<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sebi | Adatlap | 428806 | 2008. február 13. 22:58 | ||
Oké. Ha te mondod, elhiszem. Majd azért megkérlek rá, hogy egyszer tegyél fel légyszíves olyan fotót, ami természetes fénynél készült. Előzmény: (428803) Narn 2008. február 13. 15:44 | |||||
Sebi | Adatlap | 428805 | 2008. február 13. 22:53 | ||
Hát Narn elhiszem, hogy komoly dilemma a festés. Na, akkor hogy még jobban összezavarjalak ;) engedd meg, hogy figyelmedbe ajánljam a shipcamouflage.com-ot. Úgy tűnik nem is olyan rossz gondolat az Ms21: www.shipcamouflage.com/fletcher_class.htm Viszont az Independence-re Ms 14-et kellene festeni, ha '43-as diorámát szeretnél: www.shipcamouflage.com/usn_cvl.htm Egy Ms31-33-as dioráma inkább már 1944-re utal. Persze te vagy a gazda, úgyhogy neked kell döntened. | |||||
István | Adatlap | 428804 | 2008. február 13. 22:10 | ||
Nem irigyelek barátom, de mi szeretjük a kihívásokat. Legközelebb én sem egy 30 éves kittet fogok fullra feljavítani az már biztos. Erre mondják hogy a sikerért meg kell küzdeni. Szerinted kész leszel vele Óvárig???( 2 hónap) Jó lenne, mert ha nem, akkor megint várhatnék 1 évet hogy élőben is láthassam Sebi Nimitzével együtt. | |||||
Narn | Adatlap | 428803 | 2008. február 13. 15:44 | ||
Sebi! A vízzel kapcsolatban elfelejtettem odaírni, hogy a színe az kb olyan árnyalatú, mint itt a lapon a feliratok alatti kék mező csak picivel sötétebb. A fénykép csal, mert ott tényleg szürkés. | |||||
Simi | Adatlap | 428802 | 2008. február 13. 15:42 | ||
Pistikém! Köszönöm kérdésedet, jól vagyok/vagyunk. Most a parancsnoki torony fogott meg; rengeteg a javítani, és pótolni való dolog. Az illesztések hibáinak eltüntetése itt már nem könnyű feladat. Gyakorlatilag abszolut szintenként kell megépíteni, lefesteni, lakkozni - és ez így nagyon-nagyon időigényes. | |||||
Narn | Adatlap | 428801 | 2008. február 13. 15:39 | ||
Tegnap nem bírtam eldönteni, hogy mit is szeretnék, de marad az Ms12, mert arról van referencia, de a későbiekről alig. Ami a gond az az Independece-el egy diorámába kerülése. De azt azzal magyarázom majd, hogy még nem festették át a Fletchert és még a régi kamo van rajta, elvileg 43-ban még azzal szerepeltek. Az Independence ha jól emlékszem, akkor Ms33-as lesz. Egy pillanatra felvetődött az Ms 21, de azelég furi, hogy tetőtől talpig egyenkék. Az Ms 31 az jobb lenne. | |||||
Sebi | Adatlap | 428800 | 2008. február 13. 15:09 | ||
Szia Narn ! Magára a vízre gondoltam. Nagyon szürkés az árnyalata. De persze így már értem, hogy miért. Esetleg próbáld meg a következőt alapozó nélkül. A vizet nem kell lealapozni, mert a tömör festékréteg eltünteti a mélységérzetet. Az első réteg legyen a legsötétebb szín. Ennél még nem baj, ha itt-ott kilátszik az alap. A következő szín már legyen világosabb és elsősorban oda fújd, ahol kilátszik az alap. Az utolsó réteg pedig lehet a fedőréteg. Ez lehet lakk vagy akár az a Vallejo féle műgyanta víz. A hajót milyen színűre szeretnéd festeni ? Csak mert valamikor a múlt héten még azt írtad, hogy Ms12-re. A mostani linkben nincs ilyen minta. | |||||
ChevyG | Adatlap | 428799 | 2008. február 13. 13:26 | ||
hellodebil | Adatlap | 428798 | 2008. február 13. 13:02 | ||
Az előtérben a 3x3-as főtüzérségű hajóra gondolsz? Vittorio Veneto. Vagy az uccsó képen látható bárkára? Az egy teherhajó minden bizonnyal. Lehetséges h. Revell, mert Revell hajók is vannak a képen (előtérben a Tirpitz). De most h átnéztem a Revell termékpalettáját... | |||||
István | Adatlap | 428797 | 2008. február 13. 09:04 | ||
Simi! Bennem szóról-szóra ugyan ezek a gondolatok merültek fel tegnap este, csak lusta voltam leírni. Kár hogy Ő sem ismer minket meg a fórumunkat. Pedig jó lenne mindenkinek, ha egyre többen lennénk. Igen a víz egy kicsit "érdekes", de látványos. Egyébként mi van veled? Család? Gyerekek? Hol tartasz a Hooddal? Fényképek??? | |||||
ChevyG | Adatlap | 428796 | 2008. február 12. 22:00 | ||
ChevyG | Adatlap | 428795 | 2008. február 12. 21:59 | ||
Sziasztok! Szerintetek a vékony, hosszú kéményes hajó mi lehet a képen? (Airfix makettek? -tehát 1:600) üdv! | |||||
Simi | Adatlap | 428794 | 2008. február 12. 21:34 | ||
Sajnos ritkán látunk magyar (a "Tamás" után gondolom, hogy honfitársunk) alkotásokat a modelwarships-en, ma nagy örömömre egy 700-as Iowa képei mellett örömmel fedeztem fel egy magyar nevet:www.modelshipgallery.com/gallery/bb/bb-61/700-th/th-index.html Valaki ismeri őt? Nem is olyan gyenge ez a hajó, bár itt-ott lehetett volna még finomítgatni (pl kötélzet). A víz is érdekes: olyan "messziről jól néz ki, közelről meg nem kell nézni" (Csaba barátom mondása) stílusú. | |||||
lucky | Adatlap | 428793 | 2008. február 12. 21:06 | ||
Narn | Adatlap | 428792 | 2008. február 12. 16:03 | ||
Urak! Köszönöm az észrevételeket. Megfogadom a tanácsokat. Sebi, milyen szürkére gondolsz ? Az első képen csak az alapozó színe látszik, ami tényleg szürke. Az alpozó és a víz is Vallejoval készült. A vizet fújtam majd a hullámokat ecsettel festettem meg három különböző kék és egy fehér felhasználásával. Most próbálom belőni az eredetihez hasonló szíineket, hogy lefessem a hajót is, de eddig csak a Deck Blue lett szerintem jó. A többi nem az igazi még. Ha eltalálom, akkor gyártok többet, hogy a későbiekben is jó legyen. Ezt használom most alapnak www.cv6.org/ship/camo-radar.htm | |||||
Sebi | Adatlap | 428791 | 2008. február 12. 15:43 | ||
Narn ! Tényleg jó a víz. Bár lenne egy-két észrevételem. A hajó körüli hullámok szépek, de a többi felület egy kicsit simának tűnik. Ha a következőt csinálod majd, próbáld ki esetleg azt a technikát, hogy fogsz egy kanalat és párszor belenyomod a lágy anyagba. Másrészt a szín túl szürke. Ezt mivel festetted le ? | |||||
Sebi | Adatlap | 428790 | 2008. február 12. 15:32 | ||
Sziasztok ! Tévedtek ! Láttam, hogy mit irtatok, és igazán örülök, hogy tetszett a fedélzet. Kétségkívül látványos lenne a világítás bele, de igazából nem lenne értelme. Úgy van megkomponálva a dolog, hogy igazi rálátás a hangárra csak két ajtón át lesz. A másik két helyen éppen emelkedni fog a lift, úgyhogy azokon lesz a látványosság. | |||||
István | Adatlap | 428789 | 2008. február 12. 14:21 | ||
DANMARK! Ahoz képest hogy az első ilyen jellegű munkád, nekem nagyon tetszik. Amit én most csinálnék vele ebben az állapotában az, hogy tiszta fehérrel szárazecsetelném a hullámtaréjokat. A hajó mögötti részt sűrűbben. Utána az egészre ecsettel jó vastagon a fényes lakkot. Persze a makett nélkül! Csak így tovább "harckocsizó". | |||||
EDE | Adatlap | 428788 | 2008. február 12. 14:18 | ||
Tetszik a vizeleted, fő szobrász úr! Elég gyorsan megvolt a mintavétel! | |||||
Narn | Adatlap | 428787 | 2008. február 11. 22:18 | ||
István | Adatlap | 428786 | 2008. február 11. 21:24 | ||
Te Lucky! Szerintem Sebit nem igazán hatotta meg ez a világítos ötletünk. Pedig nem nagyon dúrva az a cvn65-ös. | |||||
Sebi | Adatlap | 428785 | 2008. február 11. 14:55 | ||
Én is kíváncsi lennék arra a vízre ! | |||||
Sebi | Adatlap | 428784 | 2008. február 11. 14:52 | ||
Jah ! Az más ! Úgy lehet. Sőt ! Általában úgy is építjük :) A fő dilemma a végső tömítés. Ahhoz viszont már a kész makett kell. | |||||
Narn | Adatlap | 428783 | 2008. február 11. 13:03 | ||
István! Este, ha hazaérek, akkor tolok fel pár képet róla, hogy milyen lett. | |||||
lucky | Adatlap | 428782 | 2008. február 11. 12:36 | ||
Nem tudom mennyi hőt termel egy ilyen izzó...Na meg mennyi ideig lenne kivilágítva a fedélzet... Akkor inkáb a fehér led. 4,5V-ról meghajtva még előtét ellenállás se kell. | |||||
István | Adatlap | 428781 | 2008. február 11. 12:21 | ||
Narn! Ha mutattnál képeket, akkor könnyebben tudnánk segíteni!!! A Vallejo víz átlátszó és csillogó? | |||||
Narn | Adatlap | 428780 | 2008. február 11. 12:01 | ||
Én tegnap készültem el a vízzel, sajnos nem a legjobb, de azért megpróbáltam megmodellezni a hullámokat is, aztán megfestettem őket. Most matt az egész és azon gondolkodom, hogy a Vallejo vizet kenjem rá vagy csak simán fényes lakkot, hogy csillogó, vízserű legyen. | |||||
István | Adatlap | 428779 | 2008. február 11. 11:48 | ||
Szerintem sima "bicikli izzó" is elég bele. 2 izzó és 2 laposelem. Szerintem Sebi egyik műszerész ismerőse 2 nap alatt összedobná. | |||||
lucky | Adatlap | 428778 | 2008. február 11. 09:15 | ||
Szia István! Ez a fickó mit használ világítótestnek? | |||||
István | Adatlap | 428777 | 2008. február 11. 06:40 | ||
lucky | Adatlap | 428776 | 2008. február 10. 21:38 | ||
Sebi! Tetszik nagyon! Egy új feladat: világítást bele! :) | |||||
sziklakks | Adatlap | 428775 | 2008. február 10. 21:38 | ||
helló!én nem úgy gondoltam,hogy bent is hagyod a vízben a nyers hajótestet,hanem azt onnan kivéve készre építeni,majd visszacuppantani a helyére.:) köszi a választ! üdv! | |||||
Sebi | Adatlap | 428774 | 2008. február 10. 21:32 | ||
Szia ! Nem, ez így nem jó, mert adódhatnak csiszolni és fúrnivalók a maketten. Gondolj csak bele, hogy hogyan nézne ki a víz, ha a nyers makett köré építenénk ? Másrészt, ha már alapra teszed a hajót, akkor nehezebb hozzáférni. Az építés elején ez pedig fontos. A legtöbb 1/700-as hajónak egyébként is csak egy lap az alja, úgyhogy köré még vizet se lehetne csinálni, míg nincs rajta a hajótest. Egy bizonyos pontig meg kell csinálni a makettet, és utána lehet úgy dolgozni, hogy vizen van. Pisti ! Jó ötlet, de nem. Azért nem, mert olyan sok mminden úgyse látszana, lévén, hogy nincs a hajóban világítás. | |||||
István | Adatlap | 428773 | 2008. február 10. 20:57 | ||
Sebi mester! Nekem is pont ezek a dolgok szúrtak szemet. Pedig a modszer tényleg nem rossz. Kár hogy nem tanulmányozott elötte elég hullámot. Nagyon szép lett a hangárfedélzet! Kíváncsi leszek hogy majd mennyi fog belőle látszodni. Nem akarod még egy kicsit "zsúfítani"? | |||||
sziklakks | Adatlap | 428772 | 2008. február 10. 18:58 | ||
Sziasztok!Azzal kezdem,hogy nem értek hozzá,és nem vágom milyen darabokból áll össze a hajó alja,de gondolom egyből.Nem járható út,hogy még mielőtt összeérítitek a hajót,és csak a csupasz"teknő" van meg,akkor csináljátok meg a vizet köré,és akkor nem sérül a festék,nem lazul a kötél stb.És amikor ez megvan akkor álltok neki a hajó építésnek? Ha túl nagy blődlit irtam elnézést kérek. | |||||
Sebi | Adatlap | 428771 | 2008. február 10. 16:53 | ||
Sebi | Adatlap | 428770 | 2008. február 10. 16:23 | ||
Igen, ez is jó módszer. Csak két apró hiba van benne. Ha megnézzük lentről a harmadik képet, akkor látszik, hogy a hajótest túl élesen válik el a víztől. Ezt kell kiküszöbölni úgy, hogy gombostű végével felrakunk még egy kis szilikont a hajó köré a résbe. Ezt nincs mese, már csak akkor lehet megtenni, mikor a kész makett a helyére kerül. Ezért kell óvatosan csinálni. A második hiba, hogy az orrhullámot nem alakította ki. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 428769 | 2008. február 10. 14:27 | ||
Sziasztok! Nézzétek meg, hogyan csinálják a németek! szerintem nem rossz ötlet. Varjú bácsi www.modellmarine.de/phpwebsite/index.php | |||||
Sebi | Adatlap | 428768 | 2008. február 10. 12:08 | ||
Szia Gyuri ! Szerintem meg hagyd a hungarocellt ! Morzsálódik mint a kenyér és ahogy Pisti is irta, legfeljebb a vízvonalat tudod leutánozni vele. Én úgy gondolom, hogy inkább rajzold körbe a makettet. Aztán alakítsd ki a vizet meg a hullámokat. Utána rakd vissza a makettet és tömítsd el a réseket. Én ugyan most csak a Nimitznél próbáltam ki, de úgy tűnik bevált. | |||||
zs180 | Adatlap | 428767 | 2008. február 10. 09:00 | ||
Kiváncsian várom a találkozást! | |||||
István | Adatlap | 428766 | 2008. február 9. 13:13 | ||
Gyuri! Nem rossz elképzelés ez a hungarocelles "műhajó", csak az a gond vele, hogy a vízvonal kőrvonalát tökéletesen le tudod majd utánozni, csak az oldalfal dölésszögét nem. És mikor belehelyezed az eredeti hajót a hullámokba, akkor akár több mm-res rés is tátonghat a hullám és a hajó oldala közt. Akár hogy is, de kénytelen leszel az eredeti maketthez igazítani és festeni a hullámokat. Persze nagyon vígyázva mindenre. Éppen ezért -mint ahogy azt a valóságban is- csak akkor raktam fel a hajóra az árbocokat, kötélzetet, hidat, stb.., mikor az már a "vizen volt". Utolag meg még mindig lehet a vizen lévő hajó oldalát antikolni-koszolni-rozsdásítani-stb..Nálam bejött!!! 4 hét múlva majd személyesen is megmuatom a végeredményt Szolnokon. | |||||
zs180 | Adatlap | 428765 | 2008. február 9. 12:37 | ||
István! Én is diorámában akarom megjeleníteni a vízvonalhajóimat a továbbiakban. Az aggályom az, hogy ha megcsinálom a vizet, nem fogom tudni olyan könnyen kifesteni a hajó oldalát, nem tudok alulról ránézni, nem jól férek hozzá, arról nem beszélve, hogy ha több hajó van egy diorámán, akkor ez nem járható út. Ugyanakkor, ha a kész hajó köré csinálom a vizet, fennáll pl az árbocok sérülésének veszélye. Ezért én úgy gondolom, hogy amíg épül, egy merev munkalapra (pl. fa) fogatom fel a kiegyenesített hajót, akár kettőnél több helyen is, a végekhez legközelebb, majd, ha kész, egy hasonló alakú mondjuk hungarocellhez igazítom a vizet és csak a végső simításokhoz illesztem be a helyére magát a hajót. Ez csak terv, még sose csináltam. P.Gy. | |||||
István | Adatlap | 428764 | 2008. február 8. 22:18 | ||
zs180! Már azt hittem hogy összetört a Brilliantod. Igy jár az aki mindig vízvonalhajót készít, de nem akarja "úsztatni". Mikor az Akagimat lecsavaroztam az alpra -hogy hozzá kezdjek a diomhoz- nekem is felkunkorodott a "lecsavarozott rész elötti és mögötti 2-3 centis orr és farokrész". De nem ám 1mm-rel, ha nem 4-5mm-rel!!! De gyorsan megnyugtattam magam, hogy majd a hullámok úgy is elfognak takarni mindent. Sőt! Így még jobb is lett, hogy az orrát egy kicsit feldobta. Miután már le volt csavarozva és körberakva hullámokkal, utána kezdtem el csak csinálni a kötélzetet. Így már sok meglepetés nem érhetet. Lecsavarozni az alpról meg már úgy se fogom. Szerény véleményem szerint a 700-as vízvonalhajók csak dioban mutatnak jól. Más képp nem is szabadna őket "tálalni". Bocs a hosszú válaszért Gyuri. | |||||
zs180 | Adatlap | 428763 | 2008. február 8. 21:24 | ||
Szeretném veletek megosztani a szívásom történetét... Mint láthattátok, kínos lassúsággal (nem úgy, mint Narn) építem a kis Brilliantot. Igazából ez az első műgyanta hajóm. Az építés kezdetén kiegyenesítettem az elül-hátul kissé felkunkorodó hajótestet, az aljára ragasztottam egy sztirollapot és teljesen egyenesre csiszoltam. Ezek után felcsavaroztam egy farostlemez-darabra. Már az elején gondoltam rá: ha egyszer felkunkorodott, később is megteheti. Mégis bíztam benne, hogy nem teszi ezt velem. Nos, a lecsavarozott rész előtti és mögötti 2-3 centis orr és farrész kb. 1 mm-re kunkorodott fel - talán a lámpák hője hatására (nem nagyon melegítő kompakt fémcsöveket használok). A rengeteg törékeny részlettel feldíszített, alig megfogható hajót tegnap éjjel melegítés után egész elöl és hátul megfúrva és megfogatva sikerült csaknem teljesen kiegyenesíteni, úgy, hogy alig görbült el valami. De azért utálatos ez a műgyanta. kíváncsi lennék mások ezirányú tapsztalataira. Mindenkinek ajánlom, hogy az építés elején csavarozza le baromi erősen, mert a kész hajót már képtelenség egyengetni és egy minimális kunkortólis megereszkedhetnek a kötelek. Bocs a hosszért. P.Gy. | |||||
Narn | Adatlap | 428762 | 2008. február 8. 11:58 | ||
Lehet, hogy meglepem magam Karácsonyra ezzel a kittel. Szerintem az egyik legszebb csatahajó, de ezzel nem akarok itt most nagy fightot elindítani :) Nézegettem már az üzletben, hatalmas doboza van, nagyon csalogató :)) de azért az új Hasegawa még súlyosabban néz ki a mellete lévő kiegészítőjével. Ha jól emlékszem a Nagato volt, de az sokkal többe kerül így elég jó visszatartóerő az ára. | |||||
Simi | Adatlap | 428761 | 2008. február 8. 09:58 | ||
Épp ma dobtak fel egy gyors fotosorozatot az új Revell Bismack-ról a modelwarships-re: www.modelwarships.com/reviews/index.html Értékelés nincs hozzá különösebben, de a képek alapján igéretesnek tűnik. Nekem nagyon tetszik a kémény részletessége és a "compass deck" részletessége. Na és persze a vésett fedélzetek... Bár, ha jól emlékszem, valaki gyárt a Tamiya-Academy -hez is maratott fedélzeteket, de az magában annyi, mint itt az egész készlet... Én a 17 e Ft -os árat nem is nagyon sokallom érte a Trumpeter éa Hasegawa áraihoz képest. Bár korrigálni valót is egyből láttam rajta: a fő lövegtorony oldala a barbettával egy olyan félköríves páncél-idommal illeszkedett - ha jól emlékszem. | |||||
Simi | Adatlap | 428760 | 2008. február 8. 09:43 | ||
Tibi! Szerintem ott elírtak egy nullát, bár ki tudja... Különben egy ismerősöm egy ezresért vette meg a Hadihajók I -et antikváriumban. Remélem, nem ő dobta fel azt a bizonyos hirdetést... | |||||
Ltg. | Adatlap | 428759 | 2008. február 8. 08:59 | ||
tibor! Ezt a hirdetést a Haditechnikában és is láttam és le is dobtam a gépszíjat! Az biztos, hogy a kereslet határozza meg az árat (az is, hogy ez jó nagy marhaság!), de gondolod, hogy valaki ennyire keres egy könyvet. 200 éves antik könyveket vehetsz ennyiért! üdv, LS | |||||
tibor | Adatlap | 428758 | 2008. február 8. 08:55 | ||
Bocs, de szerintem szerencséd volt! Tényleg évek óta nem lehet kapni, de természetersen a vélemény szabad. Hidd el nem nyerészkedni akarok. Ugyanezt a könyvet nemrég a haditechnika újságban 65000 ft-ért hirdették... Üdv: Tibor | |||||
Szabi | Adatlap | 428757 | 2008. február 7. 21:26 | ||
Sebi! Te tényleg minden hajózási témában ott vagy a toppon, szint úgy az építésben. Tényleg, mikor láthatunk új fotókat a Nimitzedről? Szerintem sokunkat érdekelné. Simitől is rég láttunk friss képeket, színt úgy Pék mestertől. Pisti is csak poénkodni tud mostanában. Szóval bátran mindenki! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |