/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Szamuráj 427899 2007. november 5. 18:08
Válasz erre
Szia Pisti!

1941-es évben. Azzal próbálom alátámasztani, hogy az a kevés fennmaradt korabeli propagandafilm a Pearl Harbour elleni támadás előkészületeit mutatja be és azokon tisztán kivehetőek a zsákok. A Japánok 1941 elejétől készültek a támadásra. www.youtube.com/watch
Valamint a Pearl Harbour c filmben (2001) is megtalálhatóak ezek a zsákok, amikor startoltak a repcsik!!! 1941

Szamuráj
Akagis 427898 2007. november 5. 17:41
Válasz erre
Akagi_15
Akagi_15

Sebi és mindenki!
Örülnék neki, ha már valaki végre konkrétan be tudná "bízonyítani", hogy melyik évben voltak fent a zsákok az Akagi tornyán. Az első szerencsés játékos "jutalomban" részesül!
Kalóz 427897 2007. november 5. 17:41
Válasz erre
Az az igazság, hogy bármilyen maszkolóval dolgozik az ember, mindig fennáll a veszélye, hogy a tapadó réteg elengedi a hordozószalagot (a kis hűtlen) és a festékkel lép ragaszkodó viszonyba. Szerencsére viszonylag könnyen, a leggyengébb festékhígítóval(néha denszesszel is) eltüntethető, ha a festék egyébként már rendesen megszáradt. Ráadásul ez a tulajdonsága nem gyártmányfüggő: Én többször használtam a 3M szalagját, minden probléma nélkül, aztán egyszer csak a festéket szedte fel, máskor meg a ragacsot hagyta a felületen. Közben meg rendesen is tudott viselkedni. Szóval, igazodj el, ha tudsz.
Kalóz
Akagis 427896 2007. november 5. 17:33
Válasz erre
Köszi a tanácsokat, de már rég megtörtént a hígitózás ahogy a fotó is ábrázolja. Semmi másnak nem akart engedelmeskedni. De most már hogy egy kicsit lenyugodtam, mert látom hogy azért még meg tudom menteni a fedélzetet a komplet festéstől. Csak kúrvára bosszantó + időkiesés. CSAK TAMIYA SZALAG!!!
Hajrá!
Simi 427895 2007. november 5. 15:20
Válasz erre
Sajnos már nekem is volt - évekkel ezelőtt - ilyen tapasztalatom, azóta én is csak a Tamiya maszkolóra esküszöm. Próbáld meg tiszta ("seb") benzinnel eltávolítani az anyagot.
gyurmakoma 427894 2007. november 5. 14:39
Válasz erre
bocs hogy belevau a dologba.
én tesa szalagot használok és hagyott nyomot nekem is,de egy szimpla fényes lakkréteg eltüntette.
szerintem érdemes kipróbálnod,mielőtt higitózol..
mentsük ami menthető
ChevyG 427893 2007. november 5. 14:39
Válasz erre
Sebi 427892 2007. november 5. 14:27
Válasz erre
Kb. 30-35 éves darab, a mai mércével mérve rossz illesztésekkel. Először a Revell adta ki, aztán vették át az amcsik. Érdemes megvenni, ha szereted a ritkaságokat.
Sebi 427891 2007. november 5. 14:20
Válasz erre
Sziasztok !

Már bocs, hogy belefolyok a vitába, de a zsákokat nem '42 végén-43 elején kezdték el használni a japánok ? Nem emlékszem rá, hogy Midway-es hordozón lett volna zsák.

Üdv.:

Zsákos Frodó :D
ChevyG 427890 2007. november 5. 14:16
Válasz erre
oregon
oregon

erről mit lehet tudni?

Glencoe USS Oregon Battleship 1/225
ChevyG 427889 2007. november 5. 14:16
Válasz erre
a tissoval lehet dolgozni, de kettő dologra kell nagyon ügyelni:
-le kell vágni a szélét éles szikével (nem egyenletes)
-én nadrágon szoktam "fárasztani" (nagyon alaposan kell!!!)

Idén vettem előszőr tamija szalagokat. 1 probűát megérnek.

üdv
hellodebil 427888 2007. november 5. 12:55
Válasz erre
Pisti!
Biztosan sikerül helyre állítanod a keletkezett károkat! Nagyon tetszett a fedélzeted, talán nem olyan vészes a dolog... egy kalappal a kijavításokhoz!
Anno még én is megtapasztaltam ezt a maszkolós jelenséget - nálam egyszerüen leszedte a festéket - az sem rossz. Nem mondhatok én sem mást, hogy csakis TAMIYA maszkolóval szabad dolgozni.
ChevyG 427887 2007. november 5. 12:33
Válasz erre
Akagis 427886 2007. november 5. 12:09
Válasz erre
P1010633
P1010633

Tanulságként írom mindenkinek, aki normál festőszalagot használ maszkolásra (még ha le is húzza elötte). Én is így tettem,és még is komplet ragasztónyomos lett a fedélzetem! Persze semmivel sem lehetett már leszedni nyomtalanul, így maradt a higítózás. Tanulság! Sose sajnáld a Tamiya maszkolóját! Megéri többet használni belőle, mimt újrafesteni egy komplet fedélzetet. Így jártam!
Kalóz 427885 2007. november 4. 20:32
Válasz erre
NM. Van még jópár ilyen oldal, de azöme orosz nyelvű és regisztrálni kell. Elvileg a www. megamagzone.com oldalon ezt angolul is emg lehet tenni, nekem az orosz egyszerűbb volt. Ja, és a fórumára külön regisztráció kell.
Kalóz
Szamuráj 427884 2007. november 4. 20:00
Válasz erre
Szia Akagis!

Sztem ne rakjad fel a piros kört. Én sem fogom, ha eljutok odáig majd. :-)

Szamuráj
Bill 427883 2007. november 4. 19:58
Válasz erre
Köszönöm a linket, nagyon jó kis oldal. Szétnézek, mert kapásból találtam 4-5 könyvet ami érdekel.:)
Szamuráj 427882 2007. november 4. 19:58
Válasz erre
Szia Bill!

IJN Akitsushima.
Típus: seaplane tender hidroplán szállító :-)
repülők, amelyeket szállított: Kawanishi H6K Mavis és Kawanishi H8K Emily:-)
A makett 1/700-as Pit Road.

Szamuráj
Bill 427881 2007. november 4. 19:58
Válasz erre
Köszönöm a linket, nagyon jó kis oldal. Szétnézek, mert kapásból találtam 4-5 könyvet ami érdekel.:)
Akagis 427880 2007. november 4. 19:54
Válasz erre
fedélzet 007
fedélzet 007

Köszi Szami!
Akkor ha a toronyra felrakom a zsákokat, akkor ne fessem fel a fedélzetre a piros kőrt?
Kalóz 427879 2007. november 4. 19:53
Válasz erre
A második link nem jó, az első viszont műxik!
kalóz
Bill 427878 2007. november 4. 19:53
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05

Erre a diorámára most bukkantam rá a neten, nagyon tetszik. Valaki tudja , mi a hajó neve és típusa?
Kalóz 427877 2007. november 4. 19:52
Válasz erre
Bocsi a 3. oldal, a másik linkben a &=@ természetesen.
Kalóz
Kalóz 427876 2007. november 4. 19:51
Válasz erre
Az alábbi linken találsz anyagot a Junxyo -ról, de tovább lapozva más japán hordozók is szerepelnek:
allmypix.net/BooksCatalog.aspx Ha ez nem működik, akkor a www.betah.co&iloldalon a War Shipskategóriában keresd a 4. oldalon
Klaóz
Bill 427875 2007. november 4. 19:49
Válasz erre
Kasugamaru
Kasugamaru

Szia Szamuráj!

Köszi a képeket. Tudom, hogy eredetileg utaszállítók voltak, ezért érdekel a történetük.:) A Taiyo utaszállító neve Kasuga Maru volt.
Szamuráj 427874 2007. november 4. 19:41
Válasz erre
akagi1_large
akagi1_large
Ijn2_sheet
Ijn2_sheet
a valószínű szürke kamuflázs
a valószínű szürke kamuflázs
Akagi midway
Akagi midway

Szia Akagis again! :-)

Remélem a képek segítenek. Ha jól tudom olyan színűre festették, amelyik dokkban éppen volt megfelelő festék, a mellékelt képek talán segítenek. Nem tudom pontosan h melyik hajógyárban készítették fel a Pearl Harbour elleni támadásra, de akkor tették fel a homokzsákokat a parancsnoki toronyra. Ekkor még nem volt a fedélzeten az a nagy piros kör, az csak 1942-ben került fel rá a Midway hadműveletben.

Szamuráj
Akagis 427873 2007. november 4. 19:24
Válasz erre
Szamuráj!
Küldenél nekem olyan festési rajzokat, amik a fedélzetet ábrázolják a különböző években. Főleg mikor a torony körbe volt akasztva a zsákokkal!
Köszi! Egyébként mi már e-maileztünk is régen.( cameraman2 )
Szamuráj 427872 2007. november 4. 19:16
Válasz erre
taiyo fotó
taiyo fotó
Chuyo_1943_02
Chuyo_1943_02
unyo-05
unyo-05
unyo-06
unyo-06
unyo-07
unyo-07
unyo-09
unyo-09
unyo-10
unyo-10
taiyo
taiyo

Szia Bill!

Tessék, pár fotó a drágaszágokról. :-)
Eredetileg utasszállító hajók voltak, majd 1941-42-ben építették át őket hordozóvá. Komolyabb hadműveletben nem vettek részt.

Üdv:

Szamuráj
Bill 427871 2007. november 4. 19:00
Válasz erre
taiyo
taiyo

Sziasztok!

A Taiyo osztályú hordozókról szeretnék képeket, sajna a neten nem sok használhatót találtam. Ha esetleg van valakinek pár használható képe ezekről a hajókról (Unyo, Chuyo, Taiyo) és megdobna velül nagyon megköszönném.

Üdv!
Bill
Sebi 427870 2007. november 4. 17:16
Válasz erre
Jól néz ki. Várom a folytatást !
Szamuráj 427869 2007. november 4. 17:12
Válasz erre
akagi11
akagi11
akagi31
akagi31
akagi ct1
akagi ct1
akagi ct2
akagi ct2
akagi ct3
akagi ct3

Szia Akagis! ;-)

Kiváncsian várom a végeredményt!
Én is készítem az Akagit 1/350-ben papírból szkreccselve már 2 éve:-))). A parancsnoki torony külön elkészül 1/72-ben egy diorámához.

További jó munkát!

Szamuráj
Krystyan 427868 2007. november 4. 12:37
Válasz erre
Reméltem levelem pm-nben megy el. De igy sem vészes. Hiszen bárki segitségét szívesen fogadom. e-mail címem: krystyan@citromail.hu üdv K
Krystyan 427867 2007. november 4. 12:35
Válasz erre
Helló!

most akadtam rá egy régebbi hozzászólásodra a makettinfó fórumán. Ebben felsorolod, hogy meg van neked a 2. Világháború Gladiátorai sorozat több része. ebből engemet a :

A 2. Világháború Gladiátorai - Lengyel Önkéntes Hadsereg (47:18)
A 2. Világháború Gladiátorai - Hitler Végső Tartaléka (43:07)
A II. Világháború Gladiátorai - Ejtőernyősök és Kommandósok (47:02)

érdekelnének.

Ha levelemet megkapod, és szeretnél/tudsz segíteni. e-mailben elérhetsz!

Tisztelettel,
Krisztián
Akagis 427866 2007. november 4. 12:05
Válasz erre
akagi
akagi

6 hónap elteltével végre a fedélzet is felkerült a törzsre és kezd igazi hordózó alakot ölteni.
hellodebil 427865 2007. november 3. 22:43
Válasz erre
Keri 427864 2007. november 3. 11:35
Válasz erre
Szia!
Köszönöm,a neten csak minimális infót találtam,marad a levelezés Cuxhaven-nel.Hátha...
Keri
Sebi 427863 2007. november 2. 20:52
Válasz erre
Hello !

Sajna csak az u-boot-net.de című oldalt tudom ajánlani. Van némi anyaguk a tnegeralattjárókról és a kiszolgálóhajóikról. Hogy mennyire használható, azt nem tudom.
Keri 427862 2007. november 1. 11:23
Válasz erre
Sziasztok!
A Vulkan nevezetű 1.vh-s német tengeralattjáró-anyahajóról keresnék bármilyen szöveges,képes dokumentációt.
Köszönöm,ha valaki tud segíteni!
Keri
Sebi 427861 2007. október 31. 15:31
Válasz erre
Szia !

Nagyon szívesen. Ha szükség van még valamire, szólj csak nyugodtan. Nos, ismerni valószínűleg innen a fórumról ismerjük egymást. Pár hozzászólásod, valószínűleg megszokásból, alá van írva, hogy Máté.
Vermate 427860 2007. október 30. 22:21
Válasz erre
Szia Sebi!

Köszönöm szépen a tanácsokat!
Lehet, hogy néhány dolgot majd megcsinálok...
Lenne még egy kérdésem:
Ismerjük mi egymást valahonnan? Nem emlékszem, hogy írtam volna a keresztnevem a fórumon. És nem jövök rá, hogy honnan tudod...

Máté
Akagis 427859 2007. október 28. 21:52
Válasz erre
Mindenkinek köszönöm az építő jellegü kritikákat!

Chevy! Az a igazság, hogy direkt csináltam ilyen "erősre" a szárazecsetelést, mivel ha a tető is rajta lesz, úgy szinte alig fog látszódni az árnyéktól a tat. A finomságok meg elvesznének alatta.
Sebi! Elősször is fogad elismerésem a precíz maszkolásért. Nagyon szépre sikerült.
Másodszor. Mikor legutobb kijöttem a zsűriszobábol a többiek csak így súgtak össze a hátam mögött: "a könyörtelen".
Mivel senkinek nincs (használható!) képe az Akagi tatfedélzetéről, ezért rögtönöztem. Mikor a hajókat felragasztottam a tatra, túl sterilnek éreztem az egészet egy csatákat megjárt hadihajóhoz képest, de lehet hogy tompítok rajta.

Üdv. nektek!
Sebi 427858 2007. október 28. 20:11
Válasz erre
Pisti !

Mit szólnál a "könyörtelen Akagis" névhez ? :D
Jó lett a tat, csak szerintem sok "koszt" tettél rá. A harmadik képen jól látható az "ösvény", ami a bal felső csónaktól vezet a horgonylánc jobb alsó részéig. Tudom ,hogy ebből most semmi nem fog látszani, ha felteszed a repfedélzetet, de esetleg vigyázz, ha olyan helyen dolgozol, majd ami jobban látszik.
Sebi 427857 2007. október 28. 19:52
Válasz erre
IMGP2331
IMGP2331
IMGP2343
IMGP2343

Szia Máté !

Ha őszinte akarok lenni, akkor azt kell mondjam, hogy a kézügyességedtől függ.
Ha tudod, akkor szúnyoghálóból kivághatod a biztonsági hálót és drótból megcsinálhatod hozzá a kereteket. A radarokat is kialakíthatod drótból, méretként alapulvéve a maketthez adott alkatrészeket.
Egyébként a fenti képeken látható, hogy hol tartok a 350-es Nimitz-el. A törzs és a repülőfedélzet lett lefestve. A következő lépés a törzs alaphoz történő rögzítése, és a hangárfedélzet építése lesz.
gyurmakoma 427856 2007. október 28. 19:51
Válasz erre
uh,valahogy sejtettem.
hát csak ámulok és bámulok..
ChevyG 427855 2007. október 28. 19:48
Válasz erre
a méretarány 700as, tehát 1 190es figura kb 2,7mm. (de tény, hogy a japánoknál elég kevés ekkora lehetett:)
gyurmakoma 427854 2007. október 28. 19:45
Válasz erre
bocs,én kivülállóként csodálom a műveket,de érdekelne hogy a kis csónakok vagy az emberek mekkorák?
mert nagyon ugy nézem ez nem egy méteres hajó lesz.
le a kalappal
ChevyG 427853 2007. október 28. 19:39
Válasz erre
nagyon igéretes!
Gondolom sok maratást is fel kelet használnod.
annyi tanácsom lenne, hogy szárazecsetelénél jobban töröld ki az ecsetet. (az újságpapiron már alig fogjon). és ne sima feketével tedd, hanem sötét barnával, vagy a feketét bolondítsd meg egy kis pirossal (jol elkeverve persze)

üdv!
Akagis 427852 2007. október 28. 19:31
Válasz erre
tat 001
tat 001
tat 002
tat 002
tat 003
tat 003
tat 005
tat 005
tat 006
tat 006

Megpróbáltam összedobni a tatfedélzetet. Hát így sikerült.
Stefan 427851 2007. október 27. 16:02
Válasz erre
Te nem vagy rokona véletlenül Boriszjelszintnek?
M.Pisti 427850 2007. október 27. 15:54
Válasz erre
Mivel már unom a régi nick-nevemet, ezért mától új névvel fogok jelen lenni köztetek. A "pindúr-pandúr" és a "könyörtelen" között vaciláltam, de végül az utobbi győzőtt.(ez még a K1-es korszakomból ragadt rám ) Jó makettezést mindenkinek a hétvégére!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.