/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
dcsabesz 428826 2008. február 20. 11:47
Válasz erre
Hali!

Nem vagyok mai gyerek. (32) A makettezésben nem sok tapasztalatom van. Mostanában kezdtem. De a pillanatragasztó viág életemben a mumusom volt. :-)
De megpróbálok a leírtak szerint eljárni.

Köszi a tanácsokat.
István 428825 2008. február 20. 11:34
Válasz erre
István 428824 2008. február 20. 11:33
Válasz erre
dcsabesz!
Nem tudom hogy hány éves vagy, vagy hogy mennyi tapasztalatod van a makettezésben, de akkor sem éretem, hogy hogyan lesz a újjad ragasztós? Általában amihez ragasztasz az mindig rögzítve van, és amit ragasztasz hozzá azt meg csipesszel fogod (mérettől függően). Egy pici p.ragasztót kinyomsz egy kemény felületre, ahonnan majd gombostűvel vagy különböző vékonyságú drótokkal viszed föl a kivánt felületre. Ha túl sokat kensz föl, akkor valóban tovább tarthat a száradási idő és közben még el is mozdíthatod a felületeket egymástól. Inkább többszőr kevesebbet vigyél föl a p.ragasztóból. Ez a legegyszerübb és a leggyorsabb módszer a maratásnál. A bonyolultabb ha forrasztod. De az nem az én asztalom. Hajrá!
Narn 428823 2008. február 20. 11:29
Válasz erre
István!
Várom türelmesen a leveled ... :)
dcsabesz 428822 2008. február 20. 10:56
Válasz erre
Az nem rossz ötlet, de lassan szárad meg. Legalább is a rézen. Az újjamon tényleg münködik a pillanatragasztás. :-)
lucky 428821 2008. február 20. 09:53
Válasz erre
az a gond, h mással nem nagyon lehet...
Valaki (azt hiszem Sebi) írt egy módszert.Ő a korlátok készítése során használja, de bejön máshol is.Lényege, h egy 0,2-es dróttal viszi fel a ragacsot.
dcsabesz 428820 2008. február 20. 08:55
Válasz erre
Hali!

A fotomaratást mivel szoktátok ragasztani?
A pillanatragasztóval a klasszikus problémák léptek fel, az újjam egy pillanat alatt összeragasztja, de az alkatrészeken nem szárad meg. :-)
Van valami praktikusabb megoldás?
Narn 428819 2008. február 18. 10:46
Válasz erre
Nem tudom, hogy mikent tudnam feltenni, de itt van miklosb@ioi.dk
István 428818 2008. február 15. 21:53
Válasz erre
Narn!
Felraknád az e-mail címedet. Küldenék egy-két képet az új munkádhoz.( hát ha inspirál)
Narn 428817 2008. február 15. 15:15
Válasz erre
Nagyon szép lett a hajó. Kicsit furcsának tűnik nekem a kéménye és az ágyuk elrendezése, de az a tervezők érdeme. A makett viszont ott van a topon.
Simi 428816 2008. február 15. 14:35
Válasz erre
www.freeweb.hu/olli/richelieu.html
Ha jól értettem, ő is két éve kezdte építeni ezt a hajót... Az eddigi hajói közűl úgy tűnik ez a legjobb. Jó lett a festés, a korlátok, kötélzet stb stb. Nekem különösen is kedvem szerint való a hajótest nagyon finom koszolása. Kisebb hiányosságok: a mellékelt archiv felvételen a blast bag -ek (a cső és a torony találkozásánál levő ponyva) színe sötét, nála pedig fehér; a fedélzetet kicsit kellett volna még festésileg alakítani pl a (pozitív) osztásokat feketével szárazecsetelni; a felépítmények oldalán levő dolgokat egy kicsit ki lehetett volna emelni fekete befolyatással, vagy szárazecsetelésel. Én biztosan megajándékoznám a magam részéről egy ötös alával...szóval szép munka.
Ja és itt is hiányolom a közelebbi képeket...
EDE 428815 2008. február 15. 12:33
Válasz erre
Szervusztok!

Hát Horváth Zoltánt nem vádolhatjuk tétlenséggel, mint az Oszrák-Magyar flottát: honlapján fenn van újfent elkészült 1/400 Richelieu makettje!
arvaadam 428814 2008. február 14. 18:39
Válasz erre
Nem kell valakinek pár 1:600 alkatrész?
barackdr 428813 2008. február 14. 16:39
Válasz erre
Sziasztok!

Eladó bontatlan 1:700 vízvonalas Tamiya Sakura makett 1900Ft-ért (bolti ára 3500), ha valakit érdekel azonnal viheti.
barackdr@altavizsla.hu vagy 20/576-6836

Üdv: barackdr
ChevyG 428812 2008. február 14. 16:30
Válasz erre
Köszi!, holnap megnézem szögödön, ha nincs akkor jól jönne!
köszi!!
Simi 428811 2008. február 14. 16:29
Válasz erre
Ha érdekel titeket ez a cikk, és nem tudjátok/akarjátok megvenni az újságot, legfeljebb beszkennelem és felteszem nektek.
ChevyG 428810 2008. február 14. 16:17
Válasz erre
de, ha összeveted az akkori átlag munkabéreket, az már akkár többszörös szórzót is jelenthet!

itt a városban megnézem, hátha van HT, bár ez a város csak a térképeken város...

OFF

holnap megyek autót nézni szegedre, a rendszáma HMS-###, nem lehet véletlen!!!:D

ON
Simi 428809 2008. február 14. 16:09
Válasz erre
A Haditechnika-t szerintem bármelyik nagyobb újságosnál megkapod. Különben számomra érdekes volt az árbeli összehasonlítás, mert amíg egy brit csatahajó kb 1.9 - 2 millió Fontba került, addig a König 2.4 millióba (természetesen Fontba átszámolva).
hellodebil 428808 2008. február 14. 14:44
Válasz erre
Simi Mester!
Tervezem-tervezem :) Nagyon messzi az a projekt. Az ICM makett igazi kihivás nekem. Nem Tamiyam inőség, bár szépen kidolgozott, az "összerakás" óriási munka! De ha egyszer nekifogok, állok a kihivás elébe! Az első vh. "második legszebb" csatahajói voltak - a Derfflinger-osztály után :) Egyébként hol lehet beszerezni ezt a folyóiratot?
Simi 428807 2008. február 14. 12:59
Válasz erre
Tegnap megvettem a Haditechnika c. újság mostani számát, érdekes cikket (1.rész) olvashatunk benne a König osztályú csatahajókról Horváth Zoltán tollából! Hellodebil, neked kötelező olvasmány, mert te tervezezed az építését, úgy tudom. Érdekes adalékként szerepelt ez adatok közt, hogy pl a Iron Duke osztályú csatahajók bekerülési ára kb 2 millió Font volt. Az egyik anyagomban pedig azt olvastam, hogy a Hood 6 millió Fontba került... Ezek szerint az árán 3 db jó csatahajót lehetett volna építeni? Megdöbbentő. Nyilván a háború alatt Nagy-Britanniában is volt infláció, de úgy tudom, hogy az nem volt egy olyan nagy mértékű pénzromlás.
Sebi 428806 2008. február 13. 22:58
Válasz erre
Oké. Ha te mondod, elhiszem. Majd azért megkérlek rá, hogy egyszer tegyél fel légyszíves olyan fotót, ami természetes fénynél készült.
Sebi 428805 2008. február 13. 22:53
Válasz erre
Hát Narn elhiszem, hogy komoly dilemma a festés. Na, akkor hogy még jobban összezavarjalak ;) engedd meg, hogy figyelmedbe ajánljam a shipcamouflage.com-ot. Úgy tűnik nem is olyan rossz gondolat az Ms21:

www.shipcamouflage.com/fletcher_class.htm
Viszont az Independence-re Ms 14-et kellene festeni, ha '43-as diorámát szeretnél:

www.shipcamouflage.com/usn_cvl.htm

Egy Ms31-33-as dioráma inkább már 1944-re utal. Persze te vagy a gazda, úgyhogy neked kell döntened.
István 428804 2008. február 13. 22:10
Válasz erre
Nem irigyelek barátom, de mi szeretjük a kihívásokat. Legközelebb én sem egy 30 éves kittet fogok fullra feljavítani az már biztos. Erre mondják hogy a sikerért meg kell küzdeni. Szerinted kész leszel vele Óvárig???( 2 hónap) Jó lenne, mert ha nem, akkor megint várhatnék 1 évet hogy élőben is láthassam Sebi Nimitzével együtt.
Narn 428803 2008. február 13. 15:44
Válasz erre
Sebi!
A vízzel kapcsolatban elfelejtettem odaírni, hogy a színe az kb olyan árnyalatú, mint itt a lapon a feliratok alatti kék mező csak picivel sötétebb. A fénykép csal, mert ott tényleg szürkés.
Simi 428802 2008. február 13. 15:42
Válasz erre
Pistikém!
Köszönöm kérdésedet, jól vagyok/vagyunk.
Most a parancsnoki torony fogott meg; rengeteg a javítani, és pótolni való dolog. Az illesztések hibáinak eltüntetése itt már nem könnyű feladat. Gyakorlatilag abszolut szintenként kell megépíteni, lefesteni, lakkozni - és ez így nagyon-nagyon időigényes.
Narn 428801 2008. február 13. 15:39
Válasz erre
Tegnap nem bírtam eldönteni, hogy mit is szeretnék, de marad az Ms12, mert arról van referencia, de a későbiekről alig. Ami a gond az az Independece-el egy diorámába kerülése. De azt azzal magyarázom majd, hogy még nem festették át a Fletchert és még a régi kamo van rajta, elvileg 43-ban még azzal szerepeltek. Az Independence ha jól emlékszem, akkor Ms33-as lesz.
Egy pillanatra felvetődött az Ms 21, de azelég furi, hogy tetőtől talpig egyenkék. Az Ms 31 az jobb lenne.
Sebi 428800 2008. február 13. 15:09
Válasz erre
Szia Narn !

Magára a vízre gondoltam. Nagyon szürkés az árnyalata. De persze így már értem, hogy miért. Esetleg próbáld meg a következőt alapozó nélkül. A vizet nem kell lealapozni, mert a tömör festékréteg eltünteti a mélységérzetet. Az első réteg legyen a legsötétebb szín. Ennél még nem baj, ha itt-ott kilátszik az alap. A következő szín már legyen világosabb és elsősorban oda fújd, ahol kilátszik az alap. Az utolsó réteg pedig lehet a fedőréteg. Ez lehet lakk vagy akár az a Vallejo féle műgyanta víz. A hajót milyen színűre szeretnéd festeni ? Csak mert valamikor a múlt héten még azt írtad, hogy Ms12-re. A mostani linkben nincs ilyen minta.
ChevyG 428799 2008. február 13. 13:26
Válasz erre
hellodebil 428798 2008. február 13. 13:02
Válasz erre
Az előtérben a 3x3-as főtüzérségű hajóra gondolsz? Vittorio Veneto. Vagy az uccsó képen látható bárkára? Az egy teherhajó minden bizonnyal. Lehetséges h. Revell, mert Revell hajók is vannak a képen (előtérben a Tirpitz). De most h átnéztem a Revell termékpalettáját...
István 428797 2008. február 13. 09:04
Válasz erre
Simi!
Bennem szóról-szóra ugyan ezek a gondolatok merültek fel tegnap este, csak lusta voltam leírni. Kár hogy Ő sem ismer minket meg a fórumunkat. Pedig jó lenne mindenkinek, ha egyre többen lennénk. Igen a víz egy kicsit "érdekes", de látványos.

Egyébként mi van veled? Család? Gyerekek? Hol tartasz a Hooddal? Fényképek???
ChevyG 428796 2008. február 12. 22:00
Válasz erre
ChevyG 428795 2008. február 12. 21:59
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintetek a vékony, hosszú kéményes hajó mi lehet a képen? (Airfix makettek? -tehát 1:600)

üdv!
Simi 428794 2008. február 12. 21:34
Válasz erre
Sajnos ritkán látunk magyar (a "Tamás" után gondolom, hogy honfitársunk) alkotásokat a modelwarships-en, ma nagy örömömre egy 700-as Iowa képei mellett örömmel fedeztem fel egy magyar nevet:www.modelshipgallery.com/gallery/bb/bb-61/700-th/th-index.html
Valaki ismeri őt? Nem is olyan gyenge ez a hajó, bár itt-ott lehetett volna még finomítgatni (pl kötélzet). A víz is érdekes: olyan "messziről jól néz ki, közelről meg nem kell nézni" (Csaba barátom mondása) stílusú.
lucky 428793 2008. február 12. 21:06
Válasz erre
Narn 428792 2008. február 12. 16:03
Válasz erre
Urak!
Köszönöm az észrevételeket. Megfogadom a tanácsokat.
Sebi, milyen szürkére gondolsz ?
Az első képen csak az alapozó színe látszik, ami tényleg szürke. Az alpozó és a víz is Vallejoval készült. A vizet fújtam majd a hullámokat ecsettel festettem meg három különböző kék és egy fehér felhasználásával.
Most próbálom belőni az eredetihez hasonló szíineket, hogy lefessem a hajót is, de eddig csak a Deck Blue lett szerintem jó. A többi nem az igazi még. Ha eltalálom, akkor gyártok többet, hogy a későbiekben is jó legyen. Ezt használom most alapnak www.cv6.org/ship/camo-radar.htm
Sebi 428791 2008. február 12. 15:43
Válasz erre
Narn !

Tényleg jó a víz. Bár lenne egy-két észrevételem. A hajó körüli hullámok szépek, de a többi felület egy kicsit simának tűnik. Ha a következőt csinálod majd, próbáld ki esetleg azt a technikát, hogy fogsz egy kanalat és párszor belenyomod a lágy anyagba. Másrészt a szín túl szürke. Ezt mivel festetted le ?
Sebi 428790 2008. február 12. 15:32
Válasz erre
Sziasztok !

Tévedtek ! Láttam, hogy mit irtatok, és igazán örülök, hogy tetszett a fedélzet. Kétségkívül látványos lenne a világítás bele, de igazából nem lenne értelme. Úgy van megkomponálva a dolog, hogy igazi rálátás a hangárra csak két ajtón át lesz. A másik két helyen éppen emelkedni fog a lift, úgyhogy azokon lesz a látványosság.
István 428789 2008. február 12. 14:21
Válasz erre
DANMARK!
Ahoz képest hogy az első ilyen jellegű munkád, nekem nagyon tetszik. Amit én most csinálnék vele ebben az állapotában az, hogy tiszta fehérrel szárazecsetelném a hullámtaréjokat. A hajó mögötti részt sűrűbben. Utána az egészre ecsettel jó vastagon a fényes lakkot. Persze a makett nélkül! Csak így tovább "harckocsizó".
EDE 428788 2008. február 12. 14:18
Válasz erre
Tetszik a vizeleted, fő szobrász úr!
Elég gyorsan megvolt a mintavétel!
Narn 428787 2008. február 11. 22:18
Válasz erre
IMG_1424
IMG_1424
IMG_1671
IMG_1671
IMG_1672
IMG_1672

Itt van a kép a vízről. Sokat már nem bütykölök vele, egyedül a víz jelleget kell majd megadnom neki, ami valszeg lakkal lesz megoldva.
István 428786 2008. február 11. 21:24
Válasz erre
Te Lucky!
Szerintem Sebit nem igazán hatotta meg ez a világítos ötletünk. Pedig nem nagyon dúrva az a cvn65-ös.
Sebi 428785 2008. február 11. 14:55
Válasz erre
Én is kíváncsi lennék arra a vízre !
Sebi 428784 2008. február 11. 14:52
Válasz erre
Jah ! Az más ! Úgy lehet. Sőt ! Általában úgy is építjük :) A fő dilemma a végső tömítés. Ahhoz viszont már a kész makett kell.
Narn 428783 2008. február 11. 13:03
Válasz erre
István!
Este, ha hazaérek, akkor tolok fel pár képet róla, hogy milyen lett.
lucky 428782 2008. február 11. 12:36
Válasz erre
Nem tudom mennyi hőt termel egy ilyen izzó...Na meg mennyi ideig lenne kivilágítva a fedélzet...
Akkor inkáb a fehér led. 4,5V-ról meghajtva még előtét ellenállás se kell.
István 428781 2008. február 11. 12:21
Válasz erre
Narn!
Ha mutattnál képeket, akkor könnyebben tudnánk segíteni!!! A Vallejo víz átlátszó és csillogó?
Narn 428780 2008. február 11. 12:01
Válasz erre
Én tegnap készültem el a vízzel, sajnos nem a legjobb, de azért megpróbáltam megmodellezni a hullámokat is, aztán megfestettem őket. Most matt az egész és azon gondolkodom, hogy a Vallejo vizet kenjem rá vagy csak simán fényes lakkot, hogy csillogó, vízserű legyen.
István 428779 2008. február 11. 11:48
Válasz erre
Szerintem sima "bicikli izzó" is elég bele. 2 izzó és 2 laposelem. Szerintem Sebi egyik műszerész ismerőse 2 nap alatt összedobná.
lucky 428778 2008. február 11. 09:15
Válasz erre
Szia István!
Ez a fickó mit használ világítótestnek?
István 428777 2008. február 11. 06:40
Válasz erre
cvn65-03
cvn65-03
cvn65-04
cvn65-04
cvn65-06
cvn65-06
cvn65-07
cvn65-07
cvn65-09
cvn65-09
cvn65-11
cvn65-11
cvn65-13
cvn65-13

Szavazzuk meg hogy Sebi is rakjon bele világítást! Hajrá!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.