<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
hellodebil | Adatlap | 429109 | 2008. április 5. 15:18 | ||
Sszabi | Adatlap | 429108 | 2008. április 5. 14:58 | ||
Simi minden elismerésem, gyönyörű még így félkészen is :) | |||||
Sszabi | Adatlap | 429107 | 2008. április 5. 14:57 | ||
Simi minden elismerésem, gyönyörű még így félkészen is :) | |||||
Simi | Adatlap | 429106 | 2008. április 5. 14:35 | ||
És itt a másik (mármint a sajátom) a összehasonlításhoz... Itt még sokminden nincs összeragasztva, lefixálva, ezért vannak itt-ott még rések is. A fő lövegtornyok a WEM műgyanta tornyaira vannak (ill. lesznek) kicserélve, még nincs lefestve. Szóval sokminden provizórikus, de azért már kezd összeállni a hajó. Talán Móvárra még alakul egy kicsit... | |||||
hellodebil | Adatlap | 429105 | 2008. április 5. 14:30 | ||
Sztem ezt a szintet a tied már megütötte, nem látok rajta olyan mélyreható változtatásokat, mint a tiédben. | |||||
Simi | Adatlap | 429104 | 2008. április 4. 18:47 | ||
Nem rossz, remélem, ezt a szintet az enyém is megüti... bár láttam egy-két furcsaságot: pl a parancsnoki torony tetején levő antennatartónak van lábalókötélzete...hm hm; a csónakoknak 3-3 tartóbakja volt (sajnos a WEm maratás is csak kettőt ad; pluszba kellett készíteni mindegyikhez egyet-egyet.) A kéményt is ki lehetett volna nyitni. És ahogy látom, ő elfogadta, hogy minden doboz, szellőző, nyílászáró ott van, ahogy a készlet diktálja... pedig elég sok ott a tévedés. Végülis nem tett mást, mint a maratást ügyesen összehozta a kittel. | |||||
csatahajos | Adatlap | 429103 | 2008. április 4. 12:03 | ||
Egy kis "vízvonalasított" összehasonlítási alap Iminek: www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php Üdv, | |||||
Narn | Adatlap | 429102 | 2008. április 4. 10:58 | ||
Igyekszem minnél több képet készíteni. Remélem jó lesz és lesz sok szép látnivaló. | |||||
M.István | Adatlap | 429101 | 2008. április 3. 21:47 | ||
Majd vasárnap teszel fel képeket az IPMS-ről. Minnél többet! Köszi. | |||||
Sebi | Adatlap | 429100 | 2008. április 3. 18:41 | ||
Hello ! Én sajnos nem tudok. De ilyesmit nem is nagyon adnak ki makettben. | |||||
mszl | Adatlap | 429099 | 2008. április 3. 17:34 | ||
Ezt nem tudom hogy sikerült 3x elküldeni!!!???!!! Bocsánat!!! | |||||
mszl | Adatlap | 429098 | 2008. április 3. 17:33 | ||
Sziasztok! NEm csatahajó tudom, de tud valaki ebből makettet:1974 Willard Vega-Horizon 30 | |||||
mszl | Adatlap | 429097 | 2008. április 3. 17:33 | ||
Sziasztok! NEm csatahajó tudom, de tud valaki ebből makettet:1974 Willard Vega-Horizon 30 | |||||
mszl | Adatlap | 429096 | 2008. április 3. 17:33 | ||
mszl | Adatlap | 429095 | 2008. április 3. 17:32 | ||
Sziasztok! NEm csatahajó tudom, de tud valaki ebből makettet:1974 Willard Vega-Horizon 30 | |||||
Narn | Adatlap | 429094 | 2008. április 3. 11:57 | ||
Urak! Jó hírem van, megyek Móvárra és elviszem a Fletchert. Sajnos még lenne rajta bütykölni való, de azt majd később megejtem, mert most két másik makettet készítek szimultán :). Most hétvégén, azért benevezem a svéd IPMS Openre a kis U-boot type XXIII-assal együtt, amit szintén viszek Móvárra. Legalább megcsodálhatom majd élőben is, amiket itt láttam a topikban, Hood-ra különösen kíváncsi vagyok. | |||||
EDE | Adatlap | 429093 | 2008. április 3. 11:28 | ||
hellodebil! Meg akartam keresni a topicnyitást, de 2006 júli. 10-nél régebbi bejegyzést nem találtam. Kár lenne, ha az a sok értékes info elveszene, ami itt összegyűlt. | |||||
hellodebil | Adatlap | 429091 | 2008. április 2. 21:51 | ||
Én is szivesen elmennék Móvárra, de sajnos megint nem jön össze... Anno, mikor létrehoztam a topicot - egy kósza ötlettől fellelkesülve - nem gondoltam volna, h ennyi "társam" van az országban, ráadásul ilyen szép munkákat készítenek! CSak lesem ezt a sok tudást és szebbnél szebb "csatahajókat". Amire külön büszke vagyok, hogy sokan közületek talán ennek a topicnak köszönhetően ismerkedtek meg egymással. Igérem előbb-utóbb én is előtűnök az ismeretlengés leple alól és elviszem majd egy kiállításra egy munkám, még annak tudatában is bevállalom ezt a kockázatot, h nem lesz esélyem a győzelemre, dehát nem is ez a legfontosabb!!! | |||||
lucky | Adatlap | 429090 | 2008. április 2. 20:40 | ||
rakodónyílások belső fele, korlátok... Itt már régebben kitárgyaltuk a témát, olvass vissza | |||||
zed911 | Adatlap | 429089 | 2008. április 2. 19:12 | ||
Hát volna, de így távolról nehéz... | |||||
zed911 | Adatlap | 429088 | 2008. április 2. 19:11 | ||
Nem értem. Mire gondolsz? | |||||
Simi | Adatlap | 429087 | 2008. április 2. 10:46 | ||
Hú, már előre nagyon örülök, hogy találkozhatunk! Remélem, nem lesz csalódás a Hood -om. Már annyiszor ígértem, de most már tényleg készítek róla egy képet, nem közelről, hanem kicsit távolabbról. Közelről meg majd megnézitek a helyszinen. | |||||
M.István | Adatlap | 429086 | 2008. április 2. 08:04 | ||
Kár hogy Szolnokra nem jött a "szokásos társoság hajókkal felszerelkezve"! | |||||
csatahajós | Adatlap | 429085 | 2008. április 2. 07:52 | ||
SZia Imi! Köszönöm, aranyos vagy igazán - hát úgye akit érdekel a téma azért 12 év alatt sokat felszed magára könyvekből meg netről ;). Móvár: nem akarom elkiabálni, de most úgy néz ki, hogy meg tudjuk oldani a szombatot mindannyian (2 Gyuri+én), sajnos Gergő nem tud jönni. SZóval nagyon bízom benne hogy ott leszünk mindannyian a szokásos társoság (és persze innen minél többen, hajókkal felszerelkezve :) ) és megláthatjuk a remekműveket (számomra megmondom őszintén pont a Te Hoodod az egyik legfőbb vonzóerő)! | |||||
Simi | Adatlap | 429084 | 2008. április 1. 23:27 | ||
Ákos! Nagyon szépen köszönöm! Te egy két lábon járó csatahajós lexikon vagy! De tényleg! Az ember megdöbbentően izgalmas részleteket tudhat meg tőled. Most egy prózaibb kérdésem van feléd: ott éeszel Móváron ápr.12-én, szombaton??? Jó volna újra találkozni... | |||||
M.István | Adatlap | 429083 | 2008. április 1. 21:24 | ||
Lucky ne aggódjál! Ahogy nézem, Zed csukott állapotban fogja elkészíteni a rakteret. Azért van mitt ellesnie Zednek Buren barátunktól. | |||||
lucky | Adatlap | 429082 | 2008. április 1. 17:54 | ||
zed! Azért Sietős Péter hibáit ne kövesd!Pl a raktér ajtók belső fele. | |||||
lucky | Adatlap | 429081 | 2008. április 1. 17:53 | ||
Kalóz4 köszi a kieg-t. | |||||
lucky | Adatlap | 429080 | 2008. április 1. 17:53 | ||
Ez engem is érdekel de nemcsak korlát ügyben | |||||
imano | Adatlap | 429079 | 2008. április 1. 17:40 | ||
Unokatestvérem, még nem csináltattam vele, de azt mondta nem probléma, valamikor mostanában meglesz a proba, és ha müködik rendesen a dolog akkor szólhatok, ha érdekel... | |||||
Simi | Adatlap | 429078 | 2008. április 1. 17:18 | ||
A Revell Bismarck-ot ajánlanám. Különben ki tud maratást készíteni, ha nem vagyok indiszkrét? | |||||
imano | Adatlap | 429077 | 2008. április 1. 15:45 | ||
Sziasztok! Csak egy gyors kérdésem lenne 1:350 Revell vagy Tamiya Bismarckot vegyek inkább, maratást nem akarok venni hozzá (korlátot most kisérlek majd meg maratni magamnak:D) | |||||
csatahajos | Adatlap | 429076 | 2008. április 1. 11:30 | ||
Természetesen a Hood-on is cseréltek ,egészen biztosan. Igaz a Hood a 15"-es brit hajók közt kicsit speciális eset volt, ugyanis nem a standard lövegtornyot használta (amit a QE, az R, Renown, Glorious osztályok hordoztak), hanem az ún. Mark II-est, ami sok szempontból egy jobb konstrukció volt (magasabb csőemelési szög, jobb visszaégés védelem, kényelmesebb pozicóba helyezett kémlelőnyílások és persze toronyba épített, páncélozott távmérők és el tudom képzelni hogy ez befolyásolta a cserék sűrűségét és a normál készenléti ágyúk módoítás nélküli használatát. Készenléti ágyúk alatt azt értem, hogy mondjuk gyártottak vagy 300 darab ilyen löveget, amiből a 15"-es csatahajók, csatacirkálók, monitorok egyidejűleg használtak mondjuk 250-et, a többi löveget vagy felújították vagy csak tartalékként tárolták, amiből rögtön tudtak szállítani a cserére szoruló hajóknak. Ha lesz egy kis időm megkeresem a cikekt az angol "gun pool"-ról. Maga a csere kb egy-két napos folyamat volt és szükség volt egy legalább 150 tonna teherbírású darura (de szárazdokkra a közhiedelemmel ellentében nem). A modernebb hajóknál a csere egészen gyors volt, mert a lövegtornyot nem kellett szétbonatni, hanem a homloklemez ágyúnyílásán keresztül ki tduták csúszattni a löveget (modern amcsi csatahajók mind, Richelieu osztály-ról tudom, hogy tuti ilyen volt), a Hood esetében az építési fotók alapján erre még nem volt lehetőség, ott bizony le kellett bontani a lövegtorony páncélelemeinek sorát és csak utána férhettek a lövegekhez. Amit találtam adatot annak alapján a 15"/42 Mark I ESR-ja 335 volt. | |||||
zed911 | Adatlap | 429075 | 2008. április 1. 11:16 | ||
Illetve nem biztos, lehet addíg nem jutottak hála a Bismarcknak :D | |||||
zed911 | Adatlap | 429074 | 2008. április 1. 11:15 | ||
Simi | Adatlap | 429073 | 2008. április 1. 10:24 | ||
Kedves Csatahajós barátom! Köszönjük a kisebbfajta tanulmányt! Nagyon érdekes volt. Én pl nem is tudtam, hogy a fő lövegeket még a II.VH után is fejlesztették. Nem tudod, a Hood -on is cseréltek lövegeket azalatt a 20 év alatt? Remélem, találkozunk Móváron... | |||||
Simi | Adatlap | 429072 | 2008. április 1. 10:19 | ||
Kedves Gyuri, én sajnos csak szombaton leszek Móváron. Pedig a Hood-ot is elviszem... igaz nem lesz teljesen kész, de a felépítményekkel már végeztem, és a fő lövegtornyok is rajt lesznek (lehet, hogy festetlenűl). Különben most az összerakással foglalkozok; sajnos az se mindenhol egyszerű, pl a p.torony aljánál komolyan kellett fúrnom-faragnom, hogy a helyére kerülhessen a torony. | |||||
Kalóz | Adatlap | 429071 | 2008. április 1. 09:37 | ||
Pontosan! tökmindegy, merre állítod be, a valóságban elég össze-vissza is lehettek. Általános szabály, hogy a szívószellőzők széliránynak háttal, a nyomók szélirtány felé fordítják a szájukat. Makettten mondjuk rendezettebb képet ad, ha legalább az egy csoporthoz tartozók egyirányba állnak, de gyakorlatban ez nem biztos, hogy így van (a legénységnek sok esetben kisebb gondja is nagyobb annál, hogy a szellőzők irányba állítgatásával foglalkozzon. Automata meg elég kevés van köztük, főleg a régi hajókon). Kalóz | |||||
zs180 | Adatlap | 429070 | 2008. április 1. 09:20 | ||
Kedves Barátaim, sajnos úgy tűnik, csak vasárnap tudok lemenni Móvárra. Remélem, akkor is sokan ott lesztek és tudok Veletek találkozni. Simi, Te mindkét nap ott leszel? P.Gy. | |||||
zed911 | Adatlap | 429069 | 2008. április 1. 08:26 | ||
Persze, hiszen még a fele cucc rajta sincsen. És kértem tippeket lejjebb, hogy hogyan koszoljam... Köszi a képeket nagyonjók :D | |||||
csatahajós | Adatlap | 429068 | 2008. március 31. 22:14 | ||
Szia hellodebil, nos ahogy Imi is írja alapvetően két fajta radar létezett, a keresőradarok , ezek is alapvetően felszíni ill. légi célpontok elleni alkalmazhatóság szerint csoportosíthatóak (volt némi átfedés) és az ún. tűzvezető radarok, amelyek kisebb energiával de sokkal alacsonyabb hullámhosszon működtek, pontosabb adatokat szolgáltatva és igazából ezek jelentették a hatalmas előrelépést a csatahajó harcászatban. Lövegcső élettartam: nos ez kaliber és kaliberhossz függő, természetesen minél nagyobb annál rövidebb az élettartam, de ez még a legeslegkiélezettebb (pl amcsi 16"/56 Mark 4 taksált élettartama kb. 120 ún. full service round, tehát teljes kivetőtöltetű páncéltörő gránáttal történő lövés). Az bizony nem igaz h az Iowa-kon nem cseréltek lövegeket (ezt egyébként fényképpel is tudom bizonyítni), a legtöbb csatahajó (akármilyen nemzetiségű) bizony megérte ezt (a brit 15"-ekről van is valahol egy egész jó kis cikk, hogy hogy is ment a rotálásuk a sok sok hajó közt ami ezt a kalibert és lövegtípust használta). A dolgot tehát tovább komplikálja a korszak, az adott tengerészet doktrinája és persze az egyes lövegek egyéni tulajdonságai. Mondjuk az Iowa-kon is alkalmazott Mark 7-es 16"/50-es löveg II. Vh-s verziója (merthogy ezeket is bozony modernizálták de rendesen ám!!!) jellemzően 290-300 páncéltörő (AP) teljes töltetű lövést bírtak ki (ESR - effective service round). Ha nagy-robbanóerejű (HE) lövedéket használtak -jellemzően partok bombázása- akkor már ez az érték 2X-re nőtt. Koreában már egy alacsonyabb hőfokon égő kivetőtöltetnek köszönhetően az AP full charge-gal már 350 lövés körülire nptt az élettartam. A '80-as évek beli reaktiváláskor egy ún. "svéd-formula"-val kezelték a béléscsöveket (titanium-dioxid és spéci wax) amitől a koreai-éhoz képest körülbelül négyszeresére őtt a csőélettartam (tehát akkoris ESR csak kb a 0,26%-os koreai ESR-nek felelt meg). Az öbölháborúra még további újításként bevezették a lőportöltetek poliuretánnal való bevoánását, ami egy finom habréteget képzett, gyakorlatilag megvédve a csövet az erróziótól. Az olyannyira sikeres volt, hogy többé már nem is ESR-ben számolták a löveg élettartamát, ugyanis nem az volt a szűk keresztmetszet, hanem a külső lövegcső fizikai elfáradása. Tehát végső formájában a 16"/50 Mark 7-es löveg bámulatos, 1500 lövéses csőélettartamot ért el. A 150-es szám ami neked rémlett kedves hellodebil pedig Marjai nagy hajóskönyvéből való volt, de bocsássuk meg neki, hiszen neki le kellett szólnia az akkori rezsimnek megfelelően az amcsi csatahajókat...ugyanis pont a rövid csőélettartamra hivatkozik, h ez a csatahajók egyik nagy gyengéje. Ha mindehhez hozzáteszem hogy összesen eleve 100 (túlterheléssel 120) lőszernyi javadalmazás/lövegcső volt az Iowa-k kapacitása akkor bizony kevéssé gondolható ez a kijelentés komolyan. | |||||
amatõr007 | Adatlap | 429067 | 2008. március 31. 18:28 | ||
zed! Csak óvatosan mondanám el véleményemet mivel még én is kezdő vagyok (2 hajó). Idáig szépen haladsz vele. De úgye ez még csak félkész hajó? Mint ha most jött volna ki a "gyárból". Szóval precíz a festése csak nagyon steril még. Fakítások, rozsdafolyások, fémkopások, befolyatások, stb... kellene még rá. Ugye kötélzet is lesz majd rajta?! Mert bőven volt rajta és nagyon látványossá tudja tenni a kész makettet. Sok sikert a befejezéshez. Pár kép mondandom alátámasztására. | |||||
lucky | Adatlap | 429066 | 2008. március 31. 16:43 | ||
Hát akkor optikai csalódás volt. A szellőzők meg állhatnak bármelyik irányba, mert a szükségnek megfelelően forgathatók. | |||||
zed911 | Adatlap | 429065 | 2008. március 31. 16:20 | ||
Azok pedig egyenesen állnak. A jobb hátúlsó kifelé néz, direkt, mert így írja az összerakási rajz. Mint ahogy a hátsó árbócnál létő két szellőző is balra néz. Ne kérdezd miért. | |||||
lucky | Adatlap | 429064 | 2008. március 31. 14:33 | ||
Szia zed! A képen lévő barna nyilat nézd a kémény mögött. A képek a netről származnak, de oldalt azt ne nagyon kérdezz. | |||||
hellodebil | Adatlap | 429063 | 2008. március 31. 09:11 | ||
Köszi az infót! Amiről hallottam, az még ennél is kevesebb volt, 100-150 lövésről írtak vhol (lehet ez a szám első vh-s hadihajókra passzolt). Mondjuk ez az Iowa-s adat elgé fura, mert 50 év alatt - noha soxor álltak tartalékállományban - azért minden konfliktusnál ott voltak és ágyúzták a partokat. | |||||
Sebi | Adatlap | 429062 | 2008. március 30. 23:07 | ||
Hello ! Mondjuk átlag percenként egyet. Nagyjából 250-300 lövésre voltak kalibrálva, de legjobb tudomásom szerint egyetlen csatahajó sem érte meg, hogy cserélni kelljen őket. Ennyit ugyanis egy sem lőtt. Elég ha arra gondolsz, hogy az Iowákat szinte ugyanazokkal az ágyúkkal selejtezték ki, melyekkel építették. | |||||
Simi | Adatlap | 429061 | 2008. március 30. 22:42 | ||
Töredékes tudásom szerint alapvetően kétféle radart alkalmaztak: volt keresőradar, amivel a hajókat és a repülőket derítették fel; és volt külön tűzvezető radar, amivel a cél távolságát tudták bemérni ill. a lövedékeket tudták nyomon követni és azt is, hogy hol csapódnak be (gondolom ez inkább csak a későbbiekben valósult meg). | |||||
hellodebil | Adatlap | 429060 | 2008. március 30. 22:11 | ||
Jah és (még) egy kérdésem lenne: Ezek a hatalmas hajóágyúk cirka hány lövést tudtak leadni? Olvastam arról, hogy ugyebár koptak és cserélni kellett őket... milyen gyakran? Ez igaz v miylen technikai megoldásokat alkalmaztak? | |||||
Simi | Adatlap | 429059 | 2008. március 30. 21:44 | ||
Igen, a végén le kell lakkozni matt lakkal. Személy szerint tudom ajánlani a Modell Master akrilját: jó és megbízható anyag; kb 15 perc alatt jól meg is szárad. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sikerült meglepned! Ezek a képek engem meggyőztek arról, hogy talán hazánkban te űzöd a "csatahajó építést" a legmagasabb szinvonalon. Ezt a legkomolyabban gondolom. Tőled csak tanulni lehet.
A másik. Közel két éve, hogy lenyűgöztél minket a Yamatoval, a Montanaval és a japán Tone makettjével. Úgy látom, hogy azóta még (rengeteget) fejlődtél is... ezen a szinten pedig, ez már óriási dolog! Grat, ezt tutii megfogom élőben nézni vhol! Világjáró túrnéra is indulhatna, mint anno az igazi Hood :)