<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
amatõr01 | Adatlap | 429178 | 2008. április 16. 20:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 429177 | 2008. április 16. 20:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Van még egy a Monografie Morskie 024 Kagero Class IJN Yukikaze Ha gondolod elküldöm | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 429176 | 2008. április 16. 20:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A roncsoknak , szerintem a diorámák között lenne inkább a helye, de ha a készitője ugy dönt, hogy a hajók közé nevezi be akkor viselnie kell annak következményét , hogy nem lehet egzakt módon értékelni , tehát szubjektiv alapon itélik meg | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 429175 | 2008. április 16. 20:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia amatőr! Hát sajnos japán rombolókról igazán jó képes anyagot nem nagyon fogsz könnyen találni, szimplán mert nincs. Tudnám ajánlani a japán Gakken sorozat régebbi tagjait, de ezek már naggyon naggyon nehezen beszerezhetők mert már nem nyomtatják (bár van esély hogy újra kiadják). Ezen kívül amit tudok ajánlani az a Maru Special sorozat (szintén japán), ezzel elvétve e-bayen, ilyen olyan helyen találkozni és nagyon jó anyagok. Amit tudtommal meg lehet venni még (ill. lesz rá esély), az a Diamond Sha sorozatának a rombolós része, amit Shizuo Fukui mester eredeti munkájáénak után-nyomásaként adtak ki: http://www.hlj.com/product/DIA95060 Európai kiadványok eléggé felejtősek átfogó szinten, Profile Morskie-nak van egy-egy hajóról jó kis könyve de azok is inkább a rajzokra koncentrálnak (ami persze modellezési szempontból hasznos :D)). Van még egy lengyel kiadvány, a Monografie Morskie 4-es része (nem vállalkozom a címének leírására :D :D :D), ez egy elég jó átfogó anyag viszonlag jó képállománnyal. Sajnos úgy általában véve japán hajókról elég szegényes a képanyag, mert a háború végén a japánok maguk tudatosan pusztították el a képek zömét, így jellemzően a legtöbb hajóról csak háború előtti képek maradtak fenn élvezhető minőségben. Az olyanok mint a Musashi-ról készült felvételek ritka kincsnek számítanak és csak azért maradtak meg mert a császári vizitkor készült a sorozat... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
amatõr01 | Adatlap | 429174 | 2008. április 16. 19:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
üdv! a beszélgetés fonalától elütő kérdés: hol találok részletes anyagot japán rombolókról? az a bajom, hogy elég kevés anyag van neten, főleg nagy, közeli kép-ha van, akkor leginkább a nagy hajókról.. bocsi! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 429173 | 2008. április 16. 17:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
István! Volt egy Szolnokon is.Igaz az pre roncs volt...:) Ezek némileg túlmutatnak egy sima hajómaketten.Szerintem ezek már diorámák. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 429172 | 2008. április 16. 17:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A saját építésért ( egyelőre) + pontokat adnék kategórián belül. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429171 | 2008. április 16. 16:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bocs, volt még 2 db 350 -es I-400 -as tengó is; nagyon szépek voltak! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 429170 | 2008. április 16. 16:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Végre élednek a hajósok!!! Hadd szóljak én is pár sorban ehhez a pontozásos dologhoz. Magamból, illetve a munkáimból kiindulva, jó lenne saját készítésű alkategóriát is felállítani, (no nem azért mert szinte egyedüliként én űzöm ezt a műfajt és akkor valami franko helyezéssel térnék haza :P), hanem azért (is), mert teljesen más körülmények, alapanyagok, technikák, stb játszanak közre egy-egy mű létrehozásában. Igazából sem a papírmakettek, sem a műanyag makettek közé nem lehet besorolni. Sztem lehetne valamit tenni ezen ügy érdekében. Szami | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
robbiev8 | Adatlap | 429169 | 2008. április 16. 15:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
robbiev8 | Adatlap | 429168 | 2008. április 16. 14:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ajánlom figyelmetekbe ezt az oldalt,szerintem tök jó el lehet böngészgedni... Javarészt Japán csatahajók vannak... http://www.combinedfleet.com/kaigun.htm üdv:R | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429167 | 2008. április 16. 14:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Gonzó! Sajnos nem sok 350 -es hajó volt jelen Móváron (400-as pedig - ha jól emlékszem nem is volt). Egész pontosan másfél: egy Yamato és az én ("drága kis") Hood -om (ez utóbbi a fél darab). A 4207 -es hozzászólás alatt találsz néhány képet róluk. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gonzo | Adatlap | 429166 | 2008. április 16. 12:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Csatahajós urak! Lehetne egy arcátlan kérésem felétek? Mivel sajnos nem tudtam Moson felé keveredni (meg még jónéhányan), krónikus 1/350 és 1/400 as fotóéhségben szenvedek. Megkérhetnélek benneteket, hogy valahogy pakoljatok fel néhány közeli nagyfelbontású remekművet a saját termésetekből? A címlapról elérhető " felkerültek a mosonmagyaróvári képek" termés sajna eléggé szárazföld-centrikus. :) Előre is köszi mindenkinek! Üdv :Gonzo | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
M.István | Adatlap | 429164 | 2008. április 16. 08:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja még valami! Nagy reneszánszát élik a Titanic roncsok és más különböző roncsok. Már minden második vesenyen van egy T.roncs.(2007.Óvár-Bolyai-Tokaj) Na ezekkel mi legyen??? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
M.István | Adatlap | 429162 | 2008. április 16. 08:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Janikám! Részemről teljesen elfogatható ez a formátum. Igen! Legyen a papíron 10 állatalános szempont, és utána specifikusan 5-5 vagy 7-7 kis csoportok. Amit majd a zsűri dönti el hogy melyik alcsoportba tartozik a kitt. Ezért ki kell találni a 10 álltalános szempont mellett minden "hajóosztályra" (tengo-csata-oceán-stb.) külön az arra leginkább jellemzőbb értékelési szempontokat. Az antikolás szerintem minden "fegyveres" hajónál elvárhato lenne, kivéve az oceánjárokat. Az antikolásnak nem a mennyiségét kell nézni, ha nem a minőségét és az összhangot az adott hajóval. Érdekes lett volna az Akagim egyetlen rozsdafolyás vagy kormozódás nélkül.( kivéve ha a dátom a táblámon 1922) Azt hogy ki milyen minőségü alapkittet választ kiindulásnak az a szuverén joga. Ha szereti szívatni magát, akkor szívassa ( ahogy én is tettem az Akagimmal). A lényeg az elvégzett munka minősége. Sietős Pétert tudnám említeni ellenpéldának. A kiindulási kitett sehol máshol nem nézik vagy számítják bele a pontozásba. Ha nincs sok pénzed, akkor legyél nagyon leleményes. A következő nagy kérdés a besorolások. Ha külön vesszük egyszerűen a fegyveres és nem fegyveres hajókat akkor például a kereskedelmi hajót, a halászbárkát, a szupertankert, az oceánjáró turistahajót, hogyan vegyük egy kalap alá? Már mint a 10 alapszempont után. Uraim! Zuduljanak az ötletek és az elképzelések!!! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 429161 | 2008. április 16. 00:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akinek ismertem az e mail cimét: Simi, csónakos,Kerri, Lucky,ChevyG azoknak elküldtem a pontozó lapot, aki még meg akarja ismerni jelezze és adja meg az e mail cimét , az enyém nyilvános, bicskei255@t-online.hu Az biztos, helyettünk senki nem csinál , mindenki számára elfogadható pontozó lapot. Vadász istván támogatja ha magunk alakitjuk a magunk izlésére , csak egy kérése van amig ilyen kevés hajó van egy versenyen , addig csak egy pontozó lap használata célszerű.Azt ugy kellene kialakitani hogy a vitorlás hajók a hadihajók , kereskedelmi hajók és a tengeralattjárók is célirányosan pontozhatóak legyenek. Ez technikailag megoldható. A mostani 15 pontból álló lap helyett akármennyi szempont felvehető. Például egy tiz szempont ami általánosan mindenféle hajó makettel szemben elvárás, ezt követően a specifikus elvárások szerint ami ami szinte csak a vitorlások vagy a tengeralattjárók és a hadihajók esetén jöhetnek szóba.Ha ezeket külön külön egy egy ötös csoportba soroljuk akkor értelemszerűen azt kell figyelembe venni amit értékelni akarunk, pl. a vitorlásét vagy a tengóét. Van még egy nagy kérdés. Minden hajón, tengón kötelezően elvárt az un. antikolás? Ha nincs akkor az kihuzható e? vagy le kell pontozni ? akár egy O- val Még nagyobb kérdés : ha valakinek sok pénzen vett jó minőségű kittre tellik egy halom maratással, hogyan lehet mérni a gyengébb kitt épitőjével. Még egy kérdés: a méretarány ? összevethető egy 1:72 - es halászhajó megépitési nehézsége egy 1:7OO-as csatahajó épitési nehézségével? Elméletileg igen , mert ha a hajó modell egy kategória akkor ezen belül a nehézségi fok ezt lehetővé teszi, de akkor a halászhajó sosem nyer versenyt? És még sorolhatnám a kérdéseket.Az biztos ha minden versenyen annyi hajó lenne mint csörömpös, akkor lehetne igazán igazságosan megosztani a kategóriákat. Ezt viszont magunknak kell elérni.No, de majd ma folytatjuk. üdv mindenkinek | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429160 | 2008. április 15. 22:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nehéz dolog ez az egész pontozás. Sokszor a pontok között akár "ki is lehet önteni a gyereket a fürdővízzel", ahogy a rég mondás tartotta; vagyis nem biztos, hogy a legjobb kapja a legtöbb pontot. Pl egy csatahajón nem igazán van matrica (a 3.5 megépített hajómon csak a Yamato-n van néhány darab), de a kötélzetből meg esetleg nagyon sok van stb stb. Nehéz, és igazából nem is érdemes ill. igazságtalan ezeket (csatahajó, tengó, vitorlások, egyéb hajók) egy kalap alá venni, mint ahogy azt írtad is, mert mások a szempontok. A versenyek rendezői biztosan nem lelkesednek azért, hogy mi hajósok "kiköveteljük", hogy nekünk külön 4-5 kategóriát biztosítsanak. Szerintem ki kéne harcolni, meg kéne értetni végre, hogy ez így nem mehet tovább. Ha más nem megy, legalább azt el kéne fogadtatni velük, hogy "motoroshajó" kategória alatt legyenek alkategóriák (ezen belül legyen az értékelés)és ezek közül válasszák ki legfeljebb a "leg-leg" hajót (vagy hajókat; pl lehetne egy leg-leg és minden alaktegóriából az első kettő lenne értékelve; így kb 7 kupát kéne csak biztosítani ; úgy tudom, Móváron az első hat kap vmit). És én azt tényleg komolyan gondolnám, hogy értékelni kéne azt is, hogy a "versenyző" mennyit szenvedett a kittel. Mert vannak tényleg nagyon szar készletek, amikből kisebbfajta csoda, ha az ember valami értékelhetőt ki tud préselni; és vannak nagyon "felhasználóbarát" készletek, amikből nem olyan nehéz szépet alkotni. Itt - ha pontozni kell - a fordított arányosság elvét kéne venni: pl egy Airfix Warspite 10 pontot érne, egy Hasegawa Nagato meg 1 -et. Szerintem lehetne kérni egy kis dokumentációt is az építési fázisokról, mint ahogy a mostani versenyen a Yamato -s kolléga is tette (kapott helyezést?). Bár kicsit megmosolyogtam, hogy az összeállítási tamiyás és lion roaros füzeteket is mellékelte... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 429159 | 2008. április 15. 22:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali! Megbuktam , Excel formátumban nem tudok feltenni anyagot , holnap beszkennelek egy pontozó lapot és jpg - ben felteszem , vagy elküldöm nektek e mailben. üdv mindenkinek | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 429158 | 2008. április 15. 21:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Most hétvégén Móváron az volt a legnagyobb gondunk a tengókkal, hogy a maketten nem megvalósitható tételeket kihúztuk, ez önmagában nem okoz hátrányt a versenyzőnek , mert a maradék szempontok maximálisan adható pontjai adják a 1OO % - ott van esélycsökkenés ha valamilyen tétel minimálisan szerepel ugyan a maketten , mint pl egy szem matrica, vagy egy szál kötél és ezért értékelni kell, de össze sem hasonlitható egy csatahajó matricázásával vagy kötélzetével , tehát egy kicsit alul kell pontozni. És itt nem mindegy , hogy a 15 tétel közé csuszik be egy két 3-as vagy csak tiz tétel közé. Persze most jövök rá , hogy azzal kellet volna kezdenem , hogy felteszem a pontozó lapot ide a topikba , hogy Ti is lássátok .Egy kis türelmet és kitalálom , hogyan varázsoljam ide, ha adtok e mail cimet akkor minden gond nélkül elküldöm nektek is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 429157 | 2008. április 15. 20:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok ! Látom jó dolgokat írtatok, de próbáljuk meg összerakni a pontozólapot. Hogy nézzen ki ? Sajnos Hajókovácsnak igaza van. Nem mindig van elég induló. Ezért tetszik vagy nem, a lapnak először is általános információkat kell tartalmaznia. Ahogy Simi írta, korhűség, festés, mérethűség. Ezt kiegészíteném a kötélzet, fegyverzet élethűségével, a zászlók és lobogók, valamint a jelzések helyes elrendezésével. Külön pontoznám (1-től 3-ig) a dobozból épített, feljavított vagy saját építést Mik legyenek a speciális dolgok, amiket csak akkor kellene figyelembe venni, ha lehet bontani a kategóriát ? Mint ahogy most Móváron is szerintem egy tnegeralattjárós kategória elfért volna. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 429156 | 2008. április 15. 20:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Itt van még 1 pár kép, még a régi sorozatból, mert sajnos a fotózáshoz a jó idő elmaradt...de ami késik nem múlik, persze ha vban rá érdeklődés :D rapidshare.com/files/107752723/1250.ZIP.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csatahajos | Adatlap | 429155 | 2008. április 15. 09:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Ede! Nos igen a CV sort telibe találtad, az Essex az maga a névadó hajó a 44 végi camojával. Japán csatahajók a képen Hiei, Yamashiro, Fuso, és Yamato, de azóta már jelentősen kibővült ez a szekció :) Amcsi csatahajók: Oklahoma, Arizona, California (mind PH-s festés és outfit) South Dakota I, előttük bal felé a II Vhs átépítés változatok, a Pennsy és a Calif. Hátul a gyors csatahajók North Carolina 1944, Indiana 2X, Alabama 1943 jan. és iowa 1943 áprilisi verzió. Bal felső sarokban amcsi cirkálók pedig Brooklyn, Wichita (mind2 háború eleji), Pittsburgh, Alaska és Worcester. A 3 amcsi romboló balról jobbra egy háború végi átépített Porter osztály (Winslow), a középső egy Mahan osztály 1944 (Flusser) és egy eredeti fit porter (Clark). A japán CA a Chokai. Az érdeklődésetek kapcsán annyira belelkesültem, ha lesz időm és lesz fény csinálok ma pár képet a flotta mostani állásról és feltöltöm azt is :) persze most jobban lebontva a részegységeket. Pontozólap: én is javasolnám a vitorlások, a kereskedelmi motoros-, a hadi motoros hajók és a tengók különvételét, mert tényleg nagyon nehéz összevetni mondjuk egy "tucat" épített (nem szeretnék senkit megsérteni) Typ VII C-t mondjuk egy M. Pisti féle Akagival...sem modelezési sem hajózási szempontból. Ahogy a hasonlat is mondja almát hasonlítunk naranccsal... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 429154 | 2008. április 15. 08:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Külön legyen a vitorláshajó, a géphajó, és a tengó. Saját kedvenceimet a papírosból készülteket nem venném ki, mert ebből még annyi sincs mint más hajókból. Ha kevés lenne egy fajtából még mindig lehet összevonni, bár itt bejön a ribizli+a görögdinnye esete. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 429153 | 2008. április 15. 08:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csatahajós! A hátsó sor, ha jól mondom emlékezetből: Akagi, Kaga, Soryu, Zuikaku, Taiho, Lex, Enterprise, Hornet???, 1 Essex oszt., Sara. A japán csatahajósorból jól látom, hogy hiányzik a Nagato oszt? Ott középen Nevada, Pennsylvania, California/Colorado, South Dakota ? Most nézem, tök jól Látszik a továbbfejlődés a Lion és a KGV között. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 429152 | 2008. április 15. 07:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Heló sziasztok csatahajósok! Elnézést ,hogy eddig halgattam, de az eredménylistára vártam ezidáig, még hiába. Ezért minden résztvevőnek gratulálok, egyébként is rengeteg szép és jó munka volt a kiállitáson.Most tényleg keményen kelett dolgoznunk a zsüriben.Igaza van Siminek és a Sebinek a pontozó lapokat illetően, finomitani kell rajta és lehet is ennek semmi akadálya. Ezt nekünk hajósoknak kell megtenni, akár a következő versenyre. Persze szerintem a legnagyobb gondunk az, nagyon kevés a kategoria, mivel kevés a hajó is. Nehéz egy kategóriában elbirálni a görög dinnyét az almát és a ribizlit. Szeretném ha folytatnánk a pontozó lap fejlesztését eggyütt a tengósokkal és az óceánjárósokkal és ne hagyjuk ki a történelmi vitorlás épitőket sem. üdv mindenkinek | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429151 | 2008. április 14. 23:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem a következő szempontok lennének fontosak: korhűség, festés, alkatrészek méretarányossága, saját feljavítások aránya, átépítés aránya, az eredeti kit értékelése (ez utóbbi azért érdekes, mert pl egy Hasegawa Nagato-ból könnyebb szép hajót építeni, mint egy Revell vagy egy Airfix hajóból). Aztán esetleg tételesen végig lehetne venni a hajó fő részeit: test, felépítmények, kémény(ek), fegyverzet, kötélzet, korlátok. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 429150 | 2008. április 14. 21:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uraim ! Móváron már beszéltem néhányotokkal és felmerült egy hajós pontozólap elkészítése. Kinek mi az ötlete, mi kerüljön bele ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 429149 | 2008. április 14. 20:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia ! Pacific Front Hobbies vagy White Ensign Models. Ezeknél a cégeknél keresd a Lion Roar és Voyager mratásokat ! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 429148 | 2008. április 14. 20:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja még annyit, hogy igen az összehasonlítgatás az tényleg mindent megér. Éppen most azon döbbentem meg hogy a Bayern mennyivel robosztusabb a Warspite-nál :D habár utóbbi hosszabb és bár a fotók alapján a Bayern elég kis nyomi hajónak tűnik, valójában egész szép a test alakja és eszméletlenül ütős a nagy szélessége miatt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 429147 | 2008. április 14. 20:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pont ma érkezett meg a "Jütland-csomag" igaz csak 3 volt ott ténylegesen a 6ból ami jött most :). Hát a játék nem hangzik rosszul egyébként, láttam is neten már pár helyet ahol nyomatják ezt ( csak egy elég nagy szoba néhány hasonló-agylövött jóbarát és eszméletlen sok idő kell). Egyébként egy kis háttértörténet ezekhez a hajókhoz: eredetileg a két világháború közt találták ki , hogy fából és mindenféle viszonylag könnyen megmunkálható anyagból tengerészek és pilóták képzuésére azonosító maketteket építenek, amit pl. a US Navy használt is nagyobb mennyiségben a II. Vh során. Természetesen ezek a modelek meglehetősen elnagyoltak voltak, de a fő cél nem is a replikálás volt hanem egy 3D-ós "kép" alkotása. (Egyébként egészen hihetetlen hogy amikor egy egy korábban csak vonalrajzként ismert hajót az ember meglá 3D-ben mennyire más az érzés sokszor, úgy értem egész másnak tűnik néha egy egy adott hajó - bár lehet hogy csak én vagyok így...) Szóval a méretarány az angolszász országokban az 1:1200-as volt a láb-hoz való alkalmazkodás miatt, az európai gyártók természetesen az 1:1250-et preferálták a metrikus rendszerben való oszthatóság miatt. Na szó mi szó, lényeg az hogy az 50-es és 60as évek során egyre finomodtak a gyártástechnológiák és fokozatosan áttértek a puha fém alapú makettekre (először ólom, persze hamar kiderült hogy az nem az igazi a gyüjtő egészségére nézve :D). Ami érdekes hogy az angolszász gyártók fokozatosan koptak ki és a fókusz az európai műhelyekre helyeződött, ahol is leginkább a német cégek uralták és uralják ma is a terepet. Van pár amerikai ill. egy két angol gyártó de ők részletességben és minőségben nincsenek azonos szinten a németekkel. Hadihajó vonalon a Navis-Neptun cég a legjelentősebb (a hajóim 90% tőlük van), a Navis az I Vh-s hajókat gyártja, a Neptun 30as évektől modern korig bezárólag, persze a kettő egy cég csak más márkanévvel. a gyártás úgy működik hogy egy mesterdarab alapján elkészítenek egy pár darabban lemásolható makettet és aztán gyártanak belőle egy maximum 2-300-as sorozatot mielőtt az öntőforma elkopna, éppen ezért nem minden model kapható egyidejűleg a termékkínálatból (ami már bőven 1000-nél is több hajót jelent NN viszonylatban). Az alapszériás modeleket haditengerészetenként egy adott alapozó szürkével festik csak le, a korhűen álcázófestéssel ellátott modelek ún. tamponnyomásos festéssel készülnek, ami kicsit szintén az adott hajóra tervezett festőszerszámot feltételez. Utóbbi időben jellemző trend, hogy a kisebb finomabb alkatrészeket (esetenként egész kisebb hajókat) RP eljárással, azaz rapid prototypinggal tervezik meg (AutoCAD szerű szoftver vezérelte mesterdarab készítés és ennek megfelelően kivitelezése), illetve költségcsökkentésként a műgyanta alapanyag is egyre gyakoribb (persze kicsit a részletesség rovására megy…) A másik jellemző dolog, hogy a mesterdarab tervezést egyre inkább a kis cégek csinálják, míg az NN „csak” az öntést (abban a legeslegnagyobb a technikai előnyük). EDE, ígérem lesz még kép bőven, majd feltöltöm az ftp-mre a képeket ahol nem méretezi át és akkor ott kicsit jobb képet kaphattok róla. Hátsó sor alatt melyikre gondolsz egyébként? :D akkor azokról teszek fel különbeket. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429146 | 2008. április 14. 19:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Azért sajnálom, hogy egyelőre szüneteleted a hajóépítést; annak viszont örülök, hogy majd azért visszatérsz egy klassz "csónakkal" - remélem, minél előbb. Kinyúvasztjuk azt a zsűrit, ha nem adja meg minél előbb neked azt a repülős diplomát is! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
M.István | Adatlap | 429145 | 2008. április 14. 19:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm mindenkinek az elismeréseket. Már ezért megéri csinálni. Nem! Nem fogom itt befejezni a hajós pályafutásomat, csak egy kicsit szüneteltetem a Musashi és az Akagi után. Egyenlőre visszatérek az első "családomhoz" amíg ott is "le nem diplomázom". Ha ez 1 év akkor 1 év, ha 3, akkor csak 3 év múlva térek vissza egy újabb hajóval. De addig is itt leszek veletek a fórumon és a versenyeken. (csak hajó nélkül) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429144 | 2008. április 14. 18:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Javaslom az árboc valamilyen ellenállób fémből való elkészítését.(A börzén Sebivel láttunk olyan jó kemény sárgaréz szálakat különféle vastagságban, az pont ide igen jó lett volna...) A keresztárboccal való illeszkedésnél kicsit megcsapolod mindkettőt és ilyen vastagságnál ott már érdemes lesz megforrasztani. Akkor már tutira nem birnak benne könnyen kárt tenni. És javaslom a jelzőzászlók csigáinak az elkészítését is, ja és még néhány 72 -es figura is sokat dobna rajta. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429143 | 2008. április 14. 18:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na ne... ezt nem hiszem el, hogy Pisti itt befejezi a hajós pályafutását! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 429142 | 2008. április 14. 16:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Óhhh, most látom csak ott az Akagis diráma két képben is megjelenítve. Köszönöm. Kár, hogy az árboc a szállítás közben elgörbült, le is cserélem meg azokat a zászlókat is. Szami | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 429141 | 2008. április 14. 16:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Isti!!! Őszinte gratuláció a versenyben elért eredményedhez!!! Viszont szomorú vagyok, hogy nem tervezel több hajót megépíteni, már csak azért is, hogy több japán hajó legyen az asztalon. :-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 429140 | 2008. április 14. 15:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Móváriak! Pistinek ismét gratulálok! (bár az én Kagám lehet, hogy lenyomta volna:)!) Meg köszi a képeket Pistinek is meg SIminek is! Ahogy a Hoodot elnézem, jövőre is magyar lobogó leng a I. helyen. Az RTL kulubon is volt egy rövid riport az eseményről, persze hajók mintha nem is lettek volna!!! Csatahajós! Döbbenetes a flottád! Ha jól értettem ezeket készen veszik a gyűjtők? Én is csatlakozom azokhoz, akik további fotókért könyörögnek. Nekem nagyon bejött a "12 ágyús" Montana és az Akagi is nagyon pofás. De legjobban a "hátsó sor" tetszett, ezeket még ezen a kisfelbontású képen is sorra felismerni. A hobbinak ebben a válfajában asszem az az érdekes, hogy marha jól össze lehet hasonlítgatni a hajókat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429139 | 2008. április 14. 15:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hú, az a Jütland-csomag! Nagyóón izaglmas! Azzal már tényleg le is lehet "játszani" a csatát! Egy ilyen "játék" nagyon érdekes lehet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429138 | 2008. április 14. 15:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Pisti barátom! Nagyon megtisztelsz, hogy mesterednek nevezel, de nem tartom magamat ilyen nagyra. Pl egy mester nem szokott a tanítványtól ellesni dolgokat, én pedig egy-két dolgot "ellestem" tőled. Persze lehet, hogy fordítva is igaz... Szóval segítsük egymást, ahogy csak tudjuk: buzdítás, ötletek, elismerés, rajzok, fotók, újabb ismeretek mindig jól jönnek egy hajómakettezőnek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csónakos | Adatlap | 429137 | 2008. április 14. 13:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Barátom, M.István. Gratulálok az előkelő helyezéshez és azthiszem,hogy minden hajó makett épitő nevében mondhatom, büszkék vagyunk rád egy ilyen nemzetközi mezőnyben elért sikerért. Csónakos. Pelikán Makett klub. Gödöllő. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csatahajos | Adatlap | 429136 | 2008. április 14. 09:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Imi, hát igen, igazad van, egyszerűen odavagyok ezekért a kis mütyűrökért és bár tudom, hogy nem veszik fel a versenyt egy igazán szépen kidolgozott 350-es hajóval, a legtöbb modelwarships-en megjelenő 700-as hajóra simán rávernek részletességben (persze most azért nem a takumi meg Jeff Lin szintűekről beszélek)! Sajnos csak nagyon lebutítva mennek fel a képek ide, a rendes nagyfelbontású képeken meg az életben még sokkal sokkal jobban néznek ám ki. Korlát: Igazad van, a csatahajókon sokat dobna, de hát a korlátos, kötélzetes verziók sokkal drágábbak és elég limitált számban elérhetőek sajnos...egyébként ha az utolsó képet megnézed, ott azért látszanak a méretek: a Yamato (ami a legnagyobb hajóm értelemszerűen) egy 50 ft-os mellett - szóval ahogy mondod a nagyon kicsi hajók aránytalanul nagynak látszanak, szemmel nézve pont kellemes :). A camo-s brit hajó nem a PoW, hanem a Lion, a meg nem épített osztályból (ez követte a KGV osztályt). Amúgy van egy KGV-em is, majd teszek fel képet. És igen, 57 darab hajóm van, plusz most jön egy komolyabb "Jütland" csomag :) Pisti, köszönöm a kedves szavakat. Hát megmondom őszintén én is büszke vagyok rá, bár még elég kis hal vagyok a "szakmában" (persze ne legyen telhetetlen az ember :D ), a legtöbb gyüjtőnek 2-3000 darabos kollekciója van, a rekorder német bácsi pedig 50.000 darabbal bír...tényleg hihetetlen . ahhoz már kell egy házrész hogy tárolja, nemhogy ki is állítsa. Ami azt illeti én is szoktam velük "játszani", persze sokszor kiveszem és gyönyörködöm bennük, persze nyílván az épített makettekkel ti is gondolom időnként csináljátok ezt :). Tematikában egyébként főleg amerikai és japán nagy hajók (DD+) érdekelnek, de persze van sok minden más is. Ha gondoljátok majd még töltök fel képeket... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
M.István | Adatlap | 429135 | 2008. április 14. 09:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A félreértések elkerülése végett az első képen jobbról balra értettem a megnevezést! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
M.István | Adatlap | 429134 | 2008. április 14. 08:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok kollégák! Kár hogy csak 1 évben 1 szer tudunk így összejönni mindannyian. Nagyon jó volt látni benneteket és beszélgetni mindenkivel. Részemről havonta lehetne ilyen találkozókat rendezni, ahová mindenki elhozná az épülő hajóját és megbeszélnénk az építését, stb... Persze ha nem több száz kilóméterre laknánk egymástól. Itt egy pár kép rólunk és a zsűriről, akik valami fatális tévedés folytán nekem itélték az összes dijat. ( persze csak azért mert Gyuri és Simi nem versenyzet! ) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 429133 | 2008. április 14. 08:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Csatahajós Ákos! Elmehetnénk mindannyian hozzád jáccani egyet? :-) Szép makettek, gartulálok. Szami | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
M.István | Adatlap | 429132 | 2008. április 14. 07:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ákos! Tényleg lenyűgöző gyüjtemény. Irigylésre méltó. Én biztos egész nap ezekkel játszanék, mint a kis gyerekek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429131 | 2008. április 13. 22:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát... írigylésre méltó flotta. Nekem kb 3x kéne újraszületnem, hogy ennyi hajót megépítsek. Így meg tudlak érteni, hogy gyüjtöd ezeket a kis ékszereket; nincs időd, hogy ennyit megépíts, de nagyon szereted őket és jól ismered az "életüket". Ennél nagyobb flottával csak "Sietős Péter" barátunk rendelkezik, de szerintem őt már rég kiebrudalták otthonról, hacsak nem agglegény, vagy "egyes gyerek" (itt Zalában ismert mondás:"egyes gyerek mindent megtehet..."). Nekem különösen a hordozók tetszenek, ezek közül is a Sara (talán azért, mert nagyon látványos a méretarányosnak tűnő kötélzete; nem ismerem a hajót túl jól, azért írok ilyen feltételes módban). A csatahajók kevésbé tetszenek, mert a szememnek nagyon hiányzanak a korlátok (ennek a hiánya a hordozókon nem feltünő), de azért a POW ( nem tévedek?) is nagyon szép, mert eléggé alakhű és szép a festése. Azt azért tudni kell, hogy "igazságtalanok" ezek a fotók, mert a nagyon kicsi hajók nagyoknak látszanak a fotókon... Nem tudom, tegnap jól értettem, 60 darabos a flottád??? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 429130 | 2008. április 13. 22:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát elnézést a dupla postért, kicsit érdekesen viselkedik a fórum, ráadásul a galéria is behalt 1x, azért a duplikált kép. Az 53-as képet Sebinek és Siminek szánom, a jobb oldali csatahajó egy BB-49-es SOuth Dakota I osztályba tartozó egység, a legelső USS Montana (BB-51) ebből az osztályból került volna ki ha befejezik, de csak alig 30%-ra épült meg... A P1250063-as kép szintén egy másik csak papíron létezett hajó, a HMS Lion csatahajó. Loginomhoz hűen egyébként azóta a flotta kompozíciója eléggé ágyúklubbos irányba tolódott el ;) asszem Imi modeljének láttán be kell szereznem egy Hoodot is :D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 429129 | 2008. április 13. 22:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 429128 | 2008. április 13. 22:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 429127 | 2008. április 13. 20:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Örültem én is nagyon hogy találkoztunk végre és hát a Hood nem okozott csalódást ahogy azt vártam is :) !!! SZóval gratuláció még 1X. Az I-400asok ügyében teljesen egyetértek Imi barátommal, nekem is nagyon tetszettek és egész szép volt a kivitelezésük is (nem is tudtam a kettő közül választani,m ert az egyiknak szebb volt a festése a másikon viszont sokat dobott a rapülő meg a felnyitott daruja. A héten ha lesz egy kis időm feltöltök pár képet az 1250es hajóimról, persze csak ha van rá érdeklődés ;)... Üdv mindenkinek |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
oké, köszi!
elértek a kispatkany2@gmail.com címen!