<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Laci | Adatlap | 430218 | 2008. október 26. 16:22 | ||
dcsabesz | Adatlap | 430217 | 2008. október 26. 14:44 | ||
És hogy maszkolom ki azon a hullámos hajótesten a helyét? | |||||
lucky | Adatlap | 430216 | 2008. október 26. 13:19 | ||
A vízzel párhuzamos.Ritka az olyan hajó, ahol a fedélzet teljesen egyenes... | |||||
ChevyG | Adatlap | 430215 | 2008. október 26. 12:41 | ||
dcsabesz | Adatlap | 430214 | 2008. október 26. 11:59 | ||
Hali! Az volna a kérdésem, hogy a hajótest oldalán lévő vízvonalat milyen technikával kellene kijelölni? Párhuzamos a fedélzettel ugye? Persze úgy, hogy a tat-tól a "A" lövetoronyig egyenes a fedélzet és ezzel fut. | |||||
Laci | Adatlap | 430213 | 2008. október 25. 05:44 | ||
Dcsabesz! Persze,hogy érdekel a hajó!Akkor majd egyeztetünk,hogy mikor aktuális a "dísz szemle".Addig is jó építgetést! | |||||
Simi | Adatlap | 430212 | 2008. október 24. 21:25 | ||
Azért - hogy szokásomhoz híven egy kicsit rosszmájú legyek - a fotók és a makett készítője nem csak ügyes volt, hanem elég okos is: nem készített fotókat a tatfedélzet feletti igen bonyolult rácsszerekezetről... vajon miért..? Persze felülről a látványos rep.fedélzet mindent jótékonyan eltakar. Különben a Hasegawa 350-es Akagi-nál már orvosolva lesz ez a probléma: komplett maratott lapokat adtak ki e "kis részlet" feljavításához. | |||||
M.Pisti | Adatlap | 430211 | 2008. október 24. 17:35 | ||
Barátom! Az ügyességed már meg van hozzá, de ehez a színthez már a törelemből kell nagyon sok! Ahogy Simi kollégánk mondotta egyszer. Az én Akagimnál ezt a maratott-lukazott fedélzetet hiányoltam nagyon, de valami iszonyat ára volt, úgy hogy inkább hagytam. | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430210 | 2008. október 24. 16:30 | ||
Szia Laci! A hajó most kicsit félre van téve, mert rendeltem lépcsőket és azok megérkezését várom. Illetve épp a hétvégén szeretném lefesteni a hajótestet és az fedélzetet. Szóval, ha minden jólmegy vasárnap teszek fel egy-két képet. Egyébként, ha tényleg érdekel a hajó szívesen megmutatom, megbeszélhetünk eg időpontot. :-) | |||||
Narn | Adatlap | 430209 | 2008. október 24. 11:33 | ||
Valami elképesztő, amit összehozott ez az ürge az Akagival. Egyszer majd én is ilyen ügyes leszek ;) | |||||
Szamuráj | Adatlap | 430208 | 2008. október 24. 05:35 | ||
Ha nem lenne a méretarány feltüntetve, egészen biztosan 1/350-esnek nézném. Gyönyörű makett. Érdemes megnézni még Jeff Lin hajóit, igaz korábban volt már róla szó...neki szintén van egy hordozója összerakva, az IJN Chitose, hát az is ehhez az Akagival egyenértékű. Sz. | |||||
csatahajos | Adatlap | 430207 | 2008. október 23. 23:21 | ||
www.geocities.jp/takumifile15/akagi1.html Hát azt hiszem ez az egyik legmeggyőzőbb Akagi amit idáig 700ban láttam... | |||||
Laci | Adatlap | 430206 | 2008. október 23. 18:41 | ||
Dcsabesz! Mi a helyzet a hajóval,hogy állsz vele?Gondoltam,ha decemberben lesz időm,akkor megnézném.Persze ha neked is jó.Mondjuk még odébb van december,de időben szólok. Üdv! | |||||
csatahajos | Adatlap | 430205 | 2008. október 20. 10:36 | ||
Az Atago és a Kongo osztályt kiemelném mert azok AEGIS hajók , tehát egy amcsi Arleigh Burke-kel egyenértékűek. A másik kettő nagyjából egy Spruance-hoz mérhető, csak modernebbek. Továbbá a listából hiányzik a Hyuga (bár lehet még nincs szolgálatban...) EDE! Hát igen, nagy mozgás van most az össze tengerészetnél, új játékosok jönnek 10-15 éven belül a komolyabb ligába. És én nem írnám le az oroszokat sem, biztos hallottátok hogy nagyszabású hadgyakorlat lesz megint Venezuelánál mint anno a régi "szépidőkben". Megy a Nagy Péter meg talán a Kuznyecov is a nagyvasak közül. Simi! Asszem pont zs180 barátunk mondta egyszer az Akagira, hogy annyira ronda hogy már szép :) ne ez a Kaga is ilyesmi, bár nekem a végső verzió tetszik a legjobban. | |||||
Laci | Adatlap | 430204 | 2008. október 18. 20:41 | ||
Na akkor van nekik mit a tejbe aprítani... Ezek szerint én úgy le vagyok maradva,mint ősember a NASA-tól. | |||||
lucky | Adatlap | 430203 | 2008. október 18. 16:47 | ||
Üdv Urak! A jelző lobogók méretét tudja vki? | |||||
MoMi | Adatlap | 430202 | 2008. október 18. 12:42 | ||
Hello! A mai modern japán flotta jelenlegi állása (nem semmi :-)): Guided Missile Destroyers (DDG) Atago class destroyers (2 in service) (愛宕) Kongō class destroyers (4 in service) (金剛) Hatakaze class destroyers (2 in service) (旗風) Tachikaze class destroyers (2 in service) (太刀風) Destroyers (DD) Takanami class destroyers (5 in service) (高波) Murasame class destroyers (9 in service) (村雨) Asagiri class destroyers (6 in service) (朝霧) Hatsuyuki class destroyers (11 in service) (初雪) Helicopter Destroyers (DDH) Shirane class destroyers (2 in service) (白根) Haruna class destroyers (2 in service) (臻名) Destroyer Escorts (DE) Abukuma class destroyer escorts (6 in service) (阿武隈) Yubari class destroyer escorts (2 in service) (夕張) Ishikari class destroyer escorts (1 in service) (石狩) Submarines (SS) Oyashio class submarines (11 in service) (親潮) Harushio class submarines (7 in service) (春潮) Amphibious Forces Osumi class LST (3 in service) Yura class LSU/LCU (2 in service) Yusotei class LCU (2 in service) YF 2150 class LCM (2 in service) Landing craft air cushion (6 in service) Minesweepers LCAC of Osumi class LSTYaeyama class ocean minesweepers (3 in service) Uwajima class MSC (coastal) (9 in service) Hatsushima Class MSC (coastal) (4 in service) Sugashima Class (coastal) (12 in service) Patrol Hayabusa class (PG:Guided Missile Patrol Boat) (6 in service) 1 go class (PG:Guided Missile Patrol Boat) (3 in service) Kashima class training vessel Kashima Auxiliary Masyu class (AOE:Fast combat support ship) (2 in service) Towada class (AOE:Fast combat support ship) (2 in service) Kashima class (TV:Training Vessel) (1 in service) Yamagiri class (TV:Training Vessel) (2 in service) Shimayuki class (TV:Training Vessel) (1 in service) Asashio class (TSS:Training Submarine) (1 in service) Yukishio class (TSS:Training Submarine) (1 in service) Kurobe class (ATS:Training Support Ship) (1 in service) Tenryu class (ATS:Training Support Ship) (1 in service) Chihaya class (ASR:Submarine Rescue Vessel) (1 in service) Chiyoda class (AS:Submarine Tender) (1 in service) Asuka class (ASE:Auxiliary Ship Experiment) (1 in service) Kurihama class (ASE:Auxiliary Ship Experiment) (1 in service) Hibiki class (AOS:Axiliary Ocean Surveillance Ship) (2 in service) Hiuchi class (AMS:Auxiliary Multipurpose Support Ship) (1 in service, 2 under construction) Shirase class (AGB:Auxiliary Ice Breaker) (1 in service) Nichinann class (AGS:Oceanographic Research Ship) (1 in service) Suma class (AGS:Oceanographic Research Ship) (1 in service) Futami class (AGS:Oceanographic Research Ship) (2 in service momi | |||||
EDE | Adatlap | 430201 | 2008. október 18. 10:00 | ||
Csatahajós! Azt hiszem újfent lenyűgöztél mindenkit szaktudásoddal! (Azért Sebi sem piskóta!) Gondolom számotokra nem újdonság, hogy az indiaiak komoly repülőgéphordozó flottát akarnak építeni, és a kínaiak se véletlenül vásárolgtják meg a leselejtezett hordozókat. Ja! meg nem semmi az új brit hordozó sem! Úgy néz ki, lesz egy kis átrendeződés a világtengereken. Remélem, azért nem esnek egymásért a világ újrafelosztásáért! | |||||
Laci | Adatlap | 430200 | 2008. október 18. 05:50 | ||
Nem semmi kérem!Szerintem ez még mai szemmel is elég impozáns.Brutális. | |||||
Simi | Adatlap | 430199 | 2008. október 17. 22:48 | ||
Simi | Adatlap | 430198 | 2008. október 17. 22:47 | ||
Egyszer egy könyveben talákoztam egy archiv fotóval, ami a Kaga-ról készült a 20-as évek végén. A füstöt - mint valami dupla sportkipufogón - két bazi nagy csövön vezették ki hátul a tatnál. Időközben a neten is sikerült rábukkanni az ominózus fotóra. Nekem (és szerintem zs180-nak is) ez a verzió jön be a legjobban... | |||||
Laci | Adatlap | 430197 | 2008. október 17. 06:08 | ||
Upsz! Akkor egy kicsit lemaradtam az eseményekről a hordozókkal kapcsolatban.Magát a tengerészetet tudtam,hogy van nekik,csak én azt hittem,hogy "egy-két" rakétacirkáló és ennyi.Meg hát amúgysem nagyon hallat magáról japán ezen a téren.Mindenesetre köszönöm,hogy fölvilágosítottatok ezügyben! Sebi,Csatahajós! Az általad írt téma teljesen új számomra,ezt nekünk nem tanították anno a suliban,mint ahogy sok mást sem.Köszi mégegyszer nektek! | |||||
csatahajós | Adatlap | 430196 | 2008. október 16. 22:49 | ||
:D előferdül...amúgy állítólag 4 Hyuga osztályú hajó lesz összesen, szóval nem kispályáznak a japók ezúttal sem. Gyakorlatilag a térségben nekik van a legütősebb flottájuk per pillanat (főleg ha az állandóan Yokosukában állomásozó amcsi CV köteléket is idevesszük - aminek az alapja ugyebár e hónaptól már a CVN-73 G. Washington), bár a kínaiak és az oroszok komoly ellenfelek. Szerintem amúgy a technológiájuk meglenne a japánoknak egy mostani hordozó építéséhez, és a pénzük is, csak igazából nincs rá szükségük amig amerika ott áll mögöttük. Ezek ak is ál CV-k meg jók téjé hajkurászásra ha mégis beüt a háború. | |||||
Sebi | Adatlap | 430195 | 2008. október 16. 20:46 | ||
Látom sikerült jó lassan írnom :D | |||||
Sebi | Adatlap | 430194 | 2008. október 16. 20:44 | ||
Hát, ha teljesen megtiltják nekik, akkor hogy gyárthatnának hadihajókat ? Szóval a japánok azért nem foglalkoztak sokáig ezzel a témával, mert egyrészt elegük volt a háborúból. Az 1947-ben elfogadott új japán alkotmány egyik paragrafusa kimondta, hogy a japánok elutasítják a háborút, mint a nemzetközi viták eldöntésének eszközét. Másrészt a békeszerződés megtiltotta nekik hadsereg és tengerészet fenntartását. Persze aztán ahogy a hidegháború kiteljesedett, úgy oldották fel fokozatosan a tilalmakat. 1954-ben megalakult a JMSDF, vagyis a Japán Tengerészeti Önvédelmi Erő. Először az amerikaiaktól kaptak rombolókat, tengeralattjáró elhárításra, aknatelepítésre és szedésre. Aztán 1956-ban megjelent az első saját építésű romboló, a Harukaze. Azóta a japánok egész jó kis flottát építettek, de szigorúan csak azokra a feladatokra, melyekről fentebb írtam. A csúcsot a Hyuga nevű hordozójuk tartja, melyet tavaly augusztusban bocsátottak vízre: www.liveleak.com/view Építése elég nagy vihart kavart, mert az alkotmány már említett paragrafusa szerint, nem lehet támadó eszközt építeni és ez annak számított volna. Végül úgy szerelték fel, hogy helikopter-hordozó legyen, így egész kicsi a támadóképessége és még belefér a tiltásba. | |||||
csatahajós | Adatlap | 430193 | 2008. október 16. 20:28 | ||
Laci! Valóban, a japán alkotmány tiltja repülőgép hordozók építését, de pont 2007-ben bocsátották vízre az első teljes rep. fedélzetű AEGIS cirkálójukat, Hyuga néven. Ez végső soron tekinthető egy mini repülőgép-hordozónak valós csapásmérő képesség nélkül (legalábbis amíg nem kap F-25ösöket :D). Szami! A kérdés jogos, eredetileg függőleges volt mind2 kémény természetesen, de mivel a Nagato hatalmas felépítményt kapott egyedülállóként 6 lábú árboccal ezért áramlástanilag kedvezőtlen volt a mögötte kialakult örvénylés, ami az első kéméyn füstjét szinte belepaszírozta a felépítménybe, ami természetesen a hajó igen komoly méretű és elég különleges távmérőjét egy csapásra használhatatlanná tette, gyakorlatilag megfosztva a hajót a hatékony tűzvezetéstől. Ezért döntöttek úgy hogy a kéményt hátrafelé döntik és így növelik a távolságot ill a felépítmény szívóerejét maga mögött. Első körben egyébként a többi japán csatahajón is jól imsert, általam püspök-süvegnek becézett kéménysapkákat próbálkoztak, de a Nagato-kon nem volt elég ezért kellett ez a radikálisabb megoldás. Egyébként az eset nem egyedi, a brit QE osztályú csatahajókon is a 20-as évek beli átépítéskor hasonló formát öltött az elülső kémény, igaz ott egybe is kapcsolták a kettőt. Egy biztos, a spéci kitekert kémények nagy mesterei a japánok voltak és szerintem elég ízlésesen is csinálták, az mellett hogy egy markáns karaktert ad a hajóiknak. Főleg az ATago osztályú cirkálóükon érdemes megnézni hogy az elülső kémény hol is jön fel a főfedélzet fölé...gyakorlatilag végig fut vízszintesen a kastály szerű felépítmény alatt. Még a hordozós kéményre visszatérve egyébként a rendszer nem volt tökéletes természetesen, mert a spray rendszer elromlott illetve sérülékeny volt bombatámadás esetén, gyakorlatilag a további repülőtevékenység beszüntetésével járt. Ezért döntöttek végül a felépítménnyel rendelkező hordozó osztályoknál úgy (Junyo,Taiho,Shinano) hogy a felépítmény része lesz a kémény és kifelé döntik, egy egy elég jó megoldást találva, amit az amcsik csak a legeslegutolsó hagyományos meghajtűsú hordozójukon, a CV-67 J.F.Kennedy-n másoltak le. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 430192 | 2008. október 16. 19:51 | ||
Ugyan már admirális úr! Én köszönöm a kiegészítést és a pontosítást. Nagyon hasznosak. Ha már a kéményeknél vagyunk: régóta nézegetek képeket a Nagato 1920-as 30-as évekbeli állapotáról és feltűnő a két kéménye közül az elsőnek az ívelt formája. Miért változtatták meg? Sz. | |||||
Laci | Adatlap | 430191 | 2008. október 16. 19:44 | ||
Na az már biztos volt a 2.világháború idején is,hogy a japán tengerészeti flottáé volt a legnagyobb akkor( gondolok itt az anyahajókra ).Arról nem is beszélve,hogy igen nagy fejlesztésen ment keresztül,és egyéb technikai megoldások terén is igen jó volt.Már csak azt nem értem,hogy miért nem folalkoznak vele most.Igaz a háború után teljesen megtiltották japánnak a hadianyag gyártást,de azért mégis...Ez nagy érvágás lehetett nekik. Szerintem csak meg kellene védeni egy esetleges támadástól magukat. | |||||
csatahajós | Adatlap | 430190 | 2008. október 16. 19:11 | ||
Azt el is felejtettem kommentálni itt a nagy okoskodásban hogy egyébként gyönyörű a kit, csak nagy kár hogy a fa deck-ért még 9800 Yen-t le kell szurkolni (kb. 20k) :( és akkor még a temérdek maratásról nem is beszéltünk... | |||||
csatahajós | Adatlap | 430189 | 2008. október 16. 19:06 | ||
Isten ments, hogy belekössek a véleményedbe, e ez így nem teljes. A kémény azért volt ilyen alakú, hogy távol tartsák a füstöt a leszálló repülőgépek besiklópályájáról. Ezzel rengeteget kísérletezett mind a 3 hordozós haditengerészet. A festményen is azért néz ki úgy mintha víz folyna ki, mert valójában így is van, ugyanis hidegvíz permettel hűtötték meg a forró kéménygázokat/gőzöket és így a hirtelen lehűlő gáz lefelé áramlott ki. Ha jól emlékszem a Hosho-n és a Langley-n is ilyen megoldást alkalmaztak, a Kaga először a britek megoldásást vette át a hosszú, hátranyúló füstcsövekkel ami 2 szempontból sem volt ideális: tól sok helyet foglalt a hangárból és túl forrón tartotta azt. Ami a japán üzemanyagrednszert illeti az hajónkét változott a anyg hordozóiknál, de most így fejből ha jól emlékszem az Akaginak valóban csak a rep.fedélzetén voltak töltői, viszont én nem tudok semmiféle fedélzeti oltórendszerről. Ezt a fa fedélzet dolog tévhitet is helyretenném egy kicsit. Természetesen szó sincs arról hogy teljesen fa lenne a fedélzet, sőt, ez mindössze a repülőgépek futóművét kímélő illetve bizonyos fokig csúszást gátló burkolat volt, ami igenis masszív acélalapokra épült. Nincs olyan fa gerenda ami kibírná alátámasztás nélkül egy 3-5 tonnás gép "becsapódását" 120-al. De pont a japánoknál már nagyon korán jellemző volt a beton feltét (lásd Kaga, Soryu, Hiryu - csak az Akagi nem :)). Ettől még persze sebezhető volt a fedélzet, de azért senki se arra gondoljon hogy egy 8cm-es fa gerenda volt az egész, néhol acélgerendákkal alatta. | |||||
hellodebil | Adatlap | 430188 | 2008. október 16. 18:24 | ||
Csak ámulok-bámulok, mennyi új 350-es makettet dobnak piacra, és ráadásul milyen igényes kivitelezésben. Mikor a Tirpitzet készitettem (ill. előtte, mikor szemezgettem vele) kizárólag a Tamiya hajói voltak széles körben elérhetők. Nagy "durranásnak" is számitottak még a kilencvenes években is... | |||||
Szamuráj | Adatlap | 430187 | 2008. október 16. 18:10 | ||
Biztonsági okból tervezték úgy a kéményt ahogy pl az Akagin is látható. Mint ismert, a japán repülőgép hordozók fedélzete nem volt páncélozott, sima fa fedélzettel rendelkeztek, ehhez szorosan hozzáépült az üzemanyag ellátó rendszer. Ez így önmagában már magas tűzveszélyességi szintet ért el. Külön érdekesség, hogy a repülőgépeket csak közvetlenül az indítás előtt emelték a fedélzetre a liftekkel, idejük java részét a zsúfolt hangárokban töltötték, viszont nagy számú ventillátor gondoskodott a szellőzésről. Volt egy vízpermetező rendszer is, amely a felhevült fedélzetet hűtötte. Szóval elsősorban a fokozott tűzveszély miatt volt olyan érdekesen oldalra kinyúló a japán hordozók kéménye. | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430186 | 2008. október 16. 17:38 | ||
Úgy tűnik a képen mintha valami folyna ki a csőből. | |||||
Laci | Adatlap | 430185 | 2008. október 16. 17:15 | ||
Pfff!Na ez sem egy megvetendő hajó.Nem semmi ezt sem megépíteni,még maket formájában sem. Dcsabesz! A japánoknál bevett szokás volt ez a kémény megoldás.Ez sem foglalja a helyet.Igazam van Simi? | |||||
Simi | Adatlap | 430184 | 2008. október 16. 16:44 | ||
Az bizony a kémény... | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430183 | 2008. október 16. 16:41 | ||
Nagyon krály a maratás így felpakolva. De mi az a kiömlő a hajó oldalán, ahol ömlik ki a víz? | |||||
Simi | Adatlap | 430182 | 2008. október 16. 15:52 | ||
Mit mondjak? Igen zsír! Gondolom, az ára is. Tényleg kár, hogy annyi mindent ráöntenek, mert ezeket eltüntetni (és helyet adni a maratásoknak) nem kis munka. Külön figyelemre méltó az opcionális fafedélzet - bár nagyon szépen vésett a műanyag is. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 430181 | 2008. október 16. 15:44 | ||
Simi | Adatlap | 430180 | 2008. október 16. 10:15 | ||
Szia Szamuráj! Na, végre, hogy előjöttél! Örülök neked, hogy megvagy! Most Vospert építesz? Mi van a Fuso-val? | |||||
Szamuráj | Adatlap | 430179 | 2008. október 16. 06:46 | ||
Múlt héten bementem a horgász és vadászboltba. Az eladő hölgy készségesen, egyesével válogatta ki az 50 darab kis fémkarikát, amit kértem. Sőt! Kétszer is megszámolta, külön tasakot adott hozzá és a végén amikor kérdésére felelve megmondtam, hogy ablakkerethez kell a Vosperhez, kérte tőlem, hogy vigyem majd be a kész hajót megmutatni. :) Sz. | |||||
Laci | Adatlap | 430178 | 2008. október 16. 05:37 | ||
Valahogy én sem értem a felfogásukat,de úgy veszem észre,hogy akkor egy a véleményünk ezekről a "kérdezgetőktől".Simi abban meg tökéletesen igazad van,hogy nem mindegy neki,hogy nekünk mi kell.Szerintem neki az a dolga,hogy eladjon,nem az,hogy minek kell.Elvileg ebből él,meghát amúgyis ne ő oktasson már ki minket.Nem? | |||||
Simi | Adatlap | 430177 | 2008. október 15. 23:30 | ||
Nem értem azt a sok hülye boltost! Tökre erőltetik, hogy "de mihez kell?" Nem mindegy neki, ez kell és kész! De akkor is csak kérdezgeti szünet nélkül, "de mihez kell?" Az ember aztán kinyögi, akkor meg úgy néz, mintha te lennél a hülye. | |||||
lucky | Adatlap | 430176 | 2008. október 15. 20:54 | ||
lucky | Adatlap | 430175 | 2008. október 15. 20:53 | ||
Legutóbb színtelen damil kellett volna árboc ellentartónak (az árbochoz csak az egyik oldalán csatlakoznak a rádió antennái,és elhúzzák azt).Na végül sikerült venni előke zsinórt 0,06 mm-est egy horgászboltban.Mikor megkérdezték, h mire kell ilyen vékony, akkor kicsit hülyének néztek... | |||||
Laci | Adatlap | 430174 | 2008. október 15. 20:33 | ||
Hát akkor te is tudod mi a helyzet,csak akkor ezek szerint kicsit rosszabb helyzetben vagy. | |||||
Narn | Adatlap | 430173 | 2008. október 15. 16:38 | ||
Az hagyján, de itt (Dánia) hiába keresek átlag dolgokat, azt sem tudják. Sok példa volna rá. Például régebben kellet parafa a terepasztalhoz és a helyi Praktiker féleségben szerettem volna venni, de nem volt és az eladóknak tiipjük sem volt, hogy hol vegyek ... Végül egy nagy szőnyeg üzletben sikerült venni :) | |||||
Simi | Adatlap | 430172 | 2008. október 15. 15:40 | ||
Laci! Én nem szoktam megmondani, hogy mihez kell. Néha kihúzzák belőlem, és akkor kb ugyanaz a reakció, mint amit írtál: úgy néznek rám, mint egy gyógykezelendő esetre. Legutóbb egy ékszerboltban néztek így rám, amikor (horgony)láncot kerestem. Ilyen keresztkérdéseket tettek fel: hány évesnek veszem; nő-e, vagy férfi? Végül beleuntam a sok kitérő válaszba és megmondtam, hogy egy maketthez kell horgonylánc minőségben. Ekkor képedt el az eladónéni a fent említett módon... | |||||
Laci | Adatlap | 430171 | 2008. október 15. 15:20 | ||
Simi! Igaz nem zászlótéma,de ez a helyzet illik szinte minden makett-modell építőre.Az a helyzet,hogy én is rengeteget járok a hajóhoz "alkatrészekért", amire én is általában azt a választ kapom,hogy "hát ilyen nincs-hát olyat nem árulunk,nem is lehet kapni"...Aztán persze mikor jobban körbe néz az ember kiderül,hogy mégis van (általában),csak hát nekik az a fogalom,hogy makettezés-modellezés,egy számukra teljesen földönkívüli szó. Egy sztori gyorsan ezzel kapcsolatban: A hajóhoz kerestem két komponensű epoxi gyantát.Bementem egy festékboltba,hátha szerencsével járok.Mikor mondtam,hogy mit keresek és mihez,teljesen hülyének néztek azzal a választ kapva,hogy "Mezőtúron nincs is hajógyár"... Azt hittem felrobbanok erre a válaszra.Szerintem sincs mezővárosban hajóoriásokat építő vállalat,kikötőkben pedig mezőgazdaság... Végül is kiderült,hogy van olyan amit keresek,csak ő azt hitte rendes 200-300 méteres tengerjáró hajóhoz kell. Egyszóval nekik ez teljesen ismeretlen fogalom,hogy makett-modell. Na erre mi a véleményed? | |||||
Simi | Adatlap | 430170 | 2008. október 15. 14:45 | ||
Lucky! Újabb fejlemény zászló-ügyben. Most elmentem egy papírboltba, és megnéztem a papírfelhozatalt. Hát először kicsit elkeseredtem, mert csakis és kizárólag minden nyomtatható papír 80 gr -os volt. Egyik se nagyon tetszett. Aztán amikor már majdnem eljöttem, ráakadtam egy jobbra: az "írólap"-ra. Ez sokkal fehérebb is és vékonyabb is (kb olyan 60 gr körüli lehet A4-re kivetítve), mint a fent említett másolópapír. Igaz, ez A5 méret, de a kutyát se érdekli, lehet rá nyomtatni. Ki is próbáltam és nagyon szép lett. | |||||
Narn | Adatlap | 430169 | 2008. október 15. 12:48 | ||
Nagyon szépek. Kicsit olyanok, mintha valami japán sci-fiből lennének, legalábbis a mai hajókhoz képest. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A Bismarck esetében a fedélzet nem párhuzamos a vízvonallal.Az orr lejt a közepe felé,majd ismét emelkedik a tat felé.Az orrnál erősebben,a tatnál enyhébben.Szóval én úgy oldottam meg a vízvonal kérdését,hogyaz összeragasztott hajótestet leteszem egy teljesen sík lapra.(például asztal)Az asztal széléhez van egysíkban a hajó oldala.Mérőszalaggal,vagy vonalzóval az asztal lapjától felmérem a merülési mélységet,és cerkával megjelölöm végig a hajótest oldalán.1:350 ez a magasság (azaz a merülési mélység) üresen:26mm,harcrakész állapotban 28mm.Valamelyiket mérd fel a hajótest oldalára.De végig ennyinek kell lennie!Nem kötelező folytonos vonallal,csak bizonyos távolságokra.Ezt játszd el mindkét oldalon!Majd szigszalaggal ragaszd le a vonalat tekintettel a vízvonal vastagságára.A legtökéletesebb akkor lesz ha a hajótestet kézbe veszed és szem magasságban emeld magad elé!Srégan tartsd a hajótestet,hogy az orr és az oldala látszódjon!Itt ki fogja adni a szigszalag egyenetlenségét,amit így korrigálni tudsz.Az orr még hagyján,de a tat "negyed gömb" formája miatt húzós lesz.Ugyanis itt "elcsúszik" a vízvonal,azaz ha felfordítod gerinccel felfele azt veszed észre,hogy vastagabb lesz.
Remélem érted,de ha nem hívj fel bátran,úgyis éjszakás vagyok ma.
Üdv!