/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Sebi 428304 2007. december 12. 18:46
Válasz erre
Hát nem tudom. Nekem egyetlen fóliás vizem van. A rávitt festék és lakkrétegtől a fólia merev lett és a legkisebb érintésre is foszlik. Úgyhogy a fóliát speciel nem ajánlom.
and 428303 2007. december 12. 09:12
Válasz erre
A GPM-nél biztos nem olcsóbban (ki az a hülye, aki beszerzési ár alatt adna bármit?), de mivel ő kb. havonta nagy tételben rendel, valószínűleg mindegy neki, ha a rendelésébe belekér még ezt-azt.
És a GPM-nél kapható összes dolgot meg tudja hozni (makettek, kiegészítők), akár más cégek termékeit is (Halinski, Modelik stb. stb.)
Én speciel fotomaratott tank-lánctalpat kértem legutóbb.
ChevyG 428302 2007. december 12. 03:03
Válasz erre
Anno, ha visza emlékeztek Zsile Péter Zsolt koollégánk készített egy monumentális diorámát, amin a New Jersey volt 1 tico társaságában (természetesen 350es készletek)

Ott az ősrégi alufóliás megoldást használta a készítő.

azt nem állítom h könnyű, sokmindenre kel figyelni, de ha valamilyen gumi-szerű ragasztóval aláalapozunk, és ügyesen dlgozunk az aluval, egész jók sülhetnek ki. Fonots még, hogy jól válasszünk szín árnyalatokat, és "ipari" mennyiségű fényes lakkot vigyünk fel rá!

(a legnagyobb gond akkor van, ha több lapbol kel készíteni az alapot. itt ugyanis a lapok találkozását nem 1xü eldolgozni!)

én nyáron kipróbáltam és nem elvetendő! (sajnos a mintát kidobtam, mert csak gyakorlásnak szántam:()

üdv
ChevyG 428301 2007. december 12. 02:56
Válasz erre
Köszi!

mostanság elég lajhár módon makettezek, de igyexek összeszedni magam!:)
üdv!
ChevyG 428300 2007. december 12. 02:52
Válasz erre
Igaz drága, de asszem elég tuti "vizei" vannak a vellejonak is!

Ákos 1ik dióján láttam még vizet, tőle is érdemes lenne megkérdezni!
üdv!
ChevyG 428299 2007. december 12. 02:51
Válasz erre
és olcsobban? (Mint olvas6tad nem csak én szeretnék onnan rendelni!)

ja és töredelmesen bevallom: nekem nem korlát, maratás kerll, hanem löveg cső.

üdv
ChevyG 428298 2007. december 12. 02:49
Válasz erre
de ez nem csak "simán" tökéletes víz hatású, méretaránynak megfelelő, de még a jeges tengerre is jellemző!!! ááá:)
ChevyG 428297 2007. december 12. 02:47
Válasz erre
Szeva!
Ma du. küldök résklzetes választ emilben. (le kell mérnem a csavarokat, stb)
A korlátokkal szövegértési problémáim vannak:) HELP! sokat segítene, ha annyit leírnál h összesen mennyi készlet kell. (mert két sor van és 1 sorban 3db. azt irtad 3-3 -de soronként v darabonként?)

teghát majd mél!
üdv!
Sebi 428296 2007. december 11. 22:37
Válasz erre
pe_11
pe_11

A 3374-es hozzászólásban a link nem működött, úgyhogy itt a kép amire mutatott volna. A Pattex folyékony szög egy ragasztó. Én itt Pécsen a Baumaxban vettem.
Sebi 428295 2007. december 11. 22:14
Válasz erre
Íme egy kis csemege csatahajósok !

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/bb-49/700-js/js-index.html

Az USA első szuper csatahajója lett volna (ha megépítik).
Bill 428294 2007. december 11. 22:14
Válasz erre
Nagyon szép!
Igen, üveglappal én is próbálkoztam, az még aránylag tűrhetően sikerült. Összegyűrt alufóliával is kísérleteztem, csak ezekkel mint ahogy írtad nem lehet viharos vizet ábrázolni. Mi az a Pattex folyékony szög?
Bill 428293 2007. december 11. 22:09
Válasz erre
Chevy!

Szépen megcsináltad a Matsu vízvonal alatti részét. A lánc valóban nagy, sajnos elég nehéz ehhez a mértarányhoz passzolót találni. Várjuk a fejleményeket...

Üdv!
Bill
Sebi 428292 2007. december 11. 22:07
Válasz erre
a
a

Tulajdonképp bármilyen lágy tömítőanyagból ki lehet alakítani a vizet. Az egész csak kézügyesség kérdése. Én például főként 1/700-ban "építkezek". Festett, szemcsés üveglapra szoktam szilikonkaucsukot felvinni. Az eredmény így néz ki:

hajomakett.hu/images/stories/sebi_16/prinzeugen/4/pe_11.jpg

Vagy pedig a képen látható módon. Annyi hátránya van a dolgonak, hogy viharos tengert ezzel nehéz ábrázolni. Most egy 1/350-es makettet építek. Simi barátom tanácsára kipróbáltam a Pattex folyékony szöget. Azt hiszem azzal már lehet, hogy érdemes lenne nekifutni egy viharos diorámának, mert elég jól alakítható anyag.
Bill 428291 2007. december 11. 22:03
Válasz erre
Szia Szamuráj!

Köszi, tartalmas cikkek.
Sajnos eddigi vizes próbálkozásaim kivétel nélkül kudarcba fulladtak, pedig lenne néhány elég ütős dioráma tervem. A legnagyobb gond, hogy háborgó tengervizet kellene valahogy csinálnom, hasonlót mint amit a King George V diorámán láthatunk. A tengeralattjárós egy picit meredek, de még az is belefér.:) Egy tengeri dioráma magától a víztől válik igazán drámaivá és elementárissá. Semmi sem látványosabb egy háborgó tengerrel harcoló monstrumnál. Persze szigorúan külső nézőpontból.:)

u.i.: olvastam a cikked, maximális tiszteletem. Mindíg is csodáltam a minőségi saját építésű maketteket, a technikád ráadásul elég összetett. A papír nem veszik össze a többi anyaggal, pl. gyantával, tömítővel?

Bill
Szamuráj 428290 2007. december 11. 19:55
Válasz erre
Pont ma sikerült kidobni egy üveg gyantát a ház hátsó műhelyből nagytakarítás közben. Most miből csinálok vizet?:((
István 428289 2007. december 11. 19:35
Válasz erre
Ezt a vizet vagy neked vagy Chevy fiúnak tudnám ajánlani valamelyik hasonló hajótokhoz.
Hajrá!
Szamuráj 428288 2007. december 11. 19:18
Válasz erre
Szamuráj 428287 2007. december 11. 19:16
Válasz erre
www.modelwarships.com/features/how-to/water-rm/rm-index.html s96920072.onlinehome.us/TnT_Archives/Making_Water.htm

Szia Bill! Talán ezek segítenek, átlátszó gyantafolyadékot említ a fickó a második cikkben, amit festékkel színezett kékesre. Eddig a Bic fehér ragasztóját használtam úgy, hogy előre lefestettem az alapot amilyenre kellett, aztán ráöntöttem ezt a ragasztót, akkor még hófeféren de száradás után áttetsző lett. Csak a nyugodt vízfelületnél alkalmazható, háborgó harcos tengerhez más kell, sajna én sem tudom hogyan kéne csinálni, meg miből. Szami
and 428286 2007. december 11. 19:14
Válasz erre
GPM-es hajót gyártok én is, nem tudom, reklámnak minősül-e, vagy ismered-e (már többször szerepelt az oldal címe e fórumon), de a papirmakett.hu-n Balázs szerintem bármit meghoz neked a GPM-től, ha írsz neki mailt. Nekem is hamarosan megjön, amit külön kértem tőle.
Bill 428285 2007. december 11. 19:00
Válasz erre
Főleg ami a King George alatt van. Áh, ezer éve próbálkozok ilyen élethű, hullámzó, "vad" tengervíz megalkotásával de valahogy sose akar összejönni. Valkinek van esetleg tippje hogyan és miből próbálkozzak?
lucky 428284 2007. december 11. 17:37
Válasz erre
Chevy!
Társulok! A többi magánban.
ChevyG 428283 2007. december 11. 16:58
Válasz erre
ChevyG 428282 2007. december 11. 16:53
Válasz erre
ChevyG 428281 2007. december 11. 16:45
Válasz erre
gpm.pl

Ajánlom ezt!

Januárbanj fogok rendelni tőlük, ha akarsz betársul6tsz! (esetleg más is)
üdv!
and 428280 2007. december 11. 16:20
Válasz erre
Köszi az ötleteket mindenkinek.

Eddig nálam (úgy értve, előzetesen is) a pillanatragasztós verzió volt a favorit. Azt már 2 dróttal leteszteltem, egész mereven köt. A sablonos, forrasztásos megoldást is ki fogom próbálni, de nem hiszem, hogy megfelelően pici ónpöttyöket tudnék összehozni.Feltűnően bunkós lenne minden keresztezés:-)
Simi 428279 2007. december 11. 16:01
Válasz erre
1.maratás (a legegszerűbb) 2. rézdrót (a nehezebb); 0.3-as drót jó az oszlopoknak, 0.1-es pedig a vízszintesen lévő korlátnak. Előbb kiméred az oszlopok helyét, kifúrod, beragasztod, aztán kersztbe ráragasztod bejelölés után a korlátot pillanatragasztóval. A forrasztást nem ajánlom, mert ha nem ég el a drót, akkor se tudod utólag megcsizsolni. Én a Yamato-m egész korlátrendszerét így készítettem.www.hajodok.extra.hu/scripts/yamato/yamgal.htm
lucky 428278 2007. december 11. 15:49
Válasz erre
And!
Csinálj hozzá sablont!
Egy deszka, pár szög,lakk nélküli rézdrót, meg forrasztó ón, és már lehet is forrasztani.
Nem mondom munkás, de bejöhet.
Sebi 428277 2007. december 11. 15:17
Válasz erre
Szia !

Elsősorban maratásból:

www.goldmm.com/ships/gms2ordr.htm

De megoldható drótból vagy húzott szálból. A maratást inkább azért ajánlom, mert ebben a méretarányban elég ha egy kicsit "remeg a kezed" és máris sokkal szembeötlőbb, hogy a korlát keresztrúdja ferde.
and 428276 2007. december 11. 14:10
Válasz erre
Sziasztok

1:200-ban ti miből gyártjátok, gyártanátok a hajókorlátot?

Köszi
István 428275 2007. december 11. 14:08
Válasz erre
Kopi!
Tudnál egy hasonló fotót csínálni a láncról mint Chevy barátunk?! Mert engem is érdekelne a "portéka". Előre is köszi!

Üdv.
Kopi 428274 2007. december 11. 11:44
Válasz erre
ChevyG !

Mobil :06-20-360-6643

Üdv Kopi
ChevyG 428273 2007. december 11. 10:06
Válasz erre
Heló!
Írnék én, ha lenne hova!:)
Üdv!
Kopi 428272 2007. december 11. 09:24
Válasz erre
Szia ChevyG !

Nekem van egy oktávval vékonyabb láncom.
0,9x,0,6-os szemek 0,3-as anyagból.
Ha érdekel írj.

Üdv Kopi
ChevyG 428271 2007. december 10. 22:22
Válasz erre
resizedpic 028
resizedpic 028
resizedpic 029
resizedpic 029
resizedpic 035
resizedpic 035
resizedpic 036
resizedpic 036
resizedpic 037
resizedpic 037

hohó!

Ma megtaláltam azt a láncot (be esett 2 könyv közé), ami szerintem a lehető leg kissebb kapható és nem aranyáron van (bár, ha kiszámolnánk a súlyát és összevetnénk az arannyal...)

Az idei prágai kiállitás/versenyen szereztem be, (ahhoz képest...)nem volt olcsó, átszámólva kb 480pénzembe került (HUF)

Mint azt említettem jópár(100) hsz elött, az ABER 35A16-os készletét használom fel a Matsu horgonyláncaként. Igaz, hogy ez elméletileg 35ös, de ha nincs más...

A lánc sajnos szerintem még mindíg nagy. Szerintetek is?

üdv!
ChevyG 428270 2007. december 9. 23:33
Válasz erre
Szeva!
Nem tudom mit ittál, de adhatnál belőle nekem is!:)
üdv!
ChevyG 428269 2007. december 9. 23:32
Válasz erre
Biztos voltam benne, hogy nem így érted! Nem szokásom leragadni 1 gyxártónál se. Igyekszem az ár-érték arányt szemelött tartani.

üdv!
ChevyG 428268 2007. december 9. 23:30
Válasz erre
Sajnos nem hajózik. Nem tudom mit rendel, de mostanság az Ivh-s repcsik érdeklik (a csörömp mellett)
Szóval WEM 1enlőre elnapolva. (pedig letudnám 1uttal a T-23as kiadásait is -ami késik az nem múlik!)

köszi!
üdv!
Simi 428267 2007. december 9. 22:13
Válasz erre
Én nem mondom, hogy minden WEM maratás rossz, de az az a IJN AA maratás nem egy telitalálat. Amit pl most a Hood feljavításához használok (WEM maratás) azért megérdemel egy 4-est. Ráadásul egy ajtós maratást nem is lehet nagyon elrontani.
Szamuráj 428266 2007. december 9. 18:03
Válasz erre
Isti! Ez nem véletlenül egy Gulliver osztályú rotoros cirkáló? Nimitznek eléggé Asbóth Oszkáros. Mekkora a vízkiszorítása? Mikor állították szolgálatba? Nem lennék a parancsnoki híd tetején, amint éppen lekaszabolja a rotorlapát az árbócot. :))) Szami
István 428265 2007. december 9. 17:18
Válasz erre
1 004
1 004
dioráma 004
dioráma 004
dioráma 003
dioráma 003

Barátaim!
A rakétahordozó Akagi class után egy újabb kategóriát hoztam létre: ez a Nimitz osztályú helikopterhordozó. De ne aggódjatok! Az orvosom szerint gyógyíthato. Várom a véleményeket!
Sebi 428264 2007. december 9. 17:06
Válasz erre
Szia Chevy !

Nem tudom a barátodnak mi kell a Voyagertől, de a WEM az ő cuccaikat is árulja (igaz csak a hajós témákat). Esetleg beszerezhetnéd a WEM maratásokat is egyúttal.
ChevyG 428263 2007. december 9. 16:12
Válasz erre
ok! +1pont a voyager-nek!
köszi!
Mindenesetre ezeket muszály lesz beszereznem:
WEM 1/400 DKM Anti-Aircraft Weapons(Reference #PE 4006) 4,21
WEM 1/400 Kriegsmarine Portholes, Doors & Hatches(Reference #PE 4012) 3,36
Persze addig a T-23 elnapolva és tovább folytatom a Matsu-t és az U-82est!
üdv
Simi 428262 2007. december 9. 15:06
Válasz erre
Én már használtam WEM maratást a Tone-hoz, igaz, az a háromcsövű változat volt, nem a "single". Hát az egy rémálom volt: kb 2 óra volt, meddigre egyet összraktam. Pedig úgy gondolom, hogy van affinitásom az apróságokhoz, de ebbe már majdnem belezakkantam. Hál Istennek, "csak" 6 db-ot kellett összehozni. Szerintem egyszerűen rossz a tervezése, és túl vékony lemezből maratták; ennek következtében egy egyszerű hajlítástól mindjárt el is tört. Szóval a WEM-et nem ajánlom.
ChevyG 428261 2007. december 9. 13:55
Válasz erre
Szamuráj 428260 2007. december 9. 13:49
Válasz erre
Szeva! Sztem bátran használd fel, megnéztem Jeff Lin nagymester munkáit és ő is legnagyobb részt Voyager készletekkel pontosítja a hajóit. Nézd meg őket, valamint a blogját is. Üdv;) Szami
www.modelshipgallery.com/gallery/users/Jeff-Lin/user-index.html
ChevyG 428259 2007. december 9. 13:09
Válasz erre
VNC0603 triple MG 25mm
VNC0603 triple MG 25mm

hibás kép, botsi
a "lassú" szó, a cég honlapjára nem megfelelő...
ChevyG 428258 2007. december 9. 13:07
Válasz erre
AP041 deptcharges
AP041 deptcharges
VNC0601 single MG 25mm
VNC0601 single MG 25mm
VNC0603 triple MG 25mm
VNC0603 triple MG 25mm

Sziasztok!
Kicsit vissza szeretnék evezni a Matsu AA-s témájához.

1 barátommal rendelni készülünk voyager maratást. (pontosabban csak betársulok)

Ezeken vacilálok. (a WEM helyett, onnan1edül vagyok a rendelésben)

Barátaim, vélemény?
Szamuráj 428257 2007. december 8. 19:16
Válasz erre
Kollégák! Csináljátok azt, amit én: minimális anyagi ráfordítással vegyetek különböző vastagságú kartonpapír lapokat, 1 mm-es sztirol lapot, pur-habot, glettelőt, kétkomponensű gyantát, csiszoló vásznat, pontos rajzokat, stb. Annyi hajót csinálhattok belőle amennyit akartok, és ha nem sikerül, könnyebben pótolható az elrontott rész, mint egy kincstárat apasztó mesterműnél, amit ennyi pénzért csak kesztyűn keresztül mernék megfogni, természetesen remegő kézzel. ;)

Baráti üdv: Szami
ChevyG 428256 2007. december 8. 19:01
Válasz erre
LOL!
300dodó és "kézműves"?! elmehetnek...
ChevyG 428255 2007. december 8. 19:00
Válasz erre
nekem meg van Mini Hobby köntösben. Az árát megéri. Ígyis -úgyis meg kell venni hozzá valamilyik rezesbanda gyártmányát. A vizvonal latti rész kicsit gáz, de nem veszályes.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.