/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Simi 430780 2009. január 5. 00:21
Válasz erre
Lacikám!
Szép lesz ez a hajó! És titkon bízom benne, hogy az idén elkészülsz vele... Szerintem nem sok ilyen van/lesz a világon (ami 1/100, ennyire precízen élethű és ennyi mindene működik)! Ezért merem mondani: egy igazi világszenzáció lesz!
and 430779 2009. január 5. 00:09
Válasz erre
Szia Ilyennincsen!
Veszprémben a "félemeleti" játékboltban találsz sok féle makettfestéket, meg a belső körgyűrűn, ha még létezik a modellbolt, ott is, én vettem már. Üdv.
Laci 430778 2009. január 4. 16:14
Válasz erre
Ilyennincsen!
Kösz szépen az elismerést!Igyekszem a legjobbat kihozni magamból.Jobban mondva a hajóból.Olyan mestereim vannak,mint Hajókovács,Simi stb. akik figyelmeztetnek ha valami hibát találnak rajta.
Üdv!
Laci
Ilyennincsen 430777 2009. január 4. 15:14
Válasz erre
Laci!

Egyáltalán nem látszik, hogy valaha is törés lett volna rajta :)
Szép munka. És egyre szebb lesz.

Ilyennincsen
Laci 430776 2009. január 4. 14:15
Válasz erre
Bismarck ablak 1 003
Bismarck ablak 1 003

Üdv mindenkinek!
Ezt azért teszem fel,mert megsem látszik szerencsére a valamikori törés a taton.
Laci 430775 2009. január 4. 11:09
Válasz erre
Simi!
igaz,hogy újévi fogadalmam nem volt,de már a szabadságom töltése alatt elhatároztam,hogy minden szabad időmet a hajóval fogom eltölteni,ugyanis az utóbbi 3-4 hónapban erősen hanyagoltam.Igaz munka miatt.De most nem fogok egyetlen hétvégén sem bemenni dolgozni -nem részletezem miért- ,helyette inkább a hajónak szentelem az időmet.Mondjuk ez meg is látszott szerda óta.Ugrásszerűen változott a hajó állapota.Úgyhogy előre!

Hajókovács!
Tőled kérdezném elsősorban!Mi jelentősége van egy víz alatti kristálymikrofon csoportnak?Lehetséges lenne,hogy a tengeralattjárók-torpedók,esetleg aknák észlelésére szolgálna?Mondjuk a mágneses aknák ellen fel volt szerelve a hajó alja -igaz belül- réz kötegekkel,hogy semlegesítsék a test mágneses mezejét.
Köszi a segítséget!
Üdv!
zs180 430774 2009. január 4. 10:11
Válasz erre
Ami az Airfix kiteket illeti, sajnos igazat kell adnom Siminek. Ma csak az indokolja egy Airfix kit megvásárlását, hogy az adott hajót nem adta ki más cég(jónéhány brit hajót csak ők gyártanak), illetve, hogy valaki az 1:600-as méretarányt preferálja az 1:700-assal szemben. Évtizedek óta nem jöttek ki semmi újjal, de azért az ő kitjeik között is vannak különbségek. Ma is elfogadható minőségű a King George V és Repulse kitjük, igaz, mióta az utóbbi új, 1:700-as Tamiya, iletve legújabban 1:350-es Trumpeter váőltozatban is kapható (lesz) még kevesebb érv szól a - maga idejében kiváló - Airfix változat megvásárlása mellett. Újabban, az Airfix csődje utáni talpraállását (tulajdonosváltás) követően mozgolódás van a cég háza táján: saját néven kiadtak a jól ismert Heller 1:400-as DKM és egyéb hajók közül néhányat, de ami még fontosabb, új, már kapható kitjük az amerikai, négykéményes romboló két változata 1:400-ban (az egyik a St. Albans, ha jól emlékszem). Megtekintve a doboz tartalmát, a minőség közepes: külön alkatrész az összes kikötőbak, de igen elnagyoltak az Oerlikonok. Hangsúlyozom, felületes első benyomásról számolok be csupán. Valahol mintha olvastam volna, hogy valamelyik cégtől (talán a Mirage?)vették át ezt az kitet. Még örvendetesebb, idénre tervezett újdonságuk az 1:350-es (!) modern Illustrious. Na erre igazán kíváncsi leszek.
Hajókovács 430773 2009. január 4. 07:59
Válasz erre
Szia Laci!
Én is gratulálok, ez igy igen jól néz ki.
Simi 430772 2009. január 3. 23:24
Válasz erre
Minden elismerésem! Szépen és gyorsan korrigáltad a problémát!
Laci 430771 2009. január 3. 21:42
Válasz erre
ablakok a Bismarckon 001
ablakok a Bismarckon 001
ablakok a Bismarckon 002
ablakok a Bismarckon 002
ablakok a Bismarckon 003
ablakok a Bismarckon 003

Hajósok!
Sikerült helyrehozni a hibámat!Mostmár egy síkban vannak mindkét oldalt,és a két oldali táv is egyforma.Huh!
Simi 430770 2009. január 3. 20:25
Válasz erre
Talán majd a jövő héten rászánom magam a szkennelésre, meg egyebekre és akkor elküldöm neked.
Laci 430769 2009. január 3. 20:22
Válasz erre
Ha én ezt a hordozót bevállalnám, (1:100) azt hiszem teljesen elmenne az eszem...
Hát ez nagyon brutális!
Ilyennincsen 430768 2009. január 3. 19:24
Válasz erre
Simi!

Amikor pár napja kérdeztem a hajómhoz a szineket, írtad, hogy lehet van róla archív anyagod és/vagy a testvérhajóiról.
Tudnál küldeni róla ide vagy a mail címemre?
Nagyon hálás lennék.

Köszönettel: Ilyennincsen
Ákos 430767 2009. január 3. 17:56
Válasz erre
Pozsonyban november végén a hozzávaló maratással együtt árulták. Csak a maratás volt 250 EUR... Megnéztem, mert repülősként egyszer szeretnék összerakni egy hordozót, 350-est.
EDE 430766 2009. január 3. 17:47
Válasz erre
Ezt nem tudom, láttátok e már!

Schumi!
Ha van sok pénzed, meg időd:

www.steelnavy.com/Hasegawa350kagi.htm
Schumi7vb 430765 2009. január 3. 17:39
Válasz erre
nembaj,örülök a tanácsoknak.
EDE 430764 2009. január 3. 17:36
Válasz erre
Úgy látom egy kicsit elkéstem az előzővel!

Még egyszer BUÉK az ON LINE kollégáknak!
Schumi7vb 430763 2009. január 3. 17:35
Válasz erre
EDE 430762 2009. január 3. 17:34
Válasz erre
Sziasztok és BUÉK!

Schumi!

Ha tényleg az Essex osztályt szeretnéd, ne habozz, vágj bele egy Trumpiba! Ha nagyon precízen akarod megépíteni, Gyuri(Essex) barátunk milliónyi infoval láthat el, de ha nem akarod túlzásba vinni, inkább ne áruld el neki a szándékodat! :)
Úgy emlékszem, hogy a WEM-nél vannak hozzájuk fotomaratások rendesen.

Ha csak 1:350 II. vh.-s hordozót szeretnél, állítólag a Trumpeter Lexingtonja jól sikerült és az is bazi nagy! Én csak a 700-as verzió dobozába kukkantottam bele, és meg kell hogy mondjam viszketett is a tenyerem!
Ja, maratás a GMM-nél!
Schumi7vb 430761 2009. január 3. 17:34
Válasz erre
gms350-22AM
gms350-22AM
gms350-22M
gms350-22M

találtam maratást is,a vicc benne az,hogy annyiba kerül mint a makett...
ChevyG 430760 2009. január 3. 17:33
Válasz erre
ez a 350-es? én prágába láttam egy gyömyörű trumpeter (350-es) hordozót!
Schumi7vb 430759 2009. január 3. 17:28
Válasz erre
amit betettem képeket,azon az Essex és Yorktown van,nézd meg a számokat a fedélzeten,színte semmi különbség a kettő között,a festést most ne nézd,egyébként most már ezt is tudom amit leírtál.
Schumi7vb 430758 2009. január 3. 17:24
Válasz erre
3650-3072918
3650-3072918
3650-3072919
3650-3072919
3650-3072920
3650-3072920
3650-3072921
3650-3072921
3650-3072923
3650-3072923
3650-3072925
3650-3072925
3650-3072926
3650-3072926
3650-3072927
3650-3072927
3650-3072932
3650-3072932
3650-3072948
3650-3072948
3650-3072951
3650-3072951

azért lehet jó makettet csinálni belőle,kicsit munkaigényes de lehet!
csatahajós 430757 2009. január 3. 17:16
Válasz erre
Hamár Czéh Gyuri kolléga Essex művésznéven fut :) ...

Egyébként a CV-9 és CV-10 között tényleg nem volt azonos korban baromi nagy különbség, talán a katapultokban és a radarokban volt variálás így fejből. Amiért a Yorktown II különleges, de majd Gyuri kijavít ha tévedek, hogy ez volt az egyetlen short hull hajó ami Ms 32 camo-val és a sziget melletti 3 darab quad 40mm-es erkéllyel egyidejűleg büszkélkedhetett.
Sebi 430756 2009. január 3. 16:52
Válasz erre
M31-32-33_10A_CV-9Class
M31-32-33_10A_CV-9Class
ms21_drayton
ms21_drayton

Bár az igazi szakértőnek Czéh Gyuri számít ebben a témában úgy tudom, hogy ennél azért több volt a különbség. Olyannyira, hogy néha maguk az amerikaiak is belezavarodnak. Javaslom, hogy kezdetnek próbáld megszerezni ezt:

www.modelwarships.com/reviews/books-plans/squadron/essex-inacation/essex-inaction.html

Amit a festésről felraktál, az nem különbség, hanem a Yorktown álcázófestésének változását mutatja. A csíkos minta az Ms 33-10A, amit 1944-ben használtak (ahogy a mellékelt képen láthatod). Az egyszínű pedig az Ms 21, amit 1945-ben (szintén a mellékelt képen láthatod a színt kifestve).
BBalázs 430755 2009. január 3. 16:28
Válasz erre
Szia!
Nekem van egy Ticonderogám, ami detto ugyanez, a minősége borzalmas, ezért is adtam fel nagyon hamar. Abban sem vagyok biztos, hogy egyszer elkészitem-e...
Nincs infóm róla, de lehet egy 700-assal jobban járnál.
Simi 430754 2009. január 3. 13:25
Válasz erre
Az Airfix hajókról zs180 barátunk tudna regényeket írni. Szóval a minőség elég gyenge (30-40 éves kitekről van szó! Anno jó minőséget képviseltek, de mára ez már kevés...), de nagy elszántsággal és türelemmel lehet belőlük is szép hajókat építeni.
Sszabi 430753 2009. január 3. 13:05
Válasz erre
Ezek az Airfix hajók milyen minőségűek?van valakinek vmilyen tapasztalata róluk?(nem akarok semmmit venni pusztán érdeklődöm)
Ákos 430752 2009. január 3. 12:09
Válasz erre
Ilyennincsen 430751 2009. január 3. 11:50
Válasz erre
Sziasztok!

Ismételten bajban vagyok. Veszprémben nem lehet makettfestéket kapni.
Nemtud Valaki internetcímet ahonnét lehet rendelni Humbrol festéket?
Vagy esetleg egy másik lehetőség, hogy Valaki megvenné nekem a hiányzó festékeket, elküldi, én meg egy azon napon küldeném az árát levélben postaköltséggel miegymással együtt? :) (eddig mindig hibátlanul ment a dolog)

Előre is köszönök mindent.

Tisztelettel: Ilyennincsen
Schumi7vb 430750 2009. január 3. 11:23
Válasz erre
Essex-Yorktown
Essex-Yorktown
Essex-Yorktown2
Essex-Yorktown2
Essex-Yorktown3
Essex-Yorktown3

igen tudom,közben már rájöttem,az Essex szinte ugyan úgy nézett ki mint a Yorktown,apróbb változtatásokat kivéve,ime az összehasonlítás...
Laci 430749 2009. január 3. 00:40
Válasz erre
Megvan a probléma!
Ugyanis a fő fedélzet kicsit fentebb van,mint a vonalzó "0cm" osztása.Ez a gitt átka,mert ott még nincs a főfedélzethez kigittelve a test,és ezért mértem annyival lentebb.Tehát a főfedélzet föntebb van,mint ahonnan mértem eredetileg.Na ezt gyorsan korrigálom.
Ilyennincsen 430748 2009. január 3. 00:01
Válasz erre
Esetleg ha nem a fedélzettől mérnéd a távolságot hanem az aljától?
Simi 430747 2009. január 2. 23:54
Válasz erre
Egy bizonyos TITEX nevű cég gyárt 1mm-re vastagított szárú fúrókat 0.2-től felfelé. Magam is ilyet használok, kicsit borsos az ára (talán olyan 1600 körül/db), de ha vigyázol rá, sokáig bírja. Bár jómagam csak 0.2-0.3-0.4 -et használok ebből a sorozatból, a többi olyan olcsóbb, mint amit már Csabesz ajánlott. Lehet, hogy érdemes beszerezni egy olyan tokmányt, amibe a vékonyabbat is be lehet fogatni.
Simi 430746 2009. január 2. 23:48
Válasz erre
Más megoldás nem jut eszembe nekem, csak az, hogy a (menetirány szerinti)baloldal oldalmagassága magasabb, mint a jobboldalé. Hiszen a főfedélzet szintjétől lefelé mérted a 6 cm-t, és most ez árulta el a problémát.
Sebi 430745 2009. január 2. 23:44
Válasz erre
128745_33383_nem_ertem_003
128745_33383_nem_ertem_003

Szia Laci !

Két eset lehetséges. Vagy ferdén fényképeztél. Vagy, ha a piros csíkokat tekintem vízszintnek, sajnos ferde a test (?)
Laci 430744 2009. január 2. 22:58
Válasz erre
jobb oldali ablakok
jobb oldali ablakok
bal oldali ablakok
bal oldali ablakok
mégsem stimmel
mégsem stimmel

Üdv mindenkinek!
Segítséget kérnék valakitől,ugyanis egyvalamit nem értek!A fenti képeket azért tettem fel,mert nem értem,hogy ha a bal és a jobb oldali ablakok egyforma távolságra van a fedélzettől, (6cm) akkor mégis miért látszik elölnézetből a bal oldali lentebb,mint a jobb oldali.Pedig a fedélzet síkban van a bal és a jobb oldallal.(?)Érthetetlen számomra.
Lehetséges megoldásként mégis azt találom,hogy a jobb oldalt kicsit fentebb kell vinni!Akkor talán egy vonalban lesz a két oldali ablak sor.
Sebi 430743 2009. január 2. 22:07
Válasz erre
Hello !

Már bocs, de ennek a Yorktownnak a történetére gondolsz, vagy azéra amelyik Midwaynél elsüllyedt ? Csak mert maratás van ehhez is és ahhoz is. Ahhoz, amiről képet raktál fel, a Tom's Modelworksnél és a Gold Medal Modelsnél is találsz, csak úgy keresd, hogy Essex vagy Essex class.
dcsabesz 430742 2009. január 2. 21:33
Válasz erre
Laci!

Írj egy e-mail címet ide: dcsabesz@freemail.hu. Írnék e-mailt, de nem tudom a címed.
salto 430741 2009. január 2. 21:05
Válasz erre
BÚÉK Mindenkinek!

Megvételre keresem a Hasegawa 1/350 Mikasa, illetve a Fujimi 1/700 Yamato (full-hull) makettjét. Mindenféle megoldás érdekel.

Üdv: salto
Sszabi 430740 2009. január 2. 20:52
Válasz erre
nem rajongok annyira az nagy hordozókért,de a másfél méter az csak másfél méter...:P
Laci 430739 2009. január 2. 20:36
Válasz erre
Dcsabesz!
Na látod ez már problémás,mert nem tudom mibe belefogatni.Tehát így nemigen tudom hasznát venni.Például próbáltam CO drótot befogni a fúróba,és nem szorította meg,csak úgy,ha tekertem köré szigszalagot.Pedig ez 0.6mm átmérőjű.
dcsabesz 430738 2009. január 2. 20:30
Válasz erre
Ha jól emlékszem 80-100 ft körül van darabja. De olyan fúrók aminek nem vastagított a szára. Tehát, ha 0,3-as a fúró része, akkor a szára is annyi.
Szamuráj 430737 2009. január 2. 20:13
Válasz erre
Kedves Hajókovács!
Az U-5-ös már gőzerővel halad, mindenről bővebben az emailben, amit Neked küldtem.
Sz.
Laci 430736 2009. január 2. 20:07
Válasz erre
Hajókovács!
Köszi szépen a fáradozásod az árbóccal és egyéb hozzávalókkal kapcsolatban!
Nem irigyellek az ablakokkal kapcsolatban.Még szám szerint is sok,nemhogy megcsinálni.Gondolom a lyukasztást bőrlyukasztóval csináltad.(az is van itthon szerencsére)Az általad említett polikarbonátot hol lehet beszerezni?Gondolom nem olcsó.
Üdv!
Schumi7vb 430735 2009. január 2. 19:39
Válasz erre
papírt nem szeretem,csak a gond van vele.
Hajókovács 430734 2009. január 2. 18:55
Válasz erre
Szamuráj!
Az U-1 tengó remélem csak a kezdet.Vetted valami hasznát az e mailben küldött listának?Elnézést hogy nem válogattam szét a felszini egységeket és a tengeralattjárók irodalmát.De valami irdatlan hosszú volt a lista.
Ha valamiben segithetek, szolj.Az igért kapcsolatfelvételeket a napokban teljesitem.

Üdvözlettel , további jó munkát és B.U.É.K.
Hajókovács 430733 2009. január 2. 18:47
Válasz erre
Szia Laci!
A O,5.- O,6 -os huzalt küldök az árboc merevitővel együtt.
Az ablakkeretet rézcsőből esztergáltam, eggyenként, 32O darabot összesen.
A bele való " üveget " O,6 mm vastag polikarbonát lemezből , egy lukasztó segitségével gyártottam le. A 6mm átmérőjűből szintén 32O db.-ot .
De a kisebb azaz 3mm -es átmérőjű ablak üvegből csak 2 6OO darabot jugattam ki.
A fúrók esetében a vastagitott szárú ( 2,4mm) fúróra gondolsz?
Azokat a Hajós ú.ban vettem egy dobozban 3 db. van és az ára 8OO ft.
Ha jól emlékszem nincs különbség a O,5 vagy a O,8 között
A vastagitott szár elönye , hogy a dremmelben vagy más multiban használt patron , tökéletesen központosan fogja meg.Igy sokkal tovább tart,azaz ritkábban törik.

üdv János
lucky 430732 2009. január 2. 14:57
Válasz erre
Schumi7vb
Hamár a méret a lényeg:
1/200 GPM papír USS Saratoga, Lexington. Van vagy 1,5 méter...
A Saratoga ráadásul a 1938-as állapot szerinti ( 4 lövegtorony+ kétfedelű gépek tömegei).
Schumi7vb 430731 2009. január 2. 13:59
Válasz erre
A méret a lényeg,és ahogy elnézem ehez nincs is speciálisan hozzá való maratás,valahol láttam,hogy a Hornetnek a maratását használták fel,és valami álltalános maratást is használtak,ami minden 1/350-es hordozó maketthez felhasználható,gondolok itt elsősorban a korlát,lépcső,antenna,fegyverzet stb...Mindenki ismeri ennek a hordozónak a történetét,ezért lenne érdemes megépíteni,másrészt szép nagy 77,5cm hosszú,és jól mutatna a 68 cm-es Titanic mellett,na és persze az uncsitesóm is szereti ezeket a maketteket,és tudna segíteni...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.