<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
István | Adatlap | 428069 | 2007. november 21. 10:52 | ![]() | |||
Szamuráj | Adatlap | 428068 | 2007. november 21. 10:44 | ![]() | |||
Simi! Igen papírból készülnek, átkozottul nagy kihívás, lassan is megy az építés, akár több évig, így sok makettem nincs elkészítve teljesen. Ugyanakkor hatalmas szabadságot ad, kreativitást és ha elront az ember rajta valamit, pár ollózás és javítva van a hiba. A papír mellett számos anyagot használok még, gyantákat, pur-habot, fát, műanyag húzott szálakat, neoflexet, stb. Ugyanígy készítem el a repülőket 1/48-ban. Amit most mellékelek, az IJN Hosho (1/350), szintén 2 éve épül. :-))) Szami | |||||||
István | Adatlap | 428067 | 2007. november 21. 10:41 | ![]() | |||
Síí-Míí! Egyszerű az oka! Az hogy kúrva nehéz elkészíteni méretarányosan és minden más tekintettben is. Kevesen mernek papírból hajókat készíteni, ezért kell Szamit megbecsülni közöttünk! | |||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 428066 | 2007. november 21. 10:35 | ![]() | |||
Sziasztok! Tudna segíteni valaki abban, hogy Kovács Pétert - aki az I. Vh-s magyar hajókat építi - hogy tudnám elérni, mert az internetes oldalán található címről hibaüzenet jön vissza! :-((( Varjú bácsi | |||||||
Simi | Adatlap | 428065 | 2007. november 21. 10:20 | ![]() | |||
Szami! A hajók paírból fognak készülni? Én még eddig nem láttam olyan diót, ahol a hajók papírból lettek volna. Nem tudom, mi lehet az oka, hogy eddig még senki sem - vagy legalábbis nem túl sokan - próbálkozott vele? | |||||||
Szamuráj | Adatlap | 428064 | 2007. november 21. 07:42 | ![]() | |||
Köszi csatahajós az információkat!! Megtaláltam az Ibukit a raktáramban (1/350), azt a diót szeretném megépíteni jövőre, amikor a 3 darab Ha (Sen Yuso-sho típus) tengeralattjáró van előtte. A mellékelt fotók alapján erre a hordozóra is igaz lehet ez a háború végi álcázó kamó? Számomra nem egyértelműen derül ki. Szami | |||||||
Kalóz | Adatlap | 428063 | 2007. november 20. 22:14 | ![]() | |||
A szögletesre kialakított rakodónyílás keretek okoztak ugyanolyan problémát, mit a Cometnél az ablakkeretek. Az onnan kiinduló, anyagfáradás okozta repedések az egész hajótest kettétörését is eredményezték egyes esetekben. Kalóz | |||||||
csatahajos | Adatlap | 428062 | 2007. november 20. 20:03 | ![]() | |||
Szia Szamuráj, ez a camo egy két részből összetett festés. A hajó oldalára egy sötétebb zöld tónussal (iiletve volt ennek kék és még halvány rózsaszín verzója is) egy ker. hajó sziluettjét festették fel, mintegy a téjéket megtévesztendő. A fedélzet camo-ja szintén egy hajó sziluett csak felülnézetből (jól kivehető a halványabb színnel ábrázolt orr és tat). Hegesztés: valóaban a Panzerschiffék voltak az első javarészt hegesztett konstrukciójú hajók, de sokáig vegyesn alkalmazták a két rögzítési eljárást, pont azért mert a hegesztésre még nem merték "rábízni" az igazi teherviselő elemeket. A Bismarcknál is szerintem még javarészt szegecselt volt a páncélzat, kivévve talán a fedélzet elemeit, de pl. a lövegtornyokon tökéletesen kivehető a szegecselés. A USS Wisconsin és a USS Missouri voltak az első teljesen szegecselt konstrukcióval készült hajótestű csatahajók (a két korábbi tesó még nem), de szerintem a lövegtorony páncélzatát még ott is hegesztették. Üdv. | |||||||
hellodebil | Adatlap | 428061 | 2007. november 20. 19:55 | ![]() | |||
No mi mindent megtudhat itt az ember! :) Egyébként az Ark Royalhoz visszatérve, az gyanús volt, h a maketten nincs bordázata a fedélzetnek - de nem mertem gondolni sem arra h nem volt fa boritása. Ez a gyanúm mégis megalapozott volt. Az h a fedélzet nem volt páncélozott, nem tudtam, mert ovlastam bizonyos forrásokban, h az angol hordozók egyik erénye ez volt. Igaz az Ark Royal korábban készült mint az Illustrius-osztály hajói... Sok-sok évvel ezelőtt ovlastam a Top Gunban egy fantasztikus cikket: "Az Illustrius-t el kell süllyeszteni" címmel... fantasztikus volt, h túlélte a rengeteg zuhanóbombázó támadását, melyet hetekig gyakoroltak életnagyságú maketten a német pilóták. Ha jól emlékszem legalább 7 találatot kapott, de sikerült bevánszorognia Málta kikötőjébe. Ez a kíválló konstrukciónak és fedélzeti páncélzatnak volt köszönhető. Szerintem a világháború legjobb hordozó típusa volt. | |||||||
lucky | Adatlap | 428060 | 2007. november 20. 19:55 | ![]() | |||
"USA-ban megtervezték és sorozatban gyártani is kezdték a Liberty típusú hajókat teljes egészében hegesztett szerkezettel. A fáradásos törések elméletének elégtelen ismerete és az emiatt elkövetett konstrukciós hibákból eredő katasztrófák később hasonló ismertséget hoztak ennek a típusnak, mint a repülőgép iparban a Comet-nek" Ezt nem is tudtam... | |||||||
Kalóz | Adatlap | 428059 | 2007. november 20. 17:48 | ![]() | |||
Tévedsz! A hegesztést már a XIX- sz-ban feltalálták, pontosabban az ív- és a lánghegesztés változatokat, mivel a kovácshegesztés már a kovácsolással egyidőben létezett. A szénelektródás ívhegsztést 1885-ben Benardos fedezte fel, ahol is a hőt kibocsátó elektromos ív a szénelektróda és a munkadatarab között ég. A heganyagot külön juttatják be az ömledékbe a vatrratképzéshez. A Szlavjanov által később tökéletesített eljárás már a kötőelektródát használja a hegesztőív egyik pólusául, így a hegesztő egyik keze felszabadul. Bármilyen meglepő, de a gázhegesztést (lánghegesztés) csak pár évvel később találták fel és a hajóépítésban nem is igen terjedt el, kivéve egyik speciális alkalmazását a lángvágást. A hegesztés mint kötésfajta eléggé lassan terjedt el a hajógyártásban, elsősorban csekélyebb szilárdsági tulajdonságai okán (sem megfelelő alapanyag, sem kötőanyag nem létezett, az elméleti kutatások által megalapozott méretezési eljárások hiányáról nem is beszélve) Igazán nag lökést a hegesztés elterjedésének a II. világháborús tonnaháború adta meg ahegesztés elterjedéséhez a hajóépítésben. Az egyre több elsülylesztett hajóteret hagyományos építési eljárássokkal nem lehetett pótolni, így az USA-ban megtervezték és sorozatban gyártani is kezdték a Liberty típusú hajókat teljes egészében hegesztett szerkezettel. A fáradásos törések elméletének elégtelen ismerete és az emiatt elkövetett konstrukciós hibákból eredő katasztrófák később hasonló ismertséget hoztak ennek a típusnak, mint a repülőgép iparban a Comet-nek. A fejlődést azonban nem lehetett visszafordítani, így a korábban egyeduralkodó szegecselést, csak bizonyos- nagyon speciális célokra alkalmazzák manapság. (Bocsi, de egy évig hegesztést oktattam szakmunkás tanulóknak) Kalóz | |||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 428057 | 2007. november 20. 17:17 | ![]() | |||
Sziasztok! Köszönöm a segítséget mindenkinek. Varjú bácsi | |||||||
Keri | Adatlap | 428055 | 2007. november 20. 16:07 | ![]() | |||
Körülnéztem a gyűjtött képeim között,és a Leitháé pl süllyesztett fejű szegecselt volt! | |||||||
Keri | Adatlap | 428054 | 2007. november 20. 16:01 | ![]() | |||
Szia Varjú bácsi! Igen,páncélozott volt a fedélzet.A Marosé pl 19 mm,Leitháé már csak 16(jófajta Bessemer-acél miatt).Azt nemtom,hogy szegecselt-e vagy sem.Mivel a hajótest biztos,hogy szegecselt volt,valszeg a fedélzet is. Keri | |||||||
lucky | Adatlap | 428053 | 2007. november 20. 15:44 | ![]() | |||
Hegesztés témában: Mind a mai napig ismert( bár egyre kevésbé) az un kovács hegesztés. A lényege, h két izzó vasdarabot kalapács ütésekkel egyesítenek. Régen pl a vsaúti kocsik vonórúdjait igy kapcsolták a vonórugó rúdjához. | |||||||
Simi | Adatlap | 428052 | 2007. november 20. 15:43 | ![]() | |||
Lehet, hogy igazad van, de a tényen nem változtat: a dunai monitorok építésének korában még nem hegesztették a lemezeket. | |||||||
ChevyG | Adatlap | 428051 | 2007. november 20. 15:23 | ![]() | |||
bots, hogy belevauzok, de nem a panzershiff-ek voltak az első heggesztettek? üdv! | |||||||
Sebi | Adatlap | 428050 | 2007. november 20. 15:17 | ![]() | |||
Szia ! Amennyire tudom a háború végére már a japánok annyira kifogytak a nyersanyagokból (a flotta esetében az üzemanyagból), hogy csak a partközelben tudták használni a hordozóikat. Ezért találták ki ezt a fajta álcafestést. | |||||||
Simi | Adatlap | 428048 | 2007. november 20. 14:47 | ![]() | |||
Biztos igazad van, de a hajók páncélzatának illesztésénél mégis a szegecselést használták korábban. Úgy tudom, a Bismarck volt az első hadihajó(1939-40), ahol a páncéllemezeket hegesztéssel illesztették és így sokat spóroltak a súlyon. (Ebben az utóbbi infóban kicsit bizonytalan vagyok, de egybiztos: az I.VH idején még minden hadihajó-páncélzat szögecselt volt.) | |||||||
Elektrolakatos | Adatlap | 428047 | 2007. november 20. 14:21 | ![]() | |||
Simi! Bocsi de ki kell javítsalak ! :D Ez egy 2000-es publikáció tehát a 19.ik századot említi. A hegesztés, mint oldhatatlan kötés, több száz éve ismeretes, igazi fejlődése azonban csak a múlt század végén kezdődött. Hegesztéskor a fémes alkatrészek összekötésére belső erőket, a fémek atomjait és molekuláit összetartó erőket használnak fel. Ezt a kötésmódot kohéziós kötésnek is nevezik. | |||||||
Simi | Adatlap | 428046 | 2007. november 20. 13:45 | ![]() | |||
Üdv Varjúbácsi! Űgy tudom, hogy a hegesztés, mint eljárás csak az 1930-as évektől létezik (annak is talán inkább csak a második felétől). | |||||||
Elektrolakatos | Adatlap | 428045 | 2007. november 20. 13:39 | ![]() | |||
Varjúbácsi! Írj kalóznak,ha valki szerintem ő tudni fogja! kurusa@freemail.hu Üdv:Elektro | |||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 428044 | 2007. november 20. 13:16 | ![]() | |||
Sziasztok! Van valakinek adata arról, hogy a dunai monitorok fedélzete páncélozott volt e, és ha igen, akkor hegesztett, vagy szegecselt? Varjú bácsi | |||||||
Szamuráj | Adatlap | 428043 | 2007. november 20. 10:05 | ![]() | |||
Simi | Adatlap | 428042 | 2007. november 18. 23:10 | ![]() | |||
A Sambrook-os és az Anatomy-s rajzokon is ez a széles vízvonal van feltüntetve. A szélességet is a rajzok alapján számoltam ki és festettem fel, ugyanis nincs jelezve (karcolva), mint a Tamiya maketteken. És van még egy híres archiv fotó is 1935-ből, amikor a Renown-al ütköztött (csak súrolták egymást - a Hood jobboldali külső csavarja bánta), ahol a szárazdokkban ugyancsak jól látszik a széles vízvonal. A mai nap sikeresen befejeztem a tatfedélzet feljavítását (viszonylag "egyszerű" volt a többihez képest). Az orrfedélzet is kész van (ez nagyon rázós volt). Kb 95%-ban a shelterdeck (csónakfedélzet; felső fedélzet) is készen van (ez is elég bonyolult darab). Ha mind a 3 fő elem elkészül, akkor fogom a törzsbe beragasztani azokat és akkor szeretnék egy komolyabb fotosorozatot csinálni az egész hajóról. Persze lehet, hogy ez még egy, vagy két hétig is eltart... igyekszem. | |||||||
csatahajos | Adatlap | 428041 | 2007. november 18. 22:43 | ![]() | |||
Bocsika, nem kötözködésből, de az Ark Royal egészen biztosan NEM páncélozott fedélzetű. Ez sajnos egy gyakori tévhit hogy az. A Victorious/Indomitable és Implacable osztályok voltak csak páncélozitt fedélzetűek. Az tény, hogy az amcsi és japán hordozókkal ellentétben nem volt fa borítás az Ark fedélzetén, de ettől még nem páncélozott. Simi!!! Szuper vagy, remek lesz a mű ;-) ! Szerintem a széles fekete csík (boot toping - az olajos víz eltűntetésére) rendben van. A Thomas Schmid féle 3D model eléggé rendben van, elég neved Hood szakértők leírása alapján készült. Ennél talán csak a Bismarck-ja jobb :D. | |||||||
Kezdõ | Adatlap | 428040 | 2007. november 18. 22:20 | ![]() | |||
Simi! Igaz hogy csak a nóziát mutattad meg, de már az is nagyon tetszetős! Úgye a Te Hoodod jobban fog majd kinézni mint Schmid animációja.(csak vicceltem!) Egyre kiváncsiabban várom már Óvárt, hogy majd élőben is láthassam, és egy jót dumáljunk róla. Hajrá! | |||||||
Simi | Adatlap | 428039 | 2007. november 18. 19:23 | ![]() | |||
ChevyG! Igen, az csak egy tükröződés, amit látsz ott legalúl. Itt van egy májusi kép, amin nincs ez a tükröződés. A Royal Navy szerette az ilyen széles vízvonalcsíkokat, más hajón (Pl Prince of Wales) is ilyen széleset láttam. A Thomas Schmid (Az általa készített 3D-s Hood képeket általában referenciaként használják) által készített kép is ezt igazolja. | |||||||
ChevyG | Adatlap | 428038 | 2007. november 18. 18:57 | ![]() | |||
Helló Mester! a hajó alján az valami öregités v csak az asztal tükröződik rajta? 1 leheletnyire vastagnak tűnik a fekete csik, ennyire nagy volt? üdv! | |||||||
ChevyG | Adatlap | 428037 | 2007. november 18. 18:50 | ![]() | |||
sajnos most nincs gépem, de szerintem írtó hüjén néz ki. ráadásul villanymotorosnak építették. ez kétségtelenül kompromisszumokra késdzteti a gyártókat | |||||||
Simi | Adatlap | 428036 | 2007. november 18. 18:49 | ![]() | |||
sszabi! Sajnos az Ark Royal-ról nincs semmilyen anyagom, Sebi is csak azt írta, hogy a színt tudom neked megmutatni. Ugyanis a Hood-ot - amit most építek - is erre a színre kell lefesteni (mármint a víz feletti függőleges felületeket úgy általában). Ezeket a Royal Navy által használt színeket a WEM-től érdemes beszerezni, mert általában mindenki elfogadja színhelyesnek őket, ráadásul árban és mennyiségben is kb annyi, mint egy Humbrol festék. | |||||||
ChevyG | Adatlap | 428035 | 2007. november 18. 18:49 | ![]() | |||
www.rollmodels.net/nworkbench/onlinebuild/arizona/az_hull_lg.jpg ezt a képen nézd meg tüzetesebben, és következtes, hogy milyen lehet a hajó szélessége és a teljes test magasságából | |||||||
sszabi | Adatlap | 428034 | 2007. november 18. 17:59 | ![]() | |||
Simi! Sebi azt írta kicsivel lejjebb, h tőled kérjek szépen 1 képet amin az Ark Royal repülőfedélzete látható, illetve, h az milyen színűre volt felfestve. Éppen ezért szeretnélek megkérni arra h mutasd ezt nekem meg ha lehet. Előre is köszi! Majd gondolkozok még hasonlóan jó kis kérdéseken... :) | |||||||
Sebi | Adatlap | 428033 | 2007. november 18. 17:31 | ![]() | |||
Ahogy sszabi írta: matt olive grey. De hogy komolyra fordítsam a szót. A shipcamouflage.com fórumán azt irták, hogy mikor elsüllyedt 3 féle szürkére volt festve. Ha szépen megkéred Simit, szerintem nagyon szívesen megmutatja fényképen ezt a színt: AP 507A. Ez volt a repülőfedélzet színe. | |||||||
Szamuráj | Adatlap | 428032 | 2007. november 18. 14:33 | ![]() | |||
Hi kezdő-hajós! Aha, tényleg fordítva kezdtem el, de a felépítmények készítése jóval nehezebb és nagyobb kihívást igényelnek. A törzs már gyerekjáték lesz. :) Egyébként a törzset kb 3-4 éve szerkesztettem meg rajzok alapján, aztán sokáig kallódott az Akagis doboz mélyén (ami egy ETA porszívó doboza). A felépítményeket meg úgy 1 hónapja építem. Szamuráj | |||||||
Bill | Adatlap | 428031 | 2007. november 18. 12:46 | ![]() | |||
Sziasztok! Ha már felmerült az Ark Royal, nem tudja valaki, hol találnék az 1:600-as Airfix készletre repülőket? Sok összerakott makettet láttam tele repülőkkel a fedélzetükön és nem tudom, hogy ezek szkreccs, vagy valahol megvásárolható darabok-e. Üdv! Bill | |||||||
hellodebil | Adatlap | 428030 | 2007. november 18. 12:33 | ![]() | |||
Sszabi! Na látod jót kérdeztél! Egy biztos, az Ark Royalnak páncélozott fedélzete volt, gondolom a csúszásgátlás miatt volt fa borítása. A színe azonban jó kérdés. A fórumban felvan dobva a kérdés! Milyen színű volt az Ark Royal fedélzete? | |||||||
kezdõ-hajós | Adatlap | 428029 | 2007. november 18. 12:28 | ![]() | |||
kezdõ-hajós | Adatlap | 428028 | 2007. november 18. 12:26 | ![]() | |||
Szami! Nagyon igéretesnek tünik. Csak így tovább! A törzset mikor kezded el építeni? Miért pont a felépítményekkel kezdted? Nem lett volna könnyebb fordítva? | |||||||
sszabi | Adatlap | 428027 | 2007. november 18. 09:23 | ![]() | |||
Hellodebil! Írtad h ha kell segítség akkor szóljak. Nos az a gondom támadt h nem tudom, h az Ark Royal repülőfedélzete fa borítású volt vagy páncélozott. Mert az összerakási papír szerint a fedélzet matt olive grey színű, de a képeken meg néhol inkább fás szine van. Nem volt eddig hordozóval dolgom ezért még azt is kérdezném ,h a fedélzet akkor teljesen egyszínű? Bocsi h ennyit kérdezősködök, de a csatahajókkal nem volt eddig túl nagy gondom ez viszont sok fejfájást okoz. Előre is köszi. | |||||||
csatahajos | Adatlap | 428026 | 2007. november 18. 09:18 | ![]() | |||
Mit értesz azon hogy lapított? A cikket nem olvastam végig, de a képek alapján teljesen OK-nak tűnik a test. Üdv. | |||||||
Szamuráj | Adatlap | 428025 | 2007. november 18. 07:59 | ![]() | |||
ChevyG | Adatlap | 428024 | 2007. november 17. 22:37 | ![]() | |||
Szerintetek télleg ennyire lapított profilja volt az eredeti hajótestnek? www.rollmodels.net/nworkbench/onlinebuild/arizona/arizona1.php | |||||||
sszabi | Adatlap | 428023 | 2007. november 17. 13:20 | ![]() | |||
Hellodebil! Majd kérdezgetek ha vmi gondom lesz , köszi a linket. Én a multkoriban ugye kérdeztem a másik hajót ,errefel mire elmentem voolna megvenni a német hajót, ajándékba kaptam ezt az angolt... De nekem végülis ez is jó Mégeccer köszke | |||||||
hellodebil | Adatlap | 428022 | 2007. november 17. 11:10 | ![]() | |||
Sszabi! www.maritimequest.com/ oldalon van pár kép róla. Egyébként nekem ez a makett is megvan :) - ha kérdésed van, nyugodtan szólj, hátha tudok segíteni. | |||||||
sszabi | Adatlap | 428021 | 2007. november 16. 21:37 | ![]() | |||
Üdv mindenkinek! Birtokomba került a revell ':720-as Ark Royal-ja, csak éppen képeket nem találok róla sehol.Mert szeretném kihozni az alap készletből amit csak lehet. Aki tudna küldeni linket vagy akár képet azt nagyon megköszönném! | |||||||
Simi | Adatlap | 428020 | 2007. november 15. 15:46 | ![]() | |||
EDE! Ha megkérhetlek, küldd el nekem a saját címemre azt a cikket: phely64@t-online.hu Kössz!!! | |||||||
EDE | Adatlap | 428019 | 2007. november 15. 15:27 | ![]() | |||
Tényleg hülye vagyok! Most már regisztráltam magamat! | |||||||
EDE | Adatlap | 428018 | 2007. november 15. 15:21 | ![]() | |||
Simi, Csatahajós! Lehet, hogy hülye vagyok, de az emil címeket itt nem tudom megnézni, és nem értem azt, hogy, ahhoz hogy lássam, be kell jelentkeznem. mihalikl@citromail.hu-ra küldtök egy beköszönő levelet, a válaszban tudom csatolni a cikket .doc formátumban. | |||||||
Simi | Adatlap | 428017 | 2007. november 15. 14:02 | ![]() | |||
Igen! És már én is hónapok óta várom a beharangozott cikket, de még mindig semmi... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Látom Te az a fajta makettező vagy (ellentétben velem vagy Simivel), aki egyszerre több munkába is belekezd és párhuzamosan építi őket. Ezért is tartanak hosszú-hosszú évekig az építésük. Úgy tudom Chevy is így csinálja. Izlések és pofonok-Ki hogy szereti.