<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sebi | Adatlap | 430084 | 2008. október 5. 22:12 | ![]() | |
Simi | Adatlap | 430083 | 2008. október 5. 22:09 | ![]() | |
Kedves vagy, köszi! | |||||
HUJBI | Adatlap | 430082 | 2008. október 5. 21:42 | ![]() | |
a fenébe...szóval a Zrínyi. | |||||
HUJBI | Adatlap | 430081 | 2008. október 5. 21:42 | ![]() | |
HUJBI | Adatlap | 430080 | 2008. október 5. 21:41 | ![]() | |
HUJBI | Adatlap | 430079 | 2008. október 5. 21:37 | ![]() | |
Simi | Adatlap | 430078 | 2008. október 5. 21:16 | ![]() | |
Sebikém! A Gyuri által alkalmazott módszer is jó: fogsz pl egy maradék korlátot, kivágsz belőle egy "T" alakot a kb megfelelő méretre és azt ragasztod oda a csónak csavarjaként. Különben pl a WEM Hood maratás is gyakorlatilag ilyen "csavarokat" ad a motorcsónakokhoz... | |||||
lucky | Adatlap | 430077 | 2008. október 5. 20:06 | ![]() | |
Sebi! Kivágsz egy megfelelő korongot.3 helyen egy mástól 120 fokra bevágod, egy kicsit letöröd a sarkokat majd hajtogatod.Festésnek meg Prisma arany. | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430076 | 2008. október 5. 20:05 | ![]() | |
Feljavitások terén csak a korlátokat szeretném kicserélni. Azok közül is inkább a szem előtt lévőket. Vagyis a hajótest és a felépitmények széleinél lévőket. A többi marad műanyag. A lépcsők is. Nem akarok még egy tizest elkölteni maratásra. Főleg azért, mert egyszer próbáltam maratást összerakni, de nem nagyon jött össze. | |||||
lucky | Adatlap | 430075 | 2008. október 5. 20:03 | ![]() | |
Sebi | Adatlap | 430074 | 2008. október 5. 19:47 | ![]() | |
Nem arra gondoltam, hogy ne kelljen tömíteni. Csak arra, hogy a Revell nem hazudtolta meg magát. Tudod, mikor a '90-es évek végén átvettek pár 700-as hajót a Pit Road-tól, azokat "darabolták" fel. Ami mondjuk a Pit Roadnál két alkatrész volt, abból ők csináltak négyet. Ebből következett, hogy sokat kellett tömíteni. Hogy őszinte legyek nagyon bátor vagy. Természetesen nem a képességeidet akarom kétségbevonni, de szerintem kell némi bátorág ötödik makettnek bevállalni egy ekkora hajót. Remélem jó lesz a végeredmény. A létrákra pedig két alternatíva van. Vagy megépíted őket vagy maratást teszel fel. | |||||
ChevyG | Adatlap | 430073 | 2008. október 5. 19:37 | ![]() | |
Szeva! hosszában szimmetrikusan ragasztottam a hajó aljára öntőkeret darabokat és sztirol csíkokat. Körbekentem tömítővel több rétebgen, ügyelve a száradási időkre. utána formára csiszoltam. Már van hozzá 5 készlet maratás, de pihentetem a prodzsektet, mert máson dolgozom. üdv | |||||
Sebi | Adatlap | 430072 | 2008. október 5. 19:30 | ![]() | |
Nézd Gyuri ! Az igazság az, hogy mivel én már láttam a munkáid, így enélkül a kép nélkül is tudom, hogy neked miért tellik évekbe egy makett megépítése. Ugyanakkor én nem hiszem, hogy a részletességre való törekvés akkora hiba lenne. Nem feltétlenül ezért haladsz lassan az építéssel. Ha belegondolok, hogy nekem is négy éve megvan a Nimitz és még mindig csak "szeretném befejezni" decemberre. Ha pedig már a csónakoknál tartunk ! Tegnap én is lefestettem kettőt és azt szeretném kérdezni, hogy miből érdemes hajócsavar utánzatot csinálni rájuk ? Feltettem pár képet a hajóról is. Most épp a baloldalon "haladok". | |||||
Simi | Adatlap | 430071 | 2008. október 5. 15:16 | ![]() | |
Csónakok? Hát én is pont azokkal küzdök...(ld 5113-as hozzászólás) Az én csónakjaim hála Istennek, nem 1 cenitsek, hanem 2.5 cm körül mozognak. Szóval le a kalappal. Azért nagyon fontos a jó rajz anyag! Látszik, hogy a kit mit adott, és mi a valósághoz közelebbi változat. Nem írigyellek, de azért gratulálok! Legalább látható helyen lesz majd elhelyezve? Én a motorcsónakokkal eddig jutottam (szerintem a neheze megvolt; az ablakok kibontása nem volt könnyű...). A maratásban adott kormány és csavar kombináció felragasztása kb 1 perces "meló" lesz. A festés - ha jól tudom - úgy néz ki, hogy a kabin fehér, a vízszintes (fedélzeti) részek barnák (fa), a (motor)csónaktest pedig kék ( a többi csónak szürke) lesz. (Gyuri, jól gondolom?) (A két túlsó oldali a 35ft fast motor boat ,az innenső pedig az admiral's motor boat.) | |||||
Pisti | Adatlap | 430070 | 2008. október 5. 14:00 | ![]() | |
Azt hiszem hogy nálad is volna mitt nézegetni. Csinálhatnál ilyen tárlatvezetéseket. Nekem úgy tünt, mint ha a radarral már kész lennél. Az Akagim legújabb (5.) trófeája, képviselve és hirdetve a magyar hajómakettezést külföldön! | |||||
zs180 | Adatlap | 430069 | 2008. október 5. 13:28 | ![]() | |
Kedves Pisti, téged is kérdeztelek, Imit és Sebit csak azért említettem külön, mert őket ismerem a legjobban. Nagyon szépek az Akagi csónakjai! Ma számoltam össze, 98 hajómakettem van (meg 7 vitorlás), ebből 53 van megépítve, többségüket gyerekkoromban dobtam össze néhány nap alatt, a többi dobozban vára sorsa jobbra fordulását. A Billiantből a radarok és a fegyverzet van hátra, utána jön a festés. | |||||
Pisti | Adatlap | 430068 | 2008. október 5. 10:56 | ![]() | |
Szia Gyuri! Tudom hogy az én véleményemet nem kérdezted, de azért gratulálnék a munkádhoz. Már nagyon várom a festését. Egy kicsit dezsávű érzésem van ezekkel az 1 centis csónakokkal kapcsolatban. | |||||
zs180 | Adatlap | 430067 | 2008. október 5. 08:41 | ![]() | |
zs180 | Adatlap | 430066 | 2008. október 5. 08:21 | ![]() | |
Csináltam egy újabb képet a csónakokról. Tudom, nem valalmi érdekes az 1 cm-es csónak, csak azért akartam megmutatni, hogy látható legyen, miért készül évekig egy 1:700-as fregatt. A csónak testét le kellett rövidíteni, meg kellett vastagítani, a felépítményt levágni, a testet maróval kifúrni, a padlóra rácsot tenni, az új, áttört ablakú felépítményt alumíniumlemezből ekészíteni, tetejére kapaszkodót, a csónaktestre dörzsfát, kormánylapátot, hajócsavar-utánzatot ragasztani - és ez csak egy kis motorcsónak! Nem tudok olyan fényképet készíteni, amelyen mindez látszik. Ez a részletességre törekvés nekem súlyos probléma, mert nagyon elhúzódik egy-egy hajó építése. Ugyanakkor a már elért színvonalból engedni nem akarok, időm pedig egyre kevesebb van. Ha így foytatom, életemben még két hajót, ha megépítek. Igaz, fél évig egyéb problémáim miatt hozzá sem nyúltam, de most folytatom az építést. Simi, Sebi, többiek, mi a véleményetek erről? Üdv P.Gy. | |||||
Laci | Adatlap | 430065 | 2008. október 5. 06:14 | ![]() | |
Dcsabesz! Tudod a makett lehet nagyon szépen kidolgozott,és elnagyolt.De semmi esetre sem tudják az eredetihez hűen visszaadni,tekintve a méretre.Vannak olyan egészen apró dolgok,amit lehetetlen akkora méretben fröccsönteni.Gondolok itt például olyan dolgokra,mint az én hajómon a szellőző rács mögötti háló.Na ezt például sohasem tudnák kivitelezni műanyag maketten még 1:350 arányban sem.Mentségére legyen ez a makettgyártók javára.Tehát én is azt javaslom,hogy a korlátot hagyd békén a tornyokon,szép az,főleg ha teljesen kész lesz.Akkor lesz gyönyörű.Szó ami szó gondold végig mi az amit meg bírsz csinálni,és mi az ami abszolult kivitelezhetetlennek tűnik.A végeredmény akkor is szép lesz ha nem mész bele minden egyes részletbe.Nekem "szerencsém" van ebben,bár itt is akad néhány dolog ami 1:100-ban is feladja a leckét.Tudod látszik a hajómon,hogy ki van dolgozva,(ezt nem nagyképűségből akarom mondani,hisz az enyém sem a 100 %-os)de még így is vannak olyan elemek amit csak akkor veszel észre,ha tüzetesen közelről vizsgálod.Úgyhogy biztos jó lesz az nem kell mindenbe belemenned. Addig is üdv és kitartás a hajóddal! | |||||
hellodebil | Adatlap | 430064 | 2008. október 4. 21:50 | ![]() | |
Csabesz! Szerintem a kapaszkodókat már ne módositsad, ha ennyiszer belefogtál. Ez a makett igy is szép lesz, kiváncsian várjuk a "végterméket". A Revell makett elég fura méretarányban van (1:570) és talán kicsit játék jellegű. Másfelől elég régi makett lehet. Néha úgy érzem, hogy az 1:350-es Academy Tirpitz sem bizti, hogy pontos... Mostanában sajnos nem merészelek hajómakettezésbe fogni, pedig van pár a szekrényben. A King V George, Grosser Kurfürst és a Ticonderoga is ott porosodnak. Ellenben pár perce lettem kész a Letov S.328 repcsivel - mentségemre szolgáljon - úszótalpas verzió :) "Alkotóti válságban" vagyok már egy éve... | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430063 | 2008. október 4. 21:13 | ![]() | |
Tömiteni a fedélzetek és a falak illesztésénél kell. Nem tudom,hogy lehetne-e úgy illeszteni az elemeket, hogy utánna ne keljen tömiteni. Ezzel a hajóval beleugrottam a mélyvizbe. 3. hajó, 5. makett. Gondolkoztam ezen a korlátos dolgon is, de még nem tudom. Az a baj, hogy a lövegtornyokon lévőket már harmadszor készitettem el, de még mindig nem az igazi. :-) Létrára milyen alternativ megoldás volna? Maratás? | |||||
Sebi | Adatlap | 430062 | 2008. október 4. 20:27 | ![]() | |
De tudják. Csak lehet, hogy aki a sablont csinálta nem figyelt. Másrészt a kész maketten ez nem lesz ennyire szembeötlő dolog. Én inkább azon vagyok elszörnyedve, hogy ennyi mindent kell tömíteni. Ez a rengeteg illesztés engem inkább a Heller makettekre emlékeztet. A létrákat nem cseréled ki ? Vagy például a kéményen lévő korlátot ? | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430061 | 2008. október 4. 19:35 | ![]() | |
Köszi az elismerést és a féyképet. Csak azt nem értem, hogy pont a Németek(Revell) nem tudják hogyan nézett ki a Bismarck? No mindegy még kitalálom, hogy mi legyen a kéménnyel. | |||||
Sszabi | Adatlap | 430060 | 2008. október 4. 15:09 | ![]() | |
Nos Uraim asszem megfogadom a tanácsokat, revellre nem alapozok. ChevyG! Hogyan és miből gyártottad a hajótestet?(már ha nem szakmai titok)Mert ha nem túl bonyolult akkor a egy Tamiya készlet lehetséges célpont lenne... | |||||
zs180 | Adatlap | 430059 | 2008. október 4. 14:33 | ![]() | |
Ez elég sz@r... Később megpróbálok jobb képet csinálni. A gépemen nincs makro ás nem tudja élesre hozni a kis csónakokat. | |||||
zs180 | Adatlap | 430058 | 2008. október 4. 14:31 | ![]() | |
ChevyG | Adatlap | 430057 | 2008. október 4. 14:17 | ![]() | |
...és a képek lemardtak:D | |||||
ChevyG | Adatlap | 430056 | 2008. október 4. 14:15 | ![]() | |
Ez tamija, water line-tip.hajó saját készítésű a vízvonal alatti része. Én kizáralóg az "ősi" (400 és 600) és az új standard méretarányokat haszánlom. (350 és 700) üdv | |||||
zs180 | Adatlap | 430055 | 2008. október 4. 14:03 | ![]() | |
Ha mégis a Revell - szerintem is gyenge - 1:570-es hajóit akarod megépíteni, ajánlom a White Ensign Models 1:600-as maratásait. A méretarány-különbség nem jelentős, biztosan nem ez lenne a makettek legnagyobb hibája. | |||||
hellodebil | Adatlap | 430054 | 2008. október 4. 10:59 | ![]() | |
Sszabi! Csatlakozom Chevy G-hez. Revellek elavultak, messziről látszik rajtuk, hogy nem jók a felépitmények arányai. 570 - Bismarck/Tirpitz katasztrófa, Gneisenau és Scharnhorst hááát... Talán a Prinz Eugen, ami élethű, de az 720as. Italeri Graf Spee, Deutschland és Lützow-ot is merem ajánlani 700ban, azok szép kittek! Minden másra Trumpeter és Dragon. Azok állítólag gyönyörüek és árben sem vészesek. | |||||
ChevyG | Adatlap | 430053 | 2008. október 4. 10:33 | ![]() | |
Szeva! Akkor ajánlom a Dragon és a Trumpeter készleteit, jó ár-érték arányúak. Vagy ha más nem gyártja (pl 1 tamija készlet) akkor készítsd el saját kezűleg a vízvonal alját! üdv! | |||||
Sszabi | Adatlap | 430052 | 2008. október 4. 09:33 | ![]() | |
Üdv! Tud valaki olyan gyártót aki ad a revell 1:570-es kitjeihez maratást?(A Graf Zeppelinhez találtam,de a többi is érdekelne) Tom h jobb lenne 1/700-ba ügyködni, de azon hajók legtöbbje csak vízvonalas és jobb szeretem a teljes hajókat... Előre is köszke! Sszabi | |||||
Laci | Adatlap | 430051 | 2008. október 4. 06:39 | ![]() | |
Dcsabesz! Na akkor engedd meg hogy gratuláljak a munkádhoz,de észre vettem egy a gyártó általi hibára.Mégpediglen a kéményre.A kémény alsó része szögletes.Na most pedig nem az volt,hanem félköríves.Hogy értsd mire célzok,mellékeltem egy képet.Itt látszódik a kémény íve,bár a kép minősége nem tökéletes.De a korlátok alapján látható az ív.Nem mondom,hogy mostmár csináld meg ilyenre,mert eléggé bonyolult a kémény.De te tudod mit akarsz belőle kihozni. Üdv! | |||||
Laci | Adatlap | 430050 | 2008. október 4. 06:09 | ![]() | |
Na erre nekem az a válaszom,hogy nekem mikor faterom élt,akkor otthon tartotta a zsákját,amiben a katona ruhája volt.Mindig azt mondta,hogy bármikor behívhatják tartalékosnak,ezért kell(ett) megtartania.Nos én erre azt mondtam neki,hogy soha nem leszek katona,amire azt mondta,hogy akkor bevisznek erőszakkal.Na mit ad Isten behívtak és sikerült elintéznem,hogy soha ne legyek az.Nem tudom megmagyarázni miért nem akartam sohasem katona lenni,de ...talán előző életemben az lehettem és nagyon megutálhattam...Szóval utálom az erőszakot,a háború pedig valami olyasmi,inkább maga a technológia az ami megfog benne. | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430049 | 2008. október 3. 22:29 | ![]() | |
Most a tűzszerészekről jutott eszebe, hogy volt egy tűzszerész ismerősöm, autóbalesetben halt meg. A sors iróniája! Béke poraira. | |||||
hellodebil | Adatlap | 430048 | 2008. október 3. 20:28 | ![]() | |
Mondjuk ebben igaza van Patinak... beszélgettem pár tűzszerés ismerősömmel és hallottam pár borzalmas emberi tragédiát. | |||||
pati | Adatlap | 430047 | 2008. október 3. 20:22 | ![]() | |
üdv! katona téma: semmivel sem romantikusabb egy aknára lépve/lövészárokban kivérezni, vagy egy harckocsiban bennégni.. háborúban meg nem igen kérdezik meg, akarod e csinálni. az, hogy a mai 25év alatti lakosság nagy része nem volt katona, világosan látszik ezekből a gondolatokból! senki sem meghalni ment a bismarckra, v alapvetően a háborúba.. | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430046 | 2008. október 3. 18:34 | ![]() | |
Amon | Adatlap | 430045 | 2008. október 2. 13:09 | ![]() | |
Sziaszokt! Csak infoként: sikerült beszereznek a Yankee-tól a hiányzó matricákat a nimitzre Mivel találtam ismerőst az Usa-ban és őt szó nélkül kiszolgálta a gyártó. Az ismerősöm havonta jön megy ha kell esetleg valakinek tudom intézni. | |||||
lucky | Adatlap | 430044 | 2008. október 2. 13:03 | ![]() | |
Valószínű sokukat a tenger szeretete,az ingyen hajózás (sőt még fizetnek is érte) meg a világot meglátjuk, lehúzunk 15-20 évet biztos állásban utána biztos nyugdíj gondolata vezetett a hadi tengerészethez. Akinek szerencséje volt annak be is jött.Akinek kevésbé azok lettek a túlélők.Akiknek még kevésbé ők a hősi halottak. Nem szeretném emberi nagyságukat/kicsiségüket, bölcsességüket/oktalanságukat profanizálni, de ezek mind ott lehettek. | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430043 | 2008. október 2. 11:59 | ![]() | |
Ezen a könyvön már régebben elgondolkoztam. Közeleg a karácsony! :-) | |||||
lucky | Adatlap | 430042 | 2008. október 2. 09:19 | ![]() | |
A "Jaj de szép a katona élet" témakörhöz, bárki megbántása nélkül: A kutyaszar is büdösebb, ha a saját cipődön szagolod. (voltam sorállományú 12 hónapig) De van aki szereti... | |||||
Laci | Adatlap | 430041 | 2008. október 2. 05:43 | ![]() | |
Simi! Azt én gondoltam gyerekkoromban,hogy a szép külső ugyanolyan belsőt takar,ugyanolyan élettel.De aztán a sok info és látottak alapján rá kellett jönnöm,hogy nem is olyan,mint amilyennek képzeltem.Bár sosem voltam katona,főképp nem tengerész de abban azt hiszem egyet értek,hogy nem tengeren fújnám el az "életgyertyámat". | |||||
Simi | Adatlap | 430040 | 2008. október 1. 23:05 | ![]() | |
Érdekes gondolat, hogy azok a jó öreg tengeri medvék, akiket ismertem, bár rajongtak a tengerért, egyik se ott képzelete el a halálát... | |||||
hellodebil | Adatlap | 430039 | 2008. október 1. 21:19 | ![]() | |
A tengeri hadviselés mindig is borzalmas volt. Bár nem kapcsolódik a fórum témájához, de ha belegondolunk, hogy a második világháborúban 70 millió katona harcolt... Egyébként a tengerészetet figyelembe véve tengeralattjárón volt a legkeményebb szolgálni. Mind a körülmények, mind a halálozási ráta. 40 ezer német tengeralattjárósból 30 ezer sosem tért vissza. Erről a témáról sokat olvastam régen, sokan nem tudják, de az első világháborúban sokkal eredményesebb volt a "farkasfalka". Közel ugyanannyi hajóteret süllyesztettek el, kevesebb idő alatt és harmad akkora emberveszteséggel. Mindezeket az adatokat figyelembe véve, a Bismarck elsüllyesztése, csak egy kis epizód volt, ám a május végén tengeren harcolóknak egész életét meghatározta. Romantikus gondolatok, de akkoriban hajón harcolni nem lehetett jó dolog. Csabesz, ajánlom figyelmedbe a sokat emlegetett "Óriások csatája" cimű könyvet! Kötelező! | |||||
Sebi | Adatlap | 430038 | 2008. október 1. 21:14 | ![]() | |
Már bocs, de "agyaskodhatok" egy kicsit ? A Warship Pictorial Bismarck-al foglalkozó száma, mely öt évvel ezelőtt jelent meg, azt írja, hogy a roncsról készült filmen nem látszik, hogy a tetők sárgák lettek volna. Az viszont elképzelhető, hogy megpróbálták sárgára festeni őket. A KBismarck.com-on olvasható egy Otto Maus nevű tizedes vallomása, aki azt mondta, hogy május 26.-án parancsot kaptak rá, hogy fessék a tetőket sárgára. A festéket a felcsapodó vízpermet és az eső egyszerűen lemosta a másodlagos lövegek tornyairól, így abba is hagyták az egész festést. Valószínű viszont, hogy a fő lövegtonyokon megmaradt a festék. Film vagy kép viszont nem maradt fenn róla. Mindebből következtethető, hogy ez a sárga festés talán ha egy napig létezhetett, és elég hevenyészett munka lehetett. Aztán a hajó május 27.-én elsüllyedt. | |||||
Laci | Adatlap | 430037 | 2008. október 1. 17:40 | ![]() | |
Dcsabesz! Tudod én rabja vagyok a Bismarck csatahajónak (mint szerintem mindenkinek van valami ami számára a minden),és szivesen szolgáltam volna rajta,de egy emberi vezető miatt aki szinte a mészárszékbe küldi embereit a céljai végett,értelmetlen meghalni.Ráadásul egy túlélő elmondásai alapján "a tengeri ütközetek a legádázabb harcok,mert itt nem látod az ellenséget csak elpusztítod".És itt emberek ezrei vannak...Sokszor belegondoltam és csodával tölt el ez a gigászi hajó,de meghalni rajta...Hellodebil amit írt,elgondolkodtatja az embert,hogy már nem is olyan jó lehetett akkor hajón szolgálni. | |||||
Laci | Adatlap | 430036 | 2008. október 1. 17:23 | ![]() | |
Hellodebil! A Bismarck most ún.szárazdokkban pihen.Amit most csináltam vele az a hajótest egyik oldala,teljesen legittelve és simára csiszolva.Plusz most cseréltem le a "gyárat",ami egy 220 cm-es asztal személyében testesült meg.Ezzel kicsit növeltem a felhasználhatóság területét.Hát egyenlőre ennyi.Ja meg anyagbeszerzési úton voltam.Azért kicsit bánom,hogy nem néztél fel hozzánk,de a körülményekre való tekintettel megértem. Üdv! | |||||
Laci | Adatlap | 430035 | 2008. október 1. 17:16 | ![]() | |
Simi! Utánanéztem ezeknek a 155mm-s tornyoknak,de a fényviszonyok sem az igaziak 4700 méter mélyen,a mesterséges fények meg kékes színben pompáznak.Tehát amint írtad még nem vakargatták le róla az üledéket,hogy meggyőződjenek róla.Viszont azt is mondják,hogy mikor lemerültek megnézni a roncsot állítólag vannak leszakadva páncél lemezek a hajótestről,és ezt "csak torpedó okozhatta" címszóval nyugtázták.Természetesen a németek pedig azt,hogy maguk süllyesztették el,és a becsapódástól vált le a lemez.(teszem hozzá szerintem is ez az ésszerű,mert olvasva a páncélozottságot,igencsak erős volt,és számoljunk azzal,hogy kb.30 000 tonna csapódott az iszapba közel 40km/h sebességgel.ráadásul lecsúszott egy vulkanikus hegy oldalán,ami biztos nem tett jót még neki) Tehát mindent egybe vetve ez a festés is olyan kérdés,mint az,hogy ki süllyesztette el valójában. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
www.steelnavy.com/WSW.htm
Itt találsz első vh-s német hajókat is.