/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
dcsabesz 429767 2008. június 3. 18:33
Válasz erre
Szóval bocsánat, de még szerkeszteni szerettem volna a hsz.-t.
Itt a végleges:

Vannak újabb képek a Bismarck fegyverzetéről.
Mondjátok el légyszíves a véleményetek!
Illetve az érdekelne nagyon, hogy a repcsi alján a katapulthoz kapcsolódó részről volna-e részletesebb fotó, mert ez így nekem nagyon durának tűnik?

Köszi előre is.

Dcsabesz
dcsabesz 429766 2008. június 3. 18:28
Válasz erre
P6032561
P6032561
P6032562
P6032562
P6032563
P6032563
P6032564
P6032564
P6032565
P6032565

Hali!

Vannak újabb képek a Bismarckról.
Mondjátok el a véleményetek.
Illetve az érdekelne nagyon hogy a repcsi alján a katapulthoz kapcsolódó részről volna részletesebb fotó, mert ez így nekem nagyon durának tűnik.
Köszi előre is.

Dcsabesz
Essex 429765 2008. június 3. 17:12
Válasz erre
Nem tudom, milyen anyagot sikerült eddig összeszedni a korai Essex-ről, ezért másolgattam ezt-azt. Sajnos túl sok nincs...

A modellekhez nem ad Wildcat-ot sem a Trumpi, sem a Dragon, ezt majd neked kell öszevadásznod hozzá. A "shakedown cruise" időszaka nem a modellezők kedvelt témája. :)

Nem említetted, hogy jössz-e szombaton a Rebekába?
Varjúbácsi 429764 2008. június 2. 18:04
Válasz erre
Essex!
Igen, a Wildcat-es idők.
Most gyűjtöm az anyagokat, mert a multkor a Sugárban bolhát tettél a fülembe.
Varjú bácsi
Essex 429763 2008. június 2. 15:42
Válasz erre
Ez azt jelenti, hogy a próbaút (shakedown cruise) alatt, amikor még F4F Wildcat-ok volat rajta az F6F Hellcat helyett? Majd összeszedem a részleteket. Mikor kezded? :D
Varjúbácsi 429762 2008. június 2. 13:38
Válasz erre
Essex!
Köszönöm előre is. A legelső kivitelt szeretném megépíteni, a legkorábbi repülőgépekkel.
Varjú bácsi
Sebi 429761 2008. június 2. 13:12
Válasz erre
Szia Imi !

Az a víz tényleg profi munka. A hajó se rossz, bár azért ennyire tényleg nem steril, főleg hogy lassan 20 éve áll szolgálatban. A kötélzetet pedig bizony lehagyta róla. Az első képen, ahol oldalról látszik a hajó, nézz az árbóc tövére ! Ott látni fogsz két dobozszerű alakzatot. Onnan indul a kötélzet. Mondjuk az igaz, hogy nem túl sok kötele van, mert ha jól emlékszem három pár van az alsó keresztárbócra, két pár pedig a felsőre vezetve.
Essex 429760 2008. június 2. 12:44
Válasz erre
Varjúbácsi! Nekem van Trumpi és Dragon is. Jelentős méretbeli eltérések vannak a kettő között, pont mostanában méricskéltem őket. Még nem teljesen egyértelmű, melyik hol mennyire tér el, valószínűleg mindkettő, talán a Trumpi kicsit minuszban, a Dragon kicsit jobban pluszban. A minőség nagyjából hasonló, a Dragon-t valamivel egyszerűbb megépíteni. Hibák vannak mindkettőnél, érdekesség képpen van olyan hiba (10 perc alatt javítható), ami pont ugyanúgy van elcseszve.

Konkrétan az Essex-et (CV-9) szeretnéd megépíteni, vagy a választás még hátra van? Ha jössz szombaton a Rebekába, személyesen egyszerűbb lesz a benyomásokat elmondani, meg addíg még rá is készülök...
lucky 429759 2008. június 1. 20:50
Válasz erre
Sebi!
Köszi!
Akkor várok nyugodtan.
Simi 429758 2008. június 1. 17:00
Válasz erre
Simi 429757 2008. június 1. 16:59
Válasz erre
Sebi!
Láttad ezt az Arleigh Burke -ot Peter Hall -tól? A víz stb nagyon szép, a hajó olyan abszolut steril. De tényleg nincs ennek a hajónak egyáltalán semmi kötélzete?
Sebi 429756 2008. június 1. 13:41
Válasz erre
Hello !

Hát, ha tényleg van náluk az a festék, akkor kb. két hét. Ha jól emlékszem hétvégén dolgozzák fel a rendeléseket és hétfőnként postáznak. Ha viszont kevés van a rendelt áruból vagy ők is úgy szerzik be valahonnan, akkor lehet egy hónap is.
Simi 429755 2008. június 1. 09:54
Válasz erre
www.modelwarships.com/index1.html
Megérkezett az új 1/350 -es Richelieu a Trumpetertől! Biztos ez se sokkal jobb minőség, mint a Hood, de legalább a hajótest egybe van, nincs olyan ocsmányul szétdarabolva ("vízvonalasítva"), mint a korábbi kitjeikben. Azért ez egy komoly pozitivum! A Heller kiadványától meg biztosan messze jobb. Az ára se olyan borzasztó: 134 dolcsi, vagyis kb 24-25 e Ft. Persze én azért megvárnám a WEM, Gold Medal, vagy a Lion Roar feljavítójának a kiadását is...
Varjúbácsi 429754 2008. május 31. 13:07
Válasz erre
Sziasztok!
Ismeri valaki a Dragon 1/700-as anyahajóinak, elsősorban az Essexnek pontosságát, minőségét.
Varjú bácsi
lucky 429753 2008. május 30. 18:06
Válasz erre
Urak!
Tudjátok-e a WEM mekkora határidővel szállít? Van náluk 2 festék rendelve...
lucky 429752 2008. május 30. 18:04
Válasz erre
Ede!
Ment egy mail toldacuccot-tal.
lucky 429751 2008. május 30. 10:47
Válasz erre
Ede!
Az L hajóról lesz majd egy cikk a HT-ban, ezért kellett abba hagyni a képek közlését.
Egyébként ott volt Szolnokon és Móváron.
Nehogy azt hidd, h az aknarakó/szedő gyorsabb lesz, mint Herr Hintze Junyo-ja.Láttam a műveit Móváron, szédületesen épít a fickó.Pontos illesztések, tiszta ragasztások jellemzik mindegyik hajóját.
Az L hajó meg O'Brien...:)
Laci 429750 2008. május 30. 08:40
Válasz erre
Hajókovács és Simi!
Pöpec módon haladok a hajótesttel,úgy néz ki nem sokára kész van.Szerintem 2-3 hét és le is lesz festve.Remélem.Mindenképp teszek fel róla képet.
Üdv:Laci
EDE 429749 2008. május 29. 14:55
Válasz erre
Lucky!

Nézegettem a papírmakettes fórumot!

Hát lehet, hogy a végén csak egy kis aknaszedő lesz belőle, vagy egy tutaj!
Stefan Hinze (ha jól írom) Junyoja nagyon tetszik, csak éppen, neki is 11 hónapjába tellett összedobnia.
A Jeremiah O'Bryan is szépen indult, kár, hogy tovább nem folytattad a képriportot. Csak lestem azokat a kis vacak alkatrészeket, amiket készítettél.
Egyébként az Akizuki 67 cm, a Gambier Bay 73 v. 78 cm (már nem emlékszem, a valóságban 155m volt - no erre letenni egy TBD-t), hosszra nincs sok különbség. Ideális kis méretarányban hordozó modellezésére.
Essex 429748 2008. május 29. 14:55
Válasz erre
Azért nem annyira zavaró, mert ott nem jelzi, melyikre válaszoltál, hanem idézni lehet a hozzászólásból, tehát pl. azzal kezdódik egy ablakban, hogy "Essex wrote" plusz az idézet, aztán jön a válasz. Legföljebb az lehet furcsa, hogy az eredetit nem találod.

Egyébként utólag editálni is tudnak (másét nem szokták, legföljebb a teljeset törlik), pont most tréfált meg, hogy a Yorktown repülőszázadainak ismeretésében volt egy hiba, amit szerettem volna pontosítani, erre egy hétre rá kijavította. Még jó, hogy nem töltöttem sok időt az adatok összeszedésével...

Liberty: szeretnél nekem ajándék könyvet venni?
csatahajos 429747 2008. május 29. 13:18
Válasz erre
csatahajos 429746 2008. május 29. 13:16
Válasz erre
Na szééép :) a cenzúra azért ott is él, habár alapvetően egyetértek a dologgal, azért soksor zavaró lehet h nem tudni mire válaszolt az illető...
lucky 429745 2008. május 29. 11:42
Válasz erre
Gabusch 429744 2008. május 29. 11:25
Válasz erre
Sajnos, nem vagyok otthon papírmakett ügyben. Utoljára 3000 Ft körül vettem meg újra a Karlstejnt, igaz, a vár alatt, tehát gondolom, drágább volt, mint egyébként. Ezen felül 2-3 euróért voltak mindenféle kisebb hajók Bremerhavenben egy lapon, meg 10 euróért egy szép nagy Nautilus. Igaz, ezek meg a múzeum boltjában.

Szerintem ennél azért én sokkal olcsóbban nyomtatok. A gond az, hogy ritkán lesz úgy a cucc méretarányos.
Essex 429743 2008. május 29. 11:21
Válasz erre
Hehe, éppen most akartam javasolni, hogy csinálj egy Essex-et papírból... :)

Egyébként nyugodtan megmutathatod majd, legföljebb készíts elő egy jó vastag füzetet, amibe a hibákat írjuk össze. :) Meg végülis a kit hibái folyamatosan kerülnek napvilágra, az egyes hajókról pedig szintén gyűlnek az adatok, tehát mire oda jutsz minden adott lesz 100%-ig tökéletes modell megépítéséhez. Már csak az kell, hogy legyen rászánható 5-10 éved... :)

Jót mosolyogtam tegnap. Az amcsi fórumon az a szokás, hogy néhány hónap után a nem teljesen oda való fölösleges hozzászólásokat kitörlik, hogy csak a lényeges dolgok maradjanak benne. Na tegnap az összes olyan hozzászólásomat kitörölték az elmúlt két hétből, ahol Steve Larsen modelljének valamilyen hiányosságára kérdeztem rá. :D Visszafogom magam, nem említek többet semmi ilyesmit... :)
lucky 429742 2008. május 29. 11:20
Válasz erre
Szia EDE!
Ha Pászti Balázs( a tulaj) 5-nek hozza az Akizukit akkor az nagyon ütős lesz!Prsze meló is lesz vele rendesen.
Answerhez még nem volt szerencsém semmilyen formában.
A Halinski féle Gambier Bay gyönyörő készlet.De van neked annyi helyed?
A nyomtatásról:Az ofszet nyomtatás általában szebb mint a házi.
Ami miatt be szoktam szkennelni az a tartalák alkatrész gyártási lehetőség.Ha esetleg nem jönne össze.Viszont 300dpi-től nagyobb felbontásban nem érdemes szkennelni, mert ennyit tud az ofszet
A színek biztos, h nem fognak stimmelni, de az alakhűség biztos, h jó lesz.
EDE 429741 2008. május 29. 11:10
Válasz erre
Essex!

Ha egyszer az életben összehozok egy Essex osztályú makettet, neked nem mutatom meg! :)
EDE 429740 2008. május 29. 11:08
Válasz erre
...Úgy értem a nyomtatás alig kerül valamivel kevesebbe...
EDE 429739 2008. május 29. 11:02
Válasz erre
Ja, Gabusch!

Néked is köszi a tanácsokat. Azt hiszem, mindenképpen hadihajót akarok gyártani. Gondolom ezen a topicon ez nem szégyen.
Pár színes oldal kinyomtatása lehet, hogy alig kerül valamivel többe, mintha kiadott nyomdait rendelek. Persze próba-cseresznye!
EDE 429738 2008. május 29. 10:49
Válasz erre
Szia Lucky!

Köszi a segítséget! Nézegetem a Krakkowiakos cikkedet is. Anno én a Dörmögő-dömötörből dolgoztam. Imádtam. :) Kartonból meg mindenféle dolgot csináltam a Playmobil koppints katonáimhoz. Vár, hajó (vitorlás, monitor bazi nagy bergmanncső ágyúkkal), helikopter. Mostanában műanyagmaketthez nem negyon tudok hozzálátni, úgy tűnik a papír bizonyos suempontból egyszerűbb. Persze ahogy Moldova írja az Égi szekérben, mikor kipróbálja a kapálást: minden munkát nehezebb csinálni, mint amilyenek látszik.
Az Answeres japán rombolókkal rokonszenvezek, meg a Halinskis Gambier Bayjel is szimpatizáltam. Egyik-másik 3000 Ft postaköltséggel lehet, hogy megéri a kockázatot, mostanában úgyis nulla a makettezős kiadásom.
Lehet, hogy elszáll az agyam és megrendelem az Akizukit.
Gabusch 429737 2008. május 29. 10:05
Válasz erre
Hát nem. :) Csehszlovák kultúra boltja (nagyon ritkán volt nekik), Tanács körút. :)
Fa Golden Hind vagy Santa Maria 360 Ft, Smer kalózhajó 72, stb. :)

Egyébként, ha a süllyedős GPM Titanic kell valakinek, érdemes kicsit a Google-ben nézelődni.
lucky 429736 2008. május 29. 09:45
Válasz erre
Az nem tegnap volt.Mondjuk tegnapelőtt...:)
lucky 429735 2008. május 29. 09:43
Válasz erre
Ede!
Hamarosan küldök neked pár scannelt makettet, kezdésnek.
Gabusch 429734 2008. május 29. 09:37
Válasz erre
Én - leszámítva a Kisdobos mellékleteit - ha jól emlékszem egy Karlstejn várral kezdtem, de az akkor volt kábé 12 Ft = 6 gombóc fagylalt.
zs180 429733 2008. május 29. 00:55
Válasz erre
Nagyon szívesen! Nem hiszem, hogy jövök Brnoba.
Nem sok időm és pénzem maradt (vettem 17 maratást).
lucky 429732 2008. május 28. 21:58
Válasz erre
A papíros topicba került fel egy link.Ott is lehet találni hajókat..
lucky 429731 2008. május 28. 21:55
Válasz erre
Nekem mondjuk az első volt az L hajó...
Gabusch 429730 2008. május 28. 21:40
Válasz erre
Ede, ha még életedben nem csináltál papírmakettet, szerintem első körben próbálkozz valami egyszerűbbel, amivel ki tudod kísérletezni a know-how-t. Egyes színes nyomtatógyártóknak (Canon, Epson biztosan) vannak ingyen letölthető makettjei, amiket műszaki rajzlapra ki tudsz nyomtatni és meg tudsz építeni. Aztán, ha bejött, érdmes esetleg kitet venni sok pénzért.
lucky 429729 2008. május 28. 21:36
Válasz erre
Ja a Móváron is szerepelt süllyedő Titanic is GPM.
lucky 429728 2008. május 28. 21:34
Válasz erre
Ede!
Különbség az van.
Amihez eddig volt szerencsém:

A Halinski az olyan 5-ös, az 5-ös skálán.Csak őrülteknek.:)
A Jeremiah O'Brien-t megépítettem, volt olyan rész ahol egy kb körömnyi részre úgy 40 db alaktrészt kellett beépíteni.Viszont piszok látványos, pláne, ha élfestés is van(ez egyébként a többit is feldobja).

A GPM a cimlapon jelzi a fokozatot.

Az Orelnek szép a nyomása, vmelyik készletében a fedélzet deszkázatát is árnyékolták,+ a rozsdafolyások is meg vannak jelenítve.

A Quest egyik példánya van a birtokomban, eléggé egyszerűnek tűnik.

Az utsó háromból még nem építettem, így ebben konkrétan nem tudok segíteni.
Ami viszont mindig bejön: gondold át amit építesz, nézd meg alaposan, rakd össze "fejben", és csak ez után ténylegesen.
Sztem nem nehezebb ez a műfaj mint a műa makettezés csak más.Szóval ha már volt szerencséd pár (jópár) műa maketthez, nem fog gondot okozni egyik sem.
EDE 429727 2008. május 28. 14:31
Válasz erre
Lucky!

Nézegettem az általad javallott papírmakettes oldalt. Elég csábítóak ezek a hajók!
Van különbség a kiadók minősége között? Lehet, hogy kipróbálnék egyet.Csak azért kérdem, nehogy beleválasszak!
Essex 429726 2008. május 28. 12:18
Válasz erre
A panelosztást ő csinálta, tényleg gyönyörű szép. A kitben a hajótest teljesen sima csupasz. Ezzel egyelőre én is bajban vagyok, halvány lövésem sincs, hogyan lehetne szépen megcsinálni. Steve Larsen (nem Tracy :) ) mintha több festékréteggel manipulálna, de ott még nem láttam az eredményt közelről. (Tracy a Franklin-t meg a Tico-t csinálgatja, de szerintem mostanában a kutatás miatt nem foglalkozik velük.)

Az 5"-es toronyról nem tudok mondani semmit, ahhoz egyrészt össze kéne nézni a kit lövegtornyát a fotóval, viszont nincs eléggé közeli kép róla. lehet, hogy lecserélte műgyantira.

A Trumpi hibákról még csak annyit, hogy a több hónapos munka meg forrás tanulmányozás és összehasonlítás után is lehet még találni újabbat, rossz esetben túl későn. Pl. amit tegnap vettem észre Steve modelljén, arra azt válaszolta, hogy három lehetőség van: 1) megépíteni úgy ahogy van (OOB), 2) feljavítani azt amit lehet és érdemes, 3) teljesen nulláról építeni. Ő a 2)-at választotta. Na most a talált hiba javítása kb. 10 perces munka. Ő, aki egy kis alkatrészt újraépít több napos munkával, nyilván megcsinálta volna, ha akkor észreveszi. Most már le kéne bontani miatta több száz kis bigyót a fedélzet aljáról és újracsinálni az egészet... Nem akarta bevallani, hogy elnézte. :D Biztos örül nekem... :D
Sszabi 429725 2008. május 28. 06:12
Válasz erre
Szívesen!
Barbarossa 429724 2008. május 27. 22:27
Válasz erre
Koszi Sszabi!

Ez a konyv tenyleg nagyon komoly!Amiota letoltottem csak ezt nezem ,es meg elleszek vele egy par orat :-).
Megegyszer koszi Sszabi!
M.István 429723 2008. május 27. 22:10
Válasz erre
Nünberg 002
Nünberg 002

Gyuri!
Szeretném megköszönni neked hogy ott Nünbergben gondját viselted az én "kisfiamnak", és helyettem is átvetted az érmemet. Köszi és ne bánkodj. Jössz Brunoba?
Sszabi 429722 2008. május 27. 20:16
Válasz erre
Barbarossa! elvileg (helyi idő szerint este 9-kor lesz felrakva a fájl a "toldacuccot" segítségével.Onnan majd leszedheted!
csatahajós 429721 2008. május 27. 19:15
Válasz erre
SZerintem is egyébként elég jól elkapta az "érzését" azért a német(?) kolléga.

A hajótest panelosztása gyárilag megvan a kiten vagy azt ő dolgozta rá? ELsőre kicsit túl markánsnak tűnt (úgy értem fotókon nem ennyire "téglatestes" a hajó oldala, de a többi képen már elég jól hozza a hatást. Mondjuk ez már az a szint amire azt mondom hgy érdemes volt 350ben építkeznie és nem 700ban.

Ami még szerintem hibátlan az 5"-es tornyok formája, ez is gyári?

(Persze lehet hogy a Tracy White YOrktownja még sokkal jobb lesz :D)

"Nem volt két egyforma Essex, az átépítésekkel együtt csak a háború alatt volt vagy 30 változat." - ezek után mondja valaki hogy nem izgisek az amcsi hajók mer' mind 1forma :D :D :D
Essex 429720 2008. május 27. 17:23
Válasz erre
Bocsika, most látom csak, hogy a jelzőhidat átépítette... Amúgy nagyon sok dolgot szépen feljavított, mint pl. az oldalsó lift vezetősínjét és annak tartóit.
Essex 429719 2008. május 27. 17:19
Válasz erre
Te melyik hajót akarod csinálni (név, dátum) és milyen méretarányban?

A Trumpi több tucat hibáját most nem sorolom fel, pláne hogy állandóan bővül a lista az újonnan felfedezettekkel. Pl. ma is fedeztem fel egy újat. Ezek kijavítása egyéni izlés dolga, ki mennyi energiát szán rá. Olyan nagyon üvöltő hibák azért nincsenek, csak egy csomó "apróság" nem jó helyen van, vagy nem jók az arányai. Ami lemaradt, arról nem is beszélve.

Az Essex-modellezők gyakori hibája pl. egyes helyeken a nem megfelelő korlát alkalmazása.

A legdurvábbak a Yorktown-specifikus hibák. Maga a kit el van cseszve, mert részben az 1944 októberi átépítés ellőtti, részben az az utáni állapotot adja. Pl. a jobboldali Bofors-erkélyeket ekkor rakták rá, de ugyanekkor a bal oldalt az 5"-es ágyúknál lévő Bofors-ok platformját lejjebb vitték az 5"-esek szinjére és ezzel összefüggésben a fedélzeten a Bofors miatt lévő kivágást betömték. (Pék Gyurit emiatt kérdeztem a Sugárban.) Ez utóbbikat nem alakította át, pedig az összes fotón jól látható részlet. A torony is a 1944 október előtti állapot, de a radarok ez utániak, az SK radart áthelyezték és a helyére egy SM került. Át kellett volna építeni a navigációs hidat, bár ez egy nagyon nem feltünő részlet, én is mostanában tudtam meg az amcsi fórumról. A jelző híd is más, ez szintén látszik fotón.

Az SK radart 1945 április/májusban megemelték a '44 októberihez képest, a modell ezt az állapotot ábrázolja. Viszont ehhez illett volna passzintani a repcsiket is. 1945 április előtt az Air Group 3 volt a hajón, ebben 18 TBM Avenger volt, április után viszont az Air Group 9 mindössze 7 Avenger-rel. A modellen viszont van vagy 15 Avenger. A Helldiver-ek mind 3-színű festéssel vannak, pedig ekkor már a többségük egyszínű kék volt.

Satöbbi, satöbbi...

Mielőtt nekiállsz az építésnek, majd keress meg. Ha még a hajó meg a kor sem eldöntött, akkor pláne érdemes előtte konzultálni. Nem volt két egyforma Essex, az átépítésekkel együtt csak a háború alatt volt vagy 30 változat. Mindenképpen érdemes az amcsi fórumot olvasgatni, nagyon tanulságos. Ráadásul van ott egy emberke (Tracy White), aki most túrja az archívumokat és egyre újabb fotók meg adatok kerülnek elő. Egy könyvet is készül kiadni az Essex-ek különbségeiről meg az átépésekről meg mindenről. (Én egy honlapot kezdtem el a témában, de épp ezért most visszafogom magam.)
zs180 429718 2008. május 27. 16:33
Válasz erre
Ja, és igen, ez volt az a makett.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.