/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
ChevyG 428051 2007. november 20. 15:23
Válasz erre
bots, hogy belevauzok, de nem a panzershiff-ek voltak az első heggesztettek?

üdv!
Sebi 428050 2007. november 20. 15:17
Válasz erre
Szia !

Amennyire tudom a háború végére már a japánok annyira kifogytak a nyersanyagokból (a flotta esetében az üzemanyagból), hogy csak a partközelben tudták használni a hordozóikat. Ezért találták ki ezt a fajta álcafestést.
Simi 428048 2007. november 20. 14:47
Válasz erre
Biztos igazad van, de a hajók páncélzatának illesztésénél mégis a szegecselést használták korábban. Úgy tudom, a Bismarck volt az első hadihajó(1939-40), ahol a páncéllemezeket hegesztéssel illesztették és így sokat spóroltak a súlyon. (Ebben az utóbbi infóban kicsit bizonytalan vagyok, de egybiztos: az I.VH idején még minden hadihajó-páncélzat szögecselt volt.)
Elektrolakatos 428047 2007. november 20. 14:21
Válasz erre
Simi!

Bocsi de ki kell javítsalak ! :D
Ez egy 2000-es publikáció tehát a 19.ik századot említi.

A hegesztés, mint oldhatatlan kötés, több száz éve ismeretes, igazi fejlődése azonban csak a múlt század végén kezdődött. Hegesztéskor a fémes alkatrészek összekötésére belső erőket, a fémek atomjait és molekuláit összetartó erőket használnak fel. Ezt a kötésmódot kohéziós kötésnek is nevezik.
Simi 428046 2007. november 20. 13:45
Válasz erre
Üdv Varjúbácsi!
Űgy tudom, hogy a hegesztés, mint eljárás csak az 1930-as évektől létezik (annak is talán inkább csak a második felétől).
Elektrolakatos 428045 2007. november 20. 13:39
Válasz erre
Varjúbácsi!

Írj kalóznak,ha valki szerintem ő tudni fogja!

kurusa@freemail.hu

Üdv:Elektro
Varjúbácsi 428044 2007. november 20. 13:16
Válasz erre
Sziasztok!
Van valakinek adata arról, hogy a dunai monitorok fedélzete páncélozott volt e, és ha igen, akkor hegesztett, vagy szegecselt?
Varjú bácsi
Szamuráj 428043 2007. november 20. 10:05
Válasz erre
chitose
chitose

Hi!

Szeretném megtudni miért festették le a japánok a háború kései szakaszában a hordozóikat olyan furcsa zöldes, csíkos kamóra? (Nekem átkozottul bejön)

Szami
Simi 428042 2007. november 18. 23:10
Válasz erre
A Sambrook-os és az Anatomy-s rajzokon is ez a széles vízvonal van feltüntetve. A szélességet is a rajzok alapján számoltam ki és festettem fel, ugyanis nincs jelezve (karcolva), mint a Tamiya maketteken.
És van még egy híres archiv fotó is 1935-ből, amikor a Renown-al ütköztött (csak súrolták egymást - a Hood jobboldali külső csavarja bánta), ahol a szárazdokkban ugyancsak jól látszik a széles vízvonal.

A mai nap sikeresen befejeztem a tatfedélzet feljavítását (viszonylag "egyszerű" volt a többihez képest). Az orrfedélzet is kész van (ez nagyon rázós volt). Kb 95%-ban a shelterdeck (csónakfedélzet; felső fedélzet) is készen van (ez is elég bonyolult darab). Ha mind a 3 fő elem elkészül, akkor fogom a törzsbe beragasztani azokat és akkor szeretnék egy komolyabb fotosorozatot csinálni az egész hajóról. Persze lehet, hogy ez még egy, vagy két hétig is eltart... igyekszem.
csatahajos 428041 2007. november 18. 22:43
Válasz erre
Bocsika, nem kötözködésből, de az Ark Royal egészen biztosan NEM páncélozott fedélzetű. Ez sajnos egy gyakori tévhit hogy az. A Victorious/Indomitable és Implacable osztályok voltak csak páncélozitt fedélzetűek.
Az tény, hogy az amcsi és japán hordozókkal ellentétben nem volt fa borítás az Ark fedélzetén, de ettől még nem páncélozott.

Simi!!!

Szuper vagy, remek lesz a mű ;-) ! Szerintem a széles fekete csík (boot toping - az olajos víz eltűntetésére) rendben van. A Thomas Schmid féle 3D model eléggé rendben van, elég neved Hood szakértők leírása alapján készült. Ennél talán csak a Bismarck-ja jobb :D.
Kezdõ 428040 2007. november 18. 22:20
Válasz erre
Simi!
Igaz hogy csak a nóziát mutattad meg, de már az is nagyon tetszetős! Úgye a Te Hoodod jobban fog majd kinézni mint Schmid animációja.(csak vicceltem!) Egyre kiváncsiabban várom már Óvárt, hogy majd élőben is láthassam, és egy jót dumáljunk róla. Hajrá!
Simi 428039 2007. november 18. 19:23
Válasz erre
egy májusi kép a Hood törzséről
egy májusi kép a Hood törzséről
Schmid_plan
Schmid_plan
schmid2007c
schmid2007c

ChevyG!
Igen, az csak egy tükröződés, amit látsz ott legalúl. Itt van egy májusi kép, amin nincs ez a tükröződés.
A Royal Navy szerette az ilyen széles vízvonalcsíkokat, más hajón (Pl Prince of Wales) is ilyen széleset láttam. A Thomas Schmid (Az általa készített 3D-s Hood képeket általában referenciaként használják) által készített kép is ezt igazolja.
ChevyG 428038 2007. november 18. 18:57
Válasz erre
Helló Mester!

a hajó alján az valami öregités v csak az asztal tükröződik rajta?

1 leheletnyire vastagnak tűnik a fekete csik, ennyire nagy volt?
üdv!
ChevyG 428037 2007. november 18. 18:50
Válasz erre
sajnos most nincs gépem, de szerintem írtó hüjén néz ki. ráadásul villanymotorosnak építették. ez kétségtelenül kompromisszumokra késdzteti a gyártókat
Simi 428036 2007. november 18. 18:49
Válasz erre
Ez kb egy hónappal ezelőtt készült kép a Hood előfedélzetéről; ez a kékes árnyalatú szürke szín az AP 507A
Ez kb egy hónappal ezelőtt készült kép a Hood előfedélzetéről; ez a kékes árnyalatú szürke szín az AP 507A

sszabi!
Sajnos az Ark Royal-ról nincs semmilyen anyagom, Sebi is csak azt írta, hogy a színt tudom neked megmutatni. Ugyanis a Hood-ot - amit most építek - is erre a színre kell lefesteni (mármint a víz feletti függőleges felületeket úgy általában). Ezeket a Royal Navy által használt színeket a WEM-től érdemes beszerezni, mert általában mindenki elfogadja színhelyesnek őket, ráadásul árban és mennyiségben is kb annyi, mint egy Humbrol festék.
ChevyG 428035 2007. november 18. 18:49
Válasz erre
www.rollmodels.net/nworkbench/onlinebuild/arizona/az_hull_lg.jpg

ezt a képen nézd meg tüzetesebben, és következtes, hogy milyen lehet a hajó szélessége és a teljes test magasságából
sszabi 428034 2007. november 18. 17:59
Válasz erre
Simi!
Sebi azt írta kicsivel lejjebb, h tőled kérjek szépen 1 képet amin az Ark Royal repülőfedélzete látható, illetve, h az milyen színűre volt felfestve. Éppen ezért szeretnélek megkérni arra h mutasd ezt nekem meg ha lehet.
Előre is köszi!

Majd gondolkozok még hasonlóan jó kis kérdéseken... :)
Sebi 428033 2007. november 18. 17:31
Válasz erre
Ahogy sszabi írta: matt olive grey. De hogy komolyra fordítsam a szót.
A shipcamouflage.com fórumán azt irták, hogy mikor elsüllyedt 3 féle szürkére volt festve. Ha szépen megkéred Simit, szerintem nagyon szívesen megmutatja fényképen ezt a színt: AP 507A. Ez volt a repülőfedélzet színe.
Szamuráj 428032 2007. november 18. 14:33
Válasz erre
Hi kezdő-hajós!

Aha, tényleg fordítva kezdtem el, de a felépítmények készítése jóval nehezebb és nagyobb kihívást igényelnek. A törzs már gyerekjáték lesz. :) Egyébként a törzset kb 3-4 éve szerkesztettem meg rajzok alapján, aztán sokáig kallódott az Akagis doboz mélyén (ami egy ETA porszívó doboza). A felépítményeket meg úgy 1 hónapja építem.

Szamuráj
Bill 428031 2007. november 18. 12:46
Válasz erre
Sziasztok!

Ha már felmerült az Ark Royal, nem tudja valaki, hol találnék az 1:600-as Airfix készletre repülőket? Sok összerakott makettet láttam tele repülőkkel a fedélzetükön és nem tudom, hogy ezek szkreccs, vagy valahol megvásárolható darabok-e.

Üdv!
Bill
hellodebil 428030 2007. november 18. 12:33
Válasz erre
Sszabi!
Na látod jót kérdeztél! Egy biztos, az Ark Royalnak páncélozott fedélzete volt, gondolom a csúszásgátlás miatt volt fa borítása. A színe azonban jó kérdés. A fórumban felvan dobva a kérdés! Milyen színű volt az Ark Royal fedélzete?
kezdõ-hajós 428029 2007. november 18. 12:28
Válasz erre
Chevy!
Szerinted ennyire elnézték volna?!
kezdõ-hajós 428028 2007. november 18. 12:26
Válasz erre
Szami!
Nagyon igéretesnek tünik. Csak így tovább! A törzset mikor kezded el építeni? Miért pont a felépítményekkel kezdted? Nem lett volna könnyebb fordítva?
sszabi 428027 2007. november 18. 09:23
Válasz erre
Hellodebil!
Írtad h ha kell segítség akkor szóljak. Nos az a gondom támadt h nem tudom, h az Ark Royal repülőfedélzete fa borítású volt vagy páncélozott. Mert az összerakási papír szerint a fedélzet matt olive grey színű, de a képeken meg néhol inkább fás szine van.
Nem volt eddig hordozóval dolgom ezért még azt is kérdezném ,h a fedélzet akkor teljesen egyszínű?
Bocsi h ennyit kérdezősködök, de a csatahajókkal nem volt eddig túl nagy gondom ez viszont sok fejfájást okoz.
Előre is köszi.
csatahajos 428026 2007. november 18. 09:18
Válasz erre
Mit értesz azon hogy lapított? A cikket nem olvastam végig, de a képek alapján teljesen OK-nak tűnik a test.

Üdv.
Szamuráj 428025 2007. november 18. 07:59
Válasz erre
Fuso alakul
Fuso alakul
Fuso kémény
Fuso kémény
Fuso furcsa nézetből
Fuso furcsa nézetből

Sziasztok újra!

Készülget az IJN Fuso (1/350), de elég lassan, sok a vizsga az egyetemen. A kémény és hátsó árboc szekciót is elkezdtem, munka van bőven még.

Szamuráj
ChevyG 428024 2007. november 17. 22:37
Válasz erre
Szerintetek télleg ennyire lapított profilja volt az eredeti hajótestnek?

www.rollmodels.net/nworkbench/onlinebuild/arizona/arizona1.php
sszabi 428023 2007. november 17. 13:20
Válasz erre
Hellodebil!
Majd kérdezgetek ha vmi gondom lesz , köszi a linket. Én a multkoriban ugye kérdeztem a másik hajót ,errefel mire elmentem voolna megvenni a német hajót, ajándékba kaptam ezt az angolt...
De nekem végülis ez is jó
Mégeccer köszke
hellodebil 428022 2007. november 17. 11:10
Válasz erre
Sszabi!
www.maritimequest.com/ oldalon van pár kép róla. Egyébként nekem ez a makett is megvan :) - ha kérdésed van, nyugodtan szólj, hátha tudok segíteni.
sszabi 428021 2007. november 16. 21:37
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Birtokomba került a revell ':720-as Ark Royal-ja, csak éppen képeket nem találok róla sehol.Mert szeretném kihozni az alap készletből amit csak lehet.
Aki tudna küldeni linket vagy akár képet azt nagyon megköszönném!
Simi 428020 2007. november 15. 15:46
Válasz erre
EDE!
Ha megkérhetlek, küldd el nekem a saját címemre azt a cikket: phely64@t-online.hu
Kössz!!!
EDE 428019 2007. november 15. 15:27
Válasz erre
Tényleg hülye vagyok! Most már regisztráltam magamat!
EDE 428018 2007. november 15. 15:21
Válasz erre
Simi, Csatahajós!

Lehet, hogy hülye vagyok, de az emil címeket itt nem tudom megnézni, és nem értem azt, hogy, ahhoz hogy lássam, be kell jelentkeznem.
mihalikl@citromail.hu-ra küldtök egy beköszönő levelet, a válaszban tudom csatolni a cikket .doc formátumban.
Simi 428017 2007. november 15. 14:02
Válasz erre
Igen! És már én is hónapok óta várom a beharangozott cikket, de még mindig semmi...
csatahajos 428016 2007. november 15. 11:02
Válasz erre
Ha nincs rajta NDA akkor elküldhetnéd a cikket mélben, szívesen elolvasnám!

Üdv.
EDE 428015 2007. november 15. 09:59
Válasz erre
Kösz Csatahajós!

Ez volt az egyik forrásom a cikkhez. Próbáltam pontos számadatokat használni, ehhez a Office of Naval intelligence háborús jelentését használtam fel. Azonban szeptemberben valaki feltett a Wikipediéra egy nagyon jó cikket tele hivatkozással Eric Hammel Carrier Clash, és Frank Guadalcanal című könyvére, brutálisan más adatokkal.
Pl. míg az ONI szerint 72 japán gép támadott rájuk, a wikipediás cikkben kb 54-et említenek, és érthetetlen miért nem támadtak a torpedóvetőikkel.
Jó lenne, ha a cikk felkerülne a helyére, tudnánk róla beszélni!
lucky 428014 2007. november 14. 20:57
Válasz erre
Csatahajós!
Köszi az elérhetőséget!
csatahajos 428013 2007. november 14. 16:53
Válasz erre
Az SS taglalja egy picit, ezen felül ezt ajánlom:

www.microworks.net/pacific/battles/

szerintem mindegyik elég jó. De mivel engem is érdekel igencsak a dolog, ezért ha van konkrét dolog akkor hátha tudok segíteni, kérdezz nyugodtan.

Ha ennyi hajóst ismertek akkor miért nem jöttök néha át az RPG-re is kommentálni, ott egész komoly kis fórum van már, de kevesen vagyunk még...
EDE 428012 2007. november 14. 16:08
Válasz erre
Szia Csatahajós!

Ismét köszi a gyors reagálást! Én is a Yorktownra tippeltem.
Kb. két hónapja Takács Zolinak leadtam egy 10 oldalas (W.L. stílusú) cikket a
Salamon-szigeti csatáról, amit az interneten fellelhető angol nyelvű
anyagokból próbáltam összeáéélítani. Mitagadás japán források nélkül
eléggé féloldalas a mű. Nem ismersz véletlenül japán forrásokat angol nyelven erről a csatáról?
csatahajos 428011 2007. november 14. 12:31
Válasz erre
Szia, megkaptam, válaszolok amint tudok. Üdv.
kezdõ-hajós 428010 2007. november 14. 10:01
Válasz erre
csatahajos 428009 2007. november 14. 09:05
Válasz erre
Szia EDE!

Voltak igen, a Yorktown a VS-5 10 SBD-3 asát küldte ki kora reggel (pontos időre nem emlékszem, ezek kicsivel kilenc előtt tértek vissza, késleltetve a az hordozó támaádást és annak kordinálást a másik kötelék hajóival. Persze mint kiderült később pont ez miatt sikerült egy rendkívül összehnagolt támadást intézniük :D.

Természetesen semmit nem találtak az SBD-k, mert rossz irányban kerestek (persze direkt) és a Catalinákhoz képest túl kcisi volt a hatósugaruk.

Nem kell migijedni az 500 oldaltól, nem olyan vészes, egy szótár persze nem árt. Őszintén szólva a magyar kiadókat ismerve én nem várnék egy magyar átirat megjelenésére, pláne hogy 23 dollár egy ilyen könyvért kb. a papír ára kis túlzással. (Én még anno 35-ért vettem és nem ilyen dollár-forint árfolyam mellett és úgy sem tartottam drágának őszintén szólva , főleg miután elolvastam és láttam hogy micsoda munka van benne).
EDE 428008 2007. november 14. 08:50
Válasz erre
Csatahajós!

Köszi a válaszodat! És ha lehet, mégjobban felkeltetted az érdeklődésemet a könyv iránt. Temészetesen minden apró részlet marha érdekes lehet! A rövid írásomban csak az Incredible Victory-t vettem védelmembe, ami nem is olyan incredible.(Olvasássi mennyiségben 10:4 javadra, pedig nekem a hordozós csaták vezetnek egy paraszhajszállal a csatahajósok előtt).
A könyvet előbb-utóbb be kell szerezni, bár 500 angol oldalon elég lassan rágnám át magam. Annyi sz. II. világháborús könyvet adnak ki magyarul, hátha egy kiadó észbekap...
Most hirtelen csak kérdés egy jut eszembe: Úgy emlékszem az amik csak a midwayi Catalinákkal végezték a felderítést. Vagy voltak más gépek is?
csatahajos 428007 2007. november 13. 22:30
Válasz erre
Szia Akagis,

néztem de nem jött át :-(

próbáld ide és szólj ha küldted és majd a rendesről válaszolok:

masterminded kukac citromail.hu
csatahajos 428006 2007. november 13. 22:28
Válasz erre
kezdõ-hajós 428005 2007. november 13. 22:18
Válasz erre
Csatahajós!
Ebben a pillanatban küldtem el megint!
csatahajos 428004 2007. november 13. 22:03
Válasz erre
Szia Akagis!

Sajnos szerintem nem jött át az e-mailed vagy ha igen akkor elkeveredett valahová (nem rémlik hogy megkaptam volna és megnéztem a levelezőm és ott sincs benne pedig soha nem törlök ki semmit csak a spam-et...).

Kérlek küldd el még 1X és elnézést...

UI - most megnéztem még egyszer és csak Szamurájtól kaptam e-mailt, de arra ment a válasz is.
csatahajos 428003 2007. november 13. 22:00
Válasz erre
HUh csak most láttam a korábbi hozzászólásokat úgy belemerültem a hosszú litániámba :D

Na vegyük sorba:

lucky: nos a könyv csak külföldön kapható sajnos és persze csak angolul. Amazon.com-on is meg lehet rendelni (nem is vészes az ára, 23 USD): www.amazon.com/Shattered-Sword-Untold-Battle-Midway/dp/1574889230/ref=pd_bbs_1/102-4561679-9350545

Itt a hivatalos honlap: http://www.shatteredswordbook.com/

hellodebil: nos igazából a négy nagy japán hordozó egy kötelékben hajózott, igaz lazábban mint az amerikai kötelékek, de mégis bőven látótávolságon belül.
Ami azt illeti, a japánok még 4 kis hordozóval képviseltették magukat a csatában, de ezek együtt sem jelentettek számottevő erőt, ugyanis mind egy kicsit defektes volt (Junyo: nem volt elég gyors hogy torpedóvetőket szélcsendben is üzemeltessen, a Ryujo-nak túl kicsik voltak a liftjei a Val zubókhoz, a Zuiho-n nagyon kevéske gép fért csak el , a Hosho meg említésre sem méltó sebessége és 8 gépes kapacitása miatt, amik ráadásul mind régebbi típusok voltak.

Pont itt jön be az, hogy ha akarták volna akkor a Zuikakut vihették volna magukkal Nagumóékhoz, de mivel a japán doktrina a rep.hordozók "páros üzemeltetését" írta elő ezért nem is próbálkoztak ezzel (noha össz-vissz 5 vagy 6 gépet kellett volna összekaparniuk, hogy a Shokaku túlélő gépeivel együtt meglegyen egy ütőképes légicsoport.

Imi: a könyv elég nagyrészben Yamamotóra helyezi a felelősséget, amit egyébként a csata után ő maga is elismert. EGyszerűen a győzelmi betegség és a túlzott, felsőbb kontrol nélküli befolyása visszaütött (2X is "sarokba állította Nagano-t, a flotta vezérkari főnökét, azzal fenyegetőzve h lemond...) És az a vicces, hogy sok japán kulcsember látta is az egésznek a gyenge pontjait (töbebk között Kondo és Nagumo maga is!!!) de vagy nem akartak semmit sem tenni vagy a japán kultúrális szokások miatt nem mertek/nem is tehettek. Ráadásul az is már önmagában röhej, hogy pont Nagumo volt a Kido Butai főnöke csak azért mert ő volt a rangidős, holott ő alapvetően torpedó specialista volt és sokkal inkább egy felszíni kötelék vezetéséhez értett volna (pl. Ozawa admirális aki késpbb nagy nehezen megkapta a pozíciót sokkal jobban értett a hordozókhoz, ő volt az egyik kulcsember a Dai Ichi Kido Butai felállításában is). Pláne viccesebb hogy nem igazán kedvelték egymást Yamamotoval de Yamamoto azért tartotta meg, mert mindennek ellenére Nagumo azt csinálta amit Yamamoto mondott neki. Kicsit az az érzése van az embernek az olvasottak után, hogy a Japán Egyesített FLotta kb. Yamamoto személyes játékszere volt...

EDE: azért sokkal többről van itt szó :D. A Walter Lord ki ne dob persze, nekem is hatalmas kedvencem, legalább 10X olvastam, kb. tudom mi van a köv. oldalon :D.

De: az egy szépirdolami mű, ez meg egy hadtörténeti és stratégiai/taktikai elemzés tényleg a legapróbb részletekig (az ember elképed hogy tényleg milyen marha triviális és apró dolgokon múlnak ekkora döntő kimenetelű ütközetek és persze mindig a "20 Ft"-os alkatrészből van hiány: lásd torpedó targoncák kellő száma az Akagin és a Kagán

SZóval rengeteg minden plusz van amit ad a könyv, de hát nehéz is itt pár mondatba összefoglalni az 500+ oldalt.

Ha érdekel valami részlet titeket még szívesen megíropm h mit mond a könyv róla.

Egyébként igen, nekem is felkeltette a könyv az érdeklődésem a Kido Butai iránt, noha a nicknevem alapján kitalálhatóan 90%ban csatahajó imádó vagyok :D (idáig 100% volt).
kezdõ-hajós 428002 2007. november 13. 21:50
Válasz erre
Csatahajós!
Megtisztelnél vele ha válaszolnál az egy héttel ezelött (e-mailen) elküldött kérdéseimre.
Köszi! Ex-Akagis
kezdõ-hajós 428001 2007. november 13. 21:39
Válasz erre
Köszi Kopi!
Kár hogy nem fél évvel elöbb szoltál! Nagyon dúrva a készlet.
Üdv.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.