<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Yamamoto | Adatlap | 428572 | 2008. január 15. 20:54 | ![]() | |
arvaadam | Adatlap | 428571 | 2008. január 15. 17:21 | ![]() | |
Van egy eladó hajóm mégpedig az Amazon ami 1:600 as méret arány. Akit érdekel erérhető vagyok az :arvaadam@citromail.hu vagy a 06305701831 az árlról egyezkethetünk. várom jelentkezéseteket. | |||||
Yamamoto | Adatlap | 428570 | 2008. január 14. 21:49 | ![]() | |
Megértelek barátom! Akkor majd csak mi nézegetjük itt így, tanúlmányozva a feljavítás fortélyait. | |||||
Simi | Adatlap | 428569 | 2008. január 14. 21:32 | ![]() | |
Csak azért fogom lefesteni, mert ezt a hajót többnyire én fogom nézegetni, magamat meg nem akarom elkápráztatni ilyen harmadlagos dolgokkal, hogy látszanak rajta a feljavítások. Komolyan mondom, hogy néha izgalom vesz rajtam erőt, amikor elkészülök egy-egy nagyobb egységgel, hogy vajon milyen szép lesz majd egyben az egész, korhűen; úgy, ahogy akkor nézhetett ki, amikor a végzetes csatába elindult. | |||||
Yamamoto | Adatlap | 428568 | 2008. január 14. 20:44 | ![]() | |
Simi! Ez így szép ahogy van! Én a helyedben le se festeném, hanem így ragasztanám föl a hajóra. Nagyon jól mutat. | |||||
Simi | Adatlap | 428567 | 2008. január 14. 20:37 | ![]() | |
Már csak azért is érdeklődtem, mert úgy néz ki, hogy kevés lesz a Hood-hoz a korlát. Végülis nekem is tetszenek a WEM korlátai. Láttam, van nekik külön is csak korlát+létra maratásuk, sajnos azt hiszem, szükségem lesz rá. Más: elkészültem a Hood hátsó kéménye körűli felépítményekkel. Különösen a két kémény közt levő antennatartós kis mütyür volt szivatós; egy hetet dolgoztam rajta. Ott kezdődött, hogy az illesztések - szokás szerint - kritikán alúliak voltak, jöhetett a tömítés és csiszolás óra szám. Aztán az a kis hengeres dolog ott a tetején 2 mm-el alacsonyabb volt. Még jó, hogy sikerült vmi combosabb öntőkeretet előásnom, ami átmérőben passzolt hozzá. A csörlők nagyon gagyi módon rá voltak öntve, ezeket lecsiszoltam és "igazi"-akat készítettem. Meg persze igyekeztem kicsit felrezezni az egészet. Az antennatartó szarvak 0.6-os tűből és 0.3 -as drótból készültek; különben ez volt a feljavítás talán legkönnyeb mozzanata. | |||||
zs180 | Adatlap | 428566 | 2008. január 14. 18:12 | ![]() | |
Kedves Simi, leggyakrabban a WEM termékeit használom. A "Rails and ladders" névre hallgató szet nem drága és igen jól használható, jó néhányat elhasználtam már belőle. a GMM-től és van elég sok maratásom, nagyon szépek, de ezek acélból vannak, én pedig sokkal jobban szeretem a rezet, könnyebb hajlítgatni, és ami a fő, kivágni a keretből (nem kell folyton eldobálni a szikepengét). A GMM ultrafine korlátot megvettem és valószínüleg sokat fogom használni, mert a "sima" korlát sokszor túl vastagnak tűnik. Pl. amit a Brillianthoz mellékeltek egyértelműen túl vastag, ezért a Type 42-es való, későbbi tervezésű szettből "kannibalizálok" hozzá vékonyabb, jellegzetes brit, 1950 utáni osztású korlátot. | |||||
Sebi | Adatlap | 428565 | 2008. január 14. 14:08 | ![]() | |
Szia Mike ! Küldtem egy emailt arra a címre, ami az adatlapodon szerepel ! | |||||
Simi | Adatlap | 428564 | 2008. január 14. 13:02 | ![]() | |
Köszönjük szépen a sok érdekes ötletet a maratások sokoldalú felhasználásáról. Nekem az a kérdésem volna, hogy milyen márkájú maratást használsz pl korlátokból és a létrákból? | |||||
zs180 | Adatlap | 428563 | 2008. január 14. 10:29 | ![]() | |
Köszönöm a reakciókat. Az árboc és a kémény nincs felragasztva, csak csapokkal rögzítve. A festésnél jobb, ha külön vannak. Nagyon óvatosan kezelem az árbocokat, ha elgörbül valami, visszahajlítom. A korlátok java része csak a festés után kerül fel, főleg a főfedélzet szintjén levő, többszínű darabok. A maratásokról annyit, hogy a saját maratáson kívül (a WEM mindig ad ilyet a műgyanta kitjeihez) különféle egyéb készletekből is használtam, illetve átalakítottam, átszabtam számos maratott alkatrészt. Például a főárbos alatti felépítmény elülső, ferde oldalán látható kapaszkodókat a maratott létra fokonkénti darabolásával nyertem és ragasztottam fel egyenként (a képeken nem nagyon látszik). Másik példa: a felépítmények oldalán levő kapaszkodókat a háromsoros maratott korlát hosszanti elvágásával, az árbocon levő kapaszkodókat a maratott létra egyik függőleges szárának levágásával és minden második létrafok kivágásával nyertem. Fogy is a maratás rendensen! A kémények kivizetőit túl vastag falúnak találtam, ezért offszetlemezből csináltam újakat. | |||||
Kopi | Adatlap | 428562 | 2008. január 14. 10:23 | ![]() | |
Szia Szami ! Első ránézésre használható a torony. A kollégák által emlegetett szegecselés + egyéb extrák is mehetnek még rá. KIVÉTEL A KORLÁT !!! Ha kész telefonon egyeztethetünk az öntésről, 20-360-66-43. Üdv Kopi | |||||
H.Mike | Adatlap | 428561 | 2008. január 13. 23:04 | ![]() | |
Sziasztok hajósok. Én eddig WWII német harckocsikat építettem csak már túl régóta ezekkel foglalkozom úgyhogy kell egy kis váltás. Régóta szemezem a Nimitz 1/350-es makettel. Megrendeltem a Trumpeter készletet és a hozzá tartozó White Ensign Models hajó és repülő maratásokat és matrica kiegészítőt. Arra kérlek titeket ha valaki tudna ajánlani a Nimitz színeihez használatos festékgyártót és a szinkodokat az írja le nekem. Ezen felül 1/350-es repülőgép fegyverek, pottankok kiegészítőjét kerestem, de nem találtam sehol. Ha valakinek tudomása van ilyen kiegészítőről kérem adja meg. Sebi, tudnál küldeni képeket a Nimitzedről? | |||||
ChevyG | Adatlap | 428560 | 2008. január 13. 21:44 | ![]() | |
Brilliant, brilliant!! | |||||
Simi | Adatlap | 428559 | 2008. január 13. 19:38 | ![]() | |
Szépen alakul ez a kis hajó. A sok apró részlet magáért beszél. Látom, maratásilag te is jól felkészültél... (Jó pár lap látszik ott a háttérben.) Ami nekem nagyon inponál, az a hajó kéményén a kipufogó-szerű füstcsövek. Hát igen, nem minden a maratás: kell egy jó adag fantázia és ügyesség is. | |||||
Sebi | Adatlap | 428558 | 2008. január 13. 19:09 | ![]() | |
Nagyon jó Gyuri ! Hozod a szokott minőséget. | |||||
Yamamoto | Adatlap | 428557 | 2008. január 13. 17:39 | ![]() | |
Gyuri! Nagyon szépen haladsz vele. Gratula! Nem félted az árbocokat a sérülésektől a további építés és festés során? Én tuti letőrném ahogy ismerem magamat. A korlátok mikor jönnek rá? | |||||
zs180 | Adatlap | 428556 | 2008. január 13. 16:35 | ![]() | |
ChevyG | Adatlap | 428555 | 2008. január 13. 12:47 | ![]() | |
nyílván, de nálam egy nagyon rosz pont | |||||
ChevyG | Adatlap | 428554 | 2008. január 13. 12:47 | ![]() | |
szó nem volt sértegetésről! viszont a Matsum én építem, az enyém!:) | |||||
Sebi | Adatlap | 428553 | 2008. január 13. 12:42 | ![]() | |
Hát pedig a Tamiya a vízvonalmakettekre specializálódott. Nekem személy szerint teljesen mindegy, hogy vízvonal vagy sem. Szerintem ez a legkevesebb egy hajómaketten. A fedélzet és a felépítmény kidolgozottsága sokkal többet számít. | |||||
Yamamoto | Adatlap | 428552 | 2008. január 13. 12:28 | ![]() | |
Ne haragudj barátom, nem akartalak megbántani, csak a saját szavaiddal éltem! Engesztelésül (ha elfogadod) megépíteném a Matsudat még ebben az évben (olyan J. Linesre). Üdv. | |||||
ChevyG | Adatlap | 428551 | 2008. január 13. 00:41 | ![]() | |
ChevyG | Adatlap | 428550 | 2008. január 13. 00:41 | ![]() | |
nem szeretem a vízvonal maketteket. én a makettgyártók helyében törekednék arra, hogy a felhasználónak legyen a privilégiuma eldönteni. -az utobbi évek alapján- ez megvalósultnak látszik. (PL trumpeter, italeri) | |||||
Sebi | Adatlap | 428549 | 2008. január 12. 20:14 | ![]() | |
Ez nem feltétlenül vadállatság. Ha úgy érzed, hogy neked nem elég jó a vízvonalmakett, éppenséggel csinálhatsz hozzá törzset. Bár én 700-ban ilyen kis hajóknál feleslegesnek érzem. Az árát pedig ne egészen a mi pénztárcánkhoz mérd. Bár, hogy őszinte legyek erre a makettre érdemes lenne spórolni. Elég jó minőségű darab. | |||||
Yamamoto | Adatlap | 428548 | 2008. január 12. 07:59 | ![]() | |
Igen Chevy, csak Te vagy az a vadállat! De azért ne vedd zokon. | |||||
ChevyG | Adatlap | 428547 | 2008. január 12. 02:55 | ![]() | |
tehát csak én vagyok az a vadállat, aki szkreccseli amit Tamijáék lehagytak?!:) húzós az ára, nagyon húzós! | |||||
Sebi | Adatlap | 428546 | 2008. január 11. 23:11 | ![]() | |
Nem, nem. Az nem szkrecs ! A Tamiya időnként összedolgozik más gyártókkal és kiad úgynevezett prémium maketteket, melyeket kis szériában készítenek és néha csak Japánban hozzák forgalomba. Ami az általad adott linken van, az egy műgyanta makett, amit 2006 végén adtak ki a Pit Road-al közösen: www.hlj.com/showreports/ths06/nav/ A második sor kép mutatja az osztály mind a négy tagját, kezdve az Agano-tól a Noshiro-n és a Yahagi-n át, a Sakawa-ig. Az áruk pedig kb. 24.000 forint. | |||||
Simi | Adatlap | 428545 | 2008. január 11. 20:43 | ![]() | |
Szerintem igen, mert én nem tudok olyan Tamiya 700-as hajóról, amihez adnának vízvonal alatti testet. | |||||
ChevyG | Adatlap | 428544 | 2008. január 11. 18:05 | ![]() | |
www.modelshipgallery.com/gallery/cl/ijn/yahagi-700-hmh/hmh-index.html ennek a vízalatti része szkrecs? üdv | |||||
Testa | Adatlap | 428543 | 2008. január 11. 17:07 | ![]() | |
Bill | Adatlap | 428542 | 2008. január 11. 16:44 | ![]() | |
Sziasztok! Kicsit OFF, ezért elnézést kérek azoktól akit zavar az alábbi "hírdetés": Baráti áron eladnám két korábban összerakott hadihajómat, egy Revell King George V-öt (1:570) és egy Airfix Ark Royal-t (1:600). Akit érdekel küldjön egy emailt és megbeszéljük a részleteket. Az érdeklődőnek képeket is tudok küldeni... Üdv! Bill | |||||
imano | Adatlap | 428541 | 2008. január 11. 15:43 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat sokat segítettetek vele. | |||||
Sebi | Adatlap | 428540 | 2008. január 11. 15:14 | ![]() | |
Szia ! Ahogy Chevy is irta, sok csiszolni és tömítenivaló lesz, úgyhogy kitartó munkára készülj. Az a második link elég jó referencia az építéshez, de ha szükség van segítségre, csak szólj. Van egy kevés anyagom német hajókról és ha tudok, segítek. Ami a festést illeti. Chevy ajánlott egy White Ensign Models, vagy röviden WEM nevű céget. Ha módod van rá, rendelj tőlük, mert nekik vannak a legpontosabb színeik. Hatféle festékre lesz szükséged: fehérre, baltic hellgrau, baltic mittelgrau és baltic dunkelgrau-ra a törzshöz és a felépítményre, dunkelgrau 2 és deck teak-re a fedélzethez. Ha nincs lehetőséged, akkor tudom ajánlani a Humbrol festékeit, de ezek csak "majdnem" pontosak. Ez esetben a törzs és a felépítmény színei: fehér, dunkelgrau: humbrol 92, mittelgrau: humbrol 106+34, hellgrau: humbrol 183. A fedélzet pedig homoszínű és a dunkelgrau 2 pedig a humbrol 27-nek felel meg. | |||||
ChevyG | Adatlap | 428539 | 2008. január 11. 12:55 | ![]() | |
Szia! A készlett nekem is megvan, nagyon ügyelj az illesztésre. Az orrnál több gondod lesz, majdnem szkrecs lesz ott az egész! (tárazz be több tömítőtt). a gyári korlátokat felejtsd el!!! Nem akarok belevau, de sztem válasz valami kissebb hajót elsőre. (a Scharn elég nagy hajó, és munkás is! valamint a nagy Helerekhwez érdemes lövegcsövet és maratást is szerezni. -úgy értem jobban érdemes, mint 1 tamijához, stb) Ajánlom a heler kis rombooit. (Z31, T23, Marceau, stb) Ez a festés nekem is megnyerte a teccésemet. -amennyiben az a hullámos. Ezzel merült hullámsírba a hajó- (miközben nyitottam a linkeket, sejtettem, hogy erről lesz szó) a WEM-nél lehet kapni direkt feséték szettet a DKM hajókhoz (is) üdv! | |||||
ChevyG | Adatlap | 428538 | 2008. január 11. 12:48 | ![]() | |
Szia!!! Nagyon jó lett! A szegecsek szerintem is hiányoznak róla. 1 darabot készítettél? Az összes torony 1forma? (távmérők, stb) ha nen: akkor a másoltakat alakítod át, vagy több mester lesz? üdv | |||||
ChevyG | Adatlap | 428537 | 2008. január 11. 12:48 | ![]() | |
Szia!!! Nagyon jó lett! A szegecsek szerintem is hiányoznak róla. 1 darabot készítettél? Az összes torony 1forma? (távmérők, stb) ha nen: akkor a másoltakat alakítod át, vagy több mester lesz? üdv | |||||
lucky | Adatlap | 428536 | 2008. január 11. 11:57 | ![]() | |
Szami! A csövek helye üreges? Mert ha igen akkor gond lesz a formázásnál.A gumi be fog folyni a toronyba. | |||||
Simi | Adatlap | 428535 | 2008. január 11. 10:37 | ![]() | |
Kedves Szami! Jól sikerült a lövegtorony, de megvallom őszintén, én meglepődtem, hogy ilyen kicsi. Az biztos, hogy az én Hood-omnak jóval nagyobb tornyai vannak. Lehetséges ez? A másik észrevételem, hogy nem volt szögecselt a torony teteje? | |||||
Szamuráj | Adatlap | 428534 | 2008. január 11. 10:10 | ![]() | |
Elkészült a lövegtorony. Kérdezem, hogy ezt így lehetne-e mesterdarabnak használni öntéshez? Mindent csiszoltam, tömítettem rajta, plussz pár apró részletet is tettem fel, de az apróbbakat már az öntött darabokon folytatnám és nem mindegyik lövegtorony volt egyforma. :) Szami | |||||
imano | Adatlap | 428533 | 2008. január 11. 00:06 | ![]() | |
Sziasztok! Régebben amatőr szinten maketteztem, majd egy hosszú szüntet után elhatároztam, hogy újrakezdem méghozzá komolyabb szinten. Előkerestem a régi reszelőket, szereztem festékszórót stb, és vettem egy Heller 1:400 Scharnhorst-ot. Szívesen fogadnék minden tanácsot mit, hogy csináljak... A konkrét kérdésem pedig az lenne, hogy milyen festéket kéne vennem, ha valami ilyesmi festést szeretnék rá mint a lenti linkeken?(Sizilien/Ostfront) forum-der-wehrmacht.de/thread.php www.scharnhorst-class.dk/scharnhorst/paint_schemes/paint_scharnhorst_1943.html | |||||
Yamamoto | Adatlap | 428532 | 2008. január 10. 12:46 | ![]() | |
Szamuráj | Adatlap | 428531 | 2008. január 10. 11:25 | ![]() | |
Kedves Kopi! Köszönöm szépen, ma elkészítem a lövegtornyot sztirolból, aztán megmutatom itt a fórumban, hogy egyátalán lehet-e használni mesterdarabként. Szami :) | |||||
Kopi | Adatlap | 428530 | 2008. január 10. 10:36 | ![]() | |
Szamuráj ! Műgyanta öntésben esetleg tudok segíteni. A korlátoszlopok beállítására javasolnám az injekciós tűt (0,2-es dróthoz 0,3-0,35 belső átmérővel) megfelelően levágva, mert azzal ott hajlítod ahol(kell és ahogy) akarod. Üdv Kopi | |||||
Gonzo | Adatlap | 428529 | 2008. január 10. 07:42 | ![]() | |
Köszi szépen, sajnos itt sem találtam, majd még keresem , de lassan beletörődöm hogy a korlát lessz csak maratás. Bár ahogy olvastam a Simmi hozzászólását lehet, hogy 0.2.es rézdrótból lesz a korlát is. Köszi: Gonzo | |||||
Szamuráj | Adatlap | 428528 | 2008. január 10. 05:07 | ![]() | |
Kedves barátaim! Köszönöm a bíztatást. Szami | |||||
barnamedve | Adatlap | 428527 | 2008. január 9. 16:09 | ![]() | |
kösz a segítséget sebi | |||||
hellodebil | Adatlap | 428526 | 2008. január 9. 13:30 | ![]() | |
Szami! Én is csatlakozom az előttem szólókhoz. A lövegcsövet rézből lehet a legszebben kiesztergáltatni. Én így tennék a helyedben. Egy kalappal, mert eddig nagyon szép, és légy büszke rá, mert ez teljes egészében a te munkád :) | |||||
zs180 | Adatlap | 428525 | 2008. január 9. 12:50 | ![]() | |
Mély tiszteletem a scratch Fuso iránt. Gyönyörű hajó. Ha van műgyanta öntő ismerősöd, elég egy lövegtornyot megcsinálni és a többi garantáltan ugyanolyan lesz. Ehhez a módszerhez talán alkalmasabb a sztirol, mint a papír, mint alapanyag. Az igazán szép lövegcsövet rézből lehet esztergálni (másik ismerős kell hozzá). | |||||
Szamuráj | Adatlap | 428524 | 2008. január 9. 07:50 | ![]() | |
Köszönöm a részletes segítséget Simi! Egy sztirollapon kipróbálom a dolgot, aztán megmutatom mire jutottam vele. A Fusónál annyival nehezebb a korlátok kialakítása, ellentétben mondjuk a Yamatónál, hogy itt nem egyenes vonalban, hanem megtörve, szakaszosan kell kialakítani őket, az oldalsó lövegek fészkei miatt. :) Szami | |||||
Simi | Adatlap | 428523 | 2008. január 8. 23:48 | ![]() | |
Kedves Szami! Én a Yamato-m egész korlátrendszerét saját magam készítettem rézdrótok felhasználásával. Ha jól tudom, a méretarány a te esetedben is 350. Oszlopnak 0.2-es, korlátnak pedig 0.1-es drótot használtam. Ha egy kicsit ráérzel az egész metódusára könnyen menni fog a dolog. Ha jól emlékszem, a Yamato korlátait 3 nap alatt készítettem el. Az első lépés, kiméred a korlátok helyét és bejelölöd. Aztán befúrsz az adott pontokon 0.2 -es vagy 0.3 -as fúróval, ha lehet kicsit rézsútosan befelé, nehogy az oldala felszakadjon. Aztán beragasztod az oszlopokat. Kicsit össze-vissza fognak állni, de mivel rézdrót, könnyen függőlegesre igazíthatod (persze a tövénél szabad csak igazgatni!). A szélső oszlopon pl vékony filccel bejelölöd a felső korlát magasságát. Ugyanezt teszed néhány távolabbi oszlopon is. Aztán a 0.1 -es drótot odaragasztod ehhez a ponthoz (ez egy kicsit macerás lesz, de ha sikerül, utána nagyon könnyű a folytatás) és a távolabbi (5-6 oszloppal odébbi) pontokra is. A köztes oszlopok következnek: csak egy kis ragasztót kell odapöttyinteni nekik. A végén pedig lecsipkeded az oszlopok túlnyúló részét körömvágó csipesszel. A második sornál csak megfelezed a magasságot és ugyanígy felragasztod a következő korlátot. A végén esetleg finoman meg lehet csiszolni a tetejét; magad is meg fogsz lepődni, hogy egész merev lesz a korlát. Biztosan tudod, hogy a drótokat úgy kell kiegyengetni, hogy két fogóval jobbról és ballról húzod ellenkező irányba. A ragasztáshoz pillanatragasztó kell, amit 0.2 -es dróttal vegyél fel, a tű túl sokat vesz fel a vastagsága miatt és a rengeteg ragasztó elrontja az összképet. Én egy szikeszárba szoktam befogatni és időnként leégetem róla a ragasztót egy öngyujtóval, vagy levágom a végét. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Elgondolkodtató! (szerintem)