<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
hellodebil | Adatlap | 427747 | 2007. október 12. 11:32 | ||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 427746 | 2007. október 12. 10:55 | ||||||||||||||||||
Tisztelt Zsűritag úr! Ha látsz holnap délután egy vöröshajú, kopaszodó ürgét egy hirtelenszőke poronttyal, az én leszek. A mail-eket nem tudom levadászni, valami bejelentkezés kell hozzá, de én csak a csevegőbe látok regisztrációt. Ha neked sikerül levadászni az enyénmet(ha már védik, én se akarom ide kiírni), és dobsz egy telszámot, rádcsörgök, ha kint vagyok, és ha éppen ráérsz, "koccolhatunk". | |||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 427745 | 2007. október 11. 16:52 | ||||||||||||||||||
Hali! Vigyázzatok, mert nem mindegyik sztirol alkalmas rá! Amelyiken kis buborékok keletkeznek melegítés közben, az csak szakad, nem húzható. Általában a fényes, kemény öntőkeretek jók. Kalóz | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 427744 | 2007. október 11. 14:23 | ||||||||||||||||||
hellodebil! Igazából nekem se mutatta meg senki a húzottszál-készítést. Kell hozzá egy öntőkeretdarab és egy gyertya. A gyertya lángja fölé kb 10 cm-el az öntőkeret darabot odatartod és elkezded forgatni a tengelye körül. Amikor meglágyult a hőtől, akkor elkezded jobbra és ballra lassan húzni az öntőkeretdarabot. A két fél közti rész az un. húzottszál. Minél gyorsabban húzod, annál vékonyabb lesz, minél lassabban, annál vastagabb. Próbáld ki! | |||||||||||||||||||||
hellodebil | Adatlap | 427743 | 2007. október 11. 13:37 | ||||||||||||||||||
Köszönöm a tanácsokat! Musashi: sajnos még nem volt szerencsém húzottszál használatához, azt hiszem ezt egy versenyen tudnám megkérdezni-megtekinteni egy tapasztaltabb társamtól! Nem hangzik rosszul, ugyanakkor sajnálom a tapasztalatot a Musashin megszerezni! Talán majd egyszer (nem hajt a tatár). KGV: még nem vettem tüzetesebben szemügyre a dolgokat - minden bizonnyal a hajótest keskeny - ugyanis a fedélzet ilyesfajta farigcsálása kész öngyilkosság lenne. Mint emlitettem óriási eltérés van az összes elemnél, majd fél centivel keskenyebb, ezért feszül annyira benne a fedélzet, ahogy beillesztem, kipattan a hejéről. | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 427742 | 2007. október 11. 13:28 | ||||||||||||||||||
Hellodebil! A KGV-nél szerintem a szélességet az eredeti mérethez igazítsd! Döntsd el, melyik a jó, a fedélzet, vagy a hajótest! Ha a fedélzet túl széles, azt kell óvatosan legyalulni. Ha jó a fedélzet, lehet, hogy a test megfeszítésével be tudod azt pattintani. Én a Prince of Walesnél ilyesmire nem emlékszem, de azt már több, mint 7 éve raktam össze. Ami csúnyára sikerült, az a fedélzet közepén lévő betoldás beillesztése, amivel azt oldották meg, hoy a két hajót egy fedélzettel lehessen gyártai. Ja látttad a 2812 hozzádszólásomat a festékszórókról? | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 427741 | 2007. október 11. 12:57 | ||||||||||||||||||
hellodebil! Szerintem itt a jó öreg húzottszálat kell alkalmazni. Vagyis addig húzogassál szálakat, amig egy olyan vastagságút nem sikerül produkálni, ami ide pont illeszkedik. Az a legjobb, ha megfeszül a résben. Ha nem, akkor az egyik felét pillanatragasztóval rögzíted, aztán szépen behajlítod az egészet. Valószínű, hogy két darabból tudod szépen öszehozni. A végén befolyatsz neki egy kis pillanatragasztót vékonyabb húzottszál segítségével, esetleg lefested és kész is. Szerintem kényelmesen kb 1 óra. Fontos, hogy szárazon próbálgasd a dolgokat! | |||||||||||||||||||||
hellodebil | Adatlap | 427740 | 2007. október 11. 12:34 | ||||||||||||||||||
hellodebil | Adatlap | 427739 | 2007. október 11. 12:32 | ||||||||||||||||||
A tanácsotokat kérném! A Musashimnál a régóta emlegetett két fedélzet közti rés még elmegy (avatatlan szemeknek)... de sajnos a felépítmény egyszerüen nem fekszik rá az előfedélzetre. Ez azt jelenti, hogy kb egy fél mm rés van - melyen "szépen" átlehet kukucskálni... nagyon zavaró ez a hiba, sajnos a makett már össze van ragasztva és a korlátok is felvannak téve. Lehetséges itt vmiféle feljavítás, vagy hagyjam az egészet... (A fiaskó már csak azért is bosszantó, mert az összes eddigi makettemnél az ilyen problémákat még időben orvosoltam - egy csavarral leszorítottam a kényes helyeken.) | |||||||||||||||||||||
M.Pisti | Adatlap | 427738 | 2007. október 11. 12:04 | ||||||||||||||||||
EDE! Szombat délután én biztos ott leszek, mivel felkértek zsűrizni. Hát ha sikerül "megfertőzni" a fiadat. | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 427737 | 2007. október 11. 11:33 | ||||||||||||||||||
M. Pisti! ChevyG! Szombat délután, úgy néz ki kisfiammal (3,5 éves) kinézek a Bolyaira (csak az a baj, hogy ő a főnök.) | |||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 427736 | 2007. október 10. 14:26 | ||||||||||||||||||
én mindíg rakok be távtartókat! ezeket öntőkeretből faragom ki. Nagyon fontos, hogy a méretezéshez, és a szárazpróbákhoz MINDÍG kell a fedélzetet is hozzá próbálni. (ez az igazi távtartó) Bolyain leszek! üdv! | |||||||||||||||||||||
hellodebil | Adatlap | 427735 | 2007. október 10. 13:26 | ||||||||||||||||||
Megérkezett a King George V. Egy hibát máris észrevettem! A hajótest három mm-vel keskenyebb ,mint a bele illeszkedő fedélzet. Nyilván való h "kell növelni a szélességét" a testnek, máskülönben nem fog menni a ragasztás. Erre milyen javaslatokat tudtok adni? Én elsősorban egy "protézisre" gondoltam, melyet a hajótestben rögzitenék. (cipőkanál elv - véglegesen) | |||||||||||||||||||||
M.Pisti | Adatlap | 427734 | 2007. október 10. 11:26 | ||||||||||||||||||
Ede! Az igazság az hogy 2008-as szolnoki versenyen szeretném először debütáltattni a nagyközönség elött. De lehet hogy még akkorra sem leszek kész. A lenti képek 5 hónap eredménye. Ezen a kitten nem csak a tornyot, ha nem mindent át kell építeni. Sikerült jól belenyúlnom a szarba. EDE! Jössz hétvégén a Bólyaira. Én szonbaton ott leszek. Koccolhatnánk. | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 427733 | 2007. október 10. 08:32 | ||||||||||||||||||
Hajaj!És ámultam is, csak mire oda jutottam, már annyi okos dolgot írtak a kollégák, hogy már fölöslegesnek találtam megtoldani. Én annak örülök - ha jól emlkszem - te Budapesti kiállításokra is "hordozol" maketteket, így szabad szemmel is láthatom majd az Akagid. (Sajnos ez még vagy fél év, gondolom, főleg, ha a tornyot is átépíted.) | |||||||||||||||||||||
M.Pisti | Adatlap | 427732 | 2007. október 9. 18:51 | ||||||||||||||||||
EDE! Bocsi, helyesbítek: 2791/2813. | |||||||||||||||||||||
M.Pisti | Adatlap | 427731 | 2007. október 9. 18:48 | ||||||||||||||||||
EDE! Jártál már a 2791/2812 felé??! Te mint, aki szereti a hordozókat. | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 427730 | 2007. október 9. 11:32 | ||||||||||||||||||
Hellodebil! Ezeket a festékszórókat már nézted? www.modellbolt.hu/termek.php Állítólag nem rosszak, és ahogy elnéztem alkatrész is van hozzá. | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 427729 | 2007. október 8. 12:29 | ||||||||||||||||||
Ákos! Nekem nagyon tetszk ez a Sangamon! Ha jól számolom, több mint 2 méter. A hajó is profi, meg a 30 F6F és TBF/M 1/72-ben. Persze a műhelyük sem rossz, (meg a kert...) | |||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 427728 | 2007. október 7. 23:37 | ||||||||||||||||||
köszi! (és mostmár tudom mi a neve, funkciója) | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 427727 | 2007. október 7. 23:36 | ||||||||||||||||||
A feszítőcsigákra gondolsz? (E csigák segítségével lehetett a kötélzetetet megfeszíteni, feszesen tartani.) Én sűrűbb állagú festéket szoktam felvinni az adott pontra, esetleg több rétegben. Neked is ezt javaslom, mert pofon egyszerű megoldás. | |||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 427726 | 2007. október 7. 22:23 | ||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 427725 | 2007. október 7. 22:20 | ||||||||||||||||||
Köszi (A bajaiak nevében)! | |||||||||||||||||||||
hellodebil | Adatlap | 427724 | 2007. október 7. 13:01 | ||||||||||||||||||
Csak érdekességként: www.fetlar.com/world_war_one02.htm ezekről a hajókról ilyen minőségű képek ritkák! Szemezgessünk :) | |||||||||||||||||||||
M.Pisti | Adatlap | 427723 | 2007. október 6. 21:26 | ||||||||||||||||||
Köszi Chevy az elismerést! A korlátokat a Californiai Toms' Modelworkstől rendeltem. Csak "egyszerűen" felragasztottam pillanatragasztóval. A durva csiszolásokat pedig már eltüntettem. Van 350-500-800-1000-1500-2000-2500-as keménységű. A lánc meg így sikerült. Kisebbet tényleg nem találtam. Remélem ez lesz a legnagyobb baja a kész hajómnak. Egyégként sok sikert kívánok az "újra éledő" Bajai makettklubnak. | |||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 427722 | 2007. október 6. 20:30 | ||||||||||||||||||
Prágában vettem láncot. Elég drága volt. kb 450Ft volt és max 20-30cm, de ennél vékonyabbat nem lehet szerintem találni. Ez talán jo lenne az Akagihoz. Én a Matsuhoz vettem, de nem jó hozzá (pont nem volt a hajó zsebben:D) Viszont az utolsó reményem a maratás! | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 427721 | 2007. október 6. 20:28 | ||||||||||||||||||
Kedves Kalóz Barátom! Ezt én is tudom, hogy van az a kereszt-merevítés a láncszemben. DE... 1/700-as méretaránynál ez nem annyira feltünő, hogy nincs, DE az igen, ha túl "combos" a lánc. Vagyis az utóbbi probléma sokkal szembetűnőbb, mint az előbbi. Különben az ékszerészek ismerik ezt a lánctípust, "anker"láncnak (anker=horgony) hívják; csak az a baj, hogy többnyire a romák keresik olyan igazi öles kivitelben, ami a mi esetünkben kb 1/50-es lehetne... | |||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 427720 | 2007. október 6. 19:50 | ||||||||||||||||||
Simi! Most keserítselek el, hogy az ilyen horgonyláncoknál középen keresztben van egy pecek a szilárdság biztosítására, ráadásul minden szemben? :) | |||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 427719 | 2007. október 6. 18:43 | ||||||||||||||||||
Szia! + Nagyon tutik a házi tuningjaid! (merevitések stb) A maratott korlátok pozicionálása tetszik. a képek alapján 1ik se ferde, stb. (melyik cég gyártmánya? szimetrikusak v előre le kell fúrni?) Jó látni, hogy tényleg igyexel a maxit kihozni a kittből! (külön grat!) használj finomabb csiszolópapirt (nem baj, hogy ha használsz "harapósabbakat", de utána 1re finomabbal kell befejezni. (ha ez volt a célod, csak még nem ratasz ott akko botsi!) A lánc szerintem kicsit nagy üdv! | |||||||||||||||||||||
M.Pisti | Adatlap | 427718 | 2007. október 6. 17:43 | ||||||||||||||||||
Köszönöm a dicséreteket és az építő jellegű kritikákat! A folytatásban következik a repfedélzet -korántsem egyszerű- festése. Bill! Kérdésedre a hajó úszni fog a tengerben, körülötte hullámokkal. Tényleg nem lenne utolsó egy kikőtői dioráma, csak akkor elvenné a figyelmet magáról a hajóról. És rengeteg részlet így is alig fog látszodni. Ez a baj a 700-asokkal. Simi! Teljesen igazad van a horgonyláncokkal kapcsolatban. Már rengeteg ezüst és bizsu láncot megnéztem a boltokban, de ami méretben jó lett volna annak a "fazonja" nem hasonlított egy horgonylánchoz. Ezt Óváron a börzén vettem egy lengyel uriembertől. Nála is ez volt a legvékonyabb. Egyébként hogy tetszenek a saját feljavítások??? | |||||||||||||||||||||
Bill | Adatlap | 427717 | 2007. október 6. 16:38 | ||||||||||||||||||
Simi! Szerintem tudod, hogy értettem, hogy a "maratásoknak hála"... 1:700-ban iszonyúan nehét élethű hajót építeni és hiába a megfelelő szakértelem, türelem, a maratások (profi használata) nélkül lehetetlen igazán szép, élethű, stb. makettet készíteni. Én ezért tapasztalat, és ilyen szintű kézügyesség hiánya miatt messziről elkerülöm ezt a méretarányt és a legnagyobb tiszteletem azoknak akik ilyen szép dolgokat hoznak ki belőle mint pl. Pisti! Bill | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 427716 | 2007. október 6. 16:10 | ||||||||||||||||||
Már többen várják, hogy a Combrig mostanában kiadja 1/700-ban a Derfflinger-t. Jó az esély, mert újabban az I.VH-s német hajókra álltak rá... Tudniillik, hogy a Comnrig csodálatosan kidolgozott műgyanta hajókat gyárt 700-ban igen-igen jó áron... (maratást és egész jó rajzot is mellékelnek a kithez!) | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 427715 | 2007. október 6. 16:04 | ||||||||||||||||||
Nagyon szépen alakul ez az Akagi! Nekem különösen a hátsó fedélzet tetszik nagyon! (Persze a többi se rossz!!!) Szerintem nem a maratásoknak a hála (mert a maratásokkal is lehet csapnivalóan dolgozni, de Pisti biztosan nem most látott először ilyet...), hanem az ügyes kéznek, meg a jó szemnek, na meg persze a kitartó türelemnek. Egyetlen kis szépséghibának a túl vastag horgonyláncokat látom; nem lehetne valami vékonyabbra cserélni? (Ajánlom ékszeboltok gyakori felkeresését ezüstláncok megtekintése céljából...) Gartulálok és várom az igéretes folytatást!!! | |||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 427714 | 2007. október 6. 15:26 | ||||||||||||||||||
Tegnap átvettem (többek közt) 1 Heller Richelieu-t. 400as is óóóriás! (64cm) | |||||||||||||||||||||
hellodebil | Adatlap | 427713 | 2007. október 6. 14:56 | ||||||||||||||||||
A neten barangolva találtam a kedvenc első vh.-s csatahajó osztályomról ezt a makettet: www.vth.de/modellbau/werft/Wer06_05/bauplan/bauplan.htm A maguk korában gyönyörű hajók voltak ezek - a legjobbak is - arról nem beszélve, amit Jütlandál véghez vittek! | |||||||||||||||||||||
Ákos | Adatlap | 427712 | 2007. október 5. 22:53 | ||||||||||||||||||
Ez sem őrült, szkreccselt egy repülőgép-hordozót 1:72-ben: usns.biz/index.php | |||||||||||||||||||||
hellodebil | Adatlap | 427711 | 2007. október 5. 19:14 | ||||||||||||||||||
Szép nagyon! Csak ámulok-bámulok! Biztos nagyon szép lesz az Akagi! | |||||||||||||||||||||
Bill | Adatlap | 427710 | 2007. október 5. 17:37 | ||||||||||||||||||
Hello! Nagyon szépen alakul, a maratásoknak hála sokkal nagyobbnak tűnik. Mivel "waterline", ezért milyen diorámát tervezel köré? Állni, úszni, vagy esetleg kikötőben fog horgonyozni? Nagyon megnézném egy kikötői diormában.:) Csak így tovább!!! Bill | |||||||||||||||||||||
M.Pisti | Adatlap | 427709 | 2007. október 5. 17:28 | ||||||||||||||||||
MoMi | Adatlap | 427708 | 2007. október 5. 13:31 | ||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 427707 | 2007. október 4. 10:12 | ||||||||||||||||||
Na végre! Itt az IJN Takao az Aoshima-tól! www.modelwarships.com/reviews/index.html Nekem nagyon tetszik, hogy igen kidolgozottak, részletgazdagok a felületek. Persze ennek van rossz oldala is: sokmindent ráöntöttek, amit az ember szivesen feljavítana, mert így kicsit olyan béna: pl a kábeldobok, kapaszkodók stb. Pesze, le lehet marni, de akkor meg a lemart felületet nehéz utána nyom nélkül rendbehozni a többi megtartandó részlet sérülése nélkül. | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 427706 | 2007. október 4. 09:53 | ||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 427705 | 2007. október 3. 17:16 | ||||||||||||||||||
ChevyG! Köszi az anyagot! Főleg a repcsi hangárban elhelyezős rajzok tetszettek! Lengyelül nem tud valaki! | |||||||||||||||||||||
hellodebil | Adatlap | 427704 | 2007. szeptember 30. 20:01 | ||||||||||||||||||
Kedves Csatahajósok! Nem tudom melyikőtök épített az elmúlt időben KGV osztályú hajót, de kérem az illetőt, h pár képet dobjon fel ide v a mailomra a művéről! Amennyiben van hozzá anyaga, akkor legyen szíves megosztani velem. Chevy, Neked külön köszönöm mégegyszer az infókat! | |||||||||||||||||||||
M.Pisti | Adatlap | 427703 | 2007. szeptember 30. 19:58 | ||||||||||||||||||
Nem rossz anyag! Ami nekem még hiányzott, az a repülők festése. Köszi! | |||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 427702 | 2007. szeptember 30. 17:43 | ||||||||||||||||||
most töltöttem fel, ha valakinek szüksége lenne AKAGIhoz referenciára: www.mammutmail.com/upload/4c467740428baab874fb0017f125d5105946/Monografie_Morskie_N_02_Akagi.pdf | |||||||||||||||||||||
hellodebil | Adatlap | 427701 | 2007. szeptember 30. 11:55 | ||||||||||||||||||
Köszönöm a biztatást EDE! Fogok szerezni fotómaratást, de ez még a jövő zenéje. Azt már a Tamiya katalógusban kiszúrtam h a daruk milyenek :) . Egyértelmű, hogy ehez hasonló alkatrészek nem kerülnek majd fel a makettra. Egy dolognak már most utánna nézek majd. Mégpedig a festésnek. A Tamiya is megváltoztatta a katalógusban a festését (tudom h ez nem teljesen mérvadó) - de régebben a kétszinű szürke festés volt, most pedig az álcázó festéssel szerepel. Eddig egyetlen képet sem találtam erről. Az h a háború végi verzióját kapom meg... lehet ekkor már ezt a festést viselte? Ha vki tud olyan képről, melyen ezzel látható, kérem szóljon! | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 427700 | 2007. szeptember 30. 10:16 | ||||||||||||||||||
Hellodebil! Jó vétel volt!Itt nem lesznek gondjaid az illesztéssel! Viszont fotomaratást érdemes hozzá beszerezni (GMM-en,WEM-en láttam), az egybeöntött műanyag daruk nagyon illúziórombolóak. Asszem a KGV háború végi verzióját kapod meg, a katapult helyett csónakfedélzet van, az emelt csónakedélzet helyén meg légvédelmi gépágyúk meredeznek. | |||||||||||||||||||||
hellodebil | Adatlap | 427699 | 2007. szeptember 28. 11:03 | ||||||||||||||||||
5950 Ft a makett, és 3900 a posta. Az h mennyibe fog ez végül kerülne még nem tudom. Amint levonják az összeget, kiderül. Ennél olcsóbban elég nehéz beszerezni sztem ezeket a maketteket. Biztos lehetséges, de sztem ez sem igérkezik rossz vételnek. Őszíntén szólva (eddig) nem tartozott a kedvenceim közé ez a hajóosztály, de elég látványosak a 4 löveges tornyok és egész érdekes történetük van az osztály tagjainak. Leginkább a POW-nek, valamint a DOY-nak fogott meg a pályafutása, mely elsüllyesztette az utolsó német csatacirkálót. (POW-re fájt a fogam valójában - de beérem a KGV -vel :) ) | |||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 427698 | 2007. szeptember 28. 08:35 | ||||||||||||||||||
Sejtettem, hogy vaslami hajóság:) (msn-en kiirtad h jött valami) Mennyi volt az annyi? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
CSak érdekességképp:
-ni mit találtam ma! :) - réges rég fogant meg a Csonykaréti-Benczúr könyv olvasásakor, hogy építenem kell egy monitort, a válasz a Körösre esett.
Bár sok makettem van elfekvőben és a Musashi is rengeteg problémával küzd, mégis fel-fel merül bennem, hogy belefogok ebbe a munkába.
Az említett könyvben nagyon jó vázlatok és tervrajzok vannak ezekről a hajókról, a képeken látható kb 75 cm-es 'fahajótest' szolgálna az alapjául a makettnak. Ennél tovább sajnos nem jutottam (csak szép álmok), de ez a hajótest nagyon pontos mása az 'eredetinek' - tehát az első lépést rég megtettem.
Ugyanakkor nagyon sok tapasztalat és információ hiánya merül fel, mivel semmi elkézpelésem arról, miképp szokták az ilyen hajókat megépíteni.
A kérdés a következő: valaki épített már igy hajót?