/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
ChevyG 427541 2007. szeptember 6. 23:32
Válasz erre
Simi!

Nagyon kiváncsi lennék a véleményedre. Hát kinek a véleményére adunk, ha nem a Tiedre?!:) Itt szó sincs, hogy "fikázzük" (1)más munkáit, de abból még senki se tanult, hogy: "jaj de szép és jó"!

Szóval várjuk a véleményt!

üdv!
Simi 427540 2007. szeptember 6. 22:51
Válasz erre
Köszönöm!
Egész pofás ez a Hood. Remélem, az enyém is megüti majd ezt a szintet...
Bár lennének apróbb kifogásaim (én ilyen "hülye kritizálós" vagyok), de nem teszem, mert az én Hood-om még nem készült el - és így nincs rá semmi jogalapom. Mindenesetre kicsit hiányolom az igazán közeli fotókat... mert így mindig szegény Csaba barátom mondása jut eszembe: "messziről jól néz ki, közelről meg nem kell nézni..."
ChevyG 427539 2007. szeptember 6. 20:11
Válasz erre
ChevyG 427538 2007. szeptember 6. 20:11
Válasz erre
ChevyG 427537 2007. szeptember 6. 20:06
Válasz erre
Jim művei mindig is tetszettek (de az ocánjárosba már említettem:D)
heart68 427536 2007. szeptember 6. 15:59
Válasz erre
002 - 01_15_01_uss_alabama
002 - 01_15_01_uss_alabama
047 - abh
047 - abh
069 - acd
069 - acd
170 - aga
170 - aga
171 - agb
171 - agb
199 - ahd
199 - ahd
216 - ahu
216 - ahu
120 - aec
120 - aec
412 - apo
412 - apo
025 - tirpitz
025 - tirpitz
026 - tirpitz3
026 - tirpitz3
003 - admiral_hipper_ww2c_new
003 - admiral_hipper_ww2c_new
013 - bismark
013 - bismark
018 - grafspee2
018 - grafspee2

Sziasztok! tessék Csatahajó:)

Üdv minden vizenjárónak.
hellodebil 427535 2007. szeptember 6. 14:20
Válasz erre
Chevy!
Mivel neked is megvan ez a makett, kis segítség ahoz, hogy mi a cél :) :
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/sms/konig-350-jb/konig-index.html
Szemetgyönyörködtető a makett.
Simi 427534 2007. augusztus 31. 14:08
Válasz erre
Igen, mind a ketten nyughatatlan természetű emberek voltak (mindig voltak újabb és újabb ötleteik), és az életüket a magyar tengerhajózásra tették fel. Túl sokat tudtak és ez lett a vége...
Kalóz 427533 2007. augusztus 31. 13:37
Válasz erre
erre gondoltm az előbb. HAjós körökben elég nagy port vert fel atragédia, pontosabban annak megmagyarázhatatlan részletei. De a hivatalosság hamar teljes csöndbe burkolta az ügyet.
(Nem gondoltak arra, hogy ezzel a nem zörög a haraszt... szindrómát erősítik)
Kalóz
Kalóz 427532 2007. augusztus 31. 13:33
Válasz erre
És sajnos azóta már Szimon Miklós is az égi vizeken hajózik. Talán pont a Hungariát vezényli...
Simi 427531 2007. augusztus 30. 22:12
Válasz erre
Igen, igazad van. De - szerintem - a második egy nemlétező hajó, mint az én Montana-m. Ugyanis a "Hajóportrék - Magyar tengeri hajók 1945-2000" c. nagyszerű könyvben NEM szerepel más ilyen nevű hajó. (Megjegyzem, hogy volt egy korábbi "Budapest" is, az 1934-ben vízrebocsátott első Duna-tengerjáró; legnagyobb hossza csak 56.5 m volt és nem is hasonlít arra a modellre.)
hellodebil 427530 2007. augusztus 30. 21:55
Válasz erre
Budapest
Budapest
Budapest - 001
Budapest - 001

Simi!
Te az első képen szereplő Budapestről beszélsz. Amely a másodikon látható (a galériában is) nem találtam anyagot.
Simi 427529 2007. augusztus 30. 16:52
Válasz erre
"AZ m/s Budapest (hívójele HAAQ) és testvérhajója, az egy évvel később épült 'Hugaria' voltak a magyar tengerhajózás eéső, valóban hosszújáratú egységei a második világháborút követően...
Épült: G. Dimitrov Hajógyár, Várna, Bulgária
Vízrebocsátás: 1967.
Hordképesség: 6225 DWT
Legnagyobb hossz: 114.25 m
Legnagyobb szélesség: 15 m
Legnagyobb merülés: 7.56 m
Sebesség: 13.5 csomó
Főgépteljesítmény: 3250 LE
Személyzet létszáma: 31 fő

...1988-ban a hajót (és a Hungaria-t)egy-egy dollárért (!!!) egy off-shore cégnek adták át és attól vették bérbe... amely két év elteltével (testvérhajójával együtt)1.055.292 dollárért eladta. A hajót a londoni székhelyű INCOM vásárolta meg ócskavasként... Utolsó útjai veszélyesre sikerültek: rakétákat szállított a Perzsa-öbölbe. A hajó utolsó kapitánya: Szimon Miklós hosszújáratú tengerészkapitány."
(Horváth - Katona - Szimon: Hajóportrék)
hellodebil 427528 2007. augusztus 30. 16:20
Válasz erre
Egy szónak is száz a vége... neten nézegettem képeket, és a legnagyobb hajóink már rozsdásodnak bontásra várva. De ami érdekes, az általam feltett képeken szereplő Budapestről nem találtam semmit! A nála kissebb Budapest nevű teherhajóról igen (ennek a hajóosztálynak több tagja is van) Nos, ki mit tud erről... Kalóz?
Simi 427527 2007. augusztus 30. 14:19
Válasz erre
Igen, ugyanazon a hajón (valami Blue akármi volt a neve), mivel jó barátok voltak és azt gondolták, hogy egy jó buli lesz hazahozni ezt a yachtot...
ChevyG 427526 2007. augusztus 30. 13:51
Válasz erre
hmmm, jól értem, hogy ugyanazon a hajón haltak meg?
Simi 427525 2007. augusztus 30. 13:48
Válasz erre
Sajnos ennek a témának a két szakavatott értője már sírban pihen: Szimon Miklós hosszújáratú tengerészkapitány és Katona Miklós író (Egy yahtot hoztak haza németből és Passau-nál megállva szén-monoxid mérgezésben haltak meg a fedélzeten 2005. februárjában.) Ők még az illetékes hivatalokat is megjárták, hogy legyen újra magyar tengerhajózás. Komoly anyagokkal is bizonyították, hogy megéri. A biztatáson kívül nem kaptak mást. A hajók eladásával kapcsolatban pedig ők is korrupcióról beszéltek, mert abszolut ésszerűtlen volt a hajók gyors és mélyen ár alatti eladása. Néha fel is merül bennem: lehet, hogy ezért kellett meghalniuk???
Kalóz 427524 2007. augusztus 30. 07:57
Válasz erre
Természetesen nem lehet figfyíelmen kívül hagyni a pénz szerepét, de kishazánkban a gyűlöletét sem! :(((
Rumcájsz 427523 2007. augusztus 29. 22:47
Válasz erre
Tévedés, a motiváció nem a gyülölet, hanem az imádat volt, a pénz imádata, konkrétan
dollár cimletü zsebpénzről volt szó /mert azért nehogy bárki is azt képzelje, hogy a bagóért elsinkófált hajók profitjából a szerződések aláiróinak nem jutott egy árva picula se,hiszen már a Kabaré óta tudható, hogy a világot is a pénz forgatja/.
Bendeguz 427521 2007. augusztus 29. 22:19
Válasz erre
Nem messze tőlünk lakik egy nyugdíjas Mahartos első tiszt, anno ő is a tengerhajózásnál volt, mesélte, hogy Braziliától asszem indiáig bejárta a földet... régi"szép" idők
ChevyG 427520 2007. augusztus 29. 21:33
Válasz erre
emléxem, egy közeli falu "bucsúján" kaptam egy "Vörösmarty"-nevű, szállító hajót! -tehát volt igazság alapja...
ChevyG 427519 2007. augusztus 29. 21:32
Válasz erre
ha nincs fény akkor megjöttem! de persze ez legyen a legnagyobb bajom, csak már lássam!:)
Kalóz 427517 2007. augusztus 29. 19:24
Válasz erre
Az üveg nem lenne baj, ha megfelelően körbe tudod járni, akkor ki lehet kerülni a tükröződést. Csak ne használj vakut!

Rumcájsz!
Persze, hogy eladták, hiszen nagyrészt szovjet gyártmányúak voltak, (ha nem mind), és anno a szovjet cuccoktól meg kellett! szabadulni. Lásd légierő és a hadsereg általában). Hogy a világ egyik legnagyobb hajótervező országa a Szovjetunió volt(tudom, mert náluk tanultam a szakmát), amit a nyugat, benne az Usa is elismert, nem számított. a gyűlölet mindennél erősebb)
Kalóz
Rumcájsz 427516 2007. augusztus 29. 16:46
Válasz erre
Volt több is /pl.Ady, Vörösmarty,Petőfi,Csokonai,Radnóti/, ezek nagy ,10000 tonna feletti, óceáni hajók voltak, magyar tulajdonban, magyar személyzettel hajóztak. A rendszerváltozás körüli zavaros privatizáció során mindet eladták /nekünk állitólag nem érte meg üzemeltetni ezeket - persze annak igen, aki hétfőn megvette olcsón, más-
nap tovább is adta tizenkétszeres áron, meg persze annak is megérte, aki megvette és tovább hajózott vele, de persze leginkább annak volt jó üzlet, aki eladta a MAHART-tulajdonú hajókat bagóért.
Bill 427515 2007. augusztus 29. 15:56
Válasz erre
Ekkora teherhajónk is volt? Mikor? Hol?
hellodebil 427514 2007. augusztus 29. 15:47
Válasz erre
VU - 025
VU - 025
Budapest - 001
Budapest - 001
Budapest - 002
Budapest - 002
Budapest - 004
Budapest - 004
Budapest - 006
Budapest - 006

1:100as a mérete, úgy érzem, hogy eléggé "méltánytalan" körülmények közt van ez a makett kiállítva, hiszen kevés magyar csatahajók egyike (OMM tekintetében). Sajnos a fényviszonyok miatt jobb képeket nem tudtam készíteni. Ezért kell élőben megtekinteni! :)
És pár kép még ízelitőül. Bár nem csatahajó, de a magyar tengeri hajózás történetének egyik legdicsőbb fejezete, a Budapest - ha minden igaz a valaha épült (egyik)legnagyobb tengerjáró hajónk? - is nagyon letaglózott.
ChevyG 427513 2007. augusztus 29. 13:07
Válasz erre
csodaszép!
méret(aránya)?

kár h búra alatt van (fképezésmijatt)
hellodebil 427512 2007. augusztus 28. 14:02
Válasz erre
VU - 001
VU - 001
VU - 002
VU - 002
VU - 003
VU - 003
VU - 004
VU - 004
VU - 005
VU - 005
VU - 006
VU - 006
VU - 007
VU - 007
VU - 009
VU - 009
VU - 011
VU - 011
VU - 012
VU - 012
VU - 013
VU - 013
VU - 014
VU - 014
VU - 017
VU - 017
VU - 019
VU - 019
VU - 020
VU - 020
VU - 021
VU - 021
VU - 022
VU - 022
VU - 023
VU - 023
VU - 024
VU - 024

S.M.S. Viribus Unitis
hellodebil 427507 2007. augusztus 28. 13:37
Válasz erre
"Összefoghatunk", azonban szeretném, ha a topic irányvonala a csatahajók - és nem más hajók - maradnának.
ChevyG 427504 2007. augusztus 28. 13:24
Válasz erre
Tény, hogy a topik címe "Csatahajók", de MI hajósok, kevesen vagyunk, ezért javaslom, hogy fogjunk össze!

C
hellodebil 427503 2007. augusztus 28. 13:08
Válasz erre
Bill!
Senkit nem zavartál az információkkal! Sőt! Örülünk mindenféle infónak.
Bill 427502 2007. augusztus 28. 12:41
Válasz erre
Mindíg nyitott vagyok az új információkra, különösen ha hajókról van szó, ezért szívesen fogadok minden infót a HMS Queen Mary és társairól. Mint írtam, az ő történetükben sajnos nem vagyok annyira otthon...

"Holmi" óceánjárókat csak azért említettem, mert felvetődtek a Queen Mary és Queen Elizabeth nevek és mivel kis hazánkban sajnos az emberek 95%-a nem tud semmit a nagy óceánjárók történetéről (pedig legalább annyira érdekes és mozgalmas mint a csatahajóké) ezért gondoltam megosztok az érdeklődőkkel néhány információt. Azért itt, mert itt vetődött fel... Elnézést, ha valakit esetleg zavartam a kommentjeimmel.

Üdv!
Bill
EDE 427501 2007. augusztus 28. 10:29
Válasz erre
Jütlandról ajánlom Ronald H Spector Háború a tengereken, és John Keagan A tengeri hadviselés története című műveit. Mindkét úr sok egyéb csata mellett részletesen tárgyalja a legnagyobb csatahajó ütközetet.
ChevyG 427500 2007. augusztus 28. 09:12
Válasz erre
jajjj, mikor adja már valaki ki, ami nem gyanta és emberi áron van (tudom esélytelen, de a remény halmeg...)
hellodebil 427499 2007. augusztus 28. 00:07
Válasz erre
VU - 001
VU - 001

HMS Queen Mary - csatacirkáló - melyet a német csatacirkálók süllyesztettek el... azért vigyázzunk mire mit mondunk! Érdemes Jütlandnak utánnolvasni, mert "Nekünk Csatahajósoknak" a legfontosabb ütközet, akárhogy is nézzük. A topicba ne keveredjenek bele "holmi" óceánjárók...
Voltam vasárnap a Közlekedési Múzeumban - rengeteg képet készítettem a (hatalmas -másfél méteres) S.M.S. Viribus Unitis csatahajóról - melyet remélem nem kell bemutatnom nektek - majd felrakom ide a topicba... ha voltak rajta hibák is, lenyűgöző makett. Bármelyikőnk csodálná órákig - ahogy én is tettem. Érdemes, már csak ezért is ellátogatni oda!!!
ChevyG 427498 2007. augusztus 27. 21:54
Válasz erre
hohó! érdemes lesz figyelnem a HT-t!
Incton 427497 2007. augusztus 27. 21:45
Válasz erre
Sziasztok!
Jó hír következik...
A KÖNIG osztályról kész kézirat vár megjelenésre a Haditechnikánál.
2007 dec, de inkább 2008 április lesz a megjelenés időpontja.
Bill 427496 2007. augusztus 27. 21:41
Válasz erre
Köszi a helyesbítést, azt nem tudtam, hogy a HMS QE végigszolgálta a II. vh-t is. Lebontották, vagy mi történt vele?

Ha jól tudom Queen Elizabeth nevet még repülőgép hordozó is kapott, szóval teljes a káosz.:)
Ja és decemberben lesz az első útja a legújabb Cunard óceánjárónak (pontosabban ez már inkább kirándulóhajó, "cruise ship") a Queen Victoria-nak, szóval óvatosan a királynőkkel.:)))

Bill
Simi 427495 2007. augusztus 27. 21:27
Válasz erre
Hát hiába, a britek tényleg nagyon szerették a királynőiket... sok hajó kapta a neveiket... ilyen is meg olyan is... csak ne keverjük őket, mert szerintem annak még a névadók sem örülnének. A HMS Queen Elizabeth az I.VH-t és a II.VH-t is derekasan végigszolgáló-harcoló CSATAHAJÓ volt...
Bill 427494 2007. augusztus 27. 20:05
Válasz erre
Queen Mary és Queen Elizabeth
Queen Mary és Queen Elizabeth

Bizony, bizony, a Queen Mary és társa, a Queen Elizabeth igazi (Cunard) óceánjárók voltak, melyeket a második vh. alatt csapatszállítóként használtak. Koruk legnagyobb hajói voltak, a Queen Mary jelenleg Long Beach-en hotelként működik, a Queen Elizabeth sajnos átalakítás közben felgyulladt és elsüllyedt Hong Kongban.

A Revellnek van egy máig kapható Queen Mary makettje (a képen a bal oldalt), a Queen Elizabeth-et pedig az Airfix dobta piacra valamikor a 70-es évek eljén. Sajnos manapság szinte beszerezhetetlen... (nekem azért van 1 tartalékban:))

Azt hiszem EDE a HMS Queen Mary-re gondolt, mely egy I. vh-s csatacirkáló volt és a Jütlandi csatában süllyedt el 1916-ban ha jól tudom. A HMS Queen Elizabeth is első vh-s cirkáló volt de arról sajna hiányosak az információim.

Bill
ChevyG 427493 2007. augusztus 27. 19:54
Válasz erre
Lucky!

Skype: gergögabor81

ha tudsz valami fájlmegosztási-feltökltési lehetőséget, ahol 20-30mb felett is lehet feltötleni akkor nekiélj!
ChevyG 427492 2007. augusztus 27. 19:51
Válasz erre
Megzavarta a Kollégát a sok királyné:)
Kalóz 427491 2007. augusztus 27. 19:22
Válasz erre
A Queen-ek mintha nem egészen hadihajók lettek volna. Igaz, némelyiküket használták kórházhajónak, vagy felfegyverezett segédcirkálónak, de akkor is! ... igazából utasszállítók voltak. És az sem egy rossz hajóosztály :)
EDE 427490 2007. augusztus 27. 12:48
Válasz erre
Azért értékes ez a makett, mert az I. vh-s csatahajók, csatacirkálók eléggé méltatlanul kiesnek a gyártók kegyeiből. A "Jütlandi szörnyek" közül kiadhatnák
pl. a Deflinger osztályt, vagy a Seydlitzet de a brit Queen Elisabetek,et vagy a csődőött mondott Qeen Mary és társait is éredekes lenne megépíteni.
Egyébként a kérdésemben nem erre a hajóosztályra gondoltam, de most már mindegy.
hellodebil 427489 2007. augusztus 26. 01:31
Válasz erre
Jaja, ICM adta ki a König-osztályt. Sztem csodálatosan szép hajók, az első világháború "érzését" e monstrumok testesítik meg leginkább a szememben. Egy masszív hajótesten 5 óriási ágyútorony, két kémény és némi felépítmény... :) Ezek voltak az igazi csatahajók, a világuralom eldüntői! És mégromantikusabb a sorsuk, ahogy Scapa Flowban a saját legénységük süllyesztette el valamennyit...
Magáról a makettről: nem kis fába vágja a fejszéjét, aki elkezdi valamelyiket. Gyönyörű kidolgozás mellett a műanyag elég lágy - óvatosan csiszolandó - ill. az illesztéseket is megfelelően kell kialakítanunk. Nagyon megnehezíti a makett építését a "tagoltsága", mely számomra sok esetben túlzó. Elfelejthetjük a Tamiya nyújtotta kényelmet...
És ahol be lehet őket szerezni (én vaterán olcsóbban szereztem be őket, de sztem ez az ár sem túlzó):
www.jatek-makett.hu/index.php
lucky 427488 2007. augusztus 25. 20:07
Válasz erre
EDE 427487 2007. augusztus 25. 15:32
Válasz erre
Hellodebil!
1:350-ben kiadta ki ezt a hajóosztályt?
lucky 427486 2007. augusztus 25. 14:56
Válasz erre
Eddig volt egy könig meg egy könig1-3 zip.
ChevyG 427485 2007. augusztus 25. 05:39
Válasz erre
a send2u is feladta, a méret miatt:S

majd kitalálok valamit, amiko megjöttünk.

skype?
lucky 427484 2007. augusztus 24. 20:57
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.