/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Pisti 430068 2008. október 5. 10:56
Válasz erre
Akagi 006
Akagi 006

Szia Gyuri!

Tudom hogy az én véleményemet nem kérdezted, de azért gratulálnék a munkádhoz. Már nagyon várom a festését. Egy kicsit dezsávű érzésem van ezekkel az 1 centis csónakokkal kapcsolatban.
zs180 430067 2008. október 5. 08:41
Válasz erre
Brilliant & Zenta
Brilliant & Zenta

Na még valami, hogy ne csak a Bismarckról legyen szó... Itt látható a Brilliant és a Zenta, mindkettő 1:700-as. Látszik, mennyit fejlődött a hadihajók design-ja durván 100 év alatt: a kisebbik a cirkáló, a nagyobbik a fregatt!
zs180 430066 2008. október 5. 08:21
Válasz erre
csónakok 2
csónakok 2

Csináltam egy újabb képet a csónakokról. Tudom, nem valalmi érdekes az 1 cm-es csónak, csak azért akartam megmutatni, hogy látható legyen, miért készül évekig egy 1:700-as fregatt. A csónak testét le kellett rövidíteni, meg kellett vastagítani, a felépítményt levágni, a testet maróval kifúrni, a padlóra rácsot tenni, az új, áttört ablakú felépítményt alumíniumlemezből ekészíteni, tetejére kapaszkodót, a csónaktestre dörzsfát, kormánylapátot, hajócsavar-utánzatot ragasztani - és ez csak egy kis motorcsónak! Nem tudok olyan fényképet készíteni, amelyen mindez látszik. Ez a részletességre törekvés nekem súlyos probléma, mert nagyon elhúzódik egy-egy hajó építése. Ugyanakkor a már elért színvonalból engedni nem akarok, időm pedig egyre kevesebb van. Ha így foytatom, életemben még két hajót, ha megépítek. Igaz, fél évig egyéb problémáim miatt hozzá sem nyúltam, de most folytatom az építést. Simi, Sebi, többiek, mi a véleményetek erről?

Üdv

P.Gy.
Laci 430065 2008. október 5. 06:14
Válasz erre
Dcsabesz!
Tudod a makett lehet nagyon szépen kidolgozott,és elnagyolt.De semmi esetre sem tudják az eredetihez hűen visszaadni,tekintve a méretre.Vannak olyan egészen apró dolgok,amit lehetetlen akkora méretben fröccsönteni.Gondolok itt például olyan dolgokra,mint az én hajómon a szellőző rács mögötti háló.Na ezt például sohasem tudnák kivitelezni műanyag maketten még 1:350 arányban sem.Mentségére legyen ez a makettgyártók javára.Tehát én is azt javaslom,hogy a korlátot hagyd békén a tornyokon,szép az,főleg ha teljesen kész lesz.Akkor lesz gyönyörű.Szó ami szó gondold végig mi az amit meg bírsz csinálni,és mi az ami abszolult kivitelezhetetlennek tűnik.A végeredmény akkor is szép lesz ha nem mész bele minden egyes részletbe.Nekem "szerencsém" van ebben,bár itt is akad néhány dolog ami 1:100-ban is feladja a leckét.Tudod látszik a hajómon,hogy ki van dolgozva,(ezt nem nagyképűségből akarom mondani,hisz az enyém sem a 100 %-os)de még így is vannak olyan elemek amit csak akkor veszel észre,ha tüzetesen közelről vizsgálod.Úgyhogy biztos jó lesz az nem kell mindenbe belemenned.
Addig is üdv és kitartás a hajóddal!
hellodebil 430064 2008. október 4. 21:50
Válasz erre
Csabesz!
Szerintem a kapaszkodókat már ne módositsad, ha ennyiszer belefogtál. Ez a makett igy is szép lesz, kiváncsian várjuk a "végterméket".
A Revell makett elég fura méretarányban van (1:570) és talán kicsit játék jellegű. Másfelől elég régi makett lehet. Néha úgy érzem, hogy az 1:350-es Academy Tirpitz sem bizti, hogy pontos...
Mostanában sajnos nem merészelek hajómakettezésbe fogni, pedig van pár a szekrényben. A King V George, Grosser Kurfürst és a Ticonderoga is ott porosodnak. Ellenben pár perce lettem kész a Letov S.328 repcsivel - mentségemre szolgáljon - úszótalpas verzió :)
"Alkotóti válságban" vagyok már egy éve...
dcsabesz 430063 2008. október 4. 21:13
Válasz erre
Tömiteni a fedélzetek és a falak illesztésénél kell. Nem tudom,hogy lehetne-e úgy illeszteni az elemeket, hogy utánna ne keljen tömiteni. Ezzel a hajóval beleugrottam a mélyvizbe. 3. hajó, 5. makett.
Gondolkoztam ezen a korlátos dolgon is, de még nem tudom. Az a baj, hogy a lövegtornyokon lévőket már harmadszor készitettem el, de még mindig nem az igazi. :-) Létrára milyen alternativ megoldás volna? Maratás?
Sebi 430062 2008. október 4. 20:27
Válasz erre
De tudják. Csak lehet, hogy aki a sablont csinálta nem figyelt. Másrészt a kész maketten ez nem lesz ennyire szembeötlő dolog. Én inkább azon vagyok elszörnyedve, hogy ennyi mindent kell tömíteni. Ez a rengeteg illesztés engem inkább a Heller makettekre emlékeztet. A létrákat nem cseréled ki ? Vagy például a kéményen lévő korlátot ?
dcsabesz 430061 2008. október 4. 19:35
Válasz erre
Köszi az elismerést és a féyképet. Csak azt nem értem, hogy pont a Németek(Revell) nem tudják hogyan nézett ki a Bismarck? No mindegy még kitalálom, hogy mi legyen a kéménnyel.
Sszabi 430060 2008. október 4. 15:09
Válasz erre
Nos Uraim asszem megfogadom a tanácsokat, revellre nem alapozok.
ChevyG!
Hogyan és miből gyártottad a hajótestet?(már ha nem szakmai titok)Mert ha nem túl bonyolult akkor a egy Tamiya készlet lehetséges célpont lenne...
zs180 430059 2008. október 4. 14:33
Válasz erre
Ez elég sz@r... Később megpróbálok jobb képet csinálni. A gépemen nincs makro ás nem tudja élesre hozni a kis csónakokat.
zs180 430058 2008. október 4. 14:31
Válasz erre
csónakok
csónakok

Megpróbálok feltölteni egy elég gyatra képet a Brillianthez készült. kb 1 cm hosszú motorcsónakról (Cheverton launch). Mellette látható az eredeti Skywave, amilyenből át lett alakítva.
ChevyG 430057 2008. október 4. 14:17
Válasz erre
resizedDSCF1187
resizedDSCF1187
resizedDSCF1189
resizedDSCF1189
resizedDSCF1190
resizedDSCF1190

...és a képek lemardtak:D
ChevyG 430056 2008. október 4. 14:15
Válasz erre
Ez tamija, water line-tip.hajó

saját készítésű a vízvonal alatti része.

Én kizáralóg az "ősi" (400 és 600) és az új standard méretarányokat haszánlom. (350 és 700)

üdv
zs180 430055 2008. október 4. 14:03
Válasz erre
Ha mégis a Revell - szerintem is gyenge - 1:570-es hajóit akarod megépíteni, ajánlom a White Ensign Models 1:600-as maratásait. A méretarány-különbség nem jelentős, biztosan nem ez lenne a makettek legnagyobb hibája.
hellodebil 430054 2008. október 4. 10:59
Válasz erre
Sszabi!
Csatlakozom Chevy G-hez. Revellek elavultak, messziről látszik rajtuk, hogy nem jók a felépitmények arányai. 570 - Bismarck/Tirpitz katasztrófa, Gneisenau és Scharnhorst hááát... Talán a Prinz Eugen, ami élethű, de az 720as. Italeri Graf Spee, Deutschland és Lützow-ot is merem ajánlani 700ban, azok szép kittek! Minden másra Trumpeter és Dragon. Azok állítólag gyönyörüek és árben sem vészesek.
ChevyG 430053 2008. október 4. 10:33
Válasz erre
Szeva!
Akkor ajánlom a Dragon és a Trumpeter készleteit, jó ár-érték arányúak. Vagy ha más nem gyártja (pl 1 tamija készlet) akkor készítsd el saját kezűleg a vízvonal alját!
üdv!
Sszabi 430052 2008. október 4. 09:33
Válasz erre
Üdv!
Tud valaki olyan gyártót aki ad a revell 1:570-es kitjeihez maratást?(A Graf Zeppelinhez találtam,de a többi is érdekelne) Tom h jobb lenne 1/700-ba ügyködni, de azon hajók legtöbbje csak vízvonalas és jobb szeretem a teljes hajókat...
Előre is köszke!
Sszabi
Laci 430051 2008. október 4. 06:39
Válasz erre
Bismarck kémény
Bismarck kémény

Dcsabesz!
Na akkor engedd meg hogy gratuláljak a munkádhoz,de észre vettem egy a gyártó általi hibára.Mégpediglen a kéményre.A kémény alsó része szögletes.Na most pedig nem az volt,hanem félköríves.Hogy értsd mire célzok,mellékeltem egy képet.Itt látszódik a kémény íve,bár a kép minősége nem tökéletes.De a korlátok alapján látható az ív.Nem mondom,hogy mostmár csináld meg ilyenre,mert eléggé bonyolult a kémény.De te tudod mit akarsz belőle kihozni.
Üdv!
Laci 430050 2008. október 4. 06:09
Válasz erre
Na erre nekem az a válaszom,hogy nekem mikor faterom élt,akkor otthon tartotta a zsákját,amiben a katona ruhája volt.Mindig azt mondta,hogy bármikor behívhatják tartalékosnak,ezért kell(ett) megtartania.Nos én erre azt mondtam neki,hogy soha nem leszek katona,amire azt mondta,hogy akkor bevisznek erőszakkal.Na mit ad Isten behívtak és sikerült elintéznem,hogy soha ne legyek az.Nem tudom megmagyarázni miért nem akartam sohasem katona lenni,de ...talán előző életemben az lehettem és nagyon megutálhattam...Szóval utálom az erőszakot,a háború pedig valami olyasmi,inkább maga a technológia az ami megfog benne.
dcsabesz 430049 2008. október 3. 22:29
Válasz erre
Most a tűzszerészekről jutott eszebe, hogy volt egy tűzszerész ismerősöm, autóbalesetben halt meg. A sors iróniája!
Béke poraira.
hellodebil 430048 2008. október 3. 20:28
Válasz erre
Mondjuk ebben igaza van Patinak... beszélgettem pár tűzszerés ismerősömmel és hallottam pár borzalmas emberi tragédiát.
pati 430047 2008. október 3. 20:22
Válasz erre
üdv!

katona téma: semmivel sem romantikusabb egy aknára lépve/lövészárokban kivérezni, vagy egy harckocsiban bennégni.. háborúban meg nem igen kérdezik meg, akarod e csinálni. az, hogy a mai 25év alatti lakosság nagy része nem volt katona, világosan látszik ezekből a gondolatokból! senki sem meghalni ment a bismarckra, v alapvetően a háborúba..
dcsabesz 430046 2008. október 3. 18:34
Válasz erre
PA033475
PA033475
PA033476
PA033476
PA033477
PA033477
PA033478
PA033478
PA033479
PA033479
PA033480
PA033480
PA033481
PA033481
PA033482
PA033482
PA033483
PA033483

Hali!

Gondoltam bedobok pár fotót a Bismarckról.
Csiszolgatok, ragasztgatok, alakul a felépitmény.
Amon 430045 2008. október 2. 13:09
Válasz erre
Sziaszokt!

Csak infoként: sikerült beszereznek a Yankee-tól a hiányzó matricákat a nimitzre
Mivel találtam ismerőst az Usa-ban és őt szó nélkül kiszolgálta a gyártó.
Az ismerősöm havonta jön megy ha kell esetleg valakinek tudom intézni.
lucky 430044 2008. október 2. 13:03
Válasz erre
Valószínű sokukat a tenger szeretete,az ingyen hajózás (sőt még fizetnek is érte) meg a világot meglátjuk, lehúzunk 15-20 évet biztos állásban utána biztos nyugdíj gondolata vezetett a hadi tengerészethez.
Akinek szerencséje volt annak be is jött.Akinek kevésbé azok lettek a túlélők.Akiknek még kevésbé ők a hősi halottak.
Nem szeretném emberi nagyságukat/kicsiségüket, bölcsességüket/oktalanságukat profanizálni, de ezek mind ott lehettek.
dcsabesz 430043 2008. október 2. 11:59
Válasz erre
Ezen a könyvön már régebben elgondolkoztam. Közeleg a karácsony! :-)
lucky 430042 2008. október 2. 09:19
Válasz erre
A "Jaj de szép a katona élet" témakörhöz, bárki megbántása nélkül:
A kutyaszar is büdösebb, ha a saját cipődön szagolod. (voltam sorállományú 12 hónapig)
De van aki szereti...
Laci 430041 2008. október 2. 05:43
Válasz erre
Simi!
Azt én gondoltam gyerekkoromban,hogy a szép külső ugyanolyan belsőt takar,ugyanolyan élettel.De aztán a sok info és látottak alapján rá kellett jönnöm,hogy nem is olyan,mint amilyennek képzeltem.Bár sosem voltam katona,főképp nem tengerész de abban azt hiszem egyet értek,hogy nem tengeren fújnám el az "életgyertyámat".
Simi 430040 2008. október 1. 23:05
Válasz erre
Érdekes gondolat, hogy azok a jó öreg tengeri medvék, akiket ismertem, bár rajongtak a tengerért, egyik se ott képzelete el a halálát...
hellodebil 430039 2008. október 1. 21:19
Válasz erre
A tengeri hadviselés mindig is borzalmas volt.
Bár nem kapcsolódik a fórum témájához, de ha belegondolunk, hogy a második világháborúban 70 millió katona harcolt...
Egyébként a tengerészetet figyelembe véve tengeralattjárón volt a legkeményebb szolgálni. Mind a körülmények, mind a halálozási ráta. 40 ezer német tengeralattjárósból 30 ezer sosem tért vissza.
Erről a témáról sokat olvastam régen, sokan nem tudják, de az első világháborúban sokkal eredményesebb volt a "farkasfalka". Közel ugyanannyi hajóteret süllyesztettek el, kevesebb idő alatt és harmad akkora emberveszteséggel.
Mindezeket az adatokat figyelembe véve, a Bismarck elsüllyesztése, csak egy kis epizód volt, ám a május végén tengeren harcolóknak egész életét meghatározta. Romantikus gondolatok, de akkoriban hajón harcolni nem lehetett jó dolog.
Csabesz, ajánlom figyelmedbe a sokat emlegetett "Óriások csatája" cimű könyvet! Kötelező!
Sebi 430038 2008. október 1. 21:14
Válasz erre
Már bocs, de "agyaskodhatok" egy kicsit ? A Warship Pictorial Bismarck-al foglalkozó száma, mely öt évvel ezelőtt jelent meg, azt írja, hogy a roncsról készült filmen nem látszik, hogy a tetők sárgák lettek volna. Az viszont elképzelhető, hogy megpróbálták sárgára festeni őket.
A KBismarck.com-on olvasható egy Otto Maus nevű tizedes vallomása, aki azt mondta, hogy május 26.-án parancsot kaptak rá, hogy fessék a tetőket sárgára. A festéket a felcsapodó vízpermet és az eső egyszerűen lemosta a másodlagos lövegek tornyairól, így abba is hagyták az egész festést. Valószínű viszont, hogy a fő lövegtonyokon megmaradt a festék. Film vagy kép viszont nem maradt fenn róla. Mindebből következtethető, hogy ez a sárga festés talán ha egy napig létezhetett, és elég hevenyészett munka lehetett. Aztán a hajó május 27.-én elsüllyedt.
Laci 430037 2008. október 1. 17:40
Válasz erre
Dcsabesz!
Tudod én rabja vagyok a Bismarck csatahajónak (mint szerintem mindenkinek van valami ami számára a minden),és szivesen szolgáltam volna rajta,de egy emberi vezető miatt aki szinte a mészárszékbe küldi embereit a céljai végett,értelmetlen meghalni.Ráadásul egy túlélő elmondásai alapján "a tengeri ütközetek a legádázabb harcok,mert itt nem látod az ellenséget csak elpusztítod".És itt emberek ezrei vannak...Sokszor belegondoltam és csodával tölt el ez a gigászi hajó,de meghalni rajta...Hellodebil amit írt,elgondolkodtatja az embert,hogy már nem is olyan jó lehetett akkor hajón szolgálni.
Laci 430036 2008. október 1. 17:23
Válasz erre
Hellodebil!
A Bismarck most ún.szárazdokkban pihen.Amit most csináltam vele az a hajótest egyik oldala,teljesen legittelve és simára csiszolva.Plusz most cseréltem le a "gyárat",ami egy 220 cm-es asztal személyében testesült meg.Ezzel kicsit növeltem a felhasználhatóság területét.Hát egyenlőre ennyi.Ja meg anyagbeszerzési úton voltam.Azért kicsit bánom,hogy nem néztél fel hozzánk,de a körülményekre való tekintettel megértem.
Üdv!
Laci 430035 2008. október 1. 17:16
Válasz erre
Simi!
Utánanéztem ezeknek a 155mm-s tornyoknak,de a fényviszonyok sem az igaziak 4700 méter mélyen,a mesterséges fények meg kékes színben pompáznak.Tehát amint írtad még nem vakargatták le róla az üledéket,hogy meggyőződjenek róla.Viszont azt is mondják,hogy mikor lemerültek megnézni a roncsot állítólag vannak leszakadva páncél lemezek a hajótestről,és ezt "csak torpedó okozhatta" címszóval nyugtázták.Természetesen a németek pedig azt,hogy maguk süllyesztették el,és a becsapódástól vált le a lemez.(teszem hozzá szerintem is ez az ésszerű,mert olvasva a páncélozottságot,igencsak erős volt,és számoljunk azzal,hogy kb.30 000 tonna csapódott az iszapba közel 40km/h sebességgel.ráadásul lecsúszott egy vulkanikus hegy oldalán,ami biztos nem tett jót még neki)
Tehát mindent egybe vetve ez a festés is olyan kérdés,mint az,hogy ki süllyesztette el valójában.
Simi 430034 2008. október 1. 16:21
Válasz erre
Laci!
Én úgy udom, hogy az agyasok vitatkoznak ezen a sárga színen. Bár egy-két 155 mm-es torony ott maradt a hajón, senki se vakargatta meg eddig az üledéket rajta, hogy tényleg sárga-e a teteje.
hellodebil 430033 2008. október 1. 15:21
Válasz erre
Laci!
Mostanság nem dolgozol a Bismarckon? A hétvégén voltál eszemben, a házatok előtt mentünk el, de sajnos utitársaim miatt nem tudtalak keresni :) (a barátnőmhöz mentem le Békécsabára)
Csabesz!
Meghalni sosem jó dolog :S - a Hoodon szolgáló tengerészek is borzalmas halált halhattak. Gondoljunk bele, egy óriási detonáció, majd a hajótest felemelkedik és egymásra esnek az emberek a sötétben. Azok percek, mikor elsüllyedt a Hood borzalmasak lehettek, bezárva várni a fulladásos halált...
Üdv.: Balázs
Laci 430032 2008. október 1. 14:48
Válasz erre
Dcsabesz!
Van egy (2) dokumentum DVD lemezem a Bismarck-ról,ott egy túlélő elég csúnya dolgokat mesélt a hajó,valamint bajtársai pusztulásáról.Tényleg szörnyű lehetett.Na ezt pedig érdemes volna megnézned valahogy...
Simi 430031 2008. október 1. 08:29
Válasz erre
Gyuri!
Ha megnézed az 5071-es hozzászólást, láthatsz képeket a Hood-omról. Most éppen a csónakokkal küzdök. Ebben majd kéne egy kis segítség a színek dolgában...
Simi 430030 2008. október 1. 08:24
Válasz erre
Bizony, én is így jártam: az elmúlt 10 évben jónéhány kitet megvettem, azzal a felkiáltással, hogy majd egyszer megépítem... aztán bizony nekem is ott porosodnak. Ma már csak azt veszem meg, amit a közeljövőben tényleg el is fogok kezdeni. Különösen nem érdemes most megvenni egy újdonságot, mert ilyenkor a legdrágább és még feljavítók se nagyon vannak hozzá. Egy-két év múlva az ára is barátságosabb lesz, és a legoptimálisabb feljavítót lehet hozzá választani.
dcsabesz 430029 2008. október 1. 08:08
Válasz erre
Olvasgatva ezeket a tragédiákat azért örülök, hogy nem voltam ott a Bismarck-on mikor elsűlyedt. Az egy szörnyű halál lehetett.
Laci 430028 2008. október 1. 05:42
Válasz erre
Simi!
Írtad anno a Bismarck-ról,hogy úgy rémlik mintha "lenne egy negyedik verzió a festéssel kapcsolatban",mikoris a z ágyútornyok tetejét sárgára festették.Nos ez valóban így történt,ugyanis mikor a hajó Brest felé "száguldott" (viszont nem haladt többel,mint 23-24 csomó,ugyanis a Princ of Wales egyik lövege eltalálta a Bismarck orrát a vízvonal alatt,minek következtében az orr megsüllyedt és ellenballaszttal egyensúlyozták,nem beszélve arról,hogy értékes üzemanyag folyt az óceánba),a biztonságos vizek felé,a német Luftwaffe számára festették sárgára,hogy azok felismerjék és védelmezzék,ne úgy,mint az angol Swordfish-ek,akik saját hajójukat támadták meg a németek helyett.Tehát létezett az a bizonyos festés,csak azért nem látható,mert mikor a hajó elsüllyed csigamozgással saját hossztengelye körül az ágyútornyok kihullottak helyükről, (ugyanis ezeket a saját súlyuk tartotta helyén) és mind egy szálig pont a tetjével mélyen az iszapba fúródtak.
Üdv!
zs180 430027 2008. október 1. 00:51
Válasz erre
Simi, Nürnbergben nézegettem ezt a Kongot... Még el is játszottam a gondolattal, hogy megveszem. Tényleg gyönyörű! Aztán győzött a realitás: a szekrényben levő kb. ötven megépítetlen makett, és nem vettem meg. De mindenkinek ajánlom, aki valami igazán szépet szeretne építeni.
Narn 430026 2008. szeptember 30. 14:21
Válasz erre
Az biztos, hogy nagyon látványos és mint írtad, végre igényesebb is. Én nagyon szemezek vele, de nem merem megvenni, amig kellő gyakorlatra nem teszek szert hajóügyileg. Először 1/700-asokkal bírkózgatok aztán amjd valami nagy is befigyel.
Simi 430025 2008. szeptember 30. 13:02
Válasz erre
Figyelmetekbe ajánlom a Fujimi 1/350-es IJN Kongo kitjét: steelnavy.com/FujimiKongo350.htm Szép készlet, bár természetesen ezzel is lesz az építőknek jónéhány kellemetlenségük. Pozitív: gyönyörű hajótest, vésett fedélzet, szép lövegtornyok, esztergált csövek (na végre, hogy ezt belátták!) elfogadható rácsszerkezetek (még a katapult - ami azért nem túl nagy darab - is áttört műanyagöntvény! Már itt tartunk! Jó volna, ha a Trumpeter is itt tartana...) Negatív: a felületekre ráöntött kapaszkodók és létrák tömege - ami a kezdőknek persze jól jön, de a gyakorlottabbaknak merő szivatás, mert le kell marni, csiszolni az egészet.
Én - idővel - biztosan be fogom szerezni, mert egy gyönyörű, látványos hajót lehet belőle építeni.
Simi 430024 2008. szeptember 29. 17:00
Válasz erre
Igen, ez egy egész elfogadható szintű konverzió. Néhány dolog kár, hogy nem a legszebben sikerült: pl a korlátok valami miatt (talán túl vastagon fújta meg?) elég vaskosak lettek; az előárboc is olyan nyögvenyelősre sikerült; a főárbocot is meghagyta eredeti kiszerelésben, ami nagyon gagyi; a szikrafogó rácsokat csak úgy, domborítás nélkül rakta fel a kéményre stb. Pedig ha ezek a részletek is jobban sikerültek volna, nagyon ütős lehetne.
Narn 430023 2008. szeptember 29. 16:01
Válasz erre
Biztos láttátok már ezt a Hood-ot, nekem nagyon tetszik bár biztosan nem tökéletes, de megelégenék vele :)
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/hms/hood-350-pr/pr-index.html
Azonkívül itt egy link a Trumpi új Hood-járól, amire vártam. Ezért nem görcsöltem különösebben a Hood-ommal. Majd ezt megcsinálom szebben, feljavításokkal.
Íme a link:
www.modelwarships.com/reviews/ships/hms/hood/700-trump-41/trumpeter-review.html
Laci 430022 2008. szeptember 29. 15:01
Válasz erre
Simi!
Na akkor köszönöm a segítségedet!Nem is tudom mi lenne itt nélküled a fórumon...
Simi 430021 2008. szeptember 29. 08:25
Válasz erre
Na, akkor egy kicsit segítek: olli.freeweb.hu/index.html és akkor ott kell bal oldalon a Bismarckra kattintani. Más remek cikkek is vannak még ott, amiről már korábban is volt szó. Horváth Zoltán barátunk havonta igyekszik frissíteni valamilyen újdonsággal.
Laci 430020 2008. szeptember 29. 05:57
Válasz erre
Simi,Dcsabesz!
Bocsika!Mivel ilyet még nem csináltam,ezért másképp próbálom.Szóval google kereső->oli hajói->bismarck
Laci 430019 2008. szeptember 29. 05:51
Válasz erre
illustr_bismarck_interior_large
illustr_bismarck_interior_large

Simi!
Na akkor erre azt tudom lépni,hogy rengeteg ilyen szoba lehetett -volt- a Bismarck-on.Ajánlanám viszont figyelmedbe a következő képet!Eze gy robbantott rajz a Bismarck-ról.Ebből esetleg ki lehet bogarászni a szobákat.Valamint ez egy remek "cikk" a hajó felépítésével kapcsolatban. http://olli.freeweb.hu/bismarck.html
Dcsabesz!
Ezt a linket neked is ajánlanám!
Üdv!
(tartalma miatt inkább mentsétek le és azt később olvassátok el!)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.