<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Simi | Adatlap | 430746 | 2009. január 2. 23:48 | ![]() | |
Más megoldás nem jut eszembe nekem, csak az, hogy a (menetirány szerinti)baloldal oldalmagassága magasabb, mint a jobboldalé. Hiszen a főfedélzet szintjétől lefelé mérted a 6 cm-t, és most ez árulta el a problémát. Előzmény: (430744) Laci 2009. január 2. 22:58 | |||||
Sebi | Adatlap | 430745 | 2009. január 2. 23:44 | ![]() | |
Szia Laci ! Két eset lehetséges. Vagy ferdén fényképeztél. Vagy, ha a piros csíkokat tekintem vízszintnek, sajnos ferde a test (?) | |||||
Laci | Adatlap | 430744 | 2009. január 2. 22:58 | ![]() | |
Üdv mindenkinek! Segítséget kérnék valakitől,ugyanis egyvalamit nem értek!A fenti képeket azért tettem fel,mert nem értem,hogy ha a bal és a jobb oldali ablakok egyforma távolságra van a fedélzettől, (6cm) akkor mégis miért látszik elölnézetből a bal oldali lentebb,mint a jobb oldali.Pedig a fedélzet síkban van a bal és a jobb oldallal.(?)Érthetetlen számomra. Lehetséges megoldásként mégis azt találom,hogy a jobb oldalt kicsit fentebb kell vinni!Akkor talán egy vonalban lesz a két oldali ablak sor. | |||||
Sebi | Adatlap | 430743 | 2009. január 2. 22:07 | ![]() | |
Hello ! Már bocs, de ennek a Yorktownnak a történetére gondolsz, vagy azéra amelyik Midwaynél elsüllyedt ? Csak mert maratás van ehhez is és ahhoz is. Ahhoz, amiről képet raktál fel, a Tom's Modelworksnél és a Gold Medal Modelsnél is találsz, csak úgy keresd, hogy Essex vagy Essex class. | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430742 | 2009. január 2. 21:33 | ![]() | |
Laci! Írj egy e-mail címet ide: dcsabesz@freemail.hu. Írnék e-mailt, de nem tudom a címed. | |||||
salto | Adatlap | 430741 | 2009. január 2. 21:05 | ![]() | |
BÚÉK Mindenkinek! Megvételre keresem a Hasegawa 1/350 Mikasa, illetve a Fujimi 1/700 Yamato (full-hull) makettjét. Mindenféle megoldás érdekel. Üdv: salto | |||||
Sszabi | Adatlap | 430740 | 2009. január 2. 20:52 | ![]() | |
nem rajongok annyira az nagy hordozókért,de a másfél méter az csak másfél méter...:P | |||||
Laci | Adatlap | 430739 | 2009. január 2. 20:36 | ![]() | |
Dcsabesz! Na látod ez már problémás,mert nem tudom mibe belefogatni.Tehát így nemigen tudom hasznát venni.Például próbáltam CO drótot befogni a fúróba,és nem szorította meg,csak úgy,ha tekertem köré szigszalagot.Pedig ez 0.6mm átmérőjű. | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430738 | 2009. január 2. 20:30 | ![]() | |
Ha jól emlékszem 80-100 ft körül van darabja. De olyan fúrók aminek nem vastagított a szára. Tehát, ha 0,3-as a fúró része, akkor a szára is annyi. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 430737 | 2009. január 2. 20:13 | ![]() | |
Kedves Hajókovács! Az U-5-ös már gőzerővel halad, mindenről bővebben az emailben, amit Neked küldtem. Sz. | |||||
Laci | Adatlap | 430736 | 2009. január 2. 20:07 | ![]() | |
Hajókovács! Köszi szépen a fáradozásod az árbóccal és egyéb hozzávalókkal kapcsolatban! Nem irigyellek az ablakokkal kapcsolatban.Még szám szerint is sok,nemhogy megcsinálni.Gondolom a lyukasztást bőrlyukasztóval csináltad.(az is van itthon szerencsére)Az általad említett polikarbonátot hol lehet beszerezni?Gondolom nem olcsó. Üdv! | |||||
Schumi7vb | Adatlap | 430735 | 2009. január 2. 19:39 | ![]() | |
papírt nem szeretem,csak a gond van vele. | |||||
Hajókovács | Adatlap | 430734 | 2009. január 2. 18:55 | ![]() | |
Szamuráj! Az U-1 tengó remélem csak a kezdet.Vetted valami hasznát az e mailben küldött listának?Elnézést hogy nem válogattam szét a felszini egységeket és a tengeralattjárók irodalmát.De valami irdatlan hosszú volt a lista. Ha valamiben segithetek, szolj.Az igért kapcsolatfelvételeket a napokban teljesitem. Üdvözlettel , további jó munkát és B.U.É.K. | |||||
Hajókovács | Adatlap | 430733 | 2009. január 2. 18:47 | ![]() | |
Szia Laci! A O,5.- O,6 -os huzalt küldök az árboc merevitővel együtt. Az ablakkeretet rézcsőből esztergáltam, eggyenként, 32O darabot összesen. A bele való " üveget " O,6 mm vastag polikarbonát lemezből , egy lukasztó segitségével gyártottam le. A 6mm átmérőjűből szintén 32O db.-ot . De a kisebb azaz 3mm -es átmérőjű ablak üvegből csak 2 6OO darabot jugattam ki. A fúrók esetében a vastagitott szárú ( 2,4mm) fúróra gondolsz? Azokat a Hajós ú.ban vettem egy dobozban 3 db. van és az ára 8OO ft. Ha jól emlékszem nincs különbség a O,5 vagy a O,8 között A vastagitott szár elönye , hogy a dremmelben vagy más multiban használt patron , tökéletesen központosan fogja meg.Igy sokkal tovább tart,azaz ritkábban törik. üdv János | |||||
lucky | Adatlap | 430732 | 2009. január 2. 14:57 | ![]() | |
Schumi7vb Hamár a méret a lényeg: 1/200 GPM papír USS Saratoga, Lexington. Van vagy 1,5 méter... A Saratoga ráadásul a 1938-as állapot szerinti ( 4 lövegtorony+ kétfedelű gépek tömegei). | |||||
Schumi7vb | Adatlap | 430731 | 2009. január 2. 13:59 | ![]() | |
A méret a lényeg,és ahogy elnézem ehez nincs is speciálisan hozzá való maratás,valahol láttam,hogy a Hornetnek a maratását használták fel,és valami álltalános maratást is használtak,ami minden 1/350-es hordozó maketthez felhasználható,gondolok itt elsősorban a korlát,lépcső,antenna,fegyverzet stb...Mindenki ismeri ennek a hordozónak a történetét,ezért lenne érdemes megépíteni,másrészt szép nagy 77,5cm hosszú,és jól mutatna a 68 cm-es Titanic mellett,na és persze az uncsitesóm is szereti ezeket a maketteket,és tudna segíteni... | |||||
Simi | Adatlap | 430730 | 2009. január 2. 12:57 | ![]() | |
Egy makettet annak érdemes megvenni, aki vonzódik a témához; "csak úgy" nem érdemes, mert hamar elmegy a kedved, különösen ha szembesülsz a jó kínai "verdzsa" minőséggel (néhol agyament alaktrész bontásokkal, sok sorjával és öles hézagokkal). De ha a szívedhez közel áll a hajó, persze lehet belőle szépet is kihozni, de nem lesz nagyon egyszerű. | |||||
Simi | Adatlap | 430729 | 2009. január 2. 12:50 | ![]() | |
OK, hogy angol, de nem hiszem, hogy a legtöbb Royal Navy rajongónak pont ez lenne a dédelgetett álma; hanem pl a Queen Elisabeth osztály, vagy a Nelson/Rodney. Hordozóból pedig talán inkább az Ark Royal. | |||||
ChevyG | Adatlap | 430728 | 2009. január 2. 12:36 | ![]() | |
Ha kizárólag 350-ben akarod megépíteni, akkor OK. De ha a méretarány nem számít (és nem pont ezt a US hordózót akarod, akkor feltétlen ajánlom a Dragon 700as hordozó sorozatát. Ehhetz egy marhanagy maratást illik beszerezni, ráadásúl asszem gépet is kell venni hozzá. üdv | |||||
Schumi7vb | Adatlap | 430727 | 2009. január 2. 12:35 | ![]() | |
tud valaki valamit erről a makettről?érdemes megvenni? www.modellbolt.hu/index.php | |||||
ChevyG | Adatlap | 430726 | 2009. január 2. 12:26 | ![]() | |
az Airfix angol...:) | |||||
Laci | Adatlap | 430725 | 2009. január 2. 11:58 | ![]() | |
Dcsabesz! Az nem lenne rossz ha tudnál nekem ilyeneket szerezni.Monnd meg az árát,aztán megmondom mennyi kellene kb.A többit meg majd "megbeszéljük". Köszi! | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430724 | 2009. január 2. 10:04 | ![]() | |
Laci! Én tudok szerezni neked 0,3-as fúrótól fölfelé 0,1-es léptékkel fúróstzáraka. dcsabesz | |||||
Laci | Adatlap | 430723 | 2009. január 2. 09:49 | ![]() | |
Hajókoács! A minap keresgéltem ezt-azt,és hoppá mit találtam.Zégergyűrű fogót.Tehát semmi akadálya annak,hogy gyakoroljak itthon.Viszont nekem csak CO drótom van (0.6 mm átmérőjű),de azt igen nehezen lehet hajlítani.Honnan lehet külömböző átmérőjű rézdrótot szerezni,és olyan fúrókat ami neked van?(0.3 0.4 stb) Köszi! Mellesleg mióta hazajöttünk teljes kapacitással csináltam a hajót,és gyakorlatilag de. 9-től este 11-ig megcsináltam a maradék oldalát.Úgyhogy már másnapra csak a finomítások maradtak.Most rákerülnek az ablakok is,utána jönnek a víz alatti hűtőrendszer nyílásai.Ja igen innen jut eszembe.Miből csináltad te az ablaküveget és keretet? Köszi a segítséget. | |||||
Simi | Adatlap | 430722 | 2009. január 2. 08:42 | ![]() | |
Nem valószínű, hogy elírás lenne az Illustrious. Én örülök, hogy végre van náluk pozitív változás; bár a témaválasztás lehetett volna ütősebb is. | |||||
ChevyG | Adatlap | 430721 | 2009. január 1. 19:55 | ![]() | |
Sziasztok! Az Airfix újdonságiai között idén ott lesz a 1/350-es Illustrious! Remélem nem elírás, és 400as! A Revell kiadja a Tirpitz-et is, szerintem várható voplt. (de nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar) www.airfix.com/new-for-2009 www.modellversium.de/kit/artikel.php | |||||
BBalázs | Adatlap | 430720 | 2009. január 1. 18:47 | ![]() | |
Szamuráj! A makett és a dio is szép lett! Gratula! A Nagato-osztályról szóló cikked meg egyenesen felért egy ajándékkal! Köszönjük! | |||||
Laci | Adatlap | 430719 | 2009. január 1. 18:28 | ![]() | |
Dcsabesz! Sajnos vannak olyan fájlok amiket nem bírtam megnyitni,köztük a Bismarck anatomy-t.De viszont öröm,hogy a Sink the Bismarck rajta van.Azt már vagy 12 éve láttam.Azért köszi! Sszabi! Örülök,hogy segíthettem. | |||||
Sszabi | Adatlap | 430718 | 2009. január 1. 14:54 | ![]() | |
Laci köszi a segítséget! | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430717 | 2009. január 1. 14:06 | ![]() | |
Boldog Új Évet Kívánok minden hajós kollégának! Laci! Hasznos információk voltak a DVD-n? | |||||
Hajókovács | Adatlap | 430716 | 2009. január 1. 09:45 | ![]() | |
Hajósnépség! Én is csatlakozom, B.U.É.K! | |||||
Laci | Adatlap | 430715 | 2009. január 1. 09:35 | ![]() | |
Hajósok! Rövid leszek és lényegretörő! B.U.É.K.! | |||||
Laci | Adatlap | 430714 | 2008. december 31. 19:32 | ![]() | |
Sszabi! Tehát a Bismarck korlátait nem festették le,mert a korlát vastagságát tekintve igen vékonyak ahhoz,hogy befolyásolná az álcázást.Különben is messze nem látszódik a korlát,szinte észrevehetetlen,ebből kifolyólag nem érdemes erre is "pazarolni" a festéket.Itt van egy kép a hátsó felépítményről,azon se a fekete,se a fehér csík nincs ráfestve. Utólag is mindenkinek Boldog Új Évet Kívánunk! | |||||
Szamuráj | Adatlap | 430713 | 2008. december 31. 19:24 | ![]() | |
Két kedves barátomat leptem meg ezekkel a saját kezűleg készített makettekkel az ünnepek alatt. Kevés idő állt rendelkezésemre, mindent beleadtam. Az egyik a Mogami 1/350-ben, a másik az U-1-es 1/72-ben, ami az Osztrák-Magyar Monarchia első tengeralattjárója volt. Még egyszer Boldog Újévet Kívánok! Sz. | |||||
Sszabi | Adatlap | 430712 | 2008. december 31. 17:15 | ![]() | |
Az Tengerészeknek boldog és eredményes új évet kívánok! Laci! Tőled kérdezem elsősorban, mert te nagyon benne vagy: A Bismarckomhoz megjöttek a lézervágott karton korlátok.Az lenne a kérdésem h a korlátokat a hajón festették-e? A hajó a balti csíkos festést "viseli", és nem tudom h a csíkok a korlátokat is érintették vagy csak a felépítményt? Ezt nem tudtam kivenni a fotókon. Előre is köszi a segítséget! Sszabi | |||||
BBalázs | Adatlap | 430711 | 2008. december 31. 16:56 | ![]() | |
Kedves Csatahajósok! Makettekben és Boldogságban gazdag új esztendőt kívánok Nektek! Balázs | |||||
Szamuráj | Adatlap | 430710 | 2008. december 31. 16:51 | ![]() | |
Kedves Barátaim! Reményteljes, békés, sikeres és boldog új esztendőt kívánok Nektek és Szeretteiteknek! Sz. | |||||
Simi | Adatlap | 430709 | 2008. december 31. 16:40 | ![]() | |
Hát ez nagyon szép volt! Én is csatlakozom az előttem szóló(k)hoz: BUÉK! | |||||
lucky | Adatlap | 430708 | 2008. december 31. 16:18 | ![]() | |
Hogy boldog lehess, három kincset keress: higgy, remélj, szeress! Hozzon az új év örömből végtelent, szeretetből önzetlent, sikereket, mit csak lehet! B.U.É.K! | |||||
Sebi | Adatlap | 430707 | 2008. december 31. 15:57 | ![]() | |
Uraim ! Még pár óra van vissza ugyan, de nem hiszem, hogy idén már netközelbe kerülök. Éppen ezért Boldog Új Évet kívánok mindannyiótoknak ! | |||||
Sebi | Adatlap | 430706 | 2008. december 31. 15:55 | ![]() | |
Szia ! Hát, ha az eladó egyszer megengedi, nézz bele a dobozba! Egyébként szívesen. Ha szükség van segítségre kérdezz bátran. A képeket pedig várjuk! | |||||
Sebi | Adatlap | 430705 | 2008. december 31. 15:51 | ![]() | |
Ahogy Csabesz írta, a színek a helyes légi azonosítást szolgálták. A piros a Balti és Északi tengert (vagyis a keleti frontot) jelentette, a sárga pedig az Atlanti óceánt (vagyis a nyugati frontot). 1943-tól kezdték abbahagyni a használatát, mert mikor a németek elvesztették a légifölényt, már nem lett volna jó, ha a hajókat az ellenség könnyen azonosítja. | |||||
Sebi | Adatlap | 430704 | 2008. december 31. 15:39 | ![]() | |
Jó. Akkor két lehetőséget ajánlok. Ehhez a mintához ilyen Humbrol színek fognak kelleni: H34 és H32 v. 92 (amelyiket meg tudod szerezni) a törzsre és a felépítményre, H63 v. 83 (szintén amelyik elérhető) és H27 a fedélzetekhez. A vízvonal fekete, az alatta lévő részhez pedig a H73-at ajánlom. A másik lehetőség pedig a White Ensign Models festékei. Ha megnézed a honlapjukat, akkor a colourcoats-ok között találni fogsz ilyent, hogy kriegsmarine colours. Ott a Baltic Dunkelgrau-t, Dunkelgrau 2-őt és a Schiffsbodenfarbe III Rot 5-öt keresd. Az első a fehér mellé megy a törzsre és a felépítményre. A második a felső fedélzetekre. A harmadik pedig a vízvonal alá. A főfedélzet színéhez a deck teak-et ajánlom, melyet a generic colours-ban találsz meg. | |||||
Simi | Adatlap | 430703 | 2008. december 31. 13:21 | ![]() | |
Ilyennincsen! (Ennél már csak a Nekeresd jobb; különben létező település Zalaegerszeg mellett...) Tegyél csak fel képeket, ha nekikezdtél az építésnek. Ha tudunk, segítünk. Lehet, hogy van néhány archiv fotóm is a hajóról és testvéreiről. | |||||
Ilyennincsen | Adatlap | 430702 | 2008. december 31. 10:58 | ![]() | |
Tiszteletem! Nem is gondoltam volna, hogy Humbrol festéket ír hozzá. Láttam boltokban Heller maketteket festékkel, gondoltam akkor lehet őket külön is kapni. Igaz furcsálottam, hogy eddig még egy boltban sem találtam őket. Nagyon szépen Köszönöm a segítséget. Így már neki tudok állni a dolgoknak kicsit jobban. Ha gondoljátok és érdekel, teszek majd fel a készülő makettről képeket. Mégegyszer Köszönöm a segítséget. Tiszetelettel: Ilyennincsen | |||||
Laci | Adatlap | 430701 | 2008. december 31. 09:26 | ![]() | |
Laci | Adatlap | 430700 | 2008. december 31. 09:06 | ![]() | |
Narn! Ez a torony teteje festése bevett módszer volt a németeknél.Mondjuk fogalmam sincs,hogy melyik szín mit jelentett volna,de a Bismarckból kiindulva,például békeidőkben egyezett a szín a hajó világos szürkéjével,azután mikor megkapta a balti csíkokat -fekete,fehér és sötétszürke festést- akkor a tornyok tetejét is az orr és taton találhtó sötétszürke festékkel vonták be.Itt már hadi szineket kapott.Majd következett az állítólagos sárgára festett torony tető,mikor már igyekezett volna St.Nazair-be,ezzel azt jelezte volna a Luftwaffe számára,hogy ez a német haditengerészet hajója,és őt kell(ett volna) védelmezniük. Tehát szerintem a színek mindig valami szerepet töltöttek be egy adott időben a tornyok tetjén. | |||||
dcsabesz | Adatlap | 430699 | 2008. december 31. 08:58 | ![]() | |
Azért festették színesre a lövegtornyok tetejét, hogy a német pilóták megismerjék a hajót. | |||||
Narn | Adatlap | 430698 | 2008. december 31. 02:10 | ![]() | |
Nézegettem a festéseket és kezdek hajlani az 1940-es Operation Weserübung-os fetésekre, abból is a második fázisra. MIért volt egyszer sárga, másodszor meg piros a lövegek teteje ? Eleve miért volt jó színesre festeni ? | |||||
megahatás | Adatlap | 430697 | 2008. december 31. 00:25 | ![]() | |
üdv! erre a verzióra gondoltam: www.scharnhorst-class.dk/scharnhorst/paint_schemes/paint_scharnhorst_1943.html a felső, egyszerűbb koncepcióra!a helyzet az, hogy teljesen az alapoktól kezdek mindent-be kell szereznem festékeket, és vmit amivel föl is viszem őket a makettre! :) sok kísérletezés és idő kérdése.. elég régen foglakoztam ilyesmivel sajnos! ezt a hajót tervezem tanulásra, és tapasztalatszerzésre. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |