/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
hellodebil 427747 2007. október 12. 11:32
Válasz erre
Körös monitor test 1894
Körös monitor test 1894

CSak érdekességképp:
-ni mit találtam ma! :) - réges rég fogant meg a Csonykaréti-Benczúr könyv olvasásakor, hogy építenem kell egy monitort, a válasz a Körösre esett.
Bár sok makettem van elfekvőben és a Musashi is rengeteg problémával küzd, mégis fel-fel merül bennem, hogy belefogok ebbe a munkába.
Az említett könyvben nagyon jó vázlatok és tervrajzok vannak ezekről a hajókról, a képeken látható kb 75 cm-es 'fahajótest' szolgálna az alapjául a makettnak. Ennél tovább sajnos nem jutottam (csak szép álmok), de ez a hajótest nagyon pontos mása az 'eredetinek' - tehát az első lépést rég megtettem.
Ugyanakkor nagyon sok tapasztalat és információ hiánya merül fel, mivel semmi elkézpelésem arról, miképp szokták az ilyen hajókat megépíteni.
A kérdés a következő: valaki épített már igy hajót?
EDE 427746 2007. október 12. 10:55
Válasz erre
Tisztelt Zsűritag úr!

Ha látsz holnap délután egy vöröshajú, kopaszodó ürgét egy hirtelenszőke poronttyal, az én leszek.
A mail-eket nem tudom levadászni, valami bejelentkezés kell hozzá, de én csak a csevegőbe látok regisztrációt. Ha neked sikerül levadászni az enyénmet(ha már védik, én se akarom ide kiírni), és dobsz egy telszámot, rádcsörgök, ha kint vagyok, és ha éppen ráérsz, "koccolhatunk".
Kalóz 427745 2007. október 11. 16:52
Válasz erre
Hali!
Vigyázzatok, mert nem mindegyik sztirol alkalmas rá! Amelyiken kis buborékok keletkeznek melegítés közben, az csak szakad, nem húzható. Általában a fényes, kemény öntőkeretek jók.
Kalóz
Simi 427744 2007. október 11. 14:23
Válasz erre
hellodebil!
Igazából nekem se mutatta meg senki a húzottszál-készítést. Kell hozzá egy öntőkeretdarab és egy gyertya. A gyertya lángja fölé kb 10 cm-el az öntőkeret darabot odatartod és elkezded forgatni a tengelye körül. Amikor meglágyult a hőtől, akkor elkezded jobbra és ballra lassan húzni az öntőkeretdarabot. A két fél közti rész az un. húzottszál. Minél gyorsabban húzod, annál vékonyabb lesz, minél lassabban, annál vastagabb. Próbáld ki!
hellodebil 427743 2007. október 11. 13:37
Válasz erre
Köszönöm a tanácsokat!
Musashi: sajnos még nem volt szerencsém húzottszál használatához, azt hiszem ezt egy versenyen tudnám megkérdezni-megtekinteni egy tapasztaltabb társamtól! Nem hangzik rosszul, ugyanakkor sajnálom a tapasztalatot a Musashin megszerezni! Talán majd egyszer (nem hajt a tatár).
KGV: még nem vettem tüzetesebben szemügyre a dolgokat - minden bizonnyal a hajótest keskeny - ugyanis a fedélzet ilyesfajta farigcsálása kész öngyilkosság lenne. Mint emlitettem óriási eltérés van az összes elemnél, majd fél centivel keskenyebb, ezért feszül annyira benne a fedélzet, ahogy beillesztem, kipattan a hejéről.
EDE 427742 2007. október 11. 13:28
Válasz erre
Hellodebil!
A KGV-nél szerintem a szélességet az eredeti mérethez igazítsd! Döntsd el, melyik a jó, a fedélzet, vagy a hajótest! Ha a fedélzet túl széles, azt kell óvatosan legyalulni. Ha jó a fedélzet, lehet, hogy a test megfeszítésével be tudod azt pattintani.
Én a Prince of Walesnél ilyesmire nem emlékszem, de azt már több, mint 7 éve raktam össze.
Ami csúnyára sikerült, az a fedélzet közepén lévő betoldás beillesztése, amivel azt oldották meg, hoy a két hajót egy fedélzettel lehessen gyártai.
Ja látttad a 2812 hozzádszólásomat a festékszórókról?
Simi 427741 2007. október 11. 12:57
Válasz erre
hellodebil!
Szerintem itt a jó öreg húzottszálat kell alkalmazni. Vagyis addig húzogassál szálakat, amig egy olyan vastagságút nem sikerül produkálni, ami ide pont illeszkedik. Az a legjobb, ha megfeszül a résben. Ha nem, akkor az egyik felét pillanatragasztóval rögzíted, aztán szépen behajlítod az egészet. Valószínű, hogy két darabból tudod szépen öszehozni. A végén befolyatsz neki egy kis pillanatragasztót vékonyabb húzottszál segítségével, esetleg lefested és kész is. Szerintem kényelmesen kb 1 óra. Fontos, hogy szárazon próbálgasd a dolgokat!
hellodebil 427740 2007. október 11. 12:34
Válasz erre
rés
rés

A kép lemaradt:
hellodebil 427739 2007. október 11. 12:32
Válasz erre
A tanácsotokat kérném!
A Musashimnál a régóta emlegetett két fedélzet közti rés még elmegy (avatatlan szemeknek)... de sajnos a felépítmény egyszerüen nem fekszik rá az előfedélzetre. Ez azt jelenti, hogy kb egy fél mm rés van - melyen "szépen" átlehet kukucskálni... nagyon zavaró ez a hiba, sajnos a makett már össze van ragasztva és a korlátok is felvannak téve. Lehetséges itt vmiféle feljavítás, vagy hagyjam az egészet...
(A fiaskó már csak azért is bosszantó, mert az összes eddigi makettemnél az ilyen problémákat még időben orvosoltam - egy csavarral leszorítottam a kényes helyeken.)
M.Pisti 427738 2007. október 11. 12:04
Válasz erre
EDE!
Szombat délután én biztos ott leszek, mivel felkértek zsűrizni. Hát ha sikerül "megfertőzni" a fiadat.
EDE 427737 2007. október 11. 11:33
Válasz erre
M. Pisti! ChevyG!

Szombat délután, úgy néz ki kisfiammal (3,5 éves) kinézek a Bolyaira (csak az a baj, hogy ő a főnök.)
ChevyG 427736 2007. október 10. 14:26
Válasz erre
én mindíg rakok be távtartókat! ezeket öntőkeretből faragom ki. Nagyon fontos, hogy a méretezéshez, és a szárazpróbákhoz MINDÍG kell a fedélzetet is hozzá próbálni. (ez az igazi távtartó)

Bolyain leszek!

üdv!
hellodebil 427735 2007. október 10. 13:26
Válasz erre
Megérkezett a King George V. Egy hibát máris észrevettem! A hajótest három mm-vel keskenyebb ,mint a bele illeszkedő fedélzet. Nyilván való h "kell növelni a szélességét" a testnek, máskülönben nem fog menni a ragasztás. Erre milyen javaslatokat tudtok adni? Én elsősorban egy "protézisre" gondoltam, melyet a hajótestben rögzitenék. (cipőkanál elv - véglegesen)
M.Pisti 427734 2007. október 10. 11:26
Válasz erre
Ede!
Az igazság az hogy 2008-as szolnoki versenyen szeretném először debütáltattni a nagyközönség elött. De lehet hogy még akkorra sem leszek kész. A lenti képek 5 hónap eredménye. Ezen a kitten nem csak a tornyot, ha nem mindent át kell építeni. Sikerült jól belenyúlnom a szarba. EDE! Jössz hétvégén a Bólyaira. Én szonbaton ott leszek. Koccolhatnánk.
EDE 427733 2007. október 10. 08:32
Válasz erre
Hajaj!És ámultam is, csak mire oda jutottam, már annyi okos dolgot írtak a kollégák, hogy már fölöslegesnek találtam megtoldani.
Én annak örülök - ha jól emlkszem - te Budapesti kiállításokra is "hordozol" maketteket, így szabad szemmel is láthatom majd az Akagid. (Sajnos ez még vagy fél év, gondolom, főleg, ha a tornyot is átépíted.)
M.Pisti 427732 2007. október 9. 18:51
Válasz erre
EDE!
Bocsi, helyesbítek: 2791/2813.
M.Pisti 427731 2007. október 9. 18:48
Válasz erre
EDE!

Jártál már a 2791/2812 felé??! Te mint, aki szereti a hordozókat.
EDE 427730 2007. október 9. 11:32
Válasz erre
Hellodebil!
Ezeket a festékszórókat már nézted?
www.modellbolt.hu/termek.php
Állítólag nem rosszak, és ahogy elnéztem alkatrész is van hozzá.
EDE 427729 2007. október 8. 12:29
Válasz erre
Ákos!

Nekem nagyon tetszk ez a Sangamon! Ha jól számolom, több mint 2 méter. A hajó is profi, meg a 30 F6F és TBF/M 1/72-ben. Persze a műhelyük sem rossz, (meg a kert...)
ChevyG 427728 2007. október 7. 23:37
Válasz erre
köszi! (és mostmár tudom mi a neve, funkciója)
Simi 427727 2007. október 7. 23:36
Válasz erre
A feszítőcsigákra gondolsz? (E csigák segítségével lehetett a kötélzetetet megfeszíteni, feszesen tartani.) Én sűrűbb állagú festéket szoktam felvinni az adott pontra, esetleg több rétegben. Neked is ezt javaslom, mert pofon egyszerű megoldás.
ChevyG 427726 2007. október 7. 22:23
Válasz erre
panz03
panz03

1/400ban mivel kel csinálni a kötélzeten a "rögzítő csomókat"?

ha nem is érthető, ahogy fogalmaztam, a képen talán látszik mire szeretnék választkapni
ChevyG 427725 2007. október 7. 22:20
Válasz erre
hellodebil 427724 2007. október 7. 13:01
Válasz erre
Csak érdekességként:
www.fetlar.com/world_war_one02.htm
ezekről a hajókról ilyen minőségű képek ritkák! Szemezgessünk :)
M.Pisti 427723 2007. október 6. 21:26
Válasz erre
Köszi Chevy az elismerést!
A korlátokat a Californiai Toms' Modelworkstől rendeltem. Csak "egyszerűen" felragasztottam pillanatragasztóval.
A durva csiszolásokat pedig már eltüntettem. Van 350-500-800-1000-1500-2000-2500-as keménységű.
A lánc meg így sikerült. Kisebbet tényleg nem találtam. Remélem ez lesz a legnagyobb baja a kész hajómnak.
Egyégként sok sikert kívánok az "újra éledő" Bajai makettklubnak.
ChevyG 427722 2007. október 6. 20:30
Válasz erre
Prágában vettem láncot. Elég drága volt. kb 450Ft volt és max 20-30cm, de ennél vékonyabbat nem lehet szerintem találni. Ez talán jo lenne az Akagihoz. Én a Matsuhoz vettem, de nem jó hozzá (pont nem volt a hajó zsebben:D) Viszont az utolsó reményem a maratás!
Simi 427721 2007. október 6. 20:28
Válasz erre
Kedves Kalóz Barátom!
Ezt én is tudom, hogy van az a kereszt-merevítés a láncszemben. DE... 1/700-as méretaránynál ez nem annyira feltünő, hogy nincs, DE az igen, ha túl "combos" a lánc. Vagyis az utóbbi probléma sokkal szembetűnőbb, mint az előbbi. Különben az ékszerészek ismerik ezt a lánctípust, "anker"láncnak (anker=horgony) hívják; csak az a baj, hogy többnyire a romák keresik olyan igazi öles kivitelben, ami a mi esetünkben kb 1/50-es lehetne...
Kalóz 427720 2007. október 6. 19:50
Válasz erre
Simi!
Most keserítselek el, hogy az ilyen horgonyláncoknál középen keresztben van egy pecek a szilárdság biztosítására, ráadásul minden szemben? :)
ChevyG 427719 2007. október 6. 18:43
Válasz erre
Szia!
+
Nagyon tutik a házi tuningjaid! (merevitések stb)
A maratott korlátok pozicionálása tetszik. a képek alapján 1ik se ferde, stb. (melyik cég gyártmánya? szimetrikusak v előre le kell fúrni?)
Jó látni, hogy tényleg igyexel a maxit kihozni a kittből! (külön grat!)

használj finomabb csiszolópapirt (nem baj, hogy ha használsz "harapósabbakat", de utána 1re finomabbal kell befejezni. (ha ez volt a célod, csak még nem ratasz ott akko botsi!)
A lánc szerintem kicsit nagy

üdv!
M.Pisti 427718 2007. október 6. 17:43
Válasz erre
Köszönöm a dicséreteket és az építő jellegű kritikákat! A folytatásban következik a repfedélzet -korántsem egyszerű- festése.

Bill! Kérdésedre a hajó úszni fog a tengerben, körülötte hullámokkal. Tényleg nem lenne utolsó egy kikőtői dioráma, csak akkor elvenné a figyelmet magáról a hajóról. És rengeteg részlet így is alig fog látszodni. Ez a baj a 700-asokkal.

Simi! Teljesen igazad van a horgonyláncokkal kapcsolatban. Már rengeteg ezüst és bizsu láncot megnéztem a boltokban, de ami méretben jó lett volna annak a "fazonja" nem hasonlított egy horgonylánchoz. Ezt Óváron a börzén vettem egy lengyel uriembertől. Nála is ez volt a legvékonyabb.
Egyébként hogy tetszenek a saját feljavítások???
Bill 427717 2007. október 6. 16:38
Válasz erre
Simi!

Szerintem tudod, hogy értettem, hogy a "maratásoknak hála"...
1:700-ban iszonyúan nehét élethű hajót építeni és hiába a megfelelő szakértelem, türelem, a maratások (profi használata) nélkül lehetetlen igazán szép, élethű, stb. makettet készíteni. Én ezért tapasztalat, és ilyen szintű kézügyesség hiánya miatt messziről elkerülöm ezt a méretarányt és a legnagyobb tiszteletem azoknak akik ilyen szép dolgokat hoznak ki belőle mint pl. Pisti!

Bill
Simi 427716 2007. október 6. 16:10
Válasz erre
Már többen várják, hogy a Combrig mostanában kiadja 1/700-ban a Derfflinger-t. Jó az esély, mert újabban az I.VH-s német hajókra álltak rá...
Tudniillik, hogy a Comnrig csodálatosan kidolgozott műgyanta hajókat gyárt 700-ban igen-igen jó áron... (maratást és egész jó rajzot is mellékelnek a kithez!)
Simi 427715 2007. október 6. 16:04
Válasz erre
Nagyon szépen alakul ez az Akagi! Nekem különösen a hátsó fedélzet tetszik nagyon! (Persze a többi se rossz!!!) Szerintem nem a maratásoknak a hála (mert a maratásokkal is lehet csapnivalóan dolgozni, de Pisti biztosan nem most látott először ilyet...), hanem az ügyes kéznek, meg a jó szemnek, na meg persze a kitartó türelemnek. Egyetlen kis szépséghibának a túl vastag horgonyláncokat látom; nem lehetne valami vékonyabbra cserélni? (Ajánlom ékszeboltok gyakori felkeresését ezüstláncok megtekintése céljából...)
Gartulálok és várom az igéretes folytatást!!!
ChevyG 427714 2007. október 6. 15:26
Válasz erre
Tegnap átvettem (többek közt) 1 Heller Richelieu-t. 400as is óóóriás! (64cm)
hellodebil 427713 2007. október 6. 14:56
Válasz erre
SMS_Derfflinger-ptbow-tripod-Scapa
SMS_Derfflinger-ptbow-tripod-Scapa
SMS_Derfflinger-ptqtr_02Jun1916
SMS_Derfflinger-ptqtr_02Jun1916
Derfflinger 008
Derfflinger 008
derfflinger%20jutland1
derfflinger%20jutland1
derflinger1qf
derflinger1qf
SMS_Derfflinger_sw
SMS_Derfflinger_sw
SMS_Derfflinger-ptbow-polemast
SMS_Derfflinger-ptbow-polemast
SMS_Derfflinger-Scapa-salvage_193x-6
SMS_Derfflinger-Scapa-salvage_193x-6

A neten barangolva találtam a kedvenc első vh.-s csatahajó osztályomról ezt a makettet:
www.vth.de/modellbau/werft/Wer06_05/bauplan/bauplan.htm
A maguk korában gyönyörű hajók voltak ezek - a legjobbak is - arról nem beszélve, amit Jütlandál véghez vittek!
Ákos 427712 2007. október 5. 22:53
Válasz erre
Ez sem őrült, szkreccselt egy repülőgép-hordozót 1:72-ben:
usns.biz/index.php
hellodebil 427711 2007. október 5. 19:14
Válasz erre
Szép nagyon!
Csak ámulok-bámulok! Biztos nagyon szép lesz az Akagi!
Bill 427710 2007. október 5. 17:37
Válasz erre
Hello!

Nagyon szépen alakul, a maratásoknak hála sokkal nagyobbnak tűnik. Mivel "waterline", ezért milyen diorámát tervezel köré? Állni, úszni, vagy esetleg kikötőben fog horgonyozni? Nagyon megnézném egy kikötői diormában.:)

Csak így tovább!!!

Bill
M.Pisti 427709 2007. október 5. 17:28
Válasz erre
S36000371
S36000371
S36000391
S36000391
S36000401
S36000401
csiszolás-tömítés
csiszolás-tömítés
sztirol
sztirol
akagi építése 0061
akagi építése 0061
akagi építése 0071
akagi építése 0071
Kép 0431
Kép 0431
Kép 0441
Kép 0441
Kép 0471
Kép 0471
Kép 0371
Kép 0371
Kép 0401
Kép 0401
Akagi 014
Akagi 014
Akagi 012
Akagi 012
Akagi 011
Akagi 011
P10100921
P10100921
Akagi 016
Akagi 016
Akagi 008
Akagi 008

Lassan, de biztosan készülget a 700-as Akagim!
MoMi 427708 2007. október 5. 13:31
Válasz erre
Simi 427707 2007. október 4. 10:12
Válasz erre
Na végre! Itt az IJN Takao az Aoshima-tól! www.modelwarships.com/reviews/index.html
Nekem nagyon tetszik, hogy igen kidolgozottak, részletgazdagok a felületek. Persze ennek van rossz oldala is: sokmindent ráöntöttek, amit az ember szivesen feljavítana, mert így kicsit olyan béna: pl a kábeldobok, kapaszkodók stb. Pesze, le lehet marni, de akkor meg a lemart felületet nehéz utána nyom nélkül rendbehozni a többi megtartandó részlet sérülése nélkül.
EDE 427706 2007. október 4. 09:53
Válasz erre
alabama
alabama

Tudom, hogy nem hoz lázba sok mindenkit, de a Trumpeter a Massachusets után kiadta az osztályból az Alabamát is 1:350 ben.
EDE 427705 2007. október 3. 17:16
Válasz erre
ChevyG!
Köszi az anyagot! Főleg a repcsi hangárban elhelyezős rajzok tetszettek!
Lengyelül nem tud valaki!
hellodebil 427704 2007. szeptember 30. 20:01
Válasz erre
Kedves Csatahajósok!
Nem tudom melyikőtök épített az elmúlt időben KGV osztályú hajót, de kérem az illetőt, h pár képet dobjon fel ide v a mailomra a művéről! Amennyiben van hozzá anyaga, akkor legyen szíves megosztani velem.
Chevy, Neked külön köszönöm mégegyszer az infókat!
M.Pisti 427703 2007. szeptember 30. 19:58
Válasz erre
Nem rossz anyag! Ami nekem még hiányzott, az a repülők festése. Köszi!
ChevyG 427702 2007. szeptember 30. 17:43
Válasz erre
most töltöttem fel, ha valakinek szüksége lenne AKAGIhoz referenciára:

www.mammutmail.com/upload/4c467740428baab874fb0017f125d5105946/Monografie_Morskie_N_02_Akagi.pdf
hellodebil 427701 2007. szeptember 30. 11:55
Válasz erre
Köszönöm a biztatást EDE!
Fogok szerezni fotómaratást, de ez még a jövő zenéje. Azt már a Tamiya katalógusban kiszúrtam h a daruk milyenek :) . Egyértelmű, hogy ehez hasonló alkatrészek nem kerülnek majd fel a makettra.
Egy dolognak már most utánna nézek majd. Mégpedig a festésnek. A Tamiya is megváltoztatta a katalógusban a festését (tudom h ez nem teljesen mérvadó) - de régebben a kétszinű szürke festés volt, most pedig az álcázó festéssel szerepel. Eddig egyetlen képet sem találtam erről. Az h a háború végi verzióját kapom meg... lehet ekkor már ezt a festést viselte? Ha vki tud olyan képről, melyen ezzel látható, kérem szóljon!
EDE 427700 2007. szeptember 30. 10:16
Válasz erre
Hellodebil!

Jó vétel volt!Itt nem lesznek gondjaid az illesztéssel!
Viszont fotomaratást érdemes hozzá beszerezni (GMM-en,WEM-en láttam), az egybeöntött műanyag daruk nagyon illúziórombolóak.
Asszem a KGV háború végi verzióját kapod meg, a katapult helyett csónakfedélzet van, az emelt csónakedélzet helyén meg légvédelmi gépágyúk meredeznek.
hellodebil 427699 2007. szeptember 28. 11:03
Válasz erre
5950 Ft a makett, és 3900 a posta. Az h mennyibe fog ez végül kerülne még nem tudom. Amint levonják az összeget, kiderül. Ennél olcsóbban elég nehéz beszerezni sztem ezeket a maketteket. Biztos lehetséges, de sztem ez sem igérkezik rossz vételnek.
Őszíntén szólva (eddig) nem tartozott a kedvenceim közé ez a hajóosztály, de elég látványosak a 4 löveges tornyok és egész érdekes történetük van az osztály tagjainak. Leginkább a POW-nek, valamint a DOY-nak fogott meg a pályafutása, mely elsüllyesztette az utolsó német csatacirkálót. (POW-re fájt a fogam valójában - de beérem a KGV -vel :) )
ChevyG 427698 2007. szeptember 28. 08:35
Válasz erre
Sejtettem, hogy vaslami hajóság:) (msn-en kiirtad h jött valami)
Mennyi volt az annyi?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.