/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
ChevyG 427561 2007. szeptember 10. 18:58
Válasz erre
én a vizvonalnál lévő fekete csík vastagságát furcsáltam. sztem meglepő!
hellodebil 427560 2007. szeptember 10. 18:20
Válasz erre
A Akagi/Pennsylvania témához - a hajótest már a munkálatok alatti állapotban látható. Nyilvánvaló h ez a fehéres kopás vmiféle alapozó festékréteg lehet. A végleges festés még csak ezután jött. Ha kicsit szemügyre vesszük a képet, látható h a fekete "csík" még szabálytalan az alsó rozsdavörös fedőréteg határán.
Simi 427559 2007. szeptember 10. 16:03
Válasz erre
Na ez egy tipikus Eduard maratás. Az egyik fő jellegzetessége az egész felépítmény-oldalakat betakaró maratott lemez, ami bár könnyű megoldást kínál, de belejavítani sajnos már nem nagyon lehet (ha mégis valamit hiányolna róla az ember, pl az admirálisi és a kapitányi lakosztály közt húzódó kapaszkodósort). Külön érdekes volt számomra az admirálisi lakosztály fölötti korláton a "HOOD" felirat, ami - tudomásom szerint - a békeidőkben egy kivilágítható dísze volt a hajónak. Ami nagyon tetszett, hogy ők elkészítették a kitben rendkívül pocsék csörlők maratott verzióit. Az ötös skálán egy négyest szerintem megérdemel.
Simi 427558 2007. szeptember 10. 15:52
Válasz erre
EDE!
Nem vettem egyáltalán zokon, amit írtál, igazad volt. Bár én végülis dícsértem a lent említett makettet, csak a kritikám végén, nem az elején. Máskor majd fordítva teszem... Az viszont nagyon tud bosszantani, hogy van egy szép makett és csak viszonylag távoli fotók vannak róla. Ilyenkor mindig felmerül bennem, hogy "miért"? Talán van mit leplezni, takargatni? Sajnos több esetben bebizonyosodott, hogy igen, azért... Persze lehet, hogy itt csak az összbenyomás kedvéért fotózták így, nem tudom. Végülis egy móvári versenyen biztos, hogy jó helyezést érne el.
Vízvonal alatti rész festése: A Pennsylvania-ról készült fotón jól látszik, hogy a test már újra van festve, csak az orr rész van vissza (egy függőleges vonal mentén van a határ). Szerintem az orr részen látható fehér foltok már a rozsdás részek lejavításai a végső festés előtt.
EDE 427557 2007. szeptember 10. 11:52
Válasz erre
akagi
akagi
Pennsylvania
Pennsylvania

Téma: vízvonal alatt.
Egyszer régen felvetettük egy Akagi makett elemzése során, milyen lehet a vízvonal alatti rész "kopása". Talán Heart68 barátunk egy lépéssel közelebb enged minket a titokhoz.
EDE 427556 2007. szeptember 10. 11:27
Válasz erre
SImi!
A "Kritikusok" című hozzászólásomban egyáltalán nem leszólni akakrtalak. Mindjájan tisztában vagyunk a szaktudásoddal, és kiváncsiak vagyunk a véleményedre. ChevyG ezért noszogatott, hogy véleményezd azt a Hoodot. Csak gondoltam, ha ezt az egy két szabályt betartva írod a véleményedet, az érzékenyebb lelkületű emberek is szívesebben fogadják a észrevételeidet, és ahogy Pisti írta, nem fognak elijedni. Egyébként nem csak Neked szántam, mindenkinek.
Ez a Nagato pedig gyönyörű!!
Ja! A fotomaratásokat illetően teljesen igazad van. Beszereztem lelkesen az Eduard fotomaratását az 1:700 Tamiya Enterprise-hoz. A rajzok alapján tökéletesen passzol a maketthez. Aztán nézegettem a fotókat, tanulmányozgattam az adatokat, és rá kellett jönnöm, hogy ez a szép makett a hajó három korszakát egyesíti. A parancsnoki torony, a galérián lévő légvédelmi fegyverzet elrendezése, és a repülőgépek típusai mind külön érának felelnek meg. Ehhez a hibához a fotomaratás tökéletesen asszisztál.
Most még azzal is bajban vagyok, melyik korszakot válasszam. Szerencsére/sajnos időhiányban a döntés halasztható.
Alex 427555 2007. szeptember 10. 11:26
Válasz erre
1b
1b
2b
2b
6b
6b
8b
8b
13b
13b
15b
15b
20b
20b
21b
21b

Eduard tuning Hood.
Simi 427554 2007. szeptember 9. 22:05
Válasz erre
Újabb képek a Hasegawa 1/350-es Nagato-járól!www.dragonmodelsusa.com/dmlusa/prodd.asp
A képek alapján úgy tűnik, hogy ez a legkidolgozottabb kit 350-ben. Egyszerűen gyönyörű! A szellőzők, csörlők és más kütyük mind-mind szépek. Egész jó lett a sínrendszer is, a repcsik, és nem üres a felépítmények oldala sem. Nekem külön tetszik, hogy még a hajótest lemezosztásait is elkészítették. Biztosan ezen is lesz feljavítanivaló, de jóval kesvesebb, mint egy átlag Tamiya maketten - igaz azok közül némelyik (pl a Yamato) már 30 éves kit...
hellodebil 427553 2007. szeptember 9. 12:50
Válasz erre
Mindannyian "ismerjük" egymást, Simi hozzászólásia építő jellegüek - objektivan fogalmaz. Mások, mint pl: Chevy (vagy jómagam) inkább az érzelmeink alapján fogalmazunk meg egy-egy hozzászólást. Simi kritikái nem egyoldalúak. Ő tömören fogalmazva irja le nekünk, hogy mire szánhatott volna még időt a makettépítő társunk. Ettől függetlenül mindannyian tudjuk - látjuk - h pl a Hood kítűnő munka. Legtöbbünknek ezek szinte hibátlan makettek - ám az igazán hozzáértők egyből kiszúrják a hiányosságokat. Ettől még ugyanolyan szép az adott makett, csak mondjuk nem tizes, hanem 9-es a skálán :D - pont mint a csajok...
Személyszerint nagyon sokat tanultam a fórumban - bár az én általam összeeszkábált hajók közel sem ütik meg ezt a szintet, régen nem is sejtettem, h pl egy fotómaratott korlát az én hajómon is ott lesz (igaz messze a tökéletes kivitelezéstől) de az ismerőseimnek mind nagyon tetszett az végeredmény. (messziről jól néz ki, közelről meg nem kell nézni) Ezúton is ezer köszönet Siminek!
lucky 427552 2007. szeptember 9. 09:07
Válasz erre
A saját cuccokhoz:
Sokan nem látják az alapformákat.Azokat, amikből ki lehet indulni.Így tényleg nem tűnik egyszerűnek a dolog, pedig tényleg nem bonyolult, legfeljebb időigényes.De ez nem lehet szempont a minőségi munkánál.( jó munkához idő kell):)
Simi 427551 2007. szeptember 8. 23:42
Válasz erre
És még egy adalék: sokan - szembesülve az adott kit hiányosságaival - azt hiszik, hogy a maratást arra találták ki, hogy azzal tökéletessé lehessen tenni a makettet... Hát ez sajnos így nem igaz! Bár van, aki törekszik erre (ld Lion Roar), de olyan kiegészítőt, ami mindent orvosolt volna, én még nem láttam. A maratások (vagy más kiegészítők) csak a továbblépést segítik elő. Ezt már némelyik maratás tervezője is így gondolja, amikor leírja, hogy készíts egy ilyen és ilyen alkatrészt és arra ragaszd rá az ő maratott alkatrészét. A legtöbb saját alkatrész nem nagy szám: húzott szál, vagy drót és ezek kombinációi. Szóval annyira nem kell megijedni tőle...
ChevyG 427550 2007. szeptember 8. 23:31
Válasz erre
Hi!
nos valóban én kértem meg Simit, hogy véleményezze a hajót. Ha valaki most olvassa előszőr Simi írását -és vajmi keveset ért a hajókhoz- akkor jogosan gondolhatná hogy ez a Hood nem egy szépen sikerült vitrintöltelék. Tény h személy szerint nem ismerem Simit, de már több mint egy éve olvasom írásait, és tudom, hogy nem "fikázta" a hajót. egyszerüen objektívan vélemlényt alkotott. Ismerve alkotásait, azt hiszem adhatunk a szavára. nem érzetem sértőnek a kritikát, max éles, egyoldalról közelítette meg.

C
ChevyG 427549 2007. szeptember 8. 23:21
Válasz erre
ChevyG 427548 2007. szeptember 8. 23:20
Válasz erre
jogos, szeretek kritizálni és nem fog megártani, ha ezt jól is teszem!
üdv!
Simi 427547 2007. szeptember 8. 23:20
Válasz erre
Bocs, én nem akartam lehúzni ezt a hajót... igazából nem is volt szándékom kritikát megfogalmazni róla (ld 2622-es hozzászólásom), de ChevyG "rávett" (ld 2623-as), hogy írjak róla egy rövid véleményt. Csak ennyi történt részemről. Remélem, ezzel nem vettem el senkinek se a kedvét hajók építésétől.
Két dolgot szerettem volna megjegyezni: 1. Ez egy jól sikerült hajó (a legjobb Trumpy Hood, amit eddig a neten láttam) 2. Nem baj, ha saját alkatrészekkel is ki merjük egészíteni az általunk épített kitet.
M.Pisti 427546 2007. szeptember 8. 22:55
Válasz erre
Simi! Barátom!
Nem állt szándékomba szakmai vitába keveredni veled, és nem is fogok!(hogy is tehetném) Pont a lényeg fölött siklottál el, amit az első mondatban írtam. Ebben az országban talán ha van 4-5 olyan ember aki ilyen szintű munkát tud kiadni a kezéből. De ha Te még ezt a szintet is "lehúzod" -ahogy Ede is próbálta fogalmazni-, akkor ezzel még magasabbra teszed a mércét a kezdő és haladó csatahajósoknak. Mert megijednek. És még jobban fogják szégyelni saját tudásukat. Ez már most is látszik. Szinte nem is látni készülő vagy már elkészült hajókat ezen a fórumon. A versenyekről nem is beszélve. Rajtad kivül, mint ha itt(a fórumon) mindenki csak elméleti szakember lenne. Éppen ezért ven nagy súlya, hogy miről mit mondasz. De lehet hogy csak én értettelek fére.
Simi 427545 2007. szeptember 8. 21:25
Válasz erre
Nincs harag, miért is lenne?
De nekem továbbra is az a véleményem, hogy ebben a makettben az eredeti kitet nagyon profi módon hozták össze a fotomaratással (valószínűleg WEM), DE én ezen felül több pluszt nem igen látok... Vagy te meg tudsz nevezni olyan alkatrészt, ami szerinted saját készítés-kiegészítés?
M.Pisti 427544 2007. szeptember 8. 19:14
Válasz erre
Simi és a Kritikusok!
Szerintem ebből a kritikától még nem lesz ChevyG és a többiek jobb vagy okosabb makettezők. Azzal egyet értek hogy egy pár dolod hiányzik róla ( nem mint ha jól ismerném a Hoodot), de ami rajta van az viszont nagyon renben van. Látszodik, hogy nagyon kidolgozott minden részletet és rengeteg saját feljavítást épített pluszban rá. És azért van két közelebbi kép is ami sok mindent elárul a minőségről.Néhány képen azért látszodik az árbócokon lévő kötélzet. Nagyon abba sem tudnék bele kötni. Mint ha minden kötél a helyén lenne. Szóval szerintem ( még ha egyedül is leszek a véleményemmel) ez a makett nem csak messziről néz ki jól! Simi! Remélem nincs harag. Csak más a véleményem.
EDE 427543 2007. szeptember 7. 10:01
Válasz erre
Kritikusok!

Bocsánat, hogy közbe szólok, gondoltam a kritika megformálásáról írok egy picit, amit a szakmámban nálam okosabb emberektől tanultam. Aki ezeket betartja elkerülheti, hogy goromba fráternek, vagy cinikusnak, vagy éppen ellenkezőleg képmutatónak, "őszintétlennek tartsák". Ezek fontosak az emberi kapcsolatokban.
A kritikának meg vannak a szabályai. Először mindig a pozitív észrevételeinket közöljük. Nem hízelegni kell, hanem őszinén keresni kell valami jót és azt elmondani. Eztán lehet sorolni a hibákat, amennyit csak akarunk, de azért a stílus itt is fontos!
Így pozitív hozzáállásunkkal már az elején megnyerjük magunknak a hallgatóságunkat, ezek után negatív észrevételeinket jobban elfogadja, tanácsnak veszi. Ha mindjárt "fikázunk" az elején egy távolodó, elvető attitűdöt alakíthatunk ki, aminek az eredménye az lesz, hogy nem fogadja annyira el, vagy egyáltalán észrevételeinket, tanácsainkat, pedig pont ez lenne a célunk.
Simi 427542 2007. szeptember 6. 23:57
Válasz erre
Hát ha annyira akarod... Pl az orrfedélzet nagyon "puritán", sok apróság hiányzik róla, leginkább a láncok lefogatására használt eszközök. A szellőzőházakból is hiány mutatkozik az előfedélzeten az A lövegtorony mögött a 3. fotón (az az érzésem van, hogy csak azt tette fel, amit a kithez adtak - az pedig kb csak a fele az egész hajót tekinteve...). A degaussing-kábel sem reális: a hajó első részén kettős kábel volt, míg a hátsó részen ez egy vezetékbe olvad össze; itt pedig elől, hátul csak egyet látunk a hajó oldalán... sokkal több mindent nem is tudnék írni, mert minden olyan távoli pl nincs egy kép se, ahol látszana rendesen a hajó kötélzete. A munka óriási pozitívuma, hogy a kit szörnyű illeszkedési problémáit nagyon szépen eltüntette. A festése is szép, a vízről nem is beszélve. Összességében: messziről tényleg jól néz ki...
ChevyG 427541 2007. szeptember 6. 23:32
Válasz erre
Simi!

Nagyon kiváncsi lennék a véleményedre. Hát kinek a véleményére adunk, ha nem a Tiedre?!:) Itt szó sincs, hogy "fikázzük" (1)más munkáit, de abból még senki se tanult, hogy: "jaj de szép és jó"!

Szóval várjuk a véleményt!

üdv!
Simi 427540 2007. szeptember 6. 22:51
Válasz erre
Köszönöm!
Egész pofás ez a Hood. Remélem, az enyém is megüti majd ezt a szintet...
Bár lennének apróbb kifogásaim (én ilyen "hülye kritizálós" vagyok), de nem teszem, mert az én Hood-om még nem készült el - és így nincs rá semmi jogalapom. Mindenesetre kicsit hiányolom az igazán közeli fotókat... mert így mindig szegény Csaba barátom mondása jut eszembe: "messziről jól néz ki, közelről meg nem kell nézni..."
ChevyG 427539 2007. szeptember 6. 20:11
Válasz erre
ChevyG 427538 2007. szeptember 6. 20:11
Válasz erre
ChevyG 427537 2007. szeptember 6. 20:06
Válasz erre
Jim művei mindig is tetszettek (de az ocánjárosba már említettem:D)
heart68 427536 2007. szeptember 6. 15:59
Válasz erre
002 - 01_15_01_uss_alabama
002 -...
047 - abh
047 - abh
069 - acd
069 - acd
170 - aga
170 - aga
171 - agb
171 - agb
199 - ahd
199 - ahd
216 - ahu
216 - ahu
120 - aec
120 - aec
412 - apo
412 - apo
025 - tirpitz
025 - tirpitz
026 - tirpitz3
026 - tirpitz3
003 - admiral_hipper_ww2c_new
003 -...
013 - bismark
013 - bismark
018 - grafspee2
018 - grafspee2

Sziasztok! tessék Csatahajó:)

Üdv minden vizenjárónak.
hellodebil 427535 2007. szeptember 6. 14:20
Válasz erre
Chevy!
Mivel neked is megvan ez a makett, kis segítség ahoz, hogy mi a cél :) :
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/sms/konig-350-jb/konig-index.html
Szemetgyönyörködtető a makett.
Simi 427534 2007. augusztus 31. 14:08
Válasz erre
Igen, mind a ketten nyughatatlan természetű emberek voltak (mindig voltak újabb és újabb ötleteik), és az életüket a magyar tengerhajózásra tették fel. Túl sokat tudtak és ez lett a vége...
Kalóz 427533 2007. augusztus 31. 13:37
Válasz erre
erre gondoltm az előbb. HAjós körökben elég nagy port vert fel atragédia, pontosabban annak megmagyarázhatatlan részletei. De a hivatalosság hamar teljes csöndbe burkolta az ügyet.
(Nem gondoltak arra, hogy ezzel a nem zörög a haraszt... szindrómát erősítik)
Kalóz
Kalóz 427532 2007. augusztus 31. 13:33
Válasz erre
És sajnos azóta már Szimon Miklós is az égi vizeken hajózik. Talán pont a Hungariát vezényli...
Simi 427531 2007. augusztus 30. 22:12
Válasz erre
Igen, igazad van. De - szerintem - a második egy nemlétező hajó, mint az én Montana-m. Ugyanis a "Hajóportrék - Magyar tengeri hajók 1945-2000" c. nagyszerű könyvben NEM szerepel más ilyen nevű hajó. (Megjegyzem, hogy volt egy korábbi "Budapest" is, az 1934-ben vízrebocsátott első Duna-tengerjáró; legnagyobb hossza csak 56.5 m volt és nem is hasonlít arra a modellre.)
hellodebil 427530 2007. augusztus 30. 21:55
Válasz erre
Budapest
Budapest
Budapest - 001
Budapest - 001

Simi!
Te az első képen szereplő Budapestről beszélsz. Amely a másodikon látható (a galériában is) nem találtam anyagot.
Simi 427529 2007. augusztus 30. 16:52
Válasz erre
"AZ m/s Budapest (hívójele HAAQ) és testvérhajója, az egy évvel később épült 'Hugaria' voltak a magyar tengerhajózás eéső, valóban hosszújáratú egységei a második világháborút követően...
Épült: G. Dimitrov Hajógyár, Várna, Bulgária
Vízrebocsátás: 1967.
Hordképesség: 6225 DWT
Legnagyobb hossz: 114.25 m
Legnagyobb szélesség: 15 m
Legnagyobb merülés: 7.56 m
Sebesség: 13.5 csomó
Főgépteljesítmény: 3250 LE
Személyzet létszáma: 31 fő

...1988-ban a hajót (és a Hungaria-t)egy-egy dollárért (!!!) egy off-shore cégnek adták át és attól vették bérbe... amely két év elteltével (testvérhajójával együtt)1.055.292 dollárért eladta. A hajót a londoni székhelyű INCOM vásárolta meg ócskavasként... Utolsó útjai veszélyesre sikerültek: rakétákat szállított a Perzsa-öbölbe. A hajó utolsó kapitánya: Szimon Miklós hosszújáratú tengerészkapitány."
(Horváth - Katona - Szimon: Hajóportrék)
hellodebil 427528 2007. augusztus 30. 16:20
Válasz erre
Egy szónak is száz a vége... neten nézegettem képeket, és a legnagyobb hajóink már rozsdásodnak bontásra várva. De ami érdekes, az általam feltett képeken szereplő Budapestről nem találtam semmit! A nála kissebb Budapest nevű teherhajóról igen (ennek a hajóosztálynak több tagja is van) Nos, ki mit tud erről... Kalóz?
Simi 427527 2007. augusztus 30. 14:19
Válasz erre
Igen, ugyanazon a hajón (valami Blue akármi volt a neve), mivel jó barátok voltak és azt gondolták, hogy egy jó buli lesz hazahozni ezt a yachtot...
ChevyG 427526 2007. augusztus 30. 13:51
Válasz erre
hmmm, jól értem, hogy ugyanazon a hajón haltak meg?
Simi 427525 2007. augusztus 30. 13:48
Válasz erre
Sajnos ennek a témának a két szakavatott értője már sírban pihen: Szimon Miklós hosszújáratú tengerészkapitány és Katona Miklós író (Egy yahtot hoztak haza németből és Passau-nál megállva szén-monoxid mérgezésben haltak meg a fedélzeten 2005. februárjában.) Ők még az illetékes hivatalokat is megjárták, hogy legyen újra magyar tengerhajózás. Komoly anyagokkal is bizonyították, hogy megéri. A biztatáson kívül nem kaptak mást. A hajók eladásával kapcsolatban pedig ők is korrupcióról beszéltek, mert abszolut ésszerűtlen volt a hajók gyors és mélyen ár alatti eladása. Néha fel is merül bennem: lehet, hogy ezért kellett meghalniuk???
Kalóz 427524 2007. augusztus 30. 07:57
Válasz erre
Természetesen nem lehet figfyíelmen kívül hagyni a pénz szerepét, de kishazánkban a gyűlöletét sem! :(((
Rumcájsz 427523 2007. augusztus 29. 22:47
Válasz erre
Tévedés, a motiváció nem a gyülölet, hanem az imádat volt, a pénz imádata, konkrétan
dollár cimletü zsebpénzről volt szó /mert azért nehogy bárki is azt képzelje, hogy a bagóért elsinkófált hajók profitjából a szerződések aláiróinak nem jutott egy árva picula se,hiszen már a Kabaré óta tudható, hogy a világot is a pénz forgatja/.
Bendeguz 427521 2007. augusztus 29. 22:19
Válasz erre
Nem messze tőlünk lakik egy nyugdíjas Mahartos első tiszt, anno ő is a tengerhajózásnál volt, mesélte, hogy Braziliától asszem indiáig bejárta a földet... régi"szép" idők
ChevyG 427520 2007. augusztus 29. 21:33
Válasz erre
emléxem, egy közeli falu "bucsúján" kaptam egy "Vörösmarty"-nevű, szállító hajót! -tehát volt igazság alapja...
ChevyG 427519 2007. augusztus 29. 21:32
Válasz erre
ha nincs fény akkor megjöttem! de persze ez legyen a legnagyobb bajom, csak már lássam!:)
Kalóz 427517 2007. augusztus 29. 19:24
Válasz erre
Az üveg nem lenne baj, ha megfelelően körbe tudod járni, akkor ki lehet kerülni a tükröződést. Csak ne használj vakut!

Rumcájsz!
Persze, hogy eladták, hiszen nagyrészt szovjet gyártmányúak voltak, (ha nem mind), és anno a szovjet cuccoktól meg kellett! szabadulni. Lásd légierő és a hadsereg általában). Hogy a világ egyik legnagyobb hajótervező országa a Szovjetunió volt(tudom, mert náluk tanultam a szakmát), amit a nyugat, benne az Usa is elismert, nem számított. a gyűlölet mindennél erősebb)
Kalóz
Rumcájsz 427516 2007. augusztus 29. 16:46
Válasz erre
Volt több is /pl.Ady, Vörösmarty,Petőfi,Csokonai,Radnóti/, ezek nagy ,10000 tonna feletti, óceáni hajók voltak, magyar tulajdonban, magyar személyzettel hajóztak. A rendszerváltozás körüli zavaros privatizáció során mindet eladták /nekünk állitólag nem érte meg üzemeltetni ezeket - persze annak igen, aki hétfőn megvette olcsón, más-
nap tovább is adta tizenkétszeres áron, meg persze annak is megérte, aki megvette és tovább hajózott vele, de persze leginkább annak volt jó üzlet, aki eladta a MAHART-tulajdonú hajókat bagóért.
Bill 427515 2007. augusztus 29. 15:56
Válasz erre
Ekkora teherhajónk is volt? Mikor? Hol?
hellodebil 427514 2007. augusztus 29. 15:47
Válasz erre
VU - 025
VU - 025
Budapest - 001
Budapest - 001
Budapest - 002
Budapest - 002
Budapest - 004
Budapest - 004
Budapest - 006
Budapest - 006

1:100as a mérete, úgy érzem, hogy eléggé "méltánytalan" körülmények közt van ez a makett kiállítva, hiszen kevés magyar csatahajók egyike (OMM tekintetében). Sajnos a fényviszonyok miatt jobb képeket nem tudtam készíteni. Ezért kell élőben megtekinteni! :)
És pár kép még ízelitőül. Bár nem csatahajó, de a magyar tengeri hajózás történetének egyik legdicsőbb fejezete, a Budapest - ha minden igaz a valaha épült (egyik)legnagyobb tengerjáró hajónk? - is nagyon letaglózott.
ChevyG 427513 2007. augusztus 29. 13:07
Válasz erre
csodaszép!
méret(aránya)?

kár h búra alatt van (fképezésmijatt)
hellodebil 427512 2007. augusztus 28. 14:02
Válasz erre
VU - 001
VU - 001
VU - 002
VU - 002
VU - 003
VU - 003
VU - 004
VU - 004
VU - 005
VU - 005
VU - 006
VU - 006
VU - 007
VU - 007
VU - 009
VU - 009
VU - 011
VU - 011
VU - 012
VU - 012
VU - 013
VU - 013
VU - 014
VU - 014
VU - 017
VU - 017
VU - 019
VU - 019
VU - 020
VU - 020
VU - 021
VU - 021
VU - 022
VU - 022
VU - 023
VU - 023
VU - 024
VU - 024

S.M.S. Viribus Unitis
hellodebil 427507 2007. augusztus 28. 13:37
Válasz erre
"Összefoghatunk", azonban szeretném, ha a topic irányvonala a csatahajók - és nem más hajók - maradnának.
ChevyG 427504 2007. augusztus 28. 13:24
Válasz erre
Tény, hogy a topik címe "Csatahajók", de MI hajósok, kevesen vagyunk, ezért javaslom, hogy fogjunk össze!

C
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.