<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Simi | Adatlap | 430198 | 2008. október 17. 22:47 | ![]() | |
Egyszer egy könyveben talákoztam egy archiv fotóval, ami a Kaga-ról készült a 20-as évek végén. A füstöt - mint valami dupla sportkipufogón - két bazi nagy csövön vezették ki hátul a tatnál. Időközben a neten is sikerült rábukkanni az ominózus fotóra. Nekem (és szerintem zs180-nak is) ez a verzió jön be a legjobban... Előzmény: (430189) csatahajós 2008. október 16. 19:06 | |||||
Laci | Adatlap | 430197 | 2008. október 17. 06:08 | ![]() | |
Upsz! Akkor egy kicsit lemaradtam az eseményekről a hordozókkal kapcsolatban.Magát a tengerészetet tudtam,hogy van nekik,csak én azt hittem,hogy "egy-két" rakétacirkáló és ennyi.Meg hát amúgysem nagyon hallat magáról japán ezen a téren.Mindenesetre köszönöm,hogy fölvilágosítottatok ezügyben! Sebi,Csatahajós! Az általad írt téma teljesen új számomra,ezt nekünk nem tanították anno a suliban,mint ahogy sok mást sem.Köszi mégegyszer nektek! | |||||
csatahajós | Adatlap | 430196 | 2008. október 16. 22:49 | ![]() | |
:D előferdül...amúgy állítólag 4 Hyuga osztályú hajó lesz összesen, szóval nem kispályáznak a japók ezúttal sem. Gyakorlatilag a térségben nekik van a legütősebb flottájuk per pillanat (főleg ha az állandóan Yokosukában állomásozó amcsi CV köteléket is idevesszük - aminek az alapja ugyebár e hónaptól már a CVN-73 G. Washington), bár a kínaiak és az oroszok komoly ellenfelek. Szerintem amúgy a technológiájuk meglenne a japánoknak egy mostani hordozó építéséhez, és a pénzük is, csak igazából nincs rá szükségük amig amerika ott áll mögöttük. Ezek ak is ál CV-k meg jók téjé hajkurászásra ha mégis beüt a háború. | |||||
Sebi | Adatlap | 430195 | 2008. október 16. 20:46 | ![]() | |
Látom sikerült jó lassan írnom :D | |||||
Sebi | Adatlap | 430194 | 2008. október 16. 20:44 | ![]() | |
Hát, ha teljesen megtiltják nekik, akkor hogy gyárthatnának hadihajókat ? Szóval a japánok azért nem foglalkoztak sokáig ezzel a témával, mert egyrészt elegük volt a háborúból. Az 1947-ben elfogadott új japán alkotmány egyik paragrafusa kimondta, hogy a japánok elutasítják a háborút, mint a nemzetközi viták eldöntésének eszközét. Másrészt a békeszerződés megtiltotta nekik hadsereg és tengerészet fenntartását. Persze aztán ahogy a hidegháború kiteljesedett, úgy oldották fel fokozatosan a tilalmakat. 1954-ben megalakult a JMSDF, vagyis a Japán Tengerészeti Önvédelmi Erő. Először az amerikaiaktól kaptak rombolókat, tengeralattjáró elhárításra, aknatelepítésre és szedésre. Aztán 1956-ban megjelent az első saját építésű romboló, a Harukaze. Azóta a japánok egész jó kis flottát építettek, de szigorúan csak azokra a feladatokra, melyekről fentebb írtam. A csúcsot a Hyuga nevű hordozójuk tartja, melyet tavaly augusztusban bocsátottak vízre: www.liveleak.com/view Építése elég nagy vihart kavart, mert az alkotmány már említett paragrafusa szerint, nem lehet támadó eszközt építeni és ez annak számított volna. Végül úgy szerelték fel, hogy helikopter-hordozó legyen, így egész kicsi a támadóképessége és még belefér a tiltásba. | |||||
csatahajós | Adatlap | 430193 | 2008. október 16. 20:28 | ![]() | |
Laci! Valóban, a japán alkotmány tiltja repülőgép hordozók építését, de pont 2007-ben bocsátották vízre az első teljes rep. fedélzetű AEGIS cirkálójukat, Hyuga néven. Ez végső soron tekinthető egy mini repülőgép-hordozónak valós csapásmérő képesség nélkül (legalábbis amíg nem kap F-25ösöket :D). Szami! A kérdés jogos, eredetileg függőleges volt mind2 kémény természetesen, de mivel a Nagato hatalmas felépítményt kapott egyedülállóként 6 lábú árboccal ezért áramlástanilag kedvezőtlen volt a mögötte kialakult örvénylés, ami az első kéméyn füstjét szinte belepaszírozta a felépítménybe, ami természetesen a hajó igen komoly méretű és elég különleges távmérőjét egy csapásra használhatatlanná tette, gyakorlatilag megfosztva a hajót a hatékony tűzvezetéstől. Ezért döntöttek úgy hogy a kéményt hátrafelé döntik és így növelik a távolságot ill a felépítmény szívóerejét maga mögött. Első körben egyébként a többi japán csatahajón is jól imsert, általam püspök-süvegnek becézett kéménysapkákat próbálkoztak, de a Nagato-kon nem volt elég ezért kellett ez a radikálisabb megoldás. Egyébként az eset nem egyedi, a brit QE osztályú csatahajókon is a 20-as évek beli átépítéskor hasonló formát öltött az elülső kémény, igaz ott egybe is kapcsolták a kettőt. Egy biztos, a spéci kitekert kémények nagy mesterei a japánok voltak és szerintem elég ízlésesen is csinálták, az mellett hogy egy markáns karaktert ad a hajóiknak. Főleg az ATago osztályú cirkálóükon érdemes megnézni hogy az elülső kémény hol is jön fel a főfedélzet fölé...gyakorlatilag végig fut vízszintesen a kastály szerű felépítmény alatt. Még a hordozós kéményre visszatérve egyébként a rendszer nem volt tökéletes természetesen, mert a spray rendszer elromlott illetve sérülékeny volt bombatámadás esetén, gyakorlatilag a további repülőtevékenység beszüntetésével járt. Ezért döntöttek végül a felépítménnyel rendelkező hordozó osztályoknál úgy (Junyo,Taiho,Shinano) hogy a felépítmény része lesz a kémény és kifelé döntik, egy egy elég jó megoldást találva, amit az amcsik csak a legeslegutolsó hagyományos meghajtűsú hordozójukon, a CV-67 J.F.Kennedy-n másoltak le. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 430192 | 2008. október 16. 19:51 | ![]() | |
Ugyan már admirális úr! Én köszönöm a kiegészítést és a pontosítást. Nagyon hasznosak. Ha már a kéményeknél vagyunk: régóta nézegetek képeket a Nagato 1920-as 30-as évekbeli állapotáról és feltűnő a két kéménye közül az elsőnek az ívelt formája. Miért változtatták meg? Sz. | |||||
Laci | Adatlap | 430191 | 2008. október 16. 19:44 | ![]() | |
Na az már biztos volt a 2.világháború idején is,hogy a japán tengerészeti flottáé volt a legnagyobb akkor( gondolok itt az anyahajókra ).Arról nem is beszélve,hogy igen nagy fejlesztésen ment keresztül,és egyéb technikai megoldások terén is igen jó volt.Már csak azt nem értem,hogy miért nem folalkoznak vele most.Igaz a háború után teljesen megtiltották japánnak a hadianyag gyártást,de azért mégis...Ez nagy érvágás lehetett nekik. Szerintem csak meg kellene védeni egy esetleges támadástól magukat. | |||||
csatahajós | Adatlap | 430190 | 2008. október 16. 19:11 | ![]() | |
Azt el is felejtettem kommentálni itt a nagy okoskodásban hogy egyébként gyönyörű a kit, csak nagy kár hogy a fa deck-ért még 9800 Yen-t le kell szurkolni (kb. 20k) :( és akkor még a temérdek maratásról nem is beszéltünk... | |||||
csatahajós | Adatlap | 430189 | 2008. október 16. 19:06 | ![]() | |
Isten ments, hogy belekössek a véleményedbe, e ez így nem teljes. A kémény azért volt ilyen alakú, hogy távol tartsák a füstöt a leszálló repülőgépek besiklópályájáról. Ezzel rengeteget kísérletezett mind a 3 hordozós haditengerészet. A festményen is azért néz ki úgy mintha víz folyna ki, mert valójában így is van, ugyanis hidegvíz permettel hűtötték meg a forró kéménygázokat/gőzöket és így a hirtelen lehűlő gáz lefelé áramlott ki. Ha jól emlékszem a Hosho-n és a Langley-n is ilyen megoldást alkalmaztak, a Kaga először a britek megoldásást vette át a hosszú, hátranyúló füstcsövekkel ami 2 szempontból sem volt ideális: tól sok helyet foglalt a hangárból és túl forrón tartotta azt. Ami a japán üzemanyagrednszert illeti az hajónkét változott a anyg hordozóiknál, de most így fejből ha jól emlékszem az Akaginak valóban csak a rep.fedélzetén voltak töltői, viszont én nem tudok semmiféle fedélzeti oltórendszerről. Ezt a fa fedélzet dolog tévhitet is helyretenném egy kicsit. Természetesen szó sincs arról hogy teljesen fa lenne a fedélzet, sőt, ez mindössze a repülőgépek futóművét kímélő illetve bizonyos fokig csúszást gátló burkolat volt, ami igenis masszív acélalapokra épült. Nincs olyan fa gerenda ami kibírná alátámasztás nélkül egy 3-5 tonnás gép "becsapódását" 120-al. De pont a japánoknál már nagyon korán jellemző volt a beton feltét (lásd Kaga, Soryu, Hiryu - csak az Akagi nem :)). Ettől még persze sebezhető volt a fedélzet, de azért senki se arra gondoljon hogy egy 8cm-es fa gerenda volt az egész, néhol acélgerendákkal alatta. | |||||
hellodebil | Adatlap | 430188 | 2008. október 16. 18:24 | ![]() | |
Csak ámulok-bámulok, mennyi új 350-es makettet dobnak piacra, és ráadásul milyen igényes kivitelezésben. Mikor a Tirpitzet készitettem (ill. előtte, mikor szemezgettem vele) kizárólag a Tamiya hajói voltak széles körben elérhetők. Nagy "durranásnak" is számitottak még a kilencvenes években is... | |||||
Szamuráj | Adatlap | 430187 | 2008. október 16. 18:10 | ![]() | |
Biztonsági okból tervezték úgy a kéményt ahogy pl az Akagin is látható. Mint ismert, a japán repülőgép hordozók fedélzete nem volt páncélozott, sima fa fedélzettel rendelkeztek, ehhez szorosan hozzáépült az üzemanyag ellátó rendszer. Ez így önmagában már magas tűzveszélyességi szintet ért el. Külön érdekesség, hogy a repülőgépeket csak közvetlenül az indítás előtt emelték a fedélzetre a liftekkel, idejük java részét a zsúfolt hangárokban töltötték, viszont nagy számú ventillátor gondoskodott a szellőzésről. Volt egy vízpermetező rendszer is, amely a felhevült fedélzetet hűtötte. Szóval elsősorban a fokozott tűzveszély miatt volt olyan érdekesen oldalra kinyúló a japán hordozók kéménye. | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430186 | 2008. október 16. 17:38 | ![]() | |
Úgy tűnik a képen mintha valami folyna ki a csőből. | |||||
Laci | Adatlap | 430185 | 2008. október 16. 17:15 | ![]() | |
Pfff!Na ez sem egy megvetendő hajó.Nem semmi ezt sem megépíteni,még maket formájában sem. Dcsabesz! A japánoknál bevett szokás volt ez a kémény megoldás.Ez sem foglalja a helyet.Igazam van Simi? | |||||
Simi | Adatlap | 430184 | 2008. október 16. 16:44 | ![]() | |
Az bizony a kémény... | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430183 | 2008. október 16. 16:41 | ![]() | |
Nagyon krály a maratás így felpakolva. De mi az a kiömlő a hajó oldalán, ahol ömlik ki a víz? | |||||
Simi | Adatlap | 430182 | 2008. október 16. 15:52 | ![]() | |
Mit mondjak? Igen zsír! Gondolom, az ára is. Tényleg kár, hogy annyi mindent ráöntenek, mert ezeket eltüntetni (és helyet adni a maratásoknak) nem kis munka. Külön figyelemre méltó az opcionális fafedélzet - bár nagyon szépen vésett a műanyag is. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 430181 | 2008. október 16. 15:44 | ![]() | |
Simi | Adatlap | 430180 | 2008. október 16. 10:15 | ![]() | |
Szia Szamuráj! Na, végre, hogy előjöttél! Örülök neked, hogy megvagy! Most Vospert építesz? Mi van a Fuso-val? | |||||
Szamuráj | Adatlap | 430179 | 2008. október 16. 06:46 | ![]() | |
Múlt héten bementem a horgász és vadászboltba. Az eladő hölgy készségesen, egyesével válogatta ki az 50 darab kis fémkarikát, amit kértem. Sőt! Kétszer is megszámolta, külön tasakot adott hozzá és a végén amikor kérdésére felelve megmondtam, hogy ablakkerethez kell a Vosperhez, kérte tőlem, hogy vigyem majd be a kész hajót megmutatni. :) Sz. | |||||
Laci | Adatlap | 430178 | 2008. október 16. 05:37 | ![]() | |
Valahogy én sem értem a felfogásukat,de úgy veszem észre,hogy akkor egy a véleményünk ezekről a "kérdezgetőktől".Simi abban meg tökéletesen igazad van,hogy nem mindegy neki,hogy nekünk mi kell.Szerintem neki az a dolga,hogy eladjon,nem az,hogy minek kell.Elvileg ebből él,meghát amúgyis ne ő oktasson már ki minket.Nem? | |||||
Simi | Adatlap | 430177 | 2008. október 15. 23:30 | ![]() | |
Nem értem azt a sok hülye boltost! Tökre erőltetik, hogy "de mihez kell?" Nem mindegy neki, ez kell és kész! De akkor is csak kérdezgeti szünet nélkül, "de mihez kell?" Az ember aztán kinyögi, akkor meg úgy néz, mintha te lennél a hülye. | |||||
lucky | Adatlap | 430176 | 2008. október 15. 20:54 | ![]() | |
lucky | Adatlap | 430175 | 2008. október 15. 20:53 | ![]() | |
Legutóbb színtelen damil kellett volna árboc ellentartónak (az árbochoz csak az egyik oldalán csatlakoznak a rádió antennái,és elhúzzák azt).Na végül sikerült venni előke zsinórt 0,06 mm-est egy horgászboltban.Mikor megkérdezték, h mire kell ilyen vékony, akkor kicsit hülyének néztek... | |||||
Laci | Adatlap | 430174 | 2008. október 15. 20:33 | ![]() | |
Hát akkor te is tudod mi a helyzet,csak akkor ezek szerint kicsit rosszabb helyzetben vagy. | |||||
Narn | Adatlap | 430173 | 2008. október 15. 16:38 | ![]() | |
Az hagyján, de itt (Dánia) hiába keresek átlag dolgokat, azt sem tudják. Sok példa volna rá. Például régebben kellet parafa a terepasztalhoz és a helyi Praktiker féleségben szerettem volna venni, de nem volt és az eladóknak tiipjük sem volt, hogy hol vegyek ... Végül egy nagy szőnyeg üzletben sikerült venni :) | |||||
Simi | Adatlap | 430172 | 2008. október 15. 15:40 | ![]() | |
Laci! Én nem szoktam megmondani, hogy mihez kell. Néha kihúzzák belőlem, és akkor kb ugyanaz a reakció, mint amit írtál: úgy néznek rám, mint egy gyógykezelendő esetre. Legutóbb egy ékszerboltban néztek így rám, amikor (horgony)láncot kerestem. Ilyen keresztkérdéseket tettek fel: hány évesnek veszem; nő-e, vagy férfi? Végül beleuntam a sok kitérő válaszba és megmondtam, hogy egy maketthez kell horgonylánc minőségben. Ekkor képedt el az eladónéni a fent említett módon... | |||||
Laci | Adatlap | 430171 | 2008. október 15. 15:20 | ![]() | |
Simi! Igaz nem zászlótéma,de ez a helyzet illik szinte minden makett-modell építőre.Az a helyzet,hogy én is rengeteget járok a hajóhoz "alkatrészekért", amire én is általában azt a választ kapom,hogy "hát ilyen nincs-hát olyat nem árulunk,nem is lehet kapni"...Aztán persze mikor jobban körbe néz az ember kiderül,hogy mégis van (általában),csak hát nekik az a fogalom,hogy makettezés-modellezés,egy számukra teljesen földönkívüli szó. Egy sztori gyorsan ezzel kapcsolatban: A hajóhoz kerestem két komponensű epoxi gyantát.Bementem egy festékboltba,hátha szerencsével járok.Mikor mondtam,hogy mit keresek és mihez,teljesen hülyének néztek azzal a választ kapva,hogy "Mezőtúron nincs is hajógyár"... Azt hittem felrobbanok erre a válaszra.Szerintem sincs mezővárosban hajóoriásokat építő vállalat,kikötőkben pedig mezőgazdaság... Végül is kiderült,hogy van olyan amit keresek,csak ő azt hitte rendes 200-300 méteres tengerjáró hajóhoz kell. Egyszóval nekik ez teljesen ismeretlen fogalom,hogy makett-modell. Na erre mi a véleményed? | |||||
Simi | Adatlap | 430170 | 2008. október 15. 14:45 | ![]() | |
Lucky! Újabb fejlemény zászló-ügyben. Most elmentem egy papírboltba, és megnéztem a papírfelhozatalt. Hát először kicsit elkeseredtem, mert csakis és kizárólag minden nyomtatható papír 80 gr -os volt. Egyik se nagyon tetszett. Aztán amikor már majdnem eljöttem, ráakadtam egy jobbra: az "írólap"-ra. Ez sokkal fehérebb is és vékonyabb is (kb olyan 60 gr körüli lehet A4-re kivetítve), mint a fent említett másolópapír. Igaz, ez A5 méret, de a kutyát se érdekli, lehet rá nyomtatni. Ki is próbáltam és nagyon szép lett. | |||||
Narn | Adatlap | 430169 | 2008. október 15. 12:48 | ![]() | |
Nagyon szépek. Kicsit olyanok, mintha valami japán sci-fiből lennének, legalábbis a mai hajókhoz képest. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 430168 | 2008. október 15. 07:39 | ![]() | |
Narn | Adatlap | 430167 | 2008. október 15. 01:07 | ![]() | |
Köszönöm, akkor nem lesz nehéz választani. Ez a kép jó inspiráció lesz www.militaryimages.net/photopost/data/822/m-borodino.jpg | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 430166 | 2008. október 14. 21:16 | ![]() | |
Narn! A Borodino, a Knyaz Suvorov, és az Orel ugyanaz a hajóosztály, a Zvezda mind a hármat kiadja, de csak a névtábla változik benne, az öntvény ugyanaz. | |||||
narn08 | Adatlap | 430165 | 2008. október 14. 16:10 | ![]() | |
Varjúbácsi! Köszi a linkeket. Sajnos a Suvorovét nem találtam az oldalukon, de ha az a Brordino osztályhoz tartozott, akkor jó, mert azt meg találtam viszont (pontosabban a linkben, amit küldtél). | |||||
Sebi | Adatlap | 430164 | 2008. október 14. 15:11 | ![]() | |
Szép munka ! Láttad a folytatást is ? A CVN-68 felirat alatt a harmadik sor. | |||||
Sebi | Adatlap | 430163 | 2008. október 14. 14:53 | ![]() | |
Hello ! Nem tudom. A státusza még ez: waiting on item re-stock, vagyis még gyűjtik a rendelt cuccot. A feltételeik szerint max. 4 munkanap a feldolgozás. Azt írták, hogy utána vagy küldik az árut, vagy szólnak, ha valamit nem sikerül beszerezni és felajánlanak alternatívát. Úgyhogy holnap vagy legkésőbb csütörtökön valaminek lennie kell. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 430162 | 2008. október 14. 12:41 | ![]() | |
Bocs, lemaradt a Suvorov. www.whiteensignmodels.com/acatalog/index.html | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 430161 | 2008. október 14. 12:40 | ![]() | |
Szia Narn! A Suvorovhoz, és Markgrafhoz (König) vannak maratások, a White Ensign csinál www.whiteensignmodels.com/acatalog/index.html mindkettőhöz, de ha jól emlékszem a GMM www.goldmm.com/ships/gms3prdred.htmis érdekelt mindkettőben www.goldmm.com/ships/gms350-36.htm | |||||
ChevyG | Adatlap | 430160 | 2008. október 14. 11:21 | ![]() | |
nekem is 1ből az ugrott be:) legdurvább, amikor eresztik fel/le az utánfutóra/ról!:) | |||||
ChevyG | Adatlap | 430159 | 2008. október 14. 11:19 | ![]() | |
Narn | Adatlap | 430158 | 2008. október 14. 11:17 | ![]() | |
Hello! Ehhez illetve hasonló régi ladikokhoz, pl Markgraf vannak maratások ? Konkrétan ehhez kerestem, de nincs, de hátha van olyan általános, amivel fel lehetne dobni kicsit. www.model-making.eu/szczegoly.php | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430157 | 2008. október 14. 10:31 | ![]() | |
Sebi! Mikorra várható a szállímány? | |||||
Laci | Adatlap | 430156 | 2008. október 14. 05:42 | ![]() | |
Vettem a lapot! | |||||
lucky | Adatlap | 430155 | 2008. október 13. 20:34 | ![]() | |
Laci | Adatlap | 430154 | 2008. október 13. 20:00 | ![]() | |
Simi! Azt a bácsikát én is láttam itt a neten,bár az nem annyira kidolgozott verzió.Na de mindegy.Igen!Ez a klasszikus "visszanyalt a fagyi".Na ezt jól megkaptam.Abban igazad van,hogy lehetnek nálunk ügyesebb emberek akik 2 nap altt dobnak össze "kisebb" hajókat... :D Mindenestre le a kalappal előttük! | |||||
Simi | Adatlap | 430153 | 2008. október 13. 18:48 | ![]() | |
...és ha 2 nap alatt készült el? Nem mindenki olyan ügyetlen ám (mint te meg én és a többiek itt a topicban)! Eddig nálam észbontásból az a bácsi vezetett, aki a Graf Spee -t építette meg 1/15 -ben (ha jól emlékszem?) és olyanra csinálta, hogy ő szépen beleül és motorcsónakázik vele egy tavon. Szóval vannak érdekes emberek. Ki így, ki úgy. De legalább ezek nem akarnak senkit se megvezetni. | |||||
Laci | Adatlap | 430152 | 2008. október 13. 18:15 | ![]() | |
Emberek! Francia időmilliomos barátaink úgy gondolták adnak az érzésnek.Na most megépítették a Majesty of the Seas nevezetű óceánjárót 1:8 méretben.33,5 méter hosszú,4,75 méter széles,és üresen 90 tonna.Ennyivel nem elégedtek meg,mert raktak bele 2 db robbanó motort ami egyenként 100 LE.Hogy ezzel ne legyen vége a sornak belülről lakhatóvá alakították,minden komfort és luxus társaságával.NA EZT BIZTOS NEM 3-4 NAP ALATT RAKTÁK ÖSSZE... Na ez a nem semmi kérem! | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430151 | 2008. október 13. 17:43 | ![]() | |
Az is lehet, hogy Archane tudja, hogy miről van szó csak gondolta puhatolózik kicsit mennyi köze van az eladónak a makettekhez. | |||||
csatahajos | Adatlap | 430150 | 2008. október 13. 14:05 | ![]() | |
Tiltakozom, nem is vagy hülye hozzá :O .. sőt még CorelDraw-m is van ha gondolod ;) | |||||
csatahajos | Adatlap | 430149 | 2008. október 13. 13:58 | ![]() | |
Ajánlom Sebi kollégának! Nimitz 1978 Final Countdown :) kansen.blog.ocn.ne.jp/taro/cvn68_/index.html Van még jópár szépség ha szétnéztek a főoldalon. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |