<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Narn | Adatlap | 429646 | 2008. május 19. 14:57 | ![]() | |
Sebi | Adatlap | 429645 | 2008. május 19. 14:55 | ![]() | |
Hello ! Ha jól látom (és a neten jó leírást találtam hozzá), akkor két radart fel tudsz használni belőle. Ha megnézed a képet, a jobb alsó sarokban az utolsó három kockában van három kép. Ne tévesszen meg a dolog, mert az utolsó kettő ugyanazt ábrázolja! Szóval, ha az a két radar bennevan, akkor azok jók rombolókhoz is. Sajnos legjobb tudomásom szerint konkrétan második vh-s német rombolókhoz nincs külön készlet. Úgy kell "összeollózni" a dolgokat. | |||||
Sebi | Adatlap | 429644 | 2008. május 19. 14:14 | ![]() | |
Szia Máté ! Létezik: www.goldmm.com/ships/gms700-33.htm www.goldmm.com/ships/gms7carr.htm A két készlet közül javaslom az egyiket. Úgy 20 dollár körül van az áruk és további 9 dollárért érdemes még megrendelni ezt: www.goldmm.com/ships/700-4D.htm Ahogy Simi írta nézd meg a pacificfront.com oldalt és ott keresd ezeket a cuccokat a Gold Medal Models nevű cég termékeként. Ezekben bennevan minden, ami a Nimitzhez kell. Ha a repcsiket is szeretnéd tuningolni, akkor ezt a készletet javaslom: www.hlj.com/product/PITS-12 Ezek ugyan 700-as gépek, de sokkal mutatósabbak, mint a kithez adott repülők. Főleg ha tudsz szerezni hozzájuk maratást. Ez mondjuk már nehezebb lesz. Ha szükség van még segítségre, szólj nyugodtan. | |||||
Narn | Adatlap | 429643 | 2008. május 19. 13:02 | ![]() | |
Urak! Sikerült valakinek képeket készítenie a Pék Gyuri féle Scharnhorstról ? Sjanos nem tudtam kimenni a Sugárba a nem kis távolság miatt. | |||||
Narn | Adatlap | 429642 | 2008. május 19. 11:59 | ![]() | |
hello! légszi vessetek egy pillantást erre cgi.ebay.co.uk/Lionroar-1-700-German-Navy-I-Radar-Anchor-Chain-etc-005_W0QQitemZ350061512012QQihZ022QQcategoryZ2590QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Ebből van olyan, ami a Német Z osztályú rombolóra jó lenne ? Van egyáltalán valamilyen feljavító szet, ami jó 1/700-ban német rombolókra ? | |||||
Simi | Adatlap | 429641 | 2008. május 19. 10:42 | ![]() | |
EDE! Nagyon örülök ennek a hírnek! Ez lesz az első IJN hordzó 1/350-ben! Remélem, folyt. köv.! Ha a Hood-ot befejezem, a Prince of Wales-t kezdem el. Utána lehet, hogy az a gyönyörű Kongo (vagy valamelyik testvére) következik, vagy az Akagi? Lassan már a bőség zavarával küszködünk. Ez néhány éve még szinte elképzelhetetlen volt! | |||||
hellodebil | Adatlap | 429640 | 2008. május 19. 09:15 | ![]() | |
Szia Laci! Képzeld, megszűnt a bcsabai kapcsolatom (vége a bnőmmel :( ) ezért nem nagyon fogok arra járni sajnos. Msn-ed van? Mert ott lenne a legegyszerűbb átküldeni a képeket, és jobban tudnék segiteni. Egyébként Nero Burning Room nevezetű programmal a legegyszerűbb cd-t irni. Próbálkozz azzal, adatként kell a képeket kiirni (legalábbis én igy szoktam). | |||||
EDE | Adatlap | 429639 | 2008. május 19. 07:49 | ![]() | |
SImi! A Hasegawa honlapon 2008 második felére igérik. 1:700-ban meg a korai verziót, ahol még nincs végigépítve a repülőfedélzet. Van egy olyan érzésem, hogy lesz még 350-ben Fuso, meg Ise oszt. is! Szépen beosztják egymásközt a gyártók. | |||||
Simi | Adatlap | 429638 | 2008. május 19. 00:08 | ![]() | |
Vermate! Nem hiszem, hogy találsz pont ehhez a kithez kiadott feljavítót (bár azért nézz körül a pacficfront.com -on). A korlátból szerintem elég, ha veszel egy 1/700 -as, háromsoros készletet: abból szépen ki lehet alakítani a korlátrendszerét. Pl a WEM-nek is van egy ilyen készlete: korlát+létra+lépcső. És mindössze másfél font; mondjuk lehet, hogy kettő kell belőle (mert nem túl nagy), de szép kis maratásnak tűnik. | |||||
Vermate | Adatlap | 429637 | 2008. május 18. 23:40 | ![]() | |
Simi! Köszönöm szépen! A korláttól én is tartottam egy kicsit, a radarernyőben meg most kezdek elbizonytalanodni, hogy érdemes-e egyáltalán ennyit foglalkozni vele. Azt elfelejtettem írni, hogy csak hajó kategóriában az első. Sok harcjárművet össeraktam már. (Kicsit félreérthető volt.) Létezik ebben a méretarányban korlátnak való fotomaratás? Esetleg olyan, amit direkt Nimitz-hez terveztek? Ha igen, akkor hol, és kb mennyiért lehet beszerezni? | |||||
Simi | Adatlap | 429636 | 2008. május 18. 23:18 | ![]() | |
Vermate! Tényleg egész szépen alakul, de csatlakozok Pisti észrevételeihez: azokat a sorjákat és beszívódásokat tüntesd el. Ha nagyobb, egybefüggő felületet nem érint az eldolgozás, nem kell feltétlenül átcsiszolni az egészet; de ha igen, akkor viszont muszáj, mert a festés után meg fogsz lepődni: a megcsiszolt felületre másként tapad a festék és kicsit más árnyalata lesz, mint a többi helyen. És ez egy egybefüggő felületen fucsa effektust okoz. A grill (háló) legfeljebb a radar elkészítéséhez lesz jó, a másik munkához egyáltalán nem javasalom: sose lesz belőle szép korlát. | |||||
Vermate | Adatlap | 429635 | 2008. május 18. 23:12 | ![]() | |
M.István | Adatlap | 429634 | 2008. május 18. 22:42 | ![]() | |
Varmate! Ahoz képest hogy az első nem is rossz. Nekem ugyan ez volt az első csak az Italeri kiadásában. Észrevételem annyi lenne, hogy az 5. képen a híd tetején mind a két oldalon hátul vízszintes sorja és beszívodási nyomok maradtak. Ezek a valóságban biztos nem voltak ott. Csiszolás, tömítés majd újracsiszolás. És a végén egy nagyon finom papírral (2000-essel ha van) az egészet simára polirozod. | |||||
Vermate | Adatlap | 429633 | 2008. május 18. 20:55 | ![]() | |
És elfelejtettem kérni, hogy mindenképp írjátok le azokat a hibákat, amiket illene kijavítani! | |||||
Vermate | Adatlap | 429632 | 2008. május 18. 20:50 | ![]() | |
Szasztok! Hosszú szünet után ismét építgetem első hajómat. Revell 1:720 nimits. Szeretnék rajta egykét feljavítást eszközölni. Az utolsó képen alatta lévő hálóból szeretnék kivágni korlátokat, radarernyőket... Szerintetek érdemes megpróbálni, vagy nem lesz jó? Köszönettel: Vermate | |||||
Laci | Adatlap | 429631 | 2008. május 18. 17:31 | ![]() | |
Ádám | Adatlap | 429630 | 2008. május 18. 15:57 | ![]() | |
Köszönöm az infót hellodebil ! Akkor ezek szerint nekem pont jó lesz, mert még hajóépítésben kezdő vagyok. | |||||
lucky | Adatlap | 429629 | 2008. május 18. 13:43 | ![]() | |
Na meg a fogyasztás is több.Ergo hamarabb merül az aksi, kevesebb a működési idő. | |||||
hellodebil | Adatlap | 429628 | 2008. május 18. 10:11 | ![]() | |
Szia Ádám! Én sok évvel ezelőtt összeraktam. Nem rossz makett, kezdő hajósoknak kiválló gyakorlási lehetőség. | |||||
Ádám | Adatlap | 429627 | 2008. május 18. 08:03 | ![]() | |
Sziasztok ! Közületek valaki már összerakta az Italeri Admiral Kuznyecovot ? Előre is köszönöm ! Üdv.:Ádám | |||||
Laci | Adatlap | 429626 | 2008. május 17. 14:18 | ![]() | |
Simi! Na akkor úgy néz ki elég a kettő meghajtás.Ha már szerinted problémás a három akkor hagyjuk.Bár én méreténél fogva gondoltam még a középső meghajtást is.Amúgy meg ezen működnek jelenleg a radarok,világítás,lesz forgatható ágyútorony meg ilyenek.De gondolom nem kéne annyira belemerülni az elktromos kötegekbe,mert annyival több a meghibásodás lehetősége is. | |||||
Simi | Adatlap | 429625 | 2008. május 17. 13:50 | ![]() | |
Úgy látom, a Hasegawa 350 -es Akagi még igencsak gyerekcipőben jár. Viszont most már biztos, hogy nem pletyka a projekt. És ez nekem nagyon megnyugtató. | |||||
Narn | Adatlap | 429624 | 2008. május 17. 13:46 | ![]() | |
Ez a link jobb csak rengeteg más is van www.geocities.jp/hobby_show_album/japan/shizuoka2008/index.htm | |||||
Narn | Adatlap | 429623 | 2008. május 17. 13:41 | ![]() | |
Talán már láttátok páran a képeket a tokiói kiállításról. Lesz idénre is nem kevés hajó, remélem egyre több lesz www.convoy.jp/mihoniti14.html | |||||
Simi | Adatlap | 429622 | 2008. május 17. 07:56 | ![]() | |
Nem vagyok RC-s és nem is igen értek az ilyen mechanikákhoz, de tutira teljesen normálisan elmegy a két csavarral. A hármas hajtás sokkal több problémát jelent és mit nyersz vele? Csak annyit, hogy a nagy testvérnek is három volt. Megér ez annyival több melót? | |||||
Laci | Adatlap | 429621 | 2008. május 17. 05:55 | ![]() | |
Narn és Lucky! Tegnap sikerült elintézni a sikló csapágyat,találtam egy illetőt aki megcsinálja nekem.(Ő is modellezett anno.)Az akkumulátor pedig szerintem akkor lesz,ha motor is lesz már.Na most az már bizti,hogy kettő motor hajtja kettő akksival,de gondolkodtam a középső tengely meghajtásán,mert az már benne van.Magyarul,ha lenne egy motor akkor a középső hajócsiga már működne is.Nem tudom még,hogy kettő vagy három tengely meghajtású legyen-e.Gondolom akkor az áram ellátás is három akkuról menne.Na ez még egy jó kérdés.Szerintetek? | |||||
Narn | Adatlap | 429620 | 2008. május 16. 22:20 | ![]() | |
Most olvastam egy könyvben, hogy valaki az 1/100-as Graf Spee hajójába két 12V-os aksit tett és azzal kb három óráig megy. Megfeleló akumulátor kell bele és nem lesz vele gond. | |||||
lucky | Adatlap | 429619 | 2008. május 16. 21:33 | ![]() | |
Az aksi lemerülésére megoldást ad a nagyobb kapacitású aksi(k).A lényeg,h a feszültség(ük) ne legyen nagyobb a moci feszültségénél. | |||||
lucky | Adatlap | 429618 | 2008. május 16. 21:31 | ![]() | |
Szia Laci! A siklócsapágy egy rém egyszerű szerkezet.Lényege egy cső amiben egy rúd forog. A cső neve persely, a rúdé tengely. A persely és a tengely illesztve van.Ez nagy pontosságú megmunkálást kíván (ezredmiliméteres pontosság).Eszterga nélkül nem fog menni.Az illesztésnek egyébként három fajtája van a szilárd, a laza, és az átmeneti. A szilárd az olyan, h szinte bele kell verni az egyik alkatrészt a másikba. A lazánál belemegy magától.A két alkatrész játéka akár kézzel is érzekelhetó lehet. Az átmeneti a kettő között van. Itt a laza vagy az átmeneti illesztés jöhet szóba. Ha kell valakinek fel tudom tenni a képtáramba a szabványos ISO illesztési táblázatokat. A gépész kollégágtól elnézést az egyszerűsítésért/csúsztatásért... | |||||
Simi | Adatlap | 429617 | 2008. május 16. 21:08 | ![]() | |
A Yamato tutira ugyanaz, mint 30 évvel ezelőtt. Csak a figurakészlet az újdonság. | |||||
Laci | Adatlap | 429616 | 2008. május 16. 20:41 | ![]() | |
Jaffa! Gondoltam én arra,ugyanis hely is van benne meg a súlyt is nyomná. | |||||
Narn | Adatlap | 429615 | 2008. május 16. 18:27 | ![]() | |
Nagyon komoly. Ennek már van mérete is. Az a sok kis munkagép, daru egyebek ... behalok mindjárt :) Ez most új vagy csak a régi volt kiállítva ? www.geocities.jp/hobby_show_album/japan/shizuoka2008/0059.htm | |||||
jaffa | Adatlap | 429614 | 2008. május 16. 17:19 | ![]() | |
de ha egy autoaksira vagy motoraksira kötnéd laci ha hely van akár egyensulynak is jo lenne | |||||
Essex | Adatlap | 429613 | 2008. május 16. 16:20 | ![]() | |
Laci | Adatlap | 429612 | 2008. május 16. 16:12 | ![]() | |
Szia Hajókovács! Na most utána jártam ezeknek a csavarbehajtóknak,és úgy vettem észre,hogy ezeket nem hosszú "bevetésekre" tervezték.Magyarul ezek szörnyű gyorsan lemerülnek.Szolnokon van egy modellező bolt,de ők csak néznek,hogy mi van.Nem nagyon vágják ezeket a meghajtásokat,mert ők inkább a gyorsasági "10 perces" hajók összeállításának élnek.Tudod amit nem kell kidolgozni csak menjen.Úgyhogy ahogy mondani szokták:projekt leállítva.Szünet. | |||||
Hajókovács | Adatlap | 429611 | 2008. május 16. 13:34 | ![]() | |
Azért nem egésszen ugy van , mert a hajócsavar túl gyors fordulat esetén ,még hatástalanabbá válik, mivel nagyobb lesz a kavitáció, magyarul , habverővé válik. | |||||
Sebi | Adatlap | 429610 | 2008. május 16. 13:00 | ![]() | |
Hello ! Így elnézve a képeket, én inkább azt kérdezném, hogy hogy sikerült ezt az egészet összehoznia ? Nem tudom hány éves az illető, de ez a munka egyszerűen szörnyű. Kérdésedre válaszolva azt kell mondjam, hogy a két hajó csak egy rövid ideig volt egyforma. 1939 tavaszán először a Gneisenau-t, majd nyáron a Scharnhorst-ot alakították át. A legszembeötlőbb különbség kettejük közt az lett, hogy a főárbóc a Gneisenau-n megmaradt közvetlenül a kémény mögött, a Scharnhorst-on pedig hátrébbkerült a hangár mögé. Ez egyébként ezen a szörnyűségen is látható. | |||||
Essex | Adatlap | 429609 | 2008. május 16. 12:48 | ![]() | |
Broáááf... Ez a baj ezekkel a modell galériákkal, hogy nincs egy minimum minőségi szint... EDE! Igazad volt, a 350-es Trupmi Franklin dobozán már az 1945-ös verzió van, és a dobozban is benne van az ehhez szükséges dolog, mint pl. az oldalsó erkélyek a 40 mm-es Bofiknak... | |||||
Sszabi | Adatlap | 429608 | 2008. május 16. 12:47 | ![]() | |
Én ilyen festést még nem láttam csatahajón, de lehetséges, hogy egy igen fiatal kolléga munkája a hajó... | |||||
Simi | Adatlap | 429607 | 2008. május 16. 12:35 | ![]() | |
Hát az ekőállított "példa" egy borzalom! A Gneisenau és a Scharnhorst testvérhajók voltak ugyan, de biztosan volt néhány eltérés. (Igazából nem is tudok olyan hajóról, ami teljesen olyan lett volna mindenben, mint a testvére.Ld KGV-k, Iowa-k, Kongo-k sb stb.) A legszembetűnőbb különbség a főárboc: a Gneisenau-nál ez a kéményre volt aplikálva, a Scharnhorst-nál pedig kicsit hátrébb, teljesen "klasszikus" kivitelű volt. A rajzokat áttanulmányozva még biztosan lesz egy sereg kisebb módosulás. | |||||
Simi | Adatlap | 429606 | 2008. május 16. 12:28 | ![]() | |
Talán jó választás a Trumpi Hood, bár megjegyzem, a 350 -es igazi kínai minőség. Lehet, hogy itt is lesznek illeszkedési problémák. A Tamiya ilyen szempontból megbízhatóbb, viszont a Trumpi meg részletesebb. | |||||
Narn | Adatlap | 429605 | 2008. május 16. 11:12 | ![]() | |
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan kérdésem, hogy a Gneisenau az teljesen megegyezett a Scharnhorsttal ? Felépítmény, korlátok stb ... | |||||
Narn | Adatlap | 429604 | 2008. május 16. 11:07 | ![]() | |
Hello! Szeretném megosztani veletek ezt a remekművet ... www.modelshipgallery.com/gallery/bb/dkm/scharnhorst-570-ms/schar-index.html Nem gonoszkodni akarok, senki se értsen félre, de azért nem tudom, hogy miként sikerült ezt a festést elérnie. Most keresgélek jó képeket a Scharnhorsthoz és akkor bukkantam rá. | |||||
Sszabi | Adatlap | 429603 | 2008. május 16. 09:43 | ![]() | |
Üdv! Megfogadom inkább a tanácsotokat, és még építek néhány 1/700-as hajót(az első 1/350-es viszont tényleg a Bismarck lesz).Most így megtetszett a Trumpeter Hood-ja.Főleg azért mert a teljes hajót adják és nem csak a vízvonalig van meg.Van hozzá még elérhető áru maratás is az eduardtól. Főleg a Hood szakértőket kérdezném hogy ez a makett jó alap lenne-e? Infókat előre is köszi! Sszabi | |||||
csatahajos | Adatlap | 429602 | 2008. május 16. 08:40 | ![]() | |
Ugyan nem törvényszerű, de énszerintem minél kisebb egy csavar átmérője annál nagyobb fordulatszám szükséges neki adott vízmennyiség megmozgatásához. Legalábbis a "szakmámból" tudom, hogy a számítógép ház hűtőventillátorok közül ahogy nő az átmérő úgy csökken a fordulatszám és mégis kb. konstants vagy nő a szállított levegőmennyiség. Nyílván a víz más közegellenállása és a kavitáció miatt ott némileg más lehet a helyzet, de a trend valószínűleg hasonló. Egyébként ezt természetesen nagyban befolyásolja még a csavarlapátok száma és kiképzése. A modernebb amcsi csatahajók remek példa erre, hogy mit össze kísérleteztek a különböző konfigurációkkal az elképesztő... | |||||
Laci | Adatlap | 429601 | 2008. május 16. 05:51 | ![]() | |
Szia Hajókovács! Az eredeti hajócsavar is 180 és 270 ford./perc között mozgott,Gondolom itt sem forog(hat) gyorsabban.Ez a bronz siklócsapágy nekem magas,mert ilyet még nem hallottam (szégyen nem szégyen),de ma utána járok.A tengelykapcsolóval meg annyit tudok,hogy annak idején azt mondták elég neki egy szilikon cső.De majd meglátom.Köszi előre is. Üdv:Laci | |||||
Hajókovács | Adatlap | 429600 | 2008. május 15. 23:11 | ![]() | |
Szia Laci! A közegellenálástol nem kell félned ,az a vizben természetes dolog.Általában egy közepes teljesitményű csavarbehajtó is minimum 5O- 6O W- os , a feszültség általában 12. vagy 15 V- os akumulátor táplálja . A beépitett nyomatékhatároló éppen a leégéstöl ment meg , még ha valami rátekeredik a hajócsavarra akkor is. A hajócsavar fordulatszáma gondolom nem haladja meg a 3OO - 35O - et percenként, tehát nem muszály golyoscsapágyat alkalmaznod , elég lessz a bronz sikló csapágy , természetesen megfelelő kenés biztositásával.Az biztos hogy valamilyen tegelykapcsoló kell majd , de akár egy kardánkereszthez hasonló szerkezet is elég a motor és a csavar tengely közé.Még akkor is ha egy sikban tudod szerelni a motorokat. Ha nem akkor minimum két tengelykapcsoló kell. A motor felöl is és a hajócsavar felöl is. | |||||
jaffa | Adatlap | 429599 | 2008. május 15. 21:58 | ![]() | |
minden folyadéknak és egyébb tárgynak van közegelllenállása ha gyenge lesz a motor akkor lefullad és leég a motor vagy ami roszabb a bismarckod elsülyed mert kigyulad amit senki nem szeretne a lényeg amit hajokovács is mondot az jo ötlett csak odakell figyelni meg egy gumi ágy se rosz a rezgések miatt | |||||
Laci | Adatlap | 429598 | 2008. május 15. 19:55 | ![]() | |
Jaffa! Mit értesz közegellenállás alatt.Elektronikából sík vagyok. | |||||
jaffa | Adatlap | 429597 | 2008. május 15. 19:18 | ![]() | |
bosch vagy makita ezek biztos jok vagy einhell egy szint alá ne ad azért |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
köszi a gyors választ.