyikőnk csodálná órákig - ahogy én is tettem. Érdemes, már csak ezért is ellátogatni oda!!! | |||||
ChevyG | Adatlap | 427498 | 2007. augusztus 27. 21:54 | ||
hohó! érdemes lesz figyelnem a HT-t! | |||||
Incton | Adatlap | 427497 | 2007. augusztus 27. 21:45 | ||
Sziasztok! Jó hír következik... A KÖNIG osztályról kész kézirat vár megjelenésre a Haditechnikánál. 2007 dec, de inkább 2008 április lesz a megjelenés időpontja. | |||||
Bill | Adatlap | 427496 | 2007. augusztus 27. 21:41 | ||
Köszi a helyesbítést, azt nem tudtam, hogy a HMS QE végigszolgálta a II. vh-t is. Lebontották, vagy mi történt vele? Ha jól tudom Queen Elizabeth nevet még repülőgép hordozó is kapott, szóval teljes a káosz.:) Ja és decemberben lesz az első útja a legújabb Cunard óceánjárónak (pontosabban ez már inkább kirándulóhajó, "cruise ship") a Queen Victoria-nak, szóval óvatosan a királynőkkel.:))) Bill | |||||
Simi | Adatlap | 427495 | 2007. augusztus 27. 21:27 | ||
Hát hiába, a britek tényleg nagyon szerették a királynőiket... sok hajó kapta a neveiket... ilyen is meg olyan is... csak ne keverjük őket, mert szerintem annak még a névadók sem örülnének. A HMS Queen Elizabeth az I.VH-t és a II.VH-t is derekasan végigszolgáló-harcoló CSATAHAJÓ volt... | |||||
Bill | Adatlap | 427494 | 2007. augusztus 27. 20:05 | ||
Bizony, bizony, a Queen Mary és társa, a Queen Elizabeth igazi (Cunard) óceánjárók voltak, melyeket a második vh. alatt csapatszállítóként használtak. Koruk legnagyobb hajói voltak, a Queen Mary jelenleg Long Beach-en hotelként működik, a Queen Elizabeth sajnos átalakítás közben felgyulladt és elsüllyedt Hong Kongban. A Revellnek van egy máig kapható Queen Mary makettje (a képen a bal oldalt), a Queen Elizabeth-et pedig az Airfix dobta piacra valamikor a 70-es évek eljén. Sajnos manapság szinte beszerezhetetlen... (nekem azért van 1 tartalékban:)) Azt hiszem EDE a HMS Queen Mary-re gondolt, mely egy I. vh-s csatacirkáló volt és a Jütlandi csatában süllyedt el 1916-ban ha jól tudom. A HMS Queen Elizabeth is első vh-s cirkáló volt de arról sajna hiányosak az információim. Bill | |||||
ChevyG | Adatlap | 427493 | 2007. augusztus 27. 19:54 | ||
Lucky! Skype: gergögabor81 ha tudsz valami fájlmegosztási-feltökltési lehetőséget, ahol 20-30mb felett is lehet feltötleni akkor nekiélj! | |||||
ChevyG | Adatlap | 427492 | 2007. augusztus 27. 19:51 | ||
Megzavarta a Kollégát a sok királyné:) | |||||
Kalóz | Adatlap | 427491 | 2007. augusztus 27. 19:22 | ||
A Queen-ek mintha nem egészen hadihajók lettek volna. Igaz, némelyiküket használták kórházhajónak, vagy felfegyverezett segédcirkálónak, de akkor is! ... igazából utasszállítók voltak. És az sem egy rossz hajóosztály :) | |||||
EDE | Adatlap | 427490 | 2007. augusztus 27. 12:48 | ||
Azért értékes ez a makett, mert az I. vh-s csatahajók, csatacirkálók eléggé méltatlanul kiesnek a gyártók kegyeiből. A "Jütlandi szörnyek" közül kiadhatnák pl. a Deflinger osztályt, vagy a Seydlitzet de a brit Queen Elisabetek,et vagy a csődőött mondott Qeen Mary és társait is éredekes lenne megépíteni. Egyébként a kérdésemben nem erre a hajóosztályra gondoltam, de most már mindegy. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427489 | 2007. augusztus 26. 01:31 | ||
Jaja, ICM adta ki a König-osztályt. Sztem csodálatosan szép hajók, az első világháború "érzését" e monstrumok testesítik meg leginkább a szememben. Egy masszív hajótesten 5 óriási ágyútorony, két kémény és némi felépítmény... :) Ezek voltak az igazi csatahajók, a világuralom eldüntői! És mégromantikusabb a sorsuk, ahogy Scapa Flowban a saját legénységük süllyesztette el valamennyit... Magáról a makettről: nem kis fába vágja a fejszéjét, aki elkezdi valamelyiket. Gyönyörű kidolgozás mellett a műanyag elég lágy - óvatosan csiszolandó - ill. az illesztéseket is megfelelően kell kialakítanunk. Nagyon megnehezíti a makett építését a "tagoltsága", mely számomra sok esetben túlzó. Elfelejthetjük a Tamiya nyújtotta kényelmet... És ahol be lehet őket szerezni (én vaterán olcsóbban szereztem be őket, de sztem ez az ár sem túlzó): www.jatek-makett.hu/index.php | |||||
lucky | Adatlap | 427488 | 2007. augusztus 25. 20:07 | ||
EDE | Adatlap | 427487 | 2007. augusztus 25. 15:32 | ||
Hellodebil! 1:350-ben kiadta ki ezt a hajóosztályt? | |||||
lucky | Adatlap | 427486 | 2007. augusztus 25. 14:56 | ||
Eddig volt egy könig meg egy könig1-3 zip. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427485 | 2007. augusztus 25. 05:39 | ||
a send2u is feladta, a méret miatt:S majd kitalálok valamit, amiko megjöttünk. skype? | |||||
lucky | Adatlap | 427484 | 2007. augusztus 24. 20:57 | ||
Az első megjött. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nagyon kiváncsi lennék a véleményedre. Hát kinek a véleményére adunk, ha nem a Tiedre?!:) Itt szó sincs, hogy "fikázzük" (1)más munkáit, de abból még senki se tanult, hogy: "jaj de szép és jó"!
Szóval várjuk a véleményt!
üdv!