<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ChevyG | Adatlap | 429281 | 2008. április 22. 09:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dcsabesz | Adatlap | 429280 | 2008. április 22. 09:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi megnéem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 429279 | 2008. április 22. 07:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Keresném az Anatomy of the ship sorozatból a Hood, és a Bismarck köteteket elektronikus formában. Varjú bácsi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429278 | 2008. április 22. 07:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát ez nem semmi! Nagyon szép! És már a nehezén túl is vagy, hiszen megvan a hajótest, a nagy tornyok, az első felépítmény. Persze egy-két évig még eltart az építés, de már a nagyobbik része megvan. Gratulálok! És ha van még fotód, tedd csak fel! Most éppen mi készül rajta? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 429277 | 2008. április 22. 06:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 429276 | 2008. április 21. 22:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Csónakos ! A Mushasiról készült képeket elnézve, szerintem ezt fejezd be maratás nélkül. Bár nem tudom, hogy amit eddig festettél az csak az alapozás volt-e, vagy a fedőréteg. Ha csak alapoztál, akkor nem olyan nagy a baj. Meg azt szeretném kérdezni, hogy amit látok, az a helyére is van ragasztva ? Mert így egy kicsit macerás lesz a lövegtornyokra maratást rakni és festeni. A felépítménynél még meg lehet próbálni, mert látom csak az alapja van meg. Az igazság az, hogy a törzs festése előtt be kellett volna rakni a fedélzetet is a helyére. Eltüntetni az illesztéseket, aztán festeni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429275 | 2008. április 21. 22:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Azért mégis sikerült elég titokzatosan, sejtelmesen fogalamazni... Én is szoktam fémet használni(az alulemez a kedvencem, majdnem úgy lehet bánni vele, mint a papírral), ha nem is "tisztábúl". Tudom, hogy nagy kihívás egy hajót teljesen saját anyagból elkészíteni. És a kort is bizony tisztelni kell. Szóval izgatottan várom a képeket. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 429274 | 2008. április 21. 22:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csabesz ! A Simi által irtakon felül keress rá még olyan cégekre, mint NNT és Lion Roar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 429273 | 2008. április 21. 22:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pistinek igaza van ! Figyeljetek arra, hogy a Hajókovács által közreadott lap (melyről mint irtam számomra elfogadható alap) az általános szempontokat tartalmazza. Ezeknek méretaránytól függetlenül minden makettre vonatkoznia kell. Ezért nem egészen értem, hogy miért eröltetitek a méretarány szerinti bontást. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 429272 | 2008. április 21. 21:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Simi! Nem titok a Laci barátunk hajójának van egy iker testvére is ,Ő már látta is a nagy vasat, Az sem lesz semmi. Azt is Laci épiti, de már bácsi , ugyanis 72 éves,örök életében tengerész volt, Már 9O% - ban kész , alkalomadtán betesszük a fényképek közé, egyszerre egy tételben. Az sem titok, hogy teljes egésszében fémből épiti , mint Én a Titanicot. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
jaffa | Adatlap | 429271 | 2008. április 21. 21:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hali örülnék a képeknek én is | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
M.István | Adatlap | 429270 | 2008. április 21. 21:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Kolléga! Ha folyamatosan követted a pontozólap "fejlődését", akkor láthatad, hogy a zászlók még régebben különálló pont volt. Külnböző okok matt (parázs viták közepette) került beolvasztásra az élethűségbe. Most nem akarnám részletezni. A nagy egész pont az apróbb részletekből áll öszze. Abban teljesen igaza van hogy egy 72est nem lehet "összevetni" egy 700assal. A halászbárkáról nem is beszélve. Csak itt azt kell tisztán látni mindenkinek (zsűri,versenyző) hogy az asztalra lerakott hajók nem egymással, ha nem saját magukkal illetve a pontokkal versenyeznek. Még akkor is, ha hasonló szempontok alapján lesznek lepontozva. Ezért lesz annyi főmenüpont és almenüpont, hogy valamennyire igazságos legyen. Egyébként úgy elmondanám mindenkinek a nagy viták közepette, hogy hazánkban 10 versenyből 8-an csak "hajó kategória" létezik. Egybe rakva mindent mérettől, tipustól, anyagtól függetlenül!!! És ezeken a versenyeken szó nincs pontozólapról, pláne ilyen részletesről. Szóval Óvár-Szolnok-Bolyai, ahol leginkább majd használni fogják-fogjuk az új pontozólapunkat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429269 | 2008. április 21. 21:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, láttam, hogy még nincsenek összeragasztva a fedélzeti elemek a testtel, de azt is láttam, hogy már próbálgattad az összeillesztést. A két nagy elem közti hatalmas rések eltüntetése nem kis feladat, a legtöbb makettezőnek nem is szokott szépen sikerülni. Ez azt is jelenti, hogy a fedélzetet csak a beragasztás és tömítés-csiszolás után tudod szépen lefesteni. Előbb azonban azt döntsd el, hogy melyik időben akarod a hajót megjeleníteni. A legtöbben a '44. októberi állapotot választják. De akkor a fedélzet nem világos színű, hanem sötétre volt festtve, és jónéhány tripla 25 mm légvédelmi löveg körül homokzsák fedezék volt kirakva. Ajánlom a 4102 -es és 4105 -ös hozzászólások megtekintését. A későbbi módosítások már nehez mennek. Hát erre gondoltam... remélem, most sikerült jobban megértetnem magam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 429268 | 2008. április 21. 20:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Laci! Örülünk neked itt a topikban. Nem lesz semmi, ha a Rácz Laci hajója és a Te hajód fotói idekerülnek egyszerre.Hogy ezidáig miért nem látogattál ide azt nem tudom , ha jól emlékszem , pedig emlitettem neked a makettinfot .De lényeg , hogy aktivan itt légy.Akkor a hétvégén számitok rád, ha jössz az autódért Pestre . üdv János | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429267 | 2008. április 21. 20:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Laci! Nagyon kíváncsivá tettél a műveddel kapcsolatban. A Bismarck-nak jómagam is rajongója vagyok. Én most pl a Hood -ot építem, igaz, csak 1/350 -ben, de a '41. májusi változatban... A következő projektem pedig a Prince of Wales lesz, szintén ugyanabból az időből, ugyanabban a méretarányban. Úgy tervezem, azután én is a Bismarck -ot fogom megépíteni (talán még fogok fejlődni is egy kicsit addig). Remélem, szép lesz majd a 3 hajó (esetleg 4?) együtt... Képfeltöltés: először az üzenőablak alatti menüből ráklikkelsz a "Galéria létrehozása/szerkesztése gombra, akkor megnyílik egy új ablak, a rublikák egyértelműek (nem muszáj kitölteni), a "tallózás" -ban a PC -den kikeresed a képet, a "feltöltés" gommbal pedig feltöltöd; aztán jöhet a következő kép ugyanígy. A végén pedig a bal szélső ikonnal végleg fel is teszed ide. Régebben 300 Kb alatti képeket lehetett feltölteni, én most is ezt betartom, de nem tudom, hogy él-e még ez a szabály. Szóval a felrakás előtt még jó, ha kicsit leméretezed a képeidet 300 Kb alá. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csónakos | Adatlap | 429266 | 2008. április 21. 20:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi Nem tudom mire gondolsz, a Musashin nincs még fedélzet sem Akosgy! A kit 1:96os A Kapitány és katona című filmben nem korzárhajót említenek, hanem egy a Surprise-nál nagyobb és erősebb fregattot.Létezett ilyen nevű hajó Napóleon idejéből a Zvezda(9034) adta ki 1:120asba,nagyon hasonlít a Constutitionra. Üdv Imi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 429265 | 2008. április 21. 20:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Hatvani Laci vagyok.Egy jelen lévő társatok (Bencze Balázs) ajánlott benneteket a művem végett.Szóval én a Bismarck 1:100 léptékű modelljét építem már 4 éve.Idáig megvan kb. 55-60%-a.Szeretném bemutatni művemet ha lehet,csak az a baj,hogy nem tudom hogy kell képeket feltenni róla.Valaki segítségét szívesen veszem ezügyben.Annyit előre elmondok a hajóról,hogy egyik kedvenc hajóm és gyerek korom óta megszállott rajongója vagyok.Ha érdekel titeket esetleg a történet a hajó megismerésétől a formába öltésig akkor szívesen leírom ezt is.Köszönöm segítségetek:Hatvani László | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 429264 | 2008. április 21. 16:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Az elmúlt napok vitáit olvasva azt hiszem mindenki számára világos, milyen nehéz és összetett egy ilyen pontozólap összeállítása. A mostanra összeállt változat nagy vonalakban tetszik, egyedül a 4. pont megfogalmazásával van bajom. "4.Kor és élethűség(zászlók, lobogók,jelzések)" Ez a zárójelben lévő megjegyzés szerintem nagyon nem kéne ide! A nagy egészről pont az apróbb részletekere irányítja a hangsúlyt. Még néhány gondolat ezzel kapcsolatban: szóba került, hogy a méretarány alapján ne bontsuk a mezőnyt, viszont mindenki számára egyértelmű a vitorlás / motoros hadihajó / motoros kereskedelmi hajó bontás. Ezzel nem is vitatkoznék, de pl. a mosonmagyaróvári kiállításon mint "segédzsűritagnak" az volt a szubjektív érzésem, hogy az 1:72-es gyorsnaszádot nem magyon lehet összevetni az 1:700-as Akagival (mindkettő hadihajó), viszont az 1:144-es halászhajóval igenis összevethető mind a modellek részletességében, mind a kidolgozási lehetőségeiben. Én még kiemelném, hogy már a verseny kiirásakor erőteljesen fel kéne hívni az indulók figyelmét valamilyen dokumentáció mellékelésére, kifejtést lásd majd a végén említett szösszenetben. Jó ötletnek tartom Jánostól a Sugárban a próba-zsűrizést, és az is tetszik, hogy a "versenyzők" előtt történjen mindez. Mivel ez nem éles verseny, nem okoz komolyabb vitát, viszont megismerhetik azoknak a véleményét és szempontjait, akik elbírálják a modelljeiket. Gondolom gyakran okoz gondot, hogy valamilyen - esetleg szerintük jó és korrekt - részletetet miért értékelt másképp a zsűri, ezt most megismerhetik. (A zsűrizés problematikájáról majd lenne egy kis szösszenetem, csak nem tudom, mikor lesz időm leírni.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429263 | 2008. április 21. 15:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Persze, hogy van olyan "álgyú", rézből esztergálva... gondolom, nagyon szép: http://www.whiteensignmodels.com/acatalog/German_Navy.html (lehet, hogy a link gomb nem akar működni?). A Tamiya-Academy -hez javasolja, de gyakorlatilag ugyanez kell a Revell-hez is. A blast bag -eket (a ponyva) pedig érdemes elkészíteni pl a Tamiya 2 komponensű tömítőjéből. Ez olyan, mint a gyurma, szépen lehet alakítgatni és kb egy nap után keményedik ki teljesen és oda is ragad. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dcsabesz | Adatlap | 429262 | 2008. április 21. 15:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali! Úgy határoztam, hogy belépek a csatahajósok sorába. Beruháztam egy Revell Bismarckra, jó nagy falat lesz. Hajóépítésben annyi tapasztalatom van, hogy egy CV-15-öt már összeraktam. Majd teszek fel egy képet. Nem lett rosz így elsőre, de már sokmindent máskép csinálnék. Szóval a Bismarck: eddig a hajótestet raktam össze illetve néhány ágyút. Az volna az egyik kérdésem, hogy lehet kapni olyan lövegeket amik nem tömörek, hanem rendesen megvan a furat? A másik kérdésem pedig, hogy a löveg és a lövegtorony találkozásánál található egy ponyvaszerű anyag. Azt miből lehetne elkészíteni? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Narn | Adatlap | 429261 | 2008. április 21. 15:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
bocs, de nem sikerült linket beállítani így csak így natúr ... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Narn | Adatlap | 429260 | 2008. április 21. 15:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ide nagyon szívesen elugrottam volna nézelődni. http://www.modelshipwrights.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=2089 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
akosgy | Adatlap | 429259 | 2008. április 21. 10:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Csónakos! Nagyon jól néz ki a készülő vitorlás hajómodelled. Milyen méretarányú? A névválasztás kicsit furcsa számomra. A Királyi Haditengerészetben több Archeon nevű hajó szolgélt, de egyik sem passzol a modelledre (Wikipedia). A Jack Aubry könyvéből készült filmben (Master and Commander - az igen gyenge magyar fordításban, ha jól emlékszem, Kapitány és Katona) az ellenfél egy "Archeon" nevű francia korzárhajó (Privateer, Letter of Mark). Egy magántőkéből épített és fenntartott "hadihajó", ha tényleg létezett is ilyen nevű francia hajó, szerintem semmiképpen sem lehetett teljes fregatt méretű. A korzár hajók két, - rikábban háromárbocos kisméretű hajók voltak (tipikusan Baltimore klipper, vagy annak utánzata), amelyek elsősorban nem tűzerejük, hanem gyors járatuk és a nagyszámú legénység segítségével tudták elfogni az ellenséges kereskedelmi hajókat. A zsákmányon a kormány (aki a pátenst kiadta) és a hajótulajdonos a megállapodás szerint osztozkodtak. A nagyméretű fregattokat, sőt, magát a modern értelemben vett fregatt hadihajó típust, a francia haditengerészet építette először (18. sz. második fele), de az amerikaiak, az USA megalakulását követően, még ezeket is túlszárnyalták méretben. Ennek egyik megtestesülése a Constitution fregatt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429258 | 2008. április 20. 22:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Először is azt kéne eldönteni, hoy melyik időszakban akarod megjeleníteni a hajót? Különben úgy látom, hogy kritikus részhez érkeztél: a fedélzeti elemek beragasztásához, és már látod, hogy mekkora csúnya rések tátonganak ott a parancsnoki torony jobb és bal oldalán... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 429257 | 2008. április 20. 21:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ööö,én már írtam véleményem.:-) Szerintem kissé túl van bonyolítva.De mondtam oké,akkor majd úgyis ki lesz húzva,ami nem kell úbótnál.És határozottan mondanám,hogy nem kell almenü már nálunk.Kérlek,vegyétek figyelembe a kérést! Az egy szem almenü pontot nem azért érzem feleslegesnek,mert csak 1 menüpont lenne,míg másoknál több,hanem szerintem annak a kritériumnak nincs értelme.Kiemelni a merülési lapátokat teljesen felesleges. Egyszerű,gyorsan pontozható lapokra van szükség(ha már pontozni kell),nem szabad elveszni a részletekben.De ez csak az én véleményem.:-) Keri | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csónakos | Adatlap | 429256 | 2008. április 20. 20:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csónakos | Adatlap | 429255 | 2008. április 20. 19:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Én is idekeveredtem látom itt azért van élet. Elkezdtem a Revell Constitutionját átfaragni, az Acheron nevű Napoleon korabeli fregattra, igaz sok anyagot nem találtam róla de rábízom a fantáziámra meg esetleg a Ti segítségetekre, ötleteitekre. Most itt tartok Üdv Imi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429254 | 2008. április 20. 15:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csak egy egészen apró (4325-höz)pontosítás: a 4. pontban kellene értékelni a kamuflázst ill a festés "színhelyeségét", hiszen ez is a korhűséggel függ össze. Ha valahol már szó volt róla és nem emélkeznék rá, elnézést kérek... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 429253 | 2008. április 20. 13:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát pedig nagyon úgy jött le. Na mind1. Úgy tűnik révbe ér a dolog. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 429252 | 2008. április 20. 11:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Félreértettél Sebi! Nem azt mondtam, hogy a zsűri azt pontozzon, amit szeretne, hanem azt, amit tud. De ha jól láttam, te is ezt szeretted volna mondani :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
M.István | Adatlap | 429251 | 2008. április 20. 11:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Azért csak össze hoztuk ezt az "aranyos" főmenüt. Részemről is így tökéletes. Tetszik a vitorlás is. Sok mindennel nem tudnám kiegészíteni. Most már csak Keriéken és a polgárisokon múlik és kész vagyunk. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 429250 | 2008. április 19. 23:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elolvastam a hozzászólásokat. Részemről Hajókovács lapja szimpatikus. Én el is fogadom alapnak. Úgy látom, hogy az a 17 általános pont gyakorlatilag lefed mindent, ami jellemző lehet egy hajómakettra. A vitorlás almenü is jó. Marad tehát két nagy kérdés: A tengósok szeretnének külön almenüt? Ahogy Keri irta, az egy pontból állna (és ő úgy gondolja ezért nem érdemes). De ugyanez lenne a kérédés a kereskedelmiekhez is. Szeretnének-e külön almenüt? Szerény meglátásom szerint a vitorlások 6. pontját lehetne csak átrakni hozzájuk. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 429249 | 2008. április 19. 22:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ezt csak gondolat ébresztőnek szántam, kérlek véleményezzétek , vagy egészitsétek ki. Vitorlás hajó almenű 1.Alkalmazott kötélzet méretarányossága(tarcs, futó,hágó, tartalék) 2.Kötél szerelvények,csigák, blokkok kivitelezése 3.Vitorlázat hitelessége,anyaga, szinezése,szabás ,varrás kivitelezése. 4.Kormánykerék, vagy rud,kormánylapát,navigációs eszközök,lámpák kivitelezése. 5.Figurák, diszek, erkélyek,ablakok,csapóajtók kivitelezése 6.Raktár nyillások, rácsok, látható rakomány,hordó,bála, kivitelezése Saját épités,- Kereskedelmi hajó almenűt holnapra hagyom. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 429248 | 2008. április 19. 22:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 429247 | 2008. április 19. 22:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia ! Elnézést, félre értettem.Holnap dumálunk. Egy kérdés , cseszegetnek , hogy vigyem ki a böszme Titanicot, szerinted érdemes? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 429246 | 2008. április 19. 21:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Félreértesz.Az almenü 3-as pontjára gondoltam: 3.Merülési lapátok kidolgozása-pozicionálása Kint leszek,persze.Beszéljünk! Keri | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 429245 | 2008. április 19. 21:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Keri! A 3. pontban nemcsak egy részletre, hanem az egész makett részletgazdagságára vagy annak hiányára gondolunk, immár a Pisti, Gyuri,Simi, és Én is.Kérlek gondold át . Holnap is kint vagy a Mo-ja-ho-n ? Én is kint leszek és megbeszéljük. üdv János | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 429244 | 2008. április 19. 21:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Tengós szempontból: Teljesen elégnek érzem a főmenüt.Szerintem a mi szemszögünkből minden rajta van,ami kell.Örülök,hogy a figurákat benne hagytátok! M.István 4307-ben írt tengós almenüje: Tengók (kortól függetlenül) 1.Fedélzeti fegyver kidolgozása, festése (ha van) 2.Periszkopok kidolgozása 3.Merülési lapátok kidolgozása-pozicionálása 4.Korlátok kidolgozása (ha van) 5.Személyzet kidolgozása (ha van) Amit írtál itt,az most megtalálható a bővített főmenüben(4313).A 3-as pontot teljességgel feleslegesnek érzem.Nem kellene kiemelni csak egy részletet. Szerintem tengónál már nem kéne almenü,így is többnek érzem az alappontokat(nálunk),mint kellene.De ezért jó,hogy ki tudod húzni,ami nem vonatkozik ide. Nagyon jó,hogy a sajátépítés teljesen külön van! Keri | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 429243 | 2008. április 19. 21:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kéretik elmenteni vagy kinyomtatni, hogy kéznél maradjon! Akkor megprobálom formába önteni , egy kis kiegésszitéssel Pisti barátunk elképzelését, a fő menűre vonatkozóan. 1.Összbenyomás-esztétikum-tálalás. 2.Nehézségi fok kategorián belül. 3.Méretarány nehézségi foka a részletesség fügvényében. 4.Kor és élethűség(zászlók, lobogók,jelzések) 5.Alkatrészek illesztése,ragasztás,tömités,csiszolás kidolgozása. 6.Palánkolás, fedélzet kidolgozása,festése. 7.Árbócok, kötélzet, antennák kidolgozása, élethűsége. 8.Komplett festés minősége. 9.Üzemeltetési nyomok,antikolás. 1O.Fegyverzet kidolgozása és festése. 11.Korlátok,lépcsők, létrák kidolgozása. 12.Fedélzeti felépitmények kidolgozása, hid,kémény,kabinok,lejárók. 13.Fedélzeti berendezések kidolgozása,horgony,csölők,daruk,szellőzők. 14.Mentőcsónakok,kiszolgáló hajók kidolgozása,festése. 15.Személyzet kidolgozása és festése. 16.Repülő eszközők kidolgozásaés festése. 17.Épitett és (vagy)természetes környezet kivitelezése.( roncs vagy vizvonal makett) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 429242 | 2008. április 19. 20:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Simi! Semmi gond , lehet , hogy én sem voltam eggyértelmű a sok változat közben. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 429241 | 2008. április 19. 20:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv a fedélzeten,Szia Gyuri! Köszönjük a pozitiv véleményt, igyekeztünk, de még jó része hátravan a munkának, ez csak az un. főmenű.Nemsokára ki is probálhatjuk egy kiállitáson. Május 13.- 18 ig az Örs Vezér téri sugár üzletközpontban rendeznek egy makett show-t , a hajós kiállitás megtartására a TIT Hajózástörténeti és Modellező Klub- ot kérték fel. Már jórészt mindenkivel eggyeztettem , aki él és mozog az minden hajóját elhozza.Lessz hadihajó, vitorlás hajó, tengeralattjáró, kereskedelmi hajó. tehát cca. 5O- 6O db. hajóval számolhatunk, remélem a Tieidre is. Kizárólag " Szima " üvegvitrinben lesznek kiállitva a hajók.Ez a rendezvény ha nem is verseny lessz , de tarthatunk egy próba zsürizést az átalakitott pontozó lapokkal.Akár ugy is hogy mindezt nyilvánosan tesszük a versenyeken gyakran szereplő versenyzők résztvételével. Itt nem az Ubulra vagy a Kovács Kálmira,vagy a Tuskára gondolok akinek a hajói ott lesznek , hanem a Sebi, Szami,Simi,Pisti ...stb. A részleteket még időben jelzem mindenkinek.Persze bárki más is részt vehet hajókkal is a buliban. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429240 | 2008. április 19. 20:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm! Így már természetesen korrekt a dolog; úgy látszik, egy kicsit félreértettem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 429238 | 2008. április 19. 19:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Heló mindenkinek! A 3.-as tételt mégegyszer megvilágositanám, igy hangzana pontosan. 3. A méretarány nehézségi foka a részletesség fügvényében. Ez nem azt jelentené , hogy az 1:35 méretarányú makett csak 1 pontot ér és az 1:7OO .-as meg mindig 5 pontot. Hanem a méretaránynak megfelelően átlagosan , vagy csucsra fokozva épiti meg a részleteket is a makettező. Például, ha 1:35 .- ben épitett gőz kutter fedélzetén a maróz zsebében ott van a kinyitott bicska, az biztos 5 pontos, Ugyanakkor az 1: 7OO -as makett ha csak azt hozza amit a doboz lehetővé tesz , az szerintem max. 4 pont. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
M.István | Adatlap | 429237 | 2008. április 19. 18:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyuri! Igazad van, semmi gond csak egyszerűen lehagytam a nagy kavarodásban. Szóval a 16. szempont: Felépítmények kidolgozása (híd, kémények, árbocok, stb..) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 429236 | 2008. április 19. 17:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Barátaim! Bár eddig nem szóltam hozzá, figyelemmel követtem az utóbbi néhány nap fejleményeit. Mint zsűritagnak, nekem is problémát okozott a pontozólap hiányosságaiból következő, szükségszerűen kissé igazságtalan mérlegelés. Amit Ti itt kiérleltetek, nagyon jó kompromisszumnak tűnik. Sok felvetéssel egyetértek és a végeredménnyel szemben nem tudok komoly kritikát megfogalmazni. Jó lenne legközelebb egy ilyen pontozólapot töltögetni. Csak néhány apró kiegészítés, hogy ne mondhassátok, nem szólok érdemben hozzá. A méretaránnyal kapcsolatban - bár Siminek igaza van - mégis a 3-as pont megtartása mellett szavazok, sokszor így jobban kifejezhető az egyes munkák színvonala közötti eltérés. Elég sok szempont szerepel a pontozólapon, a felépítmények, illetve az árbocok azonban nem. Utóbbit talán a 7-es ponthoz lehetne kapcsolni. Előbbit, lehet, nem is kell külön kiemelni. P.Gy. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
M.István | Adatlap | 429235 | 2008. április 19. 16:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A 3. ponthoz a Jani ragaszkodott. Lapozz vissza kicsit. Meg is magyarázta csak nem olvastad el. Minden méretarányt saját magához viszonyítanánk, hogy azon belül mit hozott ki a makettből. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429234 | 2008. április 19. 14:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zerintem jó lesz így, de a 3-as ponttal én személy szerint nem értek egyet, ahogy azt már kifejtettem: mert nincs olyan, hogy az egyik méretarány nehéz, a másik meg könnyű. Ha a lehető legnagyobb részletességre törekszel, mindegyik "nehéz", legyen az 72-es, 200-as, 350-es, vagy 700-as stb méretarányú. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429233 | 2008. április 19. 14:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Végülis igazad van. Amikor ránézünk egy makettere, akkor valami hasonló értékelési folyamat zajlik le bennünk: mennyire közelíti meg a valóságot a makett? Csak itt egy kicsit másról van szó. Egy makettveresenyen valamilyen szempontok szerint értékelni kell az alkotásokat, megindokolva, hogy mik az erényei és mik a gyengéi, nem csak úgy de genere, általánosságban indoklás nélkül. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
amatõr01 | Adatlap | 429232 | 2008. április 19. 14:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
üdv! régóta vitatkoztok a témáról-én külsősként nem akartam beleszólni, de kezd elég bonyolult lenni! :) fura, h a legegyszerűbb koncepciót kihagytátok! miért nem százalékot (%) kapnak a hajók? azaz hány %-ban felel meg a valóságnak! ez nincs méretarányhoz kötve, csak kidolgozáshoz. és kb ennyi is! benne van a dioráma, ha van, a víz, a feljavítás, a festés/koszolás, és minden más is! így nem kellene kategóriákat, méretarányokat, stb összekavarni.. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
M.István | Adatlap | 429231 | 2008. április 19. 13:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hű de rohadt nehéz! Elkészült a főmenü sokadik (remélem utolsó) változata. Figyelembe véve a különböző véleményeket és elképzeléseket (Somogyi úrét is), továbbá bizonyos szempontok összevonását és a motoros hadihajók beolvasztását, jelenleg így nézne ki: 1. Összbenyomás-esztétikum-tálalás 2. Nehézségifok kategorián belül 3. Méretarány nehézségi foka és részletessége 4. Kor és élethűség-(zászlók,lobogók,jelzések) 5. Alkatrészek tömítése és csiszolása 6. Palánkolás, fedélzet kidolgozása és festése 7. Kötélzet, antennák élethűsége 8. Komplet festés minősége 9. Üzemeltetési nyomok, antikolás 10.Fegyverzet kidolgozása és festése (ha van) 11.Korlátok, lépcsők kidolgozása 12.Fedélzeti berendezések kidolgozása 13.Mentőcsónakok és kiszolgálóhajók kidolgozása és festése (ha van) 14.Személyzet kidolgozása és festése (ha van) 15.Repülő eszkzök kidolgozása és festése (ha van) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
a HOOD-ot nem találom, de a BISMARCK, WARSPITE és a YAMATO megvan. B-t már töltöm fel!