<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ChevyG | Adatlap | 429025 | 2008. március 27. 11:50 | ![]() | |
hellodebil | Adatlap | 429024 | 2008. március 27. 11:25 | ![]() | |
262 000 japán jen? Azaz több mint 400 000 Huf? Egy ilyen csöppségért? Nem rossz, nem rossz... bár a magyar árakat figyelembe véve, lehet reális. Volt/van ugyanis egy magyar vállalkozás, amely hajómaketteket készít megrendelésre, ez alapján... A csatahajók korlátjait a főfedélzeten lehajtották harci bevetés alatt az első vh-ban? Vagy ez csak egyes hajótipusoknál volt bevett szokás? A magyar haditengerészet hajóiról látott képeken, számos hajónak lehajtott állapotban vannak a korlátjai. Ugyanakkor a modernebb hajóknál ezt nem figyeltem még. | |||||
Simi | Adatlap | 429023 | 2008. március 27. 09:48 | ![]() | |
Azt hiszem, ez ennek a japán mesternek egy korábbi 1/700 Musashi-ja (úgy látszik, kurrens "áru"). Ez se rossz, de azért látszik a fejlődés: az utóbbi kifinonultabb, szebb alkotás. A korábbin nagyon zavart a 127 mm-es (ott oldalt) lövegek ürméret feletti, kályhacsőre emlékeztető kivitele, az utóbbin ez már nagyon szépen sikerült. A tatfedélzet is sokkal klasszabb lett. Itt viszont szerintem a parkettázás igen erősen el van túlozva. Kíváncsi lennék, hogy most ezt mennyiért árulja? | |||||
Simi | Adatlap | 429022 | 2008. március 26. 23:09 | ![]() | |
Üdv a csatahajósoknak!!! Mind a három gyönyörű munka, szerintem különösen is a Musashi (látszik, hogy a sokadik Musashi, már igencsak belejött...). A halcsontvázas repülőkabintetők és extra parketás fedélzet viszont nekem kicsit furcsa volt. Ez utóbbi a KGV -nél is visszaköszönt. Érdekes módon a Richlieu fedélzete viszont abszolut homogén lett. Én megyek Móvárra, ha minden igaz. A Hood -ot is viszem... igaz, nem lesz teljesen kész, de már nem sok van vissza. Lehet, hogy hamarosan egy kis kedvcsinálónak készítek néhány képet is a mostani állásról. | |||||
M.M. | Adatlap | 429021 | 2008. március 26. 22:06 | ![]() | |
Vazeg! Az államat még mindig keresem a földön. Ezek a 700-as hajók még 350 ben is durván mutatnának nem hogy így. És még én kapok mesterlevelet. Szégyenlem is magam. | |||||
csatahajós | Adatlap | 429020 | 2008. március 26. 21:37 | ![]() | |
Ha még nem ismernétek (klikk a "what's new"-k ra): www.geocities.jp/takumifile15/index.html Omami mesteréhez hasonló színvonalú munkák, igaz emberünk érdekes módon megvált eddigi darabjail elég szép summáért, elárverezte őket. Szóval ami most látható az oldalon az már a sokadik kollekciója. Remélem minél többen jöttök Móvárra 3 hét múlva ;)! | |||||
lucky | Adatlap | 429019 | 2008. március 26. 11:00 | ![]() | |
Azóta ezt a felvételt, (is,) használja mindneki az első világháború tengeri ütközeteinek aláfestésére. Láttam már az angol- német csatákhoz kötve is... | |||||
hellodebil | Adatlap | 429018 | 2008. március 26. 09:18 | ![]() | |
Időközben megkaptam a Hajja könyvkiadó egyik érdekességét a Császári és királyi hadihajókról. Nyilvánvalóan elsőként a Szent István és testvérhajói keltették fel az érdeklődésem. Rengeteg új infót olvastam a Szent Istvánról. A hajó sorsát - nagyjából - mindannyian ismerjük, ám a könyv beszámolója alapján érthetjük meg, miért is oly tragikus (és irónikus) az elvesztése számunkra. Az a szomorú nap az olasz haditengerészet hivatalos ünnepnapja 1939-től... www.youtube.com/watch Más - sztem lényegtelen, miként készíti el ezt a rengeteg makettet, mivel a minőségük hagy kivánni valót bőven. Minden bizonnyal a fazon célja, hogy elsőként készítse el - "látványosan" - ezeket az újdonságokat. Kicsit sokat foglalkozunk vele, ahhoz képest, h számos ezerszer színvonalasabb munka születik közben az oldalon... | |||||
Sebi | Adatlap | 429017 | 2008. március 24. 22:41 | ![]() | |
Így van, ahogy mondod. Egy hajót két hét alatt összedob. Gondolj csak bele ! Gyakorlatilag új maketteket épít, tehát minimális tömítenivaló van rajtuk. Ő néha nem is használ. Összeállítja a darabokat, feldobja a rezet és lefesti az egészet. 8-10 óra alatt a festék megszárad és kész a makett. Aztán mielőtt még befejezné, már neki is áll a másodiknak. Több mint valószínű, hogy sok ideje van építkezni, ezért tud három hónap alatt hat hajót "vízretenni". Gondold át ! Milyen gyors lennél, ha mondjuk nem lenne a napi munkád vagy a családod ? Mikor építettem a Prinz Eugen-t elkezdtem irogatni a tényleges munkaórákat. Tudod mi derült ki ? Egy harmincórás építési folyamatot tíz nap alatt csináltam meg. Vagy például ittvan a Nimitz fedélzete. Amit a képeken láttál az kb. egy 6-7 órányi munka. Mégis hogy csináltam ? Szombaton dolgoztam rajta négy órát, meg ma egy keveset. Ha mondjuk lett volna kitartásom (na, meg a húsvét kapcsán nem lett volna más dolgom is) akkor lehet, hogy az egészet összedobhattam volna szombat reggeltől, estig. Sajnos tévedsz Lazarus ! Személyesen még nem találkoztam Peterrel, de képet már láttam róla. Valaha nem volt ennyire "sietős" : www.modelshipgallery.com/gallery/users/peter-vanburen/pvb-index.html Nem tudom miért, de az utóbbi időben vette fel ezt a stílust. | |||||
Lazarus | Adatlap | 429016 | 2008. március 24. 21:30 | ![]() | |
Helló! Én inkább repülőkben utazom (egyszerűen nincs helyem a szobámban egy hajónak:), de egy kicsit másfelöl közelíteném meg "Sietős Péter" sebbeségi rekordjait. Ti úgy gondolkoztok hogy 1 ember csinálja ezeket, X idő alatt. És ha egy kissebb klub oldja meg az 1 adott hajót? X csinálja a festést, y összeállít, z felel a beszerzésért, etc... Egy kissebb manufaktúra, egy kitalált név mögött. De ez csak egy ötlet... | |||||
M.M. | Adatlap | 429015 | 2008. március 24. 20:28 | ![]() | |
Se-bíí! 3 hónap alatt 6 nagy hajó. Akkor 1 hajó 2 hét alatt meg van. De a kérdésem hogy hogyan! Meg lehet próbálni bárkinek 14 nap alatt 1 bármilyen 350est. Köszönöm a bizalmat Gáborom, de nem hiszem hogy a 10 hónapot le tudnám szorítani 14 napra. Még a ragasztással se végeznék. Ja! Boldog névnapot Sebi!!! (Már ami még hátra van belöle). Szép a fedélzet! | |||||
Sebi | Adatlap | 429014 | 2008. március 24. 19:26 | ![]() | |
De tudnád. Lenne napi 16 órád, ilyen színvonalon te is megcsinálnád. Inkább az a szomorú, hogy ilyen makettekkel rámehetne a minőségre. Ehelyett futószalagon gyártja őket, elemi hibákat vét és kétlem, hogy élvezné az egészet. Mintahogy az elmúlt három napban én is lassan és élvezettel haladtam az építéssel :) | |||||
M.M. | Adatlap | 429013 | 2008. március 24. 17:46 | ![]() | |
Imre Mester! Elfogadom a cáfolatodat, de ettől még mindig nincs megfejtve a rejtély. Buren barátunk idáig 2008-ban -3 hónap!!!-csak a következőket építette: 350-Nagato 350-Bismarck 350-Ohio SSBN-726 350-Takao 350-John W Brown 350-Soya Ha napi 16 órában makettetznék, akkor se tudnám ezt produkálni! Főleg nem ilyen minőségben (a hibák ellenére is). Szóval várom a tippeket a megfelytésre. De az biztos hogy ilyen sebesség mellett nem lehet élvezni a makettezést. | |||||
Simi | Adatlap | 429012 | 2008. március 24. 12:00 | ![]() | |
Pisti Mester! Meg kell, hogy cáfoljalak: pl ez a Soya a Hasegawa cég újdonsága (újabb, mint a Nagato), még csak nemrég mutatták be. Tehát nem valószínű, hogy ez neki már hónapok óta össze van rakva. | |||||
Sszabi | Adatlap | 429011 | 2008. március 24. 11:45 | ![]() | |
Hát bajtársak ok-ok hogy nem minden a legszebb ezeken a gyorsépítésű hajókon, de én ha a legaprólékosabb és legigényesebb formámat hozom, akkor se tudok ilyet produkálni néha.Pedig igyekszek higgyétek el... | |||||
M.M. | Adatlap | 429010 | 2008. március 24. 10:20 | ![]() | |
Somogyi Úr! Én rájöttem a trükre. Mivel szerintünk lehetettlen ilyen hajókat 2-3 hét alatt kivitelezni (akár milyen minőségben is), így a hajók nem most készülnek, ha nem már korábban öszzerakta őket, de csak most teszi föl őket a netre 2-3 hetente. Nekem fél év is kellhet míg "rákészülök" egy munkára.(maratások beszerzése,dukumentációk és fotók letöltése, stb ...). Akkor neki ez 1-2 nap max?! Na ne! Szóval szerintem "itt van a kutya elásva". | |||||
Narn | Adatlap | 429009 | 2008. március 23. 23:09 | ![]() | |
Nemhogy áttérne 1/700-asba, abban van mit csinálni. Kíváncsi lennék rá, hogy menyi időbe telne neki és milyen minőséget produkálna. | |||||
Simi | Adatlap | 429008 | 2008. március 23. 22:40 | ![]() | |
Szerintem a váltásnak nagyon prózai oka van: elfogytak a 350-es hadihajók (amihez van valamiféle maratás is...) És ha nincs ló, jó a szamár is. Így ránézésre szép, de nem ismerek erről a hajóról se fotókat, se rajzokat; komoly véleményt pedig csak azok ismeretében lehetne megfogalmazni. Nem egy olyan hajót láttam már, ami egész jól nézett ki, CSAK pl a korlátok nem ott voltak a felépítményen, ahol lenni kellett volna, a kötélzet is "ex hasibusz" (vagyis a hasra ütve) készült stb. Pl konkrétan most egy Missouri jut az eszembe. Egy ilyen nagyszerű hajót persze többen ismernek részleteiben, mint egy Soya-t... | |||||
Mty,Matyi | Adatlap | 429007 | 2008. március 23. 11:55 | ![]() | |
Szerintem könnyú de mégis nehéz, megvan. | |||||
Mty,Matyi | Adatlap | 429006 | 2008. március 23. 11:53 | ![]() | |
Szerintem szép: | |||||
M.M. | Adatlap | 429005 | 2008. március 22. 20:53 | ![]() | |
M.M.Pisti | Adatlap | 429004 | 2008. március 20. 21:51 | ![]() | |
EDE! Sajnálkozva olvasom hogy megint nem tudunk személyesen találkozni. Nem tudod hogy mit hagysz ki! Örülnénk neki hogy ha már egyszer nem csak tervezgetnél, ha nem neki is állnál egy hajó építéséhez. Már 2 éve vagyok ebben a topikban, de még nem láttam tőled semmit csak a terveket. Hajrá! | |||||
EDE | Adatlap | 429003 | 2008. március 20. 19:23 | ![]() | |
Pisti, Szami! Egy szintén ősrégi B5N2-vel beszálhattam volna. Igaz, hogy Hiryus, de ha az A5M is elmegy... Nagyon tervezgettem, hogy elnézek a M.vári kiállításra, de most tudatosult bennem, hogy pont arra a hétvégére régóta programunk van. Nagyon sajnálom, mert igazi különlegességeket visztek, meg SImi mester Hoodjára is nagyon kíváncsi voltam. Meg a sör, amit Pisti a szolnoki esemény előtt emlegetett, hátha it csúszik majd le! Ja, egyébként nekem a Tamiya Shokaku szerepel a terveim között. Tán nem olyan sármos, mint a korai hordozók, de ez volt a legjobban sikerült példány, és végig nyomta majdnem az egész háborút. Persze az se utolsó szempont, hogy viszonylag új a kit, és nincs vele annyi meló, mint a régiekkel. Úgy tudom a Hasegawa Kaga még durvább, mint az Akagi. Igazi SIminek való kihívás... :-) | |||||
Narn | Adatlap | 429002 | 2008. március 20. 19:06 | ![]() | |
Én nézegettem az üzletben tegnap ezt a hajót, akkora doboza van, mint a Bismarcknak (Revell). Ezt érdemes megvenni, mert mivel majdnem akkora, mint a 1/72-es VII-es tengeralattjáró. Lehet telepakolni mindenfélével, ideális feljavításra. Menyire jó ez a hajó kidolgozottság, alakhűség stb. ? | |||||
Szamuráj | Adatlap | 429001 | 2008. március 20. 15:56 | ![]() | |
Szeva! Ezek talán segítenek. www.modellmarine.de/phpwebsite/index.php www.cbrnp.com/RNP/Flower/REVIEWS/GLS_Sirmar/GLS_Sirmar.htm Valahol neten olvastam egy cikket a Revell Flower osztályú korvettjének építéséről, és a fickó rengeteg házi feljavítást követett el...lehet, hogy ez utóbbi linken keresztül megtalálod azt az oldalt. :D Szami | |||||
M.M.Pisti | Adatlap | 429000 | 2008. március 19. 21:12 | ![]() | |
Szerintem ne nagyon törd össze magad a Zero átépítésével, mert akik majd zsűrizni fogják -bár hol is- azt se fogják tudni, hogy mi az az Akagi. Akár még zölden is fölrakhatnánk őket. De én azt mondom hogy csak "magadnak makettezz"! | |||||
lucky | Adatlap | 428999 | 2008. március 19. 20:42 | ![]() | |
Létezett ilyen maratás, de, h most van-e?. ha találsz vhol akkor szóljál, mert nekem még nem sikerült... | |||||
Ákos | Adatlap | 428998 | 2008. március 19. 19:16 | ![]() | |
Egy kérdés erejéig bepofátlankodnék ide is: megkaptam a Revell HMCS Snowberry makettjét. Tetszik, de sok munka lesz vele, ha egyszer nekiállok. Gyárt valaki hozzá fotómaratott kiegészítőket? | |||||
Szamuráj | Adatlap | 428997 | 2008. március 19. 13:06 | ![]() | |
Oké, de a motorburkolatát alakítsad át A6M2-vé. Ez a jó öreg Academy makett, én is abból építettem át az enyémet. XD Szami | |||||
Szamuráj | Adatlap | 428996 | 2008. március 19. 13:03 | ![]() | |
M.M.Pisti | Adatlap | 428995 | 2008. március 19. 13:01 | ![]() | |
Mr. Dánia! Én sajna nem tudom fölrakni mert béna vagyok,de a kollégák biztos megteszik neked. Egyébként nagyon szépen haladsz az 53-asoddal. Nekem is most lesz majd az első szegecselésem. Én vagy betonra vagy fedélzetre raknám. És mindenképpen valami nagyon lepukkant festést adnék neki, ahogy a képeden is látszik. Sokkal látványosabb lenne. | |||||
Narn | Adatlap | 428994 | 2008. március 19. 12:38 | ![]() | |
Hol lehetne megtekinteni ennek az úrnak az oldalát ? Szívesen meglesném. | |||||
M.M.Pisti | Adatlap | 428993 | 2008. március 19. 12:18 | ![]() | |
Szamika! Igen, végig követtem az összes hajójának az építését. Bevallom férfiasan hogy az ő építési tematikáját vettem alapul a sajátom épitésénél. Csak én még megpróbáltam jobban "megfűszerezni", olyan Jeff Linesen. De úgy néz ki hogy bejött. És lehet hogy még én is majd egyszer -ha meg lesz a második diplomám is- megépítek egy másik japcsi hordozót. Itt van 1-2 kép az ősrégi Zeromról. Ha tényleg nagyon szeretnéd, akkor átfestem neked Akagisra. | |||||
M.M.Pisti | Adatlap | 428991 | 2008. március 19. 08:57 | ![]() | |
Aki egyszer majd szeretné megépíteni a Missourit, annak kötelező ma este megnézni az RTL-en az Úszó erőd cimű filmet! De ha másért nem is , akkor Erika Eleniakért! | |||||
Szamuráj | Adatlap | 428990 | 2008. március 18. 13:40 | ![]() | |
Köszi Isti!! Szintén sok ötletet merítettem a mentorod hajóiból a 350-es Akagimhoz. Nagyon ügyes a fickó. A 6 Pearlt támadó hordozóból 3 már kész van neki, legutóbbi Soryu építést nézted? Nagyon profi. Lenne kedved még egyet megépíteni, mondjuk a Hiryut? Mi is felállíthatnánk egy támadórajt. XD Szami | |||||
lucky | Adatlap | 428989 | 2008. március 18. 08:14 | ![]() | |
Hogy mik kinem derülnek...:) | |||||
M.M.Pisti | Adatlap | 428988 | 2008. március 17. 21:59 | ![]() | |
Sebi | Adatlap | 428987 | 2008. március 17. 20:43 | ![]() | |
Ez festés Szami. Némi maszkolószalag segítségével készült. Mondjuk annak én is örültem volna, ha ezeket a lépcsőket nem lecsiszolni kell, hanem külön adják őket. Csak mert ugye, akkor egyszerűbb lett volna maratással helyettesíteni. Igazából ami hátravan a hajón már nem lesz túl nehéz. A repülők sokkal nagyobb kihívást jelentenek majd. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 428986 | 2008. március 17. 20:35 | ![]() | |
A HT-ban én is érdekelt vagyok Nándi jóvoltából. A Scharnhorstról készítek rajzokat majd a cikkhez, ami meg fog róla jelenni. Szami | |||||
lucky | Adatlap | 428985 | 2008. március 17. 20:20 | ![]() | |
Fűry Nándorral vkok kapcsolatban.A cikkírókról nincs infóm. A L hajó történeti részét H Z írja. | |||||
Simi | Adatlap | 428984 | 2008. március 17. 20:09 | ![]() | |
Ki a te informátorod? Ezeket is Horváth Zoltán fogja közreadni? Mindenesetre elég biztató... | |||||
lucky | Adatlap | 428983 | 2008. március 17. 19:52 | ![]() | |
Urak! Infóim szerint a HT-ban várhatók hadihajós témájú cikkek. Kifut a König,azután a SCHARNHORST, T-22 torpedónaszád, várható a Belfast, és a VITTORIO VENETO. Ezek többnyire tervek, szóval nem biztos, h lesz belőle vmi. A Jeremiah a Belfast előtt ,v után lenne... | |||||
Szamuráj | Adatlap | 428982 | 2008. március 17. 16:54 | ![]() | |
Simi | Adatlap | 428981 | 2008. március 17. 15:03 | ![]() | |
Nagyon kíváncsian várom, hogy láthassam ezt az Akagi-s diorámát! Nagyon izgalmas a téma és a méretarány! | |||||
Szamuráj | Adatlap | 428980 | 2008. március 17. 13:54 | ![]() | |
Itt vannak a képek a Zéróról. A mellékelt ábrán (Zero3) látható példányt építem, pár apróságot még el kell készíteni rajta, többek között a függőleges vezérsít matricázását és festését, a kabin üvegezését. Ha vannak neked 72-es kiszolgáló személyzet emberkéid, még jobb lenne, mert akkor meglesz az összeköttetés a parancsnoki híd és a parkoló gépek között. Szami | |||||
M.M.Pisti | Adatlap | 428979 | 2008. március 17. 13:08 | ![]() | |
Ok barátom, akkor indul a Zero projekt! Küldjél egy képet, hogy a tiéd hogy néz ki és akkor megpróbálom ahoz "igazítani" az enyémet. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 428978 | 2008. március 17. 13:03 | ![]() | |
Persze, van egy Zéró, hozzad a tiédet is úgyis lesz akkora hely, mert a fedélzet egy darabja is megvan építve, no nem az egész, mert az 3,6 méter hosszú lenne. XD Szami | |||||
M.M.Pisti | Adatlap | 428977 | 2008. március 17. 12:54 | ![]() | |
És ez még a legkisebb problémája volt-van-lesz Sebi barátunknak a Nimitz építésével kapcsolatban. Hajrá Sebi! | |||||
Simi | Adatlap | 428976 | 2008. március 17. 12:49 | ![]() | |
Igazából nem is értem, mi a túrónak önti rá a hajóra a Trumpeter ezeket a műanyag lépcsőket? Sokkal praktikusabb volt az ősrégi Hellereken az a megoldás, hogy ezeket a (gagyi) lépcsőket külön adták a készletben; így ha valaki hozzájutott vmi maratáshoz, nem kellett farigcsálni, csiszolni, hanem csak szépen odaragasztani. Szóval Sebikém, nem irigyellek... | |||||
Mihalkó.M.Pisti | Adatlap | 428975 | 2008. március 17. 12:05 | ![]() | |
Szami! A 72-es Akagi diodhoz van repülőd? Mert nekem van egy régi 72-es Zerom. Ha kell, akkor átfestem "Akagisra" és rárakjuk Óváron. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szóval nem ismerjük, nem tudjuk kinek a fia.
És lehet egy egyszerü, és abszolút elképzelhető verzió:
pl:
Peter egy nyugdíjas éveit tolókocsiban töltő, tehetős hajószerelmes. Semmi más öröme nincs csak a hajógyártás.
Ritka az az eset, amikor tudjuk, ki áll 1-1 mű mögött.
Én valamilyek nap láttam 1 350es Bismarckot. Nagyon össze lett csapva. dobozból építette, és majdnem olyan szinekkel festette, ami épp kéznél volt. A képeket látva rögtön leírtam a kollégát. Majd később elolvastam mit írt magáról. és döbbenve láttam, hogy a kolléga nem is kolléga, hanem kollegina! Ö ugyanis egy 12éves kislány volt.
üdv!