<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Vermate | Adatlap | 429633 | 2008. május 18. 20:55 | ![]() | |
És elfelejtettem kérni, hogy mindenképp írjátok le azokat a hibákat, amiket illene kijavítani! | |||||
Vermate | Adatlap | 429632 | 2008. május 18. 20:50 | ![]() | |
Szasztok! Hosszú szünet után ismét építgetem első hajómat. Revell 1:720 nimits. Szeretnék rajta egykét feljavítást eszközölni. Az utolsó képen alatta lévő hálóból szeretnék kivágni korlátokat, radarernyőket... Szerintetek érdemes megpróbálni, vagy nem lesz jó? Köszönettel: Vermate | |||||
Laci | Adatlap | 429631 | 2008. május 18. 17:31 | ![]() | |
Ádám | Adatlap | 429630 | 2008. május 18. 15:57 | ![]() | |
Köszönöm az infót hellodebil ! Akkor ezek szerint nekem pont jó lesz, mert még hajóépítésben kezdő vagyok. | |||||
lucky | Adatlap | 429629 | 2008. május 18. 13:43 | ![]() | |
Na meg a fogyasztás is több.Ergo hamarabb merül az aksi, kevesebb a működési idő. | |||||
hellodebil | Adatlap | 429628 | 2008. május 18. 10:11 | ![]() | |
Szia Ádám! Én sok évvel ezelőtt összeraktam. Nem rossz makett, kezdő hajósoknak kiválló gyakorlási lehetőség. | |||||
Ádám | Adatlap | 429627 | 2008. május 18. 08:03 | ![]() | |
Sziasztok ! Közületek valaki már összerakta az Italeri Admiral Kuznyecovot ? Előre is köszönöm ! Üdv.:Ádám | |||||
Laci | Adatlap | 429626 | 2008. május 17. 14:18 | ![]() | |
Simi! Na akkor úgy néz ki elég a kettő meghajtás.Ha már szerinted problémás a három akkor hagyjuk.Bár én méreténél fogva gondoltam még a középső meghajtást is.Amúgy meg ezen működnek jelenleg a radarok,világítás,lesz forgatható ágyútorony meg ilyenek.De gondolom nem kéne annyira belemerülni az elktromos kötegekbe,mert annyival több a meghibásodás lehetősége is. | |||||
Simi | Adatlap | 429625 | 2008. május 17. 13:50 | ![]() | |
Úgy látom, a Hasegawa 350 -es Akagi még igencsak gyerekcipőben jár. Viszont most már biztos, hogy nem pletyka a projekt. És ez nekem nagyon megnyugtató. | |||||
Narn | Adatlap | 429624 | 2008. május 17. 13:46 | ![]() | |
Ez a link jobb csak rengeteg más is van www.geocities.jp/hobby_show_album/japan/shizuoka2008/index.htm | |||||
Narn | Adatlap | 429623 | 2008. május 17. 13:41 | ![]() | |
Talán már láttátok páran a képeket a tokiói kiállításról. Lesz idénre is nem kevés hajó, remélem egyre több lesz www.convoy.jp/mihoniti14.html | |||||
Simi | Adatlap | 429622 | 2008. május 17. 07:56 | ![]() | |
Nem vagyok RC-s és nem is igen értek az ilyen mechanikákhoz, de tutira teljesen normálisan elmegy a két csavarral. A hármas hajtás sokkal több problémát jelent és mit nyersz vele? Csak annyit, hogy a nagy testvérnek is három volt. Megér ez annyival több melót? | |||||
Laci | Adatlap | 429621 | 2008. május 17. 05:55 | ![]() | |
Narn és Lucky! Tegnap sikerült elintézni a sikló csapágyat,találtam egy illetőt aki megcsinálja nekem.(Ő is modellezett anno.)Az akkumulátor pedig szerintem akkor lesz,ha motor is lesz már.Na most az már bizti,hogy kettő motor hajtja kettő akksival,de gondolkodtam a középső tengely meghajtásán,mert az már benne van.Magyarul,ha lenne egy motor akkor a középső hajócsiga már működne is.Nem tudom még,hogy kettő vagy három tengely meghajtású legyen-e.Gondolom akkor az áram ellátás is három akkuról menne.Na ez még egy jó kérdés.Szerintetek? | |||||
Narn | Adatlap | 429620 | 2008. május 16. 22:20 | ![]() | |
Most olvastam egy könyvben, hogy valaki az 1/100-as Graf Spee hajójába két 12V-os aksit tett és azzal kb három óráig megy. Megfeleló akumulátor kell bele és nem lesz vele gond. | |||||
lucky | Adatlap | 429619 | 2008. május 16. 21:33 | ![]() | |
Az aksi lemerülésére megoldást ad a nagyobb kapacitású aksi(k).A lényeg,h a feszültség(ük) ne legyen nagyobb a moci feszültségénél. | |||||
lucky | Adatlap | 429618 | 2008. május 16. 21:31 | ![]() | |
Szia Laci! A siklócsapágy egy rém egyszerű szerkezet.Lényege egy cső amiben egy rúd forog. A cső neve persely, a rúdé tengely. A persely és a tengely illesztve van.Ez nagy pontosságú megmunkálást kíván (ezredmiliméteres pontosság).Eszterga nélkül nem fog menni.Az illesztésnek egyébként három fajtája van a szilárd, a laza, és az átmeneti. A szilárd az olyan, h szinte bele kell verni az egyik alkatrészt a másikba. A lazánál belemegy magától.A két alkatrész játéka akár kézzel is érzekelhetó lehet. Az átmeneti a kettő között van. Itt a laza vagy az átmeneti illesztés jöhet szóba. Ha kell valakinek fel tudom tenni a képtáramba a szabványos ISO illesztési táblázatokat. A gépész kollégágtól elnézést az egyszerűsítésért/csúsztatásért... | |||||
Simi | Adatlap | 429617 | 2008. május 16. 21:08 | ![]() | |
A Yamato tutira ugyanaz, mint 30 évvel ezelőtt. Csak a figurakészlet az újdonság. | |||||
Laci | Adatlap | 429616 | 2008. május 16. 20:41 | ![]() | |
Jaffa! Gondoltam én arra,ugyanis hely is van benne meg a súlyt is nyomná. | |||||
Narn | Adatlap | 429615 | 2008. május 16. 18:27 | ![]() | |
Nagyon komoly. Ennek már van mérete is. Az a sok kis munkagép, daru egyebek ... behalok mindjárt :) Ez most új vagy csak a régi volt kiállítva ? www.geocities.jp/hobby_show_album/japan/shizuoka2008/0059.htm | |||||
jaffa | Adatlap | 429614 | 2008. május 16. 17:19 | ![]() | |
de ha egy autoaksira vagy motoraksira kötnéd laci ha hely van akár egyensulynak is jo lenne | |||||
Essex | Adatlap | 429613 | 2008. május 16. 16:20 | ![]() | |
Laci | Adatlap | 429612 | 2008. május 16. 16:12 | ![]() | |
Szia Hajókovács! Na most utána jártam ezeknek a csavarbehajtóknak,és úgy vettem észre,hogy ezeket nem hosszú "bevetésekre" tervezték.Magyarul ezek szörnyű gyorsan lemerülnek.Szolnokon van egy modellező bolt,de ők csak néznek,hogy mi van.Nem nagyon vágják ezeket a meghajtásokat,mert ők inkább a gyorsasági "10 perces" hajók összeállításának élnek.Tudod amit nem kell kidolgozni csak menjen.Úgyhogy ahogy mondani szokták:projekt leállítva.Szünet. | |||||
Hajókovács | Adatlap | 429611 | 2008. május 16. 13:34 | ![]() | |
Azért nem egésszen ugy van , mert a hajócsavar túl gyors fordulat esetén ,még hatástalanabbá válik, mivel nagyobb lesz a kavitáció, magyarul , habverővé válik. | |||||
Sebi | Adatlap | 429610 | 2008. május 16. 13:00 | ![]() | |
Hello ! Így elnézve a képeket, én inkább azt kérdezném, hogy hogy sikerült ezt az egészet összehoznia ? Nem tudom hány éves az illető, de ez a munka egyszerűen szörnyű. Kérdésedre válaszolva azt kell mondjam, hogy a két hajó csak egy rövid ideig volt egyforma. 1939 tavaszán először a Gneisenau-t, majd nyáron a Scharnhorst-ot alakították át. A legszembeötlőbb különbség kettejük közt az lett, hogy a főárbóc a Gneisenau-n megmaradt közvetlenül a kémény mögött, a Scharnhorst-on pedig hátrébbkerült a hangár mögé. Ez egyébként ezen a szörnyűségen is látható. | |||||
Essex | Adatlap | 429609 | 2008. május 16. 12:48 | ![]() | |
Broáááf... Ez a baj ezekkel a modell galériákkal, hogy nincs egy minimum minőségi szint... EDE! Igazad volt, a 350-es Trupmi Franklin dobozán már az 1945-ös verzió van, és a dobozban is benne van az ehhez szükséges dolog, mint pl. az oldalsó erkélyek a 40 mm-es Bofiknak... | |||||
Sszabi | Adatlap | 429608 | 2008. május 16. 12:47 | ![]() | |
Én ilyen festést még nem láttam csatahajón, de lehetséges, hogy egy igen fiatal kolléga munkája a hajó... | |||||
Simi | Adatlap | 429607 | 2008. május 16. 12:35 | ![]() | |
Hát az ekőállított "példa" egy borzalom! A Gneisenau és a Scharnhorst testvérhajók voltak ugyan, de biztosan volt néhány eltérés. (Igazából nem is tudok olyan hajóról, ami teljesen olyan lett volna mindenben, mint a testvére.Ld KGV-k, Iowa-k, Kongo-k sb stb.) A legszembetűnőbb különbség a főárboc: a Gneisenau-nál ez a kéményre volt aplikálva, a Scharnhorst-nál pedig kicsit hátrébb, teljesen "klasszikus" kivitelű volt. A rajzokat áttanulmányozva még biztosan lesz egy sereg kisebb módosulás. | |||||
Simi | Adatlap | 429606 | 2008. május 16. 12:28 | ![]() | |
Talán jó választás a Trumpi Hood, bár megjegyzem, a 350 -es igazi kínai minőség. Lehet, hogy itt is lesznek illeszkedési problémák. A Tamiya ilyen szempontból megbízhatóbb, viszont a Trumpi meg részletesebb. | |||||
Narn | Adatlap | 429605 | 2008. május 16. 11:12 | ![]() | |
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan kérdésem, hogy a Gneisenau az teljesen megegyezett a Scharnhorsttal ? Felépítmény, korlátok stb ... | |||||
Narn | Adatlap | 429604 | 2008. május 16. 11:07 | ![]() | |
Hello! Szeretném megosztani veletek ezt a remekművet ... www.modelshipgallery.com/gallery/bb/dkm/scharnhorst-570-ms/schar-index.html Nem gonoszkodni akarok, senki se értsen félre, de azért nem tudom, hogy miként sikerült ezt a festést elérnie. Most keresgélek jó képeket a Scharnhorsthoz és akkor bukkantam rá. | |||||
Sszabi | Adatlap | 429603 | 2008. május 16. 09:43 | ![]() | |
Üdv! Megfogadom inkább a tanácsotokat, és még építek néhány 1/700-as hajót(az első 1/350-es viszont tényleg a Bismarck lesz).Most így megtetszett a Trumpeter Hood-ja.Főleg azért mert a teljes hajót adják és nem csak a vízvonalig van meg.Van hozzá még elérhető áru maratás is az eduardtól. Főleg a Hood szakértőket kérdezném hogy ez a makett jó alap lenne-e? Infókat előre is köszi! Sszabi | |||||
csatahajos | Adatlap | 429602 | 2008. május 16. 08:40 | ![]() | |
Ugyan nem törvényszerű, de énszerintem minél kisebb egy csavar átmérője annál nagyobb fordulatszám szükséges neki adott vízmennyiség megmozgatásához. Legalábbis a "szakmámból" tudom, hogy a számítógép ház hűtőventillátorok közül ahogy nő az átmérő úgy csökken a fordulatszám és mégis kb. konstants vagy nő a szállított levegőmennyiség. Nyílván a víz más közegellenállása és a kavitáció miatt ott némileg más lehet a helyzet, de a trend valószínűleg hasonló. Egyébként ezt természetesen nagyban befolyásolja még a csavarlapátok száma és kiképzése. A modernebb amcsi csatahajók remek példa erre, hogy mit össze kísérleteztek a különböző konfigurációkkal az elképesztő... | |||||
Laci | Adatlap | 429601 | 2008. május 16. 05:51 | ![]() | |
Szia Hajókovács! Az eredeti hajócsavar is 180 és 270 ford./perc között mozgott,Gondolom itt sem forog(hat) gyorsabban.Ez a bronz siklócsapágy nekem magas,mert ilyet még nem hallottam (szégyen nem szégyen),de ma utána járok.A tengelykapcsolóval meg annyit tudok,hogy annak idején azt mondták elég neki egy szilikon cső.De majd meglátom.Köszi előre is. Üdv:Laci | |||||
Hajókovács | Adatlap | 429600 | 2008. május 15. 23:11 | ![]() | |
Szia Laci! A közegellenálástol nem kell félned ,az a vizben természetes dolog.Általában egy közepes teljesitményű csavarbehajtó is minimum 5O- 6O W- os , a feszültség általában 12. vagy 15 V- os akumulátor táplálja . A beépitett nyomatékhatároló éppen a leégéstöl ment meg , még ha valami rátekeredik a hajócsavarra akkor is. A hajócsavar fordulatszáma gondolom nem haladja meg a 3OO - 35O - et percenként, tehát nem muszály golyoscsapágyat alkalmaznod , elég lessz a bronz sikló csapágy , természetesen megfelelő kenés biztositásával.Az biztos hogy valamilyen tegelykapcsoló kell majd , de akár egy kardánkereszthez hasonló szerkezet is elég a motor és a csavar tengely közé.Még akkor is ha egy sikban tudod szerelni a motorokat. Ha nem akkor minimum két tengelykapcsoló kell. A motor felöl is és a hajócsavar felöl is. | |||||
jaffa | Adatlap | 429599 | 2008. május 15. 21:58 | ![]() | |
minden folyadéknak és egyébb tárgynak van közegelllenállása ha gyenge lesz a motor akkor lefullad és leég a motor vagy ami roszabb a bismarckod elsülyed mert kigyulad amit senki nem szeretne a lényeg amit hajokovács is mondot az jo ötlett csak odakell figyelni meg egy gumi ágy se rosz a rezgések miatt | |||||
Laci | Adatlap | 429598 | 2008. május 15. 19:55 | ![]() | |
Jaffa! Mit értesz közegellenállás alatt.Elektronikából sík vagyok. | |||||
jaffa | Adatlap | 429597 | 2008. május 15. 19:18 | ![]() | |
bosch vagy makita ezek biztos jok vagy einhell egy szint alá ne ad azért | |||||
jaffa | Adatlap | 429596 | 2008. május 15. 19:17 | ![]() | |
nem rosz ötlet csak le ne égjen a közegellenállás miatt | |||||
Laci | Adatlap | 429595 | 2008. május 15. 19:16 | ![]() | |
Szia Hajókovács! Köszi az infót,de konkrét milyen márkájúra gondolsz,mert a pénz megvan csak itt Mezőtúron elég gyatra a kínálat.Meg tudod azért át kell menni Szolnokra.Kocsi meg nincs.(még)Szóval ha tudnál segíteni ezügyben jó lenne.A csapágyazásról mit tudnál mondani?8mm átmérő nem túl nagy. Üdv:Laci | |||||
Hajókovács | Adatlap | 429594 | 2008. május 15. 17:36 | ![]() | |
Szia Laci! Azt hiszem emlitettem már , a legolcsóbb az ha veszel két darab akumulátoros csavarbehajtó gépet, szétszeded és megvan a motor , az irányváltás és a fordulatszabályzás is , még nyomatékhatároló is van beépitve .Akár még az aksit is használhatod, sőt jár hozzá a töltő is . Darabonként egy tizesből meguszod , ha közepes minőséget veszel és nem gagyi kinait. | |||||
jaffa | Adatlap | 429593 | 2008. május 15. 17:27 | ![]() | |
csapágy mindenkép kell meg két motor mert két hajocsavar van ,vagy valami nagyon bonyolult átételekel egy de szerintem az kilöve | |||||
Laci | Adatlap | 429592 | 2008. május 15. 15:54 | ![]() | |
A lapátot majd egy szervo működteti külön a meghajtástól függetlenül.Gondolom kell a tengelynek egy csapágyazás is az meg szerintem nem egyszerű.Esetleg tűgörgős megoldásra gondoltam,mert nem hiszem,hogy akkora csapágyat találok bele.Motor...Azt még nem tudom.Csatahajó lévén ugye nem a kék szalagért verseng,bár a maga idején gyorsnak számított.Tehát nem kell neki nagy sebesség. | |||||
jaffa | Adatlap | 429591 | 2008. május 15. 15:18 | ![]() | |
elektromotort mindenkép, a tengely hoszabitást megtudják csinálni pl esztergályos (van ismerös) a motor vagy motorok kiválasztása a kérdés , a lapátot vezérli valami ? forgatomehanizmus? nem lesz egyszerü:-) | |||||
Laci | Adatlap | 429590 | 2008. május 15. 14:20 | ![]() | |
lucky | Adatlap | 429588 | 2008. május 14. 17:18 | ![]() | |
Varjúbácsi! Valahol láttam..Talán a shipmodelling.uw-n? | |||||
Simi | Adatlap | 429587 | 2008. május 14. 15:31 | ![]() | |
Narn! Véleményem szerint a Kongo osztály az IJN hajók legszebbjei. Biztos - ha élek - hogy veszek egy ilyen kitet. Egy kicsit érdemes is várni, mert a bevezető ár szokott a húzósabb lenni; nem úgy, mint a konzum kereskedelemben. A másik kardinális kérdés: a rajzok? Még annak is utána kell járni (és beszerezni!), hogy igazán fel lehessen javítani. | |||||
Simi | Adatlap | 429586 | 2008. május 14. 15:25 | ![]() | |
Lacikám! Én tudom, hogy vannak apró részletek a hajón, amit a macro funkcióval szépen lehet fotózni. Nagyon szép ez a négycsövű AA. Én csak arra gondoltam, hogy a nagyobb egységeket (pl parancsnoki torony) nem igazán érdemes ezzel fotózni, mert ennél a funkciónál elég kicsi az un. mélységélesség: egy kis terület ennek következtében nagyon jól látszik, de a többi elég elmosódott, homályos marad. Tehát arra jó, ha az ilyen kis dolgokat be akarod mutatni, de ha a hajóról, úgy egyben akarsz képet készíteni, ne használd. | |||||
Narn | Adatlap | 429585 | 2008. május 14. 14:14 | ![]() | |
Simi! Azt hiszem ezt nekem is meg kell venni. Nem mostanában lesz, de év végén jó eséllyel meg tudom ajándékozni magam egy ilyesmivel (névnap, szülinap, Karácsony majdnem egyszerre, elég nyomós érv:))) Imádom a japán csatahajók zsúfolt tornyait, attól lesznek olyan impozánsak, félemetesek. | |||||
Laci | Adatlap | 429584 | 2008. május 14. 13:44 | ![]() | |
EDE | Adatlap | 429583 | 2008. május 14. 13:36 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |