/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Sebi 428806 2008. február 13. 22:58
Válasz erre
Oké. Ha te mondod, elhiszem. Majd azért megkérlek rá, hogy egyszer tegyél fel légyszíves olyan fotót, ami természetes fénynél készült.
Sebi 428805 2008. február 13. 22:53
Válasz erre
Hát Narn elhiszem, hogy komoly dilemma a festés. Na, akkor hogy még jobban összezavarjalak ;) engedd meg, hogy figyelmedbe ajánljam a shipcamouflage.com-ot. Úgy tűnik nem is olyan rossz gondolat az Ms21:

www.shipcamouflage.com/fletcher_class.htm
Viszont az Independence-re Ms 14-et kellene festeni, ha '43-as diorámát szeretnél:

www.shipcamouflage.com/usn_cvl.htm

Egy Ms31-33-as dioráma inkább már 1944-re utal. Persze te vagy a gazda, úgyhogy neked kell döntened.
István 428804 2008. február 13. 22:10
Válasz erre
Nem irigyelek barátom, de mi szeretjük a kihívásokat. Legközelebb én sem egy 30 éves kittet fogok fullra feljavítani az már biztos. Erre mondják hogy a sikerért meg kell küzdeni. Szerinted kész leszel vele Óvárig???( 2 hónap) Jó lenne, mert ha nem, akkor megint várhatnék 1 évet hogy élőben is láthassam Sebi Nimitzével együtt.
Narn 428803 2008. február 13. 15:44
Válasz erre
Sebi!
A vízzel kapcsolatban elfelejtettem odaírni, hogy a színe az kb olyan árnyalatú, mint itt a lapon a feliratok alatti kék mező csak picivel sötétebb. A fénykép csal, mert ott tényleg szürkés.
Simi 428802 2008. február 13. 15:42
Válasz erre
Pistikém!
Köszönöm kérdésedet, jól vagyok/vagyunk.
Most a parancsnoki torony fogott meg; rengeteg a javítani, és pótolni való dolog. Az illesztések hibáinak eltüntetése itt már nem könnyű feladat. Gyakorlatilag abszolut szintenként kell megépíteni, lefesteni, lakkozni - és ez így nagyon-nagyon időigényes.
Narn 428801 2008. február 13. 15:39
Válasz erre
Tegnap nem bírtam eldönteni, hogy mit is szeretnék, de marad az Ms12, mert arról van referencia, de a későbiekről alig. Ami a gond az az Independece-el egy diorámába kerülése. De azt azzal magyarázom majd, hogy még nem festették át a Fletchert és még a régi kamo van rajta, elvileg 43-ban még azzal szerepeltek. Az Independence ha jól emlékszem, akkor Ms33-as lesz.
Egy pillanatra felvetődött az Ms 21, de azelég furi, hogy tetőtől talpig egyenkék. Az Ms 31 az jobb lenne.
Sebi 428800 2008. február 13. 15:09
Válasz erre
Szia Narn !

Magára a vízre gondoltam. Nagyon szürkés az árnyalata. De persze így már értem, hogy miért. Esetleg próbáld meg a következőt alapozó nélkül. A vizet nem kell lealapozni, mert a tömör festékréteg eltünteti a mélységérzetet. Az első réteg legyen a legsötétebb szín. Ennél még nem baj, ha itt-ott kilátszik az alap. A következő szín már legyen világosabb és elsősorban oda fújd, ahol kilátszik az alap. Az utolsó réteg pedig lehet a fedőréteg. Ez lehet lakk vagy akár az a Vallejo féle műgyanta víz. A hajót milyen színűre szeretnéd festeni ? Csak mert valamikor a múlt héten még azt írtad, hogy Ms12-re. A mostani linkben nincs ilyen minta.
ChevyG 428799 2008. február 13. 13:26
Válasz erre
hellodebil 428798 2008. február 13. 13:02
Válasz erre
Az előtérben a 3x3-as főtüzérségű hajóra gondolsz? Vittorio Veneto. Vagy az uccsó képen látható bárkára? Az egy teherhajó minden bizonnyal. Lehetséges h. Revell, mert Revell hajók is vannak a képen (előtérben a Tirpitz). De most h átnéztem a Revell termékpalettáját...
István 428797 2008. február 13. 09:04
Válasz erre
Simi!
Bennem szóról-szóra ugyan ezek a gondolatok merültek fel tegnap este, csak lusta voltam leírni. Kár hogy Ő sem ismer minket meg a fórumunkat. Pedig jó lenne mindenkinek, ha egyre többen lennénk. Igen a víz egy kicsit "érdekes", de látványos.

Egyébként mi van veled? Család? Gyerekek? Hol tartasz a Hooddal? Fényképek???
ChevyG 428796 2008. február 12. 22:00
Válasz erre
ChevyG 428795 2008. február 12. 21:59
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintetek a vékony, hosszú kéményes hajó mi lehet a képen? (Airfix makettek? -tehát 1:600)

üdv!
Simi 428794 2008. február 12. 21:34
Válasz erre
Sajnos ritkán látunk magyar (a "Tamás" után gondolom, hogy honfitársunk) alkotásokat a modelwarships-en, ma nagy örömömre egy 700-as Iowa képei mellett örömmel fedeztem fel egy magyar nevet:www.modelshipgallery.com/gallery/bb/bb-61/700-th/th-index.html
Valaki ismeri őt? Nem is olyan gyenge ez a hajó, bár itt-ott lehetett volna még finomítgatni (pl kötélzet). A víz is érdekes: olyan "messziről jól néz ki, közelről meg nem kell nézni" (Csaba barátom mondása) stílusú.
lucky 428793 2008. február 12. 21:06
Válasz erre
Narn 428792 2008. február 12. 16:03
Válasz erre
Urak!
Köszönöm az észrevételeket. Megfogadom a tanácsokat.
Sebi, milyen szürkére gondolsz ?
Az első képen csak az alapozó színe látszik, ami tényleg szürke. Az alpozó és a víz is Vallejoval készült. A vizet fújtam majd a hullámokat ecsettel festettem meg három különböző kék és egy fehér felhasználásával.
Most próbálom belőni az eredetihez hasonló szíineket, hogy lefessem a hajót is, de eddig csak a Deck Blue lett szerintem jó. A többi nem az igazi még. Ha eltalálom, akkor gyártok többet, hogy a későbiekben is jó legyen. Ezt használom most alapnak www.cv6.org/ship/camo-radar.htm
Sebi 428791 2008. február 12. 15:43
Válasz erre
Narn !

Tényleg jó a víz. Bár lenne egy-két észrevételem. A hajó körüli hullámok szépek, de a többi felület egy kicsit simának tűnik. Ha a következőt csinálod majd, próbáld ki esetleg azt a technikát, hogy fogsz egy kanalat és párszor belenyomod a lágy anyagba. Másrészt a szín túl szürke. Ezt mivel festetted le ?
Sebi 428790 2008. február 12. 15:32
Válasz erre
Sziasztok !

Tévedtek ! Láttam, hogy mit irtatok, és igazán örülök, hogy tetszett a fedélzet. Kétségkívül látványos lenne a világítás bele, de igazából nem lenne értelme. Úgy van megkomponálva a dolog, hogy igazi rálátás a hangárra csak két ajtón át lesz. A másik két helyen éppen emelkedni fog a lift, úgyhogy azokon lesz a látványosság.
István 428789 2008. február 12. 14:21
Válasz erre
DANMARK!
Ahoz képest hogy az első ilyen jellegű munkád, nekem nagyon tetszik. Amit én most csinálnék vele ebben az állapotában az, hogy tiszta fehérrel szárazecsetelném a hullámtaréjokat. A hajó mögötti részt sűrűbben. Utána az egészre ecsettel jó vastagon a fényes lakkot. Persze a makett nélkül! Csak így tovább "harckocsizó".
EDE 428788 2008. február 12. 14:18
Válasz erre
Tetszik a vizeleted, fő szobrász úr!
Elég gyorsan megvolt a mintavétel!
Narn 428787 2008. február 11. 22:18
Válasz erre
IMG_1424
IMG_1424
IMG_1671
IMG_1671
IMG_1672
IMG_1672

Itt van a kép a vízről. Sokat már nem bütykölök vele, egyedül a víz jelleget kell majd megadnom neki, ami valszeg lakkal lesz megoldva.
István 428786 2008. február 11. 21:24
Válasz erre
Te Lucky!
Szerintem Sebit nem igazán hatotta meg ez a világítos ötletünk. Pedig nem nagyon dúrva az a cvn65-ös.
Sebi 428785 2008. február 11. 14:55
Válasz erre
Én is kíváncsi lennék arra a vízre !
Sebi 428784 2008. február 11. 14:52
Válasz erre
Jah ! Az más ! Úgy lehet. Sőt ! Általában úgy is építjük :) A fő dilemma a végső tömítés. Ahhoz viszont már a kész makett kell.
Narn 428783 2008. február 11. 13:03
Válasz erre
István!
Este, ha hazaérek, akkor tolok fel pár képet róla, hogy milyen lett.
lucky 428782 2008. február 11. 12:36
Válasz erre
Nem tudom mennyi hőt termel egy ilyen izzó...Na meg mennyi ideig lenne kivilágítva a fedélzet...
Akkor inkáb a fehér led. 4,5V-ról meghajtva még előtét ellenállás se kell.
István 428781 2008. február 11. 12:21
Válasz erre
Narn!
Ha mutattnál képeket, akkor könnyebben tudnánk segíteni!!! A Vallejo víz átlátszó és csillogó?
Narn 428780 2008. február 11. 12:01
Válasz erre
Én tegnap készültem el a vízzel, sajnos nem a legjobb, de azért megpróbáltam megmodellezni a hullámokat is, aztán megfestettem őket. Most matt az egész és azon gondolkodom, hogy a Vallejo vizet kenjem rá vagy csak simán fényes lakkot, hogy csillogó, vízserű legyen.
István 428779 2008. február 11. 11:48
Válasz erre
Szerintem sima "bicikli izzó" is elég bele. 2 izzó és 2 laposelem. Szerintem Sebi egyik műszerész ismerőse 2 nap alatt összedobná.
lucky 428778 2008. február 11. 09:15
Válasz erre
Szia István!
Ez a fickó mit használ világítótestnek?
István 428777 2008. február 11. 06:40
Válasz erre
cvn65-03
cvn65-03
cvn65-04
cvn65-04
cvn65-06
cvn65-06
cvn65-07
cvn65-07
cvn65-09
cvn65-09
cvn65-11
cvn65-11
cvn65-13
cvn65-13

Szavazzuk meg hogy Sebi is rakjon bele világítást! Hajrá!
lucky 428776 2008. február 10. 21:38
Válasz erre
Sebi!
Tetszik nagyon!
Egy új feladat: világítást bele! :)
sziklakks 428775 2008. február 10. 21:38
Válasz erre
helló!én nem úgy gondoltam,hogy bent is hagyod a vízben a nyers hajótestet,hanem azt onnan kivéve készre építeni,majd visszacuppantani a helyére.:)
köszi a választ!
üdv!
Sebi 428774 2008. február 10. 21:32
Válasz erre
Szia !

Nem, ez így nem jó, mert adódhatnak csiszolni és fúrnivalók a maketten. Gondolj csak bele, hogy hogyan nézne ki a víz, ha a nyers makett köré építenénk ? Másrészt, ha már alapra teszed a hajót, akkor nehezebb hozzáférni. Az építés elején ez pedig fontos. A legtöbb 1/700-as hajónak egyébként is csak egy lap az alja, úgyhogy köré még vizet se lehetne csinálni, míg nincs rajta a hajótest. Egy bizonyos pontig meg kell csinálni a makettet, és utána lehet úgy dolgozni, hogy vizen van.

Pisti !

Jó ötlet, de nem. Azért nem, mert olyan sok mminden úgyse látszana, lévén, hogy nincs a hajóban világítás.
István 428773 2008. február 10. 20:57
Válasz erre
Sebi mester! Nekem is pont ezek a dolgok szúrtak szemet. Pedig a modszer tényleg nem rossz. Kár hogy nem tanulmányozott elötte elég hullámot.

Nagyon szép lett a hangárfedélzet! Kíváncsi leszek hogy majd mennyi fog belőle látszodni. Nem akarod még egy kicsit "zsúfítani"?
sziklakks 428772 2008. február 10. 18:58
Válasz erre
Sziasztok!Azzal kezdem,hogy nem értek hozzá,és nem vágom milyen darabokból áll össze a hajó alja,de gondolom egyből.Nem járható út,hogy még mielőtt összeérítitek a hajót,és csak a csupasz"teknő" van meg,akkor csináljátok meg a vizet köré,és akkor nem sérül a festék,nem lazul a kötél stb.És amikor ez megvan akkor álltok neki a hajó építésnek?
Ha túl nagy blődlit irtam elnézést kérek.
Sebi 428771 2008. február 10. 16:53
Válasz erre
kép1 019
kép1 019
kép1 021
kép1 021
kép1 023
kép1 023
kép1 024
kép1 024
kép1 025
kép1 025
kép1 022
kép1 022

Egyébként szeretném megmutatni hétvégi munkám eredményét. Sikerült befejeznem a hangárfedélzet építését.
Sebi 428770 2008. február 10. 16:23
Válasz erre
Igen, ez is jó módszer. Csak két apró hiba van benne. Ha megnézzük lentről a harmadik képet, akkor látszik, hogy a hajótest túl élesen válik el a víztől. Ezt kell kiküszöbölni úgy, hogy gombostű végével felrakunk még egy kis szilikont a hajó köré a résbe. Ezt nincs mese, már csak akkor lehet megtenni, mikor a kész makett a helyére kerül. Ezért kell óvatosan csinálni. A második hiba, hogy az orrhullámot nem alakította ki.
Varjúbácsi 428769 2008. február 10. 14:27
Válasz erre
Sziasztok!
Nézzétek meg, hogyan csinálják a németek! szerintem nem rossz ötlet.
Varjú bácsi
www.modellmarine.de/phpwebsite/index.php
Sebi 428768 2008. február 10. 12:08
Válasz erre
Szia Gyuri !

Szerintem meg hagyd a hungarocellt ! Morzsálódik mint a kenyér és ahogy Pisti is irta, legfeljebb a vízvonalat tudod leutánozni vele. Én úgy gondolom, hogy inkább rajzold körbe a makettet. Aztán alakítsd ki a vizet meg a hullámokat. Utána rakd vissza a makettet és tömítsd el a réseket. Én ugyan most csak a Nimitznél próbáltam ki, de úgy tűnik bevált.
zs180 428767 2008. február 10. 09:00
Válasz erre
Kiváncsian várom a találkozást!
István 428766 2008. február 9. 13:13
Válasz erre
Gyuri!
Nem rossz elképzelés ez a hungarocelles "műhajó", csak az a gond vele, hogy a vízvonal kőrvonalát tökéletesen le tudod majd utánozni, csak az oldalfal dölésszögét nem. És mikor belehelyezed az eredeti hajót a hullámokba, akkor akár több mm-res rés is tátonghat a hullám és a hajó oldala közt. Akár hogy is, de kénytelen leszel az eredeti maketthez igazítani és festeni a hullámokat. Persze nagyon vígyázva mindenre. Éppen ezért -mint ahogy azt a valóságban is- csak akkor raktam fel a hajóra az árbocokat, kötélzetet, hidat, stb.., mikor az már a "vizen volt". Utolag meg még mindig lehet a vizen lévő hajó oldalát antikolni-koszolni-rozsdásítani-stb..Nálam bejött!!! 4 hét múlva majd személyesen is megmuatom a végeredményt Szolnokon.
zs180 428765 2008. február 9. 12:37
Válasz erre
István!
Én is diorámában akarom megjeleníteni a vízvonalhajóimat a továbbiakban. Az aggályom az, hogy ha megcsinálom a vizet, nem fogom tudni olyan könnyen kifesteni a hajó oldalát, nem tudok alulról ránézni, nem jól férek hozzá, arról nem beszélve, hogy ha több hajó van egy diorámán, akkor ez nem járható út. Ugyanakkor, ha a kész hajó köré csinálom a vizet, fennáll pl az árbocok sérülésének veszélye. Ezért én úgy gondolom, hogy amíg épül, egy merev munkalapra (pl. fa) fogatom fel a kiegyenesített hajót, akár kettőnél több helyen is, a végekhez legközelebb, majd, ha kész, egy hasonló alakú mondjuk hungarocellhez igazítom a vizet és csak a végső simításokhoz illesztem be a helyére magát a hajót. Ez csak terv, még sose csináltam.

P.Gy.
István 428764 2008. február 8. 22:18
Válasz erre
zs180!
Már azt hittem hogy összetört a Brilliantod. Igy jár az aki mindig vízvonalhajót készít, de nem akarja "úsztatni". Mikor az Akagimat lecsavaroztam az alpra -hogy hozzá kezdjek a diomhoz- nekem is felkunkorodott a "lecsavarozott rész elötti és mögötti 2-3 centis orr és farokrész". De nem ám 1mm-rel, ha nem 4-5mm-rel!!! De gyorsan megnyugtattam magam, hogy majd a hullámok úgy is elfognak takarni mindent. Sőt! Így még jobb is lett, hogy az orrát egy kicsit feldobta. Miután már le volt csavarozva és körberakva hullámokkal, utána kezdtem el csak csinálni a kötélzetet. Így már sok meglepetés nem érhetet. Lecsavarozni az alpról meg már úgy se fogom. Szerény véleményem szerint a 700-as vízvonalhajók csak dioban mutatnak jól. Más képp nem is szabadna őket "tálalni". Bocs a hosszú válaszért Gyuri.
zs180 428763 2008. február 8. 21:24
Válasz erre
Szeretném veletek megosztani a szívásom történetét... Mint láthattátok, kínos lassúsággal (nem úgy, mint Narn) építem a kis Brilliantot. Igazából ez az első műgyanta hajóm. Az építés kezdetén kiegyenesítettem az elül-hátul kissé felkunkorodó hajótestet, az aljára ragasztottam egy sztirollapot és teljesen egyenesre csiszoltam. Ezek után felcsavaroztam egy farostlemez-darabra. Már az elején gondoltam rá: ha egyszer felkunkorodott, később is megteheti. Mégis bíztam benne, hogy nem teszi ezt velem. Nos, a lecsavarozott rész előtti és mögötti 2-3 centis orr és farrész kb. 1 mm-re kunkorodott fel - talán a lámpák hője hatására (nem nagyon melegítő kompakt fémcsöveket használok). A rengeteg törékeny részlettel feldíszített, alig megfogható hajót tegnap éjjel melegítés után egész elöl és hátul megfúrva és megfogatva sikerült csaknem teljesen kiegyenesíteni, úgy, hogy alig görbült el valami. De azért utálatos ez a műgyanta. kíváncsi lennék mások ezirányú tapsztalataira. Mindenkinek ajánlom, hogy az építés elején csavarozza le baromi erősen, mert a kész hajót már képtelenség egyengetni és egy minimális kunkortólis megereszkedhetnek a kötelek. Bocs a hosszért.

P.Gy.
Narn 428762 2008. február 8. 11:58
Válasz erre
Lehet, hogy meglepem magam Karácsonyra ezzel a kittel. Szerintem az egyik legszebb csatahajó, de ezzel nem akarok itt most nagy fightot elindítani :)
Nézegettem már az üzletben, hatalmas doboza van, nagyon csalogató :)) de azért az új Hasegawa még súlyosabban néz ki a mellete lévő kiegészítőjével. Ha jól emlékszem a Nagato volt, de az sokkal többe kerül így elég jó visszatartóerő az ára.
Simi 428761 2008. február 8. 09:58
Válasz erre
Épp ma dobtak fel egy gyors fotosorozatot az új Revell Bismack-ról a modelwarships-re: www.modelwarships.com/reviews/index.html
Értékelés nincs hozzá különösebben, de a képek alapján igéretesnek tűnik. Nekem nagyon tetszik a kémény részletessége és a "compass deck" részletessége. Na és persze a vésett fedélzetek... Bár, ha jól emlékszem, valaki gyárt a Tamiya-Academy -hez is maratott fedélzeteket, de az magában annyi, mint itt az egész készlet...
Én a 17 e Ft -os árat nem is nagyon sokallom érte a Trumpeter éa Hasegawa áraihoz képest.
Bár korrigálni valót is egyből láttam rajta: a fő lövegtorony oldala a barbettával egy olyan félköríves páncél-idommal illeszkedett - ha jól emlékszem.
Simi 428760 2008. február 8. 09:43
Válasz erre
Tibi!
Szerintem ott elírtak egy nullát, bár ki tudja...
Különben egy ismerősöm egy ezresért vette meg a Hadihajók I -et antikváriumban. Remélem, nem ő dobta fel azt a bizonyos hirdetést...
Ltg. 428759 2008. február 8. 08:59
Válasz erre
tibor!

Ezt a hirdetést a Haditechnikában és is láttam és le is dobtam a gépszíjat!
Az biztos, hogy a kereslet határozza meg az árat (az is, hogy ez jó nagy marhaság!), de gondolod, hogy valaki ennyire keres egy könyvet.
200 éves antik könyveket vehetsz ennyiért!

üdv, LS
tibor 428758 2008. február 8. 08:55
Válasz erre
Bocs, de szerintem szerencséd volt! Tényleg évek óta nem lehet kapni, de természetersen a vélemény szabad. Hidd el nem nyerészkedni akarok. Ugyanezt a könyvet nemrég a haditechnika újságban 65000 ft-ért hirdették... Üdv: Tibor
Szabi 428757 2008. február 7. 21:26
Válasz erre
Sebi!
Te tényleg minden hajózási témában ott vagy a toppon, szint úgy az építésben. Tényleg, mikor láthatunk új fotókat a Nimitzedről? Szerintem sokunkat érdekelné. Simitől is rég láttunk friss képeket, színt úgy Pék mestertől. Pisti is csak poénkodni tud mostanában. Szóval bátran mindenki!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.