/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Narn 430680 2008. december 29. 14:26
Válasz erre
Sszabi!
Ez egy Tamiya 1/700-as.
Pisti!
Fő a vátozatosság, szexben is az a jó ;) :))
Azt én is remélem, hogy sikerül kihoznom belőle valami elfogadhatót.
M.Pisti 430679 2008. december 29. 10:35
Válasz erre
Én még ilyen embert nem láttam, aki ennyire mindenevő lenne mint te. Ja de az Ákost. Azért drukkolok hogy legyen egy szép hajód is. Hajrá!
Sszabi 430678 2008. december 29. 09:14
Válasz erre
Narn, milyen gyártó fia ez a "vasdarab"?
Narn 430677 2008. december 28. 23:35
Válasz erre
IMG_9441
IMG_9441
IMG_9442
IMG_9442
IMG_9443
IMG_9443

Hello!
Elővettem a polc mélyéről végre a Scharnhorstot. Ideje lesz végre elkezdeni, mert régóta halogatom. Sajnos eltűnt a hátsó lövegem és nem nagyon találom. Anélkül kicsit érdekes műtét lesz.
Laci 430676 2008. december 27. 21:32
Válasz erre
Hajókovács!
Ez az árbóckosár nem zárt,nyitott mint a Titanicé,csak itt nem az árbócra van rögzítve,hanem a közepén megy keresztül.Holnap megyünk keresztapámékhoz tehát csak jövő héten megyünk hozzátok.Úgy,hogy elő a hegesztőpisztolyt,feszítővasat,mindenféle műtőeszközt,mert jővö héten túlóra lesz.(hihi)
Üdv!
Hajókovács 430675 2008. december 27. 17:48
Válasz erre
Szia Laci!
Igazán nincs jelentősége , hogy 1 vagy 3 tized mm a vastagság , főleg ha nem látszik .Én azt hittem , hogy félig nyitott az árbockosár, mint a Titanicon.
Laci 430674 2008. december 27. 13:42
Válasz erre
főárbóc szerkesztése 001
főárbóc szerkesztése 001
főárbóc szerkesztése 002
főárbóc szerkesztése 002
főárbóc szerkesztése 003
főárbóc szerkesztése 003

Hajókovács!
Na most 0.1-s rézlemezem nekem is van egy kis darab,bár nem hiszem,hogy egy 2.5 m. széles és 2.2 m. magas árbóckosár -ami persze kocka formájában bontakozik élethűvé- 1cm vastag lemezből lett volna.Bár a fene tudja.majd meglátjuk.Igaz konkrét méretem nincs a valódi vastagságától,de az én felfogásom szerint,ha ez csatahajó,akkor ki van téve mindenféle támadásnak.Tehát az én meglátásom szerint -bár fontos szerepet nem nagyon játszott az árbóckosár,ha azt leszámítjuk,hogy egy meteorológiai berendezés helyett kapott rajta szélerősség és szélirány mérővel- csak a 0.3-s volna célszerűbb.Gondolok itt a légi támadásra ahol azért a 3 cm-s jobb védelmet nyújt,mint az 1cm-s.Igaz azt is hozzá kell tenni,hogy harckészültség esetén nem igen volt olyan akit oda osztottak volna,mint "munkaköri előírás".
Szóval ezt inkább rád bízom.Csatoltam képeket a főárbócról.Nem műszaki rajzok,de ebből össze tudjuk hozni,hogy jó legyen!
Üdv!
Hajókovács 430673 2008. december 27. 08:15
Válasz erre
Szia Laci!
Persze, ez nem gond, de ha kell vékonyabb lemez is van O,1 mm- es től bármilyen méretben.
Laci 430672 2008. december 26. 22:26
Válasz erre
Hajókovács!
Tudsz e nekem forrasztani 0.3-s lapvastagságú rezet?Az van itthon és abból lenne az árbóckosár.
Köszi!
Sszabi 430671 2008. december 26. 19:00
Válasz erre
Szia Szamuráj!
Köszi a segítséget!Asszem jobban rá kell feküdnöm az angolra :(
Szamuráj 430670 2008. december 26. 12:54
Válasz erre
Szia Szabi!
Az az igazság, hogy amiket leírtam a cikkben, az mind magam fordítottam angol nyelvű oldalakról. Magyar nyelvű leírás biztos, hogy létezik, az 1970-es és 80-as években a Haditechnika c. újság sok érdekes japán hajózással kapcsolatos cikket közölt, például a felderítő hidroplánokat szállító tengeralattjárók, vagy a fontosabb japán repülőgépek a második világháborúban, de ezek is csak egy-egy típusra koncentrálnak.
A kuriózumnak számító projektekről pedig szinte biztos, hogy kizárólag angol nyelvű irodalmat fogsz találni.
Csatahajós barátunk van igazán otthon a témában, én is tőle tudtam meg sok mindent.

Viszont itt van két link:
www.combinedfleet.com/ homepage2.nifty.com/nishidah/e/s_index.htm

Ezek segítségével meg lehet ismerni az adott típusokat.
Sz.
Sszabi 430669 2008. december 26. 10:23
Válasz erre
Szamuráj!
Ez a cikked is nagyon is jó! Csak így tovább!
Megkérdezném, hogy nem tudsz olyan könyvet ami magyarul tárgyalja a Japán Haditengerészet egységeit?
dcsabesz 430668 2008. december 25. 19:18
Válasz erre
Sziasztok!

Kellemes ünnepeket kívánok én is mindenkinek!
Laci 430667 2008. december 25. 18:34
Válasz erre
Hajókovács!
Én nem is számonkérésnek vettem amit írtál,csak azt akartam ezzel írni,hogy én nem értek az antennákhoz,ezért kötél egyszerűen.
Az árbócra visszatérve.Ha már egyszer modellt építünk akkor az legyen is olyan,mint anno volt.Egyébként beszéltem ma Laci bácsival,és ő is azt mondta-a hajócsavarral kapcsolatban-,hogy legyen eredeti ha már csináljuk.Tehát az árbócot amit már beépítettem,akkor leszedem.Úgyis volt már rajta olyan,amit le kellett szedni és újat csinálni helyette.Lásd a szellőzőt,ahol már a kész felépítményen kellett újat csinálni,úgy hogy ki kellett belőle vágni.Mégis sikerült,és most már szívesebben nézek rá.
Üdv!
Hajókovács 430666 2008. december 25. 14:31
Válasz erre
Szia Laci!

Nem számonkérésnek szántam a helyreigazitást, viccesen kötél ami feszit , tart.
Antenna vezeték ami szigetelő átvezetőkön keresztül van vezetve és egy kicsit rázós
és sugároz.
Persze nem arra az árbocra gondoltam ami be van épitve.Elég a rajz is.

üdv. János
Laci 430665 2008. december 25. 13:30
Válasz erre
Hajókovács!
tudod én nem vagyok ebben annyira zseni,hogy melyik "kötél" melyik,vagyis milyen funkciót produkál.Én egyszerű paraszti ésszel nézve mondom azaz írom,hogy kötél,mert nekem ami árbócon van az kötél felfogású.Éppen ezért írom,hogy kötél,mert fogalmam sincs ezekről a dolgokról.
Huh!Az árbóc közül az első árbóc már be van építve,de ha csinálunk másikat helyette,akkor lebontom majd.(nehogy "véletlen" leszedjem gyorsan hirtelen felbuzdulásból...)A hátsó az jobb,mert az még nincs beépítve.De arról hozok rajzot is meg képet is meg mindent ami kell!
Előre is köszi!
Üdv!
Hajókovács 430664 2008. december 25. 12:53
Válasz erre
Szia Laci!
A délelötti telefonbeszélgetésünk után egy kicsit másképp látom a " kötélzetet" most hogy a rajzaidat nézem. A OO8- as képen nem a kötélzet látható , hanem a rádió antennák haladóhullámú sugárzó antenna kábelei és annak levezető kábelei.
De semmi gond ezeket is meg kell csinálni ha nem is mint tartó , feszitő kötélzet.Én a titanicon az antenna kábeleket O.15.-ös u.n. cápazsinorból csináltam , horgászboltban kapható a süllőzéshez használatos drót előke anyaga.Ennek megvan a kellő hajlékonysága, esése , az anyaga : középen egy nagyon vékony perlon szál sodrat, küvülről meg szuper vékony acél sodrony.
De mindezt a hétvégén meg is nézheted, hidd el nem egy ördöngős dolog.Pláne 1 : 1OO- ban .A Pék dokinál 1 :7OO -ban ezt az idomitott pókjai végzik el.
Szóval hozd a könyvet és a rajzokat is , nem ártana az árbocokat is elhoznod.

üdv János
Laci 430663 2008. december 25. 10:25
Válasz erre
főárbóc kötélzet rajzai 001
főárbóc kötélzet rajzai 001
főárbóc kötélzet rajzai 008
főárbóc kötélzet rajzai 008

Üdv mindenkinek!
5 napi szerkesztés,kutatás és rajzolgatás után tegnap (azaz ma hajnali 2-kor)végre sikerült lerajzolni a Bismarck összes kötélzetét 14 db A4-s lapot megtöltve.Ebben nagy segítségemre volt a "Bismarck das modell" nevű könyvem illetve a net,és nem utolsó sorban Hajókovács által "szponzorált" Waffen Arsenal kiadása.Mire sikerült az összes kötélzetet kigubózni,hogy melyik melyik...Pfff.Nem kis erőfeszítésembe került,de sikerült!
Narn 430662 2008. december 25. 01:29
Válasz erre
Boldog Karácsonyt kívánok nektek!
Sebi 430661 2008. december 24. 16:47
Válasz erre
Kedves Barátaim !

Boldog Karácsonyt !
Szamuráj 430660 2008. december 24. 16:16
Válasz erre
Kedves Ákos!
Nagyon hangulatos "kis" diorámát alkottál. A daru különösképpen megfogott. Gratulálok.
Sz.
Simi 430659 2008. december 24. 14:57
Válasz erre
Ez egy igazi "tiszta építés"! Mármint hogy olyan igazi iedalizált, jó hangulatú és ettől olyan szép - nekem. Büszke vagyok, hogy (bár nincs is tengerünk) a magyar makettezők így kitesznek magukért! Pl a közeli országokból az elmúlt év folyamán nem is láttam igazán szép munkát...
Mindenkinek áldott Karácsonyt kívánok!
Somogyi Imre
Laci 430658 2008. december 24. 14:22
Válasz erre
Ákos!
Nagyon zsír lett ez a Schnellboat!Mint ahogy BBalázs is írta,nagyon is idevaló!Gratula!
ChevyG 430657 2008. december 24. 13:14
Válasz erre
Sziasztok!

Minden Kedves hajós kollégának kívánok Békés, Boldog Karácsonyt, és sok sok elkészült makettet az Új Esztendőre!

Braun Gergely Gábor as ChevyG
ChevyG 430656 2008. december 24. 13:13
Válasz erre
Helló!

Zuper!

(mi lett a regeddel?)

üdv!
BBalázs 430655 2008. december 24. 13:05
Válasz erre
Boldog Karácsonyt Csatahajósok!
BBalázs 430654 2008. december 24. 13:05
Válasz erre
Ákos!
Nagyon szép lett a dioráma! Kicsit ideillő? Nagyon ideillő!
Akos 430653 2008. december 24. 12:21
Válasz erre
Kriegshafen dioráma
Kriegshafen dioráma

Elkészültem egy kicsit ide is illő diorámával. A mi készül éppen topikba tettem fel az összes képet.
KKÜ&BUÉK
Hajókovács 430652 2008. december 24. 11:46
Válasz erre
Kedves Hajós Népség!

A TIT Hajózástörténeti Klub tagjai és a magam nevében is kivánok mindenkinek boldog karácsonyt és kellemes ünnepeket. Egyben a modellezéshez, makettezéshez elegendő szabadidőt és anyagi lehetőséget a jövő évre
Sszabi 430651 2008. december 24. 10:11
Válasz erre
Csatlakozva az előttem szólókhoz kívánok mindenkinek boldog karácsonyt, kellemes ünnepeket!
feca 430650 2008. december 24. 10:07
Válasz erre
Üdv Tengerészek!
Kivánok mindenkinek Boldog Karácsonyt,és sok ajándékot a fa alá!
Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!
Ferenc
Kopi 430649 2008. december 24. 09:35
Válasz erre
Boldog Karásonyt és makettekben gazdag Boldog Új Évet az egész Flottának !
lucky 430648 2008. december 24. 09:00
Válasz erre
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Laci 430647 2008. december 23. 22:26
Válasz erre
Szia Dcsabesz!
Éppen a mai nap adtam fel postán sürgősségivel,egy A4 méretű borítékban.2 db tokban van,az egyik dupla DVD-s.Elvileg ma ott kellett volna lennie,de lehet,hogy csak jövőhéten lesz ott az én küldeményem is.Remélem!
Üdv!
dcsabesz 430646 2008. december 23. 21:43
Válasz erre
Szia Laci!

Merre járhatnak a DVD-k? Én is feladtam már az én gyűjteményem.
Szerintem csak a jövő héten fog odaérni.
Laci 430645 2008. december 23. 19:33
Válasz erre
Szamuráj és hajós társadalom!
Azt hiszem mindenki nevében megköszönhetjük jókívánságaidat,és szerintem mindenki ugyan ezt kívánja neked(tek) is.Ezúton kívánok én is mindenkinek kellemes karácsonyi ünnepeket,és egészségben,hajókban gazdag boldog új évet!
Szamuráj 430644 2008. december 23. 19:13
Válasz erre
Kedves hajós Társak!

Minden szívből szóló karácsonyi énekben,
A kandalló ropogásában és melegében,
Az ünnepi ebéd közben,
A beszélgetésben és nevetésben,
Minden képeslapban amit egy barát, vagy a család küldött,
Minden, amit ebből meghallunk,
és ami elgondolkodtat bennünket,
az maga a Szeretet.

Kívánok Nektek Boldog Karácsonyt! ;)

Szamuráj
Simi 430643 2008. december 23. 16:14
Válasz erre
Csatahajós barátom, dobj mán egy emailt, mert el szeretném neked küldeni a képeket és bizonytalanságban vagyok a címed felől. Többször is próbálkoztam, de az üzit mindig visszadobta (mindig 4 nap után jött a hibaüzenet!) a rendszer.
Narn 430642 2008. december 23. 14:51
Válasz erre
Csatahajós! Köszönjük a részletes infókat. Ez a japán admirális dömping meglepő és a módszer, hogy hogyan válhattak azzá.
csatahajós 430641 2008. december 23. 11:59
Válasz erre
Ja az lemaradt, hogy Nimitzzel ellentétben a brit admirálisok használták is a Home Fleet zászlóshajóit, ahogy Tovey a KGV-t a Bismarck ellen, később Bruce Fraser a Duke of Yorkot a Scharnhorst ellen, aztán a a DoY-t és az Ansont a Tirpitz ellen (csak ott nem volt ütközet).
csatahajós 430640 2008. december 23. 11:56
Válasz erre
A KGV előtt a Nelson volt elég sokáig a Home Fleet zászlóshajója, ha nem tévedek a 30-as évek elejétől (nemúgy mint mondjuk a H erő zászlóshajója, ami rengeteget változott, de ott volt a Hood is sokat).
Jellemzően a nagyobb flottákban létezett egy flottazászlóshajó , amely igazából csak jelképes feladatot látott el (pl. ilyen volt a USS Missouri 1945 szeptemberében, de előtte a South Dakota volt a Csendes-óceáni flotta flottazászlóshajója, tehát Nimitz admirális helye ha részt vett volna a csatákban (ezért is rendelkezett egy extra szinttel a páncélozott parancsnoki tornyán.
Érdekességképpen: eredetileg az Admiral osztály (érts Hood és 3 meg nem épült testvére) is hasonló céllal kapott ilyen hatalmas páncélozott parancsnoki tornyot amely mind tömegben mind méretben abszolút rekorder az összes dreadnought és superdreadnought közt.)

Ezen felül az egyes kötelékeknek, flottacsoportosításoknak is volt kijelölt zászlóshajója és főleg a két csendes-óceáni hadviselő félnél jellemző volt az hogy az igen eltérő feladatkörök és a rengeteg kötelék és hajó miatt bizony több admirális is volt egy köteléken belül (persze alá-fölé rendelti viszonyban)- lásd Midwaynél Fletcher és Spruance + a kíséretet adó hajók főparancsnoka is admirális volt. (Japóknál Nagumo a Kido Butai és az 1-es divízió (Akagi-Kaga) főnöke, alárendeltje Yamaguchi a 2.es divízióé (Hiryu-SOryu), Abe a két kíséretet adó csatahajóé (Haruna- Krisihima) és nehézcirkálóé (Tone,Chikuma), Kimura a a 11-es rombolóköteléké (Nagara és 11 romboló) és a tengeralattjáró elhárításé - és ez még csak a Nagumo féle kötelék , amiből hiányzott az 5-ös hordozókötelék (Sho-Zuikaku) :D...)

A háború vége felé a japánoknál nagy divat volt a sok tapasztalt tiszt elvesztése miatt ,hogy valaki kapitányból teljes értékű admirálissá vált egy pillanat alatt, ezért mondjuk a 1944es tengeri csatákban (Samar, Sibuyan, Surigao stb.) több mint 20 japán admirális vett részt egyidejűleg; bizony sokszor a nagyobb csatahajóknak egy egy admirálisi rangban lévő tiszt volt a kvázi kapitánya (pl. a Musashi-t konkrétan tudom).
Simi 430639 2008. december 23. 09:48
Válasz erre
PoW-orrfedélzetek
PoW-orrfedélzetek

Az úgy jó lesz, ha ezt a cikket elküldöm? Csak már azt se tudom, hogy érhetem el azt a részt szerkeszteni... (már elfelejtettem a jelszót stb)
Különben időközben a hivatkozást feltettem a modelwarships HMS "Mighty" Hood fans fórumára (www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php) és itt is szép elismeréseket kaptunk, többek közt E.J. Foeth -től, aki a Hood építés koronázatlan királya (1/350-ben saját építésként készíti a hajót).
Időközben nekiálltam a Prince of Wales-nek - igaz, nem gőzerővel - de az egész fedélzetet már kicseréltem vésettre (a képen csak az orrfedélzet látható),sőt már a hullámtörő is elkészült - természetesen alulemezből. Egy esztergályos megcsinálja nekem a barbettákat, a többi aprósággal meg majd elboldogulok valahogy...
Mekett 430638 2008. december 23. 08:57
Válasz erre
Gratula, nagyon szép!
De akkor az egy éve árválkodó Hood-cikkedet be sem fejezed már? :(
dcsabesz 430637 2008. december 23. 08:48
Válasz erre
Nézegettem az oldalt és az alján vannak számok, ott lehet következő oldalakra navigálni. De mint látniu fogjátok ez rengeteg témának a gyűjtőhelye és ráadásul lenygyel. Vagyis egy rapidhare-es gyűjtőoldal. Szóval az alján lévő számokra kattintva listázhatod, hogy milyen témák vannak feltéve a rapidshare-ra.
Lehet böngészni! :-)
Laci 430636 2008. december 22. 20:39
Válasz erre
Simi!
A fene tudja miért,de nem mutatja az adatlapom amin rajta van a mailem.Nincs regisztrálva azt írja.Ha meg rámegyek a reg. gombra akkor meg ezt írja:már van ilyen felhasználó...
Ezért most ide írom: hatvanilaci@citromail.hu
Laci 430635 2008. december 22. 19:48
Válasz erre
Simi!
Igazán nincs mit!Most legalább már ezt is tudom.A címed ha elküldöd nekem a mail-emre,akkor holnap teszem is fel postán.
Simi 430634 2008. december 22. 17:41
Válasz erre
Lacikám!
Nagyon köszönöm a kedvességedet! Nagyon-nagyon örülök neki!
Különben - ha jól tudom - ez a "valami" Hood admirális(ok)nak a címere, aki a hajó névadója volt.
Sszabi 430633 2008. december 22. 14:35
Válasz erre
Találtam egy "könyvtárat" ami sztem jó kis referenciákat tartalmaz, igaz hogy lengyel az anyag, de a képek és rajzok miatt sztem megér 1-2 letöltést.
(Ha valaki közben rájön, hogyan lehet még ezen az oldalon lapozni vagy több ilyen könyvet keresni szóljon mert nekem sehogy se sikerül...)
images.google.hu/imgres
dcsabesz 430632 2008. december 22. 10:30
Válasz erre
Laci 430631 2008. december 22. 09:49
Válasz erre
jelzés vagy mi 001
jelzés vagy mi 001
jelzés vagy mi 002
jelzés vagy mi 002

Simi!
Hegyező után kutlászkodtam és ezt találtam.Keresztapám hozta külföldről.(Keresztapám kint él németbe.)Mivel gondolom vagyunk olyan haverságban-remélem-,ezért rád gondoltam,hogy a Hood-od mellé tedd.Ezzel is tiszteletet adva az elesett tengerészek emlékére.Visszautasítást nem fogadok el.Van egy Kriegsmarine-os is,de azt a Bismarck kapja meg.(Ha nem baj!)
Ui.:Mivel nem tudom a szakszerű nyelvét,ezért adtam a képnek ezt a címet...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.