/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Gabusch 429737 2008. május 29. 10:05
Válasz erre
Hát nem. :) Csehszlovák kultúra boltja (nagyon ritkán volt nekik), Tanács körút. :)
Fa Golden Hind vagy Santa Maria 360 Ft, Smer kalózhajó 72, stb. :)

Egyébként, ha a süllyedős GPM Titanic kell valakinek, érdemes kicsit a Google-ben nézelődni.
lucky 429736 2008. május 29. 09:45
Válasz erre
Az nem tegnap volt.Mondjuk tegnapelőtt...:)
lucky 429735 2008. május 29. 09:43
Válasz erre
Ede!
Hamarosan küldök neked pár scannelt makettet, kezdésnek.
Gabusch 429734 2008. május 29. 09:37
Válasz erre
Én - leszámítva a Kisdobos mellékleteit - ha jól emlékszem egy Karlstejn várral kezdtem, de az akkor volt kábé 12 Ft = 6 gombóc fagylalt.
zs180 429733 2008. május 29. 00:55
Válasz erre
Nagyon szívesen! Nem hiszem, hogy jövök Brnoba.
Nem sok időm és pénzem maradt (vettem 17 maratást).
lucky 429732 2008. május 28. 21:58
Válasz erre
A papíros topicba került fel egy link.Ott is lehet találni hajókat..
lucky 429731 2008. május 28. 21:55
Válasz erre
Nekem mondjuk az első volt az L hajó...
Gabusch 429730 2008. május 28. 21:40
Válasz erre
Ede, ha még életedben nem csináltál papírmakettet, szerintem első körben próbálkozz valami egyszerűbbel, amivel ki tudod kísérletezni a know-how-t. Egyes színes nyomtatógyártóknak (Canon, Epson biztosan) vannak ingyen letölthető makettjei, amiket műszaki rajzlapra ki tudsz nyomtatni és meg tudsz építeni. Aztán, ha bejött, érdmes esetleg kitet venni sok pénzért.
lucky 429729 2008. május 28. 21:36
Válasz erre
Ja a Móváron is szerepelt süllyedő Titanic is GPM.
lucky 429728 2008. május 28. 21:34
Válasz erre
Ede!
Különbség az van.
Amihez eddig volt szerencsém:

A Halinski az olyan 5-ös, az 5-ös skálán.Csak őrülteknek.:)
A Jeremiah O'Brien-t megépítettem, volt olyan rész ahol egy kb körömnyi részre úgy 40 db alaktrészt kellett beépíteni.Viszont piszok látványos, pláne, ha élfestés is van(ez egyébként a többit is feldobja).

A GPM a cimlapon jelzi a fokozatot.

Az Orelnek szép a nyomása, vmelyik készletében a fedélzet deszkázatát is árnyékolták,+ a rozsdafolyások is meg vannak jelenítve.

A Quest egyik példánya van a birtokomban, eléggé egyszerűnek tűnik.

Az utsó háromból még nem építettem, így ebben konkrétan nem tudok segíteni.
Ami viszont mindig bejön: gondold át amit építesz, nézd meg alaposan, rakd össze "fejben", és csak ez után ténylegesen.
Sztem nem nehezebb ez a műfaj mint a műa makettezés csak más.Szóval ha már volt szerencséd pár (jópár) műa maketthez, nem fog gondot okozni egyik sem.
EDE 429727 2008. május 28. 14:31
Válasz erre
Lucky!

Nézegettem az általad javallott papírmakettes oldalt. Elég csábítóak ezek a hajók!
Van különbség a kiadók minősége között? Lehet, hogy kipróbálnék egyet.Csak azért kérdem, nehogy beleválasszak!
Essex 429726 2008. május 28. 12:18
Válasz erre
A panelosztást ő csinálta, tényleg gyönyörű szép. A kitben a hajótest teljesen sima csupasz. Ezzel egyelőre én is bajban vagyok, halvány lövésem sincs, hogyan lehetne szépen megcsinálni. Steve Larsen (nem Tracy :) ) mintha több festékréteggel manipulálna, de ott még nem láttam az eredményt közelről. (Tracy a Franklin-t meg a Tico-t csinálgatja, de szerintem mostanában a kutatás miatt nem foglalkozik velük.)

Az 5"-es toronyról nem tudok mondani semmit, ahhoz egyrészt össze kéne nézni a kit lövegtornyát a fotóval, viszont nincs eléggé közeli kép róla. lehet, hogy lecserélte műgyantira.

A Trumpi hibákról még csak annyit, hogy a több hónapos munka meg forrás tanulmányozás és összehasonlítás után is lehet még találni újabbat, rossz esetben túl későn. Pl. amit tegnap vettem észre Steve modelljén, arra azt válaszolta, hogy három lehetőség van: 1) megépíteni úgy ahogy van (OOB), 2) feljavítani azt amit lehet és érdemes, 3) teljesen nulláról építeni. Ő a 2)-at választotta. Na most a talált hiba javítása kb. 10 perces munka. Ő, aki egy kis alkatrészt újraépít több napos munkával, nyilván megcsinálta volna, ha akkor észreveszi. Most már le kéne bontani miatta több száz kis bigyót a fedélzet aljáról és újracsinálni az egészet... Nem akarta bevallani, hogy elnézte. :D Biztos örül nekem... :D
Sszabi 429725 2008. május 28. 06:12
Válasz erre
Szívesen!
Barbarossa 429724 2008. május 27. 22:27
Válasz erre
Koszi Sszabi!

Ez a konyv tenyleg nagyon komoly!Amiota letoltottem csak ezt nezem ,es meg elleszek vele egy par orat :-).
Megegyszer koszi Sszabi!
M.István 429723 2008. május 27. 22:10
Válasz erre
Nünberg 002
Nünberg 002

Gyuri!
Szeretném megköszönni neked hogy ott Nünbergben gondját viselted az én "kisfiamnak", és helyettem is átvetted az érmemet. Köszi és ne bánkodj. Jössz Brunoba?
Sszabi 429722 2008. május 27. 20:16
Válasz erre
Barbarossa! elvileg (helyi idő szerint este 9-kor lesz felrakva a fájl a "toldacuccot" segítségével.Onnan majd leszedheted!
csatahajós 429721 2008. május 27. 19:15
Válasz erre
SZerintem is egyébként elég jól elkapta az "érzését" azért a német(?) kolléga.

A hajótest panelosztása gyárilag megvan a kiten vagy azt ő dolgozta rá? ELsőre kicsit túl markánsnak tűnt (úgy értem fotókon nem ennyire "téglatestes" a hajó oldala, de a többi képen már elég jól hozza a hatást. Mondjuk ez már az a szint amire azt mondom hgy érdemes volt 350ben építkeznie és nem 700ban.

Ami még szerintem hibátlan az 5"-es tornyok formája, ez is gyári?

(Persze lehet hogy a Tracy White YOrktownja még sokkal jobb lesz :D)

"Nem volt két egyforma Essex, az átépítésekkel együtt csak a háború alatt volt vagy 30 változat." - ezek után mondja valaki hogy nem izgisek az amcsi hajók mer' mind 1forma :D :D :D
Essex 429720 2008. május 27. 17:23
Válasz erre
Bocsika, most látom csak, hogy a jelzőhidat átépítette... Amúgy nagyon sok dolgot szépen feljavított, mint pl. az oldalsó lift vezetősínjét és annak tartóit.
Essex 429719 2008. május 27. 17:19
Válasz erre
Te melyik hajót akarod csinálni (név, dátum) és milyen méretarányban?

A Trumpi több tucat hibáját most nem sorolom fel, pláne hogy állandóan bővül a lista az újonnan felfedezettekkel. Pl. ma is fedeztem fel egy újat. Ezek kijavítása egyéni izlés dolga, ki mennyi energiát szán rá. Olyan nagyon üvöltő hibák azért nincsenek, csak egy csomó "apróság" nem jó helyen van, vagy nem jók az arányai. Ami lemaradt, arról nem is beszélve.

Az Essex-modellezők gyakori hibája pl. egyes helyeken a nem megfelelő korlát alkalmazása.

A legdurvábbak a Yorktown-specifikus hibák. Maga a kit el van cseszve, mert részben az 1944 októberi átépítés ellőtti, részben az az utáni állapotot adja. Pl. a jobboldali Bofors-erkélyeket ekkor rakták rá, de ugyanekkor a bal oldalt az 5"-es ágyúknál lévő Bofors-ok platformját lejjebb vitték az 5"-esek szinjére és ezzel összefüggésben a fedélzeten a Bofors miatt lévő kivágást betömték. (Pék Gyurit emiatt kérdeztem a Sugárban.) Ez utóbbikat nem alakította át, pedig az összes fotón jól látható részlet. A torony is a 1944 október előtti állapot, de a radarok ez utániak, az SK radart áthelyezték és a helyére egy SM került. Át kellett volna építeni a navigációs hidat, bár ez egy nagyon nem feltünő részlet, én is mostanában tudtam meg az amcsi fórumról. A jelző híd is más, ez szintén látszik fotón.

Az SK radart 1945 április/májusban megemelték a '44 októberihez képest, a modell ezt az állapotot ábrázolja. Viszont ehhez illett volna passzintani a repcsiket is. 1945 április előtt az Air Group 3 volt a hajón, ebben 18 TBM Avenger volt, április után viszont az Air Group 9 mindössze 7 Avenger-rel. A modellen viszont van vagy 15 Avenger. A Helldiver-ek mind 3-színű festéssel vannak, pedig ekkor már a többségük egyszínű kék volt.

Satöbbi, satöbbi...

Mielőtt nekiállsz az építésnek, majd keress meg. Ha még a hajó meg a kor sem eldöntött, akkor pláne érdemes előtte konzultálni. Nem volt két egyforma Essex, az átépítésekkel együtt csak a háború alatt volt vagy 30 változat. Mindenképpen érdemes az amcsi fórumot olvasgatni, nagyon tanulságos. Ráadásul van ott egy emberke (Tracy White), aki most túrja az archívumokat és egyre újabb fotók meg adatok kerülnek elő. Egy könyvet is készül kiadni az Essex-ek különbségeiről meg az átépésekről meg mindenről. (Én egy honlapot kezdtem el a témában, de épp ezért most visszafogom magam.)
zs180 429718 2008. május 27. 16:33
Válasz erre
Ja, és igen, ez volt az a makett.
zs180 429717 2008. május 27. 16:32
Válasz erre
Essex,
csak aki hozzád hasonlóan beleásta magát egy hajóosztályba, fogja tudni megmondani, hogy mi a hiba. Mint makett, szinte tökéletesen lett elkészítve, a festése pont a kedvemre való, én egyedül a gépek kabintetőit festettem volna még ki. Készséggel elhiszem, hogy tele van korhűségi hibákkal, de ahhoz, hogy a zsűrit valóban szakértőnek lehessen nevezni, minden ott szereplő hajót külön ismerő emberek kellenek, ami nyilvánvaló képtelenség. Ezzel együtt azt kell mondanom, hogy mások véleménye szerint (harcjármű, repülő) messze nem volt olyan alapos a zsűri, mint nálunk pl. Móváron.
Laci 429716 2008. május 27. 16:31
Válasz erre
Szia Hellodebil!
Sajnos ma van a napja a Bismarck utolsó dicsőségének.Meg is simogattam otthon szegény modelljét.:D
Lesznek még szerintem szebb napjai!(ha érted mire gondolok)
Amúgy a hajótest előreláthatólag legkésőbb júliusban (7.hó) festett állapotban lesz.
Narn 429715 2008. május 27. 16:24
Válasz erre
Essex!
Melyek azok a főbb hibák ?
Már csak azért is érdekel, ha egyszer valamikor nekilátok, akkor tudjak róla.
Essex 429714 2008. május 27. 15:07
Válasz erre
Na meg ahhoz képest, hogy az első hajója. Feltéve, hogy tényleg erről van szó, mert megerősítést még nem kaptunk...
Essex 429713 2008. május 27. 15:03
Válasz erre
Ja, meg persze van egy csomó Trumpeter-hiba is...
Essex 429712 2008. május 27. 14:57
Válasz erre
Hát ha az Ortinger Hubert-féle Yorktown-ról van szó, akkor ez az:

www.modelshipgallery.com/gallery/cv/cv-10/350-oh/oh-index.html

Egyébként Gyurikám erre azt mondani, hogy szinte tökéletes... :) Az tény, hogy gyönyörű szépen van megcsinálva, de ha te egy hajót ennyi hibával csinálnál meg, szerintem bebújnál a mosógépbe egy kimélő mosásra, centrifugálással egybekötve. :) Pechetek van, hogy nem voltam benne a zsűriben. Van egy pár sztenderd Essex-hiba, meg egy tucatnyi Yorktown specifikus (1945 április utáni verzió). Ezek egy része nehezen észrevehető, de van szép számmal olyan is, ami a rendelkezésre álló néhány fénykép alapaján fél óra alatt felfedezhető (ha az ember tudja, miket kell nézni). De az is lehet, hogy csak elmulasztotta az alap szakirodalmat beszerezni...
csatahajos 429711 2008. május 27. 14:17
Válasz erre
Grat mindenkinek! Gyuri még véletlenül se merj nyugdíba vonuln mert kollektíven megharagszunk ám... :)Meglesz majd a nagy visszatérés én tudom.

Valaki belinkelné h melyik az a Yorktown a modelwarshipsen? Esetleg képek a kiállításról?
lucky 429710 2008. május 27. 13:03
Válasz erre
grat mindnekinek!
Barbarossa 429709 2008. május 27. 12:25
Válasz erre
Kaszi ,akkor adom a mail cimem : varadi_p@yahoo.co.uk
Sebi 429708 2008. május 27. 12:20
Válasz erre
Én is gratulálok mindenkinek !
hellodebil 429707 2008. május 27. 12:11
Válasz erre
Ne feledkezzünk meg, hogy mitörtént 67 évvel ezelőtt!
Mostanra véget ért az Atlanti-óceán egyik legkegyetlenebb tengeri csatája... Sokunk nagy kedvence - Bismarck csatahajó - már a tenger fenekén pihent ezekben a percekben...
EDE 429706 2008. május 27. 11:27
Válasz erre
Gratulálok Pistinek, meg persze a többieknek is!

A Modelwarshipsen 1 Yorktownt találtam a legújabbak között (Ortinger Hubert). Erről a hajóról van szó?
Simi 429705 2008. május 27. 10:51
Válasz erre
Hát ez igazán szép eredmény! Gratulálok mindenkinek! Szépen helytálltak a magyar hajósok!
Narn 429704 2008. május 27. 10:22
Válasz erre
Gratulálok a helyezésekhez, szép eredmények.
Képek készültek a kiállításról ?
zs180 429703 2008. május 26. 23:34
Válasz erre
Kedves barátaim!
A German Model Masters nürnbergi versenyén a magyarok 1 arany, 2 ezüst és 2 bronzérmet szereztek. Szeretnék elsőként gratulálni Michalkó Pistinek a bronzérméhez, mellyel az Akagit jutalmazták! Első egy 1:35-ös PT-boat lett látványos kamuflázzsal, második a Modewarshipsen is megcsodálható, szinte tökéletes Essex-osztályú 1:350-es Yorktown, míg Pistivel megosztva harmadik helyen végzett egy, a viharos tengerből előbukkanó VIIC típusú U-boot. Nekem most nem termett babér, úgy tűnik, ideje átadnom a stafétát a fiataloknak... De lehet, hogy esetleg építeni kellene valamit, nem csak beszélni róla.

P.Gy.
hellodebil 429702 2008. május 26. 23:26
Válasz erre
Szia Ádám!
msn és email cimem: hellodebil@yahoo.com
Annyit elöljáróban elárulok, hogy nekem kb 10-12 évesen volt meg ez a hajó és azóta már kicsit darabjaira hullva fexik a padláson. De amiben tudok segitek!
gyurmakoma 429700 2008. május 26. 20:17
Válasz erre
lucky-lucky
mi meg nem győztük mondani a gyerekeknek,hagyjátok a bácsit a sarokban,szimplán hülye :DDD
azért elmondanám,hogy a pénzérme átmérője 30 centi és mindig viszi magával hogy tudjon rajta dolgozni,meg fotózni is :)
lucky 429699 2008. május 26. 20:14
Válasz erre
hátsó felépítény1
hátsó felépíté...
hátsó felépítmény2
hátsó felépítmé...

A vasárnapi haladás az ORP Krakowiak-nál
Ádám 429698 2008. május 26. 19:26
Válasz erre
Szia Hellodebil !

Meg tudnál adni privát elérhetőséget ? A Kuznyecov "bárkáról" lenne egy pár kérdésem.Előre is köszönöm !

Üdv.:Ádám
lucky 429697 2008. május 26. 18:47
Válasz erre
Sszabi!
pl mammutmail, v toldaccucot, bejöhet.
Megadod a mailcímet, feltöltöd a fájlt.A címzett kap egy linket ahonnan letöltheti.
Idő v letöltési szám korlátozásos!
Sszabi 429696 2008. május 26. 18:39
Válasz erre
Hali
asszem lehet küldeni ekkora fájlt is emailben ,szal ha adsz nekem egy címet akkor megpróbálom. Ha az uraknak van erre jobb ötlete szóljanak, mert annyira nem értek én ehhez.
Sszabi 429695 2008. május 26. 18:38
Válasz erre
Hali
asszem lehet küldeni ekkora fájlt is emailben ,szal ha adsz nekem egy címet akkor megpróbálom. Ha az uraknak van erre jobb ötlete szóljanak, mert annyira nem értek én ehhez.
Barbarossa 429694 2008. május 26. 18:18
Válasz erre
Szia Sszabi ,ramentem arra a web oldalra amit mondtal ,de nem sikerult a letoltes ,eltudnad kuldeni e-mailben?
Simi 429693 2008. május 26. 15:56
Válasz erre
Ja, és a vékony fúrószárakhoz nagyon alacsony fordulatszám dukál...
lucky 429692 2008. május 26. 14:23
Válasz erre
Közben megnéztem napfénynél is, a vízvonal tényleg fekete.Akkor az alja a szokásos 2 pirosból kevert szín lesz.
Köszi a segítséget.
Sebi 429691 2008. május 26. 13:06
Válasz erre
Szia !

Azt sajnos nem tudom, hogy akkor használtak ilyen alapozót vagy sem, de az az árnyalat ami a képen van, jónak tűnik. Én általában matt vöröset vagy téglavöröset szoktam ajánlani a vízvonal alatti részhez. Amennyire tudom zöldet nem használtak a vízvonal jelzésére. Azt elismerem, hogy annak a csíknak elég sötétzöld árnyalata van, de szerintem az mégiscsak fekete. Főleg azért tippelek feketére, mert amennyire a háttéranyagnak hinni lehet, ha az a szín sötétzöld lenne, akkor nem ilyen csíkos lenne a minta.
EDE 429690 2008. május 26. 11:50
Válasz erre
SImi, Varjúbácsi!

Köszi a gyors választ, tanácsaitokat figyelembe fogom venni!
Simi 429689 2008. május 26. 10:49
Válasz erre
EDE!
Szerintem 0.2-0.3-0.4 -es fúrószárakat 1 -esre vastagított kivitelben érdemes beszerezni ill. használni (pl Titex). Efölött azonban én is mezei szárakat használok. Úgyhogy szerintem elég a 0.5-ös befogatás is, bár nem hátrány, ha vékonyabbat is be lehet fogatni.
Persze néha eltörik a méregdrága fúrószár... Az a "titka", hogy nem szabad oldalirányba egy picit se megfeszíteni és akkor sokat kibir.
Varjúbácsi 429688 2008. május 26. 10:26
Válasz erre
Ede!
Ha pontosan akarsz dolgozni, feltétlenül azt a tokmányt keresd, ami 0,3-at tud. De ehhez a tokmányhoz már nagyon pöpec befogatás is illene, mert a 0,3-as fúró a legkisebb kézrezdülésre is törik. Sajnos tapasztalatból mondom..:(((.
Varjú bácsi
EDE 429687 2008. május 26. 10:03
Válasz erre
Urak!

Mini kézifúrót szeretnk venni, a segítségeteket kérem! Mekkora a legkisebb átmérő, aminek illik beleférnie? Amit láttam 3500-é' nem tudta az eladó megmondani, hogy 0,3 v. 0,5 mm. A Proxxon fúróm tokmánya asszem 0,3-at bír, a 0,5-öt elég nagynak tartom.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.