/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Simi 430118 2008. október 9. 11:10
Válasz erre
"Nem minden arany, ami fénylik!" Sajmos erre is igaz... Ha vannak jó Yamato-s rajzaid, fotóid, csak hasonlítsd össze velük. Szóval elég sokat improvizál PVB. A tecnikai részéről nem is beszélve. Nézd meg pl a 14-es képet: a csónakdarukat nem a haótestre, hanem a felépítmény oldalára ragasztotta! Szóval leesett az állam. Vagy nézd meg a 4-iket. A 155 mm-es torony oldalára ragasztotta azt a matricát, amit a "fülre" (a távmérő oldalára) kellett volna feltenni. De hát PVB maximálisan megéli az alkotói szabad(oss)ágot. Az ő dolga. Lehet, hogy következőre a kémény is a vízvonal alá kerül...?
ChevyG 430117 2008. október 9. 10:53
Válasz erre
Helló!

Én attól kapok idegbajt, ami a trumpeter lapján is látszik: lobogó a lobogó/zászló.

Szuper munka -tőled mexokott minőségben, grat!
ChevyG 430116 2008. október 9. 10:51
Válasz erre
ajjaj, Simi kolléga szét fogja szedni!:)

nekem teccik, én továbbra is tisztelem gyorsasága miatt, mert én extra tetü tempóban dolgozok. DE tény, hogy tökéletes makett nincs és nem is lesz!
Narn 430115 2008. október 9. 10:47
Válasz erre
"Buren művektől" kijött egy újabb ladik ... ;)

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/ijn/yamato-350-pvb/pvb-index.html

Ez vajon eltartott neki két hétig is ? :)
Első benyomásom jó a hajóról sőt tetszik is, de a szakértők véleményére kíváncsi lennék, azért.
Simi 430114 2008. október 9. 10:33
Válasz erre
Tudod kezelni a CorelDraw-t? Ha igen, akkor biztosan sikerülni fog. Ha gondolod, átküldhetem a "kliséimet", amik segítségével talán könnyebb lesz. A lényeg: a nyomtató mindig ugyanoda nyomtat (legalábbis az enyém biztosan, de szerintem ez a többire is igaz). A szerkesztésben a KÖZÉPVONAL (a "tengely") a lényeg, amire felfűzöd a zászlókat. És két oldal van: a sima és a tükrözött. Ennek a kettőnek kell teljes takarásba kerülnie. A tükrözést én a Photoshop progival /Image/Rotate Canvas/Flip Canvas Horizontal paranccsal értem el.
lucky 430113 2008. október 9. 09:59
Válasz erre
Bezsongtam... Corell van, sikerült szereznem a melóhelyemről un másolópapírt.Lehet nem jön be, de egy próbát megér.
Simi 430112 2008. október 9. 09:27
Válasz erre
Igen, ez egy teljesen normál, nyomtatáshoz használt lap. Természetesen más, vékonyabb lapot is ki lehet próbálni. A lényeg az, hogy ne szívja be itatóspapírként a tintát, mert akkor szétmosódik az egész. És persze a túl vékony lap esetleg már egy kicsit átlátszó is lehet; ezen esetleg lehet segíteni egy kis fehér festéssel (acryl pisztollyal fújva). Szóval lehet még csiszolgatni, de az elv működik és ez a lényeg: szinte mindenféle zászló készítése lehetővé válik tetszőleges méretben!
lucky 430111 2008. október 9. 08:46
Válasz erre
Simi!
Jól értem, h ez a lobogó egy papírlap (80-90 g) vastagságú?
Simi 430110 2008. október 8. 23:33
Válasz erre
1
1
a lobogó más-más aspektusból
a lobogó más-más aspektusból

Kedves Barátaim!
Ha kicsit meg is késve, de felteszem a saját készítésű lobogómról készült képeket. Az ötletet az adta, hogy sokszor halljuk, hogy ma már a papírpézeket is egész jó minőségben lehet készíteni - hála a fejlett nyomtató-technikának... arra gondoltam, hogy a lobogó készítése nem ennyire bonyolult, tehát sikerülnie kell. Kb 3 órám ment rá, hiszen ez a lobogó kétoldalas nyomtatással készült: először kinyomtatom az egyik oldalt, aztán a lapot megfordítom és rányomtatom a másik (tükrözött) oldalt. Ez így leírva nem tűnik nehéznek, de hogy a két kép teljesen egy helyre essen, szóval ez okozott ném nehézséget. A szerkesztéshez a CorelDraw 13 progit használtam, mert ott minden adott: milliméter skála, segédvonalak stb stb. Valaki korábban a "ponyvák, zászlók készítése" topicban azt tanácsolta, hogy cigipapírt kéne használni, mert az nagyon vékony. Ez igaz is, de sajnos a nyomtató tintáját beszívja és szétpacálódik az egész. Én most normál papírt használtam, és szerintem teljesen jó lett az eredmény. Véleményem szerint sokkal élethűbb, mint a matrica, ami egy kicsit olyan műanyagos. Ráadásul még hibás is lehet, mint a mellékelt Trumpi matricalapon is látható, hogy az ellentengernagyi zászlót ugyanakkorában adják, mint a nagy hadilobogót, ami nonszensz. És még zászlókülönlegességeket is lehet kreálni, mint pl az un Blue Ensign -t, vagy a Red Ensign-t olyan méretben, amit az ember (esetleges méretarányos átszámolás után) jónak lát. (Apropó: Gyuri! Ezeket a kék és vörös lobogókat a XX.sz-ban már ugye nem használták? Tudsz ezekről valamit, hogy mikor és miért használtak különböző színű lobogókat?)
Sebi 430109 2008. október 8. 20:57
Válasz erre
Szia !

Oké. Akkor hozzáteszem az enyémhez. Előreláthatólag pénteken fogok rendelni.
A postaköltséget úgy kalkuláld légyszíves, hogy egy csomag ettől a cégtől 32 dollár. A költséget általában értékarányosan szoktam megosztani.Mivel én most viszonylag sokmindent rendelek, te pedig nem, így most előzetesen számolva kábé két dollár fog rád jutni az egészből. Mikor a cucc ideér megnézem, hogy melyik nap vonták le a hitelkártyámról a pénzt és az aznapi középárfolyammal átszámítom neked. Eljutni pedig úgy fog hozzád, hogy megadod a címed, én pedig utánvéttel elküldöm neked. Mivel ez az egész egy boríték lesz, így itthon már enyém a postaköltség. Ami pedig a különbséget illeti. Az egy adott hajóhoz szóló és az általános létrák közt nincs különbség. A különbség a mennyiségükben van. Ez egyfajta üzletpolitikai fogás a gyártóktól. Hogy mire gondolok ? Neked ugye megvan a Bismarck. Ha rákeresel, akkor azt fogod találni, hogy a Gold Medal Modelsnek van egy 350-es Bismarck/Tirpitz című készlete. Ha megnézed a képet, akkor látni fogod, hogy ebben is vannak létrák. DE csak annyi, amennyivel a maketten lévő létrákat tudod kicserélni. Ha mondjuk a Bismarckon csak két létra lett volna, akkor a készletben is csak kettő lenne. Ha tehát ez a két létra elveszne, akkor nem tudnál mit csinálni. Itt jöttek a "bölcs" gyártók és kitalálták ezt az ún. általános létrakészletet. Ebben mint látod van mindeféle méretű és alakú létra.
dcsabesz 430108 2008. október 8. 15:04
Válasz erre
Szia Sebi!

Akkor érdekelne az a létra maratás. Szerinted mi lehet a különbség a WEM3510 és a GMM3509 között. Ezek általános létrák, de lehet feltűnő különbség egy konkrét hajóhoz adot létra és egy általános között? És még annyi kérdésem volna, hogy a postaköltség mennyi lesz és hogyan tudnám átvenni a cuccost? Én Pesten lakom.
Sebi 430107 2008. október 8. 14:38
Válasz erre
Hát, ha tudsz olyan forrasztópákát, aminek nagyjából akkora szára van, mint egy injekciós tűnek, akkor igen.
Sebi 430106 2008. október 8. 14:33
Válasz erre
Ilyen létrákat általában egy-egy hajóhoz szóló maratáshoz adnak. Amit a képen látsz, az a Gold Medal Models által a Nimitz osztályú hajókhoz gyártott maratásból van. Ez értelemszerűen nem csak létrákat tartalmaz, hanem egyéb, a hajóhoz szükséges dolgokat. Természetesen lehetőség van külön is rendelni ilyen létrákat. Nézd meg ezt a linket:

www.freetimehobbies.com/index.asp

Én a hét végén szeretnék ettől a cégtől rendelni. Náluk vannak ilyen extra GMM létrák. Ha érdekel, akkor szólj és rendelek neked is.
dcsabesz 430105 2008. október 8. 14:14
Válasz erre
Egyébként egy olyan ötletem támadt, hogy a réz alkatrészeket, gondolok itt maratásra és vezetékből készült korlátra is, lehetne valamiképpen forrasztani? Mert az ök tuti lenne, ha olya egyszerűen lehetne használni mint mikor bádogot forraszt az ember. Egy kis sav és már végig is fut a felületen az ón.
dcsabeszm 430104 2008. október 7. 20:53
Válasz erre
Korláttal még nem próbáltam, de egyéb kiegészitőket próbáltam egy Dragon makettból. Az nem jött össze, de tényleg nem tűik nagy kalandnak.
Ha már igy megbeszéltük ezt a dolgot, volna egy tanácsod honnan szerezhetnék be ilyen lépcsőket?
Sebi 430103 2008. október 7. 19:39
Válasz erre
kép1 090
kép1 090
kép1 091
kép1 091

Nem, nem vagy béna, csak nincs tapasztalatod. Nézd meg a képeket. Ez egy 1/350-es létra. Eredetileg ez ugyebár egy vékony lemez, ami három darabból áll. Úgy hajtottam meg, hogy fogtam egy vonalzót, majd aláraktam az egyik korlátot. Beigazítottam, hogy pontosan illeszkedjen a hajtás vonalához, aztán leszorítottam a vonalzót. Egy szikével alányúltam a másik félnek és finoman meghúztam felfelé. Aztán az ujjammal eigazítottam, hogy nagyjából derékszögben legyen a vonalzó alatt lévő darabhoz képest. Utána fordítottam egyet és a másik korlátfelet raktam a vonalzó alá. A fentebbi technikát használva, ráhajtottam a létrát erre a korlátra is. Nagyjából ennyi. Te hogy próbáltad ?
zs180 430102 2008. október 7. 18:42
Válasz erre
Imi, engem is érdekekel, mert nehezen lehet megfelelő matricákhoz jutni. Egyébként alufóliára ragasztva - copyright by Simi - már a matrica is gyűrögethető, alakítgatható...sőt, talán jobban is, mint a papír. Kipróbáltam, működött.
Sebi 430101 2008. október 7. 18:00
Válasz erre
Ez jól hangzik ! Engem érdekelne !
Sebi 430100 2008. október 7. 17:58
Válasz erre
Az is makettezés ! Még ha kissé ritkán műveled is :D
dcsabesz 430099 2008. október 7. 07:40
Válasz erre
A maratással a gond ott jelentkezett, amikor meg kelett hajlítnai. Az aztán mindenhol megtört csak ott nem ahol kelett volna. De bizti én voltam a béna, mert már láttam igényes munkát maratásból.
Simi 430098 2008. október 6. 23:23
Válasz erre
Sikerült!
Sok-sok kísérletezés és próbálkozás után végre sikerült klassz lobogót nyomtatnom jó minőségben, kétoldalasan papírra. A matricákat messze übereli - szerintem - mert meg lehet gyűrögetni, alakítgatni és így tényleg nagyon élethű lesz a lobogó. A matricából ezt nem lehet kihozni, mert az teljesen merev, egysíkú; olyan, mintha bádog lemez lenne felerősítve a rúdra (márpedig nem az volt...). A pontos kétoldalasság eléréshez vagy 6 db A4-es ment rá, de végül összejött a dolog. Először kinyomtatom az egyik oldalt, aztán megfordítva a lapot tükrözve a másikat is rányomtatom a túlodlalra. Így már pofon egyszerű az egész. Ha lesz rá időm holnap, felteszem a képeket a White Ensign-emről... ha kell, szívesen segítek bárkinek, akinek tetszik a megoldás. A netről szinte minden lobogót le lehet tölteni (ha nem, akkor meg lehet szkennelni valahonnan), azután most már gyerekjáték a többi.
HUJBI 430097 2008. október 6. 21:45
Válasz erre
10 évente 1 az minek számít? :)
Sebi 430096 2008. október 6. 20:12
Válasz erre
Nem hajózom, de néha összerakok másoknak egyet. Ez nagyon úgy hangzott, hogy hajózol :)
Sebi 430095 2008. október 6. 20:10
Válasz erre
Kedves tőled, hogy ezt írod. Mivel a Végső Visszaszámlálás az egyik kedvenc filmem, így igyekszem a lehető legpontosabban megépíteni a hajót. Tulajdonképp felfoghatjuk eddigi makettező pályám csúcsának is, de azért ha életműdíj nem is lesz, majd igyekszem elvinni pár rendezvényre, hogy mások is láthassák.
Sebi 430094 2008. október 6. 20:04
Válasz erre
Sajnos az idő felette se áll meg. Egyre kevesebben vannak, akik még aktív részesei voltak annak a háborúnak. Valamikor a múlt héten olvastam például, hogy talán már csak 3-4 ember lehet az egész világon, akik harcoltak az első világháborúban. Nyugodjék tehát ő is békében.
Sebi 430093 2008. október 6. 19:57
Válasz erre
Érthető volt, nagyon is ! Majd küldök képet, hogy sikerült ! Látszani úgyis csak oldalról fog.
Sebi 430092 2008. október 6. 19:55
Válasz erre
És mi nem sikerült a maratással ? Hogy próbálkoztál ?
HUJBI 430091 2008. október 6. 19:46
Válasz erre
nem hajózom, néha megtetszik egy-egy és valakinek összerakom, ezeket is úgy találtam, hogy mást kerestem.

de azért kösz. :)
salou 430090 2008. október 6. 19:39
Válasz erre
Ezért életműdíjat fogsz kapni! Meseszép!
hellodebil 430089 2008. október 6. 19:22
Válasz erre
Nyugodjék békében! Tényleg szomorú hír...
Pali 430088 2008. október 6. 19:01
Válasz erre
Sziasztok!
Inkább csak olvasni szoktam ezt a topikot, de most egy szomorú hírre bukkantam. 2008. október 5-én elhunyt Ted Briggs, a Hood utolsó túlélője. Nyugodjék békében.
www.telegraph.co.uk/news/obituaries/3140770/Ted-Briggs.html
zs180 430087 2008. október 5. 23:56
Válasz erre
Barátaim!
Köszönöm a sok pozitív hozzászólást. Pisti, szívesen megmutatom a makettjeimet, ha egyszer úgy hozza a sors, hogy te, vagy más(ok) meg tudnak látogatni. Egyébként a 2 db 910-es típusú tűzvezető és az 1002-es navigációs radart kell még elkészíteni, a többi valóban kész van már. Fegyverzet: 4 db Exocet konténer állvánnyal, 2 db hatos Seawolf indító, 2 db 40 mm-es Bofors, 2 db 3-as torpedóvető és 2 db Corvus dipólszóró, na meg a Lynx helikopter, aztán festés!
Sebi, nagyon szépen alakul a Nimitz. Egy ilyen hatalmas projektnél a négy év belefér. Csak azt nem tudom, utána lesz-e kedved kis hajócskákat építeni...
Simi, a csónakjaid jól néznek ki! A festésükhöz annyit tudok hozzátenni, hogy a kék testű motorcsónakok vízvonal alatti része világos szürke, az is lehet, hogy fehér volt (egyébként így sokkal jobban csinosabbak, mint egyszínű kék testtel). Sok képen látható továbbá, hogy az evezős csónakok orrának két oldalán egy kis angol (fehér alapon piros Szent György kereszt) zászló van felfestve. Hogy ez a háború idején is így volt-e, nem tudom, de finom, elegáns részlet, bár lehet, hogy inkább az Első VH ideje körül volt divatban. Még '30-es évekbeli képeken is látszik azért sok csónak orrán valami paca... meg az is, hogy sok esetben az evezős csónak világos testének felső részén, a felső 1-2 palánknak megfelelően egy sötétebb sáv fut végig - színét csak a Jóisten tudja.
Ami a mini hajócsavart illeti, én azért igyekszem a t-t meghajlítani, úgy, hogy a szárak egyenlő, 120 fokos szöget zárjanak be egymással, tengely renszerint nincs, csak felragasztom ezt a csónak tőkéjének a végére. A Lucky által javasolt módszer sokkal szebb, élethűbb eredményt ad, de 1:700-as méretarányban nem tartom kivitelezhetőnek (nem a hajó, hanem annak csónakjainak apró csavarjairól van szó!), 350-ben is erősen kétséges.

P.Gy.
Simi 430086 2008. október 5. 22:58
Válasz erre
Hogy kicsit pontosítsak: a "T" függőleges szára a csavartengely, a vízszintes maga a csavar-imitáció; tudom, hogy hátulról nem szép látvány, de oldalról (többnyire úgyis oldalról nézik, fényképezik stb) tökéletes a hatás. A felragasztás, persze nem biztos, hogy egyszerű: én 0.3-as fúróval fúrnék egy kis lyukat, abba raknám bele. De az is lehetséges (és egyszerűbb) megoldás, hogy a "T" függőleges szárát, a csavartengely legvégét úgy hajlítod, hogy oda lehessen ragasztani a csónak adott pontjához. Remélem, érthető voltam... (vagy mégsem?)
Sebi 430085 2008. október 5. 22:13
Válasz erre
Sebi 430084 2008. október 5. 22:12
Válasz erre
Jó makettek. Főleg ha valaki kedveli az első vh-s témát. Szoktam látni a standjukat Móváron. Ha érdekel, nézd meg ezt a linket:

www.steelnavy.com/WSW.htm

Itt találsz első vh-s német hajókat is.
Simi 430083 2008. október 5. 22:09
Válasz erre
HUJBI 430082 2008. október 5. 21:42
Válasz erre
a fenébe...szóval a Zrínyi.
HUJBI 430081 2008. október 5. 21:42
Válasz erre
http://www.makettinfo.hu/upload/200810/tn_119234_35671_NNT_ModellBuch.jpg?rnd=1420551328
HUJBI 430080 2008. október 5. 21:41
Válasz erre
http://www.makettinfo.hu/upload/200810/tn_119234_35671_NNT_ModellBuch.jpg?rnd=1420551328

meg eztet.
HUJBI 430079 2008. október 5. 21:37
Válasz erre
wiener_modellbau_manufactur
wiener_modellbau_manufactur

http://www.makettinfo.hu/upload/200810/tn_119234_35381_wiener_modellbau_manufactur.jpg?rnd=1915781832

eztet találtam...véletlenül.
Simi 430078 2008. október 5. 21:16
Válasz erre
Sebikém!
A Gyuri által alkalmazott módszer is jó: fogsz pl egy maradék korlátot, kivágsz belőle egy "T" alakot a kb megfelelő méretre és azt ragasztod oda a csónak csavarjaként. Különben pl a WEM Hood maratás is gyakorlatilag ilyen "csavarokat" ad a motorcsónakokhoz...
lucky 430077 2008. október 5. 20:06
Válasz erre
Sebi!
Kivágsz egy megfelelő korongot.3 helyen egy mástól 120 fokra bevágod, egy kicsit letöröd a sarkokat majd hajtogatod.Festésnek meg Prisma arany.
dcsabesz 430076 2008. október 5. 20:05
Válasz erre
Feljavitások terén csak a korlátokat szeretném kicserélni. Azok közül is inkább a szem előtt lévőket. Vagyis a hajótest és a felépitmények széleinél lévőket. A többi marad műanyag. A lépcsők is. Nem akarok még egy tizest elkölteni maratásra. Főleg azért, mert egyszer próbáltam maratást összerakni, de nem nagyon jött össze.
lucky 430075 2008. október 5. 20:03
Válasz erre
PA051490
PA051490
PA051491
PA051491
PA051492
PA051492

Ha már csónakok voltak napirenden...
Ez itten, kérem szépen, egy 61,5 lábas halászbárka 1/250-ben.
Természetesen papírból.:)
Sebi 430074 2008. október 5. 19:47
Válasz erre
Nem arra gondoltam, hogy ne kelljen tömíteni. Csak arra, hogy a Revell nem hazudtolta meg magát. Tudod, mikor a '90-es évek végén átvettek pár 700-as hajót a Pit Road-tól, azokat "darabolták" fel. Ami mondjuk a Pit Roadnál két alkatrész volt, abból ők csináltak négyet. Ebből következett, hogy sokat kellett tömíteni.
Hogy őszinte legyek nagyon bátor vagy. Természetesen nem a képességeidet akarom kétségbevonni, de szerintem kell némi bátorág ötödik makettnek bevállalni egy ekkora hajót. Remélem jó lesz a végeredmény. A létrákra pedig két alternatíva van. Vagy megépíted őket vagy maratást teszel fel.
ChevyG 430073 2008. október 5. 19:37
Válasz erre
Szeva!
hosszában szimmetrikusan ragasztottam a hajó aljára öntőkeret darabokat és sztirol csíkokat. Körbekentem tömítővel több rétebgen, ügyelve a száradási időkre. utána formára csiszoltam.
Már van hozzá 5 készlet maratás, de pihentetem a prodzsektet, mert máson dolgozom.
üdv
Sebi 430072 2008. október 5. 19:30
Válasz erre
d
d
e
e
f
f
i
i
j
j
k
k
h
h

Nézd Gyuri ! Az igazság az, hogy mivel én már láttam a munkáid, így enélkül a kép nélkül is tudom, hogy neked miért tellik évekbe egy makett megépítése. Ugyanakkor én nem hiszem, hogy a részletességre való törekvés akkora hiba lenne. Nem feltétlenül ezért haladsz lassan az építéssel. Ha belegondolok, hogy nekem is négy éve megvan a Nimitz és még mindig csak "szeretném befejezni" decemberre. Ha pedig már a csónakoknál tartunk ! Tegnap én is lefestettem kettőt és azt szeretném kérdezni, hogy miből érdemes hajócsavar utánzatot csinálni rájuk ? Feltettem pár képet a hajóról is. Most épp a baloldalon "haladok".
Simi 430071 2008. október 5. 15:16
Válasz erre
2
2
3
3

Csónakok? Hát én is pont azokkal küzdök...(ld 5113-as hozzászólás)
Az én csónakjaim hála Istennek, nem 1 cenitsek, hanem 2.5 cm körül mozognak. Szóval le a kalappal. Azért nagyon fontos a jó rajz anyag! Látszik, hogy a kit mit adott, és mi a valósághoz közelebbi változat. Nem írigyellek, de azért gratulálok! Legalább látható helyen lesz majd elhelyezve?
Én a motorcsónakokkal eddig jutottam (szerintem a neheze megvolt; az ablakok kibontása nem volt könnyű...). A maratásban adott kormány és csavar kombináció felragasztása kb 1 perces "meló" lesz. A festés - ha jól tudom - úgy néz ki, hogy a kabin fehér, a vízszintes (fedélzeti) részek barnák (fa), a (motor)csónaktest pedig kék ( a többi csónak szürke) lesz. (Gyuri, jól gondolom?)
(A két túlsó oldali a 35ft fast motor boat ,az innenső pedig az admiral's motor boat.)
Pisti 430070 2008. október 5. 14:00
Válasz erre
P1030301
P1030301

Azt hiszem hogy nálad is volna mitt nézegetni. Csinálhatnál ilyen tárlatvezetéseket. Nekem úgy tünt, mint ha a radarral már kész lennél.

Az Akagim legújabb (5.) trófeája, képviselve és hirdetve a magyar hajómakettezést külföldön!
zs180 430069 2008. október 5. 13:28
Válasz erre
Kedves Pisti, téged is kérdeztelek, Imit és Sebit csak azért említettem külön, mert őket ismerem a legjobban. Nagyon szépek az Akagi csónakjai! Ma számoltam össze, 98 hajómakettem van (meg 7 vitorlás), ebből 53 van megépítve, többségüket gyerekkoromban dobtam össze néhány nap alatt, a többi dobozban vára sorsa jobbra fordulását.
A Billiantből a radarok és a fegyverzet van hátra, utána jön a festés.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.