/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Hajókovács 429365 2008. április 28. 14:19
Válasz erre
Szia Csatahajós!
Pünkösd hétfőn lesz a kiállitás összeállitása. A TIT Hajózástörténeti Klub szervezésében lesz kialakitva a hajós szekció, kb 8O db hajó kerül kiállitásra a TIT -es munkákból , de bárki hozhat makettet. Elkészült a rendezvény kreativja , rögvest küldöm , hogy kerüljön fel a rendezvény rovatba.
EDE 429364 2008. április 28. 11:53
Válasz erre
Csatahajós!

Még csak most tudtam megnézni a flottádat! Lenyűgöző!
csatahajos 429363 2008. április 28. 10:45
Válasz erre
Urak, erről a május 10.-i Sugár-os kiállítás/versenyről lehet valami közelebbit tudni?
Hajókovács 429362 2008. április 28. 07:24
Válasz erre
Szia Laci!
Hát nem semmi , amit edig csináltál.Csak gratulálni tudok a teljesitményedhez , bár eddig is tudtam mekora fába vágtad a fejszédet.A géz amit emlitettél az ugye üvegszövet lesz a mügyanta alá és nem textil. Esetleg nem ártana a belsejét is impregnálni valamilyen mügyantával.Hasznos lehet a vizállóság, mivel vizre is fogod tenni, mint müködő RC model.Csak igy tovább, hajrá!
Laci 429361 2008. április 27. 20:36
Válasz erre
Helló Sszabi!
252cm hosszú.36 cm széles.Magasságát még nem tudom,mert még odáig nem jutottam el.
Sszabi 429360 2008. április 27. 19:54
Válasz erre
hogy ez mekkora naaagy...:)
Laci 429359 2008. április 27. 19:21
Válasz erre
DSC00241
DSC00241
DSC00242
DSC00242
kormánylapát "mechanizmusa"
kormánylapát "mechanizmusa"
kormánylapát
kormánylapát
DSC00248
DSC00248
DSC00250
DSC00250
az egyik ágyútorony (nem kicsi)
az egyik ágyútorony (nem kicsi)
DSC00252
DSC00252
DSC00253
DSC00253
DSC00254
DSC00254
DSC00256
DSC00256
DSC00257
DSC00257
DSC00258
DSC00258

Szia Hajókovács!
Tehát akkor itt vannak képek a kormánylapátról meg ezek azokról.Szóval a kormánylapátnak megcsináltam a váz szerkezetét,majd egy 6-os tőcsavart raktam a felfogatás (azaz forgáspont) helyére.Teljesen begitteltem majd lecsiszoltam.A hajótestbe furatot fúrtam,abba pedig egy 6-os belső átmérőjű alucsövet tettem.Persze méretre vágás után.Sablon alapján beállítottam az 5 fokos kormánylapát dőlés szögét.Ragasztó -> gitt -> csiszolás követte.(lásd a "kormánylapát" képet)Majd a hajótest belső részén "belógó tőcsavar" részére egy réz csövet tekertem és a végére vágott bevágásba pedig 3 lemezlapot vágtam ki.(a rézcsővet pedig gittel ragasztottam a tőcsavarhoz)A forgás pontnál csavarral összefogattam és a bevágásba illesztettem.A végét alhajlítottam,elkerülendő,hogy kicsússzon a nútból.Ezzel meg lett oldva a kormányozhatóság.Persze a tengely belsejét illetve kívül gépzsírral bekenve megakadályzom a víz behatolását.(lásd a "kormánylapát mechanizmusa" képén)Az egész pedig egy szervóval lesz megoldva.Mikor ezek megvoltak akkor a kormánylapátra megcsináltam egy minek is nevezzem jelöléseket.Fene tudja mit jelölnek.Talán a merülést vagy nem is tudom?
Pár képet raktam fel a hajótestről.Én gerinc-borda elven csináltam meg palánkolással.Gitt és csiszolás követte mikor kész volt.Azaz még nincs kész,mert gézzel at kell bevonni és epoxigyantával átkenni.Majd úja gittelni-csiszolni és szórógittel lefújni.Majd finom csiszolóval megint csiszolni.Ezután jöhet a festés és akkor van kész.
Az ágyútorony pedig üreges megoldású az ágyúcsövek mozgathatósága végett.Mint a képen látszik ez is vázszerkezet megoldásos,valamint gőzöléssel hajlítootam meg az íveket.Természetesen ez is gitt és csiszolás elven működik.Egyenlőre ennyit.
Várom a hozzászólást!!!
M.István 429358 2008. április 27. 19:21
Válasz erre
csatahajos 429357 2008. április 27. 17:58
Válasz erre
P4180002
P4180002
P4180003
P4180003
P4180005
P4180005
P4180007
P4180007
P4180008
P4180008
P4180009
P4180009
P4180011
P4180011
P4180012
P4180012
P4180013
P4180013
P4180015
P4180015
P4180017
P4180017
P4180018
P4180018
P4180019
P4180019
P4180020
P4180020
P4180021
P4180021
P4180022
P4180022
P4180023
P4180023
P4180024
P4180024
P4180025
P4180025
P4180026
P4180026
P4180027
P4180027

Na akkor a csomagolt képek ide kibontva, igaz gyengébb minőségben, mert láttam nem igazán érkezett hozzászólás az előző körben :)

Remélem tetszenek!
Hajókovács 429356 2008. április 26. 21:43
Válasz erre
Szia Laci!
Nem könyű a döntés, regel hivlak telefonon.
Sszabi 429355 2008. április 26. 20:10
Válasz erre
Varjúbácsi köszi az infót!
Laci 429354 2008. április 26. 19:56
Válasz erre
nappali híd a refivel (ez is működik rajta)
nappali híd a refivel (ez is működik rajta)
egy kis ínyencség a hajó kedvelőinek
egy kis ínyencség a hajó kedvelőinek

Szia Hajókovács!
Képzeld most nagy dilemmában vagyok.Kaptam egy telefonhívást németből,hogy mehetnék ki dolgozni rendes munkaidővel felvéve.Kapnék autót lakást mindent csak dolgozni kellene.Na most mennék is meg nem is.Mennék,mert csábító az ajánlat,de nem is,mert nem látnám a fiamat meg az élettársamat,na és persze nem tudnám csinálni a hajót sem.Szerdán már mehetnék is.Azon filózok,hogy mit tegyek.Tudom azt mondanád én döntsek,ce nem megy.Szerinted mi tévő legyek?Ha adnál tanácsot talán könnyebb lenne.Köszi előre is.Addig is itt van pár érdekes kép.
csatahajós 429353 2008. április 26. 13:51
Válasz erre
Rányomsz arra hogy free, vársz 2 percet és már indul is a letöltés. Du. vagy este felteszem ide is a képeket.
Varjúbácsi 429352 2008. április 26. 13:42
Válasz erre
Sszabi!
Igen, a Gold medal csinált hozzá!
Varjú bácsi
M.István 429351 2008. április 25. 21:15
Válasz erre
Valaki mondja el,hogy ezt hogyan kell használni! Mert nálam egy angol nyelvü táblázat jelenik meg.
Sszabi 429350 2008. április 25. 18:38
Válasz erre
Üdv Urak!
Nem tom h építette-e már valaki a revell SMS Emden-jét? Mert én kb 12 évesen jutottam hozzá és hát ugy gondoltam felújításra szorul. És éppen ezért keresek hozzá maratást.
Nem tudja valaki h ki gyártott a hajóhoz ilyesmit? Mert az eduard lapján nem leletem ilyet. A segítséget előre is köszi!
Sszabi
csatahajos 429349 2008. április 25. 14:30
Válasz erre
Na urak, lehet szemezgetni, persze lesz még meg majd ide is felteszem, csak ez valamivel jobb minőségű:

rapidshare.com/files/110285231/f_rumra.zip.html
EDE 429348 2008. április 25. 13:01
Válasz erre
Persze, hogy megyek, hiszen csak 1 ugrás!
(kb. 40 min tömegköz.-sel.)
csatahajos 429347 2008. április 25. 12:51
Válasz erre
Lassul ;)

Pisti,EDE,Narn,

ha lesz időm összepakolni akkor lehet kiviszek egy párat a Sugárba megmutatni, persze ha jöttök

Képeket szerkesztegtem, ahogy a meló engedi (holnap nyugisabb nap lesz szerintem, fel fogom tudni tenni).
EDE 429346 2008. április 25. 12:31
Válasz erre
Megnéztem a steelnavyt, meg a modellwarshipgalleryt, de Pieter Van Buren MÉG NEM KÉSZÍTETTE EL a vadiúj Fujimi Kongo-t. Ejnye, ejnye! :)
M.István 429345 2008. április 25. 11:22
Válasz erre
Ákos öcsém!
Mikor mehetünk hozzád "játszani"??? A fél világháborút le tudnánk ezekkel tologatni.
Narn 429344 2008. április 25. 11:10
Válasz erre
Szerintem ne fogdd vissza magad :) Bármilyen kompozició megdobogtatja szívünket, szerintem.
csatahajos 429343 2008. április 25. 11:03
Válasz erre
Szóval az USS Boxer akart lenni :) ahh miért nincs egy szerkesztő opció ezen a fórumon...
csatahajos 429342 2008. április 25. 11:02
Válasz erre
Sziasztok Urak!

ugyan nem az Antietam de a Boyer LPH verziója meg is van neki, pont Móvárról ;).

Maximálisan egyetértek EDE-vel, nekem is az Akagi az egyik ősi nagy kedvencem. Walter Lord remek művének magyar fordításában igen találó a "japán hordozó flotta harmincezer tonnás csúnya királynője" kifejezés ;) - igaz már annyira absztrakt hogy az már szerintem esztétikailag is szép.

Egyébiránt szerintem a Zuikaku is gyönyörű, főleg ezzel a zöldes camo-val :).

A csatahajók között esztétikai szépség alapján a Richelieu a kis kedvencem.

(Egyébként most értesültem róla, hogy az abszolute nagy nagy kedvencem, a Montana csatahajó májusban fog megjelenni, 3 cégtől is egyszerre :D!)

Lesz még kép bőven, meg sokkal jobb minőségben, csak sajnos át kell méretezgetnem őket, ráadásul szerintem megint egy csomagban fogom feltölteni, mert a fórum igencsak lebutítja mégjobban a képminőséget.

Pisti bátáym, ha ez kell a kedvcsináláshoz lesz még "csoportkép" bőven :D !

Ha van kedvencetek a képről szívesen csinálok más kompozíciót is, akár egy Kido Butait vagy ilyesmit (nemsoká meglesz a Hiryu is meg a Shokaku, sőt a Shinano is remélem). Ami már összeállna az egy japán vagy amcsi csatasor vagy egy TF58 jelenet (mondjuk Essex, Sara, Big E, Cowpens, Iowa, North Caro, Pittsburgh, Flusser és Winslow)...
Narn 429341 2008. április 25. 10:56
Válasz erre
Csatahajós!
Nagyon impozáns flotta gyűlt össze nálad. Irigylésreméltó.
EDE 429340 2008. április 25. 10:37
Válasz erre
Essex!

Láttad már a Dragon Antietam makettjét? Szerintem szenzációs!
EDE 429339 2008. április 25. 10:34
Válasz erre
Az biztos!
Nekem is viszked ilyenkor!
Pisti, ahogy elnézem, jól választotál témát, az Akagi tűnik a legsármosabb japcsi hordozónak. Igaza van Csatahajósnak, teljesen máshogy hatnak a makettek, mint a tervrajzok. Tervrajz alapján az Akagi, és a Kaga valami úszó doboznak tűnik, ezen a fotón meg sokkal látványosabbak, mint a későbbbi, letisztult típusok (Soryu, Zuikaku).
Kár, hogy a csatahajók olyan sűrűn állnak! No de lesz még fotó...
M.István 429338 2008. április 24. 21:30
Válasz erre
Ákos fiam!
Annyira jól mutatnak így, hogy kedvem volna mindegyiket megépíteni - mondjuk 700asban. Kettő már meg van.
Pali 429337 2008. április 24. 21:08
Válasz erre
Én biztosan nem építem meg,mivel én "repülős" vagyok. Viszont rendszeresen olvasom ezt a topikot, mert tetszenek ezek az acélszörnyetek, valamint ahogyan elkészítitek ezek műanyag másolatait. Ezúton szeretnék gratulálni minden "hajósnak" a gyönyörű munkáikért.
Pali
csatahajós 429336 2008. április 24. 20:41
Válasz erre
ízelítő
ízelítő

Imi, Ede,

ígérem mielőbb töltök fel rendes képadagot, addig is itt egy kis ízelőtő :)
Simi 429335 2008. április 24. 15:58
Válasz erre
Szia Pali!
Csak korábbi híradások szóltak róla, hogy egy ilyen kitet szándékozik kiadni a Fujimi. Így - kicsit messziről - tényleg jól néz ki. Maga az eredeti hajó egy igazi szépség volt a maga nemében. Remélem, a cég haladt a korral és nem is hasonlítható a régi készleteik minőségéhez, talán-talán a Hasegawa Nagato-hoz rokonítható; legalábbis ezt szeretném hinni róla... a brit hajók után lehet, hogy kedvet kapok hozzá. A bevezető ár 26 e Ft se túl sok -talán még kevesebb is lesz idővel...
Hajókovács 429334 2008. április 24. 15:04
Válasz erre
Szia Laci!
Kösz a gratulációt, de nem az enyém az érdem , hanem a Magyar Makettezők - Modellezők
érdeme.
Laci 429333 2008. április 24. 14:47
Válasz erre
Szia Hajókovács!
Ez igen gratulálok!Meg mindenkinek akinek a műve ott lesz.Egy baj van csak.A Fábry show este van én meg,mint tudod éjszakázok.De ne aggódj megoldom.Legfeljebb veszek ki szabadságot és rácuppanok a tévére.Annyit nem ér a munka,hogy egy "születendő hírességet" kihagyjak a tévéből.Mégegyszer gratula!Szerintem ennyit én is megérdemlek a főnökömtől,hogy megnézhessem,az állandó szombat-vasárnap után.
EDE 429332 2008. április 24. 14:37
Válasz erre
Pali!
Én még nem láttam! Köszi!
Sejthető volt, hogy a Japcsik reagálnak a Trumpi 1:350-es dömpingjére.
Ha jól számolom, ez már az 5. új japán modell a méretarányban.
EDE 429331 2008. április 24. 14:34
Válasz erre
Csatahajós!

A Painttel a kicsinyítés még OK, de ha nagyítani akar valaki, már gáz. A nyújtást (zömítést)csak %-ban adhatod meg, stb... Az Irfannal nem bonyolultabb + még sok mást is tud, sztem. megéri.
No de nem is ez a lényeg! Bocs, hogy türelmetlenkedek, de hol vannak a beígért 1200-as fotók?!!!
Kalóz 429330 2008. április 24. 13:03
Válasz erre
varjúbácsi!
De a versenyt mégis az nyeri, aki elsőnek csap be a célba, függetlenül az elért időeredménytől. Meg általában szok lenni második, harmadik helyezett is. Soxor 4.-5.-6. is!
Kalóz
Pali 429329 2008. április 24. 12:55
Válasz erre
A japán hajókat kedvelőknek.
www.hlj.com/product/fuj60000
Ah már volt, akkor bocs.
Pali
Hajókovács 429328 2008. április 24. 06:35
Válasz erre
Szia Laci!
Köszönöm a Laci bácsi nevében is, fel is hivom ma telefonon.Sajnálom, hogy a hétvégén nem jön össze a találkozás.Azt hiszem nem kell sokat várnod , hogy a hajómat is lásd, ha jövő hét csütörtökön megnézed a Fábry show -t akkor a dizájn centerben láthatod ,több más makett társaságában.
Laci 429327 2008. április 24. 05:33
Válasz erre
Szia Hajókovács (Jani).Hétfőn adtam fel Laci bátyámnak fénymásolt képeket a Bismarckos könyvből.Szerintem már meg is kapta őket.Majd még küldök neki csak apránként,mert sok egyszerre.(130 oldal)Remélem hasznát veszi neki.Majd járj már utána légyszi ha lesz időd rá,hogy mit szólt hozzá!Köszi!Az autóról annyit tudok,hogy kész van,csak mivel nekem dolgozni kell hétvégén,ezért elhozzák nekem.Szóval megint nem jön össze a találka.De remélem minél hamarabb találkozunk,és meglátom a hajód.
csatahajós 429326 2008. április 23. 17:44
Válasz erre
Essex barátom!

AZért írtam hogy költői túlzás mert a hajó tömegével és hosszával nem stimmel a hullám emelő ereje. Mégiscsak egy testvérek közt is 15.000 tonna körüli vízkiszorítású nehézcirkálóról van szó ami ha jól tévedek olyan 205 méter hosszú. Egy ekkora dögöt azért nem emel csak úgy ki a hullám hogy a törzs hosszának 1/3-a kilógjon. Ráadásul cirkálóról lévén szó (magas hosszúság-szélesség arány) ezek a hajók sokkal inkább hajlamosak a hullám átvágására.

Filmjeleneteim vannak a Halsey-s tájfunról, na ott mondjuk egy Gearing/Sumner ből (nem látszik jól h melyik pedig pont fontos lenne :D) kb a két elülső lövegtorony közöttig emelkedik ki a törzs mieőtt lehuppan.

Csatahajókról vannak jó fotók (most konkrétan a New Jersey és a North Caro jut eszembe vannak ilyen viharos felvételek:

http://www.navsource.org/archives/01/016210.jpg - Big Jay

http://navsource.org/archives/01/057/015753a.jpg - Showboat - itt jól látszik hogy átvágja a hullámot

http://www.navsource.org/archives/01/015503w.jpg

http://www.navsource.org/archives/01/015503.jpg - na pl ilyen lehet, igaz a kép csalóka mert a habtól nem látszik hogy meddig ér fel a víz

http://www.navsource.org/archives/01/013922a.jpg - vagy itt van ez rövidebb zömökebb verzióban egy csatahajó - merülésben nem sokkal nagyobbak mint egy Baltimore és sehol sincs az orra a víz felett

Imi!

Hozom a képeket holnap, sajnos mostanában kicsit sok a meló...

Ede, Laci!

Nem kell ide photoshop meg irfanview, egyszerű vacak kis MS piant is tökéletes, ami alapból is benn van a windowsban (startmenü/kellékek alatt) a Paintben pedig a nyújtás/döntés menüpontot kell keresni.
Laci 429325 2008. április 23. 16:06
Válasz erre
Szia EDE.Köszi a segítséged,rajta leszek.
Laci 429324 2008. április 23. 16:05
Válasz erre
Szia Simi.Szerintem a hajó befejezéséhez kell még kb. 3-4 év.Az én meglátásom és idő beosztásom szerint.Ebbe a hajóba az a "baj",hogy tele van minden apró cseprő holmival,ami nagyon sok darabban is meg időben is.Például én megcsinálom a nappali híd alltt is a merevítéseket.Meg persze ahol kell.Abból meg van rengeteg.Ha lesz képem róla felteszem,hogy értsétek milyen bonyolult hajó.Amúgy 1-2 hónap és megkezdődik az "ünnepélyes vízrebocsájtás",ugyanis addigra úszóképes lesz a hajótest.De igyekszem vele haladni.
Essex 429323 2008. április 23. 14:11
Válasz erre
Egy kiegészítés: az tény, hogy a bal oldalról nézve kevésbbé meggyőző...
Essex 429322 2008. április 23. 14:08
Válasz erre
"Az a Baltimore nem rossz amúgy de egy kicsit "költői" túlzás a hullámzás szvsz...talán a Halsey féle tájfun...de mondjuk ott is max a rombolók amik fele ilyen hosszúak viselkedtek így és mint tudjuk minél hosszabb egy hajó anál nagyobb a valószínűsége hogy átvágja a hullámot ahelyett hogy meglovagolja.."

Kerestem viharos fotókat, de persze ilyenkor nem talál az ember semmit. Meg kéne nézni egy-két filmet, nekem nem tűnik nagyon túlzónak. Na jó, talán egy picit. Valahogy csak letört a Pittsburgh orra is közvetlenül az első torony előtt, szerintem ahhoz hasonló hullámok kellettek...

www.navsource.org/archives/04/072/04072.htm
Essex 429321 2008. április 23. 13:58
Válasz erre
Ha jól sejtem, akkor a Randolph az a Dragon modell? Mik voltak a tapasztalatok építés közben, mennyire volt macerás, mennyire passzoltak az alkatrészek stb.?
Varjúbácsi 429320 2008. április 23. 13:56
Válasz erre
Kalóz!
A sportversenyeken is van mesterségesen meghatározott szint, lásd az úszóknál a selejtező, a pályabeosztás, a B döntő.
Varjú bácsi
Simi 429319 2008. április 23. 13:20
Válasz erre
Bismarc 001
Bismarc 001
Bismarc 003
Bismarc 003
Bismarc 005
Bismarc 005
Bismarc 007
Bismarc 007
Bismarc 009
Bismarc 009
Bismarc 011
Bismarc 011
Bismarc 012
Bismarc 012
Bismarc 014
Bismarc 014
Bismarc 015
Bismarc 015
Bismarc 020
Bismarc 020
Bismarc 025
Bismarc 025
Bismarc 032
Bismarc 032
Bismarc 034
Bismarc 034
Bismarc 037
Bismarc 037
Bismarc 070
Bismarc 070
Bismarc 072
Bismarc 072
S5000015
S5000015
S5000021
S5000021

Nos, itt van egy kis sorozat a Laci bácsi hajójáról... a méretaránya ennek is 1/100 ? Úgy tűnk, nagyjából már összeállt, de még van rajta bőven munka. Szóval le a kalappal!
Kalóz 429318 2008. április 23. 12:42
Válasz erre
Kedves Sebi!
A szintezéssel az a bajom, hogy olyan, mintha a sportversenyeken csak az érne el helyezést, aki mondjuk megközelíti a világcsúcsot, vagy egy mesterségesen meghatározott szintű eredményt.
Mellesleg (vagy nem is mellesleg) én a kezdetektől fogva versenyellenes vagyok (bár elismerem, hogy igény van rá, tehát nem vetem el), mivel - mint minden verseny - előbb-utóbb az eredmények hajszolásába torkollik, és sok esetben riasztó hatású, elsősorban a kezdő, vagy a makettezéssel még nem foglalkozó személyekre.
Egyébként az utóbbi időben elég sok versenyen voltam, mint látogató, vagy szervező, sőt zsüritag, vagy zsürielnök is, így nagyjából fogalmam van arról, mi történik egy versenyen. Tapasztalatból tudom, milyen előnye vagy hátránya van a pontozólapok meglétének, vagy ellenkezőleg, a hiányának. Viszont van egy érdekes tapasztalatom, lehet, hogy nem jellemző, de: sokkal kevesebb dünnyögés van azok után a versenyek után, ahol a zsüribenyomásai alapján ítél, mint ahol pontozólapot használ.
Igaz, az előbbi típusú versenyeknél előre meghirdetik, hogy az erdmény a zsüri vélemnénye alapján kerül megállapításra, és óvás nincs (mondjuk ennek feltétele, hogy ne legyen nevezési díj sem). És semmivel sincs kevesebb versenyző, sőt!
Egyébként megnyugtatlak, hogy én nem fogok makettet indítani egyetlen versenyen sem, de ha indítanék, elfogadnám az adott versenyen meghirdetett feltételeket.
Üdv: Kalóz
Simi 429317 2008. április 23. 11:36
Válasz erre
Laci!
Hát akkor én mit szóljak, amikor én meg kitből építem a hajómat? Mondjuk ennek több oka van, a legfontosabb persze az, hogy nem 6-10 évenként szeretnék megépíteni egy hajót, meg persze nekem sincs túl sok időm, no meg a technikai hátterem sincs meg hozzá. Meg kéne tanulni forrasztani, esztergálni, fával bánni, ami megint nem kis idő; és már én is 44 éves vagyok. Így maradok a kitnél, de a legjobb tudásom és ismereteim szerint igyekszem feljavítani, élethűvé tenni.
Különben érdekes, hogy szinte minden makettező-modellező arra panaszkodik (köztük én is), hogy nincs elég ideje...
Apropó, szerinted kb mennyi idő kell még a Bismarck -od befejezéséhez?
EDE 429316 2008. április 23. 09:57
Válasz erre
Laci!

Ingyenes képmanipuláló programok: Irfanview, XnView. A netről letölthető. Az Irfanhoz van magyarítás is! A képméretezés nem gond számukra, millió formátumot ismernek, sokat tudnak kezelésük egyszerű, szerzői jogot sem sértünk használatukkal. Nagyon ajánlom kipróbálásra!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.