/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Simi 430018 2008. szeptember 28. 22:26
Válasz erre
Általában azt tudom mondani, hogy legfeljebb az egymás melletti ablakok világították meg ugyanazt a helységet. Pl a Hood fényűző, tágas tiszti szalonjának is csak 3 db jutott belőlük.
Simi 430017 2008. szeptember 28. 22:21
Válasz erre
Ez egy igazán jó hír! Ugyanis ez egy abszolut hiánypótló kit lesz 350-ben! Ugyanis ezzel a Dánia-szoros beli csata minden tagjához hozzá lehet már jutni ebben a méretarányban. (Kivéve persze a Norfolk-ot, a Suffolk-ot, meg a lemaradt rombolókat.)Persze, ha ez is olyan jó kínai minőség lesz, mint a Hood... hát akkor nagyon fel kell kötni az alsóneműt az építőnek. De legalább létezik.
Sebi 430016 2008. szeptember 28. 21:49
Válasz erre
Trumpeter Prinz Eugen
Trumpeter Prinz Eugen

Egy gyors hír uraim ! A Trumpeter úgy tűnik szeretne karácsonyra kedveskedni a német hajók kedvelőinek. A képen látható remek makettet szeretnék piacra dobni.
Laci 430015 2008. szeptember 28. 06:31
Válasz erre
Simi!
Teljesen igazad van a világítással kapcsolatban,ugyanis azok.A könyv is ezt támasztja alá.Ebből igen sok van a hajón.De viszont azon a részén (a horogkereszt festésen kívül) 10 darabot is megszámoltam.Tehát jön egy újabb titok amire fényt kellene deríteni.A horogkereszt és az többi "oberlicht" egy szobát világít meg vagy többet.Ha egyet a horogkereszttel együtt,akkor elképzelhető,hogy letakarták.Ha nem akkor viszont elképzelhető az is,hogy ahogy írtad,kivágták a helyét.Na most ezt azért is lehetséges,mert méretét tekintve igen elenyésző (50x50 cm),ha repülőről nézik fentről.Tehát a kivágott verziót találom kivitelezhetőnek,és ésszerűnek.-De ezt már csak azok a kevés túlélők tudják akik szolgáltak rajta,és élnek még-.
Simi 430014 2008. szeptember 27. 21:16
Válasz erre
Laci!
Azért jó, hogy "szóltál". Elgondolkodtató a kép a tat roncsáról... ugyanis a horogkereszt mellett ott van két un skylight, vagyis égre néző ablak (bizonyos belsőbb helységek világítását így oldották meg). Nem valószínű, hogy ezeket ponyvával letakarták volna. Persze több megoldás is lehet a dologra: 1. ott kivágták a ponyvát. 2. csak egy részét takarták le a ponyvával.
Laci 430012 2008. szeptember 27. 20:27
Válasz erre
Dcsabesz!
Na most itt az a kérdés,hogy melyik verzióját akarod megépíteni.Ugyanis mikor elindult a "Rheinübung" hadműveleten,akkor a tat és orr sötétszürke festést kapott.Középen az első és hátsó felépítményen valamint a kéményen,a fekete és fehér csík fut végig négyszög alakban.Az első-második csík vastag,a tat felöli vékony.Ezt késbb parancsra később átfestették szürkére,az orr és a tat viszont úgy maradt.A felépítményen szépen eltüntették,de a hajótesten átüt halványan a fekete-fehér csík.Valamint más volt azthiszem az ágyúk festése is,de ennek utána nézek.
Addig is legjobbakat!
Sebi 430011 2008. szeptember 27. 14:58
Válasz erre
6_image_13
6_image_13
kép1 237
kép1 237

Szia !

Igaza van a többieknek, A festési útmutatón valószínű, hogy elírták a dátumot. 1940 őszén a Bismarck nem viselt ilyen színeket. A források szerint 1941 márciusáig az ún. békebeli festés volt rajta. Az pedig nem egy szín volt. Nagyjából úgy nézhetett ki, ahogy az első képen láthatod. Aztán '41 márciusában átfestették ara a három színre, amit a második képen láthatsz. Az első szín a törzsre ment, a második a felépítményre, a harmadik pedig az orron és a taton lévő nagy csíkok, valamint a felső fedélzetek színe. Úgy hívják őket, hogy baltic dunkelgrau, baltic hellgrau és hellgrau 2. Ha felmész a White Ensign Models honlapjára, ott megtalálod ezeket a színeket (amikor én rendeltem, még nem volt nekik hellgrau, ezért van ott Humbrol festék).
dcsabesz 430010 2008. szeptember 27. 14:17
Válasz erre
Szia Laci!

Köszönöm a segitséget. Egyébként kár hogy nem vagy hatvani, mert én pont Hatvan melett Turán lakom. :-)
Laci 430009 2008. szeptember 27. 06:30
Válasz erre
Bismarck tat roncsa
Bismarck tat roncsa

Simi!
Szeretnék hozzászólni a horogkereszttel kapcsolatban.De ne vedd pofátlanságnak,hogy beleszólok,mert az nem áll szándékomban!Mikor Robert Ballard lemerült,hogy magnézze a roncsot először egy vitorlás roncsát találta meg.Egy év múltán viszont megtalálta a Bismarck-ot és amiről biztosra merte állítani,az a hajótestről "leszakadt" tat,rajta egy horogkereszt sziluettje.Természetesen az is darabban.Tehát nem festették le azt sem elöl sem hátul,hanem inkább,mint írtad valószínű csak letakarták ponyvával.
Laci 430008 2008. szeptember 27. 06:10
Válasz erre
Dcsabesz!
Üdv mindenkinek!Most van egy kis időm,hát írok.Az elmúlt időben rengeteg doldom volt,még a hajót sem bírtam csinálni (meg még most sem) egész nyáron.Nos a képeket amit feltettem az egyenesen Deutschland-ból való,és az eredeti Bismarck tervrajzok alapján készült modellről van szó.(1:100).Tehát ha tudok segíteni ezügyben állok rendelkezésre.Meg nem mondom hirtelen melyik kiadó adta ki a forrást,de itthon tuti nem találjátok,meg amúgy is 15 ezer forintot kellett érte kipréselnem,nem beszélve a sok utánajárásnak.Tehát mégegyszer bocsi a kimaradt-elmulasztott időkre,d emegpróbállak titket "belepaszírozni" és természetesen segíteni.Várom a kérdésed DCSABESZ,és segítek.A tornyokon lévő kapaszkodók pedig a következőek:"B" és "C" torony oldalt és felül is kapaszkodó,sőt a koszorúnál a toronytalp fölött is,"A" és "D" torony pedig csak oldalt van,toronytalpnál és a tetején nincs!
Oldalt pedig van mindegyiken ez tuti!
Amúgy adok egy telefon számot,ezen hívhatsz bármikor ha kérdésed van,szívesen segítek.
06-30/589-1941
Amúgy a nevem Igazából Hatvani nem oda valósi vagyok. :D
hellodebil 430007 2008. szeptember 26. 13:54
Válasz erre
Csabesz!
A minták jók, a dátum lehet el van írva. Az említett weben utánna nézhetsz, a képek nem csalnak. Abban nem vagyok biztos, hogy a Rajna festésnél a hajótesten átlátszott-e a régi balti csíkozás, több maketten is így láttam.
dcsabesz 430006 2008. szeptember 26. 12:13
Válasz erre
Nos, akkor ami a számora nem kóser, hogy a bismarck-class oldalon a 41-es festésnél futnak végig a csíkok a hajó oldalán, de ha megnézitek az általam csatolt képen a 40-es verzióra írják ezt a mintát. De már eldöntöttem, hogy a bismarck-class.dk után megyek.
hellodebil 430005 2008. szeptember 26. 12:00
Válasz erre
Siminek igaza van a festési sémákban. A maketthez adott útmutató is helyesnek tűnik.
Mikor szolgálatba állitották, egyszinű szürke volt a hajótest. A sokat emlegetett www.bismarck-class.dk oldalt ajánlom a figyelmedbe.
Hozzáfűzöm, hogy régebben is értekeztünk erről és akkor jól láttam, a Rajna hadművelet során csak az orrhullámot hagyták meg.
Simi 430004 2008. szeptember 26. 00:13
Válasz erre
A papíron háromféle séma látható. Az első az 1940-es őszi (szolgálatba állítás; bár én eddig úgy tudtam, hogy ott teljesen egyszínű szürke volt a hajó, nem volt feketére lefestve a tat és az orr); a második a balti tengeri festés 1941. év elejéről (ennek a jellegzetességei az un "balti csíkok"); a harmadik a Rheinübung-os festés 1941. május 21-től (Ha jól emlékszem a Grimstadfjordban történt meg ez az átfestés közvetlenül az indulás előtt; gyakorlatilag lemázolták szürkével a balti csíkokat, de csak a felépítményeken, taton és az orron a horogkereszteket pedig letakarták ponyvával; érdekességként említem, hogy Lindeman parancsot adott a horogkeresztek eltávolítására, de a roncson nagyon jól láthatóan OTT VAN az orrfedélzeten, innen gondolják, hogy csak ponyvával takarták el). És még volt állítólag egy negyedik séma is: az óceánon a francia partok felé közeledve a lövegtornyok tetejét sárgára festették.
dcsabesz 430003 2008. szeptember 25. 20:47
Válasz erre
A bismarck-class.dk -n olyan festési sémák vannak, amelyiken a csikok a hajótest oldalán és a felépitményeken végigfutnak a 41 tavaszi hadjárat előtt.
A revell papirok szerint ez a festés az 1940 öszi festés.
Akkor ez hogy is van?
Simi 430002 2008. szeptember 25. 20:13
Válasz erre
A séma jónak tűnik, a színt meg nem látjuk, mert ff a kép, és a kódszámok, vagy a színmegnevezés sincs rajta.
dcsabesz 430001 2008. szeptember 25. 18:19
Válasz erre
P9243471
P9243471

A Bismarck dobozában talált festési útmutatót kicsit hibásnak találom.
Mi a véleményetek, tényleg ennyire félrenézhették Némethonban a saját hajójuk szinét?
Narn 430000 2008. szeptember 25. 16:27
Válasz erre
Lehet, hogy tényleg érdemes lenne korlátokat felpakolni, mert a közeljövőben úgyem építenék másik Hood-ot és ez az én szintemhez képest egész jól sikerült.
Majd meglátom, de addig is szétnézek, hogy mit lehet beszerezni hozzá.
Simi 429999 2008. szeptember 25. 12:57
Válasz erre
Szerintem a hajótestre (és még néhány helyre) most is fel lehetne dobni a korlátokat. Sokat dobna rajta és még lehet, hogy helyezéseket is érnél el vele - bár úgy gondolom, nem az az elsődleges célod.
Narn 429998 2008. szeptember 24. 15:53
Válasz erre
IMG_6022
IMG_6022
IMG_6027
IMG_6027
IMG_6425
IMG_6425
IMG_6426
IMG_6426
IMG_6461
IMG_6461
IMG_6462
IMG_6462
IMG_6511
IMG_6511
IMG_6512
IMG_6512
IMG_6513
IMG_6513
IMG_6514
IMG_6514
IMG_6516
IMG_6516
IMG_6517
IMG_6517
IMG_6518
IMG_6518

Megvannak, itt van a képeimből egy kis válogatás.
Ha jól megfigyelitek, akkor a szerencsétlenséget ábrázoló diorűma bal felső sarkában három cápa közelít (sajnos az a rész elmosódott) :)
Narn 429997 2008. szeptember 24. 15:43
Válasz erre
De az enyém :) Azóta már megbántam, hogy nem tettem fel korlátokat meg más rezet, sokat dobott volna rajta. Majd a Sharnhorst, ha egyszer elkezdem, az jó lesz ;)
Az én kedvencem is a Graf Spee meg a japán ugyanattól a fickótól, sajnos nem tudom a nevét, de vannak képeim róluk, mindárt előkeresem és felteszem ide.
Simi 429996 2008. szeptember 24. 15:37
Válasz erre
Nekem is a Graf Spee tetszett a legjobban. Az a Hood véletlenül nem a te építésed?
Sebi 429995 2008. szeptember 24. 14:39
Válasz erre
Ez igen ! Főleg a Graf Spee és a Dieter von Roeder-es dioráma tetszett. Az Onslow-os se rossz, bár kissé morbid.
Narn 429994 2008. szeptember 24. 14:13
Válasz erre
Két héttel ezelőtt voltam Göteborgban egy remek is kiállításon. Elég sok hajó volt benevezve és voltak igen szépek is. Ezen a linken meg lehet őket tekinteni. A képeket nem én készítettem, de így egyszerűbb :)

www.ipmsgoteborg.se/index.php/bilder-fran-modell-goeteborg/modell-goeteborg-2008/fartyg.html
Simi 429993 2008. szeptember 24. 13:04
Válasz erre
hellodebil!
Végülis izlések és pofonok... a Bismarck is szép hajó, de ha te is a Hood-ot építenéd, magad is beleszeretnél. Bár szerintem az 1940-es - radar nélküli - állapota a legszebb, nem az általam épített '41-es.
Fejlődés: én egy kicsit lebontanám és árnyalnám ezt a dolgot olyanra, hogy néhány újabb technikát és anyagot ismeretem meg közben (a Yamato-t 6 éve fejeztem be). Pl a sztirol lapok és alulemezek felhasználását közelebbről is megismertem, de még sorolhatnék jónéhány apró fogást, amire azóta jöttem rá.
hellodebil 429992 2008. szeptember 24. 09:35
Válasz erre
Simi!
Én azért nem vonok párhuzamot a két hajó között, mert szépségben egyértelmüen a Bismarck győz. A sziluettje csodálatos, mig a Hood-ot szemlélve, szabálytalan, "töredezett" sziluettet láthatunk. A Bismarck orr, tat része, felépitményei, mind-mind a gondos tervezést és a szépséget ötvözik.
Nekem a maketted tetszik, én német hajó párti voltam mindig is. Bár tudom, a Hood a maga idejében az egyik legjobb hajó volt.
Arról mi a véleményed - amire utaltam - hogy fejlődtél?
EDE 429991 2008. szeptember 24. 09:11
Válasz erre
M. Pisti!

Újfent gratulálok! És jó lenne, ha az az Akagi végre elúszna egy Budapesti kiállításra is!
Varjúbácsi 429990 2008. szeptember 24. 07:34
Válasz erre
M.Pisti!
Hoztam neked egy aranyérmet, meg egy oklevelet. Cserébe ott hagytam a hajódat! Te úgy is tudsz másikat csinálni magadnak, a zsűri meg tök fakezű! :-)))
Varjú bácsi
Simi 429989 2008. szeptember 23. 22:52
Válasz erre
5
5
3
3
6
6

hellodebil!
Szerintem (és még sokak véleménye szerint is) a Hood az egyik legszebb hadihajó a két világháború idejéből. Ha elolvasod Horváth Zoltán Hood-os írását (olli.freeweb.hu/index.html), rá kell hogy jöjjél, hogy nem is volt egy rossz hajó konstrukciós szempontból sem. A vesztét valószínűleg egy "szerencsés" találat okozta, nem a hajó abszolut alkalmatlansága. Őszintén megvallva én edig a Bismarck-ot tartottam a legszebbnek, de most ebben elbizonytalanodtam...
M._Pisti 429988 2008. szeptember 23. 20:42
Válasz erre
Varjùbàcsi!

Mivel OKT.1 ig nem leszek otthon, ès a mobilom sincs nàlam, ezèrt meg tennèd hogy leirod ide, hogy mi volt Pràgàban.
hellodebil 429987 2008. szeptember 23. 20:10
Válasz erre
k1
k1
k2
k2
k3
k3
k4
k4

Van egy két szép munka köztük!
Én is hoztam pár képet, bár nem csata, de hajók ezek is :)
ChevyG 429986 2008. szeptember 23. 14:19
Válasz erre
resizedDSCF2946
resizedDSCF2946
a
a
resizedDSCF2947
resizedDSCF2947
resizedDSCF2948
resizedDSCF2948
resizedDSCF2949
resizedDSCF2949
resizedDSCF2950
resizedDSCF2950
resizedDSCF2951
resizedDSCF2951
resizedDSCF2953
resizedDSCF2953
resizedDSCF2954
resizedDSCF2954
resizedDSCF2955
resizedDSCF2955
resizedDSCF2956
resizedDSCF2956
resizedDSCF2958
resizedDSCF2958
resizedDSCF2959
resizedDSCF2959
resizedDSCF2960
resizedDSCF2960
resizedDSCF2961
resizedDSCF2961
resizedDSCF2962
resizedDSCF2962
resizedDSCF2963
resizedDSCF2963
resizedDSCF2964
resizedDSCF2964
resizedDSCF2965
resizedDSCF2965
resizedDSCF2973
resizedDSCF2973
resizedDSCF2974
resizedDSCF2974

Szevasztok!

Prága, 2008, E-day
hellodebil 429985 2008. szeptember 23. 11:05
Válasz erre
Sebi, Simi!
Mindkettőtöknek gratulálok a munkátokért!
Sebi - bár nem nagyon szeretem az "amcsi rephordozókat" szép makett van készülőben és elismerésem, mert nagyon szép a fedélzet! Többet nemtok reagálni, mivel nem értek a műfajhoz...
Simi - a megszokott minőséget hozod, bár úgy látom a Yamato-hoz képest sokat fejlődtél. Nem tudok konkrét dolgokat kiemelni, de összességében az az érzésem van, h fejlődtél. Mert bizony ezen a szinten is lehet fejlődni. Eddig nem volt a szívem csücske a Hood, de egy ilyen makett láttán közelebb került a szívemhez. Élőben is szeretném látni!
Simi 429984 2008. szeptember 21. 23:15
Válasz erre
Kedves Sebi Barátom!
Szépen alakul a Nimitz fedélzete, szerintem már most elég impozáns. Nagyon várom a torony elkészültét, ami biztosan egy nehéz feladat lehet, látva azt az antennaerdőt a fotókon.
sanyi 429983 2008. szeptember 20. 17:29
Válasz erre
scharnhorst
scharnhorst
I-16 +
I-16 +

Sziasztok!
Eladó három makett:
Revell 1:570 Scharnhorst 1000Ft
Bluetank 1:700 I-16 + I-58 1000Ft
Tamiya 1:700 Harbour set 2000Ft keretek érintetlenek
Sebi 429982 2008. szeptember 20. 07:36
Válasz erre
kép1 226
kép1 226
kép1 228
kép1 228
kép1 231
kép1 231
kép1 227
kép1 227

Kedves Barátom !

Szerintem ez a hajód is (akárcsak a többi) közelről és távolról is jól fog kinézni ;) Mellesleg én is szeretnék pár képet mutatni a Nimitzről. Ha a Stefániára nem is tudom elvinni, de decemberig szeretném bfejezni magát a hajót.
Narn 429981 2008. szeptember 18. 21:48
Válasz erre
Így messziről tökéletesen néz ki ;) Közelröl meg gondolom hasonló :)
Simi 429980 2008. szeptember 18. 16:20
Válasz erre
1
1
2
2

Sziasztok!
Itt van két előzetes kép a Hood -om mostani állapotáról. Szóval "messziről jól néz ki, közelről meg"... Remélhetőleg október végére teljesen elkészül és majd talán decemberben el tudom vinni a Stefániára.
Sebi 429979 2008. szeptember 18. 14:00
Válasz erre
tn_800x600_116849_85533_P9163469
tn_800x600_116849_85533_P9163469

Az nem baj, hogy sok kellett. A baj az, hogy látszanak a megfolyások. A mellékelt képen is látszik, hogy a fokokat szinte kitölti a ragasztó, amire festéket fújtál. Ezt úgy kellett volna, hogy a ragasztót egy tű fokával viszed fel a felületre és a felesleget is azzal húzod ki. Hogy őszinte legyek, én levenném ezt a létrát, mert ekkora méretarányban ezek a folyások nagyon látszani fognak, még azután is, hogy ráfújod a fedőréteget. Abban igazad van, hogy ahhoz, hogy haladni tudj az építéssel, valami végleges megoldás kellene. Akár az is, hogy ígyhagyod az egészet.
dcsabesz 429978 2008. szeptember 17. 16:18
Válasz erre
Az alapozót fújtam szal nem lehet túl vastag.
Inkább a létra fokai lettek vastagok, mert az pillanatragasztóval készült és néhol kicsit sokra volt szükség, hogy megáljon.
Az az igazság, hogy még ez sem nagyon tetszik, de ha így folytatom nem jutok át a lövegtornyok problémáján. :-)
Sebi 429977 2008. szeptember 17. 15:41
Válasz erre
Nagyon szívesen. Azt azért hadd kérdezzem meg, hogy a Bismarckot vagy a Tirpitzet építed meg ?
Sebi 429976 2008. szeptember 17. 15:34
Válasz erre
Szia !

Szerintem hagyd őket mostmár így. Nem tudom mennyire használ vagy árt az alakítás az alkatrészeknek, de a korlátokon és a létrákon mintha már kicsit sok festék lenne.
Simi 429975 2008. szeptember 17. 11:31
Válasz erre
Ja, és még egy lényeges különbség: a Tirpitz-nek másmilyen volt az előárboca is!
Mustang 429974 2008. szeptember 17. 10:53
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm az érdekes és értékes hozzászólásokat.
A terven hogy a Tamiya Bismarckhoz az Eduard Tirpitz fotomaratását veszem meg és nem a Bismarckhoz ajánlottat. Már csak azért is mert a Tirpitzhez 4x annyi lehetőséget adnak mint a Bismarckhoz. Eddigi leirásotok alapján a készletből csak a kémény szikrafogója nem használható 1 az 1 ben

köszönöm
dcsabesz 429973 2008. szeptember 16. 19:21
Válasz erre
P9163465
P9163465
P9163466
P9163466
P9163467
P9163467
P9163468
P9163468
P9163469
P9163469
P9163470
P9163470

Faragtam megint egy kicsit a lövegtornyokon.
Bár most már túlzásbaestem, mert mikorra megtudtam, hogy csak a hátsó tornyokon volt kapaszkodó akkor már az elsők készen voltak. Szóval most mind a négy ékeskedik kapaszkodókkal.
Simi 429972 2008. szeptember 16. 17:30
Válasz erre
És még a távmérőkben is volt különbség: két távmérő (azt hiszem, hogy az AA tüzérségé; a hátsó felépítmény előtt és mögött) itt már zárt kupolás volt. A p.torony két oldalán levő kisebb távmérők (1-1 db) szintén más tipusuak voltak. A Bismarck-nál a hídról át lehetett sétálni a kémény platformjára, a Tirpitz-nél már nem. Aztán a Tirpitz hídszárny merevítői rácsos kivitelűek voltak. És más volt a szikrafogó rács is a kéményen. A radarokat pedig az évek folyamán jónéhányszor modernizálták, stb stb. Érdemes a rajzokat, meg a fotókat jól összevetni és még biztosan lehet találni különbségeket a két hajó közt.
Sebi 429971 2008. szeptember 16. 15:54
Válasz erre
Szia !

A Bismarck és Tirpitz között két "látványos" különbség volt. Az első az, hogy a Tirpitz 1941 őszén kapott két torpedóvető csövet. A másik pedig az, hogy a Tirpitzen a katapult előtti felépítményrész teljes szélességében átérte a fedélzetet, a Bismarckon nem. A többi eltérés, ahogy Imi barátom is írta, igazából a légvédelmi fegyverzetben volt. Ajánlom figyelmedbe ezt az oldalt:

www.bismarck-class.dk

Itt sok információt találsz.
Simi 429970 2008. szeptember 16. 15:22
Válasz erre
Némi különbség volt a két hajó méreteiben, de ez szinte elhanyagolható, ahhoz kár is - szerintem - hozzányúlni. Viszont a felépítményeken, (légvédelmi)fegyverzetben már volt eltérés bőven. Persze attól is függ, hogy milyen időszakban akarod a Tirpitz-et megjeleníteni (ha jól értettem a Bismarck-ból akarod Tirpitz -é építeni).
Mustang 429969 2008. szeptember 16. 10:06
Válasz erre
Tudna valamelyikőtök segiteni hogy a Tamiya 1/350 Bismarck és Tirpitz között mekkora különbség van, ha egyikből szeretnék másikat csinálni?

kösz
Simi 429968 2008. szeptember 15. 23:05
Válasz erre
Nos, elkészült a Hood elő- és tatfedélzete korlátostul. Csak sajnos a mostoha időjárás miatt nem tudok szép képeket csinálni róla. Úgyhogy sajnos várni kell a jóidőre és az értékelhető képekre. (Már csak a csónakok, a kötélzet, és még néhány apróság van vissza.)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.